امیر سرتیپ شهید سیدعلی اکبر هاشمی

امیر سرتیپ شهید سیدعلی اکبر هاشمی

انجمن: 


شهید سید علی اکبر هاشمی در روز هشتم مهر ماه سال 1325 در استان تهران دیده به جهان گشود. پس از طی تحصیلات اولیه و اخذ مدرک دیپلم در تاریخ 1345/07/01 از طریق شرکت در کنکور ورودی دانشکده افسری به استخدام ارتش در آمد. پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری در تاریخ 1348/07/01 در رسته پیاده به درجه ستواندومی نائل آمد. پس از طی دوره مقدماتی رسته پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز به لشکر 64 پیاده ارومیه اختصاص یافته و مشغول خدمت شد.


شهید از نظر اخلاق و ادب نمونه بارزی از فرماندهان صدر اسلام بود، شخصی مطیع و فرمانبردار و معتقد به ولایت مطلقه فقیه و عاشق امام (ره) بود.
حماسه رزم آفرینیهایش هنوز هم باعث افتخار ملت شهید پرور ایران است . او با نثار جان خود ریشه های انقلاب اسلامی را مستحکم نمود و به استقلال و آزادی امت شهید پرور قوت بخشید، وی به منظور حفظ تمامیت ارضی کشور و دوام انقلاب و مبارزه با دشمنان اسلام راهی جبهه های حق علیه باطل گردید و فرماندهی تیپ یک پیرانشهر که صحنه تاخت و تاز دشمنان از خدا بی خبر بود بعهده گرفت و با تلاش و جانفشانی و ایثاروفداکاری منطقه را از لوث سفاکان پاک نمود که تاریخ شاهد حماسه آفرینی های او خواهد بود و آیندگان با ورق زدن برگهای آن احساس غرور و افتخار خواهند کرد و بر پایمردیهای بزرگ مردانی چون او مباهات خواهند کرد.


سرانجام این افسر حزب اللهی بعد از چندین سال مبارزه در تاریخ 1368/03/10 در منطقه عملیاتی پیرانشهر در اثر سانحه اتومبیل به لقاءا.... پیوست و مراسم تشیع پیکر آن بزرگوار در ارومیه و تهران با شکوه هر چه تمامتر با حضور انبوه امت شهید پرور برگزار گردید.