حوزه-تحصیل-انتخاب رشته

نیاز به کمک شما بزرگواران دارم (تحصیل در حوزه و ضعف در دروس اجتماعی)

باسلام خدمت شما بزرگوارن ...:Gol:
اول از همه باید بگم فکر میکنم این موضوع تقریبا تکراری باشه اما تفاوت هایی داره که همین تفاوت ها باعث سردرگمی بنده شده...
:please:
من علاقه زیادی به تحصیل در رشته حوزوی دارم.اما از اونجایی که حوزه بعد از دیپلم هست من نمیتونم از سال اینده یعنی سال دهم واردش بشم.بنابراین باید در رشته معارف اسلامی تحصیل کنم.ازطرفی علاقه زیادی به رشته تجربی دارم ویکی دیگر از علایقم تحصیل در این رشته هست و هدفم اگر وارد این رشته بشم روانشناسی هست.من کاملا بین این دو رشته گیج شدم و نیاز به راهنمایی دارم.خوب باید اول از همه بگم من تنها مشکلم با رشته معارف اسلامی داشتن کتبی مرتبط با مطالعات اجتماعی(تاریخ مدنی و جغرافیا) ست.من به هیچ وجه قادر به درک این درس نبودم و همیشه از این درس نمره کم آوردم.از طرفی تقریبا در رشته تجربی موفق بودم...ولی نمیتونم آرزو تحصیل در رشته معارف رو هم فراموش کنم..هدف من از تحصیل در رشته معارف درک بیشتر خداوند،رسولان و امامان علیهم السلام و البته ترویج عشق ایشان است.
فکر میکنم با ادامه نحصیل در این رشته میتونم به همه ارزو هام برسم....ولی همونطور که مشکلم رو گفتم نمیدونم میتونم موفق باشم یانه.
شاید در رشته تجربی زیاد موفق نباشم ولی بهتر از مطالعات میفهمم و نمره کسب میکنم.این حرف من از تجربه ای ست که از سال سوم ابتدایی بدست آوردم.
اگر من درسی از علوم را دریک ساعت میخونم،یک درس از اجتماعی رو در یک روز میخونم!!!
تاکید میکنم تنها و تنها وتنها مشکل من در رشته معارف،مطالعات است.من هرگز نمیتونم این درسو تقبل کنم....ولی چه کنم که به این رشته علاقه دارم.من دوست دارم از همین الان بدونم میخوام چکارکنم و اگر قرار از بعد دیپلم برم حوزه بهتره ازالان شروع کنم.
ببخشید طولانی شد.متشکرم از وقتی که گزاشتید...
:Gol::Sham: