برای خدا

برای خدا یا برای ائمه ؟

انجمن: 

[="Arial Narrow"][="DarkSlateGray"]با سلام و دعای خیر برای همه اسکدینی های محترم

راستش پرسشی ذهن مرا مشغول کرده است چندماه.

گفتم پیش از طرح پرسش اولش بحث های پیش نیاز را در چند تاپیک دیگر انجام دهم
که شد این تاپیک ها

[h=1]اخلاص عمل[/h]
[h=1]اخلاص عمل در آیات قران[/h]
[h=1]فاصله اخلاص عمل با ریا[/h]
البته شاید نیاز به بحث های پیش نیاز دیگر هم بوده است برای این بحثی که میخواهم در زیر به وسط بکشم.

........

در برتری ایمه و انبیا نسبت به ما هیچ شکی نیست.
در نزدیکی ایمه و انبیا به خدا نسبت به سایرین هیچ شکی نیست.

در اینکه گاه انسان علاوه بر توکل به خدا نیاز به توسل به ایمه هم دارد هیچ شکی نیست.

اما یک سری حرفها شک ساز شده است.
به طرف میگم امسال حسینیه داره خوب میچرخه
برمیگرده میگه چون برای امام حسین است امام حسین همه چیز را میرساند.
ایا امام حسین روزی رسان است؟؟؟یا خدا

به دوستی میگم این کارها را برای چه انجام میدهی
میگوید برای امام حسین

یا به دوستی میگویم
چرا نگرانی که امسال محرم نتونی بیای
سال گذشته چه کسی کارهایت را جور کرد که بیای(درذهنم میگذارنم که خدا جور کرده است) اما او میگوید امام حسین جور کرده است
و
بعد میپرسم روزی رسانت کیست
میگوید خود امام حسین.

.............

البته که بسیاری از این دوستان خدا را بالاتر از ایمه میدانند
اما برخی از این دوستان چه بر زبان چه در درون خود این را جاری میکنند که امام حسین همه اسباب زندگی اش را ردیف کرده است

[SPOILER]در همان تاپیک اخلاص عمل هم گفتم که ممکن است چند تاپیک دیگر هم بخاطر بحث اخلاص عمل پیش بیاید که منظورم با همین تاپیک بود[/SPOILER]

خوب سوال اول این است
ایا
کسی که نیت عملش دقیقا و بدون ردخورد برای امام حسین است و نه برای خدا از خلوص عملش کم شده است؟؟؟

[SPOILER]بی تعصب در بحث شرکت کنیم . این یکی از همان بحث هایی است که وهابی ها بخاطرش به شیعه اشکال میگیرند.[/SPOILER][/][/]

اخلاص عمل

انجمن: 

سلام و تبریک عید فرخنده نیمه شعبان.

سوالی ذهن مرا بسیار مشغول کرده است.

عمل و عبادت ما باید برای خدا باشد؟؟؟
یا برای تقرب به خدا؟؟؟
یا برای رضایت خدا؟؟؟
یا در راه خدا؟؟؟
برای قبول خدا؟؟؟

[SPOILER]جلو جلو بگم بخاطر تعدد سوال مرتبط با این بحث و قوانین انجمن ممکن است چند تاپیک دیگر هم مرتبط به همین تاپیک خلق شود.[/SPOILER]

طبیعتا یکی از موارد فوق و مواردی که نام برده نشده
صد حساب میشود
و چون صد اید نود هم پیش ماست.
میخواهم بدانم ان صد کدام است که همه پیشش نود هستند و رسیدن به ان رسیدن به باقی را هم دارد!!!