میشه با دختری نازیبا ازدواج کرد و خوشبخت بود

ازدواج با کسی که ملاک های ظاهری را ندارد (آقایان پاسخ دهند)

سلام علیکم

باتشکر از زحمات شما بزرگواران در این مجموعه ارزشمند،اجرکم عندالله

یکی از ملاکهای مهمی که آقایان برای ازدواج در نظر دارند ملاکهای ظاهری است، از طرفی از آنجایی که آقایان بصری هستند پس این موضوع یک موضوع کاملا طبیعی است و حق هر آقایی است که همسری انتخاب نماید که ملاکهای ظاهری را داشته باشد ،درست است؟
حال بنده حقیر مدتهاست سوالاتی در ذهنم است که از استاد گرامی و کاربران محترم (خصوصا آقایان) تقاضا دارم پاسخ دهند

1-بنده در تاپیک ها دیده ام که آقایان میگویند اگر همسرمان ملاکهای ظاهری را نداشته باشد ،با توجه به جامعه امروزی که متاسفانه دختران رنگارنگ در جامعه زیادند ،ممکن است بعد از ازدواج چشم و دلشان سیر نشود و یا به قول معروف چشمشان دنبال دختران مردم باشد و غیره

از طرفی بنده آقایان متدینی را میشناسم که خود این آقایان از نظر ظاهری دارای کمالات بودند(هم از قشرروحانی دیده ام هم غیر روحانی) اما با دختر خانمی ازدواج کردند که ملاکهای ظاهری را ندارد ، این آقایان واقعا عاشقانه همسرشان را دوست دارند(به گفته همسرشان، خانواده دختر خانم و دوستان آقا پسر) و چند سال است دارند زندگی میکنند

حال سوالم این است که :

آیا این آقایان (با توجه به توضیح اول حقیر در مورد بصری بودن آقایان) چشم و دلشان سیر نمیشود؟ آیا نگاهشان دنبال دختران رنگارنگ است؟
این آقایان که با دختر خانمی که ملاک ظاهری را ندارد ازدواج میکنند چگونه دارندبرخلاف طبیعتشان عمل میکنند؟!
آیا اینکه بیان میکنند همسرشان را خیلی دوست دارند و خیلی خوشبخت هستند دارند نقش بازی میکنند و واقعا اینگونه نیست؟!

چونکه برای یک دختر خانم متدین خیلی ناراحت کننده است که بداند همسرش بعد از ازدواج با او با توجه به بصری بودن و وضع جامه هیچگاه در کنار همسرش چشم و دلش سیر نمیشود (حال هرچقدر این دختر خانم خود را برای همسر زیبا کند و به او ابراز عشق و علاقه کند و با او خوش اخلاق باشد) و قرار است درزندگی زجر بکشد!!

2- اگر دختر خانمی متدین بود و از نظر آقا پسر تمام ملاکها را داشت به جز ملاک های ظاهری،بعد این آقا پسر این دختر خانم را رد کرد،آیا خداوند صددرصد راضی است؟ منظورم این است که اگر آقای متدینی بخواهد به رضای الهی عمل کند اینجا باید با این دختر خانم ازدواج کند یا نکند؟!

3- دختر خانمی که میداند خواستگارش برایش ملاکهای ظاهری مهم است ،اما تصمیم گرفته با او ازدواج کند(یعنی آقا پسر چون دیده دختر خانم همه ملاکهایش را داشته به جز ملاک ظاهری با اینکه این ملاک برایش خیلی مهم بوده اما تصمیم بگیردبا او ازدواج کند) آیا باید جواب بله بدهد یا نه؟ اگر جواب بله بدهد درحق آقا پسر جفا نکرده است (چون دختر خانم میداند ملاک ظاهری برای این آقا خیلی مهم بوده است) ؟ اگر این دختر خانم بخواهد به رضای الهی عمل کند باتوجه به اینکه ملاکهای ظاهری را ندارد باید با این آقا ازدواج کند یا نکند؟

از اینکه بنده حقیر را در رسیدن به پاسخ این سوالات یاری میفرمایید سپاسگزارم

خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند
یازهرا(س)