• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21

    موضوع: لطفا مرا در مولود کعبه بودن حضرت امام علی هدایت کنید!

    جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
    1. #1
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 836 صلوات : 234
      مورد صلوات: 1,497 در 559
      حضور : 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      غلامعلی نوری آنلاین نیست.

      لطفا مرا در مولود کعبه بودن حضرت امام علی هدایت کنید!




      بنام خدا

      سلام

      آنهایی که می دانند که می دانند ولی آنهایی که نمی دانند بدانند که اینجانب از ارادتمندان ومحبان اهل بیت هستم
      اما می خواهم محبتم از روی معرفت وشناخت باشد نمی خواهم بدون اندیشیدن ودلیل معقول چیزی را بپذیرم
      هر وقتی بدون چون وچرا خواسته ام مطلبی را همینطور چشم بسته قبول کنم چراغ قرمز
      ولا تقف مالیس لک به علم
      برایم روشن می شود

      ودر جستجوی شناخت ومحبت واقعی هم می دانید که گاهی پرسشهایی به ذهن انسان می آید
      اگر جواب معقول نگیرد دلسرد می شود

      سوالاتی دارم شاید کمی نا متعارف اما دنبا ل پاسخم : پس هل من ناصر ینصرنی

      واین است پرسشهای من

      اگر امام علی در کعبه متولد شده است
      1 چرا هیچ حدیثی از قول پیغمبر که در زمان تولد علی در قید حیات بودند در این زمینه نیست
      این کم حادثه ای که نبوده که پیامبر بخواهد از بازگو کردن آن در فضایل امام علی کوتاهی کند
      2-چرا خود حضرت علی و ائمه برای اثبات حقانیت خود به این نکته ی بزرگ وافتخار آمیز اشاره نکرده اند
      3-چرا در جریانات بعد از وفات پیامبر علی وحضرت فاطمه برای اثبات فضایل امام به این نکته اشاره نکرده اند
      4-چرا در نهج البلاغه که علی فضایل وگذشته ی خود را برای معاویه ذکر می کند اثری از این محبت و موهبت الهی نیست!

      چرا وچرا؟


      حالا از زاویه ای دیگر به این مولود کعبه بودن علی علیه سلام نگاه می کنیم

      5-در پیش 360بت بدنیا آمدن ومولد کعبه ی آنزمان شدن چه نکته ی افتخار آمیزی دارد ؟؟

      لاقل اگر در کعبه بتی وجود نداشت وبه طواف مشرکین مزین نبود!!! حالا یک چیزی


      شاید بگویید اصل مالک خانه وذات آن حریم امن شرط است نه بتها ؟

      6 خوب حالا در این صورت چرا فاطمه بنت اسد رعایت حرمت خانه ی خدا را ننمود وبرای زایمان آنجا رفت وکعبه را با خون و ترشحات زایمانی نجس نمود؟ مگر خون نجس نیست ؟؟؟ آن هم ریختن در خانه ی خدا

      7-می گویند چهار روز در آنجا بوده ؟ این چار روز ابو طالب خبری وسراغی از زنش نگرفت که خانم محترم این چند روزه کجا بوده ای ؟
      8-در این مدت غذای زائو از کجا تامین می شد؟ نکند مادر امام علی (ع)به مقام حضرت مریم رسیده و مهمان خدا بوده؟؟با چه سندی به این مقام رسیده است

      9- چرا خدا در برابر پیکر بتان لات ومنات وعزی و300 بت دیگر از و پذیرایی کرده است؟ شریکان خدا بوده اند دیگر اشکالی ندارد!!!!
      10-این چطور بدنیا آمدن مولای موحدان و یگانه پرستان است که در پیش بتان سنگی باید بدنیا بیاید
      11-اگر واقعه ای بدین عظمت اتفاق افتاده چرا مثل موقع تولد پیامبر در عام الفیل که طاق کسری فرو ریخت وسپاه ابرهه مثل کاه جویده شد چرا حتی نوک دماغ یکی از آن بتان کعبه خراشی از تولد این نوزاد مولی الموحدین بر نداشت ؟و از هیبت این نوزاذ عالی مقام مویی از سرشان کم نشد



      با تمام این سوالات واشکالات من غلام علی هستم چرا که بدنیا آمدن یا نیامدن او در کعبه ذره ای از مقام او در نزد نمی کاهد چرا که بدنیا نیامدن خود پیامبر در کعبه که قطعا در کعبه بدنیا نیامده مگر نقصانی در مقام نبوت و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین بوجود می آورد ؟ مسلما "نه

      درضمن اعتقاد به تولد امام علی در کعبه جزو ضروریات شیعه که نیست اگر اینطور بود باید تمام مادران ائمه موقع وضع حمل به کعبه میرفتند !

      در واقع لازمه پذیرش حقیقت وفلسفه امامت ربطی به مولود کعبه بودن حضرت علی ندارد

      هرکس از ظن خود شد یار من
      از درونم نجست اسرار من
      ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۲/۳۰ در ساعت 11:07 PM

    2.  

    3. #2
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      همانطور که مي دانيم حضرت علي عليه السلام مولود کعبه است ، و نيز فاطمه بنت اسد (س) از در کعبه وارد نشد بلکه ديوار کعبه براي او به أمر خدا شکافته شد و او وارد کعبه شد خبر ها حاکيست که تا کنون چندين بار اين محل را حکومت وهابي سعودي با روشهاي محتلف پوشانده است ولي باز هم اين محل کاملا پوشيده نميشود !

      در رکن يماني اثر ترک واضح و آشکار است






      اکنون در اين عکس ببينيد که چگونه اين قسمت مرمت شده تا معجزه الهي تولد و عظمت علي عليه السلام را بپوشانند




      در اين عکس انواع ديگري از مرمت را در سالي ديگري مي بينيد که سنگي مختلف از سنگ اصلي کعبه استفاده شده است . به رنگ سنگ و ميخ ها توجه کنيد




      در اينجا مسلمانان را مي بينيم که به اين جايگاه بزرگ تبرک مي جويند ، و اظهار ارادت به حضرت اميرالمومنين عليه السلام مي کنند




      سالهاي ديگر و مرمتي ديگر و نوع جديدي از سنگها با رنگهاي مختلف را مي بينيد براي پنهان کردن اين معجزه حق



      همانگونه که مي بينيد در اينجا ميخ هاي آهني و بسيار بلند و محکم نيز بکار رفته تا مانع از ترک خوردن سنگ ها شود




      درنهايت هم پرده کعبه روي ديوارها کشيده مي شود تا اثري از تعميرات نمايان نگردد




      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    4. #3
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      نماي نزديک از شکاف ديوار که تعمير شده است:

      عکس ديگري از محل شکاف که در تعميري ديگر مرمت شده است:

      مقايسه عکسهاي زير با عکسهاي بالا نشاندهنده تعميرات متعدد در سالهاي مختلف است:






      تصاوير نزديکي از محل شکاف که تلاش شده است با ميخهاي بلند و بست فلزي متصل و مهار شود:



      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    5. #4
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      با سلام
      در اینجا توضیح داده شده است !!
      در مورد به دنیا آمدن مولا علی در کعبه!!!!




      ایا امام علی ع در کعبه به دنیا امده اند؟
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۲/۳۱ در ساعت 03:54 AM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    6. #5
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      همه ناقلان آثار و راويان اخبار اتفاق نظر دارند كه خورشيد امامت از درون كعبه طلوع نموده و داستان ولادت مولاى متقيان اميرمؤمنان، عليه السلام، در درون كعبه از مسلمات تاريخ است و هيچ پژوهشگر باانصافى نمى تواند در سند آن ابراز شك و ترديد نمايد و اينك اعتراف گروهى از بزرگان اهل سنت:


      حافظ ابو عبداللَّه، محمدبن عبداللَّه، مشهور به حاكم نيشابورى (م 405 ق.) در كتاب بسيار معروفش »مستدرك صحيحين« مى نويسد:
      روايات متواتر است كه فاطمه بنت اسد، اميرمؤمنان على بن ابى طالب، كرم اللَّه وجهه، را در خانه كعبه به دنيا آورد.4


      حافظ ابوعبداللَّه محمدبن يوسف قرشى، معروف به گنجى شافعى (م658 ق.) در كتاب »كفايةالطالب« مى نويسد:
      اميرمؤمنان على بن ابى طالب در مكه معظمه، در درون بيت اللَّه الحرام، به شب جمعه 13 رجب، سى سال گذشته از عام الفيل، ديده به جهان گشود و هرگز مولود ديگرى پيش از او يا بعد از او در خانه كعبه زاده نشده است. اين ولادت مسعود كرامت و فضيلتى براى او، و فضيلت و شكوهى بر خانه خداست.5


      شهاب الدين ابوالثناء، سيدمحمود آلوسى، صاحب تفسير آلوسى، شرح مفصلى بر قصيده عينيه عبدالباقى افندى عمرى نوشته است. وى در شرح بيت:
      اَنتَ العلىّف الّذى فَوقَ العفلى رفففعا
      ببطنف مكّةَ عندَ البيتف إذْوفضفعا
      مى نويسد:
      ولادت اميرمؤمنان، كرم اللَّه وجهه، در درون كعبه، در سراسر دنيا مشهور است و در كتابهاى هر دو فرقه (شيعه و سنى) روايت شده و هرگز در مورد غير ايشان چنين فضيلتى ثابت نشده است. آرى، چقدر شايسته است كه پيشواى پيشوايان در جايى متولد شود كه آنجا قبله مؤمنان است. سپاس و ستايش از آن خداوندى است كه هر چيزى را در جاى شايسته خود قرار مى دهد و او فرزانه فرزانگان است«.6


      حافظ شمس الدين، ابو عبداللَّه محمدبن احمد ذهبى، (م 848 ق.) در كتاب »تلخيص مستدرك« متن گفته حاكم نيشابورى را آورده كه مى گويد:
      اخبار به حد تواتر رسيده كه على بن ابى طالب در درون كعبه ديده به جهان گشود.7


      علامه لكهنوى نيز در كتاب »مرآة المؤمنين« عين گفته حاكم را آورده و تصريح نموده كه ولادت اميرمؤمنان، عليه السلام، در درون كعبه متواتر است و اين فضيلت ويژه آن حضرت مى باشد.8


      شاه ولى اللَّه، احمد بن عبدالرحيم دهلوى، (م 1176 ق.) در كتاب »ازالة الخفاء« مى نويسد:
      بى گمان روايات متواتر است كه فاطمه بنت اسد، اميرالمؤمنين على بن ابى طالب را در درون كعبه به دنيا آورد، بدون ترديد او در روز جمعه 13 رجب، سى سال گذشته از عام الفيل، در خانه كعبه به دنيا آمده است و هرگز پيش از او يا بعد از او كسى در خانه كعبه زاده نشده است.9


      مولوى محمد مبين لكهنوى، (م 1225 ق.) در كتاب »وسيلة النجاة« مى نويسد:
      ولادت آن معدن كرامت، روز جمعه 13 رجب، سى سال بعد از عام الفيل، در مكه، در جوف كعبه واقع شد. خداى تعالى او را به اين فضيلت مخصوص گردانيد و كعبه را با اين شرف مشرف گردانيد.10


      مولوى هادى على خان ميلادخان، در ترجمه كتاب يادشده مى نويسد:
      در ميان مورخان اتفاق نظر هست كه حضرت اميرالمؤمنين در درون كعبه ديده به جهان گشود و در اين زمينه هيچ اختلافى نيست كه اين شرف به آن حضرت اختصاص دارد.11


      حافظ محمد على حيدر ابن شاه على قلندر كاكورى، (م 1350 ق.) در كتاب »احسن الانتخاب« از مستدرك حاكم و ازالة الخفاء شاه ولى اللَّه دهلوى روايت كرده است كه موضوع ولادت اميرمؤمنان در درون كعبه به حد تواتر رسيده است.12


      علامه سعيد گجراتى، از بزرگان اهل سنت، در كتاب »الإعلام بأعلام مسجدالحرام« در پاسخ برخى از دشمنان اهل بيت، كه زادگاه اميرمؤمنان، عليه السلام، را از روى عناد در دامنه كوه ابوقبيس نوشته اند، مى نويسد:
      خدايا تو خود مى دانى كه اين سخن بهتانى بزرگ است و آن را دشمنان اهل بيت جعل كرده اند، زيرا روايت متواتر دلالت مى كند بر اين كه تولد آن حضرت در درون كعبه بوده است.13
      1. حاكم نيشابورى 2. گنجى شافعى 3. آلوسى 4. ذهبى 5. لكهنودى 6. دهلوى 7. محمد مبين 8. ميلادخان 9. كاكورى 10. گجراتى
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۲/۳۱ در ساعت 03:29 AM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    7. #6
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      حديث ولايت
      محدثان بزرگ از عالمان شيعه و سنى حديث ولادت را در مجامع حديثى خود، با سلسله اسناد خود، از رسول گرامى اسلام، اصحاب، تابعين و ائمه دين، عليهم السلام، روايت كرده اند:


      2. پيشواى محدثان، ابو جعفر محمدبن على بن حسين بن بابويه، مشهور به شيخ صدوق، (م 381 ق.) مشروح آن را در كتابهاى خود از يزيدبن قعنب روايت كرده است.15

      3. ابن شهرآشوب، (م 588 ق.) مشروح آن را با سلسله اسناد خود از امام جعفر صادق، عليه السلام، روايت كرده است.16

      وى همچنين اين حديث را با سلسله اسناد ديگرى از جابربن عبداللَّه انصارى روايت كرده است.17



      5. نورالدين على بن محمد صباغ مكى، مشهور به ابن صباغ مالكى، (م 885 ق.) مشروح آن را با سلسله اسناد خود از امام زين العابدين، عليه السلام، روايت كرده است.19

      6. ابو عبداللَّه محمد بن يوسف بن محمد قرشى، مشهور به گنجى شافعى، (م 658 ق.) مشروح آن را از طريق جابربن عبداللَّه انصارى از رسول اكرم، صلّى اللّه عليه وآله، روايت كرده است20.

      در اينجا فراز كوتاهى را از »يزيد بن قعنب« كه يكى از شاهدان عينى است نقل مى كنيم:

      روزى با عباس بن عبدالمطلب در مسجدالحرام نشسته بوديم كه ناگاه »فاطمه بنت اسد« مادر اميرالمؤمنين، عليه السلام، وارد شد. وى حامله بود و نه ماه از دوران باردارى اش مى گذشت. فاطمه بنت اسد، در حالى كه درد زايمان گرفته بود، در كنار بيت ايستاد و گفت: »پروردگارا من به تو، و به آنچه از پيامبران و كتابها از سوى تو آمده است ايمان دارم.

      من به آئين جد بزرگوارم ابراهيم خليل كه بانى اين بيت است باور دارم. پروردگارا به حق آن كسى كه اين »بيت عتيق« را بنياد نهاد، و به حق اين مولودى كه در شكم دارم، اين زايمان را بر من آسان بگردان«.

      يزيد بن قعنب مى گويد:
      در برابر ديدگان من و همه حاضران، ديوار كعبه از طرف پشت شكافته شد و فاطمه بنت اسد به درون كعبه رفت و از ديدگان ما ناپديد شد و ديوار به حال اولى بازگشت. درصدد برآمديم كه قفل در را باز كنيم ولى ممكن نشد. پس دريافتيم كه امر الهى است. سه روز تمام فاطمه درون كعبه بود و روز چهارم در حالى كه اميرمؤمنان على بن ابى طالب، عليه السلام، را بر روى دست داشت، از درون كعبه بيرون آمد.21

      بسيارى از بزرگان اين متن را در كتابهاى حديثى خود آورده اند.22
      علاوه بر كتب حديثى، در كتب مزار نيز در برخى از متون زيارتى مأثور از ائمه معصومين، عليهم السلام، به ولادت آن حضرت در درون كعبه تصريح شده، كه به دو نمونه آن اشاره مى كنيم:



      السلام عليك يا من وفلدف ففى الكَعبة.
      سلام بر تو، اى كسى كه در كعبه ديده به جهان گشودى.23
      و در قسمت پايانى همين زيارتنامه آمده است:
      المولود فى البيت ذى الأستار
      مولودى كه در خانه كعبه، در سراپرده الهى ديده به جهان گشود.24

      2. و در زيارت مطلقه اميرمؤمنان، عليه السلام، آمده است:
      السلام على المولود فى الكعبة، المزوج فى السماء.
      سلام بر آن مولودى كه در خانه خدا ديده به جهان گشود و عقد نكاحش در آسمان بسته شد.25
      1. شيخ الطائفه، ابو جعفر محمدبن حسن، مشهور به شيخ طوسى، (م 460 ق.) مشروح حديث ولادت آن حضرت در درون كعبه را با سلسله اسناد خود، از جناب عباس عموى پيامبر روايت كرده است.14 4. ابوالحسن على بن محمدبن محمد واسطى، مشهور به ابن مغازلى، (م 483 ق.) در كتاب مناقب خود، مشروح اين داستان را با سلسله اسناد خود از امام زين العابدين، عليه السلام، روايت كرده است.18 1. در زيارت مخصوص هفده ربيع الاول، كه محمد بن مسلم آن را از امام صادق، عليه السلام، روايت كرده آمده است: علاوه بر اين شاعران بسيارى حديث ولادت اميرالمؤمنان، عليه السلام، را در مدايح و قصائد خود آورده اند كه از هر قرنى به يك نمونه اكتفا مى كنيم:


      وَلَدَتْهف فى حَرَمف الالفه و اَمْنفهف والبيتف حَيثف فَناؤفه و المسجدف
      مادرش او را در حرم خدا و خانه امن او به دنيا آورد، كه آنجا آستانه و سجده گاه اوست.26
      1. شاعر پرشور قرن دوم سيد حميرى، (م 179 ق.) مى گويد:
      2. شاعر نكته پرداز قرن سوم، محمدبن منصور سرخسى مى گويد:
      وَلَدَتْهف مفنْجفبَةً و كان وفلادفها فى جَوفف كَعبةَ اَفْضَلف الأكنانف
      مادر نجيب و برگزيده اش او را در درون كعبه به دنيا آورد، كه بهترين جايگاههاست.27

      3. شاعر معروف قرن چهارم، ابو طلحة بن عبيداللَّه غسانى عونى، در ضمن قصيده غديريه خود مى گويد:
      هفوَالَّذى سَمَّتْهف تفلكَ الجَوْهَرَةف إذ وَلَدَتْ ففى الكَعْبَةف المفطَهَّرةف
      او همان شيربچه است كه اين گوهر تابناك (مادر بزرگوارش) هنگامى كه او را در درون كعبه مشرفه بزاد، اينگونه نام نهاد.28

      4. شاعر بلند آوازه قرن ششم، ابوالمجد، مجدود بن آدم، مشهور به سنائى در اين رابطه مى گويد:
      در مرحله على نه چونست و نه چند
      در خانه حق زاده به جانش سوگند29

      5. مورخ مشهور عهد عباسيان و شاعر بلند آوازه قرن هفتم، ابن ابى الحديد معتزلى، (م 656 ق.) در ضمن قصيده معروفش مى گويد:
      هفوَالَّذى بَيتف اللَّهف مَوْلدفهف
      فَطَهَّرَ البَيتَ مفن أرجاسف و أوثانف
      او همان شخصيت والامقامى است كه بيت خدا زادگاه او بود، و لذا خانه خدا را از پليدى بتها پاك و پاكيزه نمود.30

      6. شاعر پرشور شيعه در قرن هشتم، سيد عبدالعزيز سيريجى اوالى، در قصيده غديريه خود مى گويد:
      مَنْ كانَ فى حَرَمف الرَّحمانف مَوْلَدفهف
      و حاطَهف اللَّهف مفنْ بأسف و عفدْوانف
      به جز على، عليه السلام، چه كسى در حرم امن الهى به دنيا آمده؟! و به جز او چه كسى را خداوند از ترس و وحشت دشمن بيمه كرده است؟31

      7. شاعر معروف قرن نهم، عبدالرحمن جامى، (م 898 ق.) به اين داستان اشاره كرده، مى گويد:
      به سوى كعبه رود شيخ و من به سوى نجف
      به حق كعبه كه آنجا مراست حق به طرف
      تفاوتى كه ميان منست و او اينست
      كه من به سوى گهر رفتم او به سوى صدف32

      8. شاعر برجسته قرن دهم، اهلى شيرازى، (م 942 ق.) مى گويد:
      كعبه زان شد سجده گاه انبيا و اوليا
      كامد آنجا در وجود، آن كعبه ارباب دين33

      9. فيلسوف و شاعر نامى قرن يازدهم، سيدمحمد باقر استرابادى، معروف به ميرداماد، (م 1041 ق.) در ضمن قصيده اى مى گويد:
      در كعبه »قل تعالوا« از مام كه زاد؟
      از بازوى باب حفطَّه خيبر كه گشاد؟
      و در لفظ كوتاه و پرمغزى مى گويد:
      اسداللَّه در وجود آمد
      در پس پرده هر چه بود آمد34

      10. شاعر و محدث قرن دوازدهم، سيدمحمد صالح ترمذى، متوفاى 1160 ق. مى گويد:
      در فضائل بى نظير آمد على
      بر همه عالم امير آمد على
      آن على كز مادرش در كعبه زاد
      آنكه بردوش پيمبر پا نهاد35

      11. شاعر نكته سنج قرن سيزدهم، مولى محمد رضا هماى شيرازى، (م 1212 ق.) در ضمن قصيده اى مى گويد:
      گوهر تاج »سَلفونى« ماه برج »لَوْكفشففَ«
      تاج بخش شهر ياران، تاجدار »إنّما«
      حصن اسلام از دم شمشير او شد استوار
      آنچنانكه كعبه از مولود او شد با صفا36

      12. شاعر بزرگوار و فقيه نامدار قرن چهاردهم، آيةاللَّه حاج شيخ محمد حسين اصفهانى، مشهور به كمپانى، (م 1361 ق.) مى فرمايد:
      كعبه را تاج شرف تا اوج »أوأدنى« رسيد
      يافت چون از مولد ميمون اواَقْصَى المفنى37
      و در قصيده اى ديگر مى فرمايد:
      تا درخشان شد درون كعبه زان وجه حسن
      »ثَمَّ وَجهف اللَّه« روشن شد برون از شك و ظن38

      13. شاعر پرشور قرن اخير، حاج سيدرضا حسينى، مشهور به سعدى زمان، (م 1406 ق.) مى گويد:
      فاطمه بنت اسد بانوى راد
      تا ترا اى سرّ حق، در كعبه زاد
      كشف شد هستى خدا را خانه زاد
      خالق عالم عليّت نام داد
      خواند احمد مرتضايت يا على39

      14. شاعر زبردست معاصر، بولس سلامه، از شعراى مسيحى لبنان، در قصيده حماسى خود مى گويد:
      حفرَّةٌ لزَّها المَخاضف فَلاذَتْ
      بفسفتارف البَيْتف العَتيقف الوَطيدف
      شيرزنى از درد زه بناگزير، به سراپرده كعبه عتيق و استوار پناهنده شد.
      پس از ابياتى مى گويد:
      كانَ فجرانف ذلكَ اليوفم فَجْرٌ
      لفنَهارف و آخَرف لفلوَليدف
      آن روز دو صبحدم يكجا بدميد، يكى سپيده روز و ديگرى فروغ تازه مولود.40

      اين بود اشاره اى كوتاه به فضيلت ويژه اى از اميرمؤمنان، عليه السلام، كه به تعبير مرحوم محدث نورى از ضروريات مذهب شيعه به شمار مى آيد و همواره در كتابها، خطابه ها و شعرها در همه قرون و اعصار منعكس شده و دوستان اهل بيت در برابر دشمنان با آن احتجاج و مباهات مى نمودند.41

      در اين رابطه كتابهاى مستقل فراوانى نوشته شده كه جامعتر از همه، كتاب پر ارج »على وليد الكعبه« از علامه بى نظير، آيةاللَّه حاج شيخ محمدعلى اردوبادى، (م 1379 ق.) مى باشد.

      اين كتاب اخيراً توسط نويسنده توانا، حضرت حجةالاسلام والمسلمين حاج شيخ عيسى سليم پور اهرى به فارسى ترجمه شده و به عنوان »مولود كعبه« منتشر شده است.
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۲/۳۱ در ساعت 03:31 AM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    8. #7
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      پى نوشت ها:
      1. الشّيخ الصّدوق، الامالى، ص114؛ همان، معانى الأخبار، ص62؛ ابن شهداشوب، مناقب آل ابى طالب، ج2، ص173؛ ابن فتال، روضةالواعظين، ص76؛ العلامةالمجلسى، بحارالانوار، ج35، ص8، الطبرى، بشارةالمصطفى، ص8؛المحلاتى، رياحسين الشّريعه، ج3، ص6.
      2. الشّافعى، كفايةالطالب فى مناقب على بن الطالب فى مناقب على بن ابى طالب، ص406؛ شاذان بن جبرئيل، الفضائل، ص56؛ همان، الروضة، ص78؛ العلامةالمجلسى، بحارالانوار، ج35، ص12؛ العلامةالأمينى، الغدير، ج7، ص347.
      3. الشّيخ المفيد، الارشاد، ص9؛ الشّيخ الطوسى، تهذيب الأحكام، ج2، ص7؛ السّيد الرضى، خصائص الائمّه، ص39، ابن الطاووس، اقبال الأعمال، ص655، ابن شهداشوب، المناقب، ج2، ص78، ابن الصّباغ، الفصول المهمه، ص30؛ خواند مير، حبيب السّيد، ج1 ص52؛ الدهلوى، ازالةالخفاء؛ المجلسى، البحار، ج35، ص5و7.
      4. الحاكم النّيشابورى، مستدرك الصّحيحين، ج3، ص483.
      5. الشّافعى، كفايةالطالب فى مناقب على بن ابى طالب، ص407.
      6. الآلوسى، شرح العينيّه، ص15.
      7. الذّهبى، تلخيص المستدرك، ج3، ص483.
      8. اللكهنوى، مرآة المؤمنين، ص21.
      9. الدّهلوى، ازالةالخفاء، ج2، ص251.
      10. محمد مبين، وسيلةالنّجاه، ص60.
      11. ميلادخان، ترجمه وسيلةالنّجاه، ص62.
      12. كاكورى، احسن الانتخاب فى معيشة سيدنا ابى تراب، ص21.
      13. الگجراتى، الإعلام بأعلام مسجدالحرام - مخطوط - به نقل النّقوى، على و الكعبه، ص76.
      14. الشّيخ الطّوسى، الأمالى، ص706.
      15. الشّيخ الصّدوق، معانى الأخبار، ص62؛ الأمالى، ص80؛ علل الشّرايع، ص56.
      16. ابن شهداشوب، مناقب آل ابى طالب، ج2، ص174.
      17. همان، ص172.
      18. ابن المغازلى، مناقب على بن ابى طالب، ص7.
      19. ابن الصّباغ، الفصول المهّمه، ص14.
      20. الشّافعى، كفايةالطالب، ص706.
      21. الشيخ الصّدوق، معانى الأخبار، ص62.
      22. الشيخ الطوسى، الأمالى، ص706؛ الاربلى، كشف الغمّه، ج1، ص60؛ ابن الفتّال، روضةالواعظين، ص77؛الديلمى، ارشاد القلوب، ج2، ص211، العلامةالحلى، كشف اليقين، ص5 و كشف الحق، ص109.
      23. ابن المشهدى، المزارالكبير، ص207؛ ابن الطاووس، اقبال الأعمال، ص608.
      24. ابن المشهدى، همان، ص210؛ ابن طاووس، همان، ص610.
      25. ابن الطاووس، مصباح الزّائر، ص146.
      26.ابن شهداشوب، مناقب آل ابى طالب، ج1، ص175.
      27. الخوئى، منهاج البراعه، ج1، ص71.
      28. العلامةالأمينى، الغدير، ج4، ص135.
      29. خزائن الشهداء، ج1، ص9.
      30. اسماعيل الأنصارى، خط سيرما، ص55.
      31. العلامةالأمينى، همان، ج6، ص21.
      32. العلامةالاردوبادى، علىّ وليدفالكعبة، ص84.
      33. همان، ص82.
      34. على دوانى، مجله مكتب اسلام، سال7، شماره1، ص31.
      35. ترمندى، مناقب مرتضوى، ص89.
      36. بيرجندى، مناقب علوى، ص69.
      37. الاصفهانى، ديوان كمپانى، ص17.
      38. همان، ص20.
      39. سعدى زمان، نجوم درخشان، ج1، ص52.
      40. بولس سلامه، عيدالغدير، ص56.
      41. المحدّث النورى، لؤلؤ و مرجان، ص166.


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    9. #8
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      محل تولد علی ع
      آنان به عظمت محل تولد امام علي (ع) كه همانا خانه كعبه باشد، اعتراف دارند و اين فضل و بر تري بي بديل را براي آن حضرت قبول دارند و مي‌گويند: علي(ع)بود که دربيت مقدس كعبه سال 600 ميلادي به دنيا آمد، مكاني كه از ابتداي بناي آن در هزاران سال پيش كسي در آن متولد نشده ‌‌بود.علي (ع‌‌‌‌‌‌‌)نخستين بار بر روي محمد(ص)، كه وي را آغوش گرفته بود‌‌‌‍‍‌‍‍‍و نوازش مي‌داد، چشم گشود[1].«
      و همين اعتقاد را جرج جرداق مسيحي نيز قبول داشته و معترف به آن مي‌باشد
      [2]


      پي‌نوشت‌ها :
      [1] - جان نور من هاليستر؛ تاريخ تشيع در هند، ص 17.مترجم‌:آزر ميدخت مشايخ فريدني، انتشارات مرکز دانشگاهي،ط1373 ش تهران.

      [2] - دکتر جرج جرداق ، امام علي صداي عدالت انسانيت،ج 1، ص 47،مؤسسه انتشاراتي فراهاني،1379 ،مترجم سيد هادي خسرو شاهي.
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۱ در ساعت 05:57 AM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    10. #9
      پاسخ یار انجمن تاریخ اسلام
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,245 صلوات : 24,506
      مورد صلوات: 38,741 در 9,296
      حضور : 23 روز 16 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ : 0
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      دوست گرامی این مقاله هم بخوانید پاسخ به این شبهه است

      http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1748


      http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=111
      ویرایش توسط رضا : ۱۳۸۹/۰۳/۰۲ در ساعت 05:28 AM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    11. #10
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت بهمن/۱۳۸۸
      نوشته : 239 صلوات : 1,030
      مورد صلوات: 1,107 در 237
      حضور : 16 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      hamedi آنلاین نیست.



      بسم الله الرحمن الرحیم
      سلام

      باتشکر از سرور گرامی آقا رضا که جواب مکفی ارائه کرده اند.

      جناب نوری

      اهل سنت در این تولد شک نکرده اند تنها و تنها در این اواخر وهابی ها که همان مخالف توسل!!! هستند با این تولد مخالفت نموده اند.

      کمی بیاندیشید. آیا وهابی ها در اعتقادات شما تاثیر کرده اند؟؟؟!!!

      البته این بار کمی به مطالبتان جواب می دهم که نگویید فلان و فلان!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها

      1 چرا هیچ حدیثی از قول پیغمبر که در زمان تولد علی در قید حیات بودند در این زمینه نیست
      این کم حادثه ای که نبوده که پیامبر بخواهد از بازگو کردن آن در فضایل امام علی کوتاهی کند
      آیا در همه موردی حدیثی وجود دارد که این مورد هم حتما باید باشد؟؟؟!!! خودتان که گفته اید که این واقعه از اعتقادات و اصول دین که نیست.

      در ثانی ازر کجا معلوم که بوده و به دست ما نرسیده. مثلا آیا شما الان حدیثی در مورد تحریم تراشیدن ریش از حضرت دارید؟!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      2-چرا خود حضرت علی و ائمه برای اثبات حقانیت خود به این نکته ی بزرگ وافتخار آمیز اشاره نکرده اند
      اشاره شده است شاید شما کمی با احادیث انستان کم است!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      3-چرا در جریانات بعد از وفات پیامبر علی وحضرت فاطمه برای اثبات فضایل امام به این نکته اشاره نکرده اند
      آیا به آنچه که ایشان اشاره کرده اند آیا توجهی نمودند؟؟؟!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      4-چرا در نهج البلاغه که علی فضایل وگذشته ی خود را برای معاویه ذکر می کند اثری از این محبت و موهبت الهی نیست!
      شاید معاویه هم مانند شما این را فضیلتی نمی دانست که حضرت برای او نفرمودند!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      5-در پیش 360بت بدنیا آمدن ومولد کعبه ی آنزمان شدن چه نکته ی افتخار آمیزی دارد ؟؟

      لاقل اگر در کعبه بتی وجود نداشت وبه طواف مشرکین مزین نبود!!! حالا یک چیزی
      از شما که استاد قرآن هستید!!! بعید است شما که بهتر می دانید که کعبه خانه خداست و حضرت ابراهیم آن را بازسازی نمودند. حالا چه درونش بت باشد چه نباشد خانه و محل سریف است و متعلق به خداست.

      یعنی آنها که در دین حنیف ابراهیمی بودند اگر در آن زمان به خانه خدا احترام می کردند بت پرستی می کردند یا به دین الهی عمل می کردند؟؟؟!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      شاید بگویید اصل مالک خانه وذات آن حریم امن شرط است نه بتها ؟

      6 خوب حالا در این صورت چرا فاطمه بنت اسد رعایت حرمت خانه ی خدا را ننمود وبرای زایمان آنجا رفت وکعبه را با خون و ترشحات زایمانی نجس نمود؟ مگر خون نجس نیست ؟؟؟ آن هم ریختن در خانه ی خدا
      شما اثبات کنید که ایشان برای زایمان به آنجا رفته بودن تا ما هم قبول کنیم!!!

      ایشان برای کمک خواستن از خدا و عبادت به آنجا رفته بودند که به فرمایش خدا داخل شده اند نه اینکه آنجا زایشگاهی بوده که ایشان مراجعه کرده اند!!! وقتی در حدیث آمده که به فرمان خدا داخل شده حال شما چه می گویید!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      7-می گویند چهار روز در آنجا بوده ؟ این چار روز ابو طالب خبری وسراغی از زنش نگرفت که خانم محترم این چند روزه کجا بوده ای ؟
      طبق حدیث کسانیکه در اطراف بیت بودند متوجه ورود ایشان شدند و حتما به حضرت ابوطالب هم گفته اند که ماجرا چیست و ایشان هم خدای کعبه معتقد و مومن بودند و مطمئن بودند که خدایی که همسرش را به داخل کعبه می برد حتما بهتر از شخص ایشان از او مهمان نوازی می کند!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      8-در این مدت غذای زائو از کجا تامین می شد؟ نکند مادر امام علی (ع)به مقام حضرت مریم رسیده و مهمان خدا بوده؟؟با چه سندی به این مقام رسیده است
      همان خدایی که دیوار را برای ایشان شکافت خیلی راحتتر از آن می تواند غذای یک شخص را فراهم کند و یا او را از غذا بی نیاز سازد!!! آیا شما خدا را قادر به هر کاری نمی دانید؟؟؟!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      9- چرا خدا در برابر پیکر بتان لات ومنات وعزی و300 بت دیگر از و پذیرایی کرده است؟ شریکان خدا بوده اند دیگر اشکالی ندارد!!!!
      آیا زمانی که آن بتها در کعبه بودند کعبه از شرفش افتاده بود؟ در ضمن آیا با وجود بت ها کعبه از خانه ی خدا بودن افتاده بود؟ این سوالتان دیگر خیلی تاسفبار بود!!!

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      10-این چطور بدنیا آمدن مولای موحدان و یگانه پرستان است که در پیش بتان سنگی باید بدنیا بیاید
      وجود بت از شرف کعبه کم نمی کند این چندمین بار.

      نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری * نمایش پست ها
      11-اگر واقعه ای بدین عظمت اتفاق افتاده چرا مثل موقع تولد پیامبر در عام الفیل که طاق کسری فرو ریخت وسپاه ابرهه مثل کاه جویده شد چرا حتی نوک دماغ یکی از آن بتان کعبه خراشی از تولد این نوزاد مولی الموحدین بر نداشت ؟و از هیبت این نوزاذ عالی مقام مویی از سرشان کم نشد
      این را خدا اراده کرده آیا اعتراضی دارید؟؟؟!!! مثل این است که بگویید چرا در زمان شهادت امام حسین علیه السلام هیچ اتفاقی نیافتاد و حتی شمر ملعون لعنه الله و ملائکته علیه هم همانطور سالم ماند و کار خودش را کرد؟؟؟!!!

      در کل این مطلب بسیار ساده و راحت بودند فقط جواب دادم که بدانید که این سوالات شما بی جواب نیستند!!!

      باتشکر - یاعلی
      الحمدلله الذي جعلنا من المتسكين بولايه اميرالمومنين و الائمه عليهم السلام

      الحمدلله الذي جعل كمال دينه و تمام نعمته بولايه اميرالمومنين علي ابن ابيطالب عليه السلام


    صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

    هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •