• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 22

    موضوع: عده یعنی چه و مدتش چه مقدار است؟

    جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
    1. #1
      دوست جديد
      عضویت : جنسیت فروردین 1389
      نوشته : 1 صلوات : 0
      مورد صلوات: 11 بار در 1 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      elho آنلاین نیست.

      عده یعنی چه و مدتش چه مقدار است؟




      عده یعنی چه و مدتش چه مقد ار است؟

    2.  

    3. #2
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      عضویت : جنسیت فروردین 1389
      نوشته : 10,250 صلوات : 24,483
      مورد صلوات: 38,762 در 9,295
      حضور : 24 روز 2 ساعت 56 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط elho نمایش پست ها
      عده یعنی چه و مدتش چه مقدار است؟
      با سلام
      مدت عده

      و اللائى يئسن من المحيض من نسائكم ان ارتبتم فعدتهن ثلاثة اشهر و اللائى لم يحضن .در آيات ديگر كه در سوره بقره آمده است راجع به مدت عده كه عده زن چقدر است،مشخص شده است كه و المطلقات يتربصن بانفسهن ثلاثة قروء زنهاى مطلقه سه‏«قرء»-كه درباره سه قرء بعضى گفته‏اند سه‏«طهر»يا سه عادت-تربص مى‏كنند،يعنى بايد سه عادت بعد از طلاق براى اينها پيدا بشود تا عده‏شان تمام شود.

      ممكن است زنى باشد كه از سن حيض گذشته باشد،اصطلاحا به او«يائسه‏»مى‏گويند.
      ممكن است زنى باشد كه از سن حيض نگذشته است ولى حائض نمى‏شود.اين هم باز دو جور است،گاهى محل شك است،معلوم نيست كه لت‏حائض نشدنش سن است‏يا يك بيمارى،و گاهى محل شك نيست.
      زنهايى كه حائض نمى‏شوند ولى قطعا در سن حائض شدن هستند،آنها تكليفشان اين است كه به جاى سه عادت سه ماه عده نگه دارند.
      زنهايى كه حائض نمى‏شوند ولى مورد شك است(در قديم بالخصوص كه شناسنامه نبوده و سن و سالها مشخص نبوده است،گاهى زنى احساس مى‏كرد كه عادت نمى‏شود،ولى نمى‏دانست كه آيا به سن ياس رسيده است‏يا به علت‏يك بيمارى است، كه اينها را معمولا مى‏گويند:«مسترابه‏»يعنى محل شك)درباره اينها هم قرآن مى‏فرمايد سه ماه عده نگه دارند: و اللائى يئسن من المحيض من نسائكم ان ارتبتم فعدتهن ثلاثة اشهر زنانى كه از حيض شدن مايوس‏اند ولى شما شك داريد كه علت‏حيض نشدن سن است‏يا علت ديگرى دارد،عده اينها سه ماه است،و همچنين زنانى كه به علت بيمارى اصلا حائض نمى‏شوند.
      زنان حامله تكليفشان چيست؟ و اولات الاحمال اجلهن ان يضعن حملهن .كلمه‏«اولى‏»به معنى دارنده و صاحب است.«اولوا الامر»يعنى دارندگان امر،واليان امر.«اولات الاحمال‏»-كه مؤنث است-يعنى دارندگان حمل.ترجمه فارسى‏اش همين كلمه‏«باردار»است.
      حمل يعنى بار. در اصطلاح عربى و در اصطلاح فارسى هر دو(شايد در بعضى زبانهاى ديگر هم اين جور باشد) شايع اين است كه به بچه‏اى كه در رحم مادر است‏«بار»مى‏گويند،و لهذا ما هم در زبان فارسى زن حامله را«بار دار»مى‏گوييم،و در عربى‏«حامل‏»مى‏گويند،«ح مله‏»نمى‏گويند چون اين امر اختصاص به زنها دارد.مثل حائض است كه ديگر حائضه نمى‏گويند،چون مرد حائض نداريم كه بگوييم زن حائضه،براى اينكه معلوم بشود كه زن است‏يا مرد.
      اولات الاحمال همان معناى حامل را دارد:صاحبان بار،دارندگان بار،يعنى زنهاى حامل.تكليف عده اينها چيست؟
      زن معمولا در مدت حمل عادت نمى‏شود،استثنائى است كه بعضى از زنها عادت بشوند.آيا اينها هم سه ماه عده نگه دارند؟نه،صاحبان حمل عده طلاقشان وضع حمل است.
      اگر ما فرض كنيم كه يك روز هم به حملش مانده است،اگر زن طلاق داده بشود،با صرف وضع حمل عده‏اش منقضى مى‏شود،و حتى اگر يك لحظه باقى مانده باشد.و اگر ابتداى حملش باشد و تا وقتى كه بخواهد وضع حمل كند نه ماه مانده باشد عده‏اش اين نه ماه است.
      عده‏هايى كه در اينجا ذكر مى‏كنيم عده طلاق است.ما يك عده وفات هم داريم كه اگر مرد بميرد زن بايد عده نگه دارد.
      عده وفات چهار ماه و ده روز است اربعة اشهر و عشرا كه نص آيه قرآن است.چون عده وفات چهار ماه و ده روز است،گاهى اشتباه مى‏شود،بعضى خيال مى‏كنند عده طلاق هم در جايى كه سه عادت نيست‏سه ماه و ده روز است،مى‏گويند عده اين زن سه ماه و ده روز است،خير،ما سه ماه و ده روز نداريم،چهار ماه و ده روز داريم.در عده وفات، سه ماه داريم در عده بعضى از زنها،و سه عادت داريم در عده بعضى ديگر از زنها.عده وفات اختصاص ندارد،همه زنها،حتى زنى كه يائسه واقعى است‏يعنى سنش از سن عادت شدن و بچه آوردن گذشته است بايد عده نگه دارد،در صورتى كه در طلاق اگر زن به سن يائسگى برسد اصلا عده ندارد.
      حال مساله‏اى پيش مى‏آيد كه اگر زنى شوهرش مرد و زن حامله بود،عده زن چقدر است؟
      آيا چهار ماه و ده روز است‏يا وضع حمل است؟
      به حسب فقه شيعه-كه از مسلمات فقه شيعه است و از همان اول حضرت امير عليه السلام اين مطلب را توضيح دادند-زنى كه حامل باشد و شوهرش بميرد،عده‏اش‏«ابعد الاجلين‏»است،يعنى دورترين مدتها،يعنى از اين چهار ماه و ده روز و مدت حمل،هر كدام دورتر باشد عده‏اش همان است.
      اگر زن تازه حامله شده است و شوهرش مرد،نه ماه بعد مى‏خواهد بزايد،مدتش آن نه ماه است.اگر زن وضع حملش قريب است،مثلا يك روز ديگر خواهد زاييد،بايد عده چهار ماه و ده روز را نگه دارد.
      اينجا امر تقوا را تكرار مى‏فرمايد.تكرار اينها براى اين است-از آيه بعد هم استنباط خواهيم كرد-كه قرآن مى‏خواهد اهميت فوق العاده رعايت‏حدود خانوادگى را ذكر كند،چون تقوا خود نگهدارى و رعايت‏حدود الهى است كه در ابتداى سوره هم فرمود: و تلك حدود الله و من يتعد حدود الله فقد ظلم نفسه اينها حدود الهى است،هر كه از اين حدود تجاوز كند به خود ستم كرده است.
      تقوا هم خود نگهدارى يعنى تجاوز نكردن از حدود و مقررات الهى است.اينكه تقوا و حفظ حدود الهى تكرار مى‏شود،اشعار به اين است كه مسائل خانوادگى فوق العاده اهميت دارد،و قبلا عرض كرديم كه در كمتر مساله‏اى قرآن به اندازه مسائل خانوادگى به جزئيات مساله پرداخته است،و اين نهايت درجه[اهميت]مسائل مربوط به حدود خانوادگى را نشان مى‏دهد.
      ویرایش توسط رضا : 14-10-1389 در ساعت 22:07


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    4. #3
      عضو صميمي
      عضویت : جنسیت دی 1389
      نوشته : 80 صلوات : 0
      مورد صلوات: 481 در 76
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      عباس علمدار آنلاین نیست.



      باسمه تعالي
      برادر عزيزم (رضا)مطالب راكامل بيان فرمودند.
      من هم مناسب ديدم جاي چند مسئله كه خالي است را بيان كنم. (0 اين مسئله اختلافي نيست.)
      زمان عده طلاق:سه طهر ميباشد
      زمان عده صيغه موقت:دو حيض ميباشد
      زمان عده وطي به شبهه:سه طهر ميباشد
      زمان عده وفات: چهار ماه وده روز ميباشد
      (توضيح المسائل مراجع)
      ویرایش توسط عباس علمدار : 26-11-1389 در ساعت 01:54

    5. #4
      عضو ثابت
      عضویت : جنسیت مهر 1390
      نوشته : 952 صلوات : 3,895
      مورد صلوات: 2,903 در 716
      حضور : 22 ساعت 31 دقیقه
      دریافت : 3 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : وای بر ما که از معارف قرآن و عمل به آن دور افتاده ایم
      مهدی عباس زاده آنلاین نیست.



      سلام علیکم ببخشید تمام اینها درست اما یه سوالاتی پیش می آید که باید جواب داده شود!!

      یکی این که اگر زنی رحمش را به علت مریضی برداشته است آیا عده دارد؟؟

      دوم آن که زنی که شوهرش ماه ها است که با او نزدیکی نکرده آیا عده اش چقدر است؟؟

      سوم زنی که نزدیکی نکرده با شوهرش یا از پشت به حرام نزدیکی کرده این عده اش چقدر است؟

      چهارم زنی که عقد موقت کرده عده اش چقدر است؟

      پنجم زنی که کنیز است عده اش چقدر است؟

      ششم اگر راهی پیدا شود که یقین کنیم(یقین نه ظن) زن حامله نیست آیا شرعا استفاده از آن راه جایز است یا خیر؟

      خوب تمام این سوالات و سوالات دیگری که ممکن است در ذهن خواننده مطرح بشه با مطرح کردن علت یا حکمت عده جواب داده میشه!!

      اول میگوییم عده حکمی تعبدی است در این هیچ شکی نیست اما چرا؟؟

      در مورد عده وفات حرفی نیست چون این عده خاص است و شامل همه میشود و استثناء هم ندارد(به نظر ما کنیز استثناء نمیشود) اربعه اشهر و عشرا است چون عشر اینجا مذکر آمده دلیل است بر آن که لیل را شامل میشود نه یوم یعنی چهار ماه و ده شب نه چهار ماه و ده روز!(قرآن خیلی دقیقه)

      اما غیر وفات که برای حمل است میخواهیم در قرآن و روایات بگردیم ببینیم چرا؟

      اول از همه آیه و المطلقات یتربصن بانفسهن ثلاثه قروء و لا یحل لهن ان یکتمن ما خلق الله فی ارحامهن ان کن یومن بالله و الیوم الاخر و بعولتهن احق بردهن ان ارادوا اصلاحا(228 بقره)
      و طلاق داده شدگان(مونث) تربص میکنند به وسیله نفسهایشان سه طهر و سه حیض و حلال نیست برای آنان این که کتمان کنند آنچه خدا خلق کرده است در رحمهایشان اگر ایمان به خدا و روز آخر دارند و شوهرانشان دارای حق بیشتری هستند بر ردشان اگر اراده اصلاح دارند

      خوب با دقت در آیه دو نکته میبینیم که مارا کمی به حکمت اصلی عده رهنمون میکنه یکی این که بلافاصله بعد از قضیه تربص حرمت کتمان آنچه در رحم است را مطرح نموده و این خود اشاره ای کامل و تام برای این است که این عده برای احتمال حمل است به خاطر همین حلال نیست که کتمان کنند آنچه در رحمشان است دوم این که فرمود احق یعنی دارای حق بیشتر نفرمود ذلک حق لبعولتهن لردهن یعنی این حقی است (که ما قرار دادیم) برای شوهرانشان برای رد آنان خوب این نشان میدهد عده حتی در عده رجعیه برای مردان نیست بلکه حال که زن مجبور است عده نگه دارد برای احتمال حمل شوهرش حق بیشتری دارد برای رد اینان!!

      خوب آیه دیگری را مورد بررسی قرار میدیم: و الئی یئسن من المحیض من نسائکم ان ارتبتم فعدتهن ثلاثه اشهر و الئی لم یحضن. و اولات الاحمال ان یضعن حملهن!!(4 طلاق)
      و کسانی که نا امید شده اند از حیض دیدن از زنانتان اگر شکی مستند بردید پس عده آنان سه ماه است و کسانی که حیض ندیده اند(هم اگر شکی مستند بردید پس عده شان سه ماه است). و دارندگان حملها (پس عده شان) این که حملشان را قرار دهند

      با کمی دقت در آیه خیلی چیز ها میتوانیم یاد بگیریم اولا فرمود زنان یائسه خوب یعنی در یائسه بودنش شکی نیست یعنی میدانیم که یائسه است اما شک مستندی بر چه بردیم!! آیا شک بر غیر حمل است؟ قطعا شک بر حمل است اگر بگوییم شک در خود یئس است عطف آن به کسانی که حیض ندیده اند بی معنا مینماید چون در این که حیض نمیبینند شک نداریم چون تا به حال حیض ندیده است بلکه در این که قدرت بر حمل دارند یا نه شک پیدا میکنیم
      خوب در هر صورت این شک شک بر حمل است و بس!!
      در مورد زنان حامله هم این نکته مشهود است اگر عده برای چیز دیگری است چرا زنان حامله باید تا وضع حمل صبر کند خواه این وضع وضع مضقه باشد یا هر چیز دیگری که حمل برایش صادق است؟

      آیه دیگری هم هست که نظرتون رو بهش جلب میکنم: اذا نکحتم المومنات ثم طلقتموهن من قبل ان تمسوهن فما لکم علیهن من عده تعتدونها (49 احزاب)
      هنگامی که ازدواج کردید مومنات(مومن های مونث) را سپس طلاقشان دادید از قبل آن که مسشان کنید(کنایه از دخول است) پس براشما نیست بر گردن آنان از عده ای که شمارش کنید آن را!!

      خوب اگر بحث غیر حمل است چرا در مورد زنی که دخول نشده است بهش این گونه نفی عده میکند؟؟ یعنی زنی که دخول صورت نگرفته است بهش عده ای ندارد!!

      جالب این است که دکترهای جهان ثابت کرده اند که زنی که حامله است ممکن است دوبار حیض ببیند اما امکان ندارد 3 بار ببیند یعنی خدا(1400 سال پیش به معجزه بودن قرآن شک نکنید!!) میفرماید شما باید یقین کنید که زن حامله نیست حالا از هر راهی که یقین آور است اگر یائسه است که همان اگر به سن حمل نرسیده که همان اگر راه سومی هست که یقینی بشود تعیین کرد مثل سه طهر و سه حیض صبر کردن که همان اگر حامله نبودید بروید با هرکس که تراضی به معروف انجام دادید ازدواج کنید کسی حق ندارد جلوی شما را بگیرد

      خوب نتیجه بحث در جواب سوالات فوق خلاصه میشود

      1. این که اگر زنی رحمش را به علت مریضی برداشته است آیا عده دارد؟ نه چون احتمال حمل وجود ندارد!

      2. زنی که شوهرش ماه ها است که با او نزدیکی نکرده آیا عده اش چقدر است؟ از آخرین نزدیکی باید عده را حساب کنند! تا معلوم شود حامله است یا نه مثلا اگر دو طهر پیش با او نزدیکی کرده باید یه طهر و حیض دیگر نگه دارد بعد آزاد است در ازدواج و عده اش تمام شده!!

      3. زنی که نزدیکی نکرده با شوهرش یا از پشت به حرام نزدیکی کرده این عده اش چقدر است؟ چون حملش ممکن نیست نیازی به عده نیست!!

      4. زنی که عقد موقت کرده عده اش چقدر است؟ فرقی نمیکند با عقد دائم اگر بگوییم فرق میکند آیا بچه ای که به دنیا می آورد متعلق به کیست شوهر فعلی یا قبلی؟؟ در هر صورت حمل مطرح است!! و فرقی نیست!

      5. زنی که کنیز است عده اش چقدر است؟ فرقی نمیکند چون باید معلوم شود از کی حامله بوده!!

      6. اگر راهی پیدا شود که یقین کنیم(یقین نه ظن) زن حامله نیست آیا شرعا استفاده از آن راه جایز است یا خیر؟ هر چند که(طبق اطلاعات بنده) همچین راهی هنوز کشف نشده که یقینی بدون آنکه مو لای درزش رود بتوانند بفهمند که زن حامله است یا نه اما اگر کشف شده(شاید سونوگرافی زودتر مشخص کند اما در طی دو هفته یا زودتر فکر نکنم همچین راهی به صورت یقینی باشد) و یا بشود یک روزه یا دوهفته ای یا ..... زود تر از سه طهر و سه حیض مشخص کرد که زن حامله نیست دیگر عده ای در کار نیست از آن به بعد.

    6. #5
      عضو كوشا
      عضویت : جنسیت بهمن 1390
      نوشته : 171 صلوات : 171
      مورد صلوات: 465 در 138
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      خاک پای اهل بیت آنلاین نیست.



      آیا این درست است که زنا عده ندارد؟علتش چیست؟خب اگر علتش این است که اگر زن توبه کرده باشد خدا بر او رحم کند و بچه اش حلال زاده حساب شود فکر نمیکنم با عقل سازگار باشد.چون در اینصورت شوهر زن و یا خود زن تا آخر عمر شک دارند که بچه مال شوهر است یا نه.وچه بسا بچه مال شوهر باشد،ولی مرد او را دوست نداشته باشد.همچنین اگر زناکار توبه کرده باشد آیا نباید مدتی صبر کند تا اصلاح خودش را نشان دهد؟شاید بعد دوباره توبه اش را شکست!
      و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا

      دوش بر یاد حریفان به خرابات شدم
      خم می دیدم،خون در دل و پا در گل ب

    7. #6
      عضو ثابت
      عضویت : جنسیت مهر 1390
      نوشته : 952 صلوات : 3,895
      مورد صلوات: 2,903 در 716
      حضور : 22 ساعت 31 دقیقه
      دریافت : 3 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : وای بر ما که از معارف قرآن و عمل به آن دور افتاده ایم
      مهدی عباس زاده آنلاین نیست.



      بسم الله الرحمن الرحیم

      سلام علیکم

      نقل قول نوشته اصلی توسط فاطمه ۶۵ نمایش پست ها
      یا این درست است که زنا عده ندارد؟علتش چیست؟خب اگر علتش این است که اگر زن توبه کرده باشد خدا بر او رحم کند و بچه اش حلال زاده حساب شود فکر نمیکنم با عقل سازگار باشد.چون در اینصورت شوهر زن و یا خود زن تا آخر عمر شک دارند که بچه مال شوهر است یا نه.وچه بسا بچه مال شوهر باشد،ولی مرد او را دوست نداشته باشد.همچنین اگر زناکار توبه کرده باشد آیا نباید مدتی صبر کند تا اصلاح خودش را نشان دهد؟شاید بعد دوباره توبه اش را شکست!
      اتفاقا با مطلبی که عرض کردیم مشخص میشود که زنا هم عده دارد. یعنی تا مشخص نشود به صورت یقینی که از شوهر (زنایی) قبلی اش حامله است یا خیر حق اقدام به ازدواج بعدی را ندارد.

      مسئله ازدواج با زناکار هم در تاپیک حرمت ازدواج بحث کردیم.

      التماس دعا
      الفرقان : 30 وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
      و پيامبر(روز قیامت خواهد) گفت: «ای پروردگارم! قوم من بى گمان اين قرآن را بس دور و مهجور گرفتند.»
      ترجمان فرقان نوشته علّامه مجاهد آیة الله العظمی صادقی تهرانی

    8. صلوات ها 2 : « نرگس »,ساحل سنگی
    9. #7
      کارشناس پاسخگوی انجمن فقه و احکام شرعی
      عضویت : جنسیت فروردین 1390
      نوشته : 3,386 صلوات : 12,462
      مورد صلوات: 13,898 در 3,317
      حضور : 24 روز 21 ساعت 8 دقیقه
      دریافت : 20 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      نور آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط فاطمه ۶۵ نمایش پست ها
      آیا این درست است که زنا عده ندارد؟علتش چیست؟خب اگر علتش این است که اگر زن توبه کرده باشد خدا بر او رحم کند و بچه اش حلال زاده حساب شود فکر نمیکنم با عقل سازگار باشد.چون در اینصورت شوهر زن و یا خود زن تا آخر عمر شک دارند که بچه مال شوهر است یا نه.وچه بسا بچه مال شوهر باشد،ولی مرد او را دوست نداشته باشد.همچنین اگر زناکار توبه کرده باشد آیا نباید مدتی صبر کند تا اصلاح خودش را نشان دهد؟شاید بعد دوباره توبه اش را شکست!
      با سلام و احترام

      بله ،زنا عده ندارد البته ما درصدد بیان علت احکام نیستیم چراکه فلسفه بسیاری از احکام روشن نیست،اما شاید به عنوان یکی از دلایل بتوان گفت که زنا به دلیل اینکه عمل حرامی است،احترامی ندارد،تا نیاز به عده داشته باشد.

      امام خمینی،تحریرالوسیله،ج2،در وطی به شبهه،م1.
      ویرایش توسط نور : 24-12-1390 در ساعت 04:07

    10. #8
      عضو ثابت
      عضویت : جنسیت مهر 1390
      نوشته : 952 صلوات : 3,895
      مورد صلوات: 2,903 در 716
      حضور : 22 ساعت 31 دقیقه
      دریافت : 3 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : وای بر ما که از معارف قرآن و عمل به آن دور افتاده ایم
      مهدی عباس زاده آنلاین نیست.



      بسم الله الرحمن الرحیم

      سلام علیکم

      نقل قول نوشته اصلی توسط نور نمایش پست ها
      به عنوان یکی از دلایل بتوان گفت که زنا به دلیل اینکه عمل حرامی است،احترامی ندارد،تا نیاز به عده داشته باشد
      اونوقت اگه بچه داشته از زنای قبلیش چی؟ باید بندازه گردن شوهر فعلیش؟

      التماس دعا
      الفرقان : 30 وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
      و پيامبر(روز قیامت خواهد) گفت: «ای پروردگارم! قوم من بى گمان اين قرآن را بس دور و مهجور گرفتند.»
      ترجمان فرقان نوشته علّامه مجاهد آیة الله العظمی صادقی تهرانی

    11. #9
      کارشناس پاسخگوی انجمن فقه و احکام شرعی
      عضویت : جنسیت فروردین 1390
      نوشته : 3,386 صلوات : 12,462
      مورد صلوات: 13,898 در 3,317
      حضور : 24 روز 21 ساعت 8 دقیقه
      دریافت : 20 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      نور آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی عباس زاده نمایش پست ها
      اونوقت اگه بچه داشته از زنای قبلیش چی؟ باید بندازه گردن شوهر فعلیش؟ التماس دعا
      با سلام و تشکر از شما

      در هر صورت فرزند متعلق به مردی است که زنا با او صورت گرفته است،یعنی اگر فرزند از زنای قبلی بوده،متعلق به همان مرد است.

      استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم

    12. #10
      عضو ثابت
      عضویت : جنسیت مهر 1390
      نوشته : 952 صلوات : 3,895
      مورد صلوات: 2,903 در 716
      حضور : 22 ساعت 31 دقیقه
      دریافت : 3 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : وای بر ما که از معارف قرآن و عمل به آن دور افتاده ایم
      مهدی عباس زاده آنلاین نیست.



      بسم الله الرحمن الرحیم

      سلام علیکم

      خب اگه عده نگه نداره که این مشخص نمیشه!!!

      التماس دعا
      الفرقان : 30 وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
      و پيامبر(روز قیامت خواهد) گفت: «ای پروردگارم! قوم من بى گمان اين قرآن را بس دور و مهجور گرفتند.»
      ترجمان فرقان نوشته علّامه مجاهد آیة الله العظمی صادقی تهرانی

    13. صلوات ها 2 : « نرگس »,نور
    صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از 04-07-1393, 03:13 : 2

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •