صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا مسلمانان نگران اهانت دیگران به باورها و اعتقادات شان هستند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    8
    حضور
    14 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    21

    مطلب چرا مسلمانان نگران اهانت دیگران به باورها و اعتقادات شان هستند؟




    با عرض سلام و خدا قوت
    اولا باید عرض کنم این سوال از طرف خود من نیست بلکه شبهه ای است که در یکی از سایت ها دیدم و میخواستم جوابشو بدونم.
    متنش از این قراره:
    ------
    چرا مسلمانان نگران اهانت دیگران به باورها و اعتقادات شان هستند؟ اما چرا مسلمانان نگران اهانت شدن به باورهایشان هستند؟
    کسی که به محمد رسول الله اهانت کند و با وی به دشمنی بپردازد حکمش از نظر علمای اسلامی مرگ است و خونش حلال است، البته حکم کسی که به امامان، خدا و حتی به فرشته ها نیز توهین کند باید به سرعت کشته شود و پیاده شدن این حکم نیاز به دادگاه و قاضی ندارد، یک مسلمان خود میتواند این حکم را در هر شرایطی پیاده کند و فقها در این مسئله با یکدیگر «اجماع» دارند، ماده 513 قانون مجازات اسلامی ایران در این مورد میگوید:
    اگر توهینی مشمول ساب النبی باشد، مجازات آن اعدام است و در این مورد هر که بشنود براو کشتن واجب است و نیازی به اذن امام و رهبر شرعی نیست، مسئله مورد اجماع، فقیهان، و از جرائم غیر قابل گذشت است. و اگر مشمول حکم ساب النبی نباشد، به حبس از یک تا پنج سال محکوم می‌گردد، و این جرم، بازهم غیر قابل گذشت است و مشمول ماده‌ی (727) نیست.
    براستی دلیل این همه توحش و حساسیت شدید در میان مسلمانان چیست؟ به فرض اینکه خدایی وجود داشته باشد و نبوت محمد نیز قابل دفاع باشد آیا این قابل دفاع است که مسلمانان بخواهند از اهانت به خدا و پیامبر و دینشان آزرده شوند و به دفاع از آنها بپردازند؟ به نظر نمیرسد خداوندی قدیر و علیم که همه چیز را میداند و همه کاری را میتواند انجام دهد از اهانت یک انسان به خود ناراحت شود، و یا اینکه از انسان دیگری کمک بخواهد، اگر خدا از اهانت ناراحت شود میتواند خودش از خودش دفاع کند نیاز به دفاع انسانها ندارند، پس برای پرسش بالا باید پاسخهایی غیر از اینکه مسلمانان در حال دفاع از خدا و پیامبر و غیره هستند را جستجو کرد. چند پاسخ قابل تصور را در زیر مرور میکنیم.

    یکم – به نظر میرسد مسلمانان باورهای دینیشان را بیش از حد جدی میگیرند، برای شخصیتهای مقدسشان از جمله خدا، پیامبران و امامان قدرتهای ماوراء طبیعی بسیار زیادی توهم میکنند و انتظار یاری زیادی از آنها دارند. شخصیت های مقدس مذهبی برای مسلمانان همانند بت برای بت پرستان هستند، وقتی کسی به بتهای آنها اهانت میکند انگار بتهای آنها را شکسته است، مسلمانان تمام عمر خود را در ترس از قدرت این بتها زندگی میکنند، ولی وقتی میبینند شخصی به این بت ها اهانت میکند و این بتها نمیتوانند از خود دفاع کنند طبیعتاً متوجه عجز و بی خاصیتی این بت ها میشوند یا دستکم ایمانشان تضعیف میشود. این است که روحانیون برای جلوگیری از وقوع این شک، اهانت به اسلام را جدی میگیرند، چون اهانت به اسلام، حال آنکه باوری که با اهانت دیگران سست شود مسلماً باور سست مایه و بیهوده ایست و ما میدانیم که اسلام حقیقتاً چنین است. وقتی مادربزرگ شما ببیند که شما بعد از اهانت به اسلام به سوسک تبدیل نمیشوید در دین خود و درستی اراجیفی که به آنها اعتقاد داشته است رفته رفته شک میکند. شاید اگر من هم قرار بود از یک مشت اراجیف مجبور بودم دست به خشونت ببرم.
    این خود مارا یاد داستان ابراهیم و نابود کردن بتهای قوم خود می اندازد، ابراهیم بت هارا میشکند و میگوید ببینید این بتها حتی از خود نمیتوانند دفاع کنند، پس نیرویی ندارند، به عبارت دیگر ابراهیم از بتها یک عمل را انتظار داشت و میخواست از آنها امتحان بگیرد، در مورد مسلمانان نیز دقیقا همین مسئله است. بت نامرئی و آسمانی آنها چون موجودی خیالی و غیر حقیقی است هیچ کاری را در واقع نمیتواند انجام دهد و حتی قدرت دفاع از خود را نیز ندارد. اگر کسی به او توهین کند او نمیتواند هیچ کاری بکند. این مسلمانان هستند که باید به یاری او بیایند و از او دفاع بکنند و دشمنانش را بکشند، و این خود بسیار مضحک است. بنابر این توهین کردن به اسلام، یک خدا شکنی است که شباهت بسیاری با بت شکنی ابراهیم سامی دارد، روشن است که از نگرش ما فرق چندانی میان بت پرستی و خداباوری نیست، و همانگونه که خداباوران، خداباوری را برتر از بت پرستی میدانند ما نیز بیخدایی را برتر از خداباوری میدانیم. هردو در جهت مبارزه با خرافات و جهل انجام میگیرند و هردو یک نتیجه میدهند، اگر مسلمانان کار ابراهیم را تایید میکنند، این منافقانه است که کار اهانت کنندگان به اسلام را تقبیح کنند!


    -------
    سوالش اینجاست ک میگه چرا وقتی خدا قادره و توانایی دفاع از خودش رو داره باید قانونی وضع بکنیم و در اون کسی رو ک به خدا بی احترامی میکنه مجازات کنیم؟
    این که میشه عین وضعی ک حضرت ابراهیم برای نشون دادن ناتوانی بت ها اون ها رو شکست....

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58283



    با نام و یاد دوست





    چرا مسلمانان نگران اهانت دیگران به باورها و اعتقادات شان هستند؟








    کارشناس بحث: استاد صفا


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    اما چرا مسلمانان نگران اهانت شدن به باورهایشان هستند؟
    با سلام
    چون حساسیت نسبت به باورها و مقدسات، امری مورد اتفاق تمام عقلاء عالم است، و اهانت کاری ناپسند در نزد تمام عقلاء عالم
    آزادی بیان صحیح است اما قطعا توهین و فحش دادن جزء آزادی بیان نیست.
    لذا در تمام ادیان به کسانی که به اعتقادات توهین می نمایند مجازاتی معین نموده اند، چنانچه در تمام دادگاه های جهان برای کسی که ناسزاگویی و فحش پراکنی می کند مجازاتی معین می شود.
    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    کسی که به محمد رسول الله اهانت کند و با وی به دشمنی بپردازد حکمش از نظر علمای اسلامی مرگ است و خونش حلال است، البته حکم کسی که به امامان، خدا و حتی به فرشته ها نیز توهین کند باید به سرعت کشته شود و پیاده شدن این حکم نیاز به دادگاه و قاضی ندارد، یک مسلمان خود میتواند این حکم را در هر شرایطی پیاده کند و فقها در این مسئله با یکدیگر «اجماع» دارند، ماده 513 قانون مجازات اسلامی ایران در این مورد میگوید:
    اگر توهینی مشمول ساب النبی باشد، مجازات آن اعدام است و در این مورد هر که بشنود براو کشتن واجب است و نیازی به اذن امام و رهبر شرعی نیست، مسئله مورد اجماع، فقیهان، و از جرائم غیر قابل گذشت است. و اگر مشمول حکم ساب النبی نباشد، به حبس از یک تا پنج سال محکوم می‌گردد، و این جرم، بازهم غیر قابل گذشت است و مشمول ماده‌ی (727) نیست.
    متن ماده 513 قانون مجازات اسلامی چنین است:
    «ماده 513 - هركس به مقدسات اسلام و يا هر يك از انبياء عظام يا ائمه طاهرين ( ع ) يا حضرت صديقه طاهره ( س ) اهانت نمايد اگر مشمول حكم ساب النبي باشداعدام مي شود و در غير اين صورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد ».

    (
    http://hoghoogh.online.fr/article.php3?id_article=68)

    آنچه شما مطرح نموده اید تفاوت فاحش با متن قانون دارد، قانون مجازات اعدام را برای او مشخص نموده است نه قتل، اعدام جنبه حکومتی دارد ولی قتل جنبه عام دارد و می تواند توسط هر فردی اتفاق بیفتد.
    در جنبه حکومتی ، ابتدا باید اثبات جرم شود و آن نیاز برگزاری دادگاه و دادرسی است بر خلاف هنگامی که جنبه فردی پیدا می کند. در این باره پژوهش های متعددی صورت گرفته است و سوالات متعددی مطرح است من جمله:
    مقصود از توهین و سب چیست؟
    اگر سب بخاطر وجود شبهه اعتقادی باشد، آیا حکم مذبور جاری است؟
    اگر فرد مذبور در شرایط غیر عادی روحی چنین کاری نمود، وضعیت چگونه خواهد بود؟
    در سب و توهین ، ملاک وقوع آن بشکل دفعی است یا استمرار شرط است؟
    و...
    پاسخ این سوالات و دهها سوال دیگر را می توان در رساله ارشد«نقد و بررسی ماده 513 قانون مجازات اسلامی و مقایسه آن با موازین فقهی،امین کوهیان افضل دهکردی» یافت ، مطالعه این پژوهش نشان می دهد حکم مذبور دارای شرایطی است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    براستی دلیل این همه توحش و حساسیت شدید در میان مسلمانان چیست؟
    توهین و ناسزا گفتن خود از مصادیق بارز بی فرهنگی و عقب ماندگی تمدنی است، و بالتبع باید با مظاهر بی فرهنگی، مقابله نمود. و از ترویج آن در جامعه جلو گیری نمود و مخصوصا اگر نسبت به عالی ترین باورها عمومی و دینی باشد، باید دارای مجازات بالاتری باشد تا توان بازدارندگی از ایجاد و توسعه آن را داشته باشد.لذا حکم اعدام بیشتر جنبه بازدارندگی دارد. با وجود حکومت اسلامی در ایران، در سالهای بعد از انقلاب، چنین حکمی اجرا نشده است، اگر هم اجرا شده، بسیار کم بوده است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    به فرض اینکه خدایی وجود داشته باشد و نبوت محمد نیز قابل دفاع باشد آیا این قابل دفاع است که مسلمانان بخواهند از اهانت به خدا و پیامبر و دینشان آزرده شوند و به دفاع از آنها بپردازند؟
    اولا خدا هست
    ثانیا وقتی می گوییم خدا هست یعنی قوانینی لازم اجرا نیز برای بشر وضع نموده است، یکی از قوانینی که خداوند طبق اعلان پیامبر و ائمه وضع نموده است، حکم ناسزاگو به خداست، وظیفه معتقد به خدا هم اجراء حکم خداست.
    حتی اگر این حکم را خدا وضع نمی نمود، طبق بناء عقلا برای محافظت از باورهای خود مسلمین وظیفه داشتند حکمی را وضع نمایند که جنبه بازدارندگی داشته باشد و مانع شیوع بی ادبی و توهین به مقدسات در سطح جامعه شود.
    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    ه نظر نمیرسد خداوندی قدیر و علیم که همه چیز را میداند و همه کاری را میتواند انجام دهد از اهانت یک انسان به خود ناراحت شود، و یا اینکه از انسان دیگری کمک بخواهد، اگر خدا از اهانت ناراحت شود میتواند خودش از خودش دفاع کند نیاز به دفاع انسانها ندارند،
    طبق باور تمام ادیان اسمانی این دنیا ، مکانی برای امتحان است، ، امتحان کسی به این است که به خدا ناسزا بگوید یا نگوید؟ و امتحان دیگری ، اجرا حکم خدا در مورد ناسزاگو است!
    این دنیا دار مکافات نیست این جهان موضعی برای عمل است، به مکافات اعمال در جهانی دیگر رسیدگی می شود. هرکسی که گناهی مرتکب می شود، در واقع نوعی بی حرمتی به خدا می نماید، این دنیا برای این است که افراد نیکوکار از بدکار بر طبق عمل و نیتشان جدا شوند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    یکم – به نظر میرسد مسلمانان باورهای دینیشان را بیش از حد جدی میگیرند، برای شخصیتهای مقدسشان از جمله خدا، پیامبران و امامان قدرتهای ماوراء طبیعی بسیار زیادی توهم میکنند و انتظار یاری زیادی از آنها دارند. شخصیت های مقدس مذهبی برای مسلمانان همانند بت برای بت پرستان هستند، وقتی کسی به بتهای آنها اهانت میکند انگار بتهای آنها را شکسته است، مسلمانان تمام عمر خود را در ترس از قدرت این بتها زندگی میکنند، ولی وقتی میبینند شخصی به این بت ها اهانت میکند و این بتها نمیتوانند از خود دفاع کنند طبیعتاً متوجه عجز و بی خاصیتی این بت ها میشوند یا دستکم ایمانشان تضعیف میشود. این است که روحانیون برای جلوگیری از وقوع این شک، اهانت به اسلام را جدی میگیرند، چون اهانت به اسلام، حال آنکه باوری که با اهانت دیگران سست شود مسلماً باور سست مایه و بیهوده ایست و ما میدانیم که اسلام حقیقتاً چنین است. وقتی مادربزرگ شما ببیند که شما بعد از اهانت به اسلام به سوسک تبدیل نمیشوید در دین خود و درستی اراجیفی که به آنها اعتقاد داشته است رفته رفته شک میکند. شاید اگر من هم قرار بود از یک مشت اراجیف مجبور بودم دست به خشونت ببرم.
    انسان با فرهنگ توهین نمی کند ، ناسژا هم نمی گوید، نقد عاقلانه و عالمانه می کند. با فکر و اندیشه، به مبارزه هر تفکری می رود. بزرگان ادیان نیز هیچ گاه ناسزا نگفتند بلکه با اقامه برهان حق را اثبات کردند و هیچگاه از ناسزا به عنوان جز برهان خود نیز استفاده نکردند.
    علماء اسلام چون با دلیل عقلی یقین آور حقانیت اسلام را پذیرفته اند، از نقد و سوال واهمه ای ندارند، این سایت و دهها سایت دیگر در همین راستا تشکیل شده است. در طول تاریخ هیچ عالم جامع الشرایط مسلمانی از دین برنگشته است ولی هزاران اندیشمند مادی گرا مومن به اسلام شده اند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط adler نمایش پست ها
    این خود مارا یاد داستان ابراهیم و نابود کردن بتهای قوم خود می اندازد، ابراهیم بت هارا میشکند و میگوید ببینید این بتها حتی از خود نمیتوانند دفاع کنند، پس نیرویی ندارند، به عبارت دیگر ابراهیم از بتها یک عمل را انتظار داشت و میخواست از آنها امتحان بگیرد
    در این قضیه حضرت ابراهیم، ایشان در تلاش بودند اثبات کنند بت ها نمی توانند مانع نابودی خود شوند، پس چطور این بت دست ساز بشر و نابود شودنده توسط بشر ، توان تاثیر گذاری در عالم را ندارد.
    کسی که به خدای مسلمین ناسزا می گویید، آیا باعث نابودی خدا می شود؟
    ضربات حضرت ابراهیم بر پیکره بت ها باعث نیستی بت ها شد و بت ها نتوانستند مانع نیستی خود شوند! این بت ها در اصل هستی خود محتاج بشر بودند. و حضرت خواست اثبات کند چیزی که در اصل هستی خود محتاج بشر است لیاقت پرستش ندارد.
    ملاک وضع این حکم احتیاج خدا به دفاع نیست، احتیاج بشر به هدایت است، ترویج بی بندو باری گفتاری و رفتاری در جامعه موجب تضعیف روحیه ایمانی در بشر می شود، و برای جلوگیری از این تضعیف، باید زمینه های آن را از بین برد.
    اگر هیچ موجودی از موجودات عالم هستی خدا را پرستش نکنند هیچ کمالی از کمالات الهی کم نمی شود. خداوند متعال عالم مطلق است قادر مطلق است، همان طور که عاقل به هر کلامی که در مورد او گفته نمی شود توجه نمی کند، فرد قدرتمند لازم نیست همیشه از قدرت خود استفاده نمایید، لازم نیست خداوند منتظر کلام و رفتار بشر باشد تا بمجرد بی ادبی، او را به شدیدترین وجه مجازات کند، اگر فرض کنید؛ هر کسی که به خدا ناسزا می گفت، بلافاصه به سوسک تبدیل میشد، آیا دیگر این دنیا ، دنیای امتحان بود. این دنیا دنیای امتحان است نه مکافات.

    ویرایش توسط صفا : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ در ساعت ۱۴:۲۰

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    102
    حضور
    2 روز 10 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    58



    نقل قول نوشته اصلی توسط صفا نمایش پست ها


    با سلام
    چون حساسیت نسبت به باورها و مقدسات، امری مورد اتفاق تمام عقلاء عالم است، و اهانت کاری ناپسند در نزد تمام عقلاء عالم
    آزادی بیان صحیح است اما قطعا توهین و فحش دادن جزء آزادی بیان نیست.
    لذا در تمام ادیان به کسانی که به اعتقادات توهین می نمایند مجازاتی معین نموده اند، چنانچه در تمام دادگاه های جهان برای کسی که ناسزاگویی و فحش پراکنی می کند مجازاتی معین می شود.


    متن ماده 513 قانون مجازات اسلامی چنین است:
    «ماده 513 - هركس به مقدسات اسلام و يا هر يك از انبياء عظام يا ائمه طاهرين ( ع ) يا حضرت صديقه طاهره ( س ) اهانت نمايد اگر مشمول حكم ساب النبي باشداعدام مي شود و در غير اين صورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد ».

    (
    http://hoghoogh.online.fr/article.php3?id_article=68)

    آنچه شما مطرح نموده اید تفاوت فاحش با متن قانون دارد، قانون مجازات اعدام را برای او مشخص نموده است نه قتل، اعدام جنبه حکومتی دارد ولی قتل جنبه عام دارد و می تواند توسط هر فردی اتفاق بیفتد.
    در جنبه حکومتی ، ابتدا باید اثبات جرم شود و آن نیاز برگزاری دادگاه و دادرسی است بر خلاف هنگامی که جنبه فردی پیدا می کند. در این باره پژوهش های متعددی صورت گرفته است و سوالات متعددی مطرح است من جمله:
    مقصود از توهین و سب چیست؟
    اگر سب بخاطر وجود شبهه اعتقادی باشد، آیا حکم مذبور جاری است؟
    اگر فرد مذبور در شرایط غیر عادی روحی چنین کاری نمود، وضعیت چگونه خواهد بود؟
    در سب و توهین ، ملاک وقوع آن بشکل دفعی است یا استمرار شرط است؟
    و...
    پاسخ این سوالات و دهها سوال دیگر را می توان در رساله ارشد«نقد و بررسی ماده 513 قانون مجازات اسلامی و مقایسه آن با موازین فقهی،امین کوهیان افضل دهکردی» یافت ، مطالعه این پژوهش نشان می دهد حکم مذبور دارای شرایطی است.

    توهین و ناسزا گفتن خود از مصادیق بارز بی فرهنگی و عقب ماندگی تمدنی است، و بالتبع باید با مظاهر بی فرهنگی، مقابله نمود. و از ترویج آن در جامعه جلو گیری نمود و مخصوصا اگر نسبت به عالی ترین باورها عمومی و دینی باشد، باید دارای مجازات بالاتری باشد تا توان بازدارندگی از ایجاد و توسعه آن را داشته باشد.لذا حکم اعدام بیشتر جنبه بازدارندگی دارد. با وجود حکومت اسلامی در ایران، در سالهای بعد از انقلاب، چنین حکمی اجرا نشده است، اگر هم اجرا شده، بسیار کم بوده است.


    اولا خدا هست
    ثانیا وقتی می گوییم خدا هست یعنی قوانینی لازم اجرا نیز برای بشر وضع نموده است، یکی از قوانینی که خداوند طبق اعلان پیامبر و ائمه وضع نموده است، حکم ناسزاگو به خداست، وظیفه معتقد به خدا هم اجراء حکم خداست.
    حتی اگر این حکم را خدا وضع نمی نمود، طبق بناء عقلا برای محافظت از باورهای خود مسلمین وظیفه داشتند حکمی را وضع نمایند که جنبه بازدارندگی داشته باشد و مانع شیوع بی ادبی و توهین به مقدسات در سطح جامعه شود.






    انسان با فرهنگ توهین نمی کند ، ناسژا هم نمی گوید، نقد عاقلانه و عالمانه می کند. با فکر و اندیشه، به مبارزه هر تفکری می رود. بزرگان ادیان نیز هیچ گاه ناسزا نگفتند بلکه با اقامه برهان حق را اثبات کردند و هیچگاه از ناسزا به عنوان جز برهان خود نیز استفاده نکردند.
    علماء اسلام چون با دلیل عقلی یقین آور حقانیت اسلام را پذیرفته اند، از نقد و سوال واهمه ای ندارند، این سایت و دهها سایت دیگر در همین راستا تشکیل شده است. در طول تاریخ هیچ عالم جامع الشرایط مسلمانی از دین برنگشته است ولی هزاران اندیشمند مادی گرا مومن به اسلام شده اند.



    درود
    ببخشید جناب
    چطور شما نجس دونستن یک انسان رو توهین نمیدونی اما حقایق در مورد پیامبر و ائمه و تاریخ رو توهین میدونین؟(تا جایی که ما دیدیم مسلمین گفتن حقایق رو هم توهین تلقی میکنن)
    اگه حقایق توهین باشه مسلما نجس دونستن یک انسان هم توهینه.
    اندیشیدن را بیاموزیم،اندیشیدنی عصیانگر که قید و بند نشناسد



  9. صلوات

    PAN

  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    درود
    ببخشید جناب
    چطور شما نجس دونستن یک انسان رو توهین نمیدونی اما حقایق در مورد پیامبر و ائمه و تاریخ رو توهین میدونین؟(تا جایی که ما دیدیم مسلمین گفتن حقایق رو هم توهین تلقی میکنن)
    اگه حقایق توهین باشه مسلما نجس دونستن یک انسان هم توهینه.
    سلام

    تا جناب کارشناس پاسخ شما رو میدهند بنده میخواستم در این رابطه از شما سوالاتی بپرسم

    چون قبلا هم مطرحش کرده بودید.

    شما به چه چیزی میگویید نجس؟ آیا نجاست چیز بدی هست؟

    هرچیزی از جمله انسان مسلمان، اگر آلوده به نجاسات شوند نجس به حساب میاید تا زمانیکه این نجاست را با شرایطی که در احکام آمده از خود پاک سازد

    نجاست برای کسی که به خدا و روز جزا ایمان دارد بد و قبیح است اما برای یک کافر که به این چیزها اعتقادی ندارد و رعایت پاکی و نجسی را نمیکند چرا باید بد و زشت باشد و آن را اهانت به خود بداند؟
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    102
    حضور
    2 روز 10 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    58



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    سلام

    تا جناب کارشناس پاسخ شما رو میدهند بنده میخواستم در این رابطه از شما سوالاتی بپرسم

    چون قبلا هم مطرحش کرده بودید.

    شما به چه چیزی میگویید نجس؟ آیا نجاست چیز بدی هست؟

    هرچیزی از جمله انسان مسلمان، اگر آلوده به نجاسات شوند نجس به حساب میاید تا زمانیکه این نجاست را با شرایطی که در احکام آمده از خود پاک سازد

    نجاست برای کسی که به خدا و روز جزا ایمان دارد بد و قبیح است اما برای یک کافر که به این چیزها اعتقادی ندارد و رعایت پاکی و نجسی را نمیکند چرا باید بد و زشت باشد و آن را اهانت به خود بداند؟

    شما از کجا میدونی یک کافر از شما پاک تر نیست؟تنها بخاطر نگفتن یک جمله (مثلا):غسل جنابت ترتیبی مردانه میکنم قربت الله؟؟؟
    از نظر خیلی از انسان ها چندین زن داشتن،زنبارگی و تجاوز به زن اسیر جنگی،حیوان صفتی نامیده میشه و حالا چرا شما باید از این توهین ها ناراحت بشین؟
    این نجاستی که مسلمونا به کار میبرن بیشتر مثل ادرار و مدفوع میمونه که همه باید ازش دوری کنن.
    اگه الان من به شما بگم نجس توهین میکنم اما شما بگین توهین نیست.
    اگه من شما رو حیوان و دام و چهارپا خظاب کنم توهینه اما اگه خودتون به یک دگراندیش بگید توهین نیست.

    دقیقا حرفای شما متینه.
    ویرایش توسط منکران : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ در ساعت ۱۸:۲۳
    اندیشیدن را بیاموزیم،اندیشیدنی عصیانگر که قید و بند نشناسد



  13. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    چطور شما نجس دونستن یک انسان رو توهین نمیدونی
    بحث نا پاک دانستن کسی که خدا را قبول ندارد، بحثی درون دینی است. اسلام برای مسلمین نسبت با این افراد تکالیفی معین نموده است. و وظیفه مومن رعایت این تکالیف است. منتها قطعا در رعایت این تکالیف باید حفظ حرمت و شخصیت فرد مقابل را لحاظ نماید و حق انجام این تکالیف را بشکل توهین آمیز ندارد. مثال بارز آن حضور امام خمینی در فرانسه بود، هیچ فرانسوی را نمی یابید که در مدت حضور ایشان رفتاری توهین آمیز را از ایشان سراغ داشته باشد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    اما حقایق در مورد پیامبر و ائمه و تاریخ رو توهین میدونین؟(تا جایی که ما دیدیم مسلمین گفتن حقایق رو هم توهین تلقی میکنن)
    شما حقایق مد نظر خود را منصفانه و مودبانه بگویید کسی از علماء شما را متهم به توهین نمی نماید.


  14. صلوات ها 5


  15. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    اگه الان من به شما بگم نجس توهین میکنم اما شما بگین توهین نیست
    اگر بنده هم به قصد خفیف کردن یک کافر به او نجس بگویم توهین است


    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    اگه من شما رو حیوان و دام و چهارپا خظاب کنم توهینه اما اگه خودتون به یک دگراندیش بگید توهین نیست.
    در عرف مردم استعمال چنین الفاظی در مورد شخص واحد معین توهین است اما استعمال این الفاظ در مورد فرد غیر معین توهین نیست.
    قرآن هم در مورد شخص غیر معین این الفاظ را بکار برده است و فرموده «الجمعة : 5 مَثَلُ الَّذينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ»؛«وصف كسانى كه عمل كردن به تورات به آنان تكليف شده است، آن گاه به آن عمل نكردند، مانند درازگوشى است كه كتاب‏هايى را [كه هيچ آگاهى به محتويات آنها ندارد] حمل مى‏كند. چه بد است سرگذشت مردمى كه آيات خدا را تكذيب كردند. و خدا مردم ستمكار را هدايت نمى‏كند».
    البته این وصف مختص برخی علماء یهود (علماء غیر عامل به کتاب) نیست بلکه وصف هر کسی است که علمی دارد ولی به آن عمل نمی کند. آیت الله مکارم در تفسیر این آیه گفته اند:«اين گوياترين مثالى است كه براى عالم بى‏عمل مى‏توان بيان كرد كه سنگينى مسئوليت علم را بر دوش دارد بى ‏آنكه از بركات آن بهره گيرد،
    و افرادى كه با الفاظ قرآن سر و كار دارند ولى از محتوا و برنامه عملى آن بيخبرند (و چه بسيارند اين افراد در بين صفوف مسلمين) مشمول همين آيه ‏اند»


  16. صلوات ها 7


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    نقل قول نوشته اصلی توسط منکران نمایش پست ها
    شما از کجا میدونی یک کافر از شما پاک تر نیست؟
    محاله انسانی کافر باشه و در معنای واقعی کلمه انسان باشه و پست تر از حیوان نباشه....ندیدم و نیست انسانی که کافر است مگر اینکه به هیچ احدی جز خودش و منافعش فکر نمی کند....بیش از حد از هر طریقی دنبال هوس رانی هست...اگه قدرتش رو داشت که بر کل دنیا غلبه کنه قطعا تک تک انسان ها رو از دوست و دشمن همه رو قربانی می کند و نابود می کند....همه کافران بدون استثنا ظالم هستند ....همه کافران بدون استثنا اخلاق ندارند و برخی از اونا که در ظاهر خودشونو شبیه مومنان می کنند و کمی خوش اخلاقی می کنند منافق اند و در درون ناسزا می گویند و کلا اخلاق ندارند چون اخلاق با ایمان است هر کدام نباشد دیگری نیست لذا کافر چون ایمان ندارد اخلاق ندارد...یک کلام کافران بی همه چیزند زیرا خدا خواسته پلیدی از اهل ایمان دور باشه و به اهل کفر نسبتش داده....لذا اینا توهین نیست منطقی است که خدا در ذات انسان قرار داده که اگه مومن شد ابرو داره و در کل انسان هست و بهشت رو داره اگر کفر ورزید خدا کور و کرش می کنه تا هیچ نفهمه و بدتر چهار پا میشه و گمراه تر میشه و درنده تر میشه و خلاصه هیچ حقیقتی رو درک نمی کنه.....خودتون بسنجید کسی که خدا رو کاملا بدون حتی یک دلیل رد می کنه اوج جهله و چگونه انتظار دارید به سایر خلایق اهمیت بده درصورتی که به خالقش اهمیت نمی ده...جهنم جایگاه کافران هست بد جایگاهیه.کافران در شهوات حرام غرق اند.....پست تر از حیوان از این لحاظ با حیوان در فرق اند
    ویرایش توسط nothing : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ در ساعت ۲۰:۱۸

  18. صلوات ها 4


  19. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    محاله انسانی کافر باشه و در معنای واقعی کلمه انسان باشه و پست تر از حیوان نباشه....ندیدم و نیست انسانی که کافر است مگر اینکه به هیچ احدی جز خودش و منافعش فکر نمی کند....بیش از حد از هر طریقی دنبال هوس رانی هست...اگه قدرتش رو داشت که بر کل دنیا غلبه کنه قطعا تک تک انسان ها رو از دوست و دشمن همه رو قربانی می کند و نابود می کند....همه کافران بدون استثنا ظالم هستند ....همه کافران بدون استثنا اخلاق ندارند و برخی از اونا که در ظاهر خودشونو شبیه مومنان می کنند و کمی خوش اخلاقی می کنند منافق اند و در درون ناسزا می گویند و کلا اخلاق ندارند چون اخلاق با ایمان است هر کدام نباشد دیگری نیست لذا کافر چون ایمان ندارد اخلاق ندارد...یک کلام کافران بی همه چیزند زیرا خدا خواسته پلیدی از اهل ایمان دور باشه و به اهل کفر نسبتش داده....لذا اینا توهین نیست منطقی است که خدا در ذات انسان قرار داده که اگه مومن شد ابرو داره و در کل انسان هست و بهشت رو داره اگر کفر ورزید خدا کور و کرش می کنه تا هیچ نفهمه و بدتر چهار پا میشه و گمراه تر میشه و درنده تر میشه و خلاصه هیچ حقیقتی رو درک نمی کنه.....خودتون بسنجید کسی که خدا رو کاملا بدون حتی یک دلیل رد می کنه اوج جهله و چگونه انتظار دارید به سایر خلایق اهمیت بده درصورتی که به خالقش اهمیت نمی ده...جهنم جایگاه کافران هست بد جایگاهیه.کافران در شهوات حرام غرق اند.....پست تر از حیوان از این لحاظ با حیوان در فرق اند
    با سلام
    لطفا در مباحث علمی رعایت ادب را بفرمایید
    کلام شما هیچ تناسبی با ادبیات دینی ندارد
    اسلام برای تقویت انسانیت و عقلانیت آمده است
    این عقلانیت و انسانیت درون نهاد هر انسان است که موجب پذیرش حق از سوی او می شود.

  20. صلوات ها 7


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود