·▪▪••●به همسرتان در خانه كمك كنيد●••▪▪· «پاداش هاي عظيم خدمت به زن»

تب‌های اولیه

55 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

با سلام و عرض ادب به همه دوستان
کمک به همسر در امور همانطور که خوانديد طبق روايات شريفه بسيار مهم است .البته نبايد از آسيب هايي که در اين زمينه وجود دارد غافل شد.در ادامه به يکي از اين موارد ميپردازيم. البته ناگفته نماند که بيان اين آسيب به معناي سلب کمک به همسر نيست و فقط جهت توجه عرض کردم .
لازاروس در کتاب 23 باور غلط در ازدواج مي گويد يکي از باورهاي غلط که ممکن است زوجين برپايه آن بخواهند زندگي کنند اين است که تصور کنند زندگي اشتراکي 50،50 است .يعني وقتي زن و شوهر ازدواج مي کنند همه و همه چيز را 50، 50 فرض کنند. اين باور غلط ريشه در عدم شناسايي نقش ها در ازدواج است . بطو رمثال اگر توافق کنند که 3 روز من ظرف ميشويم و 3 روز تو ظرف بشور ، يا اينکه بگويند يک شب من بچه را مي خوابانم و يک شب تو بخوابان، اين زندگي به زودي با بن بست مواجه خواهد شد.تصور غلط 50، 50 باعث بر هم خوردن تعادل زندگي شده و نظام خانواده را سست خواهد کرد.توضيح پيرامون اين باور غلظ شناختي زياد است که بيشتر مجال آن نيست .
موفق باشيد .

خدمه العیال،کفاره الکبائر:Kaf:

سلام بر یاس .مرسی از مطلبت من دوست دارم تو خونه کار کنم ولی وقتش نیست کم پیش میاد اگرم پیش بیاد خستگی باعث میشه نتونم تو خونه کمک کنم ولی خیلی کار تو خونه رو دوست دارم و از محیط آشپزخونه هم خیلی خوشم میاد.

با عرض سلام و ادب به همه دوستان
2نکته اي که در اين کمک کردن به همسر داراي اهميت است عبارتند از :
1.زندگي به هيچ وجه اشتراکي 50 50 نيست و زوجين هر دو بايد وظايف خود را به نحو احسن بشناسند و به آن پايدار باشند.
2.اين کمک کردن بهتر است به شکل منظم نباشد و تقسيم کار نباشد بلکه مرد به همسرش در کارها بصورت غير مترقبه و غير قابل پيش بيني کمک کند.
موفق باشيد.

موضوع قفل شده است