صلح، اعراب، فلسطین، اسرائیل

راه حل فلسطین

انجمن: 

امروز با تعدادی از دوستان صحبت می کردیم که بحث به قضیه فلسطین رسید

سوالی که من دارم این هست که راه حل قضیه فلسطین چی هست؟

لطفا بحث شعاری و ... نفرمایید که پاسخ من نیست

از سال 1948 که دولت صهیونی تشکیل شد، ملل عربی با اون وارد جنگ های متعدد شدند و در همه اون ها مفتضحانه شکست خوردند (حالا نگین حزب الله در 2006 پیروز شد یا حماس در 2008). این گروه ها حداکثر تونستن از خودشون دفاع کنند و نتونستن حتی یک سانتیمتر از خاک فلسطین رو آزاد کنند.

در حال حاضر با بحرانی که برای سوریه پیش اومده و این کشور با خاک یکسان شده (کاری که حتی اسرائیل هم نمیتونست انجام بده) و از طرفی مصر و اردن هم رسما با اسرائیل صلح کردند و تقریبا تمام کشورهای عربی با اسرائیل رابطه اقتصادی دارند، اسرائیل دشمن بزرگ و توانمندی به غیر از ایران نداره

ایران هم از اون دور هست و امکان لشکر کشی مستقیم به اسرائیل رو نداره

پس عملا راه حل نظامی برای غلبه بر اسرائیل دور از ذهن است

محاصره اقتصادی هم که ممکن نیست

این رژیم غاصب هم که هر روز از نظر علمی، آموزشی و اقتصادی و نظامی قدرتمندتر میشه

نظریاتی مانند همه پرسی از همه ساکنین واقعی فلسطین (که فکر می کنم رهبری ارائه داده بودند) هم ممکن نیست. چون این رژیم الان در موضع برتر هست و زیربار این مطلب نمیره. بحث های دوستان در مورد بیداری اسلامی و اتحاد مسلمین و ... هم که عملا غیرممکن است. الان بیشتر به اصطلاح مسلمین مارو اصلا مسلمان نمیدونن و بیشتر مشرک به شمار میارن). در کل جامعه اعراب توانایی هضم این مطالب رو هم نداره (همین الان در سوریه و عراق میبینیم)

خوب راه حل چیه؟

(دوستان محترم لطفا از بحث های شعارگونه در تاپیکی که بنده ایجاد کردم خودداری بفرمایید. در این سایت تاپیک هایی هست که می تونید برید و مدام شعار مرگ بر اسرائیل بدین. اما من میخوام اینجا ببینم که چطور میشه این شعار رو به عمل تبدیل کرد. پس اگر به حق الناس اعتقاد دارید، بیهوده وقت من و خودتون و دیگران رو تلف نکنید)

صلح اعراب و اسرائیل

سلام

من طی چند روز گذشته، بدلایلی با چند فلسطینی صحبت کردم

بعضی از اون ها می گفتند چنانچه اسرائیل به مرزهای 1967 برگرده، مشکلی با موجودیت اون نخواهند داشت

حالا سوال من این هست، فرض کنیم این اتفاق افتاد و اسرائیل به مرزهای 1967 برگشت و دولت خودمختار فلسطینی (ترکیب کرانه باختری و غزه) اون رو به رسمیت شناخت و باهاش صلح کرد

اون وقت موضع ایران چه خواهد بود؟

(هر چند به این نکته توجه نمی کنید اما خَيرُ الكَلامِ مَا دَلَّ وَ جَلَّ وَ قَلَّ وَ لَم يُمِلَّ؛. بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد. اگر به حق الناس اعتقاد دارید، از شعار و فحش و ... بپرهیزید و صرفا حرف اصلی را بزنید)