روای پردازی قبل از ازدواج

خواستگاری و رویا پردازی

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

من پسر24 ساله ام.و مدتی است که موارد مختلف را برای ازدواج، ارزیابی ذهنی می کنم تا ببینم کدوم مناسبه.

یکی از همکلاسیهام مورد خوبی به نظر میاد...اما متاسفانه به دلیل ارتباط زیاد مجازی که با هم داشتیم(برای درس و اینا) و همچنین فکر کردن زیاد من بهش باعث شده کمی بهش وابستگی ذهنی پیدا کنم و دائماً چهره اش جلوی چشمم باشه!!!
همون عشقی که جوانان امروزی، زندگیشونو به خاطرش به گند کشیدن!
اصلا از این احساس خوشم نمیاد و دوست ندارم ازدواج این چنینی داشته باشم. یعنی دوست ندارم قبل ازدواج، چنین احساسی در من ایجاد شه.
این احساس باعث میشه نتونم تصمیم صحیح و عقلانی بگیرم.
مثلا این دختره چندماه از من بزرگتره...مسلماً اگر گزینه ای باشه که سنش از من کمتر باشه ارجح هست. اما انقد ذهن من درگیر ایشونه که هی تلقین میشه بهم "همین خوبه دیگه!!! نمی خواد دنبال کس دیگه بگردی!!!"
اگر بخوام با این رویاها دنبال کس دیگه ای برم، مسلماً هی از نظر ذهنی دوست دارم به تفاهم نرسیم تا برم به این همکلاسیمون پیشنهاد بدم!!!! اصلاً هم معلوم نیست که قبول کنه.
لطف کنید راهنمایی کنید استاد!
از طرفی میگن نباید درمورد جنس مخالف رویاپردازی کنید! چون باعث میشه اگه جواب طرف منفی باشه ضربه روانی بهمون وارد شه...و بعد هم اینکه کلی عاطفه ی مفتی خرجش کردیم...
خب چه جوری آخه مگه میشه؟! از طرفی باید بهش فکر کنی برای ارزیابی کردنش و از طرفی، رویاپردازی هم پیش نیاد! واقعا سخته....


اول لطفا بگید که در هنگام ارزیابی موارد مختلف برای ازدواج، چه جوری مانع رویاپردازی ها بشیم؟! چون من هرموردی را بررسی می کنم ناخوداگاه همچین رویاهایی در ذهنم پدیدار میشه
دوم اینکه چیکارکنم که وابستگی نسبت به این همکلاسیم از ذهنم بپره تا بتونم عقلانی تصمیم بگیرم...شاید هم آخرسر با همین ازدواج کردم! اما نمی خوام ازدواج احساسی و عاشقانه و هیجانی باشه.........با توجه به اینکه همکلاسیمون هست و زیاد می بینمش و ناچار ارتباط زیادی هم با هم داریم.

ممنون از راهنماییتون


در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol: