بدبینی نسبت به همسر

روابط خارج از عرف دختران و ایجاد بدبینی

به نام خدا

سلام

یکی از کاربران سایت سؤالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشان مطرح شود،

با توجه به اهمیت موضوع، سؤال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


نقل قول:

با سلام
مدتی است در این سایت و سایت های دیگر می بینیم که دخترخانم هایی می آیند و درباره ی روابط خارج از ازدواج سؤال می پرسند، مثلاً اینکه قبلاً با کسی رابطه ای داشته اند آیا باید به نفر بعدی بگویند و اگر نگویند و بعداً بفهمد چه می شود یا آیا می توانند بدون اجازه ی پدر با کسی صیغه بخوانند و مدتی محرم بشوند، یا در این مسئله ی خاص از فلان مرجع تقلید کنند، یا .... و از سوی دیگر معمولاً دیده می شود که کارشناسان سایت به گونه ای می‌خواهند قضیه را به خوبی و خوشی ختم کنند و به طرف می گویند لازم نیست اطلاع بدهید یا اگر بفهمد هم شما مرتکب تدلیس نشده اید.

اما کسانی که این گونه به پنهان کردن قضیه سفارش می کنند و تصور می کنند به زندگی دختر بینوایی کمک کرده اند گویا توجه ندارند که از سوی دیگر حس بی اعتمادی و بدبینی را در جامعه می گسترانند . با این گونه سؤال ها و جواب ها اعتماد و اطمینان پسرانی که درصدد ازدواج هستند به دختران کم می شود. چه بسا تصور کنند بسیاری از دخترها چنین مسئله ای داشته اند و این سبب شود که انگیزه و تمایلشان به ازدواج کم شود یا اگر اقدام برای ازدواج کردند بدبین باشند و مثلاً بروند تمام زندگی گذشته ی طرف را بیرون بکشند یا از وی قسم و آیه بخواهند که قبلاً با کسی رابطه نداشته است. به این ترتیب رفتارهای نامتعارف برخی دختر دیگر دودش به چشم دخترانی دیگر و به چشم کل جامعه می رود. چه بخواهیم و چه نخواهیم در جامعه ی ما سابقه ی دختر قبل از ازدواج هم برای همسرش مهم است. اما این مسئله صرفاً با اینکه صرفاً عنوان «باکره» بر دختر صدق کند احراز نمی شود.

شخصاً برای من این اتفاق افتاده است. من از هنگامی که این قبیل پیغام ها و این گونه جواب هایی که به پنهان کاری سفارش می کنند دیده ام خیلی بدبین شده ام. برخلاف چند سال پیش واقعاً نمی توانم به این راحتی به کسی اعتماد کنم. چه کار باید بکنم؟ با این احساسی که در جان من و چه بسا دیگران رخنه کرده است؟

تشکر

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید:Gol:

چکار کنم که نسبت به رفتارهای همسرم بدبین نباشم؟

سلام و عرض ادب
بنده چند ماهیه که ازدواج کردم. و شکر خدا همسرم مرد بسیار منطقی و عاقل و مهربانی هستن.رابطه ام با ایشون خیلی خوبه.من از ایشون و همسرم هم از بنده خیلی راضی هستیم.اما یه مشکل وجود داره که گاهی باعث ناراحتی بینمون میشه.و اون مشکل متاسفانه زودقضاوت کردن منه!!!:Ghamgin:
من چندین ساله که همیشه با درس و دانشگاه مشغول بودم اما شرط ازدواج ایشون این بود که من نه کار کنم و نه ادامه تحصیل بدم.که من هم از دانشگاه انصراف دادم
الان ایشون چون خودشون کارفرما هستن،تایم کاریشون طولانیه و من هم تقریبا بیکارم.بعد وقتی مثلا ایشون بهم اسمس نمیدن یا زنگ نمیزنن،به شدت دلخور میشم و ناراحت و همش فکر میکنم که براش مهم نیستم که سراغی ازم نمیگیره.
یا وقتی میفهمم که مثلا یه روز زودتر از سرکار اومده و بامادر و خواهرش بوده کلی ناراحت میشمو ناخودآگاه باهاشون سرد برخورد میکنم.
چیکار کنم که از این قضاوتا که گاهی میبینم اشتباه بوده راحت شم؟
البته اینو بگم که وقتی همسرم پیشم هستن کاملا متوجهم که خیلی بهم علاقمندن ولی وقتی نیستن این مشکلا پیش میاد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید