• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18
    1. #1
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۸۹
      نوشته : 250 صلوات : 1,938
      مورد صلوات: 1,630 در 245
      حضور : 12 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      مسعودی آنلاین نیست.

      چرا باید مرجع تقلید داشته باشیم




      سلام خدمت دوستان و همچنین ان دوستانی که اینجانب را از تجربیات و نظراتشان اگاه نمی سازند.... حال بگذریم . چرا با ید مرجع تقلید داشته باشم؟
      چگونه میتوانم از کسی تقلید کنم که حتی او را ندیدم و نمی شناسم؟



    2.  

    3. #2
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت مرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 274 صلوات : 736
      مورد صلوات: 1,350 در 263
      حضور : 9 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      zahra آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط مسودی نمایش پست ها
      تقلید
      فکر می کنم شما ابتدا لازم است تعریفی که از تقلید در ذهن دارید بنویسید تا دوستانتان بتوانند شما را راهنمایی کنند.

    4. #3
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۸۹
      نوشته : 291 صلوات : 7,174
      مورد صلوات: 2,259 در 284
      حضور : 17 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پرنده بهشتی آنلاین نیست.



      چگونه میتوانم از کسی تقلید کنم که حتی او را ندیدم و نمی شناسم؟

      [/quote]
      سلام
      لازم نیست کسی رو که نمیشناسی ازش تقلید کنی، شناخت که با دیدن به دست نمیاد هر چند میتونه موثر باشه.
      از راه پرسش میتونی در مورد مراجع اطلاعات بدست بیاری بعد از بین اونا یکی رو انتخاب کنی.
      «أَوْ لَعَلَّکَ بِقِلَّةِ حَیَائِی مِنْکَ جَازَیْتَنِی؛ یا شاید بخاطر کمی حیای من از تو [و حال آنکه از مردم حیا کردم؛ ولی تو را بر خود حاضر ندانستم] مرا مجازات کردی [و حال نماز و دعا را از من گرفتی].»

    5. #4
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,906 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 20 ساعت 23 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط مسودی نمایش پست ها
      چرا با ید مرجع تقلید داشته باشم؟


      با سلام

      بزرگوار برادر دريافت پاسخ اين چند تايپك را مطالعه نماييد



      اجتهاد يعني كوشش عالمانه با متد صحيح، براي درك مقررات اسلام، با استفاده از قرآن، روايات، اجماع و عقل. و اجتهاد و تفقه كه نيروي محركة اسلام نام گرفته، يكي از موجبات جاويد ماندن اسلام است

      زيرا از همين راه مي‌توان حكم هر موضوعي را از قرآن و روايات استخراج كرد و به اين وسيله از قوانين ديگران بي‌نياز بود.

      كساني كه با تاريخ فقه اسلامي آشنائي دارند، مي‌دانند كه اجتهاد، حتي در زمان خود پيامبر گرامي و سائر پيشوايان ديگر نيز بر قرار بوده است،

      چه رسد به زمانهاي بعد. البته بايد توجه داشت كه اجتهاد در آن زمان، با زمان ما فرق بسيار داشته‌است.

      اجتهاد در آن زمان بسيار روشن بود، و بيشتر شامل نقل و حفظ احاديث مي‌شد. در آن عصر قرائني كه مي‌توانست فهم احاديث را آسان كند، فروان بود.

      و به علاوه، در مواردي كه آيه يا روايت پيچيدگي و ابهام داشت، مي توانستند از شخص پيامبر صلي الله عليه وآله و يا امام (ع) سئوال كنند تا شك و ترديد و ابهام را از خود دور سازند. اما هر چه از آن زمانها دورتر مي‌شويم،

      بر اثر اختلاف آراء و روايات و نيز مشكوك بودن حال برخي از راويان، اجتهاد جنبة فني به خود گرفته و نياز امت اسلامي به اجتهاد زيادتر و دائرة آن وسيع‌تر گرديده است.

      براي اين كه بدانيم اجتهاد در ميان ياران پيامبر گرامي وجود داشته، كافي است از ميان روايات زياد، به مفاد دو روايت ذيل توجه كنيد.

      1ـ هنگامي كه «معاذبن جبل» از طرف رسول گرامي اسلام (ص) به يمن مي‌رفت، آن حضرت به او فرمود: در مواردي كه مي‌خواهي داوري كني از چه مداركي استفاده مي‌كني؟
      گفت: از آيات قرآن مجيد.

      پيامبر فرمود: اگر درباره موردي كه مي‌خواهي قضاوت كني، آيه‌اي كه خصوص حكم آن مورد را بيان كرده باشد نيافتي چه مي‌كني؟ گفت: از احاديثي كه از شما شنيده و در دست دارم استفاده مي‌كنم.

      حضرت فرمود: اگر در آن مورد، حديث به خصوصي نشنيده باشي، چه خواهي كرد؟ گفت: اجتهاد مي‌كنم، يعني از كليات و قواعدي كه از آيات قرآن و روايات شما در دست دارم، حكم آن مورد مخصوص را استنباط مي‌كنم.

      رسول اكرم(ص) خوشحال شد و فرمود: سپاس خدايي را كه فرستادة پيامبر خود را به راهي موفق داشته كه آن راه مورد رضايت پيامبر او است (فهرس شيخ/41)

      2ـ امام باقر(ع) به «ابان بن تغلب» كه يكي از ياران فقيه و دانشمند آن حضرت بوده است، فرمود: ابان، در مسجد مدينه بنشين، و فتوي بده، من دوست دارم كه افرادي مثل تو در بين دوستان و شيعيانم باشند (طبقات كبري، 2/347)

      واضح است كه منظور از فتوي اين نيست كه فقط به نقل روايت اكتفاء شود. مقصود اين است كه در هر مورد كه آيه يا روايت وارد شده، يعني حكم آن مورد خاص در آيه يا روايتي ذكر شده است، طبق آن آيه يا روايت فتوي دهد.

      اما در موردي كه آيه يا روايت در خصوص آن مورد وارد نشده است، از آيات و روايات كلي تر و قواعد عامه‌اي كه از جانب امام(ع) صادر شده است، حكم آن مورد را استنباط و استفاده نموده و فتوي بدهد،
      همانطور كه خود ائمه (ع) فرموده‌اند:
      «علينا القاء الا صول و عليكم التفريع» (وسائل الشيعه، 18/كتاب قضاء باب 6 ، حديث 51 و 52

      ما قواعد و كليتي را براي شما بيان مي‌كنيم، تا شما موارد جزئي و خصوصي را از آن قواعد و كليات استفاده و استنباط كنيد و كليات را بر موارد تطبيق نمائيد

      ادامه دارد.....

      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    6. #5
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,906 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 20 ساعت 23 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      قرآن كريم‌، اجتهاد در موضوعات فقهي را مورد تأييد و تأكيد قرار داده است‌.
      چنان كه مي‌فرمايد: "وَمَا كَان‌َ الْمُؤْمِنُون‌َ لِيَنفِرُواْ كَآفَّة‌ً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُل‌ِّ فِرْقَة‌ٍ مِّنْهُم‌ْ طَـآغ‌فَة‌ٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّين‌ِ وَ لِيُنذِرُواْ قَوْمَهُم‌ْ إِذَا رَجَعُوَّاْ إِلَيْهِم‌ْ لَعَلَّهُم‌ْ يَحْذَرُون‌َ ;(توبه‌،122)

      شايسته نيست‌، مؤمنان همگي به سوي ميدان جهاد كوچ كنند، چرا از هر گروهي طايفه‌اي از آنان كوچ نمي‌كنند و طايفه‌اي بماند[ تا در دين ]و معارف و احكام اسلام‌[ آگاهي پيدا كنند و به هنگام بازگشت به سوي قوم خود آن‌ها را انذار نمايند تا ]از مخالفت فرمان پروردگار[ بترسند و خودداري كنند."

      از آن جا كه استنباط و استخراج احكام فقهي با استفاده از كتاب‌، سنت‌، اجماع و عقل براي عموم مردم ممكن نيست و بايد عده‌اي در اين راستا تمام تلاش و كوشش خويش را به كار ببرند

      و به مقام و مرتبة اجتهاد رسيده و احكام فقهي را براي مردم استخراج كنند و در اختيار آنان قرار دهند; و چنين تقليدي از ناحيه مردم از يك مجتهد متعهد و پرهيزگار و جامع الشرايط يك امر وجداني و بديهي است

      كه نياز به دليل ندارد و در ميان همه عاقلان مراجعه به متخصص در علوم و صنايع مختلف مانند پزشك‌، مهندس و ساير كارشناسان امري رايج و عقلاني است

      و در هر عصر و زماني اگر كسي نسبت به چيزي جاهل باشد به كسي كه از آن مسأله آگاه است رجوع مي‌كند و قرن‌آ كريم نيز چنين شيوه‌اي را تأييد كرده و مي‌فرمايد: "فَسْ ?‹َلُوَّاْ أَهْل‌َ الذِّكْرِ إِن كُنتُم‌ْ لاَ تَعْلَمُون‌َ ;(نحل‌،43) اگر نمي‌دانيد از آگاهان بپرسيد."


      "اهل ذكر، از نظر مفهوم لغوي به كساني گفته مي‌شود كه داراي آگاهي و اطلاع باشند و بتوانند حقايق را يادآوري و بيان نمايند.

      آيه مذكور در واقع بيانگر يك قانون كلي عقلايي در مورد "رجوع جاهل به عالم‌" يعني همان رجوع مقلد به مجتهد است‌.( ر.ك‌، الميزان‌، علامه طباطبايي‌;، ج 12، ص 271، تفسير نمونه‌، آيت اللّه مكارم شيرازي ، ج 11، ص 243ـ246، )

      امام حسن عسكري‌درباره اجتهاد و تقليد از فقيه جامع الشرايط مي‌فرمايد: "مردم بايد از فقيهاني كه خويشتن‌دار، نگهبان دين‌، مخالف هواي نفس و مطيع امر مولايشان هستند تقليد كنند."( وسايل الشيعه‌، شيخ حر عاملي‌، ج 27، ص 131، . )

      بنابراين‌، سيره و روش عقلا، آيات قرآن كريم و روايات اسلامي حكم مي‌كنند كه بايد در مسائل فقهي بابي به نام اجتهاد باشد و مقلدان براي دريافت احكام شرعي و فقهي خود به مجتهدان جامع الشرايط مراجعه كنند.

      قابل ذكراست كه مسائل فرعي فقهي (موضوع تقليد) از اموري نيست كه غير مجتهد و غير متخصص بتواند،

      با مراجعه به عقل خود آن‌ها را بفهمد و به اصطلاح اين امور از "مستقلات عقليه‌) نيست‌.( براي آگاهي بيشتر ر.ك‌: الاجتهاد و التقليد، حضرت امام خميني‌ )

      ادامه دارد....
      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    7. #6
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,906 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 20 ساعت 23 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      اجتهاد:

      اجتهاد يعني كوشش عالمانه با متد صحيح، براي درك مقررات اسلام، با استفاده از قرآن، روايات، اجماع و عقل. از همين راه مي‌توان حكم هر موضوعي را از قرآن و روايات استخراج كرد و به اين وسيله از قوانين ديگران بي‌نياز بود.

      فقيه، استخراج كنندة قوانين الهي است، احكام خدا را از منابع چهار گانة آن ستنباط كرده و در اختيار مردم مي‌گذارد.

      فقيه درنظام اسلامي مقنن و قانون گذار نيست، نه قانوني را وضع مي‌كند و نه قانوني را ابطال مي‌نمايد. ولي از آنجا كه شناخت قوانين خدا از منابع آن، نياز به تخصص و صلاحيت علمي دارد،

      مجتهد بر اثر كسب يك رشته صلاحيتها مي‌تواند احكام الهي را از كتاب و سنت، و عقل و اجماع، استنباط نمايد، و ديگران را از زحمات فرواني آسوده سازد.

      وظيفة مجتهد، در قانون شناسي و استنباط احكام از مدارك آن، خلاصه مي‌گردد. «اجتهاد» فقط ابزار شناخت قانون است و با كار برد آن، مي‌توان حق را از باطل، قانون را از غير قانون باز شناخت.

      در فقه شيعه بيش از ديگر مذاهب فقهي اسلامي به اين مسأله اهميت داده شده است و فقهاي شيعه براي خود مقامي نمي‌دانند جز عالمان به احكام الهي و استنباط كنندگان قوانين خدا از دلائل موجود.

      همچنين اجتهاد را فقط وسيلة «تشخيص» و «تلاش» براي شناخت وظائف بندگان مي‌شناسند. «اجتهاد» فقط ابزار شناخت است و هرگز از منابع قانون نيست.

      فقهاي شيعه، ادلة چهار گانه ـ بالاخص «سنت» رسول گرامي را كه از طريق ائمه اهل بيت رسيده است و سنت خود ائمه را كه بدليل عصمت آن بزرگواران، مهر تأييد الهي دارد ـ

      براي استخراج احكام الهي و حوادث روزافزون جامعه كافي مي‌دانند و صدق اين نظريه را در طول قرون چهارده گانه اسلامي عملاً ثابت كرده‌اند.

      در اين مورد، كافي است كه بدانيم در يكي از جوامع حديثي شيعه به نام «وسائل الشيعه» قريب به سي و هشت هزار حديث فقهي وجود دارد.

      و اگر جامع ديگرحديثي را به نام «مستدرك الوسائل» به آن ضميمه كنيم، گستردگي منابع فقه اسلامي شيعي كاملاً روشن مي‌گردد، بالاخص كه در ميان اين احاديث يك رشته قوانين كلي و اصول جامعي وجود دارد كه خود مي‌تواند پاسخ گوي بسياري از نيازها باشد.

      در اين ميان، فقهاي مذاهب اربعه و همچنين ديگر مذاهب فقهي ـ چه مذاهبي كه پيش از پايه گذاران آنها رواج داشته و يا پس از آن‌ها پي ريزي شده است ـ

      «اجتهاد» را از منابع و مصادر حكم الهي مي‌دانند و به جاي اينكه از آن فقط به عنوان ابزار شناخت بهره بگيرند، آن را منبع و مصدر حكم مي‌انگارند، و در كنار ادّلة اربعة معروف(كتاب و سنت و اجماع و عقل) «اجتهاد» را نيز يادآور مي‌شوند.

      ادامه دارد........
      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    8. #7
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,906 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 20 ساعت 23 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      واما تقلید:

      تقلید چیزی جز رجوع به متخصص نیست و این یک امر عقلایی و عقلی است که سیره همه عقلا عالم بر آن نهاده شده است که وقتی ما نمی توانیم با جهد و تلاش و کوشش فراوان و صرف یک عمر به اجتهاد برسیم

      و خود احکام و وظایف شرعی خود را استنباط نماییم چاره ای نمی ماند که به متخصص مراجعه کنیم و این امر عین بیداری است و عین آگاهی در انتخاب مشی و شیوه عقلایی است.

      تقلید صور مختلفی دارد از قبیل:

      الف- تقلید جاهل از جاهل
      ب: تقلید عالم از جاهل
      ج : تقلید عالم از عالم
      د: تقلید جاهل از عالم که فقط نوع چهارم مقبول و ممدوح است


      و سه نوع دیگر باطل و ناصواب و خلاف عقل و آگاهی است.

      تقلید به معنای صحیح کلمه در تمام امورات زندکی ما جاری است و هیچ عاقلی هم اشکالی بدان نمی گیرد

      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    9. #8
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,906 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 20 ساعت 23 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط مسودی نمایش پست ها
      چگونه میتوانم از کسی تقلید کنم که حتی او را ندیدم و نمی شناسم؟


      با سلام

      بزرگوار
      انچه در تايپك هاي بالا گذشت مطالبي بود كه قبلا در پاسخ به چنين سوالي از طرف ديگر دوستان مطرح شده بود و حال براي شما عزيز اورده ايم

      واما در جواب اين سوال شما:

      بزرگوار منظورتان از شناختن چيست؟؟؟
      يعني كه بايد علم ايشان را بشناسيد و از متخصص بودن ايشان اگاهي داشته باشيد؟؟
      يا اين كه نه از تقوا و ايمان ايشان؟؟
      يا اين كه نه بشناسيد كه فرق موثق و مورد اعتمادي است و پدرو مادر او كيست؟؟

      درتايپك هاي بالا مشخص شد كه مرجع همان متخصص در دين است كه ما احكام فقهي خويش را از انها سوال مي كنيم و ايشان با توجه به تخصصي كه در دين دارند پاسخ گوي مسايل فقهي ما هستند

      در مورد سوالات بنده از شما

      اگر منظورتان تخصص است
      وقتي شما به متخصص پزشك مراجعه مي كنيد تا چه اندازه به تخصص پزشك شناخت داريد؟؟؟ قطعا شما به اندازه خود پزشك اطلاعات نداريد و به گفته معتمدين و يا از روي نوشته هاي تابلو اعلانات و ....به سراغ متخصص مي رويد

      در مورد مرجع هم:
      يا خودتان بايد تخصص داشته باشيد كه قطعا نداريد چون اگر خوتان تا اين اندازه تخصص داشته باشيد كه بدانيد ايشان دروغ مي گويند يا راست نمي توانيد از هيچ كس ديكري تقليد كنيد و بايد از خودتان تقليد كنيد و نه ديگران

      اگر تخصص نداشته باشيد بايد به گفته دو فرد عادل كه اعلميت ايشان را تاييد ميكنند اعتماد كنيد و مرجع خود را انتخاب كنيد

      در مورد بقيه شناخت ها هم مي توانيد به خود مرجع مراجعه كنيد و يا از اطرافيان ايشان سوال نماييد براي اين امربايد قبول زحمت كرده و به خدمت مراجع برسيد و از ايشان سوال نماييد




      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    10. #9
      عضو ماندگار
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 591 صلوات : 1,168
      مورد صلوات: 2,870 در 577
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      زمزم آنلاین نیست.



      بسم الله الرحمن الرحیم
      اینکه تقلید رجوع جاهل به عالم است بار منفی ندارد زیرا مراد از جاهل بی سوادی نیست بلکه جاهل نسبی و کسی است که در مسائل شرعی مجتهد و کارشناس نیست. مجتهدان در مسائل دیگر به متخصص رجوع میکنند.
      پزشک معالج امام (ره) میگفت : تا به حال کسی را ندیدم که این قدر در درمان مطیع پزشک باشد.

      _ مردم در زندگی روزمره هرگاه به کاری نیاز پیدا کند به تخصص کافی در آن ندارند به کارشناس و خبره آن کار رجوع میکنند.پزشک برای تعمیر ماشین خود به مکانیک و بالعکس.

      _ اینکه " مجتهدان تقلید را برمردم واجب کرده اند" از دو جهت باطل است:
      - بایستگی تقلید ،مسإله ای عقلی است که هر خردمندی آن را درمی یابد اصل لزوم تقلید ،تقلیدی نیست.
      - آیات و روایات نیز به پیروی از تقلید دستور داده اند." فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون؛نحل،42
      ویرایش توسط زمزم : ۱۳۸۹/۰۸/۱۰ در ساعت 06:02 PM دلیل: تغيير فونت
      این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

    11. #10
      عضو ماندگار
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 591 صلوات : 1,168
      مورد صلوات: 2,870 در 577
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      زمزم آنلاین نیست.



      تقلید و فطری بودن دین
      اینکه دین فطری است منافات با تخصصی بودن احکام و ضرورت تقلید غیر متخصصان در احکام فرعی ندارد زیرا:
      1-فطری بودن معانی مختلفی دارد که نباید خلط شود
      2-فطری بودن به بعض معانی رایج در اصول و کلیات است و نه جزئیات و مسائل خرد.
      3-لازمه فطری بودن عدم نیاز به کارشناس و متخصص در همه ابعاد نیست زیرا فطری بودن کاربردهای گوناگونی دارد مانند: در رابطه با اصل دین باوریو دین گرایی ، در عقایدی مانند خداشناسی مثل اثبات وجود خدا،در حوزه نظام ارزشها و مسائل رفتاری چون اخلاقیات و احکام فقهی
      ویرایش توسط زمزم : ۱۳۸۹/۰۸/۱۰ در ساعت 06:03 PM
      این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •