حکم تغییر جنسیت

تب‌های اولیه

236 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال

student عزیز سلام. فکر کنم شما که از تمام علما و فقهای دین اسلام مدرک و دلیل میاری مسلمان باشی پس بهتره بدونید در دین اسلام جواب سلام واجبه و اگر مسلمان هم نباشید نزاکت اجتماعی حکم میکنه کسی که بارها سلام کرد رو جوابش رو بدید که شما متاسفانه رعایت نمیکنید خیلی انسان جالبی هستی. البته بیشتر بهتون میخوره ربات باشی!!
خب اگر بخوایم اینطور با سفسطه و بدون منطق جلو بریم من هم ( با عرض معذرت و شرمندگی زیاد فقط یک مثاله) میگم اسلام دروغه. از زبان بزرگان سیاسی هم برات میارم و نقل قول میکنم پس حرف من حق میشه؟!
نه عزیزم من باید دلیل بیارم که به این علت دروغه به این علت دروغ نیست!
با تمام احترامی که برای بزرگان میزارم ولی وقتی هیچکس نمیگه خب تغییر واقعی چی هست من نمیتونم حرفش رو بپذیرم.
شما شرایط تغییر واقعی رو برای من بیان کنید که چه شروطی داره تا بگیم علم پزشکی پیشرفت کرده و تغییر جنسیت واقعی صورت گرفته؟؟!! اینکه هی تکرار کنیم علم پزشکی نمیتونه تغییر واقعی رو انجام بده فقط تکرار مکرراته چون هیچ دلیلی نمیاریم که به این علت تغییر واقعی صورت نمیگیره و علم پزشکی هنوز ابتر هست

محمد مَهدی;244853 نوشت:
سلام
ولی من هنوز دوتا چیز رو نگرفتم!
اول اون دوتا استفتایی که تو پست اول گذاشتم از رهبر!از سایت خودشونم استفتا کردم که اخرش کدوم درسته گفتن جفتشون یکیه:moteajeb!:
دوم اینکه شما میگین مرجع وارد مباحث پزشکی نمیشه ولی از اون ور میاین میگین اگر الت واقعی بود اگر الکی بود اگر... عرف که به این چیزا کاری نداره من همین الانم با لباس پسرونه برم بیرون از لحاظ عرفی پذیرفته شدم!
یه چیز دیگم هست!

من یه جا خوندم ایت الله مکارم(فکر کنم تو استفتائات سایت خودشون)میگن اگر التی ایجادبشه که مثل الت طبیعی کارکنه!جنسیت تغییر کرده(میرم اصل نوشته رو پیدا میکنم!)
برای ما ترنسای اف تو ام نتایج عمل های فالوپلاستی دکترایی مثل دکتر مونستری یا پرووایس همینطوره!پس چرا بازم میگن تغییرجنسیت واقعی هنوز اتفاق نیفتاده؟میشه از این عملا بی خبر باشن؟یعنی اگر برم بگم ممکنه قبول کنن الان تغییرجنسیت واقعی هست؟

سلام
ببخشید ولی جواب سوالای من موندن!(چون تو صفحه قبل بود گفتم یاداوری کنم!)

سلام دوباره. من میخوام یه جمع بندی کنم اگر اشتباهی گفتم لطف کنن کارشناسای محترم بگن.
.
تغییر جنسیت در افراد [="SeaGreen"]ترنسکشوال[/] از نظر اکثر فقها به جز عده ای محدود مانند مرحوم بهجت مشروع و پذیرفته شده است ولی مشروط به شرایطی.
1. باید تغییر جنسیت کامل انجام بشه و نیمه و نصفه نباشه این یعنی به عنوان مثال یه ترنس ام تو اف نیاد فقط ارکیدکتمی رو انجام بده و با مصرف هورمون بین زن و مرد بودن سیال بشه و به اصطلاح شیمیل بشه
2. تغییر جنسیت باید به صورتی باشه که مثلا یه اف تو ام بعد از عمل تو خیابون رفت هرکسی دید هی با خودش نگه این دختره چرا اینجوری اومده بیرون بلکه قبولش کنن یه مرده. اگر رفت تو استخر ملت نگن این دختره یا پسر اگر پشت تلفن صحبت کرد کسی نگه سلام خانم. در واقع عرف قبول کنه ایشون رو
3. قابلیت بارداری یا باردار کردن یا مصرف هورمون و یا دارو شرط تغییر جنسیت نیست چون بسیاری از زنان و مردان غیر ترنس هم از این نعمت ها محرومن و مجبور به مصرف هورمون هستند

[="Arial"]دکتر بهرام میرجلالی تنها پزشک جراح تغییرجنسیت ایران است که تخصص GRS یعنی gender rearangement surgery را از کشور فرانسه کسب کرده است.در حال حاضردر کلینیک GRS یکی از بیمارستانهای معتبر تهران اقدام به درمان جراحی تغییرجنسیت بیماران می کند.دکتر میر جلالی تمام تحصیلات خود را از اول ابتدائی تا تخصص جراحی و دوره GRS در کشور فرانسه گذرانده است. وی چند سال است با سمت دانشیاری در دانشگاه پاریس تدریس کرده و هم اکنون هم از طرف هیئت علمی دانشگاه پاریس کاندیدای دریافت مقام پرفسوری است
منبع روزنامه همشهری چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۹
http://www.iransalamat.com/index.php?file=art&operation=show&id=8207

پروفسور میر جلالی در مصاحبه با روزنامه قدس، شماره 5447 به تاريخ بیستم آذر 1385 عمل جراحی تغییرجنسیت را تنها یک شبیه سازی اعلام می کند و چنین می گوید:
[INDENT][INDENT][="Red"][="DarkRed"]«««پروفسورمير جلالي، اظهار مي دارد: گر چه اين عمل تغییرجنسیت يك جراحي [ و اقدام ] منطقي نيست و عمل و اقدام منطقي در فرد ترانسكشوال، عملي است كه [ با روانکاوی ] تغييراتي در مغز اين افراد صورت گيرد تا مغز آنان را هماهنگ با جسمشان درآورد ... به ناچار از جراح درخواست مي شود كه بدن شخص مذكور را تا آن حدودي كه ممكن است هماهنگ سازد
بنا به گفته پروفسور مير جلالي، اين عمل بسيار مشكل فقط يك شبيه سازي است، به طوري كه اين اشخاص قادر به باروري نيستند و براي پيدا كردن شرايط دلخواه خود همواره [ تا آخر عمر ] بايد تحت درمان هورموني باشند و با عوارض اين عمل بسازند»»».[/]
منبع روزنامه قدس شماره 5447
http://noorportal.net/1/13/19/21/843.aspx
[/][/INDENT][/INDENT]

[="Arial"]معنی کلام پروفسور جراح تغییر جنسیت این است که تغییرجنسیت، حقیقی نیست

[="Arial"][="Red"]حضرت آیت الله شیخ علی مشکینی[/](ره) رياست‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌ در هر سه‌ دوره‌، رياست‌ شوراي‌ بازنگري‌ قانون‌ اساسي‌.

«تغيير الجنسية
العنوان بمفهومه اللغوي بيّن و الغرض بيان حكم أن يغيّر الرجل فيجعل امرأة، أو تغير المرأة فتجعل رجلا، و تحقق هذا الأمر حقيقة بحيث يعلم حال المتغير قبله و بعده، و أنه كان رجلا فصار امرأة أو عكسه لم يثبت إلى الآن و لعله غير ممكن في العادة»
منبع کتاب مصطلحات الفقه (انتشارات الهادي قم 1377 ش ) در صفحه 153
http://www.noorlib.ir/View/FA/BookView.rem?BookID=1197
[INDENT][INDENT]ترجمه:
«غرض از بحث تغيير جنسيت، بيان حکم تغيير مرد به زن، يا تغيير زن به مرد است. و [="Red"]تحقق حقيقي تغيير جنسيت، به گونه اي که حال شخص تغيير يافته، مردي به زن تبديل شود يابرعکس، تا زمان کنوني ثابت نشده است[/]، و چه بسا عادتاً تغيير جنسيت غير ممکن باشد»
[/INDENT][/INDENT]

[="Arial"][="Black"][="Red"]آيت الله سيدمحمدحسيني شاهرودي دام ظلّه[/]
سوال :
با توجه به اینکه توجیه فقهی جواز تغییر جنسیت برای تراجنسیتی یا ترانسکشوال عدم تطابق روح و جسم است، اگر این افراد قبل از عمل تغییر جنسیت (به هر دلیلی مثل نداشتن امکانات پزشکی لازم, امکان مالی و غیره) با همجنس جسمی (نه روحی) خود رابطه جنسی داشته باشند گناه حساب می شود؟
پاسخ :
بسمه تعالی: [="Red"]تغییر جنسیت واقعی امکان ندارد گرچه ممکن است با عمل جراحی پلاستیک ظاهر اعضاء تناسلی را تغییر دهند [/]و در هر صورت این عمل جایز نیست و آمیزش جنسی بعد از عمل و قبل از عمل حرام است.
منبع سایت رسمی آيت الله سيدمحمدحسيني شاهرودي دام ظلّه
[/]

http://wbn.ir/64884

خوشحال میشم بدونم چرا نظر من به عنوان غیر مرتبط بودن حذف شده!!
ایشون از قول دکتر میرجلالی گفتن کیفیت عمل جراحی پایینه بنده هم گفتم کیفیت جراحی های میر جلالی واقعا پایینه و همه میدونن جواب دوم هم به تاریخ این صحبت ها بر میگرده که یکی برای سال 77 یکی برای 85 هست یعنی 14 سال و 6 سال پیش که فکر کنم همه چی عوض شده از اون موقع.
حالا چرا باید نظرات من به عنوان بی ربط حذف بشه؟

[="Tahoma"][="Black"]

saniya;249941 نوشت:
قابلیت بارداری یا باردار کردن یا مصرف هورمون و یا دارو شرط تغییر جنسیت نیست چون بسیاری از زنان و مردان غیر ترنس هم از این نعمت ها محرومن و مجبور به مصرف هورمون هستند

با تشکر از مطالبی که در جمع بندی فرمودید

ما مصرف دائمی هورمون برای نگهداری فرد در یک جنسیت خاص را اتفاقا از نشانه های مهم عرفی ، برای غیر طبیعی بودن این جنسیت می دانیم که در این مورد قبلا هم اشاراتی شده است .

زنان یا مردانی که ترنس نیستند اما به هر علتی هورمون مصرف می کنند زنان یا مردانی هستند که ، هورمون مصرف می کنند یعنی جنسیت قبل از مصرف هورمون آنها مد نظر عرف است درست مانند افرادی که مشکل هویت جنسی دارند و با عمل های ناقص امروزی و مصرف هورمون تمایلات درونی خود را تسکین می دهند و گاهی خود را جزء جنس مخالف می دانند در حالی که دیدگاه عرفی در مورد آنان ،همان حالت طبیعی بدنی آنهاست .
از این رو حکم شرعی آنها نیز نسبت به قبل از عمل تغییری نمی کند.

همیشه سالم و موفق باشید[/]

سجاد;250144 نوشت:
درست مانند افرادی که مشکل هویت جنسی دارند و با عمل های ناقص امروزی و مصرف هورمون تمایلات درونی خود را تسکین می دهند و گاهی خود را جزء جنس مخالف می دانند

دقیقا اشتباه شما اینجاست که تصور میکنید فرد با مصرف هورمون تمایلات درونی خود را تسکین میدهند و مصرف هورمون باعث میشه تا خودشون رو متعلق به جنس مخالف بدونند. یک ترنسکشوال تقریبا از کودکی این احساس رو داره از زمان مهد کودک و بازی های کودکانه که نه هورمونی بوده و نه دارویی.
جراحی های امروزه به هیچ عنوان ناقص نیست در ام تو اف ها و اف تو ام ها با یک مقدار هزینه بیشتر جراحی های با کیفیت انجام میشه تا حدی که تفاوتی با یک فرد دیگه نمیکنه

[="Tahoma"][="Black"]

saniya;250393 نوشت:
دقیقا اشتباه شما اینجاست که تصور میکنید فرد با مصرف هورمون تمایلات درونی خود را تسکین میدهند و مصرف هورمون باعث میشه تا خودشون رو متعلق به جنس مخالف بدونند. یک ترنسکشوال تقریبا از کودکی این احساس رو داره از زمان مهد کودک و بازی های کودکانه که نه هورمونی بوده و نه دارویی. جراحی های امروزه به هیچ عنوان ناقص نیست در ام تو اف ها و اف تو ام ها با یک مقدار هزینه بیشتر جراحی های با کیفیت انجام میشه تا حدی که تفاوتی با یک فرد دیگه نمیکنه

با تشکر از اظهار نظر حضرت عالی و پی گیری بحث

جمله ای را که فرمودید در مطالب بنده نبود و این برداشت شماست که حقیر معتقد بدان نبوده و نیستم و این حالت های تردید در هویت جنسی را ناشی از هورمون نمی دانم .

همیشه سالم و موفق باشید[/]

andisheh;249988 نوشت:
دکتر بهرام میرجلالی تنها پزشک جراح تغییرجنسیت ایران است که تخصص grs یعنی gender rearangement surgery را از کشور فرانسه کسب کرده است.در حال حاضردر کلینیک grs یکی از بیمارستانهای معتبر تهران اقدام به درمان جراحی تغییرجنسیت بیماران می کند.دکتر میر جلالی تمام تحصیلات خود را از اول ابتدائی تا تخصص جراحی و دوره grs در کشور فرانسه گذرانده است. وی چند سال است با سمت دانشیاری در دانشگاه پاریس تدریس کرده و هم اکنون هم از طرف هیئت علمی دانشگاه پاریس کاندیدای دریافت مقام پرفسوری است

سلام
ما تو ایران پزشک متخصص تغییرجنسیت نداریم.
ایشون این عنوانا رو از خودش دراورده!!!

andisheh;249988 نوشت:

عمل جراحی تغییرجنسیت را تنها یک شبیه سازی اعلام می کند

اینی که فرمودن برای عملای خودشونه که تو بیشتر موارد حتی شبیه سازی هم نمیشه بهش گفت!

ضمن اینکه سوالای من بازم بی جواب موندن!

محمد مَهدی;244853 نوشت:
سلام
ولی من هنوز دوتا چیز رو نگرفتم!
اول اون دوتا استفتایی که تو پست اول گذاشتم از رهبر!از سایت خودشونم استفتا کردم که اخرش کدوم درسته گفتن جفتشون یکیه:moteajeb!:
دوم اینکه شما میگین مرجع وارد مباحث پزشکی نمیشه ولی از اون ور میاین میگین اگر الت واقعی بود اگر الکی بود اگر... عرف که به این چیزا کاری نداره من همین الانم با لباس پسرونه برم بیرون از لحاظ عرفی پذیرفته شدم!
یه چیز دیگم هست!

من یه جا خوندم ایت الله مکارم(فکر کنم تو استفتائات سایت خودشون)میگن اگر التی ایجادبشه که مثل الت طبیعی کارکنه!جنسیت تغییر کرده(میرم اصل نوشته رو پیدا میکنم!)
برای ما ترنسای اف تو ام نتایج عمل های فالوپلاستی دکترایی مثل دکتر مونستری یا پرووایس همینطوره!پس چرا بازم میگن تغییرجنسیت واقعی هنوز اتفاق نیفتاده؟میشه از این عملا بی خبر باشن؟یعنی اگر برم بگم ممکنه قبول کنن الان تغییرجنسیت واقعی هست؟

یا علی(ع)

[="Tahoma"][="Black"]

محمد مَهدی;250597 نوشت:
اینکه شما میگین مرجع وارد مباحث پزشکی نمیشه ولی از اون ور میاین میگین اگر الت واقعی بود اگر الکی بود اگر... عرف که به این چیزا کاری نداره من همین الانم با لباس پسرونه برم بیرون از لحاظ عرفی پذیرفته شدم! یه چیز دیگم هست!

با عرض سلام و تشکر از اظهار نظر شما

باز هم می گوییم که مرجع در مباحث پزشکی دخالتی نمی کند اما حکم شرعی تغییر جنسیت روی شناخت عرفی بنا شده است اگر واقعا عرف بعد از عمل بگوید جنسیت فرق کرده است حکم شرعی هم تغییر می کند .

تشخیص عرف هم این طور نیست که با تغییر لباس بتوان فهمید ممکن است به راحتی مردی با پوشش زنانه یا به عکس بتواند عرف را فریب دهد.

منظور از تشخیص عرفی جنسیت تمام ملاک های تعیین جنسیت در نظر عرف از بدو تولد که بدن نوزاد عریان است تا هنگام مرگ می باشد .

محمد مَهدی;250597 نوشت:
برای ما ترنسای اف تو ام نتایج عمل های فالوپلاستی دکترایی مثل دکتر مونستری یا پرووایس همینطوره!پس چرا بازم میگن تغییرجنسیت واقعی هنوز اتفاق نیفتاده؟میشه از این عملا بی خبر باشن؟یعنی اگر برم بگم ممکنه قبول کنن الان تغییرجنسیت واقعی هست؟

تحقیقات ما نشان می دهد بسیاری از این عمل ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و کارایی لازم برای حتی تغییر ظاهری جنسیت را ندارند و تنها کاری که می کنند جا به جا کردن پولی هنگفت از یکی به دیگری است !

از این رو توصیه ما به همه آنهایی که خود را ترنس می دانند این است که برای عمل کردن بسیار محتاط باشند چرا که راهی بدون بازگشت را انتخاب می کنند و عوارض جسمی و روحی بسیار زیادی را احتمالا تا آخر عمر باید بر دوش بکشند .

برخی از پزشکان نوید زندگی طبیعی بعد از عمل به این افراد می دهند در حالی که واقعیت این نیست و تا کنون مرجع علمی ، آماری معتبری این مسئله را تأیید نکرده است .

آرزوی ما سلامتی و موفقیت شماست[/]

سلام دوست عزيز

سجاد;250654 نوشت:
منظور از تشخیص عرفی جنسیت تمام ملاک های تعیین جنسیت در نظر عرف از بدو تولد که بدن نوزاد عریان است تا هنگام مرگ می باشد

ميشه معناى دقيق اين جمله رو بگيد. چندتا از اين معيار ها رو لطفا بگيد چرا حرف رو ناقص بيان ميكنيد دوست من اگر الت تناسلى باشه كه فرد بعد از عمل الت تناسلى خواهد داشت، ار صفات ثانويه مانند بدن كم مو يا اندام برجسته در خانم ها و بدن قوى و موى سينه در اقايان باشه كه ترنسها هم داراى اين صفات ميشن. حالا اين نشانه ها يى كه شما نام برديد كدومه كه الان در ترنسها محقق نميشه؟
سجاد;250654 نوشت:
تحقیقات ما نشان می دهد بسیاری از این عمل ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و کارایی لازم برای حتی تغییر ظاهری جنسیت را ندارند

و البته خوشحال ميشم اين منابعى رو كه ميفرماييد به اشتراك بزاريد و بگين چرا قابل اعتماد نيست ( البته نه صحبت هاى ٥ سال پيش و فردى مانند دكتر ميرجلالى)
سجاد;250654 نوشت:
از این رو توصیه ما به همه آنهایی که خود را ترنس می دانند این است که برای عمل کردن بسیار محتاط باشند چرا که راهی بدون بازگشت را انتخاب می کنند و عوارض جسمی و روحی بسیار زیادی را احتمالا تا آخر عمر باید بر دوش بکشند .

ممنون از نگرانى شما و نصيحت هاى برادرانه شما دوست عزيز. ولى اين نگرانى براى ترنسها بى معنى هست چون ترنسها ارزوى اين تغيير رو دارند و كسانى بايد احتياط كنند كه اشتباها خودشون رو ترنس ميدونند ( البته احتياط شرط عقل هست ولى در ترنسها براى عمل كردن يا نكردن احتياطى نيست بلكه در انتخاب نوع عمل احتياط لازمه)

البته قبل از ادامه بحث و نتيجه گيرى درباره كيفيت جراحى ها و اينكه فرد پس از تغيير جنسيت ممكنه دچار عوارض بشه نظر شما رو به لينك هاى زير جلب ميكنم البته مخصوصا درباره اف تو ام ها لينك ميزارم چون شما بيشتر تاكيدتون روى اينه كه اف تو ام ها مشكلات بيشترى دارند

ميزان رضايت ترنسها بعد از جراحى
عمل فالو پلاستى در ترنسهاى اف تو ام

البته نتايج جراحى اين عمل هم با عكس هست كه به دليل معذورات اخلاقى نميتونم بزارم ولى ميبينيد بعد از عمل صفات اوليه و ثانويه به طور كامل در اين افراد هست و نميشه بگيم يه شبيه سازى!! انجام شده و يا نتايج عمل غير قابل اعتماد هست

saniya;250756 نوشت:
سلام دوست عزيز

ميشه معناى دقيق اين جمله رو بگيد. چندتا از اين معيار ها رو لطفا بگيد چرا حرف رو ناقص بيان ميكنيد دوست من اگر الت تناسلى باشه كه فرد بعد از عمل الت تناسلى خواهد داشت، ار صفات ثانويه مانند بدن كم مو يا اندام برجسته در خانم ها و بدن قوى و موى سينه در اقايان باشه كه ترنسها هم داراى اين صفات ميشن. حالا اين نشانه ها يى كه شما نام برديد كدومه كه الان در ترنسها محقق نميشه؟

و البته خوشحال ميشم اين منابعى رو كه ميفرماييد به اشتراك بزاريد و بگين چرا قابل اعتماد نيست ( البته نه صحبت هاى ٥ سال پيش و فردى مانند دكتر ميرجلالى)

ممنون از نگرانى شما و نصيحت هاى برادرانه شما دوست عزيز. ولى اين نگرانى براى ترنسها بى معنى هست چون ترنسها ارزوى اين تغيير رو دارند و كسانى بايد احتياط كنند كه اشتباها خودشون رو ترنس ميدونند ( البته احتياط شرط عقل هست ولى در ترنسها براى عمل كردن يا نكردن احتياطى نيست بلكه در انتخاب نوع عمل احتياط لازمه)

سلام سانیا خانم
شرمنده ولی کاش یه خرده محترمانه تر حرف میزدین اینجا کسی به ما بدهکار نیست!
یا علی(ع)

سجاد;250654 نوشت:

با عرض سلام و تشکر از اظهار نظر شما

باز هم می گوییم که مرجع در مباحث پزشکی دخالتی نمی کند اما حکم شرعی تغییر جنسیت روی شناخت عرفی بنا شده است اگر واقعا عرف بعد از عمل بگوید جنسیت فرق کرده است حکم شرعی هم تغییر می کند .

تشخیص عرف هم این طور نیست که با تغییر لباس بتوان فهمید ممکن است به راحتی مردی با پوشش زنانه یا به عکس بتواند عرف را فریب دهد.

منظور از تشخیص عرفی جنسیت تمام ملاک های تعیین جنسیت در نظر عرف از بدو تولد که بدن نوزاد عریان است تا هنگام مرگ می باشد .

تحقیقات ما نشان می دهد بسیاری از این عمل ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و کارایی لازم برای حتی تغییر ظاهری جنسیت را ندارند و تنها کاری که می کنند جا به جا کردن پولی هنگفت از یکی به دیگری است !

از این رو توصیه ما به همه آنهایی که خود را ترنس می دانند این است که برای عمل کردن بسیار محتاط باشند چرا که راهی بدون بازگشت را انتخاب می کنند و عوارض جسمی و روحی بسیار زیادی را احتمالا تا آخر عمر باید بر دوش بکشند .

برخی از پزشکان نوید زندگی طبیعی بعد از عمل به این افراد می دهند در حالی که واقعیت این نیست و تا کنون مرجع علمی ، آماری معتبری این مسئله را تأیید نکرده است .

آرزوی ما سلامتی و موفقیت شماست

سلام
بله ولی این نتایج مال عمل پزشکانی هست که مثل دکتر میرجلالی که...
نتایج عمل دکترهایی که اسم بردم(مونستری و پرووایس)واقعا عالیه و فرقشون با یه الت معمولی فقط توی چندتا رد بخیه است وگرنه از لحاظ اندازه و حس طبیعی هستن.

من میدونم زندگی طبیعی بی دردسری احتمالا ندارم ولی میدونم بهتر از الانمه:Moshtagh:
یا علی(ع):Gol:

[="Tahoma"][="Black"]با تشکر از اظهار نظر دوستان و بزرگواران

همان طور که می دانید اقتضای این سایت و کار ما بیان حکم شرعی مسئله است که بارها خدمتتان ارائه شده است که به نظرم کفایت می کند .

در گذشته عرض کردم :

سجاد;250654 نوشت:
برخی از پزشکان نوید زندگی طبیعی بعد از عمل به این افراد می دهند در حالی که واقعیت این نیست و تا کنون مرجع علمی ، آماری معتبری این مسئله را تأیید نکرده است .

دلسوزانه عرض می کنم آیا کسی که می خواهد یک عمل این چنین مهم انجام دهد نباید بر پایه یک اطمینان کامل دست به این اقدام بزند !؟

منبع ما نباید ویکی پدیا و آمارهای آن باشد :

Patient satisfaction and concerns

The overall aesthetic satisfaction rate for forearm phalloplasty is 90% in spite of its shortcomings. 83% of patients who replied to a study reported good superficial (skin) sensation. Only 9% had erogenous sensitivity in their neopenis, and only 51% were able to perform satisfactorily during intercourse (defined as being able to penetrate their partner successfully without difficulty or pain).

Post-op depression, which required temporary use of anti-depressants, was noted by 27% of those who replied, with one suicide attempt not related to the surgery outcome. After surgery, 40% were able to apply for employment positions that they were unable to fill when they were legally female. 93% of patients stated that after phalloplasty, they were happy with their genitals.

این درصدهای آماری حاکی از نتیجه بخش بودن یا رضایتمندی بعد از عمل فالوپلاستی ، چقدر می تواند برای شما اطمینان بخش باشد ؟ خصوصا با توجه به اینکه که هر کسی می تواند آن ها را تغییر دهد !

خلاصه نظر حقیر این است که منطقی نیست ، عزیزی که خود را ترنس می داند بدون اینکه اینگونه عمل ها و عمل جراحی خاص توسط منابع معتبر پزشکی و آماری دنیا مورد تأیید قرار بگیرد ، دست به این کار بزند و عمر و زندگی خود و عزیزانش را دچار مشکلات فراوانی نماید.

همیشه سالم و موفق باشید[/]

محمد مَهدی;251119 نوشت:
شرمنده ولی کاش یه خرده محترمانه تر حرف میزدین اینجا کسی به ما بدهکار نیست!

سلام محمد مهدی عزیز من لحن بدی رو مد نظر نداشتم اگر از صحبت من لحن بدی برداشت شده معذرت میخوام. کلا تو فضای نت همه به من میگی عصبی مینویسی ولی من اصلا عصبی نیستم نمیدونم چرا اینطور برداشت میشه!!:Gig:

درباره نظر دوستمون سجاد عرض کنم نمیدونم چرا میگید ویکیپدیا معنبر نیست بنده خودم یک ویکی نویس هستم و تقریبا چند ساله تو ویکیپدیای فارسی مشارکت دارم و میدونم اگر مقاله ای بدون منبع و ذره ای جانب دارانه باشه توسط گشت زنان و مدیران سریعا خنثی سازی یا اصلاح میشه و یا حداقل برچسب های عدم بی طرفی یا نبود منبع زده میشه. پس ویکیپدیا منبع غیر معتبر نیست
.
من این بحث و گفتگو رو خیلی وقت پیش تموم کرده بودم ولی دیدید بعد از من چه کسانی اومدن و گفته هایی از قول دیگران و مربوط به حداقل 5 الی 6 سال پیش رو گذاشتند تا کلا فلسفه تغییر جنسیت رو زیر سوال ببرند و من هم به طبع از هویت خودم دفاع کردم.
اشکالاتی که به تغییر جنسیت وارد میشه اعم از اینکه عرف پذیرا نیست یا تنها یک شبیه سازی است یا عمل ها ناقص و بی فایده هست تماما بدون منبع تکرار میشه و باعث شده بسیاری از خانواده ها طبق این گفتگو عقب نشینی کنند. نمیخوام این بحث رو اینجا باز کنم تا باز به دلیل غیر مرتبط نظرم حذف یا اصلاح بشه ولی یک خانواده به دلیل همین گفتگوهای بی منبع از تغییر جنسیت فرزندشون جلوگیری کرده و اون فرد ( دوست بنده بودن) خودکشی کردند چون نتونستند به خود واقعی برسند چرا؟ چون اینجا دایما تکرار شده جراحی ها ناقص هست, تنها شبیه سازی هست و... ولی هیچکس نگفت پس جراحی کامل به چی میگن؟ باید چه واقعه ای در فرد رخ بده تا بگیم تغییر جنسیت کامل هست.
شما یک مرد رو در چی میبینید؟
نشانه های ظاهری: الت تناسلی, استخوان بندی درشت, صدای کلفت, رشد مو در سینه و جاهایی از بدن, رفتار مردانه... که تماما در ترنس ها هست بدون ذره ای مشکل نمونه هم زیاد داریم در همین ایران
حال اگر نشانه ای دیگر هم هست بفرمایید تا من متوجه بشم تا بدونم اشتباه من کجاست تا این بحث ختم بشه تا اگر خانواده ای باز اومد به اینجا متوجه بشه تغییر جنسیت واقعی چه نشانه ای داره و تغییر جنسیت غیر واقعی چه نشانه ای.
معذرت بابت صحبت طولانی

البته اینم یه سری تحقیق درباره رضایت جراحی ها که از ویکیپدیا نیست
1. [="Purple"]تحقیق شماره یک[/]
2. [="purple"]تحقیق شماره دو[/]
3. [="purple"]تحقیق شماره سه[/] ( این یکی توصیه میشه حتما چون منبعش NCBI هست)

متن انگلیسی از سایت (ویکی پدیای انگلیسی):

نقل قول:
only 9% had erogenous sensitivity in their neopenis

ترجمه:

در نود و یک درصد (91%) از کسانی که اقدام به جراحی تغییر جنسیت کرده اند اندام تناسلی جدید فاقد حساسیت محرک احساسات جنسی می باشد [یعنی عضو تناسلی جدید فاقد هرگونه حسی است] به عبارت دیگر تنها نه درصد (9 Wacko از کسانی که اقدام به جراحی تغییر جنسیت کردند گفتند که اندام تناسلی جدید دارای حس می باشد

[ منظور این نه درصد(9 Wacko هم حس به مقدار بسیارکم آن است نه وجود حس طبیعی که ریشه در تصوّرات روانی آنها دارد نه تکنیک جراحی ]

نقل قول:
Common complications ... chances of complications of the extended urethra were higher, averaging 55% ... Urinary retention (from stenosis or narrowing of the new urethra) ... (removal of the prosthesis without replacement).

ترجمه:

عوارض شایع ... به طور متوسط 55 درصد ( 55 % ) یعنی بیش از نیمی از این جراحی ها دچار عوارض در مجرای ادرار می گردند عوارضی مانند احتباس ادراري (حبس ادرار از تنگی یا باریک شدن مجرای خروجی مثانه جدید) ... (برداشتن پروتز اندام جدید جنسی بدون جایگزینی)

نقل قول:
and only 51% were able to perform satisfactorily during intercourse (defined as being able to penetrate their partner successfully without difficulty or pain).

ترجمه:
تنها 51 درصد ( 51 % ) این اشخاص پس از جراحی، قادر به عمل زناشوئی بدون درد و مشکل بودند

فتواي آيت الله سيديوسف مدني تبريزي دامت برکاته
[INDENT]«««[="red"]سؤال 1957)[/] فردي که اصالتاً مرد، ولي تا به حال در جامعه به عنوان زن زندگي و يا حتي چندين سال است که ازدواج کرده است، آيا مي توان با عمل جراحي بيضه و آلت تناسلي او را برداشت و براي او مهبل[آلت تناسلي زنانه] درست کرد؟ او از لحاظ روحي خود را زن حس مي کند و حتي برخي از اين افراد با خوردن دارو پستان هايشان هم بزرگ شده و ظاهر زنانه پيدا مي کنند، آيا بازهم جواز آن وجود دارد؟
[="red"]جواب)[/] تغيير جنسيت از طريق عمل جراحي در فردي که اصالتاً مرد يا زن است «جايز نيست»، و شرعاً درست نيست با عمل جراحي، بيضه و آلت تناسلي مرد را بردارند و براي او مهبل[آلت تناسلي زن] درست کنند و لو اين که او از لحاظ روحي خود را زن حس مي کند و به وسيله خوردن دارو پستانهايشان هم بزرگ شده و ظاهر زنانه پيدا مي کنند.
(و هکذا) در فردي که اصالتاً زن است، «جايز نيست» با عمل جراحي براي او بيضه و آلت تناسلي درست کنند و لو اين که او از لحاظ روحي خود را مرد حس مي کند.

[="DarkRed"]ملاک عدم جواز تغيير جنسيت به طريق اجمال[/]
(اولاً) لازمه‌ي تغيير جنسيت اين است که اعضايي را چه از مرد، چه از زن از بين ببرند و اعضاي ديگر را جايگزين آن کنند و اين عمل شرعاً جايز نيست.
(و به عبارت ديگر)، از بين بردن اعضاي اصلي و يا ايجاد نقص در آن مشروع نمي باشد.
(ثانياً) کسي که اصالتاً مرد يا زن خلق شده تغيير و تبديل آن به جنس مخالف، (مثلا ً تغيير و تبديل به تمام معني مرد به زن و بالعکس) غيرممکن و از توان علم بشر خارج است، زيرا اين دو جنسِ «مذکّر» و «مؤنث» در عالم انسان دگرگوني هايي از لحظه انعقاد نطفه تا هنگام تولد رخ مي دهد و ويژگي هايي که هر يک از دو جنس به تناسب فعاليتهايشان دارند و اسرار فراواني که در مفهوم جنسيت نهفته است که همه از نشانه ها و آيات آفريدگار حکيم حکايت مي کند، هيچ قدرتي نمي تواند آن را تغيير بدهد.

[ [="Red"]بطور مثال به لحاظ ساختار ژنتیکی، زنان دارای دو کروموزوم جنسی XX و مردان دارای یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y می باشد بسیارى از تفاوت هاى زن و مرد تنها به كروموزوم Y بستگى دارد كه تنها مردان داراى آن هستند. یا داشتن قدی بلندتر، تراکم استخوانی بیشتر و داشتن بدنی عضلانی‌تر از ویژگیهای فیزیکی خاص مردان است، یا بیماریهای مخصوص هر جنس برای مثال سرطان پروستات یک نوع از سرطان است که فقط مردان به آن مبتلا می‌شوند[/] ]

(خلاصه)، پس به وسيله‌ي عمل جراحي و خوردن دارو اگر موي صورت مرد بريزد و پستان هايش بزرگ شود و براي او مهبل درست کنند، در واقع زن نشده است و هم چنين بالعکس، روئيدن مو در رخسار زن و کوچک شدن پستان ها و با درست شدن بيضه و آلت تناسلي در وجود او دلالت نمي کند که او واقعاً مرد شده است و اگر به اين عمل غيرمشروع اقدام کرد، معصيت کرده و از نظر تکاليف شرعي حکم قبل از تغيير اعضاي ظاهري را دارد.
(و به عبارت ديگر)، با تغيير بعضي از اعضا، موضوع مرد بودن يا زن بودن از بين نمي رود، تا گفته شود که حکم هم تغيير پيدا مي کند و اين موضوعِ (غيرممکن بودن تغيير جنسيت به معني واقعي) را في الجمله مي توان از بعضي آيات قرآن هم استفاده کرد، مانند آيه هاي 49و 50 از سوره‌ي شوري که مي فرمايند:
... يخَلُقُ مَا يَشَاءُ يهَبُ لِمَن يَشَاءُ إِنَثًا وَ يَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ(49) ... وَ يجَعَلُ مَن يَشَاءُ عَقِيمًا...(50)
... هر چه را بخواهد مى‏آفريند به هر كس اراده كند دختر مى‏بخشد و به هر كس بخواهد پسر، (49) ... و هر كس را بخواهد عقيم مى‏گذارد ... (50)
و همه مي دانند و مي بينند که علي رغم تمام تلاش ها و کوشش ها، هنوز کسي نتوانسته «عقيمان واقعي» را ذات ولد نمايد، يا مردي که به ظاهر تغيير جنسيت داده، همانند يک زن واقعي، فرزند زايد و فرزند دار نشدن[="Red"] اين ها دلالت مي کند که تغيير حقيقي صورت نگرفته است.[/]
(خلاصه) با آن بياني که اشاره گرديد، اين مسأله‌ي مهم، مختص علم لايتناهي قادر متعال است و در سيطره‌ي قدرت او مي باشد و مخلوق چنين تواني را هرگز نخواهد داشت.
منبع:جلد سوم کتاب «المسائل المستحدثه» تألیف آیت الله مدنی تبریزی دام ظلّه صفحات 181-184
http://www.madanitabrizi.org/fa/?page_id=617»»»[/INDENT]

اين رضايت از جراح

نقل قول:
93% of patients stated that after phalloplasty, they were happy with their genitals

اينم احساس الت تناسلى
نقل قول:
83% of patients who replied to a study reported good superficial (skin) sensation.

البته منابع ديگه هم به جز ويكيپديا گذاشتم كه در اعتبارش خدشه نباشه

البته ايت الله نورى همدانى در جاى ديگه فرمودن با نبودن زمينه خلقتى جائز نيست (منبع)يعنى اگر زمينه خلقتى باشه جائز هست يعنى ترنسى كه با توجه به تحقيقات دكتر اوحدى از ابتداى متولد شدن بخشى از مغزش تفاوت داشته زمينه خلقتى دارد پس ميشه استنباط كرد تغيير در ترنسكشوال ها جائز است
البته نظر مراجع محترم ديگه هم هست و فكر نكنم لازم باشه هى صحبت هاى ٧،٨ صفحه قبل رو تكرار كنيم

[="Tahoma"][="Black"]

saniya;251290 نوشت:
ولی هیچکس نگفت پس جراحی کامل به چی میگن؟ باید چه واقعه ای در فرد رخ بده تا بگیم تغییر جنسیت کامل هست. شما یک مرد رو در چی میبینید؟ نشانه های ظاهری: الت تناسلی, استخوان بندی درشت, صدای کلفت, رشد مو در سینه و جاهایی از بدن, رفتار مردانه... که تماما در ترنس ها هست بدون ذره ای مشکل نمونه هم زیاد داریم در همین ایران حال اگر نشانه ای دیگر هم هست بفرمایید تا من متوجه بشم تا بدونم اشتباه من کجاست تا این بحث ختم بشه تا اگر خانواده ای باز اومد به اینجا متوجه بشه تغییر جنسیت واقعی چه نشانه ای داره و تغییر جنسیت غیر واقعی چه نشانه ای. معذرت بابت صحبت طولانی

با تشکر از اظهار نظر شما

خب اگر نشانه های مردانگی به صورت کامل بعد از عمل در یک ترنس اف تو ام شکل بگیرد و عرف او را مرد بداند که دیگر مشکلی نیست و ما هم همین را عرض کردیم:

سجاد;250654 نوشت:
حکم شرعی تغییر جنسیت روی شناخت عرفی بنا شده است اگر واقعا عرف بعد از عمل بگوید جنسیت فرق کرده است حکم شرعی هم تغییر می کند .
منظور از تشخیص عرفی جنسیت تمام ملاک های تعیین جنسیت در نظر عرف از بدو تولد که بدن نوزاد عریان است تا هنگام مرگ می باشد .

در این صورت بعد از مرد شدن لازم است احکام یک مرد را رعایت کند اما تا به این حالت نرسیده باید احتیاط نماید .

و همینطور در ترنس های ام تو اف .

منظور از احتیاط هم این است که باید احکام هر دو جنس را در زمانی که عرف در جنسیت مردد است رعایت نماید که البته کار بسیار مشکلی است .

همیشه سالم و موفق باشید[/]

سجاد;251627 نوشت:
خب اگر نشانه های مردانگی به صورت کامل بعد از عمل در یک ترنس اف تو ام شکل بگیرد و عرف او را مرد بداند که دیگر مشکلی نیست

سلام سجاد عزیز. ببخشید هی مجبوری وقتت رو برای این گفتگو بزاری و این صحبت این همه کشدار شد. خب پس فکر کنم بحث تمام شد و به این نتیجه رسیدیم در عصر حاظر و امروزه ما تغییر جنسیت واقعی رو شاهد هستیم و دیگه اینطور نیست که بگیم تغییر جنسیت واقعی تاکنون انجام نشده.
اگر لحن تندی تا الان داشتم معذرت میخوام ولی من اصلا قصدم تندگویی نبود و قصد جسارت نداشتم
-------
دوستانی هم که میخوان بیان و باز کل فلسفه تغییر جنسیت رو زیر سوال ببرند هم در جریان باشن من مثل عقاب بالا سر اینجا هستم و از حق خودم دفاع میکنم:Cheshmak::khandeh!:

saniya;251637 نوشت:
سلام سجاد عزیز. ببخشید هی مجبوری وقتت رو برای این گفتگو بزاری و این صحبت این همه کشدار شد. خب پس فکر کنم بحث تمام شد و به این نتیجه رسیدیم در عصر حاظر و امروزه ما تغییر جنسیت واقعی رو شاهد هستیم و دیگه اینطور نیست که بگیم تغییر جنسیت واقعی تاکنون انجام نشده. اگر لحن تندی تا الان داشتم معذرت میخوام ولی من اصلا قصدم تندگویی نبود و قصد جسارت نداشتم ------- دوستانی هم که میخوان بیان و باز کل فلسفه تغییر جنسیت رو زیر سوال ببرند هم در جریان باشن من مثل عقاب بالا سر اینجا هستم و از حق خودم دفاع میکنم

با عرض سلام و احترام مجدد خدمت حضرت عالی

خواهش می کنم

ما به شما حق می دهیم و نگرانی های شما را درک می کنیم از این رو شما در پست های حقیر عصبانیت یا ناراحتی نمی بینید .

البته اگر اجازه دهید حقیر هنوز هم اعتقاد دارم که تغییر جنسیت واقعی تا به حال انجام نشده است به دلایلی که در گذشته به برخی از آنها اشاره کرده ام و تفصیل آن در اینجا مناسب نیست.
اما این یک اعتقاد شخصی است و تکلیف هر ترنسی را بعد از عمل عرف تعیین می کند و قطعا ما از مشخص شدن تکلیف او و در آمدن از حالت تردید ، خوشحال خواهیم شد .

عاقبت به خیر باشید

سجاد;251639 نوشت:
البته اگر اجازه دهید حقیر هنوز هم اعتقاد دارم که تغییر جنسیت واقعی تا به حال انجام نشده است به دلایلی که در گذشته به برخی از آنها اشاره کرده ام و تفصیل آن در اینجا مناسب نیست.

البته اعتقادات شما برای من خیلی محترم هست و به خودم اجازه نمیدم به اعتقادات شخصی شما دست درازی کنم ولی بهتر هست برای اگاهی بیشتر حداقل با 5,6 نفر ترنس (مخصوصا اف تو ام) صحبت کنید تا ببینید تغییر در چه حدی بوده اگر خواستید میتونم معرفی هم کنم. در هر صورت ممنون از وقتی که گذاشتید و صبر و شکیبایی شما

سلام
ببخشید ولی اخرش سوال اول من بی جواب موند!!!

محمد مَهدی;184117 نوشت:
سلام
من یه استفتا از کردم از سایت رهبر

سوال من:
سلام
حکم تغییرجنسیت برای فردی که ازنظر جسمی کاملا سالم است(کاملا زن است یا کاملا مرد)اما از نظر روحی پزشک تایید میکند که وی از لحاظ روانی به جنس مخالف(مثلا اگر جسما زن است از لحاظ روانی مرد است یا بالعکس)تعلق دارد(اختلال هویت جنسی دارد اصطلاحا ترنسکشوال است)چیست؟

حواب:
اگر عمل جرّاحى براى کشف و آشکار کردن واقعيت جنسى آنان اشکال ندارد به شرطى که اين کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده‌‏اى نباشد. ولى مجرد آنچه در سؤال مرقوم شده مجوّز آن نمى‌شود

ولی یه استفتای مشابه تو سایتfarsi.khamenei.ir

س 1279: برخى از افراد در ظاهر مذکر هستند ولى از جهات روحى و روانى ويژگيهاى جنس مونّث را دارند و تمايلات جنسى زنانه در آنان به‌طور کامل وجود دارد و اگر مبادرت به تغيير جنسيت نکنند به فساد مى‏افتند. آيا معالجه آنان از طريق انجام عمل جراحى جايز است؟

ج: عمل جرّاحى مذکور براى کشف و آشکار کردن واقعيت جنسى آنان اشکال ندارد، به شرطى که اين کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده‏اى نباشد.

این دوتا جواب که برعکسن!:gig:

[="Tahoma"][="Black"]

محمد مَهدی;254281 نوشت:
سلام من یه استفتا از کردم از سایت رهبر سوال من: سلام حکم تغییرجنسیت برای فردی که ازنظر جسمی کاملا سالم است(کاملا زن است یا کاملا مرد)اما از نظر روحی پزشک تایید میکند که وی از لحاظ روانی به جنس مخالف(مثلا اگر جسما زن است از لحاظ روانی مرد است یا بالعکس)تعلق دارد(اختلال هویت جنسی دارد اصطلاحا ترنسکشوال است)چیست؟ حواب: اگر عمل جرّاحى براى کشف و آشکار کردن واقعيت جنسى آنان اشکال ندارد به شرطى که اين کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده‌‏اى نباشد. ولى مجرد آنچه در سؤال مرقوم شده مجوّز آن نمى‌شود ولی یه استفتای مشابه تو سایتfarsi.khamenei.ir س 1279: برخى از افراد در ظاهر مذکر هستند ولى از جهات روحى و روانى ويژگيهاى جنس مونّث را دارند و تمايلات جنسى زنانه در آنان به‌طور کامل وجود دارد و اگر مبادرت به تغيير جنسيت نکنند به فساد مى‏افتند. آيا معالجه آنان از طريق انجام عمل جراحى جايز است؟ ج: عمل جرّاحى مذکور براى کشف و آشکار کردن واقعيت جنسى آنان اشکال ندارد، به شرطى که اين کار مستلزم فعل حرام و ترتّب مفسده‏اى نباشد. این دوتا جواب که برعکسن!:gig:

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سئوال شما

بر فرض اینکه این دو سئوال عین هم باشند آن پاسخی مقدم است که جدید تر است .

اما به نظر می رسد این دو سئوال تفاوت هایی دارند یعنی در سئوال دوم تعلق به جنس مخالف قطعی تر مطرح شده است علاوه بر آن مسئله فساد نیز مطرح شده که در سئوال اول وجود ندارد .

به هر حال برای پاسخگویی دقیق تر لازم است همین مسئله اختلاف دو پاسخ را برای دفتر معظم له ارسال کنید و پاسخشان را مطالبه نمایید.

همیشه سالم و سربلند باشید[/]

سلام
من سوال کردم این عین جوابشون:

بسمه تعالی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
با هم تفاوتی ندارند و عمل به هر دو بی اشکال است.
موفق و مؤيد باشيد

:Moteajeb!:
یه سوال دیگم داشتم:
اگر کسی از زن به مرد تغییرجنسیت بده نماز و روزه های قضای قبل از 15 سالگیشو باید ادا کنه؟یا اگر از مرد به زن تغییرجنسیت بده باید به اندازه ی 6 سال نماز و روزه قضا بگیره؟!
التماس دعا
یا علی(ع)

محمد مَهدی;254724 نوشت:
یه سوال دیگم داشتم: اگر کسی از زن به مرد تغییرجنسیت بده نماز و روزه های قضای قبل از 15 سالگیشو باید ادا کنه؟یا اگر از مرد به زن تغییرجنسیت بده باید به اندازه ی 6 سال نماز و روزه قضا بگیره؟! التماس دعا یا علی(ع)

با عرض سلام و احترام خدمت حضرت عالی و تشکر از سئوال شما

در فرض سئوال لازم است به تعداد نمازی که در جنسیت سابق انجام نداده ، احتیاطا قضا نماید (1)

همیشه سالم و موفق باشید

پی نوشت:
1. استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم

سایت اسلام کوئست نت:
[INDENT]«تاریخ بروزرسانی: 1390/12/14 هجری شمسی زبان:فارسی کدسایت:fa17188 کدبایگانی:17558

پرسش:
آیا شخصی که از سلامت کامل جسمی و روانی بر خوردار است، می تواند (به هر انگیزه ای) تغییر جنسیت به شیوه امروزی دهد؟

بخشی از پاسخ اجمالی سایت اسلام کوئست نت:
عملی که امروزه پزشکان تحت این نام انجام می دهند و در آن، تنها ظاهر شخص را تغییر می دهند - بدون این که فرد ویژگی های خاص جنس مخالف را پیدا کند- شاید تغییر جنسیت واقعی نباشد!

پاسخ مراجع عظام تقلید به این سؤال، چنین است:
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
در فرض سؤال جایز نیست.»

منبع: سایت اسلام کوئست نت
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa17188[/INDENT]

saniya;251290 نوشت:
سلام محمد مهدی عزیز من لحن بدی رو مد نظر نداشتم اگر از صحبت من لحن بدی برداشت شده معذرت میخوام. کلا تو فضای نت همه به من میگی عصبی مینویسی ولی من اصلا عصبی نیستم نمیدونم چرا اینطور برداشت میشه!!:Gig:

درباره نظر دوستمون سجاد عرض کنم نمیدونم چرا میگید ویکیپدیا معنبر نیست بنده خودم یک ویکی نویس هستم و تقریبا چند ساله تو ویکیپدیای فارسی مشارکت دارم و میدونم اگر مقاله ای بدون منبع و ذره ای جانب دارانه باشه توسط گشت زنان و مدیران سریعا خنثی سازی یا اصلاح میشه و یا حداقل برچسب های عدم بی طرفی یا نبود منبع زده میشه. پس ویکیپدیا منبع غیر معتبر نیست
.
من این بحث و گفتگو رو خیلی وقت پیش تموم کرده بودم ولی دیدید بعد از من چه کسانی اومدن و گفته هایی از قول دیگران و مربوط به حداقل 5 الی 6 سال پیش رو گذاشتند تا کلا فلسفه تغییر جنسیت رو زیر سوال ببرند و من هم به طبع از هویت خودم دفاع کردم.
اشکالاتی که به تغییر جنسیت وارد میشه اعم از اینکه عرف پذیرا نیست یا تنها یک شبیه سازی است یا عمل ها ناقص و بی فایده هست تماما بدون منبع تکرار میشه و باعث شده بسیاری از خانواده ها طبق این گفتگو عقب نشینی کنند. نمیخوام این بحث رو اینجا باز کنم تا باز به دلیل غیر مرتبط نظرم حذف یا اصلاح بشه ولی یک خانواده به دلیل همین گفتگوهای بی منبع از تغییر جنسیت فرزندشون جلوگیری کرده و اون فرد ( دوست بنده بودن) خودکشی کردند چون نتونستند به خود واقعی برسند چرا؟ چون اینجا دایما تکرار شده جراحی ها ناقص هست, تنها شبیه سازی هست و... ولی هیچکس نگفت پس جراحی کامل به چی میگن؟ باید چه واقعه ای در فرد رخ بده تا بگیم تغییر جنسیت کامل هست.
شما یک مرد رو در چی میبینید؟
نشانه های ظاهری: الت تناسلی, استخوان بندی درشت, صدای کلفت, رشد مو در سینه و جاهایی از بدن, رفتار مردانه... که تماما در ترنس ها هست بدون ذره ای مشکل نمونه هم زیاد داریم در همین ایران
حال اگر نشانه ای دیگر هم هست بفرمایید تا من متوجه بشم تا بدونم اشتباه من کجاست تا این بحث ختم بشه تا اگر خانواده ای باز اومد به اینجا متوجه بشه تغییر جنسیت واقعی چه نشانه ای داره و تغییر جنسیت غیر واقعی چه نشانه ای.
معذرت بابت صحبت طولانی

عزیزان به این موضوع توجه کنید که اختلال هویت جنسی ، در دو گروه اصلی طبقه بندی میشه .
- گروه اول دارای اختلال روانی و جسمی توام هستن یعنی یه جنسیت ظاهری ، و یه جنسیت پنهان و نهفته دارن . مثلا زنی که در اصل مرده ( آلت تناسلی و بیضه ها زیر رباط های شکمی ، زیر پوست شکم گیر کرده ) ، یا یر عکس .... که در این حالت ، نه تنها شخص رفتارهای جنسیت نهفته ش رو آشکار می کنه ، بلکه از نظر فیزیولوژیک هم علامت داره . یه نکته ی خیلی کلیدی این جا هست و اون این که هرمافرودیت کامل ( یعنی کسی که هم مرد کامل و هم زن کامل باشه ) تا حالا من جایی نشنیده م که ثبت شده باشه و فکر می کنم اصلا وجود نداشته باشه .

- گروه دوم که تعدادشون بسیار زیادتره ، اختلال هویت جنسی شون صرفا منشا غیر فیزیولوژیک داره و روانیه . یعنی از نظر جسمی ، یه زن یا یه مرد کامل و سالم هستن اما تمایل به اکتساب جنسیت مخالف رو دارن و رفتار های جنس مخالف رو از خودشون بروز میدن.

تمام داد و هوارا در مورد دسته ی دومه . مخالفین ِ تغییر جنسیت ِ این گروه ، معتقدن که چون این تظاهرات نتیجه ی اختلال روانی ِ صِرف هست ، نباید اینا جراحی بشن . و موافقین میگن به هر حال وقتی اینا از جنسیت موجودشون راضی نیستن ، ادامه ی وضعیت موجود بی شک باعث بروز رفتارهای آبنورمال میشه و باید جراحی بشن .

نتیجه ی جراحی هایی که تا امروز روی این گروه دوم انجام شده ، صرفا تشفی خاطر بیمار از نظر روانی بوده وگرنه از نظر آناتومیک برای همه محرزه که وقتی یه نفر سیستم عصبی لازم برای بهره گیری جنسی از اندامش ، با نوع دستگاه تناسلی ش تفاوت داشته باشه ، کسب لذت جسمی تقریبا محال میشه . اما این افراد به دلیل شیفتگی ( مانیا ) ای که نسبت به وضعیت جدیدشون دارن ؛ از نظر روانی رضایتمندی بسیار شدیدی کسب می کنن .

جراحی کامل به این میگن که بشه از نظر آناتومی دستگاه تناسلی یه زن یا مرد رو به طور کامل ( یعنی هم خود اندام ، هم سیستم عصبی هماهنگ شده ی اون اندام که موجب کسب لذت میشه ، و هم سیستم بارور کننده یا بارور شونده که موجب امکان توالد و تناسل بشه ) تبدیل کرد و خب معلومه که این در حال حاضر در حد شوخیه !

---------------------------------------------------

مشکلی که متدینین با این مساله پیدا کرده ن به همین جا برمیگرده . اون حکمی که آقای خمینی داد ، این بود که اگه کسی هویت جنسی نهفته داره و در اصل یه چیز دیگه س ، با جراحی بتونه خودشو آشکار کنه اما بعدا این قضیه رو تعمیم دادن جراحای محترم و انواع ترانس وستایت هایی رو که فقط اختلال روانی داشتن ، به جنس مخالف تبدیل ( یا بهتره بگیم تشبیه ) کردن و حالا یه عده ای از آقایون به این فکر افتادن که این کاری که داره انجام میشه ، چه ربطی به اون حرف اول داره ؟! :khaneh:

دانش جو;254744 نوشت:
سایت اسلام کوئست نت:[indent]«تاریخ بروزرسانی: 1390/12/14 هجری شمسی زبان:فارسی کدسایت:fa17188 کدبایگانی:17558

پرسش:
آیا شخصی که از سلامت کامل جسمی و روانی بر خوردار است، می تواند (به هر انگیزه ای) تغییر جنسیت به شیوه امروزی دهد؟

بخشی از پاسخ اجمالی سایت اسلام کوئست نت:
عملی که امروزه پزشکان تحت این نام انجام می دهند و در آن، تنها ظاهر شخص را تغییر می دهند - بدون این که فرد ویژگی های خاص جنس مخالف را پیدا کند- شاید تغییر جنسیت واقعی نباشد!

پاسخ مراجع عظام تقلید به این سؤال، چنین است:
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
در فرض سؤال جایز نیست.»

منبع: سایت اسلام کوئست نت
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa17188

[/indent]

فرض سئوال کاملا نادرسته . هیج انسان دارای سلامت روانی کامل ، نمیاد تغییر جنسیت بده . سلامت کامل روانی ، بخش مهمی ش در بروز و ظهور رفتارهای متناسب با جنس تعریف میشه . پس اساسا سئوال نادرستیه که توسط یه آدم بی سواد مطرح شده .

محمد مَهدی;254281 نوشت:
سلام
ببخشید ولی اخرش سوال اول من بی جواب موند!!!

باسلام خدمت محمد مهدی عزیز شما میگین که از نظر جسمی مشکلی ندارین وازنظرروحی وروانی گرایش به جنسیت مخالف دارین!به مشاور مراجعه کردید؟من قصدجسارت ندارم
میدونین اکثررفتارادمااکتسابی وتلقینیه!چراسعی نمیکنین که به رفتارای مرد بودن کمتر فکر کنین ومثل زنهاباشین؟
بازم میگم قصدجسارت ندارم وازتون عذر میخام:Gol::Gol:

Netuser;254819 نوشت:
عزیزان به این موضوع توجه کنید که اختلال هویت جنسی ، در دو گروه اصلی طبقه بندی میشه .
- گروه اول دارای اختلال روانی و جسمی توام هستن یعنی یه جنسیت ظاهری ، و یه جنسیت پنهان و نهفته دارن . مثلا زنی که در اصل مرده ( آلت تناسلی و بیضه ها زیر رباط های شکمی ، زیر پوست شکم گیر کرده ) ، یا یر عکس .... که در این حالت ، نه تنها شخص رفتارهای جنسیت نهفته ش رو آشکار می کنه ، بلکه از نظر فیزیولوژیک هم علامت داره . یه نکته ی خیلی کلیدی این جا هست و اون این که هرمافرودیت کامل ( یعنی کسی که هم مرد کامل و هم زن کامل باشه ) تا حالا من جایی نشنیده م که ثبت شده باشه و فکر می کنم اصلا وجود نداشته باشه .

- گروه دوم که تعدادشون بسیار زیادتره ، اختلال هویت جنسی شون صرفا منشا غیر فیزیولوژیک داره و روانیه . یعنی از نظر جسمی ، یه زن یا یه مرد کامل و سالم هستن اما تمایل به اکتساب جنسیت مخالف رو دارن و رفتار های جنس مخالف رو از خودشون بروز میدن.

تمام داد و هوارا در مورد دسته ی دومه . مخالفین ِ تغییر جنسیت ِ این گروه ، معتقدن که چون این تظاهرات نتیجه ی اختلال روانی ِ صِرف هست ، نباید اینا جراحی بشن . و موافقین میگن به هر حال وقتی اینا از جنسیت موجودشون راضی نیستن ، ادامه ی وضعیت موجود بی شک باعث بروز رفتارهای آبنورمال میشه و باید جراحی بشن .

نتیجه ی جراحی هایی که تا امروز روی این گروه دوم انجام شده ، صرفا تشفی خاطر بیمار از نظر روانی بوده وگرنه از نظر آناتومیک برای همه محرزه که وقتی یه نفر سیستم عصبی لازم برای بهره گیری جنسی از اندامش ، با نوع دستگاه تناسلی ش تفاوت داشته باشه ، کسب لذت جسمی تقریبا محال میشه . اما این افراد به دلیل شیفتگی ( مانیا ) ای که نسبت به وضعیت جدیدشون دارن ؛ از نظر روانی رضایتمندی بسیار شدیدی کسب می کنن .

جراحی کامل به این میگن که بشه از نظر آناتومی دستگاه تناسلی یه زن یا مرد رو به طور کامل ( یعنی هم خود اندام ، هم سیستم عصبی هماهنگ شده ی اون اندام که موجب کسب لذت میشه ، و هم سیستم بارور کننده یا بارور شونده که موجب امکان توالد و تناسل بشه ) تبدیل کرد و خب معلومه که این در حال حاضر در حد شوخیه !

---------------------------------------------------

مشکلی که متدینین با این مساله پیدا کرده ن به همین جا برمیگرده . اون حکمی که آقای خمینی داد ، این بود که اگه کسی هویت جنسی نهفته داره و در اصل یه چیز دیگه س ، با جراحی بتونه خودشو آشکار کنه اما بعدا این قضیه رو تعمیم دادن جراحای محترم و انواع ترانس وستایت هایی رو که فقط اختلال روانی داشتن ، به جنس مخالف تبدیل ( یا بهتره بگیم تشبیه ) کردن و حالا یه عده ای از آقایون به این فکر افتادن که این کاری که داره انجام میشه ، چه ربطی به اون حرف اول داره ؟! :khaneh:

اولا که سلام
دوما که بله افراد مبتلا به GID دو گروه هستن اما نه اینایی که شما گفتین
دارای اختلال هویت جنسی اولیه که از سنین کودکی رفتارهای جنس مخالف رو بروز میدن
و ثانویه که یه خرده دیرتر بروز میدن اما از لحاظ بحث روانی و درمانی با هردو عین هم برخورد میکنن و این حرف شما ببخشیدا خیلی چرته گروه اولی که نام بردین بهشون میگن هرمافرودیت
سوما که میشه بفرماین این حرفتون برچه اساسیه؟ حکم امام خمینی(ره) برای یک شخص ترنسکشوال بود به نام فریدون ملک ارا که نامشون شد مریم خاتون ملک ارا(و متاسفانه امسال فوت کردن:Ghamgin:)
از لحاظ عصبی هم که میگین اصلش مغزه دیگه!اصل مشکل ماهم اینه که جنسیت مغزیمون خلاف جسممونه اینو تا حالا صد دفعه گفتم و فکرنکنم لازم باشه بازم توضیح بدم اما لازم شد بفرمایین برای دفعه صدویکم هم میگم.

همچنین درمورد ا ل ت هم که بحث کردیم.
فقط خوشحال میشم بدونم این نظرات کارشناسانه ای که دادین رو از کجا اوردین؟!

محمد مَهدی;254912 نوشت:
اولا که سلام
دوما که بله افراد مبتلا به gid دو گروه هستن اما نه اینایی که شما گفتین
دارای اختلال هویت جنسی اولیه که از سنین کودکی رفتارهای جنس مخالف رو بروز میدن
و ثانویه که یه خرده دیرتر بروز میدن اما از لحاظ بحث روانی و درمانی با هردو عین هم برخورد میکنن و این حرف شما ببخشیدا خیلی چرته گروه اولی که نام بردین بهشون میگن هرمافرودیت
سوما که میشه بفرماین این حرفتون برچه اساسیه؟ حکم امام خمینی(ره) برای یک شخص ترنسکشوال بود به نام فریدون ملک ارا که نامشون شد مریم خاتون ملک ارا(و متاسفانه امسال فوت کردن:ghamgin:)
از لحاظ عصبی هم که میگین اصلش مغزه دیگه!اصل مشکل ماهم اینه که جنسیت مغزیمون خلاف جسممونه اینو تا حالا صد دفعه گفتم و فکرنکنم لازم باشه بازم توضیح بدم اما لازم شد بفرمایین برای دفعه صدویکم هم میگم.

همچنین درمورد ا ل ت هم که بحث کردیم.
فقط خوشحال میشم بدونم این نظرات کارشناسانه ای که دادین رو از کجا اوردین؟!

به کار بردن واژه ی بی ادبانه ای مثل " چرت " برای حرفی که در اون اشکالی می بینیم ؛ نشونه ی ظرفیت فکری و تربیت ضعیف گوینده س . به همین دلیل ، همین جا بهتون تذکر میدم که باز کردن زبان و بیرون ریختن دشنام و مزخرف کاری آسونیه که هر کسی از عهده ش بر میاد . بهتره مودبانه صحبت کنید و احترام خودتونو نگه دارید.

اگه متن رو درست می خوندین متوجه می شدین که من هم واژه ی هرمافرودیت رو برای گروه اول به کار برده م اما مدعی شدم که هرمافرودیت کامل ( یعنی کسی که همزمان هم تولید اسپرم سالم و هم تخمک سالم و هم بارور کردن و هم بارور شدن رو داشته باشه ) جایی دیده نشده . اگه شما منبع مطمئنی سراغ دارید لطفا رفرنس بدین .

همچنین ، من هیچ اشاره ای به زمان ظهور اختلالات هویت جنسی نکردم و هیچ جا نگفتم که از سن مشخصی چنین تظاهراتی بروز می کنه ( گفتم ؟ نشون بدید ) .

اما ادعای شما دایر بر مغزی بودن اختلال هویت جنسی ، ادعاییه که من جایی ندیدم از طرف متخصصین مغز و سیستم عصبی اون رو به رسمیت شناخته باشن . بر عکس ، شواهدی وجود داره مثلا در این مورد که در خانواده های مادرسالار ، احتمال بروز اختلال هویت جنسی در پسران ضریب بیشتری داره و این به خاطر تاثیر مادر سالاری در تشخیص و انتخاب ناخودآگاه هویت جنسی از طرف کودک هست که اجتمال وجود منشا روانی و اختلال در تشخیص رو تقویت می کنه . بازم اگر جایی رفرنس معتبر دارید که هویت جنسی ما تماما برخواسته از کارکرد مغز هست لطفا ارائه کنید .

در باره ی حکم آقای خمینی و سایر مجتهدین ، همیشه این اصل ثابت رو در گفته هاشون می بینید که " اگر جراحی جنسیت نهفته را آشکار می سازد " و در واقع این شرط همیشگی در فتاوای این افراد نشون میده که فرض اولیه رو گذاشته ن بر این که قراره با انجام جراحی ، یه مرد یا زن یه جنسیت حقیقی خودش بره .

حالا سئوال مهم اینه که وقتی یه زن یا مرد ، از نظر فیزیولوژیک هیچ گونه اختلالی نداره و غدد جنسی ش هم به خوبی داره در مسیر جنسیت ظاهری ش کار می کنه ، با یه عمل جراحی جز جنبه ی تشفی روانی چه تغییری می تونه اتفاق بیفته ؟ این مرد یا زنی که با این نوع جراحی ، براش یه نوع آلت غیر حقیقی جنس مخالف طراحی شده ، دستگاه تناسلی ای که نه قادره به بارور سازی هست و نه بارور شدن ، و نه حتی می تونه از نظر فانکشنال کار طبیعی خودش رو به درستی انجام بده ، آیا اصولا به کار بردن واژه ی بزرگی مثل " تغییر جنسیت " در موردش صحیحه ؟

دانش جو;254744 نوشت:
سایت اسلام کوئست نت:
[indent]«تاریخ بروزرسانی: 1390/12/14 هجری شمسی زبان:فارسی کدسایت:fa17188 کدبایگانی:17558

پرسش:
آیا شخصی که از سلامت کامل جسمی و روانی بر خوردار است، می تواند (به هر انگیزه ای) تغییر جنسیت به شیوه امروزی دهد؟

بخشی از پاسخ اجمالی سایت اسلام کوئست نت:
عملی که امروزه پزشکان تحت این نام انجام می دهند و در آن، تنها ظاهر شخص را تغییر می دهند - بدون این که فرد ویژگی های خاص جنس مخالف را پیدا کند- شاید تغییر جنسیت واقعی نباشد!

پاسخ مراجع عظام تقلید به این سؤال، چنین است:
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
در فرض سؤال جایز نیست.»

منبع: سایت اسلام کوئست نت
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa17188

[/indent]

سلام
ممنون ولی سایت اسلام کوئیست منبع معتبری؟چرا به سایت اصلی مراجع مراجعه نمیکنین؟من اونجا همچین استفتایی رو ندیدم!
یا علی(ع)

Netuser;254928 نوشت:
به کار بردن واژه ی بی ادبانه ای مثل " چرت " برای حرفی که در اون اشکالی می بینیم ؛ نشونه ی ظرفیت فکری و تربیت ضعیف گوینده س . به همین دلیل ، همین جا بهتون تذکر میدم که باز کردن زبان و بیرون ریختن دشنام و مزخرف کاری آسونیه که هر کسی از عهده ش بر میاد . بهتره مودبانه صحبت کنید و احترام خودتونو نگه دارید.

اگه متن رو درست می خوندین متوجه می شدین که من هم واژه ی هرمافرودیت رو برای گروه اول به کار برده م اما مدعی شدم که هرمافرودیت کامل ( یعنی کسی که همزمان هم تولید اسپرم سالم و هم تخمک سالم و هم بارور کردن و هم بارور شدن رو داشته باشه ) جایی دیده نشده . اگه شما منبع مطمئنی سراغ دارید لطفا رفرنس بدین .

همچنین ، من هیچ اشاره ای به زمان ظهور اختلالات هویت جنسی نکردم و هیچ جا نگفتم که از سن مشخصی چنین تظاهراتی بروز می کنه ( گفتم ؟ نشون بدید ) .

اما ادعای شما دایر بر مغزی بودن اختلال هویت جنسی ، ادعاییه که من جایی ندیدم از طرف متخصصین مغز و سیستم عصبی اون رو به رسمیت شناخته باشن . بر عکس ، شواهدی وجود داره مثلا در این مورد که در خانواده های مادرسالار ، احتمال بروز اختلال هویت جنسی در پسران ضریب بیشتری داره و این به خاطر تاثیر مادر سالاری در تشخیص و انتخاب ناخودآگاه هویت جنسی از طرف کودک هست که اجتمال وجود منشا روانی و اختلال در تشخیص رو تقویت می کنه . بازم اگر جایی رفرنس معتبر دارید که هویت جنسی ما تماما برخواسته از کارکرد مغز هست لطفا ارائه کنید .

در باره ی حکم آقای خمینی و سایر مجتهدین ، همیشه این اصل ثابت رو در گفته هاشون می بینید که " اگر جراحی جنسیت نهفته را آشکار می سازد " و در واقع این شرط همیشگی در فتاوای این افراد نشون میده که فرض اولیه رو گذاشته ن بر این که قراره با انجام جراحی ، یه مرد یا زن یه جنسیت حقیقی خودش بره .

حالا سئوال مهم اینه که وقتی یه زن یا مرد ، از نظر فیزیولوژیک هیچ گونه اختلالی نداره و غدد جنسی ش هم به خوبی داره در مسیر جنسیت ظاهری ش کار می کنه ، با یه عمل جراحی جز جنبه ی تشفی روانی چه تغییری می تونه اتفاق بیفته ؟ این مرد یا زنی که با این نوع جراحی ، براش یه نوع آلت غیر حقیقی جنس مخالف طراحی شده ، دستگاه تناسلی ای که نه قادره به بارور سازی هست و نه بارور شدن ، و نه حتی می تونه از نظر فانکشنال کار طبیعی خودش رو به درستی انجام بده ، آیا اصولا به کار بردن واژه ی بزرگی مثل " تغییر جنسیت " در موردش صحیحه ؟

منم ادعایی درمورد دیدن هرمافرودیت کامل نکردم(کردم؟نشونم بدین!) و خودمم میدونم که وجود نداره

اولین بار پزشکای هلندی مغز 6 تا ترنسکشوال رو کالبد شکافی کردنو دیدن پایانه BS بخش غدامی هیپوتالاموسشون که مربوط به جنسیت ه مربوط به جنس مخالفه البته اون زمان ثابت نشد ولی بعد از اونا سال 85 یا 86 دکتر بهنام اوحدی (روانپزشک و اگر اشتباه نکنم سکسولوژ) با مجهزترین دستگاه MRI ،مغز 100 ترنس رو بررسی کردن(50 تا F TO M 50 تا M TO F)و این موضوع رو ثابت کردن.به وبلاگ اول ایشون هم میتونین مراجعه کنین یا حتی از خود دکتر بپرسین!!!

درمورد احکامشم که اینجا 14 صفحه بحث کردیم میتونین بخونین.

همه ی اینایی که گفتین میره تو حیطه ی پزشکی و وظیفه ی تشخیص لزوم جراحی با پزشکه نه کس کارشناسای دیگه!!!

جوینده عصر;254823 نوشت:
باسلام خدمت محمد مهدی عزیز شما میگین که از نظر جسمی مشکلی ندارین وازنظرروحی وروانی گرایش به جنسیت مخالف دارین!به مشاور مراجعه کردید؟من قصدجسارت ندارم
میدونین اکثررفتارادمااکتسابی وتلقینیه!چراسعی نمیکنین که به رفتارای مرد بودن کمتر فکر کنین ومثل زنهاباشین؟
بازم میگم قصدجسارت ندارم وازتون عذر میخام:Gol::Gol:

سلام
اینجا بحث سرمن نیست!
اختلال هویت جنسی یک موضوع شناخته شده ست و توی رفرنس های روانپزشکی هم هست.

بله میدونم(خودمم سعیمو کردم! )پزشکی قانونی هم برای همین قبل از دادن مجوز اول 12 جلسه رواندرمانی میذاره تا شاید طرف منصرف شد.

یا علی(ع):Gol:

Netuser;254819 نوشت:
عزیزان به این موضوع توجه کنید که اختلال هویت جنسی ، در دو گروه اصلی طبقه بندی میشه .
- گروه اول دارای اختلال روانی و جسمی توام هستن یعنی یه جنسیت ظاهری ، و یه جنسیت پنهان و نهفته دارن . مثلا زنی که در اصل مرده ( آلت تناسلی و بیضه ها زیر رباط های شکمی ، زیر پوست شکم گیر کرده ) ، یا یر عکس .... که در این حالت ، نه تنها شخص رفتارهای جنسیت نهفته ش رو آشکار می کنه ، بلکه از نظر فیزیولوژیک هم علامت داره . یه نکته ی خیلی کلیدی این جا هست و اون این که هرمافرودیت کامل ( یعنی کسی که هم مرد کامل و هم زن کامل باشه ) تا حالا من جایی نشنیده م که ثبت شده باشه و فکر می کنم اصلا وجود نداشته باشه .

- گروه دوم که تعدادشون بسیار زیادتره ، اختلال هویت جنسی شون صرفا منشا غیر فیزیولوژیک داره و روانیه . یعنی از نظر جسمی ، یه زن یا یه مرد کامل و سالم هستن اما تمایل به اکتساب جنسیت مخالف رو دارن و رفتار های جنس مخالف رو از خودشون بروز میدن.


با سلام شما مطمئنی میدونی اختلال هویت جنسی (gender identity disorder) چی هست؟
این ادعای شما که امام خمینی برای هرمافرودیت ها حکم کرده بود نه برای تراجنسی‌ها منبعش چیه؟ شما یک بار داستان حکم امام خمینی رو بخون تا متوجه امام یک بار توی پاریس با تصور اینکه فریدون ملک آرا یک هرمافرودیت یا همون خنثی هست حکم به زن بودن این فرد رو میده ولی بعد از بازگشت از تبعید و توی جماران طی ملاقات با فریدون ملک آرا و مشورت با سه تن از پزشکان مورد اعتمادش حکم به تغییر جنسیت در تراجنسی‌ها (ترنسکشوال) میده. شما هنوز فرق تراجنسی و ترنسوستیت رو نمیدوی برای خودت بریدی و دوختی؟
شما یک بار تحقیق کنید و تفاوت تراجنسی و ترنسوستیت رو متوجه بشید تا دیگه نشر غلط نکنید
اینم چند تا لینک با منابع قوی بخونید تا متوجه بشید
ت[="SeaGreen"]رنسجندر (تراجنسیتی)[/]
[="DarkOrange"]تفاوت تراجنسی و ترنسوستیت یا دگرپوش[/]
[="Red"]البته اینم یه خبر جدید که ترنسجدریسم دیگه اختلال روانی نیست[/]
[="DarkOrchid"]اینم داستان حکم امام خمینی[/]

Netuser;254928 نوشت:
در باره ی حکم آقای خمینی و سایر مجتهدین ، همیشه این اصل ثابت رو در گفته هاشون می بینید که " اگر جراحی جنسیت نهفته را آشکار می سازد " و در واقع این شرط همیشگی در فتاوای این افراد نشون میده که فرض اولیه رو گذاشته ن بر این که قراره با انجام جراحی ، یه مرد یا زن یه جنسیت حقیقی خودش بره .

مشکل شما اینجاست که شما 2تا کلمه رو با هم قاطی کردین.
1. س.ک.س به معنای جنسیت جسمی، یا همون تشخیص جنسیت برا اساس اندام های جنسی هست
2. جندر (gender) به معنای هویت جنسی یا تشخیص جنسیت بر اساس رفتارهای اجتماعی هست
با جراحی تغییر جنسیت در تراجنسی‌ها gender اشکار میشه پس حکم دقیقا برای تراجنسی‌ها صدق میکنه

Netuser;254819 نوشت:
جراحی کامل به این میگن که بشه از نظر آناتومی دستگاه تناسلی یه زن یا مرد رو به طور کامل ( یعنی هم خود اندام ، هم سیستم عصبی هماهنگ شده ی اون اندام که موجب کسب لذت میشه ، و هم سیستم بارور کننده یا بارور شونده که موجب امکان توالد و تناسل بشه ) تبدیل کرد و خب معلومه که این در حال حاضر در حد شوخیه !

کلا من عاشق اظهار نظر بدون منبع هستم تا بهش گیر بدم:Narahat az:
این لینک رو مشاهده کنید تا متوجه بشید که نداشتن اوصاف عارضی مانند داشتن رحم یا بارور سازی دلیلی برای شرعی نبودن تغییر جنسیت نیست
[="Purple"]فضل الله و تغییر جنسیت[/]

البته اگه حال ندارین بخونین من براتون جدا میکنم این بخش رو
{{تغییر جنسیت کامل: گونه سوم‌، تغییر جنسیت افراد سالم و کامل مرد به زن و دست یافتن وی به تمام خصوصیات و شاخصه‌های جسمی‌، روحی ـ روانی و ذهنی زنانه و بالعکس است‌، که هرچند تاکنون به وقوع نپیوسته، اما برخی احتمال می‌دهند که با پیشرفت دانش بشری امکان تحقق بیابد؛

«در این فرض‌ زن تبدیل به مرد می‌شود‌؛ با تمام اوصاف آن‌، همچون داشتن عضو مردانگی و قدرت بر ممارست و انجام عمل جنسی بسان دیگر مردان‌، و سایر نشانه‌هایی که مظهر مرد بودن است. و یا مرد تبدیل به زن شود با همه‌ خصوصیات پیش گفته‌، افزون بر کاشتن دستگاه تناسلی زنانه‌. به‌گونه‌ای که در تعریف دانش پزشکی و تشریح‌، زنی بسان سایر زنان محسوب شود‌، و دستگاه تناسلی زنانه داشته باشد‌ که از طریق آن، به انجام عملیات جنسی همچون دیگر زنان می‌پردازد و همان حالت‌ها و لذت‌هایی را حس می‌کند که دیگر زنان در هنگام آمیزش جنسی با مردان بدان دست می‌یابند. به‌گونه‌ای که بین او و دیگر زنان‌، در شاخصه‌های اصلی زنانگی ـ و نه اوصاف عارضی مانند داشتن رحم و امکان بارداری که پاره‌ای از زنان عادی نیز فاقد آنها هستند ـ کمترین فرقی نباشد و در تمامی ‌اوصاف بیرونی و جنسی، به یک زن تمام عیار تبدیل شده باشد.}}
البته الان با علم حاظر با عمل تغییر جنسیت شاخصه های روحی و روانی و ذهنی در ترنس ها به وجود میاد (البته اگه خودشون رو دست یه سری دکترای ایرانی که اسم نمیبرم ندن) الان عضو مردانگی ایجاد میشه قدرت ممارست ایجاد میشه، دستگاه تناسلد زنانه کاشته میشه ( کاشته؟ مگه درخته؟!) و از همون لذت هایی که دیگر زنان بهره میبرن هم بهره میبره پس باید به نویسنده عزیز این مطلب پیغام زد و گفت عزیزم لظفا نظرات شخصی خودتون رو در مقاله دخالت ندین:Narahat az:

Netuser;254819 نوشت:
نتیجه ی جراحی هایی که تا امروز روی این گروه دوم انجام شده ، صرفا تشفی خاطر بیمار از نظر روانی بوده وگرنه از نظر آناتومیک برای همه محرزه که وقتی یه نفر سیستم عصبی لازم برای بهره گیری جنسی از اندامش ، با نوع دستگاه تناسلی ش تفاوت داشته باشه ، کسب لذت جسمی تقریبا محال میشه . اما این افراد به دلیل شیفتگی ( مانیا ) ای که نسبت به وضعیت جدیدشون دارن ؛ از نظر روانی رضایتمندی بسیار شدیدی کسب می کنن .

من هی صحبت های شما رو میخونم هی نکته های ناب توش کشف میکنن. خوشحال میشم حرفی که میزنید رو هوا نباشه و منبع بیارید، تحقیق بیارید، سند بیارید نه اینکه هی سوار ماشی جملات قشنگ بکنیدش و بفرستین تو میدون بزارین یه بار دیگه باز بخونم شاید نکنته ناب دیگه هم کشف کنم...
اهان این باحاله
Netuser;254819 نوشت:
عزیزان به این موضوع توجه کنید که اختلال هویت جنسی ، در دو گروه اصلی طبقه بندی میشه .

میشه بگین این طبقه بندی رو کی انجام داده؟!
تا جایی که من میدونم اختلال هویت جنسی به [="Magenta"]این[/] میگن که هیچ ربطی به دسته بندی شما نداره. لطفا نشر غلط نکنید و درباره چیزی که نمیدونید اظهار نظر نکنید تا دیگران رو به اشتباه نندازید

سلام

دوستان بزرگوار لطفا 4چوب بحث رو رعایت کنید، به این نکته هم توجه کنید که تاپیک در انجمن احکام هست و بقیه دوستان هم شاید بخوان استفاده کنن، مکالمات دونفره، خارج از بحث و بی ارتباط با موضوع تاپیک حذف می شه

پیروز باشید :Gol:

دوست عزيز سوال، اينجور تايپيك ها بايد بعد از رسيدن به نتيجه بسته بشه، هركسى خواست انتقادى به تغيير جنسيت كنه تو انجمن عمومى مطرح كنه و جواب بگيره، الان كسى بياد از اين پست استفاده كنه واقعا ميشينه ١٥ صفحه رو بخونه؟ بهتره اين تايپيك بسته بشه و ادامه صحبت ها به انجمن عمومى منتقل بشه

برای کاربر saniya:

من موضع شما را درک می کنم . همین طور موضع دوست گرامی آقای محمد مهدی را . در تمام دنیا مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، و همین طور مبتلایان به همجنس گرایی می کوشند با ارائه ی مقالات و برخی پژوهش ها بر اکتسابی نبودن ، فیزیولوژیک بودن ، و حتی ژنتیک بودن اختلال خود صحه بگذارند . دلیل هم کاملا روشن است : " کوشش برای پذیرفته شدن در جوامع مختلف نه به عنوان یک بیمار بلکه به عنوان یک اقلیت جنسی که حق دارد مطابق دریافت ها و تمایلات جنسی خود زندگی و رفتار آزادانه داشته باشد به رسمیت شناخته شود و قوانین و هنجارهای رسمی نیز از او و جمع هم گرای او مثل افراد عادی حمایت کند . "

لطفا برای پاسخ دادن به من ، موضوع به رسمیت شناخته شدن در بعضی از کشورها را مثال نزنید چون کمتر کسی است که نداند حضور همجس گرایان و ترنس ها در مراکز قدرت و تصمیم گیری تا چه اندازه در اتخاذ این تصمیمات موثر بوده است و به بیان ساده تر ، این ها بیشتر قوانین و تصمیماتی است که با لابی های فراوان اتخاذ شده است .

به دسته بندی ای که من نوشته بودم اشاره کرده اید و گفته اید که اختلال هویت جنسی چنین و چنان است و حکم آقای خمینی و سایرین هم مربوط به همین وضعیت اختلال هویت جنسی است . اگر به مقاله ای که در زیر رفرنس داده ام مراجعه کنید ، متوحه خواهید شد که مبنای اختلال هویت جنسی ، عموما در دوران کودکی و ناشی از برخی اختلالات در خانواده است که موجب گم کردکی هویت نزد کودک می شود و با این شکل ، اصولا رفتار خواسته شده نزد مبتلایان به اختلال هویت جنسی ، یک توهم بیمارگونه بیش نیست و هیچ گاه یک توهم بیمار گونه را نمی توان " هویت جنسی واقعی " تلقی کرد و با جراحی کردن یک مرد یا زن کامل و سالم ( از نظر فیزیولوژیک ) ، چنین ادعایی را داشت .

در باره ی کسب لذت جنسی در بیماران جراحی شده ، لطفا بیشتر توضیح بدهید . احتمال می دهم که در این مورد ِ خاص اشتباه کرده باشم .

--------------------------------------------------

یکی از مقالات خوبی که در زمینه ی شناخت و پیشنهاد های درمانی برای مساله ی اختلال هویت جنسی خوانده ام ، این مقاله است که در آن به نقش پارامتر روانی در شکل گیری اختلال هویت جنسی اشاره شده و رفرنس های فراوانی هم در آن معرفی شده است .

متاسفانه اکنون بسیاری از دوستان منکر تاثیر فعل و انفعالات روانی در این مقوله هستند و آناتومی مغز را پیش کشیده اند و به همین دلیل ، به خواست خودشان ناگزیر وارد تحلیل همین ادله ی ارائه شده می شویم . کاربر محمد مهدی از تحقیقی که توسط دکتر بهنام اوحدی انجام شده گفته اند . خلاصه ی این تحقیق را می توانید در این جا بخوانید . اما بعد از خواندن آن ، و خصوصا پس از خواندن نتیجه گیری ای که از آن شده ، این سئوال ها به ذهن متبادر می شود :

الف - در بسیاری از اقسام بیماری های روانی ، اختلالاتی در مغز مشاهده می شود . آیا بر این اساس می توان نتیجه گرفت که این بیماری ها همگی مادرزاد هستند ؟

ب - در تحقیق آقای دکتر اوحدی ، از گروه ِ مورد مطالعه قرار گرفته ، با نام " بیمار " یاد شده . آیا دوستان که به این تحقیق استناد می کنند ، افراد دارای اختلال هویت جنسی را بیمار می دانند ؟

ج - تحقیق در مورد زنان و مردان بالغ صورت گرفته است . چه کسی و با چه دلیلی می تواند این ادعا را که " تاثیرات روانی در شکل گیری روند اختلال هویت جنسی از دوران کودکی آغاز شده و در نهایت به تغییراتی در مغز نیز منجر شده " را رد کند ؟

د - از همه ی این ها گذشته ، حتی با پذیرش فرض ِ اثبات نشده ی مادرزادی بودن این تفاوت مغزی ، تکلیف قانونگذاران ، پذیرش رفتار متفاوت به دلیل ارثی یا مادرزادی بودن آن نیست . درست مثل این خواهد شد که دیوانگان را در رفتارهایشان آزاد بگذاریم چون از زمان طفولیت مجنون بوده اند .

دوست عزيز netuser واقعا شما به منابعى مثل icd , dsm, newyork times, guardian ، هرى بنجامين و... ميگين لابى و دروغ و اونوقت تبليغ يه روانشناس ايرانى كه آخرش ذكر كرده """1-  بیشترمطالب اين بخش بر اساس تحقيقات و مصاحبه‌هايي است كه از افراد ترانس‌سكسوال در ايران توسط مؤسّسات، انستيتوها و يا به‌ طور شخصي تهيّه گرديده است.""" مورد تاييد شماست؟
اگه تغيير جنسيت باب ميل شما نيست و فكر ميكنيد تنها يك شوخى هست نظر شخصيتونه و لطفا براى خودتون نگه دارين ولى اگر ميخواين نظرى بروز بدين حتما با منبع باشه( نه منبع ضعيفى مثل دفتر تبليغات اصفهان) منبع براى من سازمان هاى پزشكى رشمى دنيا هستند نه يه روانپزشك كه از كجا معلوم نيست اومده. اگه پشتوانه تحقيق داشت بره ارئه بده به دانشگاه هاى معتبر دنيا نه اينكه تو سايت دفتر تبليغات اصفهان بزنه!
البته در تمام اون مقاله كه شما ذكر كردين هيچ حرفى از دسته بندى اشتباه شما و همچنين اينكه امام خمينى براى خنثى مشكل حكم كرد نه تراجنسى ها حرفى نيست و نميدونم اين نظريه ها (اختلال هويت جنسى شامل دو گروه خنثى و تراجنسى هست ،،، امام خمينى براى خنثى حكم كرد نه تراجنسى) از كجا ميارين و روش پافشارى هم ميكنيد.
درباره حس جنسى در تراجنسى هاى مرد به زن با عمل پوستى و تراجنسى هاى زن به مرد با عمل فالو حس جنسى كاملا وجود طاره و فرد به رضايت كامل ميرسه. سوال بيشترى داشتين يا توى انجمن مشاوره بحث رو باز كنيد و جواب بگيريد يا پيام خصوصى بدين چون اين تايپيك واقعا داره هرز ميره و ١٦ صفحه داره كه ٥ صفحش درباره حكمه بقيه نظرات شخصيه

[="Tahoma"]این متن ترجمه ای است از مقاله ی زیر:
http://www.mygenes.co.nz/transsexualBrain.htm
که طی چند بخش ترجمه آن در اینجا قرار داده می شود

[="Green"]


Are transsexual brains different?

Neil Whitehead, Lower Hutt, New Zealand

April 2011

The answer is probably yes, but not because of innateness. The altered brain microstructure is probably due to years of repetitive thinking, fantasy and preoccupation with body image. A recent relevant paper by Savic and Arver is discussed.

Transsexual people usually feel they have been born trapped in a body of the wrong sex, i.e. that the main difference is in their brains, and there has been increasing research to check this out.

This research wave is reminiscent of the much older stream of research into differences between homosexual and heterosexual brains. (For a summary of the current position see Chapter Eight of My Genes made me do it! ).
The research showed a huge overlap in properties between homosexual and heterosexual brains, with only small and statistically minor differences. Also after an initial burst of research enthusiasm, most alleged structural differences did not prove replicable. The research also failed to rule out the possibility that any differences were caused by post-natal experiences. The theory behind the research was that a certain prenatal brain organisation was only activated at puberty but current research on brain plasticity makes it very unlikely that the brain can remain unchanged for the periods of years implied

[/]

ترجمه متن انگلیسی:
[="Red"]آیا مغز افراد ترانسکشوال متفاوت است؟
[/](مقاله متعلق به سال 2011 میلادی می باشد)
پاسخ این است که احتمالاً بله، اما[="Red"] اینگونه نیست که این مسأله مادرزادی و ارثی بوده باشد، تغییر ساختار مغز احتمالاً به دلیل سالها تفکر و مشغولیت ذهنی این افراد در مورد بدن است[/]، این موضوع در مقاله نوشته شده توسط
Savic و Arver
مورد بحث قرار گرفته است.
افراد ترانسکشوال کسانی هستند که احساس می کنند از ابتدای تولد در یک بدنی از جنس اشتباه بدام افتاده اند، یعنی بدن آنان با مغز آنان تفاوت اساسی دارد، این مقاله برای تحقیق در مورد این مسأله نوشته شده است
روند این گونه پژوهش ها یادآور جریان تحقیقات بسیارقدیمی تری است که به تفاوت مغز بین افراد همجنسگرا [علاقمند به جنس موافق] و بین مغز علاقمندان به جنس مخالف [افراد طبیعی] می پرداخت.
تحقیقات همپوشانی و همانندی کاملی بین خواص مغز همجنسگرایان و افراد ناهمجنس خواه [افراد طبیعی علاقمند به جنس مخالف نه علاقمند به همجنس خود هستند] نشان داد[یعنی مغز آنان تفاوت خاصی با دیگران نداشت] با یک تفاوت آماری جزئی [غیر قابل اعتنا به لحاظ علم آمار] ، همچنین پس از فروکش کردن انفجار هیجان و شور و شوق این پژوهشها، معلوم شد
که نتایج پژوهشهای ادعایی برای تفاوت ساختاری در مغز این گونه افراد قابل تکرار نیست [یعنی با آزمایش دوباره، نتایج قبلی تکرار نشد و در نتیجه صحت این دست پژوهشهای قبلی ثابت نشد]، علاوه بر اینکه آن دست پژوهشهای قبلی [="DarkRed"][="Red"]هرگز نتوانست ثابت کند تفاوت افراد همجنسگرا با دیگران ناشی از رفتار و عملکرد خود آنان از بعد از تولدشان نیست[/][/] [و به مسائلی نظیر مسائل ژنتیکی یا ارثی مرتبط است]مبنای استدلال آن تحقیقات این بود که پیش از تولد ساختار خاصی در مغز وجود دارد که این ساختار فقط از بعد از بلوغ فعال می شود، ولی اکنون با تحقیقات فعلی در شکل و ساختار مغز روشن شده که بسیار بعید است که طی دوران بعد از تولد تا بلوغ بخشی از مغز غیرفعال مانده باشد

چنانچه گفته شد منبع این مقاله این جاست:
http://www.mygenes.co.nz/transsexualBrain.htm
[="SeaGreen"]

There has been much research on transsexual brains, mostly using the various modern techniques associated with Magnetic Resonance Imaging (MRI) . Differences (again with much overlap between transsexual and heterosexual brains) have been shown for reactions and structures within the hypothalamus (Garcia-Falgueras and Swaab, 2008), (Berglund et al. 2008), and volumes of grey matter and white matter (Luders et al. 2009), (Rametti et al. 2011; Rametti et al. 2010). However these differences were for adults, and the claims of some authors that they were presenting evidence for innateness are very flimsy, because there are no studies of the brains of children who then become adult transsexuals.

As usual there were many in the “wrong” class, i.e. male to female transsexuals who had brains just like their heterosexual male counterparts, even though a modest majority had brains more like their heterosexual female counterparts. However the results of studies on transsexuals may be better established than those on homosexuals, showing somewhat more reproducible differences in the brains, though still with large overlap.

However, these brain differences can be explained by preoccupied thinking and imagination alone. Thinking, particularly repeated thinking, changes brain microstructure.

[/]

[="Tahoma"]
ترجمه متن انگلیسی:
تحقیقات زیادی در مورد وجود تفاوت در مغز افراد ترنسکشوال وجود دارد که عمدتاً با استفاده از تکنیکهای تصویر برداری ام آر آی
MRI
انجام گرفته است ( البته باز هم، همین تحقیقات نشان دهنده همانندی کامل و زیادی هستند بین مغز ترنسکشوالها که علاقمند به جنس موافق هستند و افراد طبیعی که علاقمند به جنس مخالف هستند) مانند دو تحقیقی که در مورد واکنش و ساختارهای هیپوتالاموس مغز صورت گرفته است
(Garcia-Falgueras and Swaab, 2008)
(Berglund et al. 2008)
یا سه تحقیقی که در مورد ماده خاکستری و ماده سفید مغز صورت گرفته است
(Luders et al. 2009), (Rametti et al. 2011; Rametti et al. 2010)
[="Red"]بهرحال این تفاوتی است که بعدها در بزرگسالی روی داده است[/]، و ادعای برخی از نویسندگان که مدعی شده اند منشأ این تفاوت ارثی و مادرزادی است کاملاً واهی و بدون سند است، زیرا تاکنون مطالعه ای بر روی مغز اطفالی که بعدها در بزرگسالی تبدیل به افراد ترنسکشوال می شوند، صورت نگرفته است [که بتوان ثابت کرد مغز این اطفال از پیش از تولد اینگونه بوده است و ناشی از تجربیات این افراد پس از تولد نبوده است].
بطور معمول عده زیادی به اشتباه در این صنف وجود دارند، یعنی مردانی که به عنوان ترنسکشوال به زن تغییرجنسیت می دهند در حالی که مغز آنان بدون هیچ تفاوتی کاملاً مشابه مغز سایر مردان است.
حتی اگر یک اکثریت متوسطی از این افراد (ترانسکشوال علاقمند به جنس موافق) مغزشان دارای تفاوتی با افراد طبیعی علاقمند به جنس مخالف باشد، باز میزان این تفاوت کمتر است از میزان تفاوت موجود در بین مغز افراد همجنسگرا و بین مغز افراد طبیعی و سالم در حالیکه مطالعات در مورد این تفاوت نشان داده است که:
اولاً مغز افراد همجنسگرا (علاقمند به جنس موافق) و افراد طبیعی (علاقمند به جنس مخالف) دارای مشابهت و همانندی کامل و زیادی است
ثانیاً تفاوت موجود هم اکتسابی بوده و بعدها[بدلیل تجربیات و مسائل بعد از تولد] روی داده است و تفاوتی ارثی و مادرزادی نیست.
بهرحال توضیح تفاوت مغزی این افراد، تنها با یک دلیل و آنهم اینکه این افراد مشغولیت ذهنی و خیال پردازی و تفکرشان [ دائماً در مورد فیزیک ظاهری بدن] بوده امکان پذیر است، فکرکردن، به خصوص [="Red"]مشغولیت دائمی به این افکار، تغییرات جزئی در ریزساختارهای مغز بوجود می آورد[/].

[="SeaGreen"][="Tahoma"][="Tahoma"]Recently a paper by Savic and Arver ( 2011) has appeared. Their innovation is to take a study group composed only of male-to-female gynephiles (i.e. those attracted sexually to women). Previous male-to-female studies mixed gynephiles and androphiles. The authors found that the brains in their study group were not feminised. There was no evidence for female brains in a male body; the brains were male-typical. This is contrary to many of the previous research studies on mixed groups, but the study is thorough.

Savic and Arver also found that there were differences in the brains of their study groups that were not found in either heterosexual male or female brains. These regions have been identified as those possibly associated with bodily self-perception (they are also enlarged in those who do a lot of meditation, focusing partly on body state).

The authors say this is a “highly speculative” interpretation, but it’s possible they are actually underestimating how much support it has. It is very clear that repeated patterns of mental exercise alone, as seen for example in navigation (London taxi drivers) and internet addiction (Maguire et al. 2006; Zhou et al. 2009), changes significantly the microstructure of the brain.[/]


[="Tahoma"]
ترجمه متن انگلیسی:
[="Red"]جدیدترین تحقیقات علمی صورت گرفته (سال 2011 میلادی)[/] در مقاله زیر منعکس شده است
Savic and Arver ( 2011)
در این تحقیق افراد ترنسکشوالی که مایل به تغییرجنسیت از مرد به زن بودند مورد مطالعه قرار گرفتند، (در مطالعات قبلی ترنسکشوالهای زن به مرد و مرد به زن با یکدیگر مخلوط بررسی می شدند) در این تحقیقات [که جدیدترین تحقیق می باشد] ثابت شد هیچ تشابهی بین مغز این افراد(مردانی که می خواهند زن باشند) و بین مغز زنان وجود ندارد، مغز این افراد کاملاً معمولی بود و هیچ تفاوتی بین مغز این افراد ترانسکشوال مردی که مایل بودند زن شوند و مردان سالم طبیعی وجود نداشت، هیچ تفاوتی بین مغز این مردان[که مایل بودند زن شوند] و مغز مردان طبیعی معمولی وجود نداشت، این نتیجه برخلاف بسیاری از مطالعات و پژوهش های قبلی بود که در آنها مردان و زنان ترانسکشوال بطور مخلوط با یکدیگر بررسی می شدند، اما بهرحال این یک تحقیق و مطالعه کامل و با روش و مستندات علمی بود [در نتیجه بدلیل کامل و مستند بودن این تحقیق، نتایج تحقیقات قبلی که مدعی تفاوت مغزی در افراد ترانسکشوال هستند نقض می شوند زیرا نتایج یک تحقیق در صورت علمی بودن باید تکرار پذیر باشد]
پژوهش صورت گرفته توسط
Savic و Arver
همچنین نشان داد که اینگونه تفاوتهای مغزی بین افراد سالم و کاملاً طبیعی که ترنسکشوال نبوده و طبیعتاً علاقمند به جنس مخالف خود هستند[نه مثل ترانسکشوالها به جنس موافق] نیز وجود دارد [تفاوت مغزی فقط در افراد ترانسکشوال نیست] منطقه ای از مغز که این تفاوتها در آن وجود می یابد احتمالاً بخش مربوط به ادراکات مغز از بدن خود شخص می باشد ( این منطقه مغزی در افراد کاملاً طبیعی هم که در مورد وضعیت بدنی و هیکل خود زیاد فکر و تأمل کرده و روی فرم و ظاهر فیزیکی بدن خود حساس هستند ، همین تفاوت را داشته و وسعت و ضخامت بیشتری دارد)، [در نتیجه این گونه تفاوتها ژنتیکی و ارثی یا مادرزادی نیست]برخی نویسندگان مدعی شدند که این نتیجه، بسیار جانبدارانه است، ولی حقیقت این است که این نویسندگان نقش انگیزه های روانی را دست کم گرفته اند[که باعث شده این تمایلات را به ژنتیک نسبت دهند] نقش و تأثیر تمرینات و ورزشهای روانی بر مغز به تنهایی و بدون اینکه ریشه ژنتیک و ارثی وجود داشته باشد مسأله ای واضح و ثابت شده است، [="Red"]برای مثال مشاهدات و تحقیقات علمی نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در ریزساختار مغز در بخش مربوط به جهت یابی و ناوبری است (در رانندگان تاکسی لندن) [و تقویت شدن بخش جهت یابی و ناوبری مغز رانندگان تاکسی لندن مسأله ارثی و مادرزادی در این رانندگان نیست] یا تغییرات قابل توجهی که در مغز افراد معتاد به اینترنت دیده می شود مسأله ای نیست که ارثی و مربوط به دوران قبل از تولد آنها باشد[/]، همانطور که در پژوهشهای علمی زیر
(Maguire et al. 2006; Zhou et al. 2009)
اثبات این موضوع آمده است.

منبع:
این متن بخش سوم از ترجمه مقاله ی انگلیسی زبان بود از منبع زیر:
http://www.mygenes.co.nz/transsexualBrain.htm

موضوع قفل شده است