جمع بندی چند همسری مردان در بهشت

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چند همسری مردان در بهشت

سلام

دلایل اجازه ازدواج چندهمسری برای مردان را مطالعه کردم و اینکه این فرصتی است برای زنان و یک امتیاز و حق زنان مجرد است نه مردان!!!ولی قانع نشدم

سوال من این است که اگر بخاطر بیشتر بودن تعداد زنان چند همسری مردان مجاز است چرا در بهشت باز چند همسری مردان مجاز است!!!ولی برای زنان نه؟؟؟

اونجا جمعیت برابر میشه و اگر نشه حورالعین برای زنان و مردانی که همسر ندارن میتونه باشه، بازززز به چه دلیلی تو بهشت ما زنا باید عین بدبختا بشینیم ببینیم شوهرمون صدتا زن داره؟؟؟؟؟

با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد دلیل
جمع بندی   پرسش: اجازه ازدواج چندهمسری برای مردان آن را به عنوان فرصتی برای زنان و یک امتیاز و حق زنان مجرد می داند. سوال من این است که اگر بخاطر بیشتر بودن تعداد زنان چند همسری مردان مجاز است چرا در بهشت باز چند همسری مردان مجاز است ولی برای زنان جایز نیست؟ در بهشت جمعیت زن و مرد برابر می‌شود و اگر هم مساوی نباشد، حورالعین برای زنان و مردانی که همسر ندارند می‌تواند باشد! به چه دلیلی در بهشت زنان باید بدبختی کشیده و ببینند شوهرانشون زن زیادی دارد؟ پاسخ: ۱- چند همسری دلایل متعددی دارد که شما تنها به یک مورد اشاره اجمالی کردید. ۲- در این که برای مردان باز هم خدا این نعمت را می دهد و یا این که برای زنان هرگز این نعمت نیست، در هر دو طرف نمی توان نظر قطعی داد. ۳- در منابع ما آمده است که هر آن چه که شما در بهشت بخواهید خدا به شما می دهد که شاید بتوان برای نیکوکاران برآورده شدن خواسته شان در آخرت را اعم از زن و مرد فهمید. «و فیها ماتشتهیه الاْنْفس و تلذ الاعین؛ و در بهشت آنچه دل‏ها می‏خواهند و چشم‏ها لذت می‏برند، وجود دارد. (۱) ۴- مردان در این دنیا تنها ۴ زن حداکثر می توانند بگیرند و آن هم به شرط رعایت عدالت طبق نص صریح قرآن می باشد. «وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ؛ و اگر در اجراى عدالت ميان دختران يتيم بيمناكيد هر چه از زنان [ديگر] كه شما را پسند افتاد دو دو سه سه چهار چهار به زنى گيريد. پس اگر بيم داريد كه به عدالت رفتار نكنيد به يك [زن آزاد] يا به آنچه [از كنيزان] مالك شده ‏ايد [اكتفا كنيد] اين [خوددارى] نزديكتر است تا به ستم گراييد.» (۲) عدالت کار سختی است لذا توصیه به عدم تعدد می‌شود. ۵- در عقدنامه های فعلی معمولا شرط رضایت همسر اول را در صورت ازدواج دوم قبول می کنند که به اضافه نکات دیگر بدبختی برای زن مفهومی ندارد. ۶- در جهان دیگر اگر زن و مرد دنیایی بخواهند می توانند باهمدیگر باشند و در صورت عدم رضایت خداوند از همسران بهشتی و حورالعین به اهل بهشت عنایت می کند. ۷- بسیار شایسته است که یافته های ذهنی خود را تصحیح کرده و شناخت خوبی از دین و مسايل دینی با رجوع به منابع صحیح و افراد مورد اعتماد داشته باشیم و براساس حدس و گمان بدون مبنا، کمتر قضاوت کنیم. پی نوشت‌ها: ۱- سوره زخرف، آیه ۷۱. ۲- سوره نسا، آیه ۳.
موضوع قفل شده است