شهید محمودرضا ساعتیان

شهیدی که از بهشت برای فرزندش نامه نوشته است +سند


شهید محمودرضا ساعتیان فرزند محمّدحسین و معروف به «الهی» 23 دي 1340 در یزد بدنيا آمد. پس از گذراندن دوره تحصيلي ابتدایی در دبستان «صدّیق»، در مدرسه راهنمایی «معراج» به تحصیل پرداخت. سپس به تهران رفت و در 1359دیپلم ریاضی و فیزیک را از دبیرستان موسوی گرفت. او پس از فراگیری مقدمات علوم دینی، سطح متوسط را به پایان رساند و مدرک معادل کاردانی را از «مدرسه شهیدین»حوزه علميه قم دریافت كرد.



وي درمبارزات منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شرکت داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کمیته انقلاب برای مبارزه با منافقان به شمال کشور اعزام شد. در 10مهر 1359 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا 29 شهریور1360فعاليت کرد. مدتی مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد بود.

آنگاه برای فراگیری علوم دینی به قم رفت وهمزمان با تحصیل بارها در جبهه حضور یافت و درعمليات‌های مختلفی مانند: مجنون، فاو، والفجر 2و 8، حاج عمران و بیت المقدس 2 شرکت کرد. او در 23 فروردین 1365 بر اثر اصابت ترکش به پا، دست و پهلو مجروح شد. ساعتیان را «الهی» لقب داده بودند؛ چون معنویت و روحانیت فوق‌العاده‌ای داشت.

محمودرضا در سال 1364 ازدواج كرد و دو فرزند به نام‌های سلمان و ابوذر از خود به یادگار گذاشت. وي سه نامه برای فرزندش ابوذر نوشته و از او خواسته است که دردورانهای کودکی، نوجوانی و جوانی آنها را بخواند و زودتر از آن بازشان نکند. این شهید بزرگوار همچنین در نگارش نامه هایش حتی خط لازم را مد نظر قرار داده و برای سنین کودکی از خط بسیار ساده و روان استفاده کرده است.