صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا این حدیث جعلیه؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    27

    تعجب آیا این حدیث جعلیه؟!




    سلام
    یه حدیثی جدیدا تو نت دیدم با این مضمون:
    سیمای شهر تهران در آخر الزمان از زبان امام صادق (ع)
    تهران به حدی میرسد که کاخهایش چون بهشتی شود و زنانش چون حورالعین باشند ، جامه کافران بپوشند ، خود را به شکل مستکبران در آورند ، بر زینها سوار شوند ، به همسران خود تمکین نکنند ، درامد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد ، از آنها به قله کوه ها فرار کنید و همانند روباهی که بچه های خود را برداشته از لانه ای به لانه ای میگریزد کودکان خود را برداشته و از پناهگاهی به پناهگاهی بگریزید !! ( الز ام الناصب ص 183 - بحار الانوار ج 52 ص 258 )
    تو سایت ها گشتم تا یکی از منابع حدیث یعنی بحارالانوار علامه مجلسی رو یافتم و اصل حدیث به روایت این منبع حدیثی:
    ورأيت بيت الله قد عطل ويؤمر بتركه ، ورأيت الرجل يقوم مالا يفعله .
    ورأيت الرجال يتسمنون للرجال والنساء للنساء ، ورأيت الرجل معيشته من دبره ، ومعيشة المرأة من فرجها ، ورأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال .
    ورأيت التأنيث في ولد العباس قد ظهر ، وأظهروا الخضاب ، وامتشطوا كما تمتشط المرأة لزوجها ، وأعطوا الرجال الاموال على فروجهم ، وتنوفس في الرجل وتغاير عليه الرجال ، وكان صاحب المال أعز من المؤمن ، وكان الربا ظاهرا لا يعير ، وكان الزنا تمتدح به النساء .
    ورأيت المرأة تصانع زوجها على نكاح الرجال ، ورأيت أكثرالناس وخير بيت من يساعد النساء على فسقهن ، ورأيت المؤمن محزونا محتقرا ذليلا ، ورأيت البدع والزنا قد ظهر ، ورأيت الناس يعتدون بشاهد الزور ، ورأيت الحرام يحلل ، ورأيت الحلال يحرم ، ورأيت الدين بالرأي ، وعطل الكتاب وأحكامه ، ورأيت الليل لا يستخفى به من الجرءة على الله .
    ورأيت المؤمن لا يستطيع أن ينكر إلا بقلبه ، ورإيت العظيم من المال ينفق في سخط الله عزو جل .
    ورأيت الولاة يقربون أهل الكفر ، ويباعدون أهل الخير ، ورأيت الولاة يرتشون في الحكم ، ورأيت الولاية قبالة لمن زاد .
    ورأيت ذوات الارحام ينكحن ، ويكتفى بهن ، ورأيت الرجل يقتل على ( التهمة وعلى ) الظنة ويتغاير على الرجل الذكر فيبذل له نفسه وماله ، ورأيت الرجل يعير على إتيان النساء ، ورأيت الرجل يأكل من كسب امرأته من الفجور ، يعلم ذلك ويقيم عليه ، ورأيت المرأة تقهر زوجها ، وتعمل مالا يشتهي وتنفق على زوجها .
    ورأيت الرجل يكري امرأته وجاريته ، ويرضى بالدني من الطعام والشراب ورأيت الايمان بالله عزوجل كثيرة على الزور ، ورأيت القمار قد ظهر ، ورأيت
    منبع:
    http://www.al-shia.org/html/ara/book...har52/a26.html

    من زیاد عربیم خوب نیست ولی تو این حدیث عبارتی به اسم "تهران" یا شهر دیگری ندیدم!

    میخواستم از کارشناسان سایت تقاضا کنم که صحیح یا جعلی بودن حدیث رو بررسی کرده و بهم اطلاع بدن.
    میلاد خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک
    التماس دعا
    ویرایش توسط mamal92 : ۱۳۸۹/۱۲/۰۱ در ساعت ۲۰:۲۹

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654

    غمگین تهران آخرالزمان




    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط mamal92 نمایش پست ها
    سلام یه حدیثی جدیدا تو نت دیدم با این مضمون: نقل سیمای شهر تهران در آخر الزمان از زبان امام صادق (ع) تهران به حدی میرسد که کاخهایش چون بهشتی شود و زنانش چون حورالعین باشند ، جامه کافران بپوشند ، خود را به شکل مستکبران در آورند ، بر زینها سوار شوند ، به همسران خود تمکین نکنند ، درامد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد ، از آنها به قله کوه ها فرار کنید و همانند روباهی که بچه های خود را برداشته از لانه ای به لانه ای میگریزد کودکان خود را برداشته و از پناهگاهی به پناهگاهی بگریزید !! ( الز ام الناصب ص 183 - بحار الانوار ج 52 ص 258 ) تو سایت ها گشتم تا یکی از منابع حدیث یعنی بحارالانوار علامه مجلسی رو یافتم و اصل حدیث به روایت این منبع حدیثی:
    روایت مذکور را در بحار الانوار نیافتم اما برخی آن را از منتخب الاثر ص 430 و الزام الناصب ص 183 نقل کرده اند. از الملاحم و الفتن نیز .
    نقل قول نوشته اصلی توسط mamal92 نمایش پست ها
    تو سایت ها گشتم تا یکی از منابع حدیث یعنی بحارالانوار علامه مجلسی رو یافتم و اصل حدیث به روایت این منبع حدیثی:
    [quote=mamal92;86810
    [B]اما حدیث زیر متن عربی حدیث بالا نیست. بلکه حدیث دیگری است که در جلد 8 کافی (روضه) به سند صحیح امده:[/B]
    نقل قول نوشته اصلی توسط mamal92 نمایش پست ها
    نقل ورأيت بيت الله قد عطل ويؤمر بتركه ، ورأيت الرجل يقوم مالا يفعله . ورأيت الرجال يتسمنون للرجال والنساء للنساء ، ورأيت الرجل معيشته من دبره ، ومعيشة المرأة من فرجها ، ورأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال . ورأيت التأنيث في ولد العباس قد ظهر ، وأظهروا الخضاب ، وامتشطوا كما تمتشط المرأة لزوجها ، وأعطوا الرجال الاموال على فروجهم ، وتنوفس في الرجل وتغاير عليه الرجال ، وكان صاحب المال أعز من المؤمن ، وكان الربا ظاهرا لا يعير ، وكان الزنا تمتدح به النساء . ورأيت المرأة تصانع زوجها على نكاح الرجال ، ورأيت أكثرالناس وخير بيت من يساعد النساء على فسقهن ، ورأيت المؤمن محزونا محتقرا ذليلا ، ورأيت البدع والزنا قد ظهر ، ورأيت الناس يعتدون بشاهد الزور ، ورأيت الحرام يحلل ، ورأيت الحلال يحرم ، ورأيت الدين بالرأي ، وعطل الكتاب وأحكامه ، ورأيت الليل لا يستخفى به من الجرءة على الله . ورأيت المؤمن لا يستطيع أن ينكر إلا بقلبه ، ورإيت العظيم من المال ينفق في سخط الله عزو جل . ورأيت الولاة يقربون أهل الكفر ، ويباعدون أهل الخير ، ورأيت الولاة يرتشون في الحكم ، ورأيت الولاية قبالة لمن زاد . ورأيت ذوات الارحام ينكحن ، ويكتفى بهن ، ورأيت الرجل يقتل على ( التهمة وعلى ) الظنة ويتغاير على الرجل الذكر فيبذل له نفسه وماله ، ورأيت الرجل يعير على إتيان النساء ، ورأيت الرجل يأكل من كسب امرأته من الفجور ، يعلم ذلك ويقيم عليه ، ورأيت المرأة تقهر زوجها ، وتعمل مالا يشتهي وتنفق على زوجها . ورأيت الرجل يكري امرأته وجاريته ، ويرضى بالدني من الطعام والشراب ورأيت الايمان بالله عزوجل كثيرة على الزور ، ورأيت القمار قد ظهر ، ورأيت منبع:
    برای مشاهدۀ تلاشی در معرفی تهران آخرالزمان کلید کنید.
    ویرایش توسط رسا : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۰۰:۳۸

  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654

    غمگین ترجمه حدیث




    بسم الله الرحمن الرحیم
    نقل قول نوشته اصلی توسط mamal92 نمایش پست ها
    منبع: http://www.al-shia.org/html/ara/book...har52/a26.html من زیاد عربیم خوب نیست ولی تو این حدیث عبارتی به اسم "تهران" یا شهر دیگری ندیدم! میخواستم از کارشناسان سایت تقاضا کنم که صحیح یا جعلی بودن حدیث رو بررسی کرده و بهم اطلاع بدن. میلاد خاتم رسولان حضرت محمد مصطفی (ص) مبارک التماس دعا

    ترجمۀ حدیث پست قبلی:
    الکافی،ج8، ص37
    آيا نمى‏دانى كه هر كه منتظر امر ما باشد و بر آزار و ترس خود صبر كند، فردا با ما محشور شود؟ هر گاه ديدى كه حق و اهل حق از ميان رفتند و ناحق، همه جا را فرا گرفت، و قرآن كهنه شمرده شد و در آن تحريفاتى بوجود آوردند، و آن برحسب نظرها تفسير و تأويل شد.
    و ديدى كه دين وارونه گشته همچون ظرف آب، و اهل باطل بر حق چيره گشته‏اند، و شرّ و بدى آشكار است و از آن بر حذر نمى‏دارند، و بدكاران را معذور مى‏شمارند، و فسق هويدا شده و مردان به مردان كفايت كنند و زنان به زنان، و ديدى مؤمن دم مى‏بندد و سخن او پذيرفته نمى‏آيد، و فاسق دروغ مى‏گويد و دروغ و افترايش را باز پس نمى‏زند، و ديدى كه كوچك، بزرگ را خوار مى‏شمارد، و پيوند خويشى گسسته مى‏گردد، و ديدى كه با ستاينده فسق و فجور ملاطفت مى‏شود، و سخن او رد نمى‏شود، و پسران خود را بجاى زنان قرار مى‏دهند و زنان با زنان ازدواج مى‏كنند، و ستايش رو به فزونى نهاده، و مرد ثروت خويش را در غير طاعت خدا خرج مى‏كند و از اين كار جلوگيرى نمى‏شود و دستش را نمى‏گيرند.
    و ديدى كه اگر كسى كوشش مؤمن را ببيند از آن بخدا پناه برد، و همسايه، همسايه را بيازارد بى‏هيچ مانعى، و ديدى كافر شاد است بدان چه در مؤمن بيند، و خوش است بدان چه از فساد در زمين مى‏بيند، و ديدى كه آنان كه از خدا نمى‏هراسند آشكارا مى مى‏نوشند و براى آن انجمن مى‏كنند، و ديدى كه آمر به معروف خوار است، و فاسق نسبت بدان چه خدا دوست ندارد، توانمند است و ستوده، و ديدى قرآن‏دانان، خوار مى‏شوند و هر كه هم آنان را دوست مى‏دارد خوار مى‏گردند، و راه خير بسته شده است و راه شرّ و بدى باز است و در آن مى‏روند، و خانه خدا بى‏زائر مانده و فرمان ترك آن را مى‏دهند، و مرد مى‏گويد آنچه را نمى‏كند، و ديدى مردان خويش را براى استفاده مردان آماده مى‏كنند و زنان خود را براى زنان. و ديدى وسيله زندگى مرد از دبر اوست، و وسيله زندگى زن از فرج او، و ديدى زنان انجمن مى‏كنند چنان كه مردان، و ديدى فرزندان عبّاس آشكارا زنانگى را پيشه كردند و خضاب بستند و سر را شانه زدند، چنانچه زنان براى شوهران خود، و به مردان پول دادند به خاطر فروجشان.
    و ديدى انسان توانگر گرامى‏تر است از انسان مؤمن، و ربا پديده‏اى است كه بر آن عيب گرفته نمى‏شود، و زنان را به زنا بستانند، و ديدى كه زن با شوهر خود، بر سر همبستر شدن با مردان سازش كند، و ديدى بيشتر مردم، و بهترين خانه‏ها، آن باشد كه زنان را در فسقشان يارى مى‏رساند، و مؤمن را ديدى كه غمگين است و تحقير شده و ذليل، و ديدى كه بدعت و زنا آشكار شده است و مردم به گواه باطل اعتماد مى‏كنند، و ديدى كه حلال حرام، و حرام حلال، شمرده مى‏شود، و ديدى كه حكم دين به رأى، معيّن مى‏شود، و قرآن و احكامش معطل مانده است، و براى جسارت بخدا و ارتكاب كار بد، مردم انتظار شب را نمى‏كشند، و ديدى كه مؤمن نمى‏تواند كارهاى زشت را انكار كند مگر به قلبش، و ديدى مال فراوانى در راه به خشم آوردن خدا خرج مى‏شود، و واليان و فرماندهان كافران را نزديك خويش مى‏سازند، و اهل خير را از خود دور مى‏كنند، و در حكومت رشوه مى‏گيرند، و ديدى فرمانروايى و گرفتن منصب به مزايده گذارده مى‏شود، و ديدى مردان با محرمان خود زنا مى‏كنند، و بدانها از گرفتن زن اكتفا كنند.
    و ديدى كه مرد به صرف تهمت و گمان كشته مى‏شود، و به خاطر خواهى مرد نر غيرت‏ورزى كنند، و جان و مال در راه عشق او دهند، و ديدى كه مرد را براى همبستر شدن با زن به نكوهش گيرند، و ديدى كه مرد از كسب هرزگى زنش نان مى‏خورد، و اين حقيقت را مى‏داند و نگهش مى‏دارد، و ديدى كه زن بر شوهر خود تسلّط دارد، و آنچه را شوهر نمى‏خواهد انجام مى‏دهد، و به شوهر خود خرجى و پول جيب مى‏دهد، و ديدى كه مرد زن و دخترش را به اجاره مى‏دهد، و به خوراك و نوشيدنى پستى راضى است، و ديدى كه سوگند بخداوند عزّ و جلّ به ناحق فراوان شده، و ديدى كه قمار بازى پديدار گشته است، و شراب آشكارا مى‏فروشند و مانعى ندارد، و ديدى زنها خود را به كفّار مى‏بخشند، و ساز و آواز آشكار گشته است، و مردم از آن گذر كنند و هيچ كس كسى را از آن منع نكند و كسى جرأت نكند جلو آن را بگيرد، و ديدى كسى كه از تسلّط او مى‏ترسند، مردم را خوار مى‏كند.
    و ديدى نزديك‏تر مردم به فرمانروايان كسى است كه، به دشنام ده ما اهل بيت، مدح و ثنا گويد، و ديدى هر كه ما را دوست دارد او را ناحق شمارند و گواهيش را نپذيرند، و ديدى كه در گفتار ناحق با هم رقابت كنند، و ديدى كه قرآن و شنيدنش بر مردم گران است، و شنيدن باطل بر مردم آسان، و ديدى همسايه از ترس زبان همسايه او را گرامى مى‏دارد، و ديدى حدود معطل شده، و در آن بنا بر هوى و هوس عمل مى‏شود، و ديدى كه مساجد آراسته گشته است [با نقّاشى و آب طلا كارى‏]، و ديدى كه راستگوتر مردم در ميان ايشان كسى است كه افترا زند و دروغ گويد، و ديدى شرّ پديدار شد، و هم سخن چينى، و ديدى ستمگرى شيوع يافت، و غيبت را سخن خوشمزه مى‏شمارند و مردم بدان يك ديگر را مژده مى‏دهند، و ديدى به حج مى‏روند، و جهاد مى‏طلبند، جز براى رضاى خدا، و ديدى سلطان مؤمن را به خاطر كافر خوار مى‏كند، و ويرانى بر آبادانى چيره مى‏گردد، و مردم از كم فروشى روزى مى‏خورند، و خونريزى را سبك و آسان مى‏شمرند، و مردم براى طلب دنيا رياست طلبد و خود را به بد زبانى شهره كند، تا از او ترسند، و امور بدو واگذار شود.
    و ديدى نماز را خوار و سبك مى‏شمارند، و ديدى مردى را كه مال فراوان دارد، ولى از زمان دارايى آن زكاتش را نپرداخته است، و قبر مرده را نبش كنند، و مخدوشش سازند و كفنش را بفروشند، و ديدى كه آشفتگى فراوان شده است، و مرد شب كند در غفلت و خمارى، و بامداد كند در مستى، و باكى ندارد كه مردم در چه وضعى باشند، و ديدى كه با چهارپايان نزديكى مى‏شود، و بهائم يك ديگر را بدرند، و ديدى مردى به جاى نماز خود برود و برگردد در حالى كه جامه‏اى به تن ندارد، و ديدى دل مردم سخت شده و ديدگانشان خشكيده، و ياد خدا بر آنها گران است.
    و ديدى حرام خوردن پديدار شده است، و در آن با يك ديگر رقابت مى‏كنند، و ديدى‏كه نمازگزار براى خودنمايى به مردم نماز مى‏خواند، (1) و ديدى مسأله‏دان و فقيه دين جز براى دين مسأله مى‏آموزد، و دنيا و رياست مى‏جويد، و ديدى مردم به همراه كسى هستند كه چيرگى دارد، و ديدى طالب حلال نكوهش، و طالب حرام ستايش، مى‏شود و بزرگش مى‏دارند، و ديدى كه در حرمين [مكه و مدينه‏] كارى مى‏كنند كه پسند خدا نيست، و كسى جلوشان را نگيرد، و احدى ميان آنها و كردار زشتشان مانع نشود.
    و ديدى در حرمين [مكه و مدينه‏] اسباب لهو پديدار شده است و ديدى مردى كه به حق سخن مى‏گويد يا امر به معروف و نهى از منكر كند، در برابر كسى نزد او برمى‏خيزد و وى را اندرز مى‏دهد كه: اين تكليف تو نيست، و ديدى مردم با هم هم چشمى مى‏كنند و به مردم بد اقتدا مى‏كنند، و ديدى روش خير و راه آن، تهى است و كسى از آن گذر نمى‏كند، و ديدى مرده را به باد مسخره مى‏گيرند، و كسى از او در هراس نمى‏افتد و در هر سال، شرّ و بدعت پيش از سال گذشته مى‏گردد، و ديدى مردم و محافل جز از توانگران پيروى نمى‏كنند، و ديدى به گدا چيزى مى‏دهند، تا در برابر بدو بخندند، و براى جز خدا به او ترحّم مى‏شود.
    و ديدى نشانه‏هاى آسمانى هست، ولى كسى از آنها هراس نمى‏كند، و ديدى مردم چون بهائم بر هم مى‏جهند، و كسى از ترس مردم منكر كار آنها نمى‏گردد، و ديدى كه مرد جز در راه خدا خرج بسيارى مى‏كند و در راه اطاعت الهى از اندك دريغ مى‏ورزد، و ديدى ناسپاسى از پدر و مادر پديدار شده است، و پدر و مادر را به چشم كم مى‏نگرند و در پيش فرزند، از همه بدتر باشند، و فرزندان از افتراء به آن دو، شاد گردند.
    و زنان را ديدى كه بر حكومت چيره شده‏اند و هر كارى را به دست گرفته‏اند و كارى انجام نشود جز آنچه آنها طرفدارش باشند، و ديدى شخصى به پدرش افترا مى‏زند، و بر پدر و مادر خود نفرين مى‏فرستد و از مرگشان شاد مى‏شود، و ديدى چون مردى روزى را به سر آورد، و در آن گناه بزرگى اعم از هرزگى و كم فروشى، و درآمدن به بستر حرام و ميخوارى نكرده دلتنگ و غمناك گردد و پندارد كه آن روز بر او نامبارك بوده و از عمرش حساب نبوده. و ديدى كه سلطان، خوراك را انبار كند و نگهدارد تا گران بفروشد، و ديدى خمس و سهم امام به ناحق تقسيم مى‏شود و با آن قمار مى‏زنند و ميخوارى مى‏كنند، و ديدى كه با شراب به مداواى بيمارى مى‏پردازند و براى بيمار نسخه آن را مى‏گيرند و از آن درمان مى‏طلبند، و ديدى مردم همه در ترك امر به معروف و نهى از منكر و ترك ديندارى هماهنگ شده‏اند، و ديدى باد بر پرچم اهل نفاق مى‏وزد و پرچم اهل حق، بى‏حركت است، و ديدى در برابر گفتن اذان و خواندن نماز مزد مى‏گيرند، و ديدى مسجدها پر مى‏شود از كسانى كه از خدا نمى‏هراسند و در آنها براى غيبت و خوردن گوشت اهل حق گرد مى‏آيند و به وصف نوشابه‏هاى مست‏كننده مى‏پردازند.
    و ديدى كه پيشنماز مست براى مردم نماز مى‏خواند و مستى است لا يعقل، كه مستى او را نكوهش نمى‏كنند، و هر گاه مست شود گراميش مى‏دارند و از او ملاحظه مى‏كنند و مى‏ترسند، در حالى كه او رهاست، و كيفر نمى‏شود و مستى او را معذور مى‏دارند، و ديدى كه مال يتيم خور را به شايستگى مى‏ستايند و قاضيان بر خلاف آنچه خدا امر كرده، حكم مى‏كنند، و ديدى فرمانروايان جنايتكار را براى طمع امين ساخته‏اند، و ديدى فرمانروايان ارث را براى اهل فسق، و بدكارى و جسارت بر خدا تخصيص مى‏دهند، تا از آنها حق و حسابى بگيرند، و آنها را واگذارند، تا هر چه مى‏خواهند انجام دهند، و ديدى بر سر منبرها به تقوى توصيه مى‏شود ولى خود گوينده بدان عمل نمى‏كند، و ديدى كه وقت نماز را به چيزى نمى‏گيرند، و ديدى صدقه و زكات را به وساطت ديگران به مستحقان دهند و قصد رضاى خدا در دادن آنها در ميان نيست، و به سبب درخواست مردم آن را پرداخت مى‏كنند، و ديدى نهايت همّ مردم شكم و فرج آنهاست، و باكى از اين ندارند كه چه بخورند و با كه همبستر شوند و دنيا را ديدى كه بديشان روى آورده است، و ديدى كه نشانه‏هاى حق و درستى پوسيده شده‏اند، در اين هنگام بر حذر باش، و از درگاه خداوند سبحان نجات بخواه.
    و بدان كه مردم، گرفتار خشم خدايند و خداوند به آنها مهلت مى‏دهد براى امرى كه با آنها خواهد كرد و تو مراقب خويش باش، و بكوش تا خداوند عزّ و جل تو را بر خلاف روش‏آنها ببيند،و اگر عذابى برايشان فرستاد و تو در ميان آنها قرار داشتى، به دريافت رحمت الهى شتافته‏اى، و اگر از آنها جدا باشى آنان گرفتار عذاب شوند و تو از آنچه ايشان در آن اندرند، از جسارت بر خداوند عزّ و جلّ بيرون آمده‏اى. و بدان كه خداوند اجر نيكوكاران را تباه نمى‏كند و همانا كه رحمت خدا به نيكوكاران نزديك است.

    برای مشاهدۀ کوششی در معرفی تهران آخرالزمان کلید کنید.

    ویرایش توسط رسا : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۰۱:۱۵
    پس تا مى‏توانيد از خدا پروا بداريد و بشنويد و فرمان ببريد، و مالى براى خودتان [در راه خدا] انفاق كنيد، و كسانى كه از خسّت نفس خويش مصون مانند، آنان رستگارانند. (تغابن/16)

  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    1,108
    حضور
    19 روز 9 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    19
    صلوات
    11413



    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسا نمایش پست ها
    روایت مذکور را در بحار الانوار نیافتم اما برخی آن را از منتخب الاثر ص 430 و الزام الناصب ص 183 نقل کرده اند. از الملاحم و الفتن نیز
    آیا حدیث موجود که در مورد تهران است دارای اعتبار است؟
    این حدیثی که ترجمه کردید چقدر معتبره؟
    لطفا بیشتر در مورد این حدیث تهران توضیح دهید...
    و این که چطوری تشخیص بدیم یه حدیث معتبره؟
    با تشکر


    "و روی انها ما زالت بعد ابیها معصبه الراس ، ناحله الجسم ، منهده الرکن ، باکیه العین ، محترقه القلب .."

    ناحلة الجسم یعنی.... ---------------------
    باکیة العین یعنی ...
    نحیف و دلشکسته میری-------------- بارون غصه ها می باره
    جوونی اما مادر پیری---------------- چشای مادر ما تاره
    بهونه ی سفر می گیری--------------- دیگه علی شده بیچاره

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 42 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6204



    نقل قول نوشته اصلی توسط تنهاترین سردار نمایش پست ها
    آیا حدیث موجود که در مورد تهران است دارای اعتبار است؟ این حدیثی که ترجمه کردید چقدر معتبره؟ لطفا بیشتر در مورد این حدیث تهران توضیح دهید... و این که چطوری تشخیص بدیم یه حدیث معتبره؟ با تشکر
    با سلام و عرض ادب
    در مورد این حدیث به این تاپیک هم رجوع کنید بحث خوبی شده است:

    موضوع:حدیثی در مورد شهر تهران

    http://www.askdin.com/showthread.php?t=405

    ویرایش توسط عمار : ۱۳۸۹/۱۲/۰۲ در ساعت ۱۳:۵۴
    آیا این حدیث جعلیه؟!

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و سپاس
    نقل قول نوشته اصلی توسط تنهاترین سردار نمایش پست ها
    این حدیثی که ترجمه کردید چقدر معتبره؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسا نمایش پست ها
    در جلد 8 کافی (روضه) به سند صحیح امده:[/b]

    پس تا مى‏توانيد از خدا پروا بداريد و بشنويد و فرمان ببريد، و مالى براى خودتان [در راه خدا] انفاق كنيد، و كسانى كه از خسّت نفس خويش مصون مانند، آنان رستگارانند. (تغابن/16)

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    117
    حضور
    3 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    769



    نقل قول نوشته اصلی توسط mamal92 نمایش پست ها
    زنانش چون حورالعین باشند
    اگر این عجوزه ها مثل حورالعین های بهشت باشند ما بهشت نخواستیم!!!
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسا نمایش پست ها
    در جلد 8 کافی (روضه) به سند صحیح امده:
    همچین چیزی نیامده!!
    فقط در مستدرک سفینه ج4ص270
    و مجمع النورین ص 297
    آمده که البته هر دو هم از منتخب التواریخ نقل کرده اند.


    ویرایش توسط محب فاطمة : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۱۳:۰۱
    راه روشن است...

    فاطمه پاره تن من است هرکس او را غضبناک کند مرا غضبناک کرده است. (صحیح بخاری چاپ دارالفکر لبنان، ج4 ،ص210 )

    ... پس فاطمه بر او غضبناک شد و بر وی (خلیفه اول) خشم گرفت و پیوسته با وی اینگونه بود تا وفات کرد.(صحیح بخاری ،ج4 ،ص42)


    نتیجه با شما!!



    http://www.etrehedayat.blogfa.com

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,900
    حضور
    21 روز 10 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8432



    با سلام وتشکر

    یک حدیث دیگر که سندی صحیح دارد قابل توجه است امابصورت عام است و دخلی به تهران ندارد !

    وَ رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَهُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّينِ دَاخِلَاتٌ فِي الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ .صحيح.وسایل الشیعه

    در آخرالزمان و نزديكشدن زمان موعود (قيامت و ظهور حضرت مهدى عليه السّلام ) که بدترین زمانهاست زنانى ظاهرمى شوند بى حجاب و برهنه بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند در فتنه ها داخل مى شوند و به شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاىالهى را حلال مى كنند و در جهنم جاودانند.
    ویرایش توسط خیر البریه : ۱۳۸۹/۱۲/۰۳ در ساعت ۰۹:۴۰

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    27



    سلام
    با تشکر از دوستان و کارشناسان گرامی که پاسخ دادن.
    اینطوری که من از پاسخ دوستان برداشت کردم این حدیث و امثال این حدیث ربطی به تهران یا ری نداره و میتونه به مربوط به هرجایی بشه.
    البته یه نکته برای خودم عجیب بود، حدیث از امام صادق (ع) نقل شده و این در حالی هست که در زمان ایشون شهری به اسم تهران وجود خارجی نداشت، پس چطور امام در مورد شهری که وجود نداشته مطلب گفتن؟
    که که در مطلبی که یکی از کارشناسان گرامی دادن این حدیث رو مرتبط به شهر ری دانسته بودن و ...
    روی هم رفته من خودمم فکر نمیکنم اصل حدیث درست باشه ولی مضمونش درسته چون حدیث های مشابهی در مورد اخرالزمان هست تقریبا با همین مضمون.
    با تشکر از همه.

  19. صلوات ها 5


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    علاقه
    قرآن و عترت علیهم السلام
    نوشته
    845
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3654

    شاد اخطار به تهرانی ها!!! الزوراء میتونه تهران باشه!




    بسم الله الرحمن الرحیم

    برخی کاربران و کارشناسان عزیز به جهت تأخیر حضور کارشناسان حدیث محبت نموده در خصوص روایات تهران در آخرالزمان در بحث مشارکت نمودند ضمن سپاس از همۀ این دوستان لازم است در نقد نظر دوستان نکاتی عرض شود.
    mamalسلام با تشکر از دوستان و کارشناسان گرامی که پاسخ دادن. اینطوری که من از پاسخ دوستان برداشت کردم این حدیث و امثال این حدیث ربطی به تهران یا ری نداره و میتونه به مربوط به هرجایی بشه.
    البته یه نکته برای خودم عجیب بود، حدیث از امام صادق (ع) نقل شده و این در حالی هست که در زمان ایشون شهری به اسم تهران وجود خارجی نداشت، پس چطور امام در مورد شهری که وجود نداشته مطلب گفتن؟ که در مطلبی که یکی از کارشناسان گرامی دادن این حدیث رو مرتبط به شهر ری دانسته بودن و ...روی هم رفته من خودمم فکر نمیکنم اصل حدیث درست باشه ولی مضمونش درسته چون حدیث های مشابهی در مورد اخرالزمان هست تقریبا با همین مضمون.
    صدر: امام به راوی توصیه می کند برای نجات ر این شهر سکونت نکند در حالی که در زمان راوی و صدها سال پس از وی هنوز تهران به عنوان یک شهر شکل نگرفته بود.
    به طور قطع زوراء نام دیگر بغداد بوده وهیچ منبعی تاکنون این نام را برای تهران ذکر نکرده نه در گذشته نه حال.
    تنهاترین سردار:چطوری تشخیص بدیم یه حدیث معتبره؟

    بنده فعلا در پی اثبات صحت و سقم روایت اثبات فساد درتهران نیستم.(هر آنچه عیان است ...)
    محمد: إعلم یا مفضل أن فی حوالی الری جبلا أسود یبتنی فی ذیله بلدة تسمی بالطهران و هی دار الزوراء.
    اما :
    mamal اینطوری که من از پاسخ دوستان برداشت کردم این حدیث و امثال این حدیث ربطی به تهران یا ری نداره و میتونه به مربوط به هرجایی بشه.
    صدر: تهران با شهرهای دیگر تفاوت چندانی ندارد و اکنون شهرهایی در بلاد مسلمین می باشد که مسلما فساد در انها بیش از تهران است.
    mamal در زمان ایشون شهری به اسم تهران وجود خارجی نداشت، پس چطور امام در مورد شهری که وجود نداشته مطلب گفتن؟
    1- اینجور نیست که بگیم: این روایت ربطی به تهران نداره و میتونه مربوط به هرجایی باشه.
    2- اگر چه شهرهای بسیاری در دنیا وضعیت وخیم تری نسبت به تهران دارد ولی تصریح به شهر خاصی (مثل تهران یا ری) میتونه از سر دلسوزی امام نسبت به شیعیانشون در این شهرها باشه.
    3- روایت دیگری که از "الزوراء" به غیر بغداد (حوالی ری) تصریح کرده باشه وجود داره.که در ذیل خواهد آمد.

    4- علم و آگاهی حضرت از آینده میتونه موجب تصریح امام به نام یک شهر غیر موجود باشه.
    198 سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنْ بَكْرِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ تَمَثَّلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع بِبَيْتِ شِعْرٍ لِابْنِ أَبِي عَقِبٍ:
    وَ يُنْحَرُ بِالزَّوْرَاءِ مِنْهُمْ لَدَى الضُّحَى

    ثَمَانُونَ أَلْفاً مِثْلُ مَا تُنْحَرُ الْبُدْنُ [وَ رَوَى غَيْرُهُ الْبُزَّلُ‏]

    ثُمَّ قَالَ لِي تَعْرِفُ الزَّوْرَاءَ؟ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَقُولُونَ إِنَّهَا بَغْدَادُ قَالَ لَا ثُمَّ قَالَ علیه السلام دَخَلْتَ الرَّيَّ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ أَتَيْتَ سُوقَ الدَّوَابِّ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ رَأَيْتَ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ عَنْ يَمِينِ الطَّرِيقِ تِلْكَ الزَّوْرَاءُ {ظاهرا مراد تهران است} يُقْتَلُ فِيهَا ثَمَانُونَ أَلْفاً مِنْهُمْ ثَمَانُونَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِ فُلَانٍ كُلُّهُمْ يَصْلُحُ لِلْخِلَافَةِ قُلْتُ وَ مَنْ يَقْتُلُهُمْ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ يَقْتُلُهُمْ أَوْلَادُ الْعَجَمِ‏ الكافي، ج‏8، ص: 178
    معاوية بن وهب مى‏گويد: امام صادق به بيتى از شعر ابن ابى عقب تمثّل جست كه:
    و ينحر بالزوراء منهم لدى الضّحى
    ثمانون الفا مثل ما تنحر البدن‏«البزل»
    يعنى: در هنگام ظهر در زوراء، هشتاد هزار تن از آنها چون شتر قربانى شوند. امام سپس به من فرمود:
    زوراء را مى‏شناسى؟ او مى‏گويد: عرض كردم: قربانت، زوراء، همان بغداد است. فرمود:
    نه، سپس فرمود: آيا به «رى» رفته‏اى؟ عرض كردم: آرى. فرمود: بازار چهارپايان آنجا را ديده‏اى؟ عرض كردم: آرى. فرمود: آن كوه سياه را كه در طرف راست جاده است ديده‏اى؟ همان زوراء است كه هشتاد هزار از ايشان- كه هشتاد نفرشان از فرزندان فلان هستند و همه‏شان شايسته خلافت- در آن جا كشته خواهند شد. عرض كردم: به دست چه كسى كشته خواهند شد؟ فرمود: پسران عجم آنها را خواهند كشت.
    5- تشخیص صحت و سقم روایت کار چندان راحتی نیست و نیازمند علوم مختلفی از جمله : فقه الحدیث، رجال، درایه و... می باشد.

    ویرایش توسط رسا : ۱۳۸۹/۱۲/۰۴ در ساعت ۰۱:۳۴
    پس تا مى‏توانيد از خدا پروا بداريد و بشنويد و فرمان ببريد، و مالى براى خودتان [در راه خدا] انفاق كنيد، و كسانى كه از خسّت نفس خويش مصون مانند، آنان رستگارانند. (تغابن/16)

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود