خصائص حسين عليه السلام

امامی که از هیچ بانویی شیر نخوردند!

سَلامٌ علیکم.وقت به خیر
چند وقت پیش در فضای مجازی به مطلبی برخوردم که سوالی در ذهنم ایجاد شد و آن این بود:
که امام حسین(ع) تنها امامی که از هیچ بانویی شیر نخوردند و تغذیه ی ایشان تنها توسط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) صورت گرفته است.
نمیدونم سوال تکراری هست یاخیر با این حال سوال را مطرح میکنم.
سوال بنده از محضر شما بزرگوار این هست که آیا این مطلب درست هست
؟
آیا
امام حسین(ع) از حضرت زهرا(س) شیر نخوردند؟
اگر درست هست ممنون میشم کمی درباره تغذیه ایشون از پیامبر اکرم(ص) توضیح بدید.
:Rose:
متشکرم
التماس دعـــــا
:Gol:

خصائص حسین علیه السلام از آنچه به پیامبران عظام تعلق دارد


بسم الله الرحمن الرحیم

خصائص حسین علیه السلام از آنچه به پیامبران عظام تعلق دارد برگرفته از کتاب :

زيتون (ترجمه خصائص الحسينيه )

تاءليف : آيت الله شيخ جعفر شوشترى
مترجم : دكتر خليل الله فاضلى


عنوان یازدهم کتاب :
خصائص حسین علیه السلام از آنچه به پیامبران عظام تعلق دارد

مقصد اول :

اين مقصد درباره صفاتي از پيامبران است كه خداوند آنها را به حسين عليه السلام عطا فرمود . در روايت ها آمده كه خداوند دوازده صفت را به پيامبرانش اختصاص داده است ، كه ما ثابت بودن اين صفات را براي حسين عليه السلام وجه كامل تر متذكر شديم . از جمله صفات انبياء اين است كه خداوند بندگانش را به اين طريق مي آزمايد كه آنها را در حالت هايي كه به ديده مردم مي آيند ، ضعيف قرار مي دهد و به همراه آنان اوضاع دنيايي قرار نداده است ؛ اما تمام حالت هاي ابتلاء و آزمايش هاي پيامبران در وقوف حسين عليه السلام در روز عاشورا به آن حالت ها ، فراهم شد و از اين جا حقيقت اخلاص براي خدا و بي شايبه بودن آن آشكار مي گردد . به همين خاطر است كه پيروان آن حضرت ملقب به صفاتي شدند ؛ از جمله اينكه آنها سادات شهدا و اولياءالله و برگزيدگان خدا و دوستداران او مي باشند .
يكي ديگر از خصوصيات پيامبران اين است كه همه آنها به فقر ، يا گرسنگي ، يا تشنگي ، يا ضرب ، يا قتل ، يا آزار و اذيت و يا تحقير مبتلا شدند ؛ اما هر كدام به يكي از اين بلاها گرفتار شدند . يعني در ميان پيامبران ، كساني بودند كه از گرسنگي از دنيا رفتند و برخي از تشنگي و يا سرما وفات يافتند . در حالي كه تمام مصيبت ها و گرفتاري ها فقط درباره حسين عليه السلام فراهم آمد . ممكن است برخي از پيامبران به تعدادي از گرفتاري ها مبتلا شدند ، اما در عين حال از برخي ديگر در امان بودند ولي حسين عليه السلام مختص به اين شد كه از هيچ بلايي سالم نماند .
يكي ديگر از صفات همه پيامبران اين بود كه از بدن آنها بوي گلابي استشمام مي شد ، كما اينكه اين مطلب در حديث آمده است . اما رايحه حسين عليه السلام رايحه سيب است ؛ كه اين مطلب از آن حديثي كه در آن نقل شده بود ، به همراه آن حضرت تا زمان شهادت سيبي بود ، استنباط مي شود . و اينك نيز از قبر آن حضرت به ويژه هنگام سحر ، بوي سيب به مشام شيعيان مخلص امام مي رسد .