ادعای عجیب اهل سنت

مسیحیان : یک برابر سه ، اهل سنت : یک بزرگتر از دویست

انجمن: 

سلام
ما مسلمانان به مسیحیان اعتراض می کنیم که چرا شما خدا را در عین یکی بودن سه تا می دانید . چه اینکه این مطلب از نظر عقل واضح البطلان است اما از عجایب اینستکه برادران اهل سنت حرفی بالاتر از این را می زنند . آنها قائلند یک بزرگتر از دویست است .
مطلب نا آشنا نیست .
می دانید که از عجایب روزگار چهار نفر در تاریخ پشت سر هم به خلافت رسیده اند و عجیب آنستکه که فضیلت هریک نسبت به دیگری دقیقا بر اساس همین ترتیب زمانی است . آن چهار نفر خلفای راشدین هستند .
اهل سنت معتقدند ابوبکر از عمر ، عمر از عثمان و عثمان از علی ع برتر است . می گوییم چرا ابوبکر برتر از علی ع می گویند چون در جریان هجرت ابوبکر مصاحب پیامبر ص بود و آیه ای در مصاحبت ایشان با پیامبر نازل شده است . ما مته به خشاش نمی گذاریم و آیه را مورد مداقه قرار نمی دهیم تا ببینیم جهت فضیلتی در آیه برای جناب ابوبکر هست یا نه ولی می گوییم : بنابر تحقیق علمای بزرگ خودتان بیش از دویست آیه در شان و فضیلت علی ع نازل شده است چطور یک آیه که یک فضیلت را و آن هم مصاحبت را بیان می کند از دویست آیه ای که دهها وصف بی مانند را به علی ع نسبت می دهد ترجیح می دهید ؟
می گویند ؟؟؟؟
به نظر شما این ادعای برادران اهل سنت از ادعای مسیحیان عجیبتر نیست ؟
توضیح 1 : جناب حاکم حسکانی در کتاب شواهد التنزیل بیش از دویست آیه که در منقبت علی ع نازل شده است بر اساس مدارک اهل سنت جمع آوری نموده است .
توضیح 2 : حاکم در اصطلاح حدیث بالاترین درجه یک محدث است و عبارتست از اینکه محدث نزدیک به یک میلیون حدیث با سند را در حافظه داشته باشد و ما در تاریخ اسلام دو سه حاکم بیشتر نداریم .
موفق در پناه حق