جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: غسل زن بعد از زایمان----- سوال فقهي

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    کامپیوتر و زبان و مداحی
    نوشته
    27
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    277

    غسل زن بعد از زایمان----- سوال فقهي




    کسی ازکاربران محترم می داند بعد از زایمان چگونه باید غسل مخصوص ان را انجام داد ایا اگر انجام ندهی بدن نجس است ویا نه
    امیدوارم انجمن را درست انتخاب کرده باشم

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    220
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1624



    باسلام و تشکر از اعتمادتان

    لطفا قبل از طرح سوال مرجع خود را نام ببرید ،طبق نظر مقام معظم رهبری :حداکثر نفاس (وضعیت خانم بعد از زایمان ) ده روز است ودر این مدت خانم باید تمام محرمات را مانند دوران حیض رعایت کند و پس از پایان دوره نفاس غسل نفاس را انجام دهد (مانند سایر غسل ها بانیت نفاس) واگر وضعیت او همچنان ادامه داشت من بعد حکم استحاضه را دارد (یعنی باید نماز خواندن را شروع کند) لازم به ذکر است برای انجام صحیح اعمال، دانستن نوع استحاضه واحکام مربوط به ان الزامیست.توجه کنید اگراز ده روز گذشته و شما هنوز غسل انجام نداده اید باید سریعا غسل کنید،نماز را شروع کرده و نمازهای این چند روز را هم قضا کنید .در ضمن در این ایام سایر اعضا ی بدن و لباس ها ی خانم در صورت عدم آلودگی پاک است.نکته:گفتیم حداکثر نفاس ده روز است؛اگر وضعیت شما بعد از ده روز همچنان ادامه داشت حتما برای کسب اطلاعات دقیق تر و توضیحات بیشتر با کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی نماس بگیرید. رساله مراجع / ج1 / احکام نفاس
    ویرایش توسط عرفات : ۱۳۸۹/۱۱/۲۹ در ساعت ۲۱:۳۵ دلیل: ويرايش

  5. صلوات ها 15


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    علوم اسلامي
    نوشته
    5,555
    حضور
    147 روز 22 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    31808



    نقل قول نوشته اصلی توسط bhe نمایش پست ها
    کسی ازکاربران محترم می داند بعد از زایمان چگونه باید غسل مخصوص ان را انجام داد ایا اگر انجام ندهی بدن نجس است ویا نه امیدوارم انجمن را درست انتخاب کرده باشم
    اين غسل ، غسل نفاس ناميده مي شود و شيوه انجام دادن آن مانند بقيه غسل هاست (براي آشنايي با شيوه انجام غسل مي توانيد اينجا را ملاحظه نماييد) اما زمان انجام آن و بقيه مشخصات كلي اين غسل در تاپيك زير توضيح داده شده است :‌

    http://www.askdin.com/showthread.php?p=69446#post69446

    لطفا اگر پس از مطالعه متن فوق ، پاسختان را دريافت نكرديد و مرجع تقليد ديگري غير از حضرت امام خميني ره داريد حتما با ذكر نام مرجع تقليد خود و سئوالي كه داريد ، موضوع را در همين تاپيك پيگيري فرماييد.
    در صورت انجام ندادن غسل بدن نجس نمي شود

    موفق باشيد

    ویرایش توسط سجاد : ۱۳۸۹/۰۹/۲۸ در ساعت ۱۶:۵۰

  7. صلوات ها 14


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    معارف
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    483



    باسمه تعالي
    جواب كارشناس محترم كافي بود .من هم اگر اجازه دهيد مطلبي را اظافه كنم:
    اگر فرد مورد نظر خون ديدنش تاسر ده روز بود همه ان نفاس است.ولي اگر از ده روز گذر كرد
    بايد به ايام عادت خود رجوع كند مثلا هفت روزه بود بايد تا آن هفت روز را نفاس حساب كند
    وغسل خود راانجام دهدواز هفت روز به بعد استحاضه ميباشد باشرايط آن.واگر اعمال خود راانجام نداده قضا نمايد.


  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    معارف
    نوشته
    80
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    483



    باسمه تعالي
    سلام در اينجا يك سوءال مطرح ميشود كه؟
    اين فرد مذكور از كجا بداند از ده روز خون ديدنش ادامه بيداميكند كه
    ايام عادت را نفاس خود حساب كند وغسل خود راانجام دهد ومابقي را استحاضه قرار دهد؟
    جواب اينكه اگر مطمئن بود از ده روز گذر ميكند به ايام عادت خود رجوع ميكند.
    ولي اگر مطمئن نبود از ايام عادت خود كه( مثلا هفت روز)است .تاده روز را جمع بين حيض واستحاضه ميكند .به معناي اينكه نماز ميخواند مسجد نميرود و..... انجام ميدهد


  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    220
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1624



    با سلام وتشكر از شما كاربر گرامي

    اولين نكته مهم در پاسخگويي دانستن مرجع تقليد پرسشگر است و بعد با توجه به نوع سوال وشقوق مختلفي كه در يك مسئله ممكن است مطرح شود و با بررسي فرض هاي متصور ، پاسخ مقتضي داده مي شود لذا نمي توان به راحتي يك حكم كلي را براي همه افراد بيان كرد .
    ویرایش توسط عرفات : ۱۳۸۹/۱۱/۲۹ در ساعت ۲۱:۲۳ دلیل: ويرايش

  13. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۵/۰۵, ۲۳:۵۹ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود