کلام تشیع توسل

تعریف توسل و تحلیل و تشخیص ابعاد و چگونگی توسل در تشیع

بسم الله الرحمن الرحیم


تعریف توسل و تحلیل و تشخیص ابعاد و چگونگی توسل در تشیع

با عرض سلام خدمت همه عزیزان
من در تاپیکی در بخش احکام سئوالی با موضوع احکام توسل در تشیع چیست را مطرح نمودم در این آدرس ولی با تذکر استاد محترم جناب اسراء داشتند مبنی بر قرار گرفتن بخش اصلی این مبحث در علم کلام لاجرم این تاپیک را در بخش کلام مطرح نمودم.

برای دوستانیکه می خواهند در ارتباط با علم کلام و تعریف آن بدانند در پست بعداز این عرایض توضیحات مختصری ذکر نموده ام.


شاید من در این مبحث زیاده روی کرده باشم ومطابق با میل دوستان نباشد به همین دلیل از مطرح کردن به این شکل این مسئله از کسانیکه آزرده خاطر شدند معذرت می خواهم.
ذیلا باید عرض کنم که این موضوع از درجه اهمیت بسزائی برخوردار است چراکه فصل تمایز بین مسیحیت وتوسل مسیحی که واسطه قرار دادن خون حضرت مسیح برای استغفار گناهانشان است که توسلی غلط بحساب می آید و توسل در اسلام که همانا ایجاد وسیله است برای قرب الهی که آن وسیله که در اصل همانا انجام فرائض دینی " تزکیه نفس و تقوی می باشد فاصله از زمین است تا آسمان از شبه شرک است تا توحید.
ولی متاسفانه شاهد این مطلب هستیم که در مذهب تشیع ( که مذهب خودمان است و ما در اینجا کاری به تسنن و دیگران نداریم ) افراطها و تفریطهائی از طرف افراد نا آگاه صورت می گیرد که در تضاد کامل با مبانی این مذهب بوده و متاسفانه این دیدگاهها شیوع نیز پیدا کرده.

و من الله التوفیق

یاحق:Gol: