شعیب بن صالح کیه؟
تبهای اولیه
با سلام
من داشتم این خبر را می خواندم
http://mouood.org/content/view/11945/2
که این سوال برایم پیش آمد می شود این شخصیت را به من معرفی کنید؟:Sham::ok::hamdel::Nishkhand::Mohabbat:
شعیب بن صالح
2- در روایات از عمّار یاسر نقل شده که:
«شعیب بن صالح، پرچمدار حضرت مهدی(ع) است». ابن طاووس، ملاحم، ص 53.
3. «از خراسان سپاهی حرکت میکند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیدهاند، جزو پیشقراولان سپاه، فرماندهای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان میکنند و در بیتالمقدّس فرود میآیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایهریزی میکنند»
ابن حماد، همان، ص 84 و عقد الدرر، ص 125.
4.امیرمؤمنان(ع) میفرمایند: «سفیانی و صاحبان پرچمهای سیاه با یکدیگر روبرو میشوند در حالی که میان آنان جوانی از بنیهاشم است که در کف دست راستش، خال سیاهی است و در پیشاپیش لشکریان او، شخصی از قبیلة بنی تمیم به نام شعیب بن صالح قرار دارد».
ابن حماد، فتن، ص 86.
إن على مقدمة جیش المهدی رجلاً من تمیم ضعیف اللحیة یقال له شعیب بن صالح
«فرماندة لشکریان پیشرو حضرت مهدی(ع) مردی از قبیلة بنی تمیم است که محاسن کمی دارد و او را شعیب بن صالح می نامند». شبلنجی، نور الابصار، ص 138
6.«از خراسان سپاهی حرکت میکند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیدهاند، جزو پیشقراولان سپاه، فرماندهای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان میکنند و در بیتالمقدّس فرود میآیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایهریزی میکنند».
ابن حماد، فتن، ص 84 و عقد الدرر، ص 125.
خروج شعیب بن صالح، پس از عوف سلمی و پیش از خروج سفیانی است.
شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص443.
الحاوی للفتاوی ج 2 ص 160
مائتان وخمسون علامةحتى ظهور الإمام المهدی السید محمد علی الطباطبائی الحسنی ص" 62"
9. جابر از امام باقر (ع)روایت می کند: جوانی از بنی هاشم از خراسان با پرچم های سیاه قیام می کند که در کف دست راست او خالی(خللی)است و پیشاپیش او مردی بنام شعیب بن صالح است که با لشکریان سفیانی می جنگد و آنها را شکست میدهد.
الملاحم و الفتن باب97 ص52
10. بدرستی که پرچمدار سپاه امام مهدی مردی از بنی تمیم است که ریش کم دارد و به او شعیب بن صالح می گویند. ابن حماد ص 86
سپس پرچم های سیاهی از خراسان که حاملان آنها کلاه های سیاه و لباسهای سفید بر تن دارند ، خروج می کنند پیشاپیش آنها مردی است بنام شعیب بن صالح از قبلیه بنی تمیم ، طرفداران سفیانی را شکست می دهد تا اینکه در بیت المقدس فرود آمده و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را مهیا می نماید. ابن حماد / فتن
12. ثم یسیر إلى الکوفة فیقتل أعوان آل محمد صلى الله علیه واله ویقتل رجلا من مسمیهم ثم یخرج المهدی على لوائه شعیب بن صالح
بحار الأنوار للمجلسی (1111 هـ) الجزء52 صفحة207
13. شعیب بن صالح، جوان گندمگون و تیزفهمی از اهالی تهران که سرپرستی نیروهای خراسانی را بر عهده دارد. الممهدون المهدی، ص 54 به نقل از شش ماه پایانی، ص 94
14. پرچمهای سیاه کوچکی به اهتزاز درمی آید که با مردی از اولاد ابوسفیان نبرد می کند و برای اطاعت از حضرت مهدی(عج) زمینه سازی می کند، در پیشاپیش این پرچم ها مردی به نام تمیم بن صالح حرکت می کند . بشاره الاسلام ص 212 و 184 ، و المهدی ص 190
15. ... ... اذا رایتم ذالک فعلیکم بالفتی التمیمی...
... وقتی که آن را مشاهده کردید ، به سوی جوان تمیمی بشتابید که او از طرف مشرق می آید و او پرچمدار حضرت مهدی است الامام المهدی ص 64 ، الحاوی للفتاوی ج 2 ص 130
16. ... آنگاه این مرد تمیمی – که خداوند بر سرزمینش باران رحمت فروریزد – با پرچم سیاه مهدوی با نصرت الهی و دعوت حقه پیش می تازد تا به محضر حضرت مهدی برسد و دست بیعت بدهد. الملاح و الفتن ص 112 و 41
بشاره الاسلام ص 177- بحارالانوار ج 52 ص 208 ، الملاحم و الفتن ص 44 و ...
18. سپاهیان خراسان به حرکت درمی آید ، شعیب بن صالح تمیمی در طالقان به آنها می پیوندد ، در خوزستان به یک سید موسوی بیعت می شود و ... الزام الناصب ص 213 ، بشاره الاسلام ص 73
19. هنگامی که سپاه سفیانی به سوی کوفه عزیمت می کند ، سفیانی گروهی را به جستجوی اهل خراسان می فرستد ، که برای یاری حضرت مهدی(عج) خروج کرده اند ، سپاه سفیانی با سپاه سید هاشمی(سیدخراسانی) که پرچم های سیاهی دارند و پرچمدارش شعیب بن صالح است در دروازه اصطخر روبرو می شود .... ابن حماد ص86، الملاحم و الفتن ص 51 ، بشاره الاسلام ص 184 و ...
20..... فرمانده آنها مردی از تمیم بنام شعیب بن صالح است ، بزرگ و کوچک شمشیر به دست گرفته و وارد کارزار می شوند ، سید حسنی (حسینی) که صورتش چون ماه تابان است در این نبرد شمشیر می زند... الزام الناصب ص 201 و 218 ، بحارالانوار ج 53 ص 15 و 35 و ....
21. یخرج بالری رجل ربعه اسمر ، مولی لبنی تمیم ، کوسج ....
مردی گندمگون ، متوسط القامه ، کم ریش و کوسه به نام شعیب بن صالح با چهارهزار نفر از ری خروج می کند کسی در برابرش ایستادگی نمی کند جز اینکه کشته شود. الملاحم و الفتن ص 42 ، الحوی للفتاوی ج 2 ص 139
22. پرچم های سیاهی برای نبرد با سفیانی به حرکت درمی آید که در میان آنها جوانی از بنی هاشم هست که صورتش چون قرص قمر است و در دست راستش خالی(خللی) هست ، در پیشاپیش این سپاه شعیب بن صالح تمیمی است که کلاههای سپاهیانش سیاه است و جامه هایشان سفید. سپاه سفیانی را شکست می دهند و به سوی غرب پیش می روند و زمینه را برای حضرت مهدی فراهم می کنند ، فاصله بین خروج او تا تقدیم امور به حضرت مهدی(عج) هفتاد و دو ماه می باشد. الملاحم و الفتن ص 41 ، بشاره الاسلام ص 185
23. و از محمد بن حنیفه : افرادی از خراسان با درفشهایی سیاه به رهبری سید خراسانی و فرماندهی نظامی فردی به اسم شعیب بن صالح ظهور خواهند کرد که رهبری افرادی با لباس های به رنگ سفید و کلا ه های سیاه بر عهده دارد آنها طرفداران سفیانی را شکست خواهند داد و در بیت المقدس فرود آیند تا دولت مهدی را پایه گذاری کنند و مهدی او را به فرماندهی قوای نظامی خود بر میگزیند ابن حماد
24. درفش های سیاهی از بنی عباس و پس از آن درفش های سیاهی از خراسان خروج می کند که حاملان آنها کلاه سیاه و سفید برتن دارند ، پیشاپیش آنان مردی است که وی را صالح بن شعیب یا شعیب بن صالح می نامند ، او از قبیله بنی تمیم است ، آنان نیروهای سفیانی را شکست داده و در بیت المقدس فرود می آیند ، تا زمینه را برای حضرت مهدی(ع) فراهم کنند ، تعداد 300 تن دیگر از شام به او می پیوندند. فاصله بین خروج او تا تقدیم امور به حضرت مهدی(عج) هفتاد و دو ماه می باشد. نسخه خطی ابن حماد ص 84 و 74
25. غلام حدث السن ، اسمراصفر، خفیف الحیه کوسج ...
جوانی نورس ، زرد و گندمگون ، محاسن کم پشت (خفیف اللحیه) و کوسه ، کسی در برابر او نمی ایستد مگر اینکه او را می کشد ، اگر با کوهها درگیر شود ، از بن برمی کند تا وارد سرزمین قدس شود ، او پرچمدار حضرت مهدی(ع) خواهد بود. المهدی ص 190 ، الملاحم و الفتن ص 43 ، 57 ، 68 و ...
26. شعیب بن صالح از سمرقند خروج می کند بحارالانوار ج 52 ص 213 ، المهدی ص 222
در نسخه خطی ابن حماد ازحضرت علي عليه السلام روایت شده است که فرمود:
فاصله بین خروج او تا تقدیم امور به حضرت مهدی(عج) هفتاد و دو ماه می باشد. الملاحم و الفتن ص 41 ، بشاره الاسلام ص 185 23. و از محمد بن حنیفه : افرادی از خراسان با درفشهایی سیاه به رهبری سید خراسانی و فرماندهی نظامی فردی به اسم شعیب بن صالح ظهور خواهند کرد که رهبری افرادی با لباس های به رنگ سفید و کلا ه های سیاه بر عهده دارد آنها طرفداران سفیانی را شکست خواهند داد و در بیت المقدس فرود آیند تا دولت مهدی را پایه گذاری کنند و مهدی او را به فرماندهی قوای نظامی خود بر میگزیند ابن حماد 24. درفش های سیاهی از بنی عباس و پس از آن درفش های سیاهی از خراسان خروج می کند که حاملان آنها کلاه سیاه و سفید برتن دارند ، پیشاپیش آنان مردی است که وی را صالح بن شعیب یا شعیب بن صالح می نامند ، او از قبیله بنی تمیم است
سلام
ممنون
میشه در مورد قبیله بنی تمیم بیشتر بگویید؟
درمورد ان فرد بنی هاشمی؟(آیا این فرد حتما سید است یا اگر به طریقی به امام حسین برسد جزء بنی هاشم محسوب می شود؟):Gol:
با سلام
من داشتم این خبر را می خواندم
http://mouood.org/content/view/11945/2
که این سوال برایم پیش آمد می شود این شخصیت را به من معرفی کنید؟:Sham::ok::hamdel::Nishkhand::Mohabbat:
با سلام و تشکر از کارشناس محترم جناب عماد،:Gol: به توضیحات کارشناس محترم اضافه کنم که در طول تاریخ از سوی جریانات مخالف با اهداف خاصی گاهاً به قصد دشمنی و تضعیف اصل حقیقت وجود مهدی (عج) و موضوع انتظار و ظهور و گاهی نیز از سر جهل و نادانی، برای دلخوش کردن مردم و تزریق امیدواری واهی، شخصیت های مربوط به جریان جهانی قیام حضرت مهدی را با شخصیت افرادی در زمان خود مطابقت داده اند. که بعد از مدت ها با گذشت زمان، خلاف بودن پیش بینی ها بر همگان ثابت و اثرات منفی خود را بر جامعه وارد ساخته است.
وانگهی به فرض محال هم اگر پیش بینی ها درست باشد، ما اجازه نداریم قبل از زمان موعود، افرادی که در جریان ظهور نقش آفرینند را معرفی کنیم و به عبارتی به دشمن کد اشخاص مؤثر را بدهیم اگر چه اینها همه خیال بافی و زاییده ذهن مغرضان است.
چه بسا، جریانی مخالف افراد مؤثر در شرایط موجود می خواهند بهانه ای ایجاد کنند تا به این افراد مؤثر آسیب وارد شود به این امید که اینگونه اقدامات را به حساب مخالفان ظهور بگذارند. آیا اگر ما نیز ناآگاهانه به بسط و ترویج این توهمات بپردازیم در گناه اقدامات دشمنان دین و ملت شریک نکرده ایم.
علاوه بر اینکه چنانکه تا فراهم شدن شرایط ظهور به اراده الهی زمان ظهور و شخصیت حضرت مهدی (عج) ناشناخته خواهد ماند قطعاً لازمه آن مخفی ماندن نام و عنوان شخصیت های مؤثر در جریان ظهور خواهد بود.
موفق باشید ...:Gol:
ضمن تشکر ازآقاي صديق کارشناس محترم انجمن کلام ،بنده نيز با تطبيق اين احاديث با افراد خاص مخالفم و آن را از سوي افراد نادان ،يا افرادي مزدور ويا دست کم از سوي افرادي که محبت اشخاص خاص آنها را به تصوراتي کشانده است مي دانم .
اگر خداي نکرده براي مصداقهاي تطبيق شده براي افراد آخر الزماني مشکلي پيش آيد يا آنان به سراي باقي عروج کنند علاوه بر سست شده عقايد بعضي افراد،بهانه نيز به دست دشمنان تشيع خواهد افتاد که عقايدتان بر پايه خرافات است
سلام
ممنون
میشه در مورد قبیله بنی تمیم بیشتر بگویید؟
):Gol:
میشه در مورد قبیله بنی تمیم بیشتر بگویید؟
بعضي افراد این قبیله، درسال 61 هجری در عاشورای حسینی، با ابن سعد به جنگ با "ابا عبدالله الحسین علیه السلام " برخاسته و بعضی از آنها در رکاب حضرت حسین بن علی و از اصحاب خاص و بزرگان این قیام خونین بودند که نامشان در آخر ذکر خواهد شد. سال 65 هجری قمری، بنی تمیم در کنار "مهلب بن ابی صفره" با خوارج جنگیدند و آنها را متفرق کردند و در همین سال در جنگهای خراسان شرکت داشتند. در قیام مختار ثقفی به خوانخواهی حسین بن علی در کوفه، آنها از مختار حمایت نموده و به سپاه او پیوستند و به فرماندهی "ابراهیم بن الاشتر" با بنی امیه جنگیدند و در تمام جنبش های شیعیان علیه بنی امیه شرکت داشته و تا دوره عباسیان بیشتر ساکنان عرب در خراسان و عده ای از «دعاة» بنی عباس در خراسان از بنی تمیم بودند. روهمرفته در طول قرون و اعصار و در بین افراد آن، بسیارند اشخاصی که سعید بوده و در خدمت ائمه معصومین و یا از بزرگان و خوبان روزگار که تاریخ نظیر آن را به خود کم دیده و یا ندیده باشد و بسیار اشخاصی که شقی و از بدان بودند.
گروهی از عشاير عرب ایرانی که در استان خوزستان و در ناحیهدشت ميشان زندگی میکنند هم از این قبیله هستند.(1)
عشایر تمیمی در روزگار پیش از اسلام همپیمان ساسانيان بودند.(2)
از دوران پیش از اسلام، فرهنگ و زبان فارسی در میان قبیله تمیمی نفوذ زیادی داشت و برخی از آنان نیز زرتشتی شدهبودند.[۲]
در زمان امویان، ماهان، پدر ابراهیم موصلی (نوازنده سرشناس ایرانی) که از ایرانیان پارس بود به خاطر بیدادگریهای فرماندار استان پارس ناچار به گریز از خانه شد و در میان قبیله تمیمی ساکن گشت.[۲]
مردم تمیمی پس از حمله مسلمانان، به نقاطی در خاک ایران امروزی وارد شدند و با گذر زبان دوزبانه عربی-فارسی شدند.[۲]
- کتاب گیتاشناسی ایران، عباس جعفری، جلد سوم،۱۳۸۴
- ↑ ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ Lecker, Michael. 2005. People, tribes, and society in Arabia around the time of Muḥammad. Burlington, VT: Ashgate. p. 71–76
[=Times New Roman]مشاهیر شعراء[=Times New Roman]
اوس بن حجر
سلامة بن جندل
عدی بن زید
متمم بن نویره
مخلب
جریر
عجاج
فرزدق، که مشهورترین شاعر اهل البیت در نزد شیعه.[=Times New Roman]
[=Times New Roman]مشاهیر علماء
[=Times New Roman]1- احنف بن قیس تمیمی که شیخ طوسی و دیگران او را از اصحاب رسول خدا و علی بن ابیطالب و امام مجتبی علیهاالسلام ذکر کرده است.
[=Times New Roman]2- حمید فرزند حمادبن حوار تمیمی کوفی که شیخ طوسی او را از اصحاب امام ششم و علامه حلی او را ستوده است.
3- زفربن الهذیل تمیمی کوفی، از اصحاب امام ششم حضرت صادق علیه السلام
4- ابومحمد غیاث بن ابراهیم تمیمی بصری، ساکن کوفه و از موثقین
5- محمدبن مارد تمیمی عربی کوفی. از راویان موثق حدیث که اکثر کتب رجال از او یاد کرده اند.
[=Times New Roman]6- حجاج بن بدر تمیمی از اصحاب سیدالشهداء که در نهضت عاشورا بنی تمیم را جمع و برای حضرت حسین علیه السلام درخواست کمک و نامه حضرت را برای آنها گفت و بنی تمیم نیز دعوت او را اجابت کردند. نام او در زیارت رجبیه آمده است.
[=Times New Roman]7- حربن یزید ریاحی تمیمی یکی دیگر از اصحاب سیدالشهداء که با فداکاری خود در یاری حسین بن علی علیه السلام در عاشورای سال 61 هـ ق، به شهادت رسید.
[=Times New Roman]دیگر از این تبار، خاندان محمدبن عبدالوهاب، موسس فرقه «وهابیه» در ریاض و «آله ثانی» امرای «قطر» نیز می باشند. ابراهیم بن اغلب که از شاخه های این قبیله بود سلسه «اغالبه» را در آفریقای شمالی تاسیس کرد. از قرن نهم هجری به بعد اثری از این قبیله نمانده و فرقه «غزیه» از قبیله «طی» و خفاجه، از قبیله بنی عقیل در اراضی آنها سکونت دارند.
درمورد ان فرد بنی هاشمی؟(آیا این فرد حتما سید است یا اگر به طریقی به امام حسین برسد جزء بنی هاشم محسوب می شود؟)
آن جوان بني هاشمي بايد از بني هاشم باشد يعني از نوادگان هاشم جد اعلاي پيامبر ولي چون الان بغير از اولاد علي عليه السلام شاخه هاي ديگر بني هاشم مثل فرزندان عباس ،عقيل ،جعفر و...قابل شناسايي نيست بني هاشم به اولاد پيامبر وعلي عليهما السلام اطلاق مي شود واگر از اولاد امام حسين عليه السلام باشد قطعا از بني هاشم است به هر معني که تصور شود
ولي اينکه کسي از مادر به امام حسين عليه السلام برسد نيز شامل اين حديث مي شود يا نه، جواب باکارشناسان محترم حديث مي باشد
ضمنا بعضي از اهل خبره سيد حسني وسيد خراساني رايک نفر مي دانند که در اين صورت بازتطبيق آن به شخصي از نسل امام حسين عليه السلام کار برادران کارشناس حديث است
استادعلي کوراني مي فرمايند :
درباره سید حسنی نیز در روایت داریم که یک سید حسنی در عراق می آید که ابتداء ادعا می کند من مهدی هستم و بعدا بر می گردد و تسلیم امام زمان(عج) میگردد و یک سید حسنی نیز داریم که او همان کسی است که پرچم ایران، را به دست امام می دهد و «سید خراسانی» در روایت را با همان سید حسنی ایران تطبیق میدهند.ادرس فرمايش استاد کوراني سايت شيعه نيوز
http://www.shia-news.com/fa/pages/?cid=18573
درمورد ان فرد بنی هاشمی؟(آیا این فرد حتما سید است یا اگر به طریقی به امام حسین برسد جزء بنی هاشم محسوب می شود؟)
اينکه کسي از مادر به امام حسين عليه السلام برسد نيز شامل اين حديث مي شود يا نه، جواب باکارشناسان محترم حديث مي باشد
با سلام سپاس از عماد ارجمند و mkk1369 گرامی.
سورۀ مبارکۀ انعام:
وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ كُلاًّ هَدَيْنا وَ نُوحاً هَدَيْنا مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسى وَ هارُونَ وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنينَ (84)
وَ زَكَرِيَّا وَ يَحْيى وَ عيسى وَ إِلْياسَ كُلٌّ مِنَ الصَّالِحينَ (85)
وَ إِسْماعيلَ وَ الْيَسَعَ وَ يُونُسَ وَ لُوطاً وَ كلاًّ فَضَّلْنا عَلَى الْعالَمينَ (86)
وَ مِنْ آبائِهِمْ وَ ذُرِّيَّاتِهِمْ وَ إِخْوانِهِمْ وَ اجْتَبَيْناهُمْ وَ هَدَيْناهُمْ إِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ (87)
ادامه دارد>>>
ولي اينکه کسي از مادر به امام حسين عليه السلام برسد نيز شامل اين حديث مي شود يا نه، جواب باکارشناسان محترم حديث مي باشد
درمورد ان فرد بنی هاشمی؟(آیا این فرد حتما سید است یا اگر به طریقی به امام حسین برسد جزء بنی هاشم محسوب می شود؟)
هارون خطاب به امام کاظم علیه السلام گفت: علّت اينكه به همه اجازه مىدهيد كه شما را منتسب به رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله دانسته و بگويند: «اى فرزندان رسول خدا» با اينكه شما فرزندان علىّ مىباشيد، و آدمى تنها به پدر خود نسبت داده مىشود، و فاطمه تنها ظرف است، و پيامبر تنها جدّ مادرى شما است؟
امام عليه السّلام فرمود: گفتم: اى أمير، اگر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله زنده شوند، و دخت شما را خواستگارى فرمايند آيا به آن حضرت پاسخ مثبت خواهيد داد؟
هارون گفت: سبحان اللَّه! چرا پاسخ مثبت ندهم، بلكه با اين عمل بر همه عرب و عجم و قريش افتخار مىكنم.
امام عليه السّلام فرمود: گفتم: ولى رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله نه از دختر من خواستگارى كند و نه من دخت خود را به ازدواج او در خواهم آورد، گفت: براى چه؟ گفتم: زيرا آن حضرت پدر من است و پدر شما نيست! هارون به وجد آمده و گفت: آفرين موسى! سپس گفت: علّت اينكه خود را نسل و ذرّيّه پيامبر مىخوانيد چيست؛ با اينكه آن حضرت از خود نسلى باقى نگذاشت (يعنى فرزند پسر نداشت) و نسل آدمى از فرزندان پسر است نه فرزندان دختر، و شما اولاد دختر مىباشيد در حالى كه دختر نسل ندارد؟!
امام عليه السّلام فرمود: گفتم: از شما به حقّ خويشاوندى درخواست مىكنم؛ و بحقّ قبر و آن كس كه در آن است (شايد مراد حضرت روضه مباركه نبوىّ باشد) شما را قسم مىدهم كه مرا از پاسخ به اين پرسش معذور داريد!.
هارون گفت: هرگز، حتماً بايد شما اولاد علىّ، دليل خود را اقامه كنيد، و تو؛ بنا بر اخبارى كه به من رسيده پيشوا و امام آنان در اين روزگار هستى، و بدان كه امكان ندارد در سؤالاتم تو را معاف كنم، و دليل همه آنها بايد از قرآن باشد، شما اولاد علىّ مدّعى هستيد كه هيچ كلمه و حرفى از قرآن بر شما پوشيده نيست و از تأويل تمامى آنها باخبريد و مستند شما اين آيه كه: «در كتاب هيچ چيزى را فرو گذار نكردهايم- انعام: 38» و با اين آيه خود را از آراء و نظرات علماء و قياس ايشان بىنياز مىدانيد.
امام عليه السّلام سخن خود را با أعوذ باللَّه و بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم و ذكر اين آيه شروع كردند: «وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسى وَ هارُونَ وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ. وَ زَكَرِيَّا وَ يَحْيى وَ عِيسى وَ إِلْياسَ كُلٌّ مِنَ الصَّالِحِينَ »« [و از فرزندان او (حضرت نوح يا ابراهيم عليه السّلام)] داود و سليمان و ايّوب و يوسف و موسى و هارون را [راه نموديم]، و نيكوكاران را اين چنين پاداش مىدهيم. و زكريّا و يحيى و عيسى و الياس را- انعام: 84 و 85»، اى أمير المؤمنين پدر عيسى كيست؟
گفت: عيسى پدر ندارد، گفتم: پس وى را از راه مريم عليها السّلام به ساير اولاد پيامبران ملحق نموديم، و به همين ترتيب ما نيز از طريق مادرمان فاطمه عليها السّلام به نسل رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله ملحق مىگرديم.
بحثي تفسيري و فقهي در انتساب سادات به پيامبر
آیا فرزند دختر هم حقیقتا فرزند به شمار می رود؟
با سلام
گفت: عيسى پدر ندارد، گفتم: پس وى را از راه مريم عليها السّلام به ساير اولاد پيامبران ملحق نموديم، و به همين ترتيب ما نيز از طريق مادرمان فاطمه عليها السّلام به نسل رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله ملحق مىگرديم.
پس اگر کسی مادربزرگش (مادر پدرش) سید علی زاده حسینی باشد از خاندان بنی هاشم خواهد بود و جدش رسول الله(ص) است؟
۱۴ اسفند ۱۳۸۹
مشرق نوشت :
در جلسه اخیر تشکل غیر قانونی موسوم به وعاظ ولایی ، فردی به نام کیاپاشا بر مبنای محتوای یک سی دی، سخنرانی کرده و سعی کرده شعیب بن صالح در روایات را به دکتر احمدی نژاد تطبیق دهد. نزدیکان رئیس جمهور می گویند احمدی نژاد از این مشابه سازی ها ناراحت است.
سایت جهان شرک ( جهان اسلام وهابی ) هم با شرح و تفضیلاتی در این اواخر این فایل رو برای دانلود گذاشته بود.
استناد به این ویدئو از طرف این موحدینی که خدایشان 60 ذراع قدش است این اظهارات مایه
تمسخر و توهین و اتهام خرافه گرائی و خرافه پرستی شیعیان ( رافضی ها ) و مستمسک توهین به تمام عقاید شیعیان شد.
به چه قیمتی اینها چنین کاری را کردند
و به خیال چه سود - فایده و دلیلی خواستند چنین استنادی بکنند ؟
فرض بر اینکه اینها صحت داشته باشد . شما فهمیدی ؟ دیگران نفهمیدند خب خوش به حالت . برای چی این کشف و شهود رو جار میزنی؟ خب چون من فهمیدم دیگران نفهمیدند
http://parsaspace.com/files/7910758884/?c=696
یاحق
بیشترین اطلاعات در مورد این مصداق آخرزمانی را در سایت " ظهور بسیار نزدیک است " بیابید
با سلام بنده :Gig: شدم.
کجای سایت رو باید ببینم؟
با سلام
چرا این فرد معرفی شده است آیا این فرد نقشی در قیام دارد و جزئ یاران امام است؟
چرا فقط 3 نشانه بیان شده است؟
آیا ویژگی خاص دیگری نیز دارد؟
آیا وجود این فرد در آن سپاه مشخص کننده است ؟
اگر فقط این نشانه ها با شد که هر فردی می تواند مدعی شود؟
در حالی که میان آنان جوانی از بنیهاشم است که در کف دست راستش، خال سیاهی است و در پیشاپیش لشکریان او، شخصی از قبیلة بنی تمیم به نام شعیب بن صالح قرار دارد».
پرچم های سیاهی برای نبرد با سفیانی به حرکت درمی آید که در میان آنها جوانی از بنی هاشم هست که صورتش چون قرص قمر است و در دست راستش خالی(خللی) هست ، در پیشاپیش این سپاه شعیب بن صالح تمیمی است که کلاههای سپاهیانش سیاه است و جامه هایشان سفید. سپاه سفیانی را شکست می دهند و به سوی غرب پیش می روند و زمینه را برای حضرت مهدی فراهم می کنند ، فاصله بین خروج او تا تقدیم امور به حضرت مهدی(عج) هفتاد و دو ماه می باشد. الملاحم و الفتن ص 41 ، بشاره الاسلام ص 185
آیا این فرد هاشمی فرمانده کل سپاه است ؟ یا شعیب:Moteajeb!:
ما باید اگر آمدند با کدامشان بیعت کنیم؟
(فهمش یکم گنگ است لطفا توضیح دهید):Ghamgin:
پس اگر کسی مادربزرگش (مادر پدرش) سید علی زاده حسینی باشد از خاندان بنی هاشم خواهد بود و جدش رسول الله(ص) است؟
آیا این فرد هاشمی فرمانده کل سپاه است ؟ یا شعیب ما باید اگر آمدند با کدامشان بیعت کنیم؟ (فهمش یکم گنگ است لطفا توضیح دهید)[/quoteجناب mkk1369باسلام
اينکه فرموده ايد:اين فرد بني هاشمي فرمانده کل سپاه است ؟بنده منظورتان رامتوجه نشدم اگر منظورتان فرمانده کل سپاه فعلي باشد بنده عرض کردم که در صدد مصداق يابي نيستم سوالي شد وبنده در حد توان جواب دادم وهمچنين عرض کردم بامصداق سازس مخالم ،اما اگر منظورتان فرمانده سپاه آخر الزماني است،بله جوان بني هاشمي فرمانده اصلي است وشعيب زير دست ايشان است
وبيعت نيز با فرمانده اصلي است مگر به نيابت از طرف فرمانده اصلي از شخص پايين تر بيعت کنيم اگر چه همه اينها مافوقشان امام زمان عليه السلام است وبيعت اصلي باايشان است ومابقي به نيابت
انشاءالله زنده باشيم وجز بيعت کنندگان باشيم وآقانيز بپذيرند
اما اگر منظورتان فرمانده سپاه آخر الزماني است،بله جوان بني هاشمي فرمانده اصلي است وشعيب زير دست ايشان است
با سلام
من هم منظورم همین بود و با مصداق سازی هم موافق نیستم ولی یه سوال اگر کسی باشد که ویژگی های ذکر شده را دارا باشد (خالی در کف دست راستش باشد و جوان است و مقامی ندارد و البته از طرف مادر بزرگش به امام حسین برسد) باید اعتماد کنیم یا ویژگی بارز و خاصی باید داشته باشد؟(:Sham:م کنید)
با سلام :Gol:
اگر کسی باشد که ویژگی های ذکر شده را دارا باشد (خالی در کف دست راستش باشد و جوان است و مقامی ندارد و البته از طرف مادر بزرگش به امام حسین برسد) باید اعتماد کنیم یا ویژگی بارز و خاصی باید داشته باشد؟(م کنید)
جنابmkk1369جناب عماد پاسخ های قابل اعتمادی ارایه فرمودند:ok:. متوجه ابهام شما نمی شوم.:Moteajeb!:
وی جوانی گندمگون با ریش کمپشت از اهالی سمرقند يا ري
از خراسان سپاهی حرکت میکند که کمربندهای سیاه و پیراهن سفید پوشیدهاند، جزو پیشقراولان سپاه، فرماندهای است به نام شعیب بن صالح... آنان سپاهیان سفیانی را شکست داده، گریزان میکنند و در بیتالمقدّس فرود میآیند و زمینة ظهور حضرت مهدی(ع) را پایهریزی میکنند».
جوانی از بنی هاشم از خراسان با پرچم های سیاه قیام می کند که در کف دست راست او خالی(خللی)است و پیشاپیش او مردی بنام شعیب بن صالح است که با لشکریان سفیانی می جنگد و آنها را شکست میدهد.
مردی گندمگون ، متوسط القامه ، کم ریش و کوسه به نام شعیب بن صالح با چهارهزار نفر از ری خروج می کند کسی در برابرش ایستادگی نمی کند
پیشاپیش آنان مردی است که وی را صالح بن شعیب یا شعیب بن صالح می نامند ، او از قبیله بنی تمیم است ، آنان نیروهای سفیانی را شکست داده و در بیت المقدس فرود می آیند ،
جوانی نورس ، زرد و گندمگون ، محاسن کم پشت (خفیف اللحیه) و کوسه ، کسی در برابر او نمی ایستد مگر اینکه او را می کشد ، اگر با کوهها درگیر شود ، از بن برمی کند تا وارد سرزمین قدس شود ، او پرچمدار حضرت مهدی(ع) خواهد بود.
جنابmkk1369جناب عماد پاسخ های قابل اعتمادی ارایه فرمودند. متوجه ابهام شما نمی شوم.
با سلام
مساله اینجا است که اگر دو نفر با هم ادعا کنند با کدام بیعت باید کرد؟
ایا این نشانه ها خاص هستند یا عام و هرکسی می توانند داشته باشند؟:ok::Ghamgin:
این شخص شعیب بن صالحاسمش شعیب و پدرش صالح هست ؟؟؟
نه خیر اسم مستعار هست.باید ببینی خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شخص در طول تاریخ
چگونه هست که اورا به این اسم صدا میزنند.چون شباهت داره به این اسم میخوانند.
مثلا داریم سید خراسانی که همون ولی امر مسلمین هست.چون توی خراسان دنیا اومدند.
و ویزگیهای اخلاقی شباهت داره به این شخصیت.که اکثر مفسران گفتند سید خراسانی همون
رهبر عزیزمون هستند.
نه خیر اسم مستعار هست.باید ببینی خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شخص در طول تاریخچگونه هست که اورا به این اسم صدا میزنند.چون شباهت داره به این اسم میخوانند.
مثلا داریم سید خراسانی که همون ولی امر مسلمین هست.چون توی خراسان دنیا اومدند.
و ویزگیهای اخلاقی شباهت داره به این شخصیت.که اکثر مفسران گفتند سید خراسانی همون
رهبر عزیزمون هستند.
فکر نکنم قیاس کردن کار درستی باشه
مگه مفسران علم غیب دارن:Gig: