اهل بیت علیهم السلام

فروکاست اختلافات صدر اسلام به اختلافات فامیلی!

پاسخ این شبهه چیست؟ قابل توجه شیعیان حواستون باشه عصبانی نشید خواهر شمرو فحش ندین چون خواهر شمر   زن حضرت علی   همان ام البنین مادر حضرت ابوالفضل است  مادر شمر هم فحش ندین چون مادر شمر  مادر زن حضرت علی است در ضمن خواهر یزید را هم فحش ندین چون زن امام حسن است ابو سفیان و عمرو ابوبکر را هم فحش ندین چون هر سه تای اون ها پدر خانم های  حضرت محمد هستن  بهتره به خودتون فحش بدین که نا آگانه به اختلاف خانوادگی اینا دخالت کرده اید این ها از نظر نسبی و سببی هزار جور باهم فامیل بودن

آیا امام علی علیه السلام از فتوحات زمان خلفا راضی بودند؟

انجمن: 
سلام خدمت کاربران، آیا امام علی علیه الصلاه والسلام از فتوحات بعد از محمد صلوات الله علیه و آله و پیش از رسیدنش به خلافت، آیا از فتوحات راضی بود؟ این سوال اصلیه. و اما بقیه سوالات فرع این سوال  اگر نبود و اگر ائمه سلام الله علیهم به خلافت می رسندند اسلام چگونه و چقدر گسترش پیدا می کرد؟ چرا در دوره حضرت علی علیه السلام کجی ها و بدعت ها درست نشد؟ چرا مجبور شد حجاز رو ترک کنه و بره عراق؟

توصیف اهل بیت علیهم السلام برای افراد غیر مذهبی

انجمن: 
سلام. اگه یکی ازما جلو ی جمع غیرمذهبی بپرسه : نظرت راجع ب امام حسین و اهل بیتشون چیه؛ ما در جواب چی بگیم ک هم ب خوبی نشانگر عشقمون ب اهل بیت باشه و هم جواب خوبی هم جلوی اون همه آدم غیرمعتقد باشه؟   ممنون میشم خیلی زود پاسخ بدین.

مباهله جلوه ای از عزت اسلام و روشن ترین دلیل باورهای شیعه



مناسبتهای ویژه، فرصتهای خوبی برای حق جویان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام پدید آورده است تا با بهره گیری از این روزهای روح نواز، پیوندهای معنوی و روحی خویش را با خداوند متعال و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت استمرار بخشیده و در استحکام و ریشه دار نمودن این روابط مبارک بکوشند و به این ترتیب گامهای مؤثری را به سوی سعادت و کامیابی حقیقی بردارند . در ماه ذی الحجه برگهای زرین و مسرت بخشی در تاریخ اسلام رقم خورده و به عنوان میراث جاویدان برای جهان اسلام به یادگار مانده است . از مناسبتهای سرورآفرین این ماه می توان به اول ماه، روز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا علیهما السلام و تولد حضرت ابراهیم خلیل الرحمن اشاره کرد . روز نهم و دهم به ترتیب روزهای عرفه و عید قربان روزهای پر شکوه اعمال حج را در پی دارد . ولادت امام هادی علیه السلام در روز پانزدهم، حماسه جاویدان عید غدیر در روز هجدهم، ماجرای افتخارآفرین خاتم بخشی علی علیه السلام و نزول آیه ولایت در روز بیست و چهارم و اعطای مدال افتخار «هل اتی » از سوی خداوند متعال به اهل بیت علیهم السلام به خاطر ایثار و فداکاری آن بزرگواران در روز بیست و پنجم این ماه، زینت بخش صفحات تاریخ اسلام گردیده است .
در این میان روز بیست و چهارم ذی الحجه، به مناسبت وقوع جریان مباهله، از اهمیت خاصی برخوردار است . به همین خاطر در این مقال سعی شده نخست به گزارشی کوتاه از ماجرای مباهله اشاره شود و سپس دست آوردها و آثار و برکات این حماسه معنوی بیان گردد .