صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کی گفته آیه 55 سوره مائده در شأن علی بن ابیطالبه ؟؟؟؟؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738

    کی گفته آیه 55 سوره مائده در شأن علی بن ابیطالبه ؟؟؟؟؟؟




    بسم الله الرحمن الرحيم

    المستغاث بک يا صاحب الزمان

    سلام
    کي گفته که آيه 55 سوره مائده در شأن علي بن ابيطالب عليه السلامه ؟
    اين سواليه که از مطالب دوستان عزيز اهل سنت برداشت ميشه !بزاريد کل داستان رو از ابتدا تعريف کنم !

    جاب عقيل و بقيه دوستان اهل سنت در تايپيک به چالش کشيدن امامت که به نتايج جالبي هم رسيده در مورد اصل امامت شبهه اي وارد کرده بودن ! در يکي از پست ها ايشون فرمودن که آيه 55 سوره مائده در شأن اميرالمومنين عليه السلام نيست و بعد از اينکه ما يه سري رفرنس به ايشون داديم ، همه رو تماماً رد کردن و علي الظاهر هم استدلالاتشون رو با تکيه نرم افزار حديثي شون مطرح ميکردن !

    حدود 3 يا 4 روز طول کشيد تا بنده مطالب ايشون رو بررسي کردم و به نتايج جالبي هم رسيدم ، اما قبل از اينکه نتيج رو خدمت ايشون و بقيه دوستان عرضه کنم سوالاتي از دوست عزيز آقاي عقيل پرسيدم که اينا بود :


    نقل قول نوشته اصلی توسط حميد نمایش پست ها

    اگر ما واقعاً به شما ثابت کنيم که نرم افزارهايتان ( که برگرفته از کتب شماست ) به صورت دقيق و حساب شده اي ويرايش شده ، شما حرف ما رو قبول ميکنيد ؟
    آيا اگه واقعاً دستبرد در منابعي که به آن استناد ميکنيد بر شما ثابت بشه ، شيعه ميشويد ؟؟؟؟
    شايد ، شما بگيد ، سوال درستي نيست ! ولي من ميگم هست ! چرا که شما دوستان براي پذيرش و درک حقيقت همين قرآن که آنرا هادي و راهگشا ميدانيد ، به حديث مراجعه ميکنيد ( اگه غير اينه بفرماييد ) و حالا اگه کسي همين حديث يا احاديث رو طوري ويرايش کنه که نشه از اونها حق رو فهميد ، آيا نمي شه از عملش تعبير به خيانت کرد ؟
    آيا نمي شه دلايل اين خيانت رو فهميد ؟
    آيا کتمان حق از گناهان بزرگ در پيشگاه خداوند نيست ؟
    و . . .

    حالا دوباره سوالم رو تکرار ميکنم ،
    اگه واقعاً بهتون ثابت بشه ، که هم مسلکانتان در احاديث دست برده اند ، شيعه ميشويد يا خير ؟؟؟؟؟





    اما بعد از طرح شدن اين سوالها جوابي از سوي دوستان نديدم ، گفتیم حالا دوستان اهل سنت شاید تمایلی به خوندن این مباحث ندارن ، اما شاید یکی پیدا شد دلش خواست از واقعیت سر در بیاره ! این بود که این تایپیک استارت زده شد! همیجا از همه دوستان عزیز و کارشناسان محترم تقاضادارم این تایپیک را از مطالب علمی خود محروم نفرمایند !


    بررسي رفرنس ها و پاسخ هاي دوست عزيز عقيل و نتايج بررسي در ادامه !

    ادامه داره . . .
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    1. فخر رازي / تفسير مفاتيح الغيب / ج 3 / ص 431


    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    اولا رازي چندين قول در باره اين آيه مي آورد
    قول اول: شاما تمام مومنين مي شود يعني دوستي با خدا و رسول و مومنين و راکعون يعني خشوع و فروتني و هر مومني بايد در حال نماز و زکات خشوع داشته باشد
    قول دوم: منظور فرد معيني است که بعضي گفته اند ابوبکر و بعضي گفته اند علي و در بقيه ي تفسير تمام برداشت هاي شيعه از اين آيه را رد مي کند از جمله در مورد کلمه ولي که به معناي دوست داشتم است چون در آيات قبل و بعد در باره ي دوستي با يهود و نصارا است ياأيها الذين ءامَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ اليهود والنصارى أَوْلِيَاء
    و هم چنين بقيه ي استدلال ها به اين آيه را رد مي کند و اين شرط انصاف نيست که بگوييم فخر رازي اين نظر را داشته و همچنين تمام روايات در اين مورد را ضعيف مي داند
    اما اشکال ندارد روايت را بررسي مي کنيم شايد صحح باشد و نظر رسول الله برتر از نظر رازي است
    ابوذر در سال 32 هجري وفات نموده اند
    و فخر رازي در سال 504 هجري به دنيا آمده اند
    پس امکان ندارد که رازي ابوذر را ديده باشد پس روايت ضعيف است


    اما نتيجه بررسي :


    گفته جناب فخر رازي در کتاب تفسيرش :
    تفسير الرازي - الرازي - ج 3 - ص 431

    القول الثاني : أن المراد من هذه الآية شخص معين ، وعلى هذا ففيه أقوال : روى عكرمة أن هذه الآية نزلت في أبي بكر رضي الله عنه . والثاني : روى عطاء عن ابن عباس أنها نزلت في علي بن أبي طالب عليه السلام . روي أن عبد الله بن سلام قال : لما نزلت هذه الآية قلت يا رسول أنا رأيت عليا تصدق بخاتمه على محتاج وهو راكع ، فنحن نتولاه . وروي عن أبي ذر رضي الله عنه أنه قال : صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما صلاة الظهر ، فسأل سائل في المسجد فلم يعطه أحد ، فرفع السائل يده إلى السماء وقال : اللهم أشهد أني سألت في مسجد الرسول صلى الله عليه وسلم فما أعطاني أحد شيئا ، وعلي عليه السلام كان راكعا ، فأومأ إليه بخنصره اليمنى وكان فيها خاتم ، فأقبل السائل حتى أخذ الخاتم بمرأى النبي صلى الله عليه وسلم ، فقال : " اللهم إن أخي موسى سألك " فقال : * ( رب اشرح لي صدري ) * إلى قوله * ( وأشركه في أمري ) * ( طه : 25 - 32 ) فأنزلت قرآنا ناطقا * ( سنشد عضدك بأخيك ونجعل لكما سلطانا ) * ( القصص : 35 ) اللهم وأنا محمد نبيك وصفيك فاشرح لي صدري ويسر لي أمري واجعل لي وزيرا من أهلي عليا أشدد به ظهري . قال أبو ذر : فوالله ما أتم رسول الله هذه الكلمة حتى نزل جبريل فقال : يا محمد إقرأ * ( إنما وليكم الله ورسوله ) * إلى أخرها ، فهذا مجموع مع يتعلق بالروايات في هذه المسألة .


    همونطوري که دوست عزيز عقيل فرمودند دو قول در کار است ، و قول اول همان است که ايشان فرمودند ، اما قول دوم : که شخص معيني باشد ، ولي نه اونطوري که عقيل فرمود !
    اينکه بعضي گفته اند ابوبکر و بعضي گفته اند علي اشتباه است !
    اون بعضي که گفتن ابوبکر کيا بودن ؟ عکرمه ، اين بعضيا فقط عکرمه بوده ، که به شهادت علماي علم رجال شخصي دروغ پرداز بوده ! ( جالب اینجاست که بدانید عکرمه تنها کسی ( یا از انگشت شمار کسانی ) بوده که آیه تطهیر را در شأن همسران رسول الله میدانسته و حاضر بوده بر سر تأویل آن حتی دست به مباهله هم بزنه !!! )
    اما بعضي هايي که روايت را به علي نسبت ميدهند : ابن عباس ، ابوذر و . . .
    اما اين از اولين روايت ( دقت کنيد که ما با درستي يا اشتباه بودن نظر رازي کاري نداريم بلکه فقط و فقط ميخوايم مطالب و صحت و سقم نرم افزار جناب عقيل رو بررسي کنيم )


    ادامه داره . . .
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۲۷
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    2. زمخشري / تفسير کشاف / ج 1 / ص 422


    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    ايشان هيچ روايتي را در مورد شان نزول آيه نمي آورد پس نظر زمخشري بدون دليل است و قابل قبول نيست



    اما نتيجه بررسي :



    تو اين مورد شما با يکي از قابليت هاي نرم افزاري اهل سنت آشنا ميشيد ، حذف ! دقت کنيد !

    الكشاف عن حقائق التنزيل وعيون الأقاويل - الزمخشري - ج 1 - شرح ص 624

    وقيل هو حال من يؤتون الزكاة بمعنى يؤتونها في حال ركوعهم في الصلاة ، وأنها نزلت في علي كرم الله وجهه حين سأله سائل وهو راكع في صلاته فطرح له خاتمه كأنه كان مرجا في خنصره ، فلم يتكلف لخلعه كثير عمل تفسد بمثله صلاته . فإن قلت : كيف صح أن يكون لعلي رضي الله عنه واللفظ لفظ جماعة ؟ قلت : جئ به على لفظ الجمع وإن كان السبب فيه رجلا واحدا ليرغب الناس في مثل فعله فينالوا مثل ثوابه ، ولينبه على أن سجية المؤمنين يجب أن تكون على هذه الغاية من الحرص على البر والاحسان وتفقد الفقراء ،

    اما اين هم نظر جناب زمخشري که به گفته دوست عزيز عقيل اصلاً در مورد شأن نزول اين آيه صحبتي به ميان نياورده !

    ادامه داره . . .
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۱۷
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    3. طبري / تفسير طبري / ج 6 / ص 186 و ج 6 ص 165 به نقل از ابن عباس

    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    حدثني المثنى قال، حدثنا عبد الله بن صالح قال، حدثني معاوية بن صالح، عن علي بن أبي طلحة، عن ابن عباس قوله:"إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا"، يعني: أنه من أسلم تولى الله ورسوله
    کجاي اين روايت گفته که حضرت علي منظور اين آيه هست؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    اين هم روايت ابن عباس


    اما نتيجه بررسي :


    اينبار بر خلاف دفعه قبل که نرم افزار عقيل عزيز کلاً حذف کرده بود ، دست به سانسور زد و يکمي بيشتر از نصف حديث رو قيچي کرد ، دقت کنيد ! ( البته اينم يکي ديگه از قابليت هاي نرم افزاريه ! )

    تفسير طبري - إبن جرير الطبري - ج 6 - ص 389 - 390

    حدثنا أبو كريب ، قال : ثنا ابن إدريس ، قال : سمعت أبي ، عن عطية بن سعد ، قال : جاء عبادة بن الصامت إلى رسول الله ( ص ) ، ثم ذكر نحوه . حدثني المثنى ، قال : ثنا عبد الله بن صالح ، قال : ثنى معاوية بن صالح ، عن علي بن أبي طلحة ، عن ابن عباس ، قوله : إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا يعني : أنه من أسلم تولى الله ورسوله . وأما قوله : والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون فإن أهل التأويل اختلفوا في المعني به ، فقال بعضهم : عني به علي بن أبي طالب . وقال بعضهم : عني به جميع المؤمنين . ذكر من قال ذلك :
    حدثنا محمد بن الحسين ، قال : حدثنا أحمد بن المفضل ، قال : ثنا أسباط ، عن السدي ، قال : ثم أخبرهم بمن يتولاهم ، فقال : إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون هؤلاء جميع المؤمنين ، ولكن علي بن أبي طالب مر به سائل وهو راكع في المسجد ، فأعطاه خاتمه .
    حدثنا هناد بن السري ، قال : ثنا عبدة ، عن عبد الملك ، عن أبي جعفر ، قال : سألته عن هذه الآية : إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون قلنا : من الذين آمنوا ؟ قال : الذين آمنوا قلنا : بلغنا أنها نزلت في علي بن أبي طالب ، قال علي من الذين آمنوا .
    حدثنا ابن وكيع ، قال : ثنا المحاربي ، عن عبد الملك ، قال : سألت أبا جعفر ، عن قول الله : إنما وليكم الله ورسوله ، وذكر نحو حديث هناد عن عبدة .حدثنا إسماعيل بن إسرائيل الرملي ، قال : ثنا أيوب بن سويد ، قال : ثنا عتبة بن أبي حكيم في هذه الآية : إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا قال : علي بن أبي طالب .
    حدثني الحرث ، قال : ثنا عبد العزيز ، قال : ثنا غالب بن عبيد الله ، قال : سمعت مجاهدا يقول في قوله : إنما وليكم الله ورسوله . . . الآية ، قال : نزلت في علي بن أبي طالب ، تصدق وهو راكع .
    ( بازهم تأکيد ميکنم فعلاً بررسي ماهيت اين احاديث مد نظر ما نيست بلکه ميخوايم ببينيم در اين نرم افزار ها که دوستان اهل سنت استفاده ميکنند ، چقد دستبرد زده شده !!!! )


    ادامه داره . . .
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۱۷
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    4. قاضي بيضاوي / تفسير انوار التنزيل / ج 1 ص 345

    نقل قول نوشته اصلی توسط عقیل نمایش پست ها
    { إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ الله وَرَسُولُهُ والذين ءَامَنُواْ } لما نهى عن موالاة الكفرة ذكر عقيبه من هو حقيق بها ، وإنما قال { وَلِيُّكُمُ الله } وَلم يقل أولياؤكم للتنبيه على أن الولاية لله سبحانه وتعالى على الأصالة ولرسوله صلى الله عليه وسلم وللمؤمنين على التبع . { الذين يُقِيمُونَ الصلاة وَيُؤْتُونَ الزكواة } صفة للذين آمنوا فإنه جرى مجرى الاسم ، أو بدل منه ويجوز نصبه ورفعه على المدح . { وَهُمْ رَاكِعُونَ } متخشعون في صلاتهم وزكاتهم
    و در ادامه هم روايتي در مورد شان نزول اين آيه ذکر نمي کند



    اما نتيجه بررسي :

    اينبار هم با مسئله حديث قبلي رو برو هستيم ، سانسور !
    تفسير البيضاوي - البيضاوي - ج 2 - ص 339

    الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة ) * صفة للذين آمنوا فإنه جرى مجرى الاسم أو بدل منه ويجوز نصبه ورفعه على المدح * ( وهم راكعون ) * متخشعون في صلاتهم وزكاتهم وقيل هو حال مخصوصة بيؤتون أو يؤتون الزكاة في حال ركوعهم في الصلاة حرصا على الإحسان ومسارعه إليه وإنها نزلت في علي رضي الله عنه حين سأله سائل وهو راكع في صلاته




    5. ابن ابي الحديد / شرح نهج البلاغه / ج 3 ص 275

    دوست عزيز ابن ابي الحديد را سني نمي دونن ، ما هم از آوردن حديث خودداري ميکنيم ، هر چند که با توجه به کثرت اينگونه احاديث در شرح نهج البلاغه ابي الحديد ، ميشه فهميد چرا ايشون سني نيست !

    آن يار کزو گشت سر دار بلند / جرمش اين بود که اسرار هويدا ميکرد !


    ادامه داره . . .
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۱۸
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    دینی
    نوشته
    398
    حضور
    25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1738



    راستی جناب عقیل و بقیه دوستانشان میفرمایند ابن ابی الحدید سنی نیست ، به این نوشتار دقت کنید !


    ابن ابي الحديد در مقدمه شرح بر نهج البلاغه اينگونه مينويسد :

    عموم مشايخ ما که خدايشان رحمت کند ، چه آنان که متقدم بوده اند و چه آنان که متأخر و چه پيروان مکتب بصره و چه پيروان مکتب بغداد ، در اين موضوع اتفاق نظر دارند که بيعت با ابوبکر صديق بيعتي صحيح و شرعي بوده ، هر چند که خلافت ابوبکر منصوص نبوده و در باره آن نصي وجود نداشته ولي بيعت با او با اختيار و انتخاب انجام يافته که به وسيله اجماع و غير اجماع ثابت شده است و اين خود طريقي براي ثبوت امامت است .
    در باره برتري و تفضيل ميان معتزلي ها اختلاف نظر است .قدماي بصري ها مانند ابو عثمان عمرو بن عبيد و ابو اسحاق بمن نظام سيار ( م 231 ) و ابو عثمان عمرو بن بحر جاحظ ( م 255 ) و ابومعن ثمامة بن اشرس و ابو محمد هشام بن عمرو فوطي و ابو يعقوب يوسف ين عبدالله شحام و جماعتي ديگر از ايشان معتقدند که ابوبکر از علي برتر و افضل بوده است و آنان ترتيب فضيلت خلفا را به ترتيب خلافت ايشان ميدانند .....

    ( مقدمه شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد 3 / 27 - 1 )

    میشه بفرمایید اگه ابن ابی الحدید پیرو مکتب خلفاء نیست پس تو دم و دستگاه حضرات چه کار میکرده ؟؟؟؟



    هر چند ما از ایشون حدیثی نمی آوریم ! خیالتان راحت !!!!

    با تشکر



    راستی ادامه داره . . .
    ویرایش توسط حمید : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۱:۲۹
    لیت شعری أین استقرّت بک النّوی . . .

    مهدی جان . . .

    کاش میدانستم دلها کجا با تو آرام میگیرد . . . ؟

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام بر دوست عزیزم حمید گرامی
    اگه قبلا به سوالت پاسخ ندادم معذرت می خوام چون زیاد منظورت را نمی فهمیدم اما حالا واضح تر گفتید متوجه هدفتان شدم.
    همان وقت از شما خواستم که متن عربی روایاتی را که در نظر دارید بیاورید و فقط به آدرس دادن اکتف نکنید چون آدرس ها متفاوت است و تفسیر ها وسیع مثلا ابن کثیر 20 صفحه در تفسیر این آیه نوشته و من هم که نمی تونم همه را مطالعه کنم و این سوء تفاهم از این جا شروع شد که شما متن عربی نیاوردید.
    اما حالا خوشحالم که خودتان دست به تحقیق زده اید.
    همه ی اشکالات را با هم بررسی می کنیم.
    ادامه دارد ...
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    نقل قول نوشته اصلی توسط حمید نمایش پست ها
    اما نتيجه بررسي : گفته جناب فخر رازي در کتاب تفسيرش : تفسير الرازي - الرازي - ج 3 - ص 431 القول الثاني : أن المراد من هذه الآية شخص معين ، وعلى هذا ففيه أقوال : روى عكرمة أن هذه الآية نزلت في أبي بكر رضي الله عنه . والثاني : روى عطاء عن ابن عباس أنها نزلت في علي بن أبي طالب عليه السلام . روي أن عبد الله بن سلام قال : لما نزلت هذه الآية قلت يا رسول أنا رأيت عليا تصدق بخاتمه على محتاج وهو راكع ، فنحن نتولاه . وروي عن أبي ذر رضي الله عنه أنه قال : صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم يوما صلاة الظهر ، فسأل سائل في المسجد فلم يعطه أحد ، فرفع السائل يده إلى السماء وقال : اللهم أشهد أني سألت في مسجد الرسول صلى الله عليه وسلم فما أعطاني أحد شيئا ، وعلي عليه السلام كان راكعا ، فأومأ إليه بخنصره اليمنى وكان فيها خاتم ، فأقبل السائل حتى أخذ الخاتم بمرأى النبي صلى الله عليه وسلم ، فقال : " اللهم إن أخي موسى سألك " فقال : * ( رب اشرح لي صدري ) * إلى قوله * ( وأشركه في أمري ) * ( طه : 25 - 32 ) فأنزلت قرآنا ناطقا * ( سنشد عضدك بأخيك ونجعل لكما سلطانا ) * ( القصص : 35 ) اللهم وأنا محمد نبيك وصفيك فاشرح لي صدري ويسر لي أمري واجعل لي وزيرا من أهلي عليا أشدد به ظهري . قال أبو ذر : فوالله ما أتم رسول الله هذه الكلمة حتى نزل جبريل فقال : يا محمد إقرأ * ( إنما وليكم الله ورسوله ) * إلى أخرها ، فهذا مجموع مع يتعلق بالروايات في هذه المسألة . همونطوري که دوست عزيز عقيل فرمودند دو قول در کار است ، و قول اول همان است که ايشان فرمودند ، اما قول دوم : که شخص معيني باشد ، ولي نه اونطوري که عقيل فرمود ! اينکه بعضي گفته اند ابوبکر و بعضي گفته اند علي اشتباه است ! اون بعضي که گفتن ابوبکر کيا بودن ؟ عکرمه ، اين بعضيا فقط عکرمه بوده ، که به شهادت علماي علم رجال شخصي دروغ پرداز بوده ! ( جالب اینجاست که بدانید عکرمه تنها کسی ( یا از انگشت شمار کسانی ) بوده که آیه تطهیر را در شأن همسران رسول الله میدانسته و حاضر بوده بر سر تأویل آن حتی دست به مباهله هم بزنه !!! ) اما بعضي هايي که روايت را به علي نسبت ميدهند : ابن عباس ، ابوذر و . . . اما اين از اولين روايت ( دقت کنيد که ما با درستي يا اشتباه بودن نظر رازي کاري نداريم بلکه فقط و فقط ميخوايم مطالب و صحت و سقم نرم افزار جناب عقيل رو بررسي کنيم ) ادامه داره . . .
    اولا برای این که مطمئن بشی که نرم افزار بنده مشکلی ندارد می گویم که همه ی این موارد را که از تفسیر رازی گذاشتی در نرم افزار بنده هم وجود دارد ولی ای کاش همان وقت این طور جلو می آمدید و مستند ذکر می کردید.
    دوما من قبول ندارم که این آیه در شان ابوبکر نازل گشته بلکه معتقدم منظور همه ی مومنین است.
    سوما چون گفتی به صحت و سقم مطالب کاری نداریم من هم این را رها می کنم ولی مطمئن باشید که نرم افزار بنده مشکلی ندارد و شما هم اگر این نرم افزار را ندارید می توانید به درار مراجعه کنید
    http://www.dorar.net/enc/hadith

    این هم دلایل رازی بر ضد این گونه احادیث بدون سند :
    وأما استدلالهم بأن الآية مختصة بمن أدى الزكاة في الركوع حال كونه في الركوع ، وذلك هو علي بن أبي طالب فنقول : هذا أيضاً ضعيف من وجوه : الأول : أن الزكاة اسم للواجب لا للمندوب بدليل قوله تعالى { وآتوا الزكاة } [ البقرة : 43 ] فلو أنه أدى الزكاة الواجبة في حال كونه في الركوع لكان قد أخر أداء الزكاة الواجب عن أول أوقات الوجوب ، وذلك عند أكثر العلماء معصية ، وأنه لا يجوز إسناده إلى علي عليه السلام ، وحمل الزكاة على الصدقة النافلة خلاف الأصل لما بينا أن قوله { وآتوا الزكاة } ظاهرة يدل على أن كل ما كان زكاة فهو واجب . الثاني : وهو أن اللائق بعلي عليه السلام أن يكون مستغرق القلب بذكر الله حال ما يكون في الصلاة ، والظاهر أن من كان كذلك فإنه لا يتفرغ لاستماع كلام الغير ولفهمه ، ولهذا قال تعالى : { الذين يَذْكُرُونَ الله قياما وَقُعُوداً وعلى جُنُوبِهِمْ ويتفكرون في خَلَقَ الله السموات والارض } [ آل عمران : 191 ] ومن كان قلبه مستغرقاً في الفكر كيف يتفرغ لاستماع كلام الغير . الثالث : أن دفع الخاتم في الصلاة للفقيرعمل كثير ، واللائق بحال علي عليه السلام أن لا يفعل ذلك . الرابع : أن المشهور أنه عليه السلام كان فقيراً ولم يكن له مال تجب الزكاة فيه ، ولذلك فإنهم يقولون : إنه لما أعطى ثلاثة أقراص نزل فيه سورة { هل أتى } [ الإنسان : 1 ] وذلك لا يمكن إلا إذا كان فقيراً ، فأما من كان له مال تجب فيه الزكاة يمتنع أن يستحق المدح العظيم المذكور في تلك السورة على إعطاء ثلاثة أقراص ، وإذا لم يكن له مال تجب فيه الزكاة امتنع حمل قوله { وَيُؤْتُونَ الزكواة وَهُمْ رَاكِعُونَ } عليه .

    حمید گرامی مطمئن باش که رازی چنین نظری ندارد و اگر هم داشته باشد باید یک روایت صحیح بیاورد.
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    149
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    185



    سلام دوست عزیز جناب آقای عقیل خوشحالم بالاخره منظور آقای حمید رو فهمیدید چون من که چیزی از حرفهای ایشون سر در نیاوردم (نرم افزار) موضوعش چیه؟ ما که هر چی فکر کردیم نفهمیدیم کدوم نرم افزار
    راستی تایپیک به چالش کشیدن امامت نمیشه چیزی وارد کرد مضوع چیه؟


  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    339
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    540



    سلام علیکم
    نقل قول نوشته اصلی توسط baluch boy نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز جناب آقای عقیل خوشحالم بالاخره منظور آقای حمید رو فهمیدید چون من که چیزی از حرفهای ایشون سر در نیاوردم (نرم افزار) موضوعش چیه؟ ما که هر چی فکر کردیم نفهمیدیم کدوم نرم افزار
    منظورش نرم افزار مکتبه الشامله است و می گوید این نرم افزارتان مشکل دارد و کتاب ها را تحریف کرده است
    نقل قول نوشته اصلی توسط baluch boy نمایش پست ها
    راستی تایپیک به چالش کشیدن امامت نمیشه چیزی وارد کرد مضوع چیه؟
    موضوع امامت توسط جناب صدرا به خاطر طولانی شدن بحث قفل شده است
    ویرایش توسط عقیل : ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ در ساعت ۱۸:۰۰
    حضرت علی رضی الله عنه می فرمایندخداوند) تو را فرمان داده که از او بخواهي تا عطا کند، درخواست رحمت کني تا ببخشايد، و خداوند بين تو و خودش کسي را قرار نداده تا حجاب و فاصله ايجاد کند، و تو را مجبور نساخته که به شفيع و واسطه‏اي پناه ببري
    نهج البلاغه
    نامه ی 31

صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. در جامعه ی امروزی ؛ هرچه با حجاب تر ، نگاه ها بیشتر ؟؟؟؟؟؟
    توسط در محضر خدا در انجمن عفاف و حجاب
    پاسخ: 80
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۳۱, ۱۴:۲۰
  2. جمع بندی نسبیت در اخلاق؟؟؟؟؟؟
    توسط ذکر یونسیه در انجمن مسائل فلسفه اخلاق
    پاسخ: 22
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۲۶, ۱۷:۴۸
  3. قتال اهل کتاب این بار تهاجمی !!!!؟؟؟؟؟؟
    توسط under taker در انجمن سؤالات و شبهات تفسیري
    پاسخ: 26
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۲۴, ۱۹:۰۵
  4. فرق کفاره با فدیه چیست؟؟؟؟؟؟
    توسط شبکه1 در انجمن قضا و کفاره روزه
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۸, ۱۵:۳۸
  5. مرتاض یا رمالی زمان مرگم را گفته. چه کنم؟؟؟؟؟؟
    توسط عبدالرحیم در انجمن معاد شناسی
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۲, ۲۲:۲۸

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود