نظریه انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

نظریه انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره)

[=&quot]نظریه انقلاب[/][=&quot] [/][=&quot]اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره[/][=&quot]) [/][=&quot]انقلاب اسلامی[/][=&quot] [/][=&quot]ایران بی شك پدیده ای نوظهور در قرن حاضر می باشد. انقلابی[/][=&quot] [/][=&quot]غایت گرا، آرمان[/][=&quot] [/][=&quot]گرا، اسلام گرا و عالمگیر كه از سوی رهبری فرهمند و بی[/][=&quot] [/][=&quot]نظیر در جهان اسلام[/][=&quot] [/][=&quot]چون امام خمینی ـ رحمه الله ـ هدایت گردید و تحولی[/][=&quot] [/][=&quot]شگرف در عرصه روابط بین[/][=&quot] [/][=&quot]الملل و در معادلات سیاسی دولت های جهان پدید[/][=&quot] [/][=&quot]آورد[/][=&quot].
[/]
[=&quot]امام خمینی ـ رحمه الله ـ انقلابی را بنیان نهاد كه چون تیغی دو لبه، همزمان علیه كمونیسم و كاپیتالیسم به كار گرفته شد[/][=&quot].
[/]
[=&quot]رهبری[/][=&quot] [/][=&quot]انقلاب با هدف مقابله با سلطه ابر قدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را با[/][=&quot] [/][=&quot]رویكردی مجدد به ارزش های اسلامی فرا خواند و با قایل شدن ارتباط مستقیم[/][=&quot] [/][=&quot]میان انقلاب و ایدئولوژی، انقلاب را شرطی لازم و ضروری برای تحقق آرمان های[/][=&quot] [/][=&quot]الهی، وسیله ای برای نیل به مقاصد مكتبی و پیوند دادن جامعه بشری به[/][=&quot] [/][=&quot]تعالی[/][=&quot] [/][=&quot]انسانی تلقی نمود و در این راه در پیاده كردن نظریه خویش اهتمام[/][=&quot] [/][=&quot]نمود[/][=&quot].
[/]
[=&quot]در[/][=&quot] [/][=&quot]این رهگذر، ایشان علاوه بر اهتمام به حاكمیت آرمان ها و ارزش های مذهبی،[/][=&quot] [/][=&quot]از هیچ كوششی برای جنبه های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه نهضت فرو گذار[/][=&quot] [/][=&quot]ننمود و بدین ترتیب انقلاب به عنوان وسیله ای برای تحقق جمهوری اسلامی[/][=&quot] [/][=&quot]مطمح[/][=&quot] [/][=&quot]نظر ایشان قرار گرفت[/][=&quot].
[/]
[=&quot]در[/][=&quot] [/][=&quot]این نوشتار با استفاده از برخی مجلدات صحیفه[/][=&quot] [/][=&quot]نور سعی شده است به تجزیه و[/][=&quot] [/][=&quot]تحلیل رهیافت نظری حضرت امام ـ رحمه الله ـ[/][=&quot] [/][=&quot]نسبت به انقلاب پرداخته شود[/][=&quot].[/]