ازدواج موقت ؛ خوب یا بد ؟!

تب‌های اولیه

222 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

یا‌رقیه;670664 نوشت:
محل چه اشکالی.... به این توضیحات توجه بفرمایید......

اين حديث نمي خواهد فقط محبوب بودن زن را براي پيامبران ترسيم كند.بلكه با كنار هم قرار دادن زن و عطر و نماز خبر از زيبايي هاي ظاهري اعطايي به وي از سوي خلقت، و در كنار نماز خبر از وجود قويتر معنوي و معناگراتر او نسبت به مردان مي دهد و اين هردو موهبت خداداديست و پيامبر به عنوان يك انسان كامل وقتي محبوب هايش را مي شمرد، خبر از اهميت محبوب و وظيفه مداري او براي اين عناصر اعطايي به وي مي دهد.

اين حديث شريف با لفظ حبب(به ضم حاء و كسر مشدد باء اول و فتح باء دوم) شروع شده و آن به معني دوست گردانيده شد برمن است كه به مراتب از دوست ميدارم بالاتر است.يعني خبر از يك تكليف و وظيفه در عالم مي دهد.محبتي را كه متعلق به پروردگار است به زن نسبت مي دهد.چرا كه زن ظرف تكوين فرزند است و به اين لحاظ به مكون حقيقي نزديكتر است.

پيامبر با اعلام اين گونه هم به مردان خبر مي دهند كه زنان دوست داشتني و قابل احترام و مقدس هستند و نگاه جاهلي را اينگونه از بين مي برند و هم به زنان خبر مي دهند كه تو اينگونه هستي و اين دليل محبوبي.
خبر از اندازه ي وجودي زن(ظاهري زيبا و جذاب و متفاوت و باطني ملكوتي و عاطفي و عميق) به معني داشتن نگاه شهواني نيست.بلكه پاسداشت مواهب اعطايي خداوند به زن است كه بايد در جاي خودش براي آفرينش خرج شود.

این تنها بخشی از پاسخی بود که سایت پرسمان دانشجویی در پاسخ به شما داده بود، در صورت تمایل، می توانید پاسخ کامل تر را از این لینک ملاحظه بفرمایید.

این جواب من و قانع نکرد چون در کنار نماز و زن اسم عطر هم اومده
برای عطر چه می توان گفت ؟
ایا عطر هم مقام بالایی دارد ؟؟!!!
تازه این حدیث رو چی می گید که مستقیما از امیزش جنسی با زنان صحبت کرده

البته در حدیث دیگری هم آمده که امام صادق علیه‌السلام از اصحاب خود سؤال نمود که لذیذترین چیزها چیست؟ هر کدام چیزی گفتند، حضرت فرمودند: لذیذترین چیزها آمیزش جنسی با زنان است. (کافی ج 5 ص 321 و 496)

یا‌رقیه;670664 نوشت:
نکته آخر اینکه.... بنده اگر یک خانم می بودم.... این توصیف خوبی را که پیامبرم در مورد من انجام داده.... به این راحتی محل اشکال نمی دانستم و کمی تحقیق می کردم.....(این جمله را از باب تذکر عرض کردم)

من اینقدر احساسی بر خورد نمی کنم که چون زن هستم و این حدیث و ببینم ازش خوشم میاد
من دنبال منطق پشت هر سخن هستم تا درستی ان بر من اشکار شود

الدین القیم;670721 نوشت:
مثال شما که همراه با مغالطه است اینگونه است.

الدین القیم;670721 نوشت:
مغالطه شما این است که به جای اینکه اصل این را رد کنید می روید مثالی می آورید که نتوان تشخیص داد که آیا این شخص حکم را انکار می کند یا خیر در حالی که ما کاری به نحوه اطلاع از اینکه وی منکر این حکم است یا نیست نداریم بلکه اصل را بر این می گیریم که در صورت تشخیص این مطلب نتیجه آن است)

بله حرف شما صحیح است!!
بنده وقتی دیدم دارید با مطالب استاد آنگونه مخالفت میفرمایید تعجب کردم و جندین بار مطلب استاد را خواندم و هیچ کجایش ندیدم استاد مطلبی خلاف سخن معصومین(ع) زده باشند، یک لحظه احساس کردم شاید شما به این نکته توجه ندارید خانمی که دارد میگوید متعه را قبول دارم ممکن است دلایلی غیر از دلایل ایمانی(تسلیم احکام بودن ) داشته باشد یا اینکه با وجود اینکه این موضوع را قبول دارد واجباتش را قبول نداشته باشد! به همین دلیل این مثال را زدم و ابدا هم قصد مغالطه نداشتم!! زیرا دین اسلام یک دین کاملا متقن و حقیقی است و ابدا لازم نیست برای اثبات مباحث دینی مغالطه کرد!!
اکنون با این توضیحات شما متوجه شدم الخمدالله شما متوجه کیفیت سوال هستید ،پس شما اگر اصل سوال با توجه اینکه متوجه کیفیت آن هم بوده اید منظورتان بوده است،بله حق باشماست و مثال بنده در اینجا اشتباه است و بنده حرف شما را مبنی بر تناسب نداشتن مثال بنده با صحبت شما تایید میکنم و از محضر شما عذرخواهی میکنم و از طرفی به هیچ وجه بنده قصد رد کردن اصل این موضوع را نداشته و ندارم !! که فرمودید

الدین القیم;670721 نوشت:
مغالطه شما این است که به جای اینکه اصل این را رد کنید می روید مثالی می آورید که نتوان تشخیص داد که آیا این شخص حکم را انکار می کند یا خیر

بنده این مثال ها را برای رفع سوء تفاهم و حل شبهات ایجاد شده بیان نمودم نه رد کردن اصل مساله! اصل این موضوع کاملا صحیح است که گر خانمی با احکام الهی مخالف باشد قطعا مورد تایید نیست!!

[SPOILER]هرچند بنده همچنان نمیدانم مشکل شما پس چه بود ؟!! و اشکالتان به چه چیزی بود!!؟
ان شاءااله که با توضیحات داده شده سوءتفاهمات رفع شده باشد![/SPOILER]

یازهرا(س)

[="Times New Roman"][="Black"]

**گلشن**;670752 نوشت:
این جواب من و قانع نکرد چون در کنار نماز و زن اسم عطر هم اومده
برای عطر چه می توان گفت ؟
ایا عطر هم مقام بالایی دارد ؟؟!!!

سلام علیکم...

البته بنده با مطالعه منبعی که خدمتتان معرفی کردم... کاملا توجیه شدم...منظورم همان لینک پرسمان دانشجویی می باشد.....

عطر هم طبق آنچه من فهمیدم اشاره به زیبایی های ظاهری زن دارد و کلا این حدیث در بیان مقام زن است و به این معنا نیست که بقیه چیز ها بی ارزش است.....!!.... بخشی از این حدیث اشاره به زیبایی ظاهری زن دارد و بخش دیگر آن اشاره به زیبایی های معنوی وجود مقدس زن دارد.....

البته از باب اینکه برایم مقدور نمی باشد که توضیح مفصل تری بدهم.... از حضورتان عذر خواهی می کنم..... چرا که نه سواد کافی دارم ... نه وقت آن را!!!...:ok:.... الان باید بروم وسایلم را برای اعتکاف جمع کنم تا ان شا الله به سمت مسجد مورد نظر عزیمت نمایم....

در پناه خدا پیروز و مستدام باشید...

التماس دعا...

یا علی

سلام
ببخشید میشه یکی به من توضیح بده قضیه چیه ؟
چه خبره ؟
یعنی خانوم گلشن شما به منطق پیغمبرت و سخن پیغمرخدا شک داری
چرا اینقد شبهه پراکنی میکنید شما
از میون یه حرف صدتا حرف پیدا میکنید
درواقع من گیج شدم میخواید چیو اثبات کنید با آقایون محترمه ی اینجا هم هستم

[="Tahoma"]

**گلشن**;670629 نوشت:
ملاحضه

**گلشن**;670626 نوشت:
این حدیث هم به نظر حقیر محل اشکاله

اولا ملاحظه درست است نه ملاحضه:Nishkhand:
ثانیا میشه بفرمایید شما چه تخصصی در زمینه حدیث دارید که خود را صاحب نظر می‌دانید؟:khandeh!:

[=palatino linotype]حبب الي من دنياكم ثلاث:الطيب,النساءوقره عيني الصلات

از دنياي شماسه چيز نزد من محبوب گردانيده شده است:بوي خوش,زن ونور چشمم,يعني نماز پيامبر گرامي دراين حديث

شريف توجه وعنايت طبيعي خويش را نسبت به اين نيازجسماني بيان مي فرمايد.آنحضرت مي خواهد به ما بفهماندكه او

نيز همچون سايرافراد بشر,انساني طبيعي است وآنچه آنهابدان ميل دارنداو نيز متمايل است. در عين حال مي بينيم آن

حضرت همين توجه وعنايت را نسبت به نيازمعنوي خويش (نماز)نيز داردنيازي كه بر آوردن آن از آندو مهمتر است جرا كه

نماز عروج روح اوست به سوي خدا,وميقاتي است كه در برابر حقتعالي مي ايستد وبا او ملاقات مي كند. علاقه ومحبت به

زن در روايات مورد سفارش قرار گرفته است درروايتي ازدياد محبت به زن باازديادايمان همراه دانسته شده است . در هر

صورت نياز جنسي امري طبيعي است كه بايد بطورصحيح پاسخ داده شودوبهترين لذتي كه در اختيار است التذاذ از زنان

ومعاشرت باآنها مي باشد كه پيامبر (ص) فرمود :نور چشم وسرور قلب من در نماز ولذتم به وسيله زنهاست . اين روايت

علاوه براشاره به تامين نيازهاي جنسي ولذت بردن از آنها حرمت وجايگاه زن در اسلام را بيان مي كند در عصري كه زن در

آن جامعه ارزش لازم را نداشت ؛ نكته ديگر اين روايت پرهيز دادن مسلمانها از عزوبت ورهبانيت است وتوجه به اين كه

اسلام ديني است كه همه ابعاد انسان را مد نظر قرار داده وارضاي صحيح غرائزرا خواستار است وحركت يك بعدي مورد

قبول اسلام نيست.
[=palatino linotype]


[/HR][=palatino linotype]
منبع:شيخ حر عاملي,وسائل الشيعه,ج14 ص11-9 بحار الانوار ج103 ,ص218.

[="Tahoma"]

**گلشن**;670752 نوشت:
البته در حدیث دیگری هم آمده که امام صادق علیه‌السلام از اصحاب خود سؤال نمود که لذیذترین چیزها چیست؟ هر کدام چیزی گفتند، حضرت فرمودند: لذیذترین چیزها آمیزش جنسی با زنان است.

مرحوم مجلسی در مرآة العقول ذیل این حدیث که آن را به عنوان حدیث هشتم آورده، فرموده:
الحدیث الثامن ضعیف
مرآة العقول ج20 ص6

الدین القیم;670742 نوشت:
اولا تنها واجبات جز معیار های اصلی سنجش دین داری شخص نیست،یعنی ممکن است کسی بدون چادر حجاب واجب شرعی را رعایت کند اما چون چادری نیست بنده ایشان را داری ملاک لازم برای ازدواج ندانم یا امثال این موارد که مواردی هستند که واجب نیستند اما ملاک مهمی هستند.

اما ما نمیتوانیم این را برای عموم در نظر بگیریم!!

الدین القیم;670742 نوشت:
در یک کلام بگویم که خود غیرت موضوعیتی ندارد بلکه هر چیزی که حلال را حرام کند موضوعیت دارد می خواهید غیرت باشد می خواهد ترس باشد می خواهد ترس از فقر باشد و ... باشد.

ببینید بزگوار! مخالفت با حکم الهی یک چیز است ! اینکه از کسی بخواهیم در صورت امکان مستحبی را انجام ندهد یک چیز دیگر است!
یک بار دیگر دقت بفرمایید اگر شما به خانمی بگویید آیا شما در آینده با اینکه شوهرتان متعه کنند موافقی؟! خانم میگوید خیر!! ( شما اینجا از او نپرسیدید آیا با حکم متعه موافقید یا نه !! پرسیدید آیا با متعه کردن همسر موافی یا نه !!) میپرسید چرا؟ میگوید چون ممکن است شبهایی را تنها در خانه بمانم و احساس نا امنی میکنم!! پس از او میخواهم این کار را انجام ندهد!! بعد به او میگوییم خب اگر همسرتان امنیت شمارا تامین کرد چه ؟! میگوید در این صورت اشکال ندارد این امر مستحب را انجام دهد!!! (دقت کنید این خانم با حکم مخالفتی نکردند با اینکه همسرشان این عمل مستحب را انجام دهند مخالفت کردند!!) در اینجا مخالفت خانم هیچ خدشه ای به ایمانشان وارد نمیکند!!

حال آیا شما به عنوان آقا با حکم استحباب روزه های مستحبی مخالفتی دارید؟! قطعا نه !! حال اگر فرض روز جمعه بود خانمتان گفت میخواهم روزه مستحبی بگیرم و شما فرمودید نه نگیر ! یعنی دارید با حکم خدا مخالفت میکنید؟!!!!
پس تا وقتی متعه برای شوهر یک خانم یک امر مستحبی باشد این خانم میتواند با انجام آن مخالفت کند(نه با اصل حکم!) و از شوهرش تقاضا نماید انجام ندهد!!
اما همین متعه وقتی طبق شرایط برای شوهر این خانم واجب شد این خانم تحت هیچ شرایطی نمیتواند با شوهرش مخالفت کند و موظف است موافقت کند و حتی همسرش را تشویق هم نماید!

حال متوجه منظور بنده حقیر شدید؟!
همیشه مخالفت با انجام یک حلال به معنای به معنای حرام کردن حلال الهی نیست!( مانند مردی که مانع میشود امروز همسرش روزه مستحبی بگیرد اما فرض فردا با هم روزه مستحبی میگیرند ، اما اگر همین خانم بخواهد قضای روزه اش را برود دیگر این آقا نمیتواند مخالفت کند)

و در کل :
اگر خانمی با اصل حکم مخالفت کند قطعا مورد تایید نیست و هیچکس (چه خانم و چه آقا) حق ندارد با احکام های الهی مخالفت نماید

یازهرا(س)

**گلشن**;670747 نوشت:
چون نماز جز لذتهای دنیایی بحساب نمیاد
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]سلام به شما
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]مگر درمورد ازدواج نداریم که با این کار نصف دین بلکه دو سوم دین از شیطان حفظ میشه؟
پس چرا ازدواج رو جزء مسائل اخروی قرار ندادید؟
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]به این دلیل که درمورد نماز به بعد اخروی بیشتر پرداخته شده
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]آیا معنوی بودن ازدواج از ارزش دنیوی و لذت جسمی اون کم میکنه؟
نماز هم همینطوره. یعنی درست میفرمایید که نماز جنبهء اخروی بسیار بالایی داره. اما این منافاتی با ارزش دنیوی نماز نداره
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

چه لذتی بالاتر از راز و نیاز با معبود؟
طراوت و شادابی با وضو گرفتن
بیدار شدن در صبح زود و مقابل معبود نشستن (آغاز یه روز خوب)
گفتن اذکاری که هم خیر و برکت داره و هم به ما درس میده و هم باعث شادی جان ما میشه
و............

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

**گلشن**;670747 نوشت:
چون نماز جز لذتهای دنیایی بحساب نمیاد

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]حالا شاید بفرمایید که چرا نماز؟ مثلاً کمک به مستمند هم جنبهء جسمی و دنیایی داره و ما از اینکه فرد دیگری مشکلش حل بشه خوشحال میشیم. پس چرا پیامبر(ص) این رو نفرمودن[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

پاسخ اینه که نماز خصوصیتی داره که در سایر اعمالی که شما فرمودید نیست (یا خیلی کم رنگه):

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]اینکه نماز کاملاً شخصیه. درسته که واجبه ، اما واجبی هست همراه با لذت و احساس خوشایند[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]روزه همراه با لذت نیست (از نظر دنیوی)
انفاق به دیگران هم مربوط میشه
و................
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]و مهمتر از همه ، روایت رو باید درست بنویسیم ببینیم پیامبر(ص) دقیقاً چه فرموده[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]ایشون نفرمودن:[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]
زن ، بوی خوش
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]و نماز[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]خیر ، بلکه فرمودن:[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]
زن ، بوی خوش
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]و روشنی چشم من نماز است

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]پس می بینید که پیامبر(ص) با جدا کردن نماز نشان دادند که نماز ابعاد دیگری هم داره ، اما در اینجا بعد جسمانی نماز مد نظر است[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

Reza-D;670720 نوشت:
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]داداش نقل قول بفرمایید که هم مطلع بشیم هم بدونیم مخاطب شما کی هست

بله شما حق دارید نظر بدید (شخصاً) مخلص شما هم هستم و به نظرات شما گوش میکنم. اما استدلال های شما اکثراً احساسیه و دوستان هم همین رو گفتن. نمونه میارم براتون:

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]خب در ازدواج شما مهریه می دهید. درسته؟
در زنا چه اتفاقی میفته؟ مرد به زن مزد زنا رو میده درسته؟
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]پس با استدلال شما که نقل قول کردم ، باید بگیم مزد رابطهء جنسی حلال و حرام نداره ، چه برای ازدواج و چه زنا ، دو تاش مثل همه!
در نتیجه ازدواج میشه زنای مدت دار! پس ازدواج هم مثل زنا یه کار کثیفه!
[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif][=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

لذا حرف ما اینه که استدلال های قوی تری ارائه بفرمایید وگرنه هیچکس شما رو روبروی خدا و پیامبر(ص) قرار نداده برادرم


ازدواج علمی پسندیده خوب هست شکی درش نیست
من منظورم را واضح گفتم
در روال عادی کسی که زن دارد وضع معقولی دارد مشکل در خانه ندارد بهتر از به خانواده اش برسد تا عشق و حال خودش
زمانی که شخصی در این حالت دنبال صیغه هست نشان دهنده چیست ؟ ایا او حق تنوع دارد ولی زن او نه ؟ مگر نمیگید دین را عقلانی هم میشه قیاس کرد بسمه الله اقا همین موضوع رو از بعد انسانی توضیح بدید بجای اوردن 100 روایت از خودتان و خانواده خود بگید نخیر زنا مثل ازدواج نیست و نخواهد بود کاری بس زشت است چه دینی چه عقلی چه انسانی فقط روندی حیوانی دارد
درباره اینکه گفتید کی فرموده من با اسلام مشکل دارم
Serat;670696 نوشت:

به نظر نمیاد که شما فقط ایرادت به حکم ازدواج موقت باشه. شما کلا با اسلام و احکام اسلامی مخالفت داری....


ایشون حق نداره اینجوری ادعا کنه کجای دین اینو گفته ؟
اگر گناه کبیره نیست من چندتا منبع سنی قرار میدم !
[=arial]متعه در ابتدای اسلام جایز بود؛ زیرا مسلمانان تازه به اسلام گرویده بودند، به منظور تألیف قلوب و جلب توجه آنان متعه حلال بود، سپس رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ در «یوم الفتح» متعه را برای همیشه و تا قیامت حرام اعلام نمود. (مسلم۱۴۰۶)
[=arial]ازدواج موقت ابتدا در میان یهود، فارس و غیره وجود داشته است. و به جامعه جاهلی جزیره العرب سرایت کرده است. وقتی دین اسلام آمد در ابتدای دعوت دوبار با نزول این آیات تحریم شد: « وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (۵) إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ (۶) فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ »(المؤمنون: ۵-۷). «و آنها که دامان خویش را (از بی‌عفتی) حفظ می‌کنند. جز با همسران و کنیزانشان، چرا که بهره‌گیری از اینها مورد سرزنش نخواهند بود. و هر کس جز اینها را طلب کند، متجاوز است».
[=arial]و عبارت: « هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ» محور اصلی حرمت است « إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ» استثناء حلال شامل دو نوع نکاح است یعنی غیر از آن دو همه حرامند. اما خداوند برای اینکه راه اشتباه و التباس را بر انسان ببندد با نص صریح غیر از آن دو نکاح را تحریم کرده است « فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ» پس هر راه دیگری غیر از آن دو نکاح حرام است خواه با زنا، متعه یا نوع دیگر و … باشد.
[=arial]هم‌چنین امام مسلم و امام احمد و ابن ماجه روایت نموده‌اند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرموده است:
[=arial]«ای مردم من پیش‌تر به شما اجازه دادم که (به خاطر نزدیکی به عهد جاهلیت و شیوع پدیده زنا) که (به طور موقت) از زنان استمتاع نمائید، اما اینک خداوند آن را تا روز قیامت حرام نموده است. هرکس یکی از آنها نزد اوست او را رها کند و چیزی را که به آنان داده‌اید از ایشان پس نگیرید».( مسلم و احمد.)
[=arial]آیا عمر رض متعه را تحریم کرد ؟
[=arial]در کتب شیعه و سنی از محمّد بن حنیفه ، از پدرش حضرت علی ، و او از رسول خدا (ص) نقل می کند که :
[=arial]حرم رسول الله یوم الخیبر نکاح متعه : پیامبر خدا در جنگ خیبر نکاح متعه را حرام کرد{سند این حدیث در کتاب های ” استبصار“ برادران شیعه ، ” مسند زید“ زیدیه ، در کتاب” دعائم السلام قاضی نعمان “ از عزیزان شیعه، در کتاب ” الــموطاء مــالک ابن انس“ ( که معاصر با امام صادق بود ) از اهل سنت آمده است.}
[=arial]در لبنان کتابی به نام ” المتعه فی السلام“ از عالمِ شیعه مذهب بنام ”حسین مکی“ به چاپ رسیده که از علی (علیه السلام ) و او از رسول خدا (صلی الله علیه وسلم ) نقل می کند :
[=arial]کانت المتعه فی اول عهد رسول الله : متعه (صیغه ) در اول عهد رسول خدا بود
[=arial]فلما نزل النکاح و لعده و الطلاق و المیراث نسخت : چون قوانین ازدواج و عده و میراث و طلاق نازل شد متعه نسخ شد .
[=arial]پس تحریم متعه دستور خود رسول خدا ص بوده است و نه عمر رض .
[=arial]اما حضرت عمر در زمان خلافتش جملات زیرا گفت :
[=arial]ای مردم ، صیغه در اوّل عهد رسول خدا بود و پیامبر خدا آن را نسخ کرد و امروز من می بینم عده ای هنوز آن را انجام می دهند ، مگر نسخِ رسول خدا به آنها نرسیده است ؟ هر کس این کار را انجام دهد و گرفتار شود ، من او را عقاب می کنم .«تاریخ طبری»46
[=arial]آیا کسی که شرایط ازدواج برایش فراهم نباشد چطوری غریزه ی جنسی را کنترل کند ؟
[=arial]برای اینکه میل و غریزه ی جنسی خود را کنترل نمایید توصیه می کنیم که کلیه اسباب و وسائلی که موجبات تهییج غریزه جنسی تان را فراهم می آورد از خود دور سازید از قبیل دیدن صحنه های مبتذل و خلوت کردن با نامحرم یا حتی خلوت کردن در مکانی که جز شما کسی نیست.
[=arial]برای رهایی شما از رشد غریزه جنسی راهکارهای زیر را توصیه می کنیم:
[=arial]۱- دعاء کردن از خداوند که او را از این بیماری نجات دهد، مخصوصا دعاء در اوقات اجابت مانند سجود، قبل از نماز مغرب در روز جمعه، بین اذان و اقامه در مسجد، ثلث اخیر شب و سحرگاه قبل از طلوع صبح و غیره، و خداوند متعال وعده داده است که کسی که از او چیزی را طلب کند خواسته او را بر آورده میکند، خداوند میفرماید: “ومن اصدق من الله قیلا” “و گفتار چه کسی از گفتار خداوند صادقتر است؟” و در سوره بقره میفرماید: “و اذا سألک عبادی عنی فانی قریب، اجیب دعوه الداع اذا دعان” یعنی: “و (ای بیامبر) اگر بندگانم از تو در مورد من سؤال کنند پس من نزدیک هستم، دعای دعاکنندگان را اجابت میکنم”.
[=arial]۲- روزه گرفتن، زیرا اولا توصیه بیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم میباشد برای مهار شهوت، و ثانیا هنگام پر خوری شهوت تحریک میشود ولی کمتر خوردن و یا روزه گرفتن از شدت شهوت میکاهد.
[=arial]۳- چشم پوشیدن از نظر به مناظر شهوت انگیز مانند زنان، نوجوانان خوش صورت، مجله و یا فیلمهای مبتذل و غیره، زیرا شهوت کم کم شروع میشود ولی اگر از همان اول مهار نشود برای تفریغ شهوت فرد را به استمناء و یا زنا میکشاند، و نا گفته نماند که شیطان یک شخص را پله پله استدراج میکند تا اینکه او را دچار استمناء و یا فاحشه کند.
[=arial]۴- دوری از انترنت و تلویزیون هنگام خلوت، و یا اینکه آنها را مهار و کنترل کند مثلا از برنامه های فیلتر در کمپیوتر استفاده کند.
[=arial]۵- از دوست بد دوری کند زیرا بیشتر گناه ها و مصائب سببش دوستهای بد هستند. شاعر میگوید:
[=arial]تا توانی میگریز از یار بد***یار بد بدتر بُوَد از مار بد
[=arial]مار بد تنها تو را بر جان زند***یار بد بر جان و مال و بر ایمان زند
[=arial]۶- تنهایی و بیکار ماندن از هر بلایی بدتر است، پس بهتر است که بیکار نماند و وقت فراغ خود را صرف اذکار و عبادت کند، زیرا اوقات فراغت و مخصوصا اگر قدرت مالی همراه آن باشد اساس مفسدات جوانان میباشد.
[=arial]۷- خواندن هر چه بیشتر اذکار، قرآن، نماز های سنت و مشارکت در کارهای خیر دسته جمعی و غیره

[=arial]آیا آیه ۲۴ سوره نساء دلالت بر مشروعیت متعه یا ازدواج موقت دارد؟
[=arial]« فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً» (نساء ۲۴)
[=arial]کسانی که معتقد به جایز بودن متعه هستند می گویند آیه فوق دلیلی بر مشروعیت ازدواج موقت است!، زیرا او ‏فرموده است: « فَمَا اسْتَمْتَعْتُم» و فرموده است « فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ» و نفرموده است: «مهورهن: یعنی ‏مهریه آن‌ها».
[=arial]پاسخ :
[=arial]اولا این استدلال صحیح نیست، زیرا اجور همان مهریه [=arial]و برای ازدواج دائم بکاربرده شده است[=arial] چنانچه آیه زیر با کلمه اجور ، مهریه را برای رسول خدا مشخص می کند.
[=arial]« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیْتَ أُجُورَهُنَّ » (احزاب / ۵۰)‏
[=arial]‏ (منظور همان مهریه است) و ممکن نیست که غیر از این گفته شده باشد، زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم به این ازدواج ‏‏(یعنی به ازدواج موقت) اقدام نکرده است. ‏
[=arial]و نیز قرآن کلمه‌ی «اجور» را در جاهای دیگر بجای مهریه بکار برده است و هرگز کلمه‌یمهور (مهریه) را به کار نبرده است؛ ‏چنانچه خداوند سبحان فرمود: ‏
[=arial]‏« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا جَاءکُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ ‏فَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَی الْکُفَّارِ لَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ یَحِلُّونَ لَهُنَّ وَآتُوهُم مَّا أَنفَقُوا وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ أَن تَنکِحُوهُنَّ ‏إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ »(ممتحنه / ۱۰)‏
[=arial]‏« ای مؤمنان! هنگامی که زنان مؤمن به سوی شما مهاجرت کردند، ایشان را بیازمائید – خداوند از ‏ایمان آنان آگاه‌تر است (تا شما) – هرگاه ایشان را مؤمن یافتید، آنان را به سوی کافران برنگردانید. این ‏زنان برای آن مردان، و آن مردان برای این زنان حلال نیستند. آنچه را که همسران ایشان (به عنوان ‏مهریه) خرج کرده‌اند، بدانان مسترد دارید. گناهی بر شما نخواهد بود اگر چنین زنانی را به ازدواج خود ‏درآورید و مهریه ایشان را بپردازید».‏
[=arial]و در جای دیگرگفته است :
[=arial]« وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ‏مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ » (مائده / ۵)‏
[=arial]‏«و (ازدواج با) زنان پاکدامن مؤمن، و زنان پاکدامن اهل کتاب پیش از شما، حلال است، هرگاه که ‏مهریّه آنان را بپردازید و قصد ازدواج داشته باشید و منظورتان زناکاری یا انتخاب دوست نباشد».‏

[=arial]پاسخ دوم آیه ۲۴ سوره نساء
[=arial]استدلال از این آیه برای متعه جایز نیست، زیرا خداوند متعال ما را از دنباله‌ی متشابه در چنین مواردی نهی کرده است. پس فرمود: ‏
‏« فَأَمَّا الَّذِینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ»

[=arial]ازدواج موقت نزد علی بن ابی طالب رضی الله عنه[=arial][=arial]
[=arial][=arial]علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه همانطور که از مصادر اهل سنت نقل شد و اما مصادر عزیزان مسلمان شیعه در مسند امام زید بن علی از زید بن علی از پدرش از جدش علی روایت کرده است که گفت: «نهی رسول الله صلی الله علیه وسلم عن نکاح المتعه عام خیبر». [=arial][=arial]ترجمه : علی ابن ابی طالب فرمود : رسول خدا ص نهی کرد [=arial]از ازدواج متعه در روز خیبر الروض النصیر شرح مجموع الفقه الکبیر (۴/۲۳)، تهذیب الأحکام طوسی (۷/۲۵۱) الاستبصار طوسی ۳/۱۴۲، وسائل الشیعه عاملی (۴/۴۴۱).

سید محمد جواد;670792 نوشت:
ازدواج علمی پسندیده خوب هست شکی درش نیست
من منظورم را واضح گفتم
در روال عادی کسی که زن دارد وضع معقولی دارد مشکل در خانه ندارد بهتر از به خانواده اش برسد تا عشق و حال خودش
زمانی که شخصی در این حالت دنبال صیغه هست نشان دهنده چیست ؟ ایا او حق تنوع دارد ولی زن او نه ؟ مگر نمیگید دین را عقلانی هم میشه قیاس کرد بسمه الله اقا همین موضوع رو از بعد انسانی توضیح بدید بجای اوردن 100 روایت از خودتان و خانواده خود بگید نخیر زنا مثل ازدواج نیست و نخواهد بود کاری بس زشت است چه دینی چه عقلی چه انسانی فقط روندی حیوانی دارد
درباره اینکه گفتید کی فرموده من با اسلام مشکل دارم

ایشون حق نداره اینجوری ادعا کنه کجای دین اینو گفته ؟
اگر گناه کبیره نیست من چندتا منبع سنی قرار میدم !
[=arial]متعه در ابتدای اسلام جایز بود؛ زیرا مسلمانان تازه به اسلام گرویده بودند، به منظور تألیف قلوب و جلب توجه آنان متعه حلال بود، سپس رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ در «یوم الفتح» متعه را برای همیشه و تا قیامت حرام اعلام نمود. (مسلم۱۴۰۶)
[=arial]ازدواج موقت ابتدا در میان یهود، فارس و غیره وجود داشته است. و به جامعه جاهلی جزیره العرب سرایت کرده است. وقتی دین اسلام آمد در ابتدای دعوت دوبار با نزول این آیات تحریم شد: « وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ (۵) إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ (۶) فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ »(المؤمنون: ۵-۷). «و آنها که دامان خویش را (از بی‌عفتی) حفظ می‌کنند. جز با همسران و کنیزانشان، چرا که بهره‌گیری از اینها مورد سرزنش نخواهند بود. و هر کس جز اینها را طلب کند، متجاوز است».
[=arial]و عبارت: « هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ» محور اصلی حرمت است « إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ» استثناء حلال شامل دو نوع نکاح است یعنی غیر از آن دو همه حرامند. اما خداوند برای اینکه راه اشتباه و التباس را بر انسان ببندد با نص صریح غیر از آن دو نکاح را تحریم کرده است « فَمَنِ ابْتَغَی وَرَاءَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ» پس هر راه دیگری غیر از آن دو نکاح حرام است خواه با زنا، متعه یا نوع دیگر و … باشد.
[=arial]هم‌چنین امام مسلم و امام احمد و ابن ماجه روایت نموده‌اند که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرموده است:
[=arial]«ای مردم من پیش‌تر به شما اجازه دادم که (به خاطر نزدیکی به عهد جاهلیت و شیوع پدیده زنا) که (به طور موقت) از زنان استمتاع نمائید، اما اینک خداوند آن را تا روز قیامت حرام نموده است. هرکس یکی از آنها نزد اوست او را رها کند و چیزی را که به آنان داده‌اید از ایشان پس نگیرید».( مسلم و احمد.)
[=arial]آیا عمر رض متعه را تحریم کرد ؟
[=arial]در کتب شیعه و سنی از محمّد بن حنیفه ، از پدرش حضرت علی ، و او از رسول خدا (ص) نقل می کند که :
[=arial]حرم رسول الله یوم الخیبر نکاح متعه : پیامبر خدا در جنگ خیبر نکاح متعه را حرام کرد{سند این حدیث در کتاب های ” استبصار“ برادران شیعه ، ” مسند زید“ زیدیه ، در کتاب” دعائم السلام قاضی نعمان “ از عزیزان شیعه، در کتاب ” الــموطاء مــالک ابن انس“ ( که معاصر با امام صادق بود ) از اهل سنت آمده است.}
[=arial]در لبنان کتابی به نام ” المتعه فی السلام“ از عالمِ شیعه مذهب بنام ”حسین مکی“ به چاپ رسیده که از علی (علیه السلام ) و او از رسول خدا (صلی الله علیه وسلم ) نقل می کند :
[=arial]کانت المتعه فی اول عهد رسول الله : متعه (صیغه ) در اول عهد رسول خدا بود
[=arial]فلما نزل النکاح و لعده و الطلاق و المیراث نسخت : چون قوانین ازدواج و عده و میراث و طلاق نازل شد متعه نسخ شد .
[=arial]پس تحریم متعه دستور خود رسول خدا ص بوده است و نه عمر رض .
[=arial]اما حضرت عمر در زمان خلافتش جملات زیرا گفت :
[=arial]ای مردم ، صیغه در اوّل عهد رسول خدا بود و پیامبر خدا آن را نسخ کرد و امروز من می بینم عده ای هنوز آن را انجام می دهند ، مگر نسخِ رسول خدا به آنها نرسیده است ؟ هر کس این کار را انجام دهد و گرفتار شود ، من او را عقاب می کنم .«تاریخ طبری»46
[=arial]آیا کسی که شرایط ازدواج برایش فراهم نباشد چطوری غریزه ی جنسی را کنترل کند ؟
[=arial]برای اینکه میل و غریزه ی جنسی خود را کنترل نمایید توصیه می کنیم که کلیه اسباب و وسائلی که موجبات تهییج غریزه جنسی تان را فراهم می آورد از خود دور سازید از قبیل دیدن صحنه های مبتذل و خلوت کردن با نامحرم یا حتی خلوت کردن در مکانی که جز شما کسی نیست.
[=arial]برای رهایی شما از رشد غریزه جنسی راهکارهای زیر را توصیه می کنیم:
[=arial]۱- دعاء کردن از خداوند که او را از این بیماری نجات دهد، مخصوصا دعاء در اوقات اجابت مانند سجود، قبل از نماز مغرب در روز جمعه، بین اذان و اقامه در مسجد، ثلث اخیر شب و سحرگاه قبل از طلوع صبح و غیره، و خداوند متعال وعده داده است که کسی که از او چیزی را طلب کند خواسته او را بر آورده میکند، خداوند میفرماید: “ومن اصدق من الله قیلا” “و گفتار چه کسی از گفتار خداوند صادقتر است؟” و در سوره بقره میفرماید: “و اذا سألک عبادی عنی فانی قریب، اجیب دعوه الداع اذا دعان” یعنی: “و (ای بیامبر) اگر بندگانم از تو در مورد من سؤال کنند پس من نزدیک هستم، دعای دعاکنندگان را اجابت میکنم”.
[=arial]۲- روزه گرفتن، زیرا اولا توصیه بیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم میباشد برای مهار شهوت، و ثانیا هنگام پر خوری شهوت تحریک میشود ولی کمتر خوردن و یا روزه گرفتن از شدت شهوت میکاهد.
[=arial]۳- چشم پوشیدن از نظر به مناظر شهوت انگیز مانند زنان، نوجوانان خوش صورت، مجله و یا فیلمهای مبتذل و غیره، زیرا شهوت کم کم شروع میشود ولی اگر از همان اول مهار نشود برای تفریغ شهوت فرد را به استمناء و یا زنا میکشاند، و نا گفته نماند که شیطان یک شخص را پله پله استدراج میکند تا اینکه او را دچار استمناء و یا فاحشه کند.
[=arial]۴- دوری از انترنت و تلویزیون هنگام خلوت، و یا اینکه آنها را مهار و کنترل کند مثلا از برنامه های فیلتر در کمپیوتر استفاده کند.
[=arial]۵- از دوست بد دوری کند زیرا بیشتر گناه ها و مصائب سببش دوستهای بد هستند. شاعر میگوید:
[=arial]تا توانی میگریز از یار بد***یار بد بدتر بُوَد از مار بد
[=arial]مار بد تنها تو را بر جان زند***یار بد بر جان و مال و بر ایمان زند
[=arial]۶- تنهایی و بیکار ماندن از هر بلایی بدتر است، پس بهتر است که بیکار نماند و وقت فراغ خود را صرف اذکار و عبادت کند، زیرا اوقات فراغت و مخصوصا اگر قدرت مالی همراه آن باشد اساس مفسدات جوانان میباشد.
[=arial]۷- خواندن هر چه بیشتر اذکار، قرآن، نماز های سنت و مشارکت در کارهای خیر دسته جمعی و غیره

[=arial]آیا آیه ۲۴ سوره نساء دلالت بر مشروعیت متعه یا ازدواج موقت دارد؟
[=arial]« فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَهً» (نساء ۲۴)
[=arial]کسانی که معتقد به جایز بودن متعه هستند می گویند آیه فوق دلیلی بر مشروعیت ازدواج موقت است!، زیرا او ‏فرموده است: « فَمَا اسْتَمْتَعْتُم» و فرموده است « فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ» و نفرموده است: «مهورهن: یعنی ‏مهریه آن‌ها».
[=arial]پاسخ :
[=arial]اولا این استدلال صحیح نیست، زیرا اجور همان مهریه [=arial]و برای ازدواج دائم بکاربرده شده است[=arial] چنانچه آیه زیر با کلمه اجور ، مهریه را برای رسول خدا مشخص می کند.
[=arial]« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیْتَ أُجُورَهُنَّ » (احزاب / ۵۰)‏
[=arial]‏ (منظور همان مهریه است) و ممکن نیست که غیر از این گفته شده باشد، زیرا پیامبر صلی الله علیه وسلم به این ازدواج ‏‏(یعنی به ازدواج موقت) اقدام نکرده است. ‏
[=arial]و نیز قرآن کلمه‌ی «اجور» را در جاهای دیگر بجای مهریه بکار برده است و هرگز کلمه‌یمهور (مهریه) را به کار نبرده است؛ ‏چنانچه خداوند سبحان فرمود: ‏
[=arial]‏« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا جَاءکُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِهِنَّ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ ‏فَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَی الْکُفَّارِ لَا هُنَّ حِلٌّ لَّهُمْ وَلَا هُمْ یَحِلُّونَ لَهُنَّ وَآتُوهُم مَّا أَنفَقُوا وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ أَن تَنکِحُوهُنَّ ‏إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ »(ممتحنه / ۱۰)‏
[=arial]‏« ای مؤمنان! هنگامی که زنان مؤمن به سوی شما مهاجرت کردند، ایشان را بیازمائید – خداوند از ‏ایمان آنان آگاه‌تر است (تا شما) – هرگاه ایشان را مؤمن یافتید، آنان را به سوی کافران برنگردانید. این ‏زنان برای آن مردان، و آن مردان برای این زنان حلال نیستند. آنچه را که همسران ایشان (به عنوان ‏مهریه) خرج کرده‌اند، بدانان مسترد دارید. گناهی بر شما نخواهد بود اگر چنین زنانی را به ازدواج خود ‏درآورید و مهریه ایشان را بپردازید».‏
[=arial]و در جای دیگرگفته است :
[=arial]« وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ‏مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ » (مائده / ۵)‏
[=arial]‏«و (ازدواج با) زنان پاکدامن مؤمن، و زنان پاکدامن اهل کتاب پیش از شما، حلال است، هرگاه که ‏مهریّه آنان را بپردازید و قصد ازدواج داشته باشید و منظورتان زناکاری یا انتخاب دوست نباشد».‏

[=arial]پاسخ دوم آیه ۲۴ سوره نساء
[=arial]استدلال از این آیه برای متعه جایز نیست، زیرا خداوند متعال ما را از دنباله‌ی متشابه در چنین مواردی نهی کرده است. پس فرمود: ‏
‏« فَأَمَّا الَّذِینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ»

[=arial]ازدواج موقت نزد علی بن ابی طالب رضی الله عنه[=arial][=arial]
[=arial][=arial]علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه همانطور که از مصادر اهل سنت نقل شد و اما مصادر عزیزان مسلمان شیعه در مسند امام زید بن علی از زید بن علی از پدرش از جدش علی روایت کرده است که گفت: «نهی رسول الله صلی الله علیه وسلم عن نکاح المتعه عام خیبر». [=arial][=arial]ترجمه : علی ابن ابی طالب فرمود : رسول خدا ص نهی کرد [=arial]از ازدواج متعه در روز خیبر الروض النصیر شرح مجموع الفقه الکبیر (۴/۲۳)، تهذیب الأحکام طوسی (۷/۲۵۱) الاستبصار طوسی ۳/۱۴۲، وسائل الشیعه عاملی (۴/۴۴۱).

http://www.askdin.com/thread31344.html
این لینک هم رد کرده حرفای اهل سنت رو با منطق

الدین القیم;670742 نوشت:
یکی انکار اصل حکم و دیگری مخالفت با اجرای آن،کسی با اصل حکم به هر دلیلی مخالفت کند نشان از عدم شناخت او از اسلام و نقصان معرفت دینی او دارد حتی اگر نسبت به نحوه اجرای حکم اعتراضی داشته باشد حق ندارد اجرا را با اصل آن خلط کند و به کلی هم منکر اجرا و هم منکر اصل حکم شود به هر دلیل و بهانه ای.

الدین القیم;670742 نوشت:
پس اینکه زن از تنهایی می ترسد یا حسادت مانع ازدواج می شود حق مخالفت با اصل حکم را ندارد.

بله ،کاملا صحیح است کسی حق ندارد با اصل حکم مخالفت کند اما در احکام مستحبی بسته به شرایط مختلف میتواند با اجرای آن مخالفت نماید مانند مثال روزه مستحبی که زدم ! هرچند بهتر است با همان اجرای حکم مستحبی هم بدون دلیل مخالفتی نشود!!

یازهرا(س)

سید محمد جواد;670792 نوشت:
من منظورم را واضح گفتم
در روال عادی کسی که زن دارد وضع معقولی دارد مشکل در خانه ندارد بهتر است به خانواده اش برسد تا عشق و حال خودش
احسنت به شما
حرف ما هم همین بود که نفرمایید هر مردی که متعه میکنه لزوماً داره به زنش خیانت میکنه


سید محمد جواد;670792 نوشت:
زمانی که شخصی در این حالت دنبال صیغه هست نشان دهنده چیست؟
نشانهء خیلی چیزا میتونه باشه. نیاز جنسی زیاد که با وجود همسر رفع نمیشه ، سرپرستی از اون زن ، نیاز به رابطهء جنسی در زمان دور بودن از خانه به مدت طولانی و...... و البته در شرایطی هم میتونه نشانهء سوء استفاده از حکم الهی باشه


سید محمد جواد;670792 نوشت:
ایا او حق تنوع دارد ولی زن او نه ؟ مگر نمیگید دین را عقلانی هم میشه قیاس کرد بسمه الله اقا همین موضوع رو از بعد انسانی توضیح بدید بجای اوردن 100 روایت از خودتان و خانواده خود بگید
از خانواده بگم؟! :Gig:
نفهمیدم ارتباطش رو. به هر حال پاسخ شما

بله دقیقا؟ً ، مرد حق دارد ولی زن نه
دلیلش رو اگر خواستید از زبان خود خانمها براتون میارم که بارها و بارها و بارها گفتن:

((بر خلاف شما مردها که نیاز جنسی خیلی براتون مهمه ، برای ما چندان مهم نیست و ما زنها بیشتر به جنبهء عاطفی ازدواج نگاه میکنیم. اگر هم در ازدواج رابطهء جنسی برقرار میکنیم دلیلش همون حس عاطفی هست که به شوهرمون داریم))

اگر خواستید لینک بهتون میدم (فقط کمی زمان میبره تا پیداشون کنم)
البته نه اینجا. در پیام خصوصی :ok:

سید محمد جواد;670792 نوشت:
اگر گناه کبیره نیست من چندتا منبع سنی قرار میدم
خیر گناه کبیره نیست. ولی برای ما حجت نیست ، مگر بر مبنای اول شیعی بررسی بشه و صحیح بودنش اثبات بشه

من یک سوال داشتم

اگر مردی بدون اینکه همسرش مشکلی برا رفع نیاز های او داشته باشد و فقط از سر اینکه به سرش زده تا زن دیگری را تجربه کند، آیا این درست است که صیغه کند؟

به قول بعضی ها این کار حلال است و اسمش هوس رانی نیست، با این افراد کاری ندارم لطفا در ارتباط با این پست جوابی ندهند.

از کارشناسانی که اینجا مطرح کردند که صیغه هم شرایطی دارد، سوالم این است که مگر نه اینکه خیلی از احکام الهی را که در قرآن آمده در حال حاضر با کلی شرط و شروط انجام می شود(مثل بریدن دست دزد، سنگسار کردن، امر به معروف و نهی از منکر و...)،

آیا مراجع دینی نباید اقدامی در زمینه ازدواج وقت انجام بدهند و شرایطی برای این ازدواج قائل شوند؟ که هر کسی با این وضعیت جامعه یک زن جدید در خیابان دید هوس صیغه به سرش نزند؟

من همیشه فکر می کردم که اسلام روابط جنسی را داخل ازدواج محدود کرد تا باعث پاکدامنی افراد و متعهد شدن مردان و زنان به هم شوند. ولی با وجود ازدواج موقت مرد و زن تعهد لازم را

به هم نخواهند داشت. این روابط هوس آلود نه بویی از تعهد در خود دارند و نه محبت و نه مودت که در قرآن آمده.

همه این موضوع را می دانیم که ازدواج موقت تنها برای رابطه جنسی شکل می گیرد نه عشق و علاقه، نه ادامه نسل.

الان یک سری خانوم در جامعه زندگی می کنند که اسمشان زن صیغه ای است، که هر چند مدت یک بار با یک نفر ازدواج می کنند و وقتی مرد خسته شد رابطه تمام می شود. آیا این زنان به آرامش می رسند؟

آیا این زنان می توانند امید به ازدواج دائم داشته باشند، کدام مرد به قول شما مومنی حاضر می شود با زنی که روابط زیادی با مردان داشته ازدواج دائم کند و در برابرش متعهد شود؟

در جامعه کنونی زنان مطلقه ما راهی جز ازدواج موقت ندارند(حتی به عنوان زن دوم) چرا که مردان نمی خواهند متعهد شوند، نمی خواهند زیاد هزینه کنند و زن در جامعه ما بازیچه دست مردان شده.

شما که دم از غیرت می زنید آیا این درسته که زنان جامعه شما از مردی به مرد دیگر دست به دست شود، ازدواج(صیغه) شغل یک زن در جامعه باشد این با تن فروشی چه فرقی دارد؟

Reza-D;670805 نوشت:
احسنت به شما
حرف ما هم همین بود که نفرمایید هر مردی که متعه میکنه لزوماً داره به زنش خیانت میکنه


نشانهء خیلی چیزا میتونه باشه. نیاز جنسی زیاد که با وجود همسر رفع نمیشه ، سرپرستی از اون زن ، نیاز به رابطهء جنسی در زمان دور بودن از خانه به مدت طولانی و...... و البته در شرایطی هم میتونه نشانهء سوء استفاده از حکم الهی باشه


از خانواده بگم؟! :Gig:
نفهمیدم ارتباطش رو. به هر حال پاسخ شما

بله دقیقا؟ً ، مرد حق دارد ولی زن نه
دلیلش رو اگر خواستید از زبان خود خانمها براتون میارم که بارها و بارها و بارها گفتن:

((بر خلاف شما مردها که نیاز جنسی خیلی براتون مهمه ، برای ما چندان مهم نیست و ما زنها بیشتر به جنبهء عاطفی ازدواج نگاه میکنیم. اگر هم در ازدواج رابطهء جنسی برقرار میکنیم دلیلش همون حس عاطفی هست که به شوهرمون داریم))

اگر خواستید لینک بهتون میدم (فقط کمی زمان میبره تا پیداشون کنم)
البته نه اینجا. در پیام خصوصی :ok:

خیر گناه کبیره نیست. ولی برای ما حجت نیست ، مگر بر مبنای اول شیعی بررسی بشه و صحیح بودنش اثبات بشه

اولا کی گفته خانومها نیاز فیزیکی ندارند؟بررسیهای علمس زیادی در این زمینه بوده...دوما مرد میره مسافرت زنش چکار کنه پس؟فقط نیاز مرد اهمیت داره؟
سوما من بحثی سر این جریان که در دین هست ندارم نمیگم نیست یا درسته یا ندرست
میگم در زمان حال بررسی کنید ببینید جه تاثیری بر روی خانومها میزاره بر روی دل شکسته برو روی شرمسازی بر روی اینکه فکر میکنند کمی و کاستی داشتم ناراحتی که پیش میاد..شما دارید منکر همه اینها میشید...
امیدوارم تمام دامادهای کسانی که موافق شدید هستند به این مستحب تاکیدی شدید ناءل بشن....من فقط بررسی انسانی و تاثیر اون برام مهم هست چون بحث دینی اونرو کامل میدونم و معتقد هستم این عمل بر روی خانواده تاثیر زیادی میزاره و بسیاری از بانوان که میتونید تو دانشگاهها سوال بفرمایید شدیدا از این امر به وسیله شوهرشان بیزار هستند ..کما اینکه دوستان مجرد که میرن خواستگاری جرات دارن تو جلسه بگن بعد از ازدواج ما صیغه دوس داریم:)

[="Microsoft Sans Serif"][="Blue"]

یارب;670757 نوشت:
این مثال را زدم و ابدا هم قصد مغالطه نداشتم!! زیرا دین اسلام یک دین کاملا متقن و حقیقی است و ابدا لازم نیست برای اثبات مباحث دینی مغالطه کرد!!

یارب;670775 نوشت:
حال آیا شما به عنوان آقا با حکم استحباب روزه های مستحبی مخالفتی دارید؟! قطعا نه !! حال اگر فرض روز جمعه بود خانمتان گفت میخواهم روزه مستحبی بگیرم و شما فرمودید نه نگیر ! یعنی دارید با حکم خدا مخالفت میکنید؟!!!!
پس تا وقتی متعه برای شوهر یک خانم یک امر مستحبی باشد این خانم میتواند با انجام آن مخالفت کند(نه با اصل حکم!) و از شوهرش تقاضا نماید انجام ندهد!!

سلام
شما مجددا یک مغالطه دیگر را چاشنی سخنانتان کردید که بین مخالفت شوهر برای روزه زن و مخالفت زن برای ازدواج مجدد همسر که ارتباطی ندارد و موضوع دو مورد متفاوت است ارتباط برقرار کرده و یک مغالطه انجام دادید البته ما هم قبول داریم که برای اثبات مباحث دینی نیاز به مغالطه نیست اما سعی ما بر این است که مطالب مستند به آیات و روایات و فتاوای مراجع بیاورم پس طبیعتا کسی که بخواهد خلاف مطالب دینی موضع بگیرد مجبور می شود که از مغالطه استفاده کند.
اما پاسخ به شما
اولا درست است که هر دو مستحب هستند اما روزه زن مستحب است و یکی از مبطلات روزه مستحبی جماع می باشد اما تمکین زن از شوهر واجب است بنا بر این این روزه مستحبی تزاحم با واجب پیدا می کند بنا بر این زن نباید آن روزه مستحبی را در صورتی که شوهرش رضایت ندارد به دلیل تزاحم با واجب بگیرد اما آیا اگر مردی رفت ازدواج مجدد کرد و زن تحمل نکرد با واجبی در تزاحم است؟ خیر پس هیچ ارتباطی مثال شما به موضوع بحث ندارد!
ثانیا ما در بحث با جناب سجاد گفتیم که درست است که مستحبات شرایط دارند اما شرایط آن را من و شما نمی توانیم تعیین کنیم و تعیین شرایط به عهده شارع بوده و اوست که می تواند برای مستحبی شرط بگذارد و شارع برای ازدواج مجدد مرد شرط رضایت همسر را نگذاشته اما برای روزه مستحبی زن رضایت شوهر را قرار داده و فتوای مراجع اینگونه است:
همه مراجع (به جز بهجت، صافي و مكارم): اگر با حق زناشويي شوهر منافات داشته باشد، بنابر احتياط واجب بايد اجازه بگيرد. امّا اگر شوهر او را از روزه گرفتن باز دارد، بايد اطاعت كند؛ هر چند با حق زناشويي او منافات نداشته باشد. (امام، سيستاني و نوري، تعليقات علي العروة، اقسام الصوم، السابع ؛ تبريزي، منهاج‏الصالحين، ج 1، م 1067 ؛ وحيد، منهاج‏الصالحين، ج 2، م 1067 و دفتر: خامنه‏اي.)
آيات عظام بهجت و مكارم: بنابر احتياط واجب، بايد از شوهر اجازه بگيرد؛ هر چند با حق زناشويي او منافات نداشته باشد. (مكارم، تعليقات علي العروة، اقسام الصوم، السابع ؛ بهجت، وسيلةالنجاة، ج 1، م 1186.)
آيةاللَّه صافي: اگر با حق شوهر منافات داشته باشد، بايد از شوهر اجازه بگيرد و اگر منافات نداشته باشد، بنابر احتياط واجب بايد اجازه بگيرد. اگر شوهر، او را از روزه گرفتن باز دارد، بايد اطاعت كند؛ هر چند با حق زناشويي او هم منافات نداشته باشد. (صافي، هدايةالعباد، ج 1، م 1399.)

بنا بر این مردی که با روزه مستحبی همسر خود مخالفت می کند شارع این اجازه را به او داده اما آیا به زن هم اجازه داده است که با ازدواج مجدد شوهرش مخالفت کند و یا مخالفت در روایات به شدت هر چه بیشتر نهی شده است؟

یارب;670775 نوشت:
همیشه مخالفت با انجام یک حلال به معنای به معنای حرام کردن حلال الهی نیست!( مانند مردی که مانع میشود امروز همسرش روزه مستحبی بگیرد اما فرض فردا با هم روزه مستحبی میگیرند ، اما اگر همین خانم بخواهد قضای روزه اش را برود دیگر این آقا نمیتواند مخالفت کند)

زمانی می توان با یک کار مستحب مخالفت کرد که خداوند اجازه داده باشد مثلا همان روزه مستحبی زن که اینجا خداوند اجازه داده است که مرد مخالفت کند و یا نکند اما در مواردی که خداوند اجازه مخالفت نداده مثل ازدواج مرد
خداوند می فرماید
الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ
مردان منافق و زنان منافق، همه از یک گروهند! آنها امر به منکر، و نهی از معروف می‌کنند
یعنی نشانه نفاق نهی از معروف است و معروف از ماده ی عرف میباشد و اسم مفعول است گفته اند : به معنی شناخته شده ، نیک ، خیر ، رزق ، احسان به دیگران اسم برای هر کاری که خوبی آن مورد تایید شرع و عقل باشد و ازدواج هم که یکی از سنت های پیامبر می باشد جز مهمترین معروف ها قرار گرفته است پس نهی از این معروف جایز نیست.
در کل تمام مستحبات کاری معروف و شایسته می باشد و نمی توان از آن نهی کرد مگر با کار واجبی تزاحم پیدا کند مثل روزه مستحبی زن یا اینکه خداوند اجازه دهد.

[=Microsoft Sans Serif][=microsoft sans serif]

یارب;670802 نوشت:
هرچند بهتر است با همان اجرای حکم مستحبی هم بدون دلیل مخالفتی نشود!!

به نظر بنده به جای اینکه وقت خودتان را صرف پاسخ به مطالب بنده که آنچنان اختلافی هم نداریم کنید،صرف پاسخ به مخالفین اصل حکم که در تاپیک هستند بنمایید هم ثواب بیشتری دارد و هم مورد رضای خداوند خواهد بود تا اینکه سر این مسئله جزئی که آنچنان اهمیتی هم ندارد بخواهید از بنده ایراد بگیرید و بنده هم مجبور به پاسخ شوم.

سید محمد جواد;670717 نوشت:

اولا هر بحث شرعی شرایط عقلی نداره وقتی بهش میرسیم میگیم که عقل ما فعلا نمیکشه!!پس نگید عقلی

باسلام

اگر در بعضی از بحثها عقل ما نمیکشه دلیل نمیشود که هر بحث شرعی شرایط عقلی نداشته باشد. خیر همه مباحث شرعی کاملا عقلانی هستند از جمله متعه و علت آن برای ما ثابت شده است، اگر نشده بود هم میپذیرفتیم...

سید محمد جواد;670717 نوشت:
دوما اون عزیز که صیغه رو خیانت نمیدونه بره سوال کنه
خیانت به زن حلال و حرام نداره خیانت هست

بله خیانت حلال و حرام نداره به همین دلیل هست که شرط رضایت همسر اول مطرحه....

سید محمد جواد;670717 نوشت:
بعدش فقط لذتها مال مرد هست دیگه اره؟

خیر، اتفاقا برای اینکه این لذات فقط به جنس یا دسته خاصی از مردم اختصاص پیدا نکنه و گروهی از زنان بی هیچ دلیلی از آن محروم نشوند آن دسته از مردان که نیاز بیشتری دارند میتوانند با شرط رعایت عدالت این زنان را هم به فیض برسانند:ok:

سید محمد جواد;670717 نوشت:
بنده عرض نکردم با کوچکترین مخالفتی میگید من منافی دین هستم؟
تهمت زدن تو دین شما که فکر میکنید دارید و من ندارم چیه اقای محترم...سعی کنید حد خودتون رو بدونید بنده در باره یه جزء کوچک مستحب دین نظرحق دارم بدم .شما به چه اجازه ای من رو مخالف و دین و پیامبر میدونید؟کی بشما این اجازه رو داده اقای محترم.

اگر تهمت بوده من از شما حلالیت میطلبم. اما این برداشت غلط برمیگرده به طرز صحبت کردن خود شما و اینکه الان دیگه کاملا مشخص است که مخالفت شما از سر ناآگاهیست.

مثلا چه دلیلی دارد شما با متعه مخالفت کنید درحالیکه عین صریح آیات قرآن است؟؟؟

در سوره نساء 24 خداوند میفرماید: (علاوه بر محارمتان) زنان شوهردار نیز بر شما حرام شده اند به استثنای کنیزانی که مالک آنها هستید. بعد از این حکم چگونگی حلال شدن با دیگر زنان را بیان میفرماید:

وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا

[=arial]

و (نيز بر شما حرام شد) زنان شوهردار جز آنهايى كه (در جنگ از زنان كفار) به بردگى شما درآمده‏اند (زيرا اسارتشان بدون شوهر به حكم طلاق است). اينها (احكام) نوشته و مقرر شده خدا بر شماست. و غير اينها (غير چهارده قسم گذشته) براى شما حلال شده كه با اموال خود (به ازدواج) بطلبيد در حالى كه خوددار از گناه و دور از زنا باشيد. و با هر زنى از آنان (از غير اين چهارده قسم) كه ازدواج موقت كرديد مهر او را به عنوان واجب (مالى) بپردازيد، و بر شما گناهى نيست پس از تعيين مهر واجب در آنچه بدان توافق نماييد (از اسقاط مهر يا كم و زياد كردن آن)، و همانا خداوند همواره دانا (به مصالح امور) و داراى اتقان صنع (در تشريع و تكوين) است


پس اگر متعه در همه احوال خیانت به همسر میبود باید آن را برای افراد متاهل حرام اعلام میکرد.

یا در مورد شهادت دو زن که عین صریح آیه قرآن است و میفرماید[=arial] اگر دو مرد نبود یک مرد و دو زن ، تا اگر یکی از آن دو فراموش کرد دیگری یاداوری کند.. بقره 282

سید محمد جواد;670717 نوشت:
این بود ازادی که حرفشو میزنید و نحوه تحقیق کردن؟حالا جای قاضی و وکیل هردو برای من حکم میزنید ؟
واقعا کی این اجازه به شما داده؟

ما قصد اهانت نداشتیم اگر جسارتی شده من از شما معذرت میخوام

رنگین;670824 نوشت:
من یک سوال داشتم

اگر مردی بدون اینکه همسرش مشکلی برا رفع نیاز های او داشته باشد و فقط از سر اینکه به سرش زده تا زن دیگری را تجربه کند، آیا این درست است که صیغه کند؟

به قول بعضی ها این کار حلال است و اسمش هوس رانی نیست، با این افراد کاری ندارم لطفا در ارتباط با این پست جوابی ندهند.

از کارشناسانی که اینجا مطرح کردند که صیغه هم شرایطی دارد، سوالم این است که مگر نه اینکه خیلی از احکام الهی را که در قرآن آمده در حال حاضر با کلی شرط و شروط انجام می شود(مثل بریدن دست دزد، سنگسار کردن، امر به معروف و نهی از منکر و...)،

آیا مراجع دینی نباید اقدامی در زمینه ازدواج وقت انجام بدهند و شرایطی برای این ازدواج قائل شوند؟ که هر کسی با این وضعیت جامعه یک زن جدید در خیابان دید هوس صیغه به سرش نزند؟

من همیشه فکر می کردم که اسلام روابط جنسی را داخل ازدواج محدود کرد تا باعث پاکدامنی افراد و متعهد شدن مردان و زنان به هم شوند. ولی با وجود ازدواج موقت مرد و زن تعهد لازم را

به هم نخواهند داشت. این روابط هوس آلود نه بویی از تعهد در خود دارند و نه محبت و نه مودت که در قرآن آمده.

همه این موضوع را می دانیم که ازدواج موقت تنها برای رابطه جنسی شکل می گیرد نه عشق و علاقه، نه ادامه نسل.

الان یک سری خانوم در جامعه زندگی می کنند که اسمشان زن صیغه ای است، که هر چند مدت یک بار با یک نفر ازدواج می کنند و وقتی مرد خسته شد رابطه تمام می شود. آیا این زنان به آرامش می رسند؟

آیا این زنان می توانند امید به ازدواج دائم داشته باشند، کدام مرد به قول شما مومنی حاضر می شود با زنی که روابط زیادی با مردان داشته ازدواج دائم کند و در برابرش متعهد شود؟

در جامعه کنونی زنان مطلقه ما راهی جز ازدواج موقت ندارند(حتی به عنوان زن دوم) چرا که مردان نمی خواهند متعهد شوند، نمی خواهند زیاد هزینه کنند و زن در جامعه ما بازیچه دست مردان شده.

شما که دم از غیرت می زنید آیا این درسته که زنان جامعه شما از مردی به مرد دیگر دست به دست شود، ازدواج(صیغه) شغل یک زن در جامعه باشد این با تن فروشی چه فرقی دارد؟

سلام

هیچ کس منکر ازدواج موقت نیست بله من حرفای شما رو قبول دارم

متاسفانه الان یکی از عامل هایی که باعث شده مردا اینطور شوند همینه که بقول شما زن صیغه ای

زیاد شده یعنی براشون همه چی محیاس و کدوم مردیه که از این فرصت استفاده نکنه

دیگه این بستگی به خود آدم داره پاک بودنش و ارزشش رو حفظ کنه نکرد دیگه مشکل ما نیست خودشو به قول شما تن فروشی کرد میتونست نکنه اما چرا به نظر من به

این دید به این خانوما نگاه نکنید هر کسی مشکلاتی داره این زنان هم یه زمانی پاک دامن بودن همه ی زنان و همه ی مردان اینطوری بودن اما شرایط زندگی باعث تغیرات

اونها شده هرگز اونها رو محکوم به تن فروشی نکنید البته بحث من با اون دسته افرادی که کلا مریضن و هوس باز جداست

من بحثم راجع به اون دسته افرادی هست که شرایط زندگی اونها رو وارد این مسیر زندگی کرده

یجوری حرف نزنید که ما رو زیر سوال ببرید و اینجا رو مثل کشورهای خارجه تلقی کنید

ولی این که مرد بخاطر یه سری مسائل به سراغ زن دوم بره کاملا قبول دارم

دین اسلام برای همه حالات و احوال زندگی دنیوی و اخروی ما احکام خاص خود داره و همیشه بشارت به حفظ ایمان پاکدامنی و حیا و داده شده این که یه عده این مسائل رو

رعایت نمیکنن مشکل از دینمون نیست مشکل از خود این افراد هست

پس دینمون رو زیر سوال نبرید

سلام علیکم

الدین القیم;670829 نوشت:
سلام
شما مجددا یک مغالطه دیگر را چاشنی سخنانتان کردید

الدین القیم;670829 نوشت:
پس طبیعتا کسی که بخواهد خلاف مطالب دینی موضع بگیرد مجبور می شود که از مغالطه استفاده کند.

؟؟؟!!!
عجب!!!
برای چه باید مغالطه کنم؟!!؟؟؟

الدین القیم;670829 نوشت:
در کل تمام مستحبات کاری معروف و شایسته می باشد و نمی توان از آن نهی کرد مگر با کار واجبی تزاحم پیدا کند مثل روزه مستحبی زن یا اینکه خداوند اجازه دهد.

اجازه بفرمایید از شما سوالی بپرسم
مردی میخواهد برود دعای کمیل در مسجد(یک امر مستحبی) زنش بیمار است! آیا زن میتواند از همسرش در خواست کند که امشب در خانه دعا را بخوان زیرا بنده بیمار هستم و میترسم حالم بد شود و کسی در خانه نباشد یا نه؟! و در واقع میتواند با رفتن او به مسجد مخالفت کند یا نه ؟!

الدین القیم;670829 نوشت:
مردان منافق و زنان منافق، همه از یک گروهند! آنها امر به منکر، و نهی از معروف می‌کنند

اگر کسی بدون دلیل دیگری را از معروفی باز داشت بله صحیح است !! ولی اگر با دلیل باشد شامل این حدیث نمیشود!! بنده نگفتم خانمی از سر هوس مانع عمل مستحبی همسرش شود!

الدین القیم;670829 نوشت:
اولا درست است که هر دو مستحب هستند اما روزه زن مستحب است و یکی از مبطلات روزه مستحبی جماع می باشد اما تمکین زن از شوهر واجب است بنا بر این این روزه مستحبی تزاحم با واجب پیدا می کند بنا بر این زن نباید آن روزه مستحبی را در صورتی که شوهرش رضایت ندارد به دلیل تزاحم با واجب بگیرد اما آیا اگر مردی رفت ازدواج مجدد کرد و زن تحمل نکرد با واجبی در تزاحم است؟ خیر پس هیچ ارتباطی مثال شما به موضوع بحث ندارد!

آیا رفتن مرد برای انجام یک عمل مستحب با ترس و نا امنی زن در خانه در تضاد نیست!! مرد مولای خانه زن است ،یکی از وظایف مرد مراقبت از زن است! چگونه میفرمایید تضاد ندارد و زن حق ندارد از همسرش درخواست کند نرود؟!!

جناب الدین القیم!!
بنده بهتر است بیشتر از این به مباحثه با شما ادامه ندهم ،گویا شما تصور میکنید بنده حقیر میخواهم خدایی نکرده به وسیله مغالطه با دستورات دین مخالفتی داشته باشم،در حالی که ابدا اینگونه نیست و ما داریم اینجا مباحثه میکنیم تا حقایق را بهتر متوجه شویم!

فقط بنده یک مطلب را یقیین دارم همان خدایی که متعه را حلال نموده است ( که قطعا از روی حکمت بوده و بنده کاملا این حکم را قبول دارم) جایی که دارد حق همسرش یا دیگری ضایع میشود به او اجازه نمیدهد متعه مستحبی انجام دهد!!! حال اگر غیر از این است بنده از آن بی اطلاعم !! ، شما به گونه ای سخن میگویید که انگار بدون چون و چرا و بدون هیچ شرایطی مردان میتوانند متعه کنند و این کار آنان حسن است نه عیب!!
اما بنده میگویم برای متعه کردن باید شرایطش ایجاد شود و نباید در آن افراط صورت بگیرد و نباید حقی از کسی ضایع گردد مانند تمام مستحبات دیگر!!
ودر جایی که متعه برای مردی واجب میشود هیچ زنی حق ندارد مخالفت کند زیرا این حق از طرف خداوند به مردان داده شده است و مخالفت زنان بااین حکم یعنی مخالفت با اصل دین و یعنی اینکه ما بهتر از خداوند تشخیص میدهیم ،پس اگر عاشقانه خداوند را دوست داشته باشیم تمام احکامهایش را هم دوست داریم چون قطعا این حکم هرچند در ظاهر برای مردان است اما قطعا به نفع زن و مرد و سعادت هردوی آنهاست


[SPOILER]

الدین القیم;670829 نوشت:
زمانی می توان با یک کار مستحب مخالفت کرد که خداوند اجازه داده باشد

در ضمن بنده نمیدانستم زن نمیتواند با امور مستحبی همسرش مخالفت کند!! فکر میکردم (با توجه به امر مستخب بودنش ) میشود!! به همین دلیل فکر میکردم اگر متعه مستحب برای زن آزار دهنده باشد زن میتواند مخالفت کند!!

اما اگر حکم الهی این گونه باشد که شما فرمودید زن اجازه نداشته باشد با مستحبات شوهرش مخالفت کند بنده بعد از این این حکم را میپذیرم !( پیش از این هم از حکم اگاهی نداشتم و گرنه پذیرفته بودم) ،فقط باید قبلش از استادسجاد بزرگوار سوال کنم تا مطمئن شوم

بنده نمیدانستم زن نمیتواند با متعه مستحبی همسر مخالفت کند!! از اینکه بنده را نسبت به این موضوع آگاه نمودید سپاسگزارم

[/SPOILER]
خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند
یازهرا(س)

محبت;670865 نوشت:

سلام

هیچ کس منکر ازدواج موقت نیست بله من حرفای شما رو قبول دارم

متاسفانه الان یکی از عامل هایی که باعث شده مردا اینطور شوند همینه که بقول شما زن صیغه ای

زیاد شده یعنی براشون همه چی محیاس و کدوم مردیه که از این فرصت استفاده نکنه

دیگه این بستگی به خود آدم داره پاک بودنش و ارزشش رو حفظ کنه نکرد دیگه مشکل ما نیست خودشو به قول شما تن فروشی کرد میتونست نکنه اما چرا به نظر من به

این دید به این خانوما نگاه نکنید هر کسی مشکلاتی داره این زنان هم یه زمانی پاک دامن بودن همه ی زنان و همه ی مردان اینطوری بودن اما شرایط زندگی باعث تغیرات

اونها شده هرگز اونها رو محکوم به تن فروشی نکنید البته بحث من با اون دسته افرادی که کلا مریضن و هوس باز جداست

من بحثم راجع به اون دسته افرادی هست که شرایط زندگی اونها رو وارد این مسیر زندگی کرده

یجوری حرف نزنید که ما رو زیر سوال ببرید و اینجا رو مثل کشورهای خارجه تلقی کنید

ولی این که مرد بخاطر یه سری مسائل به سراغ زن دوم بره کاملا قبول دارم

دین اسلام برای همه حالات و احوال زندگی دنیوی و اخروی ما احکام خاص خود داره و همیشه بشارت به حفظ ایمان پاکدامنی و حیا و داده شده این که یه عده این مسائل رو

رعایت نمیکنن مشکل از دینمون نیست مشکل از خود این افراد هست

پس دینمون رو زیر سوال نبرید

ممنون از پاسختون

ولی جواب شما هیچ ربطی به سوال من نداشت. با تشکر

کلا کسی که زن داره ، یه طرف مشکل خوده زن خونه هست که باید تنوعی به زندگی بده و نذاره شوهر از این بی تنوعی بره سمت یه زن صیغعه ای یا همون بیوه ، یه مشکل دیگه خوده مرده هست که با اینکه زن داره کلا تنوع طلبه و دوست داره با زن های دیگه رابطه داشته باشه که این مورد کلا زن ضربه می خوره

یه مشکل دیگه هم جامعه شده که با این وضع و تیپ زدن زنان و مردان ، باعث میشه که هم زن و هم مردی که پایبند زندگی هستن به مرور زمان منحرف بشن از زندگی و کاری که نباید بشه رخ بده

مشکل سن ازدواج بالا هم از دلایل اصلی زن صیغعه ای هست ، وقتی که طرف نمی تونه از سن 22 سالگی ازدواج کنه و تا سن 28 سالگی هنوز درگیر پیدا کردن کار و درس خونده ، خودشو اینطور قانع می کنه که وقتی می تونم این چند سال رو با یک زن صیغه ای و بیوه سر کنم چرا اینکارو انجام ندم و نیاز های جنسی مو برطرف نکنم

.........
خدا رحم کنه به ما

یارب;670892 نوشت:
در ضمن بنده نمیدانستم زن نمیتواند با امور مستحبی همسرش مخالفت کند!! فکر میکردم (با توجه به امر مستخب بودنش ) میشود!! به همین دلیل فکر میکردم اگر متعه مستحب برای زن آزار دهنده باشد زن میتواند مخالفت کند!!

اما اگر حکم الهی این گونه باشد که شما فرمودید زن اجازه نداشته باشد با مستحبات شوهرش مخالفت کند بنده بعد از این این حکم را میپذیرم !( پیش از این هم از حکم اگاهی نداشتم و گرنه پذیرفته بودم) ،فقط باید قبلش از اساتید احکام سوال کنم تا مطمئن شوم

بنده نمیدانستم زن نمیتواند با متعه مستحبی همسر مخالفت کند!! از اینکه بنده را نسبت به این موضوع آگاه نمودید سپاسگزارم

التماس دعا
یازهرا(س)


دوستان برداشتشون از نقل بنده حقیر این بود که با اصل مشکل دارم که انشاالله رفع شده
من نکته از طرف خودم و دوستانم بگم
ما شیعه هستیم ... تمام این صحبتهارا قبول داریم
و قبول داریم زن مظلوم است مظلوم .... دلش میشکند ... بغض میکند ...با خود میجنگ و هیچ نمیگوید و بشما بگویم خیلی از مردها هستند این مستحب را اجرا نمیکنند... چون وجدان مرد اگر مرد باشه بیشتر از اینچیزا حالیش مشود وقتی بهش بله میگن اونم به خیلی چیزها نه میگه...
دعا میکنم تمام کسانی که این جریان را از حالتی مستحب دوست دارن به واجب تغییر بدن همین حلال سر خانواده محترمشون بیاد ....
یا حق ...روز ""مردها"" مبارک

سید محمد جواد;670901 نوشت:
وستان برداشتشون از نقل بنده حقیر این بود که با اصل مشکل دارم که انشاالله رفع شده
من نکته از طرف خودم و دوستانم بگم
ما شیعه هستیم ... تمام این صحبتهارا قبول داریم
و قبول داریم زن مظلوم است مظلوم .... دلش میشکند ... بغض میکند ...با خود میجنگ و هیچ نمیگوید و بشما بگویم خیلی از مردها هستند این مستحب را اجرا نمیکنند... چون وجدان مرد اگر مرد باشه بیشتر از اینچیزا حالیش مشود وقتی بهش بله میگن اونم به خیلی چیزها نه میگه...
دعا میکنم تمام کسانی که این جریان را از حالتی مستحب دوست دارن به واجب تغییر بدن همین حلال سر خانواده محترمشون بیاد ....
یا حق ...روز ""مردها"" مبارک

سلام علیکم
این که شما تا این حد به فکر همسر و خانواده هستید جای تحسین دارد، و قطعا همین اندازه که گذشت و ایثار دارید به درگاه الهی ماجور خواهید بود ان شاءالله
اما این موضوع نباید باعث شود با اصل حکم مخالفتی شود! که الحمدلله فرمودید مخالفتی ندارید
یک نکته را هم دقت داشته باشید و آن هم اینکه ما موظیفیم به تکالیف الهی عمل کنیم و تحت امر خداوند عزیز باشیم و بدانیم هیچ کس به اندازه خداوند نسبت به بندگانش دلسوز نیست!! حال اگر یک عده چه زنان و چه مردان به اسم دین برعلیه دین عمل میکنند و از احکامهای الهی سوءاستفاده میکنند نباید باعث بدبینی ما به اصل احکامهای الهی شود

بنده یقیین دارم هرچه خداوند خواسته برای بندگانش خیر است ولو اینکه در ظاهر برای ما خوشایند نباشد

متعه نیز برخلاف اینکه شاید به ظاهر به نفع مردان است و به ضرر زنان، اما هرگز اینگونه نیست اگر در جای خودش استفاده شود !، زیرا باعث سلامتی خانواده و اجتماع میشود و سود این سلامتی هم برای مردان است و هم برای زنان ،پس سعادت انسان درگرو عمل صحیح به دستورات دین است نه مخالفت با آنان

خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگراند
یازهرا(س)

محبت;670865 نوشت:
متاسفانه الان یکی از عامل هایی که باعث شده مردا اینطور شوند همینه که بقول شما زن صیغه ای

زیاد شده یعنی براشون همه چی محیاس و کدوم مردیه که از این فرصت استفاده نکنه


شرایط اونجوری که شما توضیح میدین نیست.

:Nashnidan::Nashnidan::Nashnidan::Nashnidan:

تازه تازه داشتیم از دس تاپیکای اینجوری خلاص میشدیما

باز شروع شد

محبت;670865 نوشت:
متاسفانه الان یکی از عامل هایی که باعث شده مردا اینطور شوند همینه که بقول شما زن صیغه ای

زیاد شده یعنی براشون همه چی محیاس و کدوم مردیه که از این فرصت استفاده نکنه

نقل قول:
شرایط اونجوری که شما توضیح میدین نیست.

با محمد موافقم اینجوری نیست ولی اگه شما سراغ دارید بمن معرفی کنید چون بدجور نیاز دارم :)

سلام

هست تامیگم

طبق چیزیایی که من دیدم شنیدم

هست و بی دلیل حرفی نمیزنم

بخصوص راجع به تمام حرفام تحیق کرده و حساب شده است

آخه چون آشنایی با اینجور قضایا ندارید

در مورد حرف رنگین خیلی ربط داشت تا گفتم

تشکر

سلام

یه چیزی میگم که هیچ کدوم شاید بهش فکر هم نکردید.

ماشالله اکثرا این تفکر رو دارن که ازدواج دائم با زن بیوه و مطلقه بده و خیلی کم خواستگار دارن این قشر .بدون شک! این اولین راهی که به روی اینها بستند( اکثرا مردم جامعه حتی مثلا مذهبی ها)

ابجی ها بنده که این پست منو میخونن ببخشید جسارت نشه و بلا نسبت شما ها

راه دوم رو هم بستن مردم و مردم مثلا مذهبی. چطور؟ اینطور:

انقدر بعضی ها صیغه شدن زنان بیوه و مطلقه رو زشت نشون دادن که من زیاد شنیدم که چه زنهای بیوه ی و طلاق گرفته ی که حاظر هستد دوست پسر پیدا کنن باهاش رابطه اونجوری برقرار کنن اما صیغه نشن!

جوری بد جلوه دادن بعضی ها صیغه رو که اون خانومهای بیوه یا طلاق گرفته اگه یه وقت میلی داشته باشه به رابطه چه جنسی چه روحی ( بلاخره قبلا کسی رو داشته برا همه نیازهاش و الان جاش خالی شده) جرات نمیکنن برن طرف صیغه. و این از دو حالت خارج نیست یا سرکوب که عوارض خودشو داره یا طغیان که بدتر از قبلیه.

سید محمد جواد;670825 نوشت:
اولا کی گفته خانومها نیاز فیزیکی ندارند؟
والا من که نگفتم ، خودشون اصرار دارن :Nishkhand:

سید محمد جواد;670825 نوشت:
دوما مرد میره مسافرت زنش چکار کنه پس؟فقط نیاز مرد اهمیت داره؟
اول خانمها بیان بگن نیاز جنسی ما به اندازهء مردهاست بعد پاسخ این سؤال رو میدم. البته بعید میدونم اینو بگن چون اون وقت یک سری ادعاهایی که قبلاً داشتن مشکل پیدا میکنه. خود کرده را تدبیر نیست! اون موقع که فقط برای کوبوندن مرد حقیقت رو وارانه جلوه میدن و ادعا میکنن ماها اصلاً نیاز جنسی برامون مهم نیست ، یه همچین جاهایی هم باید بهمشکل بربخورن

سید محمد جواد;670825 نوشت:
میگم در زمان حال بررسی کنید ببینید جه تاثیری بر روی خانومها میزاره
آیا اگر مرها بگن مهریه تاثیر بدی روی ما میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه مهریه تعیین نکنن؟
آیا اگر مردها بگن دادن نفقهء یک طرفه روی ما تاثیر بد میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه نفقه نگیرن؟

[SPOILER]خانم های گرامی اگرقصد داشتید نظری بدید حواستون باشه که چی میگید تا مثل موضوع نیاز جنسی خانمها ، یه روزی مجبور به انکار گفته های خودتون نشید[/SPOILER]

به تاپیک های دیگه مراجعه بفرمایید ببینید وقتی صحبت از احکامی هست که به نفع خانمهاست ، خانمها چقدر محکم و با اقتدار از پیروی بی چون و چرا از دستورات الهی سخن میگن

البته این وسط بنده حرف خانمی مثل خانم "یارب" رو به روی چشم میپذیرم ، چون برای ایشون حکم خدا بودن برای پذیرش کافیه و تفاوتی براشون نداره که به نفعشونه یا به زیان اونها


سید محمد جواد;670825 نوشت:
من فقط بررسی انسانی و تاثیر اون برام مهم هست
شما نمیتونید اینطوری نظر بدید. چون ابتدا باید مبانی که بهش اعتقاد دارید مشخص بفرمایید. اگر مبنای شما صرفاً بررسی انسانی و بحث برابری باشه ، اون وقت از شما میپرسم پس چطور مهریه ، نفقه ، گرفتن تالار برای عروسی ، سربازی فقط برای مردان و...... رو قبول دارید؟

نمیشه در برخی حقوق تابع مباحث انسانی باشیم (جایی که به ضرر ماست)
و در برخی دیگه تابع احکام اسلامی (جایی که به نفع ماست)

سید محمد جواد;670825 نوشت:
از بانوان که میتونید تو دانشگاهها سوال بفرمایید شدیدا از این امر به وسیله شوهرشان بیزار هستند
خیلی از خانمهای دانشگاه از حجاب هم بیزارن. الان کم نیستن مردها و زن هایی که از آزاد نبودن روابط جنسی هم بیزارن ، حتی برخی ها از آزاد نبودن همجنس بازی هم بیزارن

حالا من یک سؤال از شما دارم. احکام خدا رو باید به عرف ارائه کنیم تا مقبولیتش رو بسنجیم؟ یا عرف رو باید به احکام خدا ارائه بدیم؟

روح سبز;670923 نوشت:
انقدر بعضی ها ضیغه شدن زنان بیوه و مطلقه رو زشت نشون دادن که من زیاد شنیدم که چه زنهای بیوه ی و طلاق گرفته ی که حاظر هستد دوست پسر پیدا کنن باهاش رابطه اونجوری برقرار کنن اما صیغه نشن
این موضوع دقیقاً در زمان مجردی برای من پیش اومد. نیاز داشتم اما شرایط ازدواج رو نداشتم سنم هم پایین نبود. با خانمی مطلقه آشنا شدم (از طریق اقوام) و با کمال احترام از ایشون خواستم که عقد موقت کنیم. ایشون هم زمانی برای فکر کردن خواستن

بعد از چند روز تماس گرفتن و گفتن راستش من خودم هم شرایطی مثل شما دارم ، اما هر چی فکر کردم نمیتونم صیغه رو بپذیرم. ولی اگر مایل باشید میتونیم با هم دوست باشیم!!!


منم نپذیرفتم و به هر شکلی بود ردش کردم. اما تاسف خوردم به حال خودمون که چقدر حکم خدا رو بد جلوه دادیم که یه خانم از ترس حرفهای مردم حاضره رابطهء نامشروع داشته باشه ولی حلال خدا رو انجام نده!

Reza-D;670926 نوشت:
این موضوع دقیقاً در زمان مجردی برای من پیش اومد. نیاز داشتم اما شرایط ازدواج رو نداشتم سنم هم پایین نبود. با خانمی مطلقه آشنا شدم (از طریق اقوام) و با کمال احترام از ایشون خواستم که عقد موقت کنیم. ایشون هم زمانی برای فکر کردن خواستن

بعد از چند روز تماس گرفتن و گفتن راستش من خودم هم شرایطی مثل شما دارم ، اما هر چی فکر کردم نمیتونم صیغه رو بپذیرم. ولی اگر مایل باشید میتونیم با هم دوست باشیم!!!


منم نپذیرفتم و به هر شکلی بود ردش کردم. اما تاسف خوردم به حال خودمون که چقدر حکم خدا رو بد جلوه دادیم که یه خانم از ترس حرفهای مردم حاضره رابطهء نامشروع داشته باشه ولی حلال خدا رو انجام نده!

حالا که نمونه حی و حاضرش اینجاست میتونم برای کوته فکری و نادانی این قبیل خانمها ابراز تاسف کنم. بعد همین قشر از خانمها اگر در جایگاه زن شوهردار نشسته باشند مطالبه حقوق پایمال شده اشان را میکنند که چرا مردان حق تعدد داده شده و به ما نداده اند پس ما هم حق داریم... (به همین سادگی حلال الهی را حرام و حرام الهی را حلال میکنند...)

مسلما دین ارجهیت داره
مهریه و نفقه توافقی هست یکی میگیره یکی نمیگیره...مطمءنن تو خاستگاری شما میتونی بگی کمه یا زیاده
ولی ایا میتونی بگی من زن صیغه ای هم میگیرم؟؟
سربازی مال مرده فک نمیکنم غیرت مرد اجازه بده فک کنه که زنش جای بره جهاد!!
زنها خیلی چیزهارو نمیگن نیازی هم نیست خودشون بگن علم در حدی پیشرفت کرده که بگه
شما داری حرف میچرخونی اخوی
چندین صفحه رد شده من مواردی دیدم مثل اینکه اگر زنی دلش نخواد شوهرش صیغه کنه دینش ایراد داره
اصل این جریان برای ادم مجرد ایرادی نداره پسر خاله من خانومش بنده خدا ام اس شدید داره الان هم بیچاره ریخته بهم
خب کل دنیا بهش حق میدن بالاخره واقعیتی هست
شما لطمهای این روند رو ندیدی من مردی رو دیدم معتقد همه چی درست
از 0با خانومش شروع کرد اومد بالا بعد چندین سال الان شرکتی و ...ماشالا روبراه توپ...
رفت همینکارو کرد...خانومش میدونست حقی نداره ولی الان این زن بیچاره مادر 4 فرزند رو ببینی...افسرده دل شکسته
اصلا نمیتونم تفسیر کنم ...نمیگم حلال خدارو حرام کنیم
میگم عزیزان این مستحب هست فکر نکنیم واجب هست حکم نماز که نداره خدارو شکر
بیحجابی عزیز جان بحث مفصلی داره از دین گریزی میاد برید پیدا کنید عوامل دین گریزیرا!
همجنس بازی هم عقده ای بیش روانی نیست و گاها اداهای مغژی پکیده!!
چیزی که حرام هست حرامه حلال هم اسمش روشه
ولی بنده میگم این حلال چه بخوایم چه نخوایم باید مخفیانه باشه و وقتی رو بشه مثل ابی هست که ریخته شده
و دیگه به کانون خانواده برنمیگرده
در ضمن در مقابل مهریه دادن و یه نفقه شما میدونی چی از زنها دست مزدها هست اخوی؟شما که استادی مشالا این بحث رو شروع نکن
شرمنده من با موبایل هستم این اشتباهات تایپی رو ببخشید

Reza-D;670925 نوشت:
والا من که نگفتم ، خودشون اصرار دارن :Nishkhand:

اول خانمها بیان بگن نیاز جنسی ما به اندازهء مردهاست بعد پاسخ این سؤال رو میدم. البته بعید میدونم اینو بگن چون اون وقت یک سری ادعاهایی که قبلاً داشتن مشکل پیدا میکنه. خود کرده را تدبیر نیست! اون موقع که فقط برای کوبوندن مرد حقیقت رو وارانه جلوه میدن و ادعا میکنن ماها اصلاً نیاز جنسی برامون مهم نیست ، یه همچین جاهایی هم باید بهمشکل بربخورن

آیا اگر مرها بگن مهریه تاثیر بدی روی ما میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه مهریه تعیین نکنن؟
آیا اگر مردها بگن دادن نفقهء یک طرفه روی ما تاثیر بد میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه نفقه نگیرن؟

[SPOILER]خانم های گرامی اگرقصد داشتید نظری بدید حواستون باشه که چی میگید تا مثل موضوع نیاز جنسی خانمها ، یه روزی مجبور به انکار گفته های خودتون نشید[/SPOILER]

به تاپیک های دیگه مراجعه بفرمایید ببینید وقتی صحبت از احکامی هست که به نفع خانمهاست ، خانمها چقدر محکم و با اقتدار از پیروی بی چون و چرا از دستورات الهی سخن میگن

البته این وسط بنده حرف خانمی مثل خانم "یارب" رو به روی چشم میپذیرم ، چون برای ایشون حکم خدا بودن برای پذیرش کافیه و تفاوتی براشون نداره که به نفعشونه یا به زیان اونها


شما نمیتونید اینطوری نظر بدید. چون ابتدا باید مبانی که بهش اعتقاد دارید مشخص بفرمایید. اگر مبنای شما صرفاً بررسی انسانی و بحث برابری باشه ، اون وقت از شما میپرسم پس چطور مهریه ، نفقه ، گرفتن تالار برای عروسی ، سربازی فقط برای مردان و...... رو قبول دارید؟

نمیشه در برخی حقوق تابع مباحث انسانی باشیم (جایی که به ضرر ماست)
و در برخی دیگه تابع احکام اسلامی (جایی که به نفع ماست)

خیلی از خانمهای دانشگاه از حجاب هم بیزارن. الان کم نیستن مردها و زن هایی که از آزاد نبودن روابط جنسی هم بیزارن ، حتی برخی ها از آزاد نبودن همجنس بازی هم بیزارن

حالا من یک سؤال از شما دارم. احکام خدا رو باید به عرف ارائه کنیم تا مقبولیتش رو بسنجیم؟ یا عرف رو باید به احکام خدا ارائه بدیم؟

Reza-D;670925 نوشت:
الا من که نگفتم ، خودشون اصرار دارن

من که خودم به شخصه ازدواج نکردمئ و چیزی دراین مورد نمیدونم ولی چرا تو فیلما برعکس اینچیزی که شما میگین و میبینیم؟!خیلی وقتا اصلا خود دختر اصرار به این رابطه داره!

سید محمد جواد;671007 نوشت:
مهریه و نفقه توافقی هست یکی میگیره یکی نمیگیره...مطمءنن تو خاستگاری شما میتونی بگی کمه یا زیاده
سلام دوباره
اولاً کم و زیاد کجا و ندادن کجا. به هیچ وجه مرد نمیتونه بگه نمیدم (مهریه)
ثانیاً این جملهء توافق درمورد نفقه رو از کجا آوردید؟! من اولین باره میشنوم نفقه توافقیه!!!
همچنین اولین باره شنیدم یکی میگیره یکی نمیگیره!!! خدا وکیلی چرا فقط سعی دارید حرفتون به کرسی بشینه؟


سید محمد جواد;671007 نوشت:
سربازی مال مرده فک نمیکنم غیرت مرد اجازه بده فک کنه که زنش جاش بره جهاد!!
چرا مغلطه میکنید برادر؟
1 - کی گفت بجای مرد بره؟ مرد جای خودش میره و زن هم جای خودش
2 - کی حرف از جهاد زد؟ سربازی به عنوان خدمت به دولت و وظیفه ای که نسبت به کشورت داری. مثلاً خانمها دو سال برن در روستاها کار کنن یا در بیمارستان ها پرستاری کنن یا به عنوان معلم بدون مزد علم یاد بدن یا هرچیزی که به ذهن شما میرسه. ایرادش چیه؟

سید محمد جواد;671007 نوشت:
چندین صفحه رد شده من مواردی دیدم مثل اینکه اگر زنی دلش نخواد شوهرش صیغه کنه دینش ایراد داره
در مثال مهریه که گفتید بعضیا نمیگیرن. آیا اینطور نیست که حتی اگر هم زن هایی مهریه رو ابتدای ازدواج نمیگیرن ، اما این حق کاملاً برای اونها محفوظه؟ وقتی چیزی حق زنه ، مرد چه کاره است که دلش بخواد یا نخواد؟

منتها مرد میتونه از زنش انتظار داشته باشه که شرایطش رو درک کنه ، مثلاً بگه:
من الان دستم خالیه و از همسرم انتظار دارم که شرایطم رو درک کنه و الان مهریه ش رو مطالبه نکنه

اما مرد هرگز نمیتونه این حق رو از زنش بگیره و به نام خودش مصادره کنه و بجای زن تصمیم گیری کنه

مثل مهریه که حق زنه ، متعه هم حق مرده برادر. همونطور که خیلی از زنها مهریه رو نمیگیرن (بخاطر احترام به زندگی مشترک) خیلی از مردها هم نه ازدواج مجدد میکنن نه متعه (باز هم بخاطر احترام به زندگی مشترک). اما حقشون به قوت خودش محفوظه. وقتی چیزی حق مرده ، زن چکاره ست که دلش بخواد یا نخواد؟

منتها زن میتونه از شوهرش انتظار داشته باشه که به نظر اون هم توجه کنه. مثلاً بگه:


من از اینکه شوهرش رو با زن دیگه ای ببینه دلم رنجیده میشه و انتظار دارم که شوهرم به این موضوع توجه کنه

اما زن هرگز نمیتونه این حق رو از شوهرش بگیره و به نام خودش مصادره کنه و بجای مرد تصمیم گیری کنه

حالا مشکل اینجاست که شما و برخی خانمها دارین این حق رو از

حق مرد ، به حق زن تبدیل میکنید. یعنی زن باید تشخیص بده که شوهر چه موقعی از این حق استفاده کنه چه موقعی نکنه

امیدوارم الان بهتر متوجه منظور ما شده باشید. بقیه رو در پست بعد عرض میکنم

سید محمد جواد;671007 نوشت:
شما لطمهای این روند رو ندیدی من مردی رو دیدم معتقد همه چی درست
از 0با خانومش شروع کرد اومد بالا بعد چندین سال الان شرکتی و ...ماشالا روبراه توپ...
رفت همینکارو کرد...خانومش میدونست حقی نداره ولی الان این زن بیچاره مادر 4 فرزند رو ببینی...افسرده دل شکسته
چرا عزیز من به بخش های منفی موضوع هم دقت دارم. اصلاً بذارید اینطور بگم من توی کل عمرم متعه نکردم (بجز اون یک بار که اون هم نشد). الان هم که متاهلم و هیچ نیازی به این کار ندارم و حتی اگر هم نیاز پیدا کنم اونقدر همسرم رو دوست دارم که نمیخوام خم به ابروش بیاد. برای همین کاری که ناراحتش کنه عمراً بهش فکر هم نمیکنم چه برسه بخوام انجام بدم

اما این حق همیشه و همیشه و همیشه برای من محفوظه و اگر استفاده نمیکنم خودم نمیخوام وگرنه هیچکس نمیتونه به من اجبار کنه. همچنین به این دلیل انجام نمیدم که خودم صلاح نمیدونم ، وگرنه عرف جامعه (اونجایی که خلاف خواست خدا باشه) برام به اندازهء یه چوب کبریت هم ارزش نداره

اما درمورد مثالی که زدید:

اولاً سوء استفادهء عده ای از یک حکم ، دلیلی بر بد بودن حکم نمیشه. مگه کم از مهریه استفادهء غلط شده؟ اصلاً خود ازدواج دائم ، مگه کم هستند مردها و زن هایی که از ازدواج هزارتا نیت سوء دارن؟ آیا شما اونجا هم میگید که پس چون این عده سوء استفاده کردن ، کلاً ازدواج دائم رو هم تحریم کنیم مگر در شرایط خاص؟

ثانیاً مگه شما در جریان روابط جنسی بین این آقا و خانم بودید؟ از کجا میدونید که خانم کم نذاشته؟ از کجا میدونید بیماری نداره؟ از کجا میدونید مشکلات دیگه ای دخیل نیست؟ البته شاید هم هیچکدوم از اینها نباشه ، اما در هر صورت بدون دلیل نمیشه قضاوت کرد و حکم صادر کرد


سید محمد جواد;671007 نوشت:
بیحجابی عزیز جان بحث مفصلی داره از دین گریزی میاد برید پیدا کنید عوامل دین گریزیرا!
همجنس بازی هم عقده ای بیش روانی نیست و گاها اداهای مغژی پکیده!!
چیزی که حرام هست حرامه حلال هم اسمش روشه
داداش من ، اصلاً اینهایی که میفرمایید موضوع بحث ما نیست. شما فرمودید دانشگاه ها ، من هم اینها رو گفتم تا این نکته رو گوشزد کنم که علاقه و عدم علاقهء یک عده ، معیار خوبی برای سنجش درست و غلط یک حکم الهی نیست

سید محمد جواد;671007 نوشت:
ولی بنده میگم این حلال چه بخوایم چه نخوایم باید مخفیانه باشه و وقتی رو بشه مثل ابی هست که ریخته شده
و دیگه به کانون خانواده برنمیگرده
فرمایش شما محترم. اما اومدیم فردا مردم از قرآن خوندن هم بدشون اومد ، کما اینکه همین الانم کم نیستن این افراد. آیا شما قرآن رو هم مخفیانه میخونید؟
اومدیم فردا مردم از نماز جماعت هم بدشون اومد ، اون وقت شما نماز جماعت رو هم مخفیانه میرید؟
اومدیم و فردا مردم از مسجد رفتن هم بدشون اومد ، شما دیگه مخفیانه به مسجد میرید؟

عجیبه که برخی دخترها مانتوی کوتاه میپوشن که آدم شرمش میشه نگاهشون کنه
برخی پسرها شلوارشون کم کم داره از پاشون در میاد!
تو خیابون مثل ماست جلو زن و بچهء مردم با هم قرار مدار میذارن
هنرپیشه هامون دیگه انواع منکرات رو دارن مرتکب میشن

اینا هیچکدوم شرم نمیکنن ، بعد اگر یه مرد خواست متعه ای که خدا حلال کرده رو انجام بده ، باید بره مخفیانه انجام بده چون عرف نمیپذیره!

maryam27;671036 نوشت:
من که خودم به شخصه ازدواج نکردمئ و چیزی دراین مورد نمیدونم ولی چرا تو فیلما برعکس اینچیزی که شما میگین و میبینیم؟!خیلی وقتا اصلا خود دختر اصرار به این رابطه داره!
سلام خواهر گرامی
بله شما درست میفرمایید. خب یک سری حرمت ها اینجا هست (چون هم آقا داریم و هم خانم) که نمیشه همه چیز رو گفت وگرنه کامل توضیح میدادم که تفاوت این موضوع در دو جنس چیه

اما درمورد سؤال شما خیلی خلاصه عرض کنم:
اتفاقاً من هم همین عقیده رو دارم که شما گفتید (با تفاوت هایی البته). اما شاید شما در جریان برخی تاپیک های دیگه نباشید. متاسفانه برخی خانمها یه جاهایی دیدن که اعتراف به این موضوع (اینکه زن هم نیاز جنسی داره) به زیانشون هست ، مثل بحث حورالعین بهشتی. که اونجا خانم ها میگفتن ما اون دنیا رو فقط برای خدا میخوایم و مسائل جنسی حتی تو این دنیا هم برامون مهم نیست ، چه برسه به اون دنیا!

اما زمانی که بحث 4 همسری پیش اومد ، خیلی از همین خانم ها 180 درجه تغییر عقیده دادن و میگفتن نخیر ، میل جنسی زنها نه تنها کمتر از مردها نیست ، بلکه گاهی بیشتره و روایت از معصوم داریم که نیاز جنسی زن 9 برابر مرده! :Gig:

سوء تفاهم نشه ، خیلی از خانمها هم بودن که توی هر دو نوع تاپیک صادقانه صحبت کردن و عقیدهء خودشون رو گفتن. اصلاً هم براشون مهم نبود به سودشونه یا زیانشون. اگر روبروی این خانمها باشم من هم نظر اصلی خودم رو میگم ، اما خب اینجا از هر دو گروه حضور دارن. خلاصه اینکه نظر من کلاً با این چیزایی که میگم متفاوته ، ولی خب نظر خود خانمها شرطه دیگه ، نه نظر من. پس نظر اونها رو نقل میکنم :ok:

دقیقا رضا جان منظور من هم همین بود شما حرفت با من یکی هست برادر شاید من بد عنوان میکنم.از اول هم بنده گفتم این حق مسلم هست مثل حیلی چیزهای دیگه
در اون موردی هم که گفتم دیدی خود شما برداشت کردین شخص سوء استفاده کرده
نفقه رو میگم توافقی یعنی همسر بنده رقمی قرار داد که گفتنش خنده دار هست و یا حتی مهریه رو ...نمیگم کار درستی هست یا اشتباه میگم از حقش گذشته ...منم بدلیل علاقه ای که به همدلی همسرم و کانون خانوادم دارم فکر متعه و اینچنین چیزهارو نمبکنم
مشکلات همیشه هست در زندگی قرار نیست بد کوچکترین چیزی راهی رو برویم که شاید بزاگشتش سختر بشه
درباره قران که فرمودبن اهمیتی نداره کی دوست داره یا نداره ...مشخص هست که حق است حتی اگر جماعتی عظیم مخالف باشند
این جریان هم حق هست حلال هست ولی هنوز هم نظرم بر این هست میتونه روی بنیان خانواده تاثیر منفی بزاره

و الا این روند به صورت اخلاقی و در چهار چوب دین دریت برای مجردها اعمال بشه باور کنی بقدری از مشکلات کم میکنه که حد نداره
میدونید مشکل کجاست؟اینکه سختتر از راههایی هست که الان جوانها میروند!این جزو نکات مثبت دین ما هست که روی اون درست کار نمیشه
برعکس شده طرف زن داره دنبالشه مجردها یه جور عجیب بهش نگاه میکنن
امیدوارم به جایی برسیم که حلال خدا باعث افتخار باشه نه مثل الان...
در ضمن در جامعه اسلامی زن جایگاه خودشو داره بشرط اینکه متولی اون رو ادا کنه داستانش مفصل هست ولی باید روش کار بشه تا وضعیت بهتر بشه

Reza-D;671038 نوشت:
چرا عزیز من به بخش های منفی موضوع هم دقت دارم. اصلاً بذارید اینطور بگم من توی کل عمرم متعه نکردم (بجز اون یک بار که اون هم نشد). الان هم که متاهلم و هیچ نیازی به این کار ندارم و حتی اگر هم نیاز پیدا کنم اونقدر همسرم رو دوست دارم که نمیخوام خم به ابروش بیاد. برای همین کاری که ناراحتش کنه عمراً بهش فکر هم نمیکنم چه برسه بخوام انجام بدم

اما این حق همیشه و همیشه و همیشه برای من محفوظه و اگر استفاده نمیکنم خودم نمیخوام وگرنه هیچکس نمیتونه به من اجبار کنه. همچنین به این دلیل انجام نمیدم که خودم صلاح نمیدونم ، وگرنه عرف جامعه (اونجایی که خلاف خواست خدا باشه) برام به اندازهء یه چوب کبریت هم ارزش نداره

اما درمورد مثالی که زدید:

اولاً سوء استفادهء عده ای از یک حکم ، دلیلی بر بد بودن حکم نمیشه. مگه کم از مهریه استفادهء غلط شده؟ اصلاً خود ازدواج دائم ، مگه کم هستند مردها و زن هایی که از ازدواج هزارتا نیت سوء دارن؟ آیا شما اونجا هم میگید که پس چون این عده سوء استفاده کردن ، کلاً ازدواج دائم رو هم تحریم کنیم مگر در شرایط خاص؟

ثانیاً مگه شما در جریان روابط جنسی بین این آقا و خانم بودید؟ از کجا میدونید که خانم کم نذاشته؟ از کجا میدونید بیماری نداره؟ از کجا میدونید مشکلات دیگه ای دخیل نیست؟ البته شاید هم هیچکدوم از اینها نباشه ، اما در هر صورت بدون دلیل نمیشه قضاوت کرد و حکم صادر کرد


داداش من ، اصلاً اینهایی که میفرمایید موضوع بحث ما نیست. شما فرمودید دانشگاه ها ، من هم اینها رو گفتم تا این نکته رو گوشزد کنم که علاقه و عدم علاقهء یک عده ، معیار خوبی برای سنجش درست و غلط یک حکم الهی نیست

فرمایش شما محترم. اما اومدیم فردا مردم از قرآن خوندن هم بدشون اومد ، کما اینکه همین الانم کم نیستن این افراد. آیا شما قرآن رو هم مخفیانه میخونید؟
اومدیم فردا مردم از نماز جماعت هم بدشون اومد ، اون وقت شما نماز جماعت رو هم مخفیانه میرید؟
اومدیم و فردا مردم از مسجد رفتن هم بدشون اومد ، شما دیگه مخفیانه به مسجد میرید؟

عجیبه که برخی دخترها مانتوی کوتاه میپوشن که آدم شرمش میشه نگاهشون کنه
برخی پسرها شلوارشون کم کم داره از پاشون در میاد!
تو خیابون مثل ماست جلو زن و بچهء مردم با هم قرار مدار میذارن
هنرپیشه هامون دیگه انواع منکرات رو دارن مرتکب میشن

اینا هیچکدوم شرم نمیکنن ، بعد اگر یه مرد خواست متعه ای که خدا حلال کرده رو انجام بده ، باید بره مخفیانه انجام بده چون عرف نمیپذیره!

[="Microsoft Sans Serif"][="Blue"]

یارب;670871 نوشت:
برای چه باید مغالطه کنم؟!!؟؟؟

سلام
بنده علتش را نمی دانم شاید ناخواسته مغالطه می کنید اما شما مدام به خاطر مخالفت با موضوع می روید یک قیاس مع الفارق بین دو حکم شرعی انجام می دهید و نتیجه ای که از یک حکم دیگر برداشت می شود را به دیگری نسبت می دهید در حالی که هیچ ارتباطی آن دو حکم به هم ندارند و باید به جای مثال زدن اصل موضوع را نقد کنید و نه یک مثال بزنید که هیچ ارتباطی با اصل بحث ندارد.
یارب;670871 نوشت:
اجازه بفرمایید از شما سوالی بپرسم
مردی میخواهد برود دعای کمیل در مسجد(یک امر مستحبی) زنش بیمار است! آیا زن میتواند از همسرش در خواست کند که امشب در خانه دعا را بخوان زیرا بنده بیمار هستم و میترسم حالم بد شود و کسی در خانه نباشد یا نه؟! و در واقع میتواند با رفتن او به مسجد مخالفت کند یا نه ؟!

باز هم از مغالطه ای دیگر استفاده کردید! بنده نمی دانم چرا شما به جای بررسی اصل موضوع به قیاس دو حکم که متفاوت هستند می پردازید و می خواهید نتیجه این دو حکم را یکسان بگیرید در حالی که اصلا موضوع دو حکم متفاوت است.
در اینجا دعای کمیل مستحب است و پرستاری و مراقبت از بیمار مستحب موکد است بنا بر این مرد مخیر است بین دو مستحب یکی را انتخاب کند که انتخاب مراقبت از بیمار مهم تر است طبق نظر دین اما در مثال مورد نظر ما مخالفت زن با ازدواج مجدد شوهر به هیچ وجه مستحب نبوده بلکه در روایات نهی شده است شما چطور این دو را که زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند مقایسه می کنید و بعد که بنده می گویم مغالطه می کنید قبول نمی کنید.
عن رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

مَن سَعى لِمَريضٍ في حاجَةٍ قَضاها أو لَم يَقضِها ، خَرَجَ مِن ذُنوبِهِ كَيَومَ وَلَدَتهُ اُمُّهُ .
فَقالَ رَجُلٌ مِنَ الأَنصارِ : بِأَبي أنتَ واُمّي يا رَسولَ اللّه‏ِ ، فَإِن كانَ المَريضُ مِن أهلِ بَيتِهِ ، أوَ لَيسَ ذلِكَ أعظَمَ أجراً إذا سَعى في حاجَةِ أهلِ بَيتِهِ؟
قالَ : نَعَم .

امام على عليه‏السلام :
پيامبر خدا فرمود : «هر كس در برآوردن نياز بيمارى بكوشد ، خواه آن را برآورد و خواه برنياورد ، از زير بار گناه خويش بيرون مى‏رود ، به‏سان آن روز كه از مادر ، زاده شده است» .
در اين هنگام ، مردى از انصار گفت : اى پيامبر خدا ، پدر و مادرم به فدايت! اگر بيمار از خانواده شخص باشد ، آيا در صورتى كه در برآوردن نياز خانواده خويش بكوشد ، اين كار ، پاداش بيشترى ندارد؟
فرمود : «چرا» .

كتاب من لايحضره الفقيه ، ج4، ص16 ، ح4968 ، الأمالي للصدوق ، ص517 ، ح707 ، كلاهما عن الحسين ابن زيد، عن الإمام الصادق عن آبائه عليهم‏السلام ، ثواب الأعمال ، صفحه 341 ، حديث 1 عن ابن عبّاس نحوه ، بحارالأنوار ، ج81 ، ص217 ، ح9؛ الفردوس ، ج3 ، ص548 ، ح5711 عن أبي هريرة ، وليس فيه من «فقال رجل .. .» دانش نامه احاديث پزشكي : 1 / 180

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :

مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوماً ولَيلَةً ، بَعَثَهُ اللّه‏ُ تَعالى مَعَ إبراهيمَ الخَليلِ عليه‏السلام ، فَجازَ عَلَى الصِّراطِ كَالبَرقِ اللاّمِعِ .
پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم :
هر كس يك شبانه روز بيمارى را پرستارى كند ، خداوند ، او را همراه با ابراهيم خليل ، برمى‏ انگيزد و به سان برقى پُر درخشش ، از صراط مى‏ گذرد .

یارب;670871 نوشت:
اگر کسی بدون دلیل دیگری را از معروفی باز داشت بله صحیح است !! ولی اگر با دلیل باشد شامل این حدیث نمیشود!! بنده نگفتم خانمی از سر هوس مانع عمل مستحبی همسرش شود!

من هم در پست قبل گفتم که با دلیل می تواند مخالفت کند اما نه هر دلیلی بلکه دلیل شرعی!
آیا دلیل شرعی وجود دارد که مردی که شرایط ازدواج دائم یا موقت را دارد کسی با او مخالفت کند؟ آیا توصیه ای در دین به مخالفت شده و یا از مخالفت زنان در روایات نهی شده؟
یارب;670871 نوشت:
آیا رفتن مرد برای انجام یک عمل مستحب با ترس و نا امنی زن در خانه در تضاد نیست!! مرد مولای خانه زن است ،یکی از وظایف مرد مراقبت از زن است! چگونه میفرمایید تضاد ندارد و زن حق ندارد از همسرش درخواست کند نرود؟!!

عجب!! ترس و نا امنی!بیشتر این مسائل تا اینکه دلیل باشد بهانه است برای انکار اصل حکم مثلا در همان زمان پیامبر عده ای می آمدند و می گفتند خانه های ما حصار ندارد و به قول شما نا امن است بنا بر این نمی توانیم برای جهاد با تو بیاییم قرآن هم می گوید هدف اینها از این بهانه ها فرار از جهاد است!
و یا مثلا هنگامی كه پیامبر (صلّی الله علیه و آله) از مكّه به مدینه هجرت كرد، مسلمانان مكّه نیز هجرت كردند، امّا بعضی مسلمانان با مخالفت همسر و فرزند خود مواجه شدند. آیه نازل شد كه بعضی همسران و فرزندان شما دشمن شما هستند، از آنان دوری كنید. بعضی مسلمانان مهاجر تصمیم گرفتند كه حتی اگر همسر و فرزندشان توبه كردند و هجرت كردند، آنان را نپذیرند.
آیه در ادامه می فرماید: اگر شما مخالفت های گذشته آنان را نادیده بگیرید و از آنان درگذرید، برای شما بهتر است و خداوند نیز شما را خواهد بخشید. « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ وَأَوْلَادِكُمْ عَدُوًّا لَّكُمْ فَاحْذَرُوهُمْ وَإِن تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ.»
شان نزول آیه
در روايتى از امام باقر (عليه السلام) مى‏خوانيم: كه در مورد آيه 14 سوره تغابن " إِنَّ مِنْ أَزْواجِكُمْ ... " فرمود: منظور اين است كه وقتى بعضى از مردان مى‏خواستند هجرت كنند، پسر و همسرش دامن او را گرفتند و مى‏گفتند: تو را به خدا سوگند كه هجرت نكن، زيرا اگر بروى ما بعد از تو بى‏ سرپرست خواهيم شد. بعضى مى‏ پذيرفتند و مى‏ ماندند، آيه فوق نازل شد و آنها را از قبول اين گونه پيشنهادها و اطاعت فرزندان و زنان در اين زمينه‏ ها بر حذر داشت. اما بعضى ديگر اعتنا نمى‏كردند و مى‏رفتند ولى به خانواده خود مى‏گفتند به خدا اگر با ما هجرت نكنيد و بعدا در (دار الهجرة) مدينه نزد ما آئيد ما مطلقا به شما اعتنا نخواهيم كرد، ولى به آنها دستور داده شد كه هر وقت خانواده آن ها به آن ها پيوستند گذشته را فراموش كنند و جمله وَ إِنْ تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا وَ تَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ ناظر به همين معنى است.
یارب;670871 نوشت:
اما بنده میگویم برای متعه کردن باید شرایطش ایجاد شود

من هم می گویم باید شرایط وجود داشته باشد اما شما می گویید شرایطش این است که زن از تنهایی نترسد و ... و بنده می گویم حکمی را که خدا قرار داده خودش شرایطش را تعیین هم کرده است و من و شما نباید برای این احکام شرط و شروط و بند و تبصره بگذاریم اگر جایی خداوند گفته شرط ازدواج موقت این است که مثلا یک ساعت هم زن در خانه تنها نباشد من قبول می کنم اما اگر نگفته بنده قبول نخواهم کرد.

Reza-D;670925 نوشت:
آیا اگر مرها بگن مهریه تاثیر بدی روی ما میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه مهریه تعیین نکنن؟
آیا اگر مردها بگن دادن نفقهء یک طرفه روی ما تاثیر بد میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه نفقه نگیرن؟

یعنی بچه های سایت چیزهایی رو با هم مقایسه میکنن که آدم میمونه چی بگه
اولاً مهریه و نفقه رو چطوری با تعدد و صیغه مقایسه کردید اصلاً چه ربطی داره ؟ ثانیاً مگه در مقابل مهریه و نفقه ی ( که عملاً دیگه کاربردی در جامعه نداره و نداشته مگر به ندرت ) که مرتب حرف میزنید کم به مردان حقوق داده شده که فقط متعه و صیغه رو در مقابلش ذکر میکنید عدم خروج بدون اجازه از خانه، تابعیت بی چون و چرای زن از شوهر، پذیرش حرف و اطلاعت از شوهر ولو موجب ضایع شدن حق زن شود حضانت فرزندانی که به مرد داده شده، حق فامیلی مرد که بر روی فرزند گذاشته میشه، قرار دادن کوچکترین و خصوصی ترین حق زنان از جمله حق تحصیل و اشتغال که بعد از ازدواج بدون استثناء در زمره حق شوهر تلقی میشه، واجب شدن نذر با اجازه ی شوهر، دخل و تصرف در مایملک زن باز هم با اجازه ی شوهر و .................. شما همه ی این حقوقی که به مرد داده شده رو نمی بینید فقط و فقط متعه و ازدواج مجدد رو می بینید
یعین اگر زنان از مهریه و نفقه خود بگذرند مشکل متعه و تعدد حل میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن مطمئن باش وقتی پای صیغه و ازدواج مجدد مرد در وسط باشه زن حاضره از حقوقی که گفتی بگذرند ولی سایه ی زن دیگه ایی رو روی زندگیشون احساس نکنن ولو اینکه الان میگذرن تا از چنین مردی به راحتی طلاق بگیرند

Reza-D;670925 نوشت:
اول خانمها بیان بگن نیاز جنسی ما به اندازهء مردهاست بعد پاسخ این سؤال رو میدم. البته بعید میدونم اینو بگن چون اون وقت یک سری ادعاهایی که قبلاً داشتن مشکل پیدا میکنه. خود کرده را تدبیر نیست! اون موقع که فقط برای کوبوندن مرد حقیقت رو وارانه جلوه میدن و ادعا میکنن ماها اصلاً نیاز جنسی برامون مهم نیست ، یه همچین جاهایی هم باید بهمشکل بربخورن

کی گفته کمتره !!!!!!!!!!!!
هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه تمایلات جنسی زنان از مردان کمتر باشه وجود ندارد. تمایلات جنسی امری فردی است که برخی افراد صرفنظر از جنسیت دارای تمایلات جنسی قوی تر یا ضعیف تر هستند. ضمناً نیاز به رابطه جنسی برای یک فرد در دوران های مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله دوره عادت ماهانه، عاشق بودن، وضعیت خانوادگی، نگرانی، فشار عصبی و خستگی بستگی دارد.
علت اینکه مردان بنظر مشتاق تر می آیند می تواند به این امر بستگی داشته باشد که تمایلات جنسی مردان بیشتر پذیرفته شده و از این رو مردان خیلی زود فرا می گیرند که به این گونه تمایلات خود توجه کرده و آنرا ابراز کنند. زنانی که تمایلات جنسی خود را دنبال کرده اند اغلب به عنوان بی بند و بار، بیمار یا خطرناک انگاشته شده اند. بنابراین عجیب نیست که زنان تمایلات خود را هم در خود و هم در نظر دیگران سرکوب کرده و انکار می کنند.

Reza-D;670925 نوشت:
حالا من یک سؤال از شما دارم. احکام خدا رو باید به عرف ارائه کنیم تا مقبولیتش رو بسنجیم؟ یا عرف رو باید به احکام خدا ارائه بدیم؟

نمیتونید حکم خدا رو بدون در نظر گرفتن موقعیت و زمان و حتی شرایط اقتصادی و اجتماعی بی چون و چرا اجرا کنید
وقتی در عرف امروزی تعدد برای زن اوج حقارت و سرکوفت حساب میشه وقتی زنی حاضر نیست حتی با طلاق گرفتن و جدا شدن چنین مساله ایی رو بپذیرد وقتی جامعه آن را نمی پسندد چطور انتظار دارید یک تنه حکم رو بدون در نظر گرفتن مصالح و مفاسدی که بدنبال دارد اجرا کنید
وقتی تعددی که شما ازش دفاع میکنید باعث از هم پاشیدگی خانواده ها و سرگردانی فرزندان شود چه سودی بهمراه دارد؟
اگر قراره مفاسد و مصالح هیچ حکمی در نظر گرفته نشه چرا اجرای حکم سنگسار برای رعب آفرینی که بهمراه داره تا حد امکان و لازم تنزل پیدا کرده و عملا دیگه سنگساری نمی بینیم
چرا کشورهای اسلامی بخاطر جو جهانی حاکم دیگه عملاً از حم برده و کنیز استفاده نمی کنند ؟
در ضمنی وقتی ضرورتی چون ازدواج دائم داره تضعیف میشه و تمایل و گرایش جوانان به آن کم شده بی جای پرداختن به این امر و راهکارهای مفید برای حل این معضل تشویق به تعدد و ازدواج موقت چه کمکی میکنه ؟

Reza-D;670925 نوشت:

به تاپیک های دیگه مراجعه بفرمایید ببینید وقتی صحبت از احکامی هست که به نفع خانمهاست ، خانمها چقدر محکم و با اقتدار از پیروی بی چون و چرا از دستورات الهی سخن میگن



:hamdel:بسمه تعالی:hamdel:
سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیزم.(به خودم می بالم که دوستان بسیار خوبی
در اسک دین دارم چه مرد و چه زن... .من خاک پای شیعیان هم نمیشم):Gol:
دقیقا درست فرمودید کاملا موافقم. متاسفانه در همین تاپیک صفحات اولش مراجع کنید میبینید صحبتهای
کارشناس محترم همش توسط کاربران دختر صلوات زده
شده (البته صحبتهای جناب سجاد درست بود) ولی صحبتهای جناب الدین القیم که روایی
و فقهی بود هیچکدومشون صلوات نفرستادن بعدش یجا
یه کاربر خانوم (صفحه 3) صحبتی کردند که اشکالاتشون رو جناب الدین القیم گرفتند،بعد به همون کاربر، کاربران خانوم که متاسفانه
بعضیهاشون کاربر کارشناس هم بودند تایید کرده بودند حرفاشونو.(حس کردم همش احساسی بودش. و گرنه صحبتهای جناب القیم که درست بود چرا اونها رو تایید نمی کردند)
اگر صحبتهای جناب الدین القیم درست بوده که پس چرا تایید نکردند حرفشونو اگه نادرست بوده چرا بحث نکردند و رد نکردند؟
در این تاپیک و خیلی از تاپیک های اینچنینی جناب کاربر یارب رو فقط در بین کابران خانوم دیدم که
دفاع کردند و با حکم خدا صراحتا موافق بودند.از ایشون تشکر میکنم و
از خداوند رحمان و رحیم توفیق روز افزون ایشون در عبادات را مسألت دارم.
ما اگر در این تاپیک در مورد حکم خدا حرف زدیم اول اینکه در تاپیک های مختلف هم
درباره ی حکم های دیگر خدا هم حرف زدیم وبحث همش پرداختن به مسأله متعه نیستش
و دوم اینکه ما داریم از حکم خدا دفاع می کنیم (من خودم از تمام احکام خدا دفاع می کنم ) به شخصه خود من اصلا احساسات مردانه
بودنمو در حرفام دخیل نمیدم حتی اگر دختر هم بودم باز هم همین حرفا رو میزدم...
خداوند مرد و زن رو آفریده خودش بهتر میدونه چه چیزایی برای ما خوبه چه چیزایی بده در نتیجه همگی تسلیم
او هستیم نباید از روی احساسات حرف بزنیم.اینا همش امتحان الهی
هستش که ببینه کی تسلیم رضایت اوست و کی از روی احساسات خودش تصمیم میگیرد.
این حرفای الانم هم کاملا بی طرف بیان کردم.......دوستدار همه ی بچه های اسک دین
:Gol:

با سلام
از ابتدای بحث پیگیر بودم. وظیفه خودم دونستم که با دادن پست ( به دلیل اهمیت مطلب ) نه بوسیله دکمه "صلوات" از آقای "الدین القیم" به دلیل امانت داری در کلام تشکر کنم.
:Gol::Gol:

علی صفا;671112 نوشت:
یه کاربر خانوم (صفحه 3) صحبتی کردند که اشکالاتشون رو جناب الدین القیم گرفتند،بعد به همون کاربر، کاربران خانوم که متاسفانه
بعضیهاشون کاربر کارشناس هم بودند تایید کرده بودند حرفاشونو.(حس کردم همش احساسی بودش. و گرنه صحبتهای جناب القیم که درست بود چرا اونها رو تایید نمی کردند)
اگر صحبتهای جناب الدین القیم درست بوده که پس چرا تایید نکردند حرفشونو اگه نادرست بوده چرا بحث نکردند و رد نکردند؟

چرا با ایما و اشاره صحبت کردید یه دفعه میگفتید شبنم حرفی زده و بقیه که متاسفانه برخی از خانمهای مسئولین بودند دفاع کردند و واقعا جای تاسف دارد ...............

جناب الدین القیم یکسری حدیث و روایت آوردند و مدعی شدند غیرت زن کفر است غیرت زن نابجاست غیرت زن ............... خوب ما هم به ایشان گفتیم این احادیث هر کدام بنا به موقعیت زمانی و شرایط در جاهای مختلفی نقل شده اند و اینگونه ینست که اگر دختری در جلسه خواستگاری با تعدد و صیغه مخالفت کند غیرتش همان غیرت کفرآمیزی باشد که در حدیث یا روایت مربوطه گفته شده این دیگه کجاش تعجب آور و نادرست بوده که شما وظیفه خودتون دونستید اظهار تاسف زیادی بکنید از کسانی که روی من صلوات زدند
یکی از همین روایت هایی که جناب الدین القیم زحمت کپی پیس کردنش رو کشیدند اشاره دارد به خانمی که همبستر شدن شوهر و کنیزش رو می بینه و از شدت خشم و حسادت لباسهای خودش رو از تن بیرون میاره و لخت در بازار میگردد پیامبر با دین چنین منظره ایی می گویند غیرت زن کفر است یعنی رفتار این زن بر اثر حسادت باعث شد لباسهاش رو از تنش بیرون بیاره و به دین خدا بدبین بشه و زمینه ساز کفرش گردد این روایت در جای خودش صحیح است نه یه عبارتش رو جدا کردند و با همون عبارت تا زنی مخالفت میکنه بر سرش میکوبند که غیرت تو کفر است غیرت سزاروار تو نیست. و انتظار دارند زنان مثل یه موجود بی رگ و بی احساس رفتار کنند.
زنی که نسبت به زندگی و شوهرش غیرت نداشته باشه زمام زندگیش از دستش در میره هر غیرتی ناپسند و مذموم نیست بلکه قابل تقدیر و شایسته است همان معصومین ذکر کرده اند غیرت زن از سر عشق و محبت است
در ضمن بحث تعدد و صیغه شرایط بسیاری رو می طلبد از شرایط خود مرد گرفته تا شرایط زندگی و خانوادگیش و حتی برخی فقها رضایت زن اول رو متذکر شده اند پس اینطور نیست هر مردی حق خودش بدونه سراغ صیغه و متعه رود و زن هم حق هیچ مخالفتی نداشته باشد و غیرتی نشان ندهد تا مبادا کافر نشود. از طرفی اجباری به پذیرش تعدد مردان نشده و راه طلاق هم بر زنان باز است مگر زنی که خود بخواهد با این شرایط کنار بیاید.

از دوستانی که صلوات زده بودند تشکر میکنم ولی چه صلوات بزنن چه نزنن من حرفم رو میزنم و به باطل بودن راه و روشی که دوستان شما علی الخصوص علی و الدین القیم و احتمالاً اسمهای جدید الظهوری که در آینده در پست ها اظهارنظر می کنند ایمان دارم و همه ی تلاشمم هم این است دختران این سایت چه مسئول و چه غیرمسئول نظر خودشون رو حتی اگه مخالف من هست بیان کنند شما هم بهتره به نظر دیگران احترام بزارید

الدین القیم;671102 نوشت:
چرا شما به جای بررسی اصل موضوع به قیاس دو حکم که متفاوت هستند می پردازید و می خواهید نتیجه این دو حکم را یکسان بگیرید در حالی که اصلا موضوع دو حکم متفاوت است.
در اینجا دعای کمیل مستحب است و پرستاری و مراقبت از بیمار مستحب موکد است بنا بر این مرد مخیر است بین دو مستحب یکی را انتخاب کند که انتخاب مراقبت از بیمار مهم تر است طبق نظر دین اما در مثال مورد نظر ما مخالفت زن با ازدواج مجدد شوهر به هیچ وجه مستحب نبوده بلکه در روایات نهی شده است شما چطور این دو را که زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند مقایسه می کنید و بعد که بنده می گویم مغالطه می کنید قبول نمی کنید.

سلام علیکم
از مطالب خوبی که فرمودید سپاسگزارم
بنده و شما نظراتمان در مورد حکم متعه یکی است و به قول خودتان اختلافات جزئی وجود دارد و آن هم شاید به دو دلیل این است ،اول اینکه بنده دارم از یک زاویه به مستحبات نگاه میکنم شما از زاویه دیگر!!! و دوم اینکه ممکن است اطلاعات حقییر در این زمینه کافی و جامع نباشد!
اما بنده تصمیم گرفتم یک کاری انجام دهم!
موافقید یک مباحثه کاملا علمی (از نظر فقهی و اخلاقی) در این خصوص داشته باشیم؟! یعنی تمام کسانی با اصل این حکم مشکلی ندارند وارد بحث شوند تا هم یک بار به دور از بحث و جدال اصل حکم مورد برسی قرار گیرد و هم برسر جزئیات نیز به توافق برسیم و آنچه حق است را بپذیریم ،اینگونه وقتی میخواهیم جایی در این خصوص صحبت کنیم کاملا اصولی متقن بحث میکنیم و از استاد سجاد و یکی از اساتید بزرگوار اخلاق هم بخواهیم که بربحث نظارت داشته باشند
بنده در پیام بعد با یک سری سوالات مباحثه را شروع میکنم اگر موافق بودید با پاسخ دادن به سوالات به مباحثه ادامه دهید
فقط قبل از اینکه بحث را شروع کنم یک نکته را بگویم که ر طول مباحثه اگر بنده سوالی پرسیدم شما فکر نکنید سوالات بنده از این باب است که خدایی نکرده مخالفتی با این موضوع دارم یا قصد دارم مطالب صحیح شما را رد کنم یا به زور حرفهای خودم را اثبات کنم!!!(مغالطه)، و بنده ر پیامهای بعدی این سوالاتی را که خواهم پرسید فقط از باب روشن شدن کامل بحث میپرسم نه از جهت خدایی نکرده مخالفت با حکم الهی

جناب الدین القیم ،برای اینکه خیالتان را راحت کنم که بنده هیچ مخالفتی بااین حکم (چه واجب و چه مستحبش ) ندارم و قصد هیچگونه مغالطه ای هم در این خصوص ندارم باید بگویم که بنده حقیر معتقدم هیچ چیزی در این عالم متعلق به ما نیست !چون کلا قرار نیست هیچ چیزی در این عالم تمام و کمال برای ما باشد!! شوهر زن نیز بنده خدا هست! و فقط تمام و کمال برای خداست نه غیر خدا، یک مرد وقتی ازدواج میکند و شوهر میشود فقط زن که ندارد!! مادر و خواهرو دوست و رفیق دارد ...قرار نیست که فقط برای زنش باشد،!از طرفی وقتی نکاح صورت میگیرد زن به عقد مرد در می آید نه مرد به عقد زن!! پس این مرد است که صاحب اختیار زن میشود نه زن صاحب اختیار مرد!در نتیجه مرد میتواند زنان دیگری نیز بگیرد و صاحب زنان دیگر هم بشود اما زن نمیتواند شوهر دیگری کندو یا مخالف زن گرفتن شوهرش بشود زیرا تحت احتیار همسرش است،مرد اینجا میشود مولا ی خانه و زن باید درمسیر الهی در مواردی که اسلام گفته مطیع و همراه همسرش باشد و در راه دین اورا یاری کند و زن و شوهر نباید مانع یکدیگر برای رسیدن به کمال الهی باشند و تمام اینها از زیبایی های دین ماست
این که زن به عقد مرد در می آید و مرد صاحب زن میشود یک قانون کلی است و بنده یقیین دارم به نفع زن است ، و این برای زن نهایت ارزش است که به عقد مرد در می آید و مرد موظف است از او مراقبت کند!!و این نشان از ارزشمند بودن زن دارد نه کم ارزش بودن زن !!
این را هم متذکر شوم که بنده این مطالب را نه برای دلخوشی آقایان قبول دارم ن نه برای دلخوری خانمها از اعتقادم برمیگردم (ان شاءالله) و نه هنر کرده ام اگر قبول دارم زیرا وظیفه ما مسلمانان است که اگر مسلمان شدیم آنچه خداوند میپسندد بپسندیم و به قوانین اسلام و احکام الهی پایبند و عامل باشیم ،کسی که نماز میخواند نمی آیند دائم بگویند آفرین نماز میخوانی!! باید بخواند،مسلمان است ، وظیفه اش است ،اگر نخواند اشتباه میکند ،از طرفی صرف قبول داشتن احکام به تنهایی کافی نیست !،نفس انسان سرکش است و برای رهایی از نفس باید به خدا پناه ببریم وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحِيمٌ(يوسف،آیه 53)
خدا کند به آنچه مدعی هستیم و بیان میکنیم عامل هم باشیم ! زیرا از گفته تا عمل فرسنگها فاصله است ،حضرت امیرالمؤمنین علی (علیهم السلام) میفرمایند :چون روایتی را شنیدید، آن را بفهمید و عمل کنید، نه اینکه بشنوید و نقل کنید،زیرا راویان علم فراوان و عمل کنندگان آن اندکند. نهج البلاغه، حکمت 98.

یازهرا(س)

ادامه دارد...

یارب;671126 نوشت:
اما زن نمیتواند شوهر دیگری کندو یا مخالف زن گرفتن شوهرش بشود زیرا تحت احتیار همسرش است

میتوان مانع از زن گرفتن شوهر شد شرط ضمن عقد یکی از راههایی است که فقها برای زن باز گذاشته اند پس مانع هم میشه شد

یارب;671126 نوشت:
این که زن به عقد مرد در می آید و مرد صاحب زن میشود یک قانون کلی است

حرفتون اصلا نشان دهنده ارزشمند بودن زنان نبوده مالکیت ارزش نیست
زن شیء نیست صاحب و مولا و مالک پیدا کند زن و شوهر با هم پیمان می بندند همسیر و همراه میشوند
ولی متاسفانه در سند نکاحیه هرچند یک قراداد دو طرفه است که هر دو آن را امضا میکنند هر دو به عقد هم در می آیند ولی نشان دهنده مالکیت مرد نسبت به زن است
در عقد دائم زن بدون اجازه شوهر حق خروج از منزل حق رفت امد با د یگران را ندارد حتی شوهرش می تواند او را از ورزش و یا سرگی خاصی و یا مسائل دیگر منع کند این بطور غیر مستقیم یعنی مالکیت مرد بر زن در صورتیکه زن نمی تواند مرد از از رفتن به منزل کسی و یا کار خاصی منع کند توی شرع هم این طوری است . وجود عقد نامه خود مستقیما بیانگر چیزی نیست اما غیر مستقیم خیلی کارها را از ار زن منع می کند و شوهر طبق همین سند نکاحیه میتواند هر زمان که خواست همسرش رو طلاق بدهد در حالی که زن چنین حقی ندارد.
من که در متنی که نوشتم هیچ افتخار و ارزشی ندیدم شما رو نمیدونم

سجاد;670294 نوشت:
با توجه به مباحث زیادی که درباره ازدواج موقت و مجدد (متعدد) در سایت مطرح شده

الدین القیم;670370 نوشت:
با توجه به اینکه احکام بر پایه مصالح و مفاسد می باشد

سلام علیکم

بنده اینجا قصد دارم بحث ازدواج موقت را از دید فقهی و اخلاقی مورد بررسی قرار دهم ، از استاد سجاد درخواست دارم در صورت امکان و صلاحدید بر روی این بحث نظارت داشته باشند

از جناب طاهر تقاضا دارم در صورت امکان از یکی از اساتید اخلاق درخواست کنند بر این بحث نظارت داشته باشند
از مدیران انجمن فقه در خواست دارم درصورت امکان این پست و این مبحث را به یک تاپیک مجزا متنقل بفرمایند با عنوان ،برسی علمی متعه از دیدگاه فقهی و اخلاقی

**لطفا بزرگوارانی در این بحث شرکت نمایند که با اصل حکم موافق هستند و آن را پذیرفته اند
**

از همکاری همه شما بزرگوران پیشاپیش سپاسگزارم
..................................................................................................................................................................................
بسم الله الرحمن الرحیم

برای اینکه بتوانیم درمورد موضوعی نظر بدهیم باید ابتدا با اصل موضوع به خوبی آشنا باشیم و نسبت به زوایای آن آگاه لازم را داشته باشیم، حال بنده از محضر شما بزرگوران چند سوال دارم

1- فرق متعه واجب با مستحب و مکروه و حرام چیست؟(لطفا با مثال بفرمایید)

2- چه زمانی برای یک مرد متعه واجب میشود؟ چه زمانی ،مستحب،مکروه و حرام میشود؟(لطفا شرایط این موراد را با مثال بفرمایید)

3- ما موظف هستیم دیگران را نهی از منکر کنیم، آیا زن میتواند شوهرش را از متعه حرام و مکروه نهی کند و مانع او شود؟(بامثال بفرمایید)

4- آیا ما میتوانیم از کسی بخواهیم مستحبی را انجام ندهد و مانع انجام فردی از مستحبات شویم؟ در مورد متعه مستحب چطور ؟ آیا زن میتواند از همسرش بخواهد متعه مستحب نداشته باشد؟(با مثال بفرمایید)

5- متعه یک عمل مستحب است مانند اعمال دیگر ، توصیه های اخلالقی اسلام به مردان در این خصوص چیست؟ آیا توصیه نموده تحت هر شرایطی این مستحب را انجام دهند ولو اینکه همسرشان ناراضی و ناراحت شود یا توصیه کرده به خاطر به دست آورن دل همسر و خشنود کردن او متعه مستحبی را انجام ندهند؟! یعنی اگر یک استاد اخلاق بخواهد در خصوص متعه سفارشی به مردان داشته باشد چه میگوید؟

6- آیا در انجام متعه (چه واجب چه مستحب )رضایت زن اول شرط است؟

7- یک سری احادیث است که زنان را نهی نموده از اینکه مانع ازدواج مجدد همسرشان شوند، آیا این احادیث به صورت کلی بیان شده یا تحت شرایطی منظور است؟ اگر تحت شرایطی منظور است آن شرایط کدام است؟

8- احادیثی که زنان را نهی نموده از اینکه مانع ازدواج مجدد همسر شوند منظور از ازدواج مجدد ، ازدواج دائم بوده یا موقت؟

9- اگر بخواهیم به وسیله این حکم ایمان یک آقا را بسنجیم چگونه است؟ یعنی اگر مردی به متعه مستحبی عمل نمود ولو اینکه همسرش ناراضی و دلخور باشد مومن تر است و تقوایش بیشتر است یا اگر مردی به متعه مستحبی به خاطر زنش عمل نکرد مومن تر است و تقوایش بیشتر است؟

از اینکه بنده حقیر را در رسیدن به پاسخ این سوالات یاری میفرمایید سپاسگزار خواهم بود

التماس دعا
یازهرا(س)

شبـنم;671109 نوشت:
ولاً مهریه و نفقه رو چطوری با تعدد و صیغه مقایسه کردید اصلاً چه ربطی داره ؟ ثانیاً مگه در مقابل مهریه و نفقه ی ( که عملاً دیگه کاربردی در جامعه نداره و نداشته مگر به ندرت ) که مرتب حرف میزنید کم به مردان حقوق داده شده که فقط متعه و صیغه رو در مقابلش ذکر میکنید عدم خروج بدون اجازه از خانه، تابعیت بی چون و چرای زن از شوهر، پذیرش حرف و اطلاعت از شوهر ولو موجب ضایع شدن حق زن شود حضانت فرزندانی که به مرد داده شده، حق فامیلی مرد که بر روی فرزند گذاشته میشه، قرار دادن کوچکترین و خصوصی ترین حق زنان از جمله حق تحصیل و اشتغال که بعد از ازدواج بدون استثناء در زمره حق شوهر تلقی میشه، واجب شدن نذر با اجازه ی شوهر، دخل و تصرف در مایملک زن باز هم با اجازه ی شوهر و .................. شما همه ی این حقوقی که به مرد داده شده رو نمی بینید فقط و فقط متعه و ازدواج مجدد رو می بینید
یعین اگر زنان از مهریه و نفقه خود بگذرند مشکل متعه و تعدد حل میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوباره سلام

1 - چرا به منظور بنده دقت نمیکنید خواهر؟ و مهمتر ، چرا تمام حرف بنده رو نقل قول نکردید؟ البته مطمئنم که قصد بریدن حرف من رو نداشتید ، فکر میکنم ابتدای صحبت رو خوندید و نقل قول کردید

بزرگوار ، برای قضاوت درست باید ببینید اون حرف چرا و برای پاسخ به چه مطلبی گفته شده. ابتدا یک نکته در خصوص همین بخشی که نقل قول کردید:

((آیا اگر مرها بگن مهریه تاثیر بدی روی ما میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه مهریه تعیین نکنن؟
آیا اگر مردها بگن دادن نفقهء یک طرفه
روی ما تاثیر بد میذاره ، خانمها حاضر هستن دیگه نفقه نگیرن؟))

پس من

"تاثیر بد گذاشتن" رو مقایسه کردم ، نه خود احکام رو. در ادامه و در پست 137 منظور خودم رو توضیح دادم که به نظر میرسه نخوندید. اینطور گفتم:

((وقتی چیزی حق زنه ، مرد چه کاره است که دلش بخواد یا نخواد؟
منتها مرد میتونه از زنش انتظار داشته باشه که شرایطش رو درک کنه ، مثلاً بگه: من الان دستم خالیه و از همسرم انتظار دارم که شرایطم رو درک کنه و الان مهریه ش رو مطالبه نکنهاما مرد هرگز نمیتونه این حق رو از زنش بگیره و به نام خودش مصادره کنه و بجای زن تصمیم گیری کنه))

و در ادامه محفوظ بودن حقوق متقابل برای زن و مرد رو توضیح دادم. میتونید پست 137 رو در صفحهء 14 مطالعه کنید

ادامه در پست بعد.....

شبـنم;671109 نوشت:
یعنی بچه های سایت چیزهایی رو با هم مقایسه میکنن که آدم میمونه چی بگه

2 - متاسفانه شما خواسته یا ناخواسته دست به مغلطه زدید. فرمودید:
((مگه
در مقابل مهریه و نفقه ( که عملاً دیگه کاربردی در جامعه نداره و نداشته مگر به ندرت ) که مرتب حرف میزنید کم به مردان حقوق داده شده که فقط متعه و صیغه رو در مقابلش ذکر میکنید

عدم خروج بدون اجازه از خانه
تابعیت بی چون و چرای زن از شوهر
پذیرش حرف و اطلاعت از شوهر ولو موجب ضایع شدن حق زن شود
حضانت فرزندانی که به مرد داده شده
حق فامیلی مرد که بر روی فرزند گذاشته میشه
قرار دادن کوچکترین و خصوصی ترین حق زنان از جمله حق تحصیل و اشتغال که بعد از ازدواج بدون استثناء در زمره حق شوهره
واجب شدن نذر با اجازه ی شوهر
دخل و تصرف در مایملک زن باز هم با اجازه ی شوهر و ..................))

یعنی گویا در مقابل تمام این حقوق ، فقط و فقط مهریه و نفقه قرار داره که شما گلایه دارید چرا صیغه رو باهاش مقایسه میکنیم و میشود یکی دیگر از این انبوه حقوق رو مقایسه کرد! اما.......

الف) زن وظیفه ندارید در خانه دست به سیاه و سفید بزنه. حتی دادن یک لیوان آب دست شوهر هم وظیفه ش نیست
ب) زن اگر بخواد مرد باید براش کلفت بگیره ، یعنی حتی انجام کارهای شخصیش هم وظیفه ش نیست
ج) زن میتونه بابت شیر دادن به بچهء خودش از مرد طلب مزد کنه!!!
د) زن میتونه در صورتی که مهریه ش پرداخت نشه یا نفقه داده نشه (با شرایطی) از انجام هرگونه رابطهء جنسی خودداری کنه. یعنی زن میتونه تمام حقوقی رو که عرض کردم مطالبه کنه ، در عین حال رابطهء جنسی انجام نده و بگه اول مهریه و نفقه

این از این. اما مطلب بعد اینکه یک حق رو به شکل های مختلف نوشتید اما در واقع یکی بیشتر نیست. دقت بفرمایید:

تابعیت بی چون و چرای زن از شوهر

که شامل اینها میشه:
عدم خروج بدون اجازه از خانه
پذیرش حرف و اطلاعت از شوهر
قرار دادن کوچکترین و خصوصی ترین حق زنان از جمله حق تحصیل و اشتغال که بعد از ازدواج بدون استثناء در زمره حق شوهره
واجب شدن نذر با اجازه ی شوهر

اگر بنا به این نوع بیان حقوق باشه پس ما هم میتونیم اینطوری یک حکم رو گسترش بدیم:

نفقه:
مخارج عروسی بطور کامل به عهدهء مرد است (با رسم و رسومات کاری ندارم)
تامین عذای زن به عهدهء مرد است
لباس زن را مرد باید تامین کند
خرید یا اجارهء مسکن از وظایف مرد است
خرج و مخارج مسافرت ها با مرد است و زن هیچ وظیفه ای ندارد
تامین خوراک فرزندان به عهدهء مرد است
مرد باید پوشاک فرزندان را فراهم کند
مخارج تحصیل فرزندان با مرد است

پس می بینید که میشه یک حکم رو در یک جمله تعریف کرد ، میشه هم اون رو جزء به جزء توضیح داد. چه حقوق مردان و چه حقوق زنان

شبـنم;671109 نوشت:
کی گفته کمتره !!!!!!!!!!!!
هیچ دلیل و مدرکی دال بر اینکه تمایلات جنسی زنان از مردان کمتر باشه وجود ندارد

باز هم پست ها رو به دقت نخوندید :ok:
من هم نظرم همینه که شما فرمودید. اما واقعاً میخواید بدونید چه کسی گفته کمتره؟

خود شما خانمها :ok:
اگر بخواید لینک میذارم

ضمناً خیلی خوشحالم که خواهرهایی مثل شما بزرگوار دارید این نکات رو میفرمایید. چون بدون شک تا چند وقت دیگه تاپیک هایی زده میشه که خانمها اونجا بیان بگن ما کلاً از رابطهء جنسی بدمون میاد و فقط عشق برامون مهمه و این حرفها. اون موقع لینک این تاپیک رو میذارم :Nishkhand:


شبـنم;671109 نوشت:
نمیتونید حکم خدا رو بدون در نظر گرفتن موقعیت و زمان و حتی شرایط اقتصادی و اجتماعی بی چون و چرا اجرا کنید

جملهء تقریباً درستی گفتید ، اما تطبقی با موضوع بحث ما نداره. این پاسخ شما زمانی موضوعیت داره که من پرسیده باشم:
آیا باید تمام قوانین اسلام رو بدون توجه و احترام به عرف و بدون دقت به شرایط اجرا کنیم؟

در این صورت شما پاسخ میدادید که خیر ، باید در برخی احکام به شرایط و موقعیت و عرف هم توجه بشه

اما سؤال من این بود که:

آیا احکام خدا رو باید به عرف ارائه کنیم تا مقبولیتش رو بسنجیم؟ یا عرف رو باید به احکام خدا ارائه بدیم؟

یعنی فرمایش شما رو قبول دارم ، اما پرسیدم کدوم رو باید به کدوم ارائه بدیم؟
لطفاً ابتدا این رو روشن بفرمایید تا موضع شما رو بدونم

موضوع قفل شده است