من حقیقی...من مجازی..واقعیت یا خیال؟؟؟
تبهای اولیه
یارب:Gol:
سلام خدمت سروران گرام
چند وقت پیش کتابی خواندم که درمورد من حقیقی و من مجازی گفته بود..
من حقیقی واقعیتها را آنگونه که هست به انسان نشان میدهد..ولی من مجازی نه..انسان را در 2 بعد زمان و مکان معلق نگه میدارد..انسان را بیشتر در گذشته سیر میدهد تا حال و خیلی موارد دیگر.....
حال میخواهم بدونم آیا این من مجازی حقیقت دارد؟
یاعلی:Gol:
سلام
میشه کتاب رو معرفی کنید؟
یارب:Gol:
علیک سلام
فکر کنم اسم کتاب راهنمای سعادت یا معراج انسان باشه..متاسفانه چون کتابخانه بسته شد مجبور شدم کتاب را ببرم تحویل بدم برای همین در دسترسم نیست..نویسنده اش هم جناب بهشتی بود..
بازهم باید کتابخانه های دیگه را بگردم ببینم میتونم این کتاب را پیداکنم یا نه:Gig:
حالا کسی هست منو راهنمایی کنه در مورد سوالم
یاعلی:Gol:
یارب:Gol:
سلام خدمت سروران گرامچند وقت پیش کتابی خواندم که درمورد من حقیقی و من مجازی گفته بود..
من حقیقی واقعیتها را آنگونه که هست به انسان نشان میدهد..ولی من مجازی نه..انسان را در 2 بعد زمان و مکان معلق نگه میدارد..انسان را بیشتر در گذشته سیر میدهد تا حال و خیلی موارد دیگر.....
حال میخواهم بدونم آیا این من مجازی حقیقت دارد؟
یاعلی:Gol:
یارب:Gol:
من مجازی:
نقش بازی میکند.
خود را به واقعیت می چسباند.
رنگ و بوی دیگران به خود میگیرد.
بی ثباتی
کاشکی گفتن ها.
پرسه زدن در زمان ومکان
بی ثباتی روحی.
بینش غلط.
بده بستان شخصیت با دیگران
آیا حقیقت دارد؟
:Gig:یارب:gol:
سلام خدمت سروران گرامچند وقت پیش کتابی خواندم که درمورد من حقیقی و من مجازی گفته بود..
من حقیقی واقعیتها را آنگونه که هست به انسان نشان میدهد..ولی من مجازی نه..انسان را در 2 بعد زمان و مکان معلق نگه میدارد..انسان را بیشتر در گذشته سیر میدهد تا حال و خیلی موارد دیگر.....
حال میخواهم بدونم آیا این من مجازی حقیقت دارد؟
یاعلی:gol:
یارب:gol:
من مجازی:
نقش بازی میکند.
خود را به واقعیت می چسباند.
رنگ و بوی دیگران به خود میگیرد.
بی ثباتی
کاشکی گفتن ها.
پرسه زدن در زمان ومکان
بی ثباتی روحی.
بینش غلط.
بده بستان شخصیت با دیگرانآیا حقیقت دارد؟
:gig:
ما یه جوهر واحد و یه امر واحد هستیم که دارای مراتب و شئونات مختلفه، پس دو من رو نباید به معنی دو جوهر مختلف فهمید بلکه باید به مراتب و شئونات مختلف برگردوند، اما راجع به بقیه ی مطلب، یعنی توصیفی که نویسنده از بعضی از این مراتب و شئونات تحت عنوان من حقیقی و مجازی ارائه داده، باید در خودمون و دیگران تامل کنیم و راجع به تصویری که نویسنده ارائه داده قضاوت کنیم، اگه این تصویر رو مقبول یافتیم اونوقت اینکه اسم مبدا اون رو چی می ذاریم فعلا چندان موضوعیت نداره، البته خیلی از اوقات الفاظ نزدیک به هم، تفاوت های ظریفی در دلالت دارند که این هم باید مدنظر باشه...