• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18

    موضوع: آیا قاتل حضرت علی یک ایرانی بوده است ؟

    جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
    1. #1
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 836 صلوات : 234
      مورد صلوات: 1,497 در 559
      حضور : 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.

      آیا قاتل حضرت علی یک ایرانی بوده است ؟




      بنام خدا
      با درود بر راستجویان

      در سایتهای گوناگونی نوشته شده است که قاتل حضرت علی( ابن ملجم) در اصل فردی ایرانی بنام بهمن جازویه رامهرمزی بوده است ( کافی است نام بهمن جازویه رادر اینترنت جستجو کنید )

      از کسانی که در این مورد آگهی بیشتر ی دارند درخواست دارم که این ادعا بررسی شود که درست است یا ساختگی است
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 02:12 PM

    2.  

    3. #2
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۹
      نوشته : 173 صلوات : 939
      مورد صلوات: 753 در 150
      حضور : نامشخص
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 11 وبلاگ :
      منتظر المهدی آنلاین نیست.



      بنده در یه وبلاگ خوندم..




      ابن ملجم مرادی (نام کامل وی: عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی) عامل قتل خلیفه چهارم اهل تسنن و امام اول شیعیان علی بن ابی طالب (ع)بود.نسب او عرب و از قبیله بنی مراد است. ابن ملجم قرآن و اسلام را از معاذ پسر جبل آموخت. ابن ملجم قرآن را به عمروعاص تعلیم داد. ابن ملجم در فتح مصر با عمروعاص همراه بود. پس از فتح مصر، ابن ملجم مدتی در خانه ابن عدیس سکونت داشت و در مسجد به مصریان قرآن و فقه می‌آموخت.






      فکر نمیکنم ایرانی باشن ...وگرنه تا حالا شنیده بودیم .
      شیخ رجبعلی خیاط فرمود:


      اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب از عِقاب خدا بترسیم،


      همه کارهای عالم اصلاح میشود .


      من از اشکی که می ریزد زچشم یار می ترسم...
      از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم...
      رها کن صحبت یعقوب و دوری و غم و فرزند...
      من از گرداندن یوسف ، سر بازار، می ترسم...
      همه گویند این جمعه بیا ، اما درنگی کن...
      از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم..
      اشتیاق کوفیان و دعوت یار بر سر نیزه...
      من از آمین مردم در تعجیل حضور یار می ترسم...

    4. #3
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,247 صلوات : 24,507
      مورد صلوات: 38,751 در 9,298
      حضور : 23 روز 17 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      با سلام

      اِبْن ِ مُلْجَم

      عبدالرحمان مرادي (مق 40ق /661م )، مردي از خوارج و قاتل امام على (ع ). بلاذري (2/488) به نقل از كلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است . گفته اند تبار وي به اعراب حميري مى رسد.
      ابن ملجم از قبيلة مراد بود كه با بنى جبّله از قبيلة كنده هم پيمان بودند (ابن سعد، 3/35).
      برخى نيز او را از قبيلة تجوب ، يكى از قبايل حميري و هم پيمان قبيلة مراد خوانده اند (ابن حبيب ، 160؛ ابن منظور، ذيل مادة تجوب )، اما بلاذري (2/507) گويد كه تجوب جد او بوده است .



      از زندگى ابن ملجم اطلاع روشنى در دست نيست ، زيرا نامش تنها در آخرين روزهاي زندگى و در نتيجة به شهادت رساندن على بن ابى طالب (ع ) زبانزد شد.
      قدر مسلم اين است كه ابن ملجم از پيروان حضرت على (ع ) بود كه پس از ماجراي حكميت در جنگ صفين به خوارج پيوست .
      ابن حجر ( الاصابة، 3/100) گويد كه او جاهليت را درك كرده است ؛ همو ( لسان الميزان ، 3/440) از قول ابوسعيد ابن يونس در تاريخ مصر، آورده است كه ابن ملجم در گشودن مصر شركت داشت . عمروبن عاص ، فرمانرواي مصر، وي را كه از سواران و قاربان بود و قرائت قرآن را از معاذبن جبل آموخته بود،
      از مقربان و همراهان خود قرار داد. گفته اند هنگامى كه عمروبن عاص از خليفه عمر دربارة مشكلات قرآن ياري خواست ،
      عمر طى نامه اي به وي فرمان داد كه عبدالرحمان ابن ملجم را در كنار مسجد جاي دهد تا او قرآن و فقه به مردم بياموزد.

      عمرو خانه اي را در كنار خانة ابن عديس به ابن ملجم اختصاص داد (همانجا). اگر اين دو روايت ابن حجر درست باشد، بايد پذيرفت كه ابن ملجم هنگام مرگ چندان جوان نبوده است .
      نيز روشن مى گردد كه وي در قرائت قرآن و معارف دينى آن روزگار چندان مهارت داشت كه خليفة مسلمانان و عمروبن عاص او را رسماً به كار تعليم قرآن گماردند (ابن سعد، 3/40).



      دربارة چگونگى شهادت امام على (ع ) و انگيزة ابن ملجم ، روايت مشهوري هست كه تمامى مورخان و محدثان با تفاوتهايى آن را نقل كرده اند. به دنبال سركوبى خوارج در نهروان ، 3 تن از آنان ، عبدالرحمان ابن ملجم ، بُرَك بن عبدالله تميمى و عمرو بن بُكَير تميمى در مكه گرد آمدند (نام دو همدست ابن ملجم به گونه هاي مختلف نقل شده است : مثلاً دينوري ، 213، آن دو را نزّال بن عامر و عبدالله بن مالك صيداوي ناميده است ) و پس از رايزنى برآن شدند كه همزمان ، على (ع )، معاويه و عمروبن عاص را بكشند.



      عبدالرحمان كشتن على (ع ) را به عهده گرفت ، برك و عمرو نيز تعهد كردند كه معاويه و عمرو بن عاص را بكشند، آنگاه هر يك به سوي محل اجراي مأموريت خود رفتند.

      عبدالرحمان به كوفه آمد و با يارانش از خوارج ديدار كرد، اما هدفش را پنهان نگه داشت .


      روزي به تصادف زن زيبارويى به نام قطام دختر شجنة بن عدي (يا اخضر بن شجنة: ابوالفرج ، 32) را كه از تيم الرباب بود، ديد و به او دل باخت و از او خواستگاري كرد.


      زن كه پدر و برادرش در نهروان كشته شده بودند، اين پيشنهاد را پذيرفت و يكى از شرايط ازدواج را كشتن على (ع ) قرار داد.
      پس از آن عبدالرحمان ، شبيب بن بَجَرة اشجعى را ديدار كرد و او را با خود همراه ساخت (ابن سعد، 3/35-36).
      بلاذري (2/493) گويد: شخصى به نام وردان بن مجالد تميمى پسر عموي قطام نيز همراه او شد. در شب سوء قصد عبدالرحمان و شبيب در مسجد بيتوته كردند و چون على (ع ) براي نماز صبح به مسجد آمد، عبدالرحمان با شعار «لله الحكم يا على لالك : اي على فرمانروايى از آن خداست نه از آن تو»، شمشير خود را بر فرق وي فرود آورد، سپس شبيب با شمشير بر على (ع ) حمله برد، ولى شمشير او بر طاق فرود آمد. مردم ابن ملجم را دستگير كردند، اما شبيب گريخت (ابن سعد، 3/35-37). با وجود برخى اقوال نادر در مورد تاريخ اين واقعه (مثلاً نك: مبرد، 3/1116)، منابع شيعى 19 ماه رمضان را شب ضربت خوردن آن حضرت دانسته اند (مثلاً نك: طبرسى ، 200).



      در روايت ابن سعد، كه ديگران نيز عمدتاً همان را نقل كرده اند، انگيزة ابن ملجم در كشتن على (ع ) انتقام بوده است .
      اما ابن اعثم كوفى (4/133-140) روايت ديگري آورده است كه با گزارش پيشين تفاوت بسيار دارد و براساس آن ابن ملجم تنها از سر سودازدگى عاشقانه به كشتن على (ع ) دست يازيد. بنا به نوشتة ابن اعثم ، پس از جنگ نهروان و پيش از رسيدن على (ع ) به كوفه ، ابن ملجم به كوفه وارد شد و خبر كشته شدن خوارج را به هوادارا نشان داد.
      او در كوفه به زنى به نام قطام دختر اضبع تميمى دل باخت و از او تقاضاي ازدواج كرد. اين روايت كشتن على (ع ) را يكى از شرايط پذيرش ازدواج از سوي قطام برشمرده است .



      بنابراين روايت ، عبدالرحمان در شب 23 رمضان در خانة قطام به سر برد و شراب نوشيد و مست افتاد و چون بانگ اذان صبح برخاست ، قطام او را بيدار كرد و به مسجد فرستاد و سرانجام چون على (ع ) خواست در ركعت دوم به سجده رود، شمشير ابن ملجم بر سرش فرودآمد.



      در اين روايت هيچ گونه توطئة سازمان يافته و گروهى ديده نمى شود؛ ابن ملجم نيز بدون انگيزة سياسى و اعتقادي ، و تنها براي دستيابى به وصال زن دلخواهش كه در آتش انتقام گرفتن از على (ع ) مى سوخت ، دست به قتل مى يازد.
      اما روايت مذكور با ديگر منابع تاريخى چندان سازگار نمى نمايد، ظاهراً اينكه در جريان سوء قصد پاي زنى انتقام جو در ميان بوده ، جاي انكار ندارد، اما از يك سو خود اين زن به عنوان يكى از زنان متعصب خوارج جلوه مى كند، به گونه اي كه مشاركت وي در قتل على (ع ) بيشتر جنبة اعتقادي و فرقه اي به خود مى گيرد، و از سوي ديگر منش ابن ملجم و وابستگى او به خوارج و به ويژه تعصب شديد عقيدتى و ضديت او با على (ع ) نشان مى دهد كه وي از انگيزه اي نيرومند و مستقل برخوردار بوده است .



      پس از شهادت على (ع ) ابن ملجم را براي قصاص نزد حسن بن على (ع ) آوردند و حسن بن على (ع ) او را با يك ضربت شمشير گردن زد (بلاذري ، 2/505).


      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 03:18 PM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    5. #4
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,247 صلوات : 24,507
      مورد صلوات: 38,751 در 9,298
      حضور : 23 روز 17 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      در مورد چگونگى كشته شدن ابن ملجم روايتى ديگر حكايت از آن دارد كه او را پيش از كشتن مثله كرده ، حتى در چشمانش ميلة گداخته فرو بردند (ابن سعد، 3/39-40؛ ابن قتيبه ، 1/161). روايت مذكور با اسناد تاريخى ديگر سازگار نيست .

      نيز مى توان پذيرفت كه فرزندان على (ع ) برخلاف وصيت صريح پدرشان اجازة چنان كاري را داده باشند. شگفت اينكه چنين روايتى حتى در برخى از منابع شيعى (ابن طاووس ، 18؛ مجلسى ، 42/306) راه يافته است .

      ظاهراً جسد ابن ملجم در كوفه دفن شد. ابن بطوطه (ص 220) گويد كه در بخش غربى كوفه جاي بسيار سياه و تيره اي را در ميدانگاه سفيدي ديدم ، از احوال آن جويا شدم ، گفتند كه آن گور ابن ملجم شقى است و مردم كوفه هر ساله هيزم مى آورند و به مدت 7 روز بر گور او آتش مى افروزند.

      اخيراً نظر تازه اي ابراز شده كه با منابع كهن تاريخ مغاير است . سليمان بن داوود، يكى از عالمان اباضى الجزايري در كتاب الخوارج هم انصار الامام على نظري يكسره دگرگونه دربارة خوارج اظهار كرده است . به اعتقاد وي خوارج نه تنها دشمن على (ع ) نبودند، بلكه از ياران وفادار وي به شمار مى آمدند، تا جايى كه پس از شهادت على (ع ) نيز به وي وفادار ماندند (1/28)
      ؛

      نقشة قتل حضرت على (ع ) را نيز اشعث بن قيس كندي - جاسوس و عامل معاويه در ميان ياران على (ع ) - كشيد (همو، 1/194) و ابن ملجم را به اجراي آن وادار ساخت .

      داستان گردآمدن 3 تن از بازماندگان خارجى جنگ نهروان در مكه و طرح قتل 3 شخصيت ياد شده به كلى بى اساس است (همو، 1/195-197). به عقيدة سليمان بن داوود، ابن ملجم از خوارج نبود و حتى از قبيلة او نيز كسى خارجى نبود. به نظر اين مؤلف ، ابن ملجم مانند اشعث از قبيلة كنده بوده و عامل خويشاوندي نيز در تأثير اشعث بر وي دخالت داشته است (1/194).

      مؤلف نامبرده ادلة قابل ذكري براي اثبات مدعان خود اقامه نكرده است ، به ويژه آنكه ابن ملجم بعدها به مثابه يك قهرمان و مؤمن واقعى مورد تكريم خوارج قرار گرفت و در مدح او شعر نيز گفته شد (مبرد، 3/1085). اما اين درست است كه دست كم ، اشعث از قتل على (ع ) آگاهى داشته است ، در اين صورت ، مى توان تصور كرد كه اشعث و خوارج با هم نقشة قتل را كشيده باشند، ولى اين همدستى ، با توجه به دشمنى انكار ناپذير اشعث با خوارج (سليمان بن داوود، 1/188) منطقى به نظر نمى رسد.


      مآخذ

      ابن اعثم كوفى ، احمد، الفتوح ، حيدرآباد دكن ، دائرةالمعارف العثمانية؛ ابن بطوطه ، رحله ، بيروت ، 1384ق /1964م ؛ ابن حبيب ، محمد، اسماءالمغتالين ، قاهره ، 1374ق /1942م ؛ ابن حجر عسقلانى ، احمد، الاصابة، كلكته ، 1835م ؛ همو، لسان الميزان ، حيدرآباد دكن ، 1329-1331ق ؛ ابن سعد، محمد، الطبقات الكبري ، بيروت ، دارصادر؛ ابن طاووس ، عبدالكريم ، فرحة الغري ، نجف ، 1368ق ؛ ابن قتيبه ، عبدالله ، الامامة و السياسة، قاهره ، 1388ق /1969م ؛ ابن منظور، لسان ؛ ابوالفرج اصفهانى ، مقاتل الطالبيين ، به كوشش احمد صقر، قاهره ، 1368ق /1949م ؛ بلاذري ، احمد، انساب الاشراف ، به كوشش محمدباقر محمودي ، بيروت ، 1394ق /1974م ؛ دينوري ، احمد، الاخبار الطوال ، به كوشش عبدالمنعم عامر و جمال الدين شيال ، بغداد، 1379ق / 1959م ؛ سليمان بن داوود، الخوارج هم انصار الامام على ، الجزاير، 1403ق ؛ طبرسى ، فضل الله ، اعلام الوري ، به كوشش على اكبر غفاري ، بيروت ، 1399ق / 1979م ؛ مبرد، محمد، الكامل ، به كوشش محمد احمد والى ، بيروت ، 1406ق / 1986م ؛ مجلسى ، محمدباقر، بحارالانوار، بيروت ، 1403ق /1983م ؛ مسعودي ، مروج الذهب ، به كوشش يوسف اسعد داغر، بيروت ، 1385ق /1965م ؛ يعقوبى ، احمد، تاريخ ، بيروت ، 1379ق /1960م . بخش تاريخ
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 03:18 PM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    6. #5
      کارشناس سابق تاریخی
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 1,145 صلوات : 11,269
      مورد صلوات: 5,347 در 1,100
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      کاوه آنلاین نیست.



      در سایتهای گوناگونی نوشته شده است که قاتل حضرت علی( ابن ملجم) در اصل فردی ایرانی بنام بهمن جازویه رامهرمزی بوده است ( کافی است نام بهمن جازویه رادر اینترنت جستجو کنید )

      از کسانی که در این مورد آگهی بیشتر ی دارند درخواست دارم که این ادعا بررسی شود که درست است یا ساختگی است
      [/quote]

      جناب نوري،‌خدمت شما عرض شود كه اين سخن در هيچ كتاب تاريخي چه كتابهاي اهل سنت و چه كتابهاي شيعيان نيست. اين سخن در واقع ادامه روند دروغ پردازي عده اي است كه از تشيع قوم متشخص ايراني عصباني هستند و بر آنند كه بدين سخنها ايرانيان را شايدبتوانند از كاروان عاشقان علي بن ابي طالب خارج كنند. اما زهي خيال باطل
      اخيرا ديده شده بعضي از همين سايتهايي كه بيشتر اضغاث احلام مي نويسند تا حديث دل و جان‌، آورده اند كه امام حسين ايرانيان را دشمن مي داشته و احاديثي در نفرين امام حسين بر ايرانيان ساخته اند. كه بر هر دانايي آشكار است كه وهن است و دروغ . بنده در تمامي اين سالهايي كه با تاريخ مانوسم هرگز چنين چيزي را در هيچ يك از كتب مسلمانان نديده ام كه قاتل حضرت علي يك ايراني باشد و به صراحت اعلام مي كنم كه دروغ محض است.
      اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
      اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

    7. #6
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۹
      نوشته : 173 صلوات : 939
      مورد صلوات: 753 در 150
      حضور : نامشخص
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 11 وبلاگ :
      منتظر المهدی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط کاوه نمایش پست ها

      جناب نوري،‌خدمت شما عرض شود كه اين سخن در هيچ كتاب تاريخي چه كتابهاي اهل سنت و چه كتابهاي شيعيان نيست. اين سخن در واقع ادامه روند دروغ پردازي عده اي است كه از تشيع قوم متشخص ايراني عصباني هستند و بر آنند كه بدين سخنها ايرانيان را شايدبتوانند از كاروان عاشقان علي بن ابي طالب خارج كنند. اما زهي خيال باطل
      اخيرا ديده شده بعضي از همين سايتهايي كه بيشتر اضغاث احلام مي نويسند تا حديث دل و جان‌، آورده اند كه امام حسين ايرانيان را دشمن مي داشته و احاديثي در نفرين امام حسين بر ايرانيان ساخته اند. كه بر هر دانايي آشكار است كه وهن است و دروغ . بنده در تمامي اين سالهايي كه با تاريخ مانوسم هرگز چنين چيزي را در هيچ يك از كتب مسلمانان نديده ام كه قاتل حضرت علي يك ايراني باشد و به صراحت اعلام مي كنم كه دروغ محض است.
      سلام . دقیقا هدف این سایتهای غیر معتبر چیزی جز این نیست ....

      ان شالله هر چه زودتر اقامون ظهور کنند ..

      اللهم عجل لولیک الفرج
      ویرایش توسط منتظر المهدی : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 03:42 PM
      شیخ رجبعلی خیاط فرمود:


      اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب از عِقاب خدا بترسیم،


      همه کارهای عالم اصلاح میشود .


      من از اشکی که می ریزد زچشم یار می ترسم...
      از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم...
      رها کن صحبت یعقوب و دوری و غم و فرزند...
      من از گرداندن یوسف ، سر بازار، می ترسم...
      همه گویند این جمعه بیا ، اما درنگی کن...
      از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم..
      اشتیاق کوفیان و دعوت یار بر سر نیزه...
      من از آمین مردم در تعجیل حضور یار می ترسم...

    8. #7
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 836 صلوات : 234
      مورد صلوات: 1,497 در 559
      حضور : 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      از تمام دوستانی که قبول زحمت کرده و پاسخ روشنگرانه داده اند سپاسگزارم

      اینجانب فقط چند روز است که این ادعا را شنیده ام و متاسفانه وقتی که جستجو کردم دیدم که این شایعه در اینتر نت هم در حال گسترش است
      خواستم که آن را مطرح کرده که بررسی شود بلکه راهی برای آگهی و برخورد منطقی به جوانه ی تازه سرزده ی این غده ی دروغ سرطانی در حال گسترش اندیشیده شود
      درست است من در برخی موارد با شما اختلاف عقیده دارم و باز هم دارم اما همواره طرفدار راستی و درستی و حقیقت هستم
      پس بر دشمن دروغساز و مغرض که با تحریف تاریخ می خواهد به اهداف پوشالی خود برسد لعنت
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 04:10 PM

    9. #8
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۹
      نوشته : 173 صلوات : 939
      مورد صلوات: 753 در 150
      حضور : نامشخص
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 11 وبلاگ :
      منتظر المهدی آنلاین نیست.



      همین چند دقیقه پیش با یه نفر درباره این تاپیک صحبت کردم ..
      میدونید برگشته چی میگه به من ..
      میگه خب حالا اگه ایرانی باشه مگه چی میشه ..؟

      به نظرتون چه جوابی بهش بدم .
      شیخ رجبعلی خیاط فرمود:


      اگر ما به قدر ترسیدن از یک عقرب از عِقاب خدا بترسیم،


      همه کارهای عالم اصلاح میشود .


      من از اشکی که می ریزد زچشم یار می ترسم...
      از آن روزی که اربابم شود بیمار می ترسم...
      رها کن صحبت یعقوب و دوری و غم و فرزند...
      من از گرداندن یوسف ، سر بازار، می ترسم...
      همه گویند این جمعه بیا ، اما درنگی کن...
      از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم..
      اشتیاق کوفیان و دعوت یار بر سر نیزه...
      من از آمین مردم در تعجیل حضور یار می ترسم...

    10. #9
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 836 صلوات : 234
      مورد صلوات: 1,497 در 559
      حضور : 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط یا فاطمة (س) نمایش پست ها
      همین چند دقیقه پیش با یه نفر درباره این تاپیک صحبت کردم ..
      میدونید برگشته چی میگه به من ..
      میگه خب حالا اگه ایرانی باشه مگه چی میشه ..؟

      به نظرتون چه جوابی بهش بدم .

      این تلاش دروغ یک سعی هر چند مزبوحانه برای ایجاد یک روزنه خرد در یک سد بزرگ است درست است که در آغاز به سد آسیب نمی رساند اما اگر آن را کور نکنیم و بی تفاوت باشیم و سهل انگار ، کم کم روزنه را تبدیل به حفره و ترک می کنند و بتدریج بقاء سد به خطر می افتد

      این یک میکروب کوچک وسلول سرطانی است که وارد بدنه ی حقیقت شده است اگر آن را آزاد گذاریم تکثیر می یابد و کم کم وارد حقایق دیگر شده آنها را نیز تحت تأثیر و تشکیک قرار می دهد
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت 06:14 PM

    11. #10
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۹
      نوشته : 354 صلوات : 97
      مورد صلوات: 1,413 در 339
      حضور : 19 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      شیخ هادی آنلاین نیست.



      باسلام خدمت شما:

      بی اساس بودن بعضی از نظریه ها را می شود از خود نظریه فهمید.این نظریه هم از جمله آنهاست چرا که در تمام کتب شیعه وحتی غیر شیعه قاتل امام علی(ع)را ابن ملجم لعین ذکر کردند که جزء متواترات است و درصحیح بودن متواترات هم جای شکی نیست.

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 20

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •