• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 37
    1. #1
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.

      میشه برام از فواید و مضرات روزه بگین!




      روزه گرفتن چه سودی داره؟ آیا روزه گرفتن واقعآ ارزششو داره؟! علم در مورد روزه چی گفته و چی رو ثابت کرده؟!
      حالا مثلآ فرض کنید در زمان قدیم تو عربستان قدیم مسلمونا ناچار بودن برن تو اون دمای 50 60 درجه ای عربستان از درخت برن بالا حالا روزه هم باید می گرفتن! چرا چنین چیزی تو اسلام است؟ واقعآ روزه چه سودی داره که این چنین باید تحملش کنیم؟!
      روزه باعث پرخاش گری افراد و رفتارهای بد دیگران میشه!
      روزه باعث میشه که راندمان کار ما پایین بیاد! باعث میشه که مثلآ از درس بیفتیم! ورزش نتونیم کنیم!
      هم چنین من یه جایی خوندم که کاهش اب بدن عوارض زیادی داره
      مثلا باعث ضعیف شدن چشم میشه و یا کمبود قند باعث پرخاشگری میشه!
      با وجود این مضرات چرا ما باید روزه بگیریم؟! چه سودی داره؟! البته من جاهای دیگه هم در مورد مضرات روزه خوندم یادم نیستش منتها به هرحال هستش.چرا؟!
      امیدوارم که کارشناسان عزیز پاسخ منطقی و متین بدهن.

    2. صلوات : zerOne
    3.  

    4. #2
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 838 صلوات : 234
      مورد صلوات: 1,481 در 559
      حضور : 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط Mj na نمایش پست ها
      روزه گرفتن چه سودی داره؟ آیا روزه گرفتن واقعآ ارزششو داره؟! علم در مورد روزه چی گفته و چی رو ثابت کرده؟!
      حالا مثلآ فرض کنید در زمان قدیم تو عربستان قدیم مسلمونا ناچار بودن برن تو اون دمای 50 60 درجه ای عربستان از درخت برن بالا حالا روزه هم باید می گرفتن! چرا چنین چیزی تو اسلام است؟ واقعآ روزه چه سودی داره که این چنین باید تحملش کنیم؟!
      روزه باعث پرخاش گری افراد و رفتارهای بد دیگران میشه!
      روزه باعث میشه که راندمان کار ما پایین بیاد! باعث میشه که مثلآ از درس بیفتیم! ورزش نتونیم کنیم!
      هم چنین من یه جایی خوندم که کاهش اب بدن عوارض زیادی داره
      مثلا باعث ضعیف شدن چشم میشه و یا کمبود قند باعث پرخاشگری میشه!
      با وجود این مضرات چرا ما باید روزه بگیریم؟! چه سودی داره؟! البته من جاهای دیگه هم در مورد مضرات روزه خوندم یادم نیستش منتها به هرحال هستش.چرا؟!
      امیدوارم که کارشناسان عزیز پاسخ منطقی و متین بدهن.
      سلام سوال بسیار بجایی است

      انجام هریک از کارهای عبادی تابع شرایطی است و بسته به آن شرائط انجامش فرق می کند و

      در مورد سوال شما باید گفت خداوند هم در ارتباط با انجام روزه توانایی ها ی جسمی افراد را مد نظر

      قرار داده است چرا که او نمی خواهد که ما در انجام عبادتی به مشقت وضرر جسمی بیفتیم

      نگاه کن در آیات روزه چه گفته است

      ........فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يطِيقُونَهُ فِدْيةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ

      تَطَوَّعَ خَيرًا فَهُوَ خَيرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ(البقرة/184)

      ...... اما اگر هر کس از شما بيمار يا در سفر باشد [به همان شماره] تعدادي از روزهاي ديگر [را روزه

      بدارد] و بر کساني که [روزه] طاقت‏فرساست کفاره‏اي( =جایگزینی) است که خوراک دادن به بينوايي

      است و هر کس به ميل خود بيشتر نيکي کند پس آن براي او بهتر است و اگر بدانيد روزه گرفتن براي شما

      ( در شرایط سلامت بدنی و معمولی)بهتر است

      ......وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيامٍ أُخَرَ يرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيسْرَ وَلَا يرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ

      وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(البقرة/185)

      ....... و کسي که بيمار يا در سفر است [بايد به شماره آن] تعدادي از روزهاي ديگر [را روزه بدارد] خدا

      براي شما آساني مي‏خواهد و براي شما دشواري نمي‏خواهد
      تا شماره [مقرر] را

      تکميل کنيد و خدا را به پاس آنکه رهنمونيتان کرده است به بزرگي بستاييد و باشد

      که شکرگزاري کنيد

      مسلما همانطوریکه در آیه هم پیشبینی و گنجانده شده است روزه در برخی بیماریها موجب بدتر شدن

      بیماری قبلی می گردد

      پس به طور کلی اگر از نظر پزشکی روزه به بدن آسیب برساند واجب نیست بلکه در این صورت حتی

      به مصیبت انداختن خود است

      در ضمن روزه گرفتن حتما میدانی فقط مختص مسلمانان نیست

      دانشمندان زیادی روی اثرات مفید روزه در افراد توانا پژوهش کرده وبه نتایج خوبی رسیده اند

      که جهت اطلاع گوشه از آن را می آورم



      دكتر «اتوبوخنگر» در سخنراني خويش به سال 1965 در يك كنگره پزشكي كه در بغداد و به ميزباني انجمن پزشكي عراق برگزار گرديده ، به بيان اهميت روزه پرداخته است. وي در اين سخنراني نتيجه مثبت چهل و پنج سال روزه درماني مريضان خود كه بالغ بر پنجاه هزار نفر بوده اند را ارائه نموده است و آنچه كه در اين سخنراني قابل توجه است ، اينكه معمولاً روزه درماني وي چهارهفته طول مي كشيده است . يعني تطابق و تساوي زماني آن با يك ماه روزه داري . آنچه مهم و قابل توجه است اين همان زماني است كه در قرآن براي روزه داري از آن ياد شده است . يعني يك ماه تمام روزه داري براي تكامل روح و صحت جسم. بر اساس فرمايش حضرت رسول اكرم (ص) كه « المعده البيت الداء و الحميه هي الدواء» يعني : «معده آدمي كانون بيماري ها است و پرهيز و امساك نيز داروي و بهترين روش درمان بيماري ها است .»

      وي مي گويد : «بهترين درمان بيولوژيكي اين است كه به وسيله دفع مواد مضر و تجويز علاج طبيعي ، نيروهاي درمان كننده يك ارگانيسم يا يك موجود زنده را طوري آزاد كنيم كه وقتي بسيج شدند ، بيماري هاي مزمن و حاد را شكست بدهند . ما در روش درمان سعي مي كنيم سلامت پايدار و كامل را در همان زمانيكه طبيعت براي اين گونه نوسازي لازم دارد بازگردانيم . درمان بيولوژيكي و مخصوصاً روزه ، به بهترين وجه اين خواسته را برآورده مي سازد.»


      http://www.ido.ir/a.aspx?a=1387070803
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۴/۱۲ در ساعت 08:25 PM

    5. صلوات ها 2 : راکعه,عاشق
    6. #3
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      سلام سوال بسیار بجایی است

      انجام هریک از کارهای عبادی تابع شرایطی است و بسته به آن شرائط انجامش فرق می کند و

      در مورد سوال شما باید گفت خداوند هم در ارتباط با انجام روزه توانایی ها ی جسمی افراد را مد نظر

      قرار داده است چرا که او نمی خواهد که ما در انجام عبادتی به مشقت وضرر جسمی بیفتیم

      نگاه کن در آیات روزه چه گفته است

      ........فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يطِيقُونَهُ فِدْيةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ

      تَطَوَّعَ خَيرًا فَهُوَ خَيرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ(البقرة/184)

      ...... اما اگر هر کس از شما بيمار يا در سفر باشد [به همان شماره] تعدادي از روزهاي ديگر [را روزه

      بدارد] و بر کساني که [روزه] طاقت‏فرساست کفاره‏اي( =جایگزینی) است که خوراک دادن به بينوايي

      است و هر کس به ميل خود بيشتر نيکي کند پس آن براي او بهتر است و اگر بدانيد روزه گرفتن براي شما

      ( در شرایط سلامت بدنی و معمولی)بهتر است

      ......وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيامٍ أُخَرَ يرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيسْرَ وَلَا يرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ

      وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(البقرة/185)

      ....... و کسي که بيمار يا در سفر است [بايد به شماره آن] تعدادي از روزهاي ديگر [را روزه بدارد] خدا

      براي شما آساني مي‏خواهد و براي شما دشواري نمي‏خواهد تا شماره [مقرر] را

      تکميل کنيد و خدا را به پاس آنکه رهنمونيتان کرده است به بزرگي بستاييد و باشد

      که شکرگزاري کنيد

      مسلما همانطوریکه در آیه هم پیشبینی و گنجانده شده است روزه در برخی بیماریها موجب بدتر شدن

      بیماری قبلی می گردد

      پس به طور کلی اگر از نظر پزشکی روزه به بدن آسیب برساند واجب نیست بلکه در این صورت حتی

      به مصیبت انداختن خود است

      در ضمن روزه گرفتن حتما میدانی فقط مختص مسلمانان نیست

      دانشمندان زیادی روی اثرات مفید روزه در افراد توانا پژوهش کرده وبه نتایج خوبی رسیده اند

      که جهت اطلاع گوشه از آن را می آورم



      دكتر «اتوبوخنگر» در سخنراني خويش به سال 1965 در يك كنگره پزشكي كه در بغداد و به ميزباني انجمن پزشكي عراق برگزار گرديده ، به بيان اهميت روزه پرداخته است. وي در اين سخنراني نتيجه مثبت چهل و پنج سال روزه درماني مريضان خود كه بالغ بر پنجاه هزار نفر بوده اند را ارائه نموده است و آنچه كه در اين سخنراني قابل توجه است ، اينكه معمولاً روزه درماني وي چهارهفته طول مي كشيده است . يعني تطابق و تساوي زماني آن با يك ماه روزه داري . آنچه مهم و قابل توجه است اين همان زماني است كه در قرآن براي روزه داري از آن ياد شده است . يعني يك ماه تمام روزه داري براي تكامل روح و صحت جسم. بر اساس فرمايش حضرت رسول اكرم (ص) كه « المعده البيت الداء و الحميه هي الدواء» يعني : «معده آدمي كانون بيماري ها است و پرهيز و امساك نيز داروي و بهترين روش درمان بيماري ها است .»

      وي مي گويد : «بهترين درمان بيولوژيكي اين است كه به وسيله دفع مواد مضر و تجويز علاج طبيعي ، نيروهاي درمان كننده يك ارگانيسم يا يك موجود زنده را طوري آزاد كنيم كه وقتي بسيج شدند ، بيماري هاي مزمن و حاد را شكست بدهند . ما در روش درمان سعي مي كنيم سلامت پايدار و كامل را در همان زمانيكه طبيعت براي اين گونه نوسازي لازم دارد بازگردانيم . درمان بيولوژيكي و مخصوصاً روزه ، به بهترين وجه اين خواسته را برآورده مي سازد.»


      http://www.ido.ir/a.aspx?a=1387070803
      متشکرم از آیه های قرآنیتون و مطالب مفیدتون و تو بحث شرکت کردنتون.
      خب حالا بحث رو ادامه میدیم.
      فرمودید خواص جسمانی روزه.
      از چند بعد می توان آنرا بررسی کرد.
      1-روزه تنها در مواقع بیمار شدن شخص کاربرد دارد!
      2-روزه از بیماری پیشگیری می کند!
      که البته خود من تا به حال دچار بیماری های غیرقابل توجه مثل سرماخودگی در ماه رمضان شده ام.
      هم چنین مادرم با اینکه سال ها روزه می گرفت دچار زخم معده شد.
      این مثال های تجربی به ما ثابت می کند که روزه تا حد چشمگیر در کاهش بیماری تاثیر ندارد.
      من در مورد آب درمانی کردن حتی در از بین بردن سرطان شنیده ام! آیا این روزه که نوعی آب درمانی ضعیف است می تواند بیماری ها را پیش گیری کند؟!
      در اینجا شاید بتوان این نتیجه را گرفت که پیش گیری از بیماری ها در جامعه ی آن زمان اهمیت بیشتری داشت.اما در جامعه ی امروزی با علم پیشرفته تر پزشکی شاید روزه کم تر بتونه خودش را نشان دهد!
      این دو نوع ایده در برابر هم قرار میگیرن!
      آب درمانی ضعیف شده! یا کم رنگ شدن پیش گیری بیماری با روزه!
      و هم چنین در برابر ضعف های بدنی - پایین آمدن راندمان کار و هم چنین پرخاش گری!

      نظرتون چیه؟
      ویرایش توسط atomization : ۱۳۸۹/۰۴/۱۲ در ساعت 11:19 PM

    7. #4
      کارشناس پاسخگوی سابق انجمن
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 966 صلوات : 7,348
      مورد صلوات: 5,757 در 940
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      سلیم آنلاین نیست.

      مطلب




      نقل قول نوشته اصلی توسط atomization نمایش پست ها
      روزه گرفتن چه سودی داره؟ آیا روزه گرفتن واقعآ ارزششو داره؟! علم در مورد روزه چی گفته و چی رو ثابت کرده؟!
      حالا مثلآ فرض کنید در زمان قدیم تو عربستان قدیم مسلمونا ناچار بودن برن تو اون دمای 50 60 درجه ای عربستان از درخت برن بالا حالا روزه هم باید می گرفتن! چرا چنین چیزی تو اسلام است؟ واقعآ روزه چه سودی داره که این چنین باید تحملش کنیم؟!
      روزه باعث پرخاش گری افراد و رفتارهای بد دیگران میشه!
      روزه باعث میشه که راندمان کار ما پایین بیاد! باعث میشه که مثلآ از درس بیفتیم! ورزش نتونیم کنیم!
      هم چنین من یه جایی خوندم که کاهش اب بدن عوارض زیادی داره
      مثلا باعث ضعیف شدن چشم میشه و یا کمبود قند باعث پرخاشگری میشه!
      با وجود این مضرات چرا ما باید روزه بگیریم؟! چه سودی داره؟! البته من جاهای دیگه هم در مورد مضرات روزه خوندم یادم نیستش منتها به هرحال هستش.چرا؟!:ealam: :ghamgin:
      امیدوارم که کارشناسان عزیز پاسخ منطقی و متین بدهن.

      سلام علیکم
      اولاَ :
      برادر گرامی از چه رو شما در قالب سئوال القا می کنید که روزه مضرات دارد . باید بدانیم که احکام الهی تابع مصالح و مفاسد است و بر اساس حکمت الهی برای بندگان تشریع شده است و لذا روزه عبادتیست که در راستای مصلحت و خیر بندگان است و هیچگونه ضرری ندارد . برخی از حکمت های روزه در لسان شرع آمده و ممکن است برخی حکمتهای آن نیز توسط علمای ربانی و دانشمندان کشف شده باشد لکن باز هم حکمت تامه نیست و ما تعبداّ از باب اطاعت فرمان الهی آن را انجام می دهیم . و در طول تاریخ اسلام ثبت و ضبط نشده که کسی به خاطر روزه جان خود را از دست داشته باشد یا ضرری متوجه او شده باشد .
      ثانیاَ :
      علم روز اگر چه معیار اعتبار بخشی و یا اعتبار زدایی احکام خدا نیست لکن با این حال همین علم و دانش بشری فوائد روزه را تأیید می نماید در این باب به کتب و مقالات مربوطه مراجعه بفرمایید تا این حقیقت را در یابید .
      ثالثاَ :
      روزه گرفتن مشروط به شرائطی است که هم در قرآن کریم و هم احادیث معصومین علیهم السلام آمده است : از قبیل مکلف بودن - مسافر نبودن - مریض نبودن و داشتن توانایی ، آن هم از دوازده ماه سال فقط یک ماه قمری ، که آن نیز دائم در حال گردش است یعنی هر ماه رمضان دائم در فصل گرما نیست .
      برای دانستن جزئیات این شرائط به کتب فقهی و رساله عملیه مراجع عظام تقلید مراجعه بفرمایید تا ببینید این عبادت الهی مانند سایر عبادات خارج از قدرت و توان بشر نیست .

      رابعاَ :
      بر خلاف القای شما روزه موجب خوش خلقی روزه دار می شود ، چون می داند که باید شرائط قبولی روزه را نیز همانند شرائط صحت آن مراعات کند از قبیل حسن خلق با دیگران و رعایت آداب اخلاقی و انسانی با دیگران . نشان به آن نشان که در ماه مبارک رمضان مؤمنین روزه دار خوش خلقتر از سایر ایام می گردند و آمار جرائم اخلاقی و غیر آن در این ماه طبق آمار مراکز معتبر سنجشی به کمترین حد خود در طول سال می رسد . لذا شما باید بدانید روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست .

      خامساَ:
      اگر به منابع فقهی مراجعه بفرمایید می بینید که خوردن سحری مستحب مؤکد است و افطار کردن واجب چرا که روزه وصل حرام است . پس روزه فقط از وقت اذان صبح است تا مغرب شرعی که وقت اذان مغرب است . و مستحب است که در این ماه کارفرمایان بر زیر دستان و کارگران خود سبک و آسان گیری کنند تا روزه گرفتن بر آنان نیز سخت نشود .

      سادساَ :
      در روایت از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله آمده است که : صوموا تصحوا یعنی روزه بگیرید تا صحت و سلامتی بیابید . پیامبری که ما ینطق عن الهوی هرگز از روی هوای نفس چیزی نمی گوید . بلکه هر چه می فرماید از وحی و عالم غیب است .

      با این اوصاف چگونه روزه مضر خواهد بود در حالیکه هم خدا و هم بندگان عالم خدا منافع و برکات روزه را تأیید می نمایند .

      و من الله التوفیق
      الّلهمّ صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم
      و احشرنا معهم و العن اعدائهم


    8. صلوات ها 2 : خادم شهدا,عاشق
    9. #5
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط سلیم نمایش پست ها
      سلام علیکم
      اولاَ :
      برادر گرامی از چه رو شما در قالب سئوال القا می کنید که روزه مضرات دارد . باید بدانیم که احکام الهی تابع مصالح و مفاسد است و بر اساس حکمت الهی برای بندگان تشریع شده است و لذا روزه عبادتیست که در راستای مصلحت و خیر بندگان است و هیچگونه ضرری ندارد . برخی از حکمت های روزه در لسان شرع آمده و ممکن است برخی حکمتهای آن نیز توسط علمای ربانی و دانشمندان کشف شده باشد لکن باز هم حکمت تامه نیست و ما تعبداّ از باب اطاعت فرمان الهی آن را انجام می دهیم . و در طول تاریخ اسلام ثبت و ضبط نشده که کسی به خاطر روزه جان خود را از دست داشته باشد یا ضرری متوجه او شده باشد .
      ثانیاَ :
      علم روز اگر چه معیار اعتبار بخشی و یا اعتبار زدایی احکام خدا نیست لکن با این حال همین علم و دانش بشری فوائد روزه را تأیید می نماید در این باب به کتب و مقالات مربوطه مراجعه بفرمایید تا این حقیقت را در یابید .
      ثالثاَ :
      روزه گرفتن مشروط به شرائطی است که هم در قرآن کریم و هم احادیث معصومین علیهم السلام آمده است : از قبیل مکلف بودن - مسافر نبودن - مریض نبودن و داشتن توانایی ، آن هم از دوازده ماه سال فقط یک ماه قمری ، که آن نیز دائم در حال گردش است یعنی هر ماه رمضان دائم در فصل گرما نیست .
      برای دانستن جزئیات این شرائط به کتب فقهی و رساله عملیه مراجع عظام تقلید مراجعه بفرمایید تا ببینید این عبادت الهی مانند سایر عبادات خارج از قدرت و توان بشر نیست .

      رابعاَ :
      بر خلاف القای شما روزه موجب خوش خلقی روزه دار می شود ، چون می داند که باید شرائط قبولی روزه را نیز همانند شرائط صحت آن مراعات کند از قبیل حسن خلق با دیگران و رعایت آداب اخلاقی و انسانی با دیگران . نشان به آن نشان که در ماه مبارک رمضان مؤمنین روزه دار خوش خلقتر از سایر ایام می گردند و آمار جرائم اخلاقی و غیر آن در این ماه طبق آمار مراکز معتبر سنجشی به کمترین حد خود در طول سال می رسد . لذا شما باید بدانید روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست .

      خامساَ:
      اگر به منابع فقهی مراجعه بفرمایید می بینید که خوردن سحری مستحب مؤکد است و افطار کردن واجب چرا که روزه وصل حرام است . پس روزه فقط از وقت اذان صبح است تا مغرب شرعی که وقت اذان مغرب است . و مستحب است که در این ماه کارفرمایان بر زیر دستان و کارگران خود سبک و آسان گیری کنند تا روزه گرفتن بر آنان نیز سخت نشود .

      سادساَ :
      در روایت از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله آمده است که : صوموا تصحوا یعنی روزه بگیرید تا صحت و سلامتی بیابید . پیامبری که ما ینطق عن الهوی هرگز از روی هوای نفس چیزی نمی گوید . بلکه هر چه می فرماید از وحی و عالم غیب است .

      با این اوصاف چگونه روزه مضر خواهد بود در حالیکه هم خدا و هم بندگان عالم خدا منافع و برکات روزه را تأیید می نمایند .

      و من الله التوفیق[/color]
      در ابتدا بنده یک عذر خواهی به دلیل استفاده از لحنی که باعث رنجش این شخص بزرگوار شد می کنم.
      در پاسخ به برهان اول شما عرض می کنم:
      استفاده از دلایل خدایی برای بنده قابل قبول نیست.
      اینکه صرفآ خداوند گفته باشد و ما باید از روی اجبار آن را عملی کنیم.
      هم چنین در مورد اینکه "در طول تاریخ اسلام در این مورد چیزی ثبت نشده باشد" یک چیز طبیعی است! زیرا نگاه بی طرفانه نیز در ثبت اطلاعات تاریخ اسلامی وجود ندارد!
      و هم چنین قطعآ روزه انقدر ضرر ندارد که باعث نابودی انسان ها شود.زیرا در اینصورت در عرض مدت کوتاهی روزه برداشته میشد!در همان زمان پیامبر!

      در پاسخ به برهان ثانیاَ شما عرض می کنم:
      بحث کردن در این مورد کمی مفصل است.
      ولی به طور خلاصه این نکته را یادآور میشوم که تمام کارهای انسان ها باید از روی علم انجام شود.اجرا کردن احکام دین باید از روی علم انجام شود.در غیر اینصورت جامعه به سمت اجبار و فشار سوق داده میشود!

      در پاسخ به برهان ثالثاَ شما عرض می کنم:
      بله بنده هم این شرایط را می دانستم.
      هم چنین مروری هم بر "فواید" روزه در همین وبسایت داشته ام.

      در پاسخ به برهان رابعاَ شما عرض می کنم:
      این طور که بنده بطور تجربی از روی رفتار عموم مردم فهمیدم پرخاشگری یکی از قابل ملاحظه ترین و مشهورترین رفتارهای آنان است.
      اما در مورد مومنان که آن ها در اقلیت هستند و بنده به طور تجربی یافته ام که افراد متدین از ماه رمضان ابراز خرسندی می کنند اما هم چنان دچار رفتار های پرخاشگرانه میشوند و هم چنین متدین ترها با فشار آوردن بر روی خودشان این رفتار ها را کاهش می دهند.

      هم چنین فکر می کنم که براهین خامساَ و سادساَ را نیز پاسخ داده باشم.


    10. #6
      کارشناس پاسخگوی سابق انجمن
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 966 صلوات : 7,348
      مورد صلوات: 5,757 در 940
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      سلیم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط atomization نمایش پست ها
      استفاده از دلایل خدایی برای بنده قابل قبول نیست. اینکه صرفآ خداوند گفته باشد و ما باید از روی اجبار آن را عملی کنیم.
      پس شما هنوز به خداوند اعتقادی ندارید که دلایل خدایی برایتان بی اعتبار است همانگونه که شما در عدم قبول اوامر و نواهی خداوند مختار هستید و هیچ اجباری برای شما نیست که دستورات و احکام خدا را بپذیرید در پذیرش حکومت خدا و احکام آن نیز بر دیگران اجباری نیست مؤمنین از روی اختیار حکومت خدا و حاکمیت قوانین باری تعالی را پذیرفته اند قبول نداری از تک تک مؤمنین می توانید بپرسید . پس اجبار ادعای شماست نه حقیقت ماجرا . مؤمنین بالفطره و از روی علم و آگاهی تسلیم امر حضرت حق اند .

      نقل قول نوشته اصلی توسط atomization نمایش پست ها
      این طور که بنده بطور تجربی از روی رفتار عموم مردم فهمیدم پرخاشگری یکی از قابل ملاحظه ترین و مشهورترین رفتارهای آنان است. اما در مورد مومنان که آن ها در اقلیت هستند و بنده به طور تجربی یافته ام که افراد متدین از ماه رمضان ابراز خرسندی می کنند اما هم چنان دچار رفتار های پرخاشگرانه میشوند و هم چنین متدین ترها با فشار آوردن بر روی خودشان این رفتار ها را کاهش می دهند.
      این هم صرف ادعای واهی و بی برهان شماست اهل ایمان بسته به درجه ایمانی خود دارای حسن خلق هستند و رفتار پرخاشگرانه ندارند مگر در برابر ظلم و ظالم چنان که قرآن می فرماید : اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بر کفار شدیدترین برخورد را دارند اما در بین خود رحیم و مهربان هستند .
      الّلهمّ صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم
      و احشرنا معهم و العن اعدائهم


    11. #7
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط سلیم نمایش پست ها
      پس شما هنوز به خداوند اعتقادی ندارید که دلایل خدایی برایتان بی اعتبار است همانگونه که شما در عدم قبول اوامر و نواهی خداوند مختار هستید و هیچ اجباری برای شما نیست که دستورات و احکام خدا را بپذیرید در پذیرش حکومت خدا و احکام آن نیز بر دیگران اجباری نیست مؤمنین از روی اختیار حکومت خدا و حاکمیت قوانین باری تعالی را پذیرفته اند قبول نداری از تک تک مؤمنین می توانید بپرسید . پس اجبار ادعای شماست نه حقیقت ماجرا . مؤمنین بالفطره و از روی علم و آگاهی تسلیم امر حضرت حق اند .
      فکر می کنم نقطه ضعفی که شما دارید این است که از اندیشه ها و ایده های گوناگون آگاهی ندارید.برای رفع این مشکل به شما توصیه می کنم کتاب "پندار خدا" نوشته ی ریچارد داوکینز را حتمآ مطالعه بفرمایید.
      نه بنده به خدا اعتقاد دارم.منتها هنوز در تردیدم که دئیست صحیح تر است یا نئیست.
      امید وارم که در اینجا کارشناسان عزیز شبهاتم را برطرف کنند.
      نقل قول نوشته اصلی توسط سلیم نمایش پست ها
      این هم صرف ادعای واهی و بی برهان شماست اهل ایمان بسته به درجه ایمانی خود دارای حسن خلق هستند و رفتار پرخاشگرانه ندارند مگر در برابر ظلم و ظالم چنان که قرآن می فرماید : اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بر کفار شدیدترین برخورد را دارند اما در بین خود رحیم و مهربان هستند .
      بنده عرض کردم که این عده در اقلیت اند که حالا می تواند به دلایل زیر باشد.
      1-فعالیت بدنی کمتر
      2-فشار آوردن به خودشون
      3-تلاش در زیبا جلوه دادن روزه
      و.....

    12. #8
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,796 صلوات : 16,157
      مورد صلوات: 23,050 در 3,699
      حضور : 2 روز 14 ساعت 54 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط atomization نمایش پست ها
      استفاده از دلایل خدایی برای بنده قابل قبول نیست. اینکه صرفآ خداوند گفته باشد و ما باید از روی اجبار آن را عملی کنیم.


      با سلام


      بزرگوار

      به نكته اي اشاره مي رود كه شايد كمك كار در ادامه مباحث باشد

      هنگام بحث از بايد ها و نبايدها و پديده ها و مسايل ديني بايد توجه داشت كه همانند سيستم يكپارچه بايد عمل كرد و همه مطالب را به هم پيوسته و هماهنگ معنا كرد و تفسير نمود

      اين گونه نيست كه در مورد مطالبي از دين اعتقاد داشته باشيم ودر مورد مسايلي از دين به هر دليلي منكر باشيم و خواستار رسيدن به جواب منطقي و مستدل باشيم

      نخير بزرگوار به صراحت خدمتتان عرض كنم كه در اين صورت به جوابي نخواهيد رسيد كه قانع كننده و مستدل باشد

      اين كه شما بفرماييد بنده گفته هاي خداوند را قبول ندارم و مي خواهم به فلسفه روزه پي ببرم نشدني است.

      قوانين دين اسلام از هماهنگي و انسجامي برخوردار است و تمام مسايل ان در كنار هم معنا و مفهوم پيدا مي كنند

      با توجه به اين نكته به نظر اساسي مي توانيد در مورد دين سوال فرماييد

      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    13. صلوات : سلیم
    14. #9
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها

      با سلام

      بزرگوار

      به نكته اي اشاره مي رود كه شايد كمك كار در ادامه مباحث باشد

      هنگام بحث از بايد ها و نبايدها و پديده ها و مسايل ديني بايد توجه داشت كه همانند سيستم يكپارچه بايد عمل كرد و همه مطالب را به هم پيوسته و هماهنگ معنا كرد و تفسير نمود

      اين گونه نيست كه در مورد مطالبي از دين اعتقاد داشته باشيم ودر مورد مسايلي از دين به هر دليلي منكر باشيم و خواستار رسيدن به جواب منطقي و مستدل باشيم

      نخير بزرگوار به صراحت خدمتتان عرض كنم كه در اين صورت به جوابي نخواهيد رسيد كه قانع كننده و مستدل باشد

      اين كه شما بفرماييد بنده گفته هاي خداوند را قبول ندارم و مي خواهم به فلسفه روزه پي ببرم نشدني است.

      قوانين دين اسلام از هماهنگي و انسجامي برخوردار است و تمام مسايل ان در كنار هم معنا و مفهوم پيدا مي كنند

      با توجه به اين نكته به نظر اساسي مي توانيد در مورد دين سوال فرماييد
      با توجه به احکام دین
      کفاره روزه نگرفتن کمک کردن به دیگران برای تهیه ی مواد غذایی است!
      از همین نکته می توان استفاده کرد و دلیل روزه را فهمید!
      در اینصورت آیا در جوامع سوسیالیسمی باز هم روزه لازم است؟ مسلمآ خیر!
      اما جوامع سرمایه داری چی؟ آیا در کشور ایالات متحده ی امریکا که یکی از مشهورترین کشورهای سرمایه داری است کسی از گرسنگی رنج می برد؟! فکر نمی کنم.با توجه به سیاست هایی که برای جذب نخبه ها،حقوق بشر و .... در نظر گرفته اند احتمالآ نیاز به غذا و دیگر نیاز های اساسی انسان که در علم اقتصاد تعریف می شود برطرف می شود.
      پس اهمیت روزه خودش را بیشتر در جامع گذشته نشان می داد اما امروزه کم رنگ تر می شود!
      نظرتون چیه؟

    15. #10
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 74 صلوات : 11
      مورد صلوات: 71 در 33
      حضور : 1 ساعت 32 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atomization آنلاین نیست.



      چرا کسی جواب منو نمیده!
      هر جوابی که دادید اشکالی نداره! شما آزادی بیان دارید و هرجور که دلتون خواست می تونید جواب بدین!

    16. صلوات : بازنگر
    صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

    هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •