شهید امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم بهرامی

شهید امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم بهرامی

انجمن: 


شهید سرتیپ دوم ابوالقاسم بهرامی درسال 1331 در شهر باختران در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و پس از سپری شدن 6 سال از عمرش، دوره تحصیلی ابتدائی خود را در دبستان حسینعلی گویا گذرانده و دوره متوسطه خود را در دبیرستان ابن سینا به پایان رسانید. در زمان تحصیل متوسطه خود علاوه بر دروس دبیرستانی به تعلیم و فراگیری دروس اسلامی پرداخت و همواره مشوق و راهنمای دوستان و همکلاسان خود بود و هدف اصلی او، اشاعه دین مبین اسلام و شناساندن رسول خدا و امامان برحق بود.
شهید پس از به پایان رساندن دوره متوسطه، نسبت به علاقه وافری که به لباس مقدس سربازی داشت، وارد دانشکده افسری ارتش شد و دوره ی مقدماتی خود را در شیراز سپری نمود. پس از آن به تیپ 3 دشت آزادگان منتقل و در آنجا به انجام وظیفه مشغول گردید.
زمانی که بعثیان کافر به سرکردگی صدام حسین اجیر شده شرق و غرب، به کشور جمهوری اسلامی ایران که سمبل آزادی و آزادگی و حریت است تجاوز نمودند، در آن زمان شهید سرگرد بهرامی، فرمانده زرهی گروهان تانک بود که با عزمی استوار و راسخ و پایانی شکست ناپذیر همراه با گروهان خود به مقابله با آنها پرداخت؛ به گفته فرمانده تیپ ایشان، این عمل به موقع باعث شد که حمله بعثیان کافر در این منطقه 48 ساعت به تأخیر بیفتد؛ شهید بهرامی در باز پس گرفتن تپه الله اکبر، دست او از ناحیه بازو شکست که در این عملیات شهید دکتر چمران صورت او را بوسید و از امام و رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران، تقاضای 2 سال ارشدیت برای او نمود که مورد قبول واقع شد و در حمله دیگر یک سال ارشدیت به ایشان داده شد.
سرانجام پس از یک سال در تاریخ 1360/06/11 در منطقه شحیطیه به دیدار معبود و عشق خود شتافت. به راستی شهید سرگرد ابوالقاسم بهرامی یک الگوی تمام معنی از نسل هابیلیان و سربازی فداکار و با ایمان برای اسلام و جمهوری اسلامی بود.