ارتباط عاطفی از طریق اینترنت

با اجازه بیل گیتس بعلههههههههه

چند سال پيش بطور اتفاقي با خانومي در اينترنت آشنا شدم. 6 سالي اختلاف سني داشتيم. اين رابطه كم كم عاطفي شد . يواش يواش بحث ازدواج پيش اومد . گذشته دوتائمون بر هم پوشيده نبود و البته زيادم سياه نبود اما ما چند تا مشكل داريم . هر دومون منطقي مي انديشيم اما تو رابطمون گاهي تلفني مرتكب خطاهايي شديم و اين باعث مي شه گاهي فكر كنم نكنه پايه اين ازدواج بخاطر غريزه جنسي بنا شده باشه .چه جوري مي تونم مطمئن شوم كه ازدواج موفقي خواهم داشت ..........

پاسخ[=&quot]: [/]
ّْْبا سلام و تشکر

به نکات زير دقت فرماييد:

1-معمولاً علاقه هايي که از طريق فضاي مجازي بدون ديدن طرف مقابل ايجاد مي شود و قبل از اينکه به صورت منطقي تصميم به ازدواج بگيرند ، ايجاد مي شود و وابستگي ها و احساسات که در کنار علاقه ايجاد مي شود ، باعث پنهان ماندن شخصيت اصلي مي شود. در صورت ازدواج با اين وضعيت احساسي بعد از ازدواج و آشکار شدن شخصيت اصلي هردو مشکلات و اختلافات شروع مي شود.

2-قبل از اينکه وابستگي تان از اين بيشتر بشود ، به صورت جدي يک تحقيق محلي از محل زندگي ، روابط والدين ، وضعيت اعضا ي ازدواج کرده با همسرانشان، محل کار يا تحصيل ، دوستان انتخابي، نظر اساتيد و يا صاحب کار و کارفرما، و اينکه گذشته مشکل دار ايشان دقيقا چه بوده و چه تأثيري روي شخصيت و روحيات ايشان داشته بکنيد. اطلاعاتي که از ايشان مي گيريد با افرادي غير از ايشان منطبق کنيد . صحت و سقم اين صحبت ها را متوجه شويد.

3-سعي کنيد قبل از وابستگي شديد موانع و مشکلاتي مانند رضايت والدين، وضعيت اقتصادي و.... را برداشته ، رسماً( در صورت مطلوب بودن تحقيقات محلي ) به خواستگاري ايشان برويد.

4-براي پيشگيري از انجام ازدواج احساسي پشيمان کننده سعي کنيد انتظارات ، علاقه ها ، نيازها و موضوعاتي را که اهميت دارد ، بدون محافظه کاري و مخفي کاري مطرح کنيد و از ايشان بخواهيد آنچه که هست و مي خواهد شما باشيد، براي تان مطرح کند.

5-يکي از احساسات و افکار بدي که بعد از گذشت حداقل دو سال ازدواج ممکن است سراغ شما بيايد ،افکار بدبينانه نسبت به همسرتان است که در بعضي از موارد تبديل به وسواس فکري شده و زندگي را براي شما و همسرتان تلخ مي کند . افکار بدبينانه با اين سوال آغاز مي شود: با توجه به اينکه همسر من بدون ديدنم با من ارتباط برقرار کرده و با اعتماد اين ارتباط به دوستي تبديل شده، از کجا بدانم با افرادي ديگري در ارتباط نباشد؟