• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14
    1. #1
      همكار اجرایی انجمن قرآن و حدیث
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,891 صلوات : 10,129
      مورد صلوات: 10,166 در 1,811
      حضور : 16 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 20 آپلود : 0
      گالری : 73 وبلاگ :
      حرم امن الهی آنلاین نیست.

      پاسخ اثبات وجود امام زمان (عج)






      چگونه می توان وجود امام زمان (عج) را با دلایل عقلی ثابت کرد؟




      قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ

      قال الامام الباقر (ع): ان حدیثنا یحیی القلوب


      صبا از نكهت كویت نسیمی سوی ما آورد
      ز سوز شعلة شوقت چو تاب افتاد در دلها

      بار الها: از تو پوزش می خوام که به اصرار می خواستم اراده خودم بر زندگیم حاکم باشه!خدایا اینک سکان زندگی طوفان زده ام را به تو می سپارم!باشد که آرامش نتیجه این اعتماد و توکل باشد.من وثق بالله اراه السرور و من توکل علیه کفاه الامور

    2.  

    3. #2
      پاسخ یار انجمن کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 2,606 صلوات : 41
      مورد صلوات: 10,719 در 2,353
      حضور : 11 ساعت 2 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گمنام آنلاین نیست.



      دليل عقلي اين است كه انسان ها مخلوق راي اين 70 و80 سال نيستند، به علت اين كه عقل دارند اين عقل و روح انساني مخلوق براي مدت بلندتر و طولاني است. خداوند تبارك و تعالي خودش حكيم است و اين دستگاه خلقت انساني، اگر به جهت همين قواي شهواني، غضبي و حيواني باشد، اين مدت كوتاه كافي است؛ ولي ما مي بينيم اين دستگاه خلقت انساني به اين خوبي براي بشر حتما راهنما مي خواهد. مانمي دانيم تأثير كارهاي ما در آينده چيست؟ من نمي دانم كه اگر كاري كردم اين كارم و اين حركتم چه تأثيراتي در آينده من دارد. وجود مقولاتي مانند مرگ، آخرت و خلود چگونه است. لذا بشر به هادي نياز دارد. وجود حجت و هدايت براي انسان ضروري و حتمي است و اين متجسد به حضرت صاحب الزمان (عج) است؛ يعني تطبيق اين ضرورت عقلي و وجود الحجه، ضرورت وجود «امام هاد للانسان» تطبيق اش نيست مگر براي شخص حضرت حجت (عج).

    4. #3
      همكار اجرایی انجمن قرآن و حدیث
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,891 صلوات : 10,129
      مورد صلوات: 10,166 در 1,811
      حضور : 16 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 20 آپلود : 0
      گالری : 73 وبلاگ :
      حرم امن الهی آنلاین نیست.

      مطلب




      نقل قول نوشته اصلی توسط گمنام نمایش پست ها
      دليل عقلي اين است كه انسان ها مخلوق راي اين 70 و80 سال نيستند، به علت اين كه عقل دارند اين عقل و روح انساني مخلوق براي مدت بلندتر و طولاني است.
      متوجه منظورتون نشدم.
      قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ

      قال الامام الباقر (ع): ان حدیثنا یحیی القلوب


      صبا از نكهت كویت نسیمی سوی ما آورد
      ز سوز شعلة شوقت چو تاب افتاد در دلها

      بار الها: از تو پوزش می خوام که به اصرار می خواستم اراده خودم بر زندگیم حاکم باشه!خدایا اینک سکان زندگی طوفان زده ام را به تو می سپارم!باشد که آرامش نتیجه این اعتماد و توکل باشد.من وثق بالله اراه السرور و من توکل علیه کفاه الامور

    5. #4
      دوست جديد
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 1 صلوات : 2
      مورد صلوات: 2 بار در 1 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      Vahid_ath آنلاین نیست.



      درود

      ببینید هیچکس نمیتونه وجود مبارک حضرت رو از راه عقل اثبات کنه
      همونجور که شما نمیتونی برای من وجود شیطان و وحی و حقانیت پیامبران رو از راه عقل ثابت کنی

      در کتب معتبر اسلامی چه غیر اسلامی وجود مبارک حضرت از دو راه نص و معجزه اثبات میشه

      هیچ دینی نمیتونه خودشو از راه عقل برای هیچکس اثبات کنه
      چون اگر اینطور بود پیامبران دست به معجزه نمیزدند

    6. صلوات ها 2 : HAMED-DJ,یارضا
    7. #5
      کارشناس پاسخگوی فلسفه و کلام
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 2,560 صلوات : 9,880
      مورد صلوات: 10,404 در 2,309
      حضور : 11 روز 22 ساعت 51 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدیق آنلاین نیست.

      راهنما در پاسخ به کاربر محترم وحید در اثبات عقلی امامت امام مهدی (عج)




      بنام خدا

      پاسخ:

      نبوت و رسالت، به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ختم شد، ولی قرآنی که بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شد، یک برنامۀ جامع و کامل و همیشگی برای تعلیم و تربیت انسان بوده و قوانین آن برای تضمین حقوق انسانی لازم است. قرآن کتابی است که به منظور خارج کردن تمام افراد بشر از ظلمات فکری، اخلاقی و عملی به این عالم نازل شده است. قرآن، به مفسر و مجری نیاز دارد و باید معلمی که به ژرفای قرآن آگاه بوده و از هر خطا و اشتباهی منزه و پاک باشد، به وسیله قرآن، انسان را از تمام ظلمات رهانیده و به سوی نور هدایت کند و این فرد، کسی جز امام معصوم علیه السلام نیست. اگر خداوند چنین فردی را برای جامعه بشری در نظر نگیرد، یا به این علت است که چنین فردی وجود ندارد یا به علت قدرت نداشتن یا حکمت نداشتن خداوند است و چون هر دو مورد باطل می باشد، وجود امام در جامعه اثبات می شود.(1)


      بعلاوه گفتنی است وجود امام زمان(ع) و امامت آن حضرت از مباحث امامت خاصه است که برای اثبات آن مستقيماً نمي توان از دليل عقلي بهره گرفت، بلكه با استخدام دليل عقلي در امامت عامه و ضرورت وجود امام در همه زمان ها و استناد به روايات و نقل هاي تاريخي که در این زمان، امام را منحصر در وجود حضرت مهدي(عج) می کند، می توان به مقصود نائل آمد. ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الهي در همه زمانها با استناد به دلایل متعدد عقلی در امامت عامه است مثلا نبوت و امامت يك فيض معنوي از جانب خداوند است و بر اساس قاعده لطف باید چنین لطفی همیشگی باشد.(2)


      اثبات حقانیت پیامبران، بعد از اثبات وجود خدا نیز، از راه عقل، به این طریق ممکن است که خداوند، خیرعلی الاطلاق و فیاض بی انتهاست از اینرو با توجه به حکمت و قاعدۀ لطف، قطعاً در هر زمان برای هدایت مردم حجتی در زمین قرار داده و به تعبیر قرآن هیچ قومی نبوده اند مگر آنکه رسولی برای هدایت آنها فرستاده شده است.


      اما در حکمت معجزه می توان گفت: خداوند، برای اتمام حجت و اینکه مردم، پیامبران راستین را از مدعیان دروغین، تمییز دهند، از طریق علت ها و قدرت های ماوراء طبیعی و معنوی، نشانه ها و معجزاتی را بوسیلۀ پیامبران به مردم نشان می دهد. امام صادق- علیه السلام - در تعریف معجزه می فرماید: و المعجزه علامهٌ لله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من كذب الكاذب.(3) «معجزه» نشانه ای از خداوند است كه آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجت های خود نمی دهد، تا به وسیله ی آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از مدّعیان دروغین شناخته شوند .


      موفق باشید


      پاورقی________________

      1. ر.ک: مقالۀ "در انتظار خورشید (وجود مهدی موعود)(عج)"، برگرفته از حوزه نت، با کمی دخل و تصرف.
      2. ر.ک: مقالۀ دلایل عقلی زنده بودن امام زمان (عج)، برگرفته از پایگاه اسلام کوئست، با کمی دخل و تصرف.
      3. بحارالانوار ج11 ص71

    8. #6
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 250 صلوات : 579
      مورد صلوات: 1,170 در 246
      حضور : نامشخص
      دریافت : 1 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      ehsan24 آنلاین نیست.



      دوستان دو سوال !!
      1- اگر قرآن آخرین معجزه ی الهی است پس زنده ماندن امام زمان تا به امروز و سایر اموری که مربوط به غیبت ایشان هست و نوعی معجزه محسوب می شود چگونه قابل توجیه است ؟؟ آیا این که این ها معجزه است نقض سخنان خودمان نیست؟
      2- بالاخره امام زمان باید در یک کشور زندگی بکند. ایران ، عربستان ، آمریکا و ... بالاخره یک جایی هست. شناسنامه دارد. در شناسنامه نامش چیست ؟؟ چند سال دارد ؟ و ... شغلش چیست ؟؟
      اگر می خواهید بگویید که امام زمان در همه جا هست خوب این را یک انسانی که عاقل هست قاعدتاً قبول نمی کند ، عدد که نمی شود هم زوج باشد هم فرد !

    9. #7
      کارشناس پاسخگوی فلسفه و کلام
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 2,560 صلوات : 9,880
      مورد صلوات: 10,404 در 2,309
      حضور : 11 روز 22 ساعت 51 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدیق آنلاین نیست.

      راهنما بررسی امکان طول عمر امام عصر (عج)- بخش اول




      نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan24 نمایش پست ها
      دوستان دو سوال !!
      نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan24 نمایش پست ها
      1- اگر قرآن آخرین معجزه ی الهی است پس زنده ماندن امام زمان تا به امروز و سایر اموری که مربوط به غیبت ایشان هست و نوعی معجزه محسوب می شود چگونه قابل توجیه است ؟؟ آیا این که این ها معجزه است نقض سخنان خودمان نیست؟

      با سلام و پوزش از تأخیر

      با توجه به تفصیل بحث، بمنظور پرهیز از طولانی شدن پست ها و ملول نساختن کاربران، انشاءالله پاسخ سؤالات شما را در چند پست پی در پی، بصورت یک بحث سلسله وار تقدیم خواهیم نمود.

      در پاسخ به بخش اول اشکال شما که در اصل، ناظر بر بحث "امكان طول عمر حضرت حجت (عج)" است، اینکه آیا طول عمر امام عصر، معجزه است یا امری طبیعی و عادی، بدلیل اهمیت موضوع، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

      واژه امكان داراى يكى از دو معناى زير است :(1)

      1. امكان ذاتى و عقلى: بدين معنا كه وقوع يك امر به خودى خود از نظر عقل، مانعى نداشته و محال نباشد. به عنوان مثال، تناقض، امكان عقلى ندارد؛ چرا كه هستى و نيستىِ يك چيز در آن واحد قابل اجتماع نيست؛ و نيز امكان ندارد كه عدد دو بزرگ تر از عدد سه باشد، زيرا لازم مى آيد كه عدد دو، در يك آن عدد دو باشد و عدد دو نباشد و آن خلاف فرض و تناقض است. بنابراين، هر چه كه تناقض نباشد و منتهى به تناقض هم نشود، امكان عقلى دارد و طول عمر اين گونه است، بنابراين امكان دارد.

      2. امكان استقبالى: يعنى اين كه چيزى محال ذاتى نبوده، از نظر عقل، مانعى از وقوع آن در خارج نيست، گرچه تا به حال وجود نيافته ولى امكان وجود آن در آينده هست. به عنوان مثال، بیماری سرطان هر چند تاكنون بطور قطع، معالجه نشده است، اما امكان آن منتفی نبوده و بعید نیست، علم بشرى در آينده به معالجه آن دست يابد.

      طول عمر به طور طبيعى نيز اين گونه است؛ زيرا گرچه عملى نشده و زيست شناسان نمى توانند در حال حاضر، به آسانى آن را در مورد همه افراد تجربه كنند، اما در تلاشند تا عمر انسان را افزايش دهند. به چند نظريه در اين زمينه توجه كنيد:

      الف) پروفسور اسميس، استاد دانشگاه كلمبيا مى گويد: "همان گونه كه سرانجام ديوار صوتى شكسته شده و وسايل نقليه اى با سرعت مافوق صوت به وجود آمد، يك روز ديوار سن انسانى نيز شكسته خواهد شد و از آنچه تاكنون ديده ايم فراتر خواهد رفت."(2)

      ب) گروهى از پزشكان عقيده دارند، پيرى يك نوع بيمارى است كه بر اثر تصلب شرايين و يا اختلال متابوليسم بدن پديد مى آيد و اگر ما بتوانيم از طريق تغذيه صحيح و داروهاى مؤ ثر بر اين عوامل پيروز شويم، پيرى را شكست خواهيم داد و از عمرى طولانى برخوردار مى گرديم.(3)

      ج) روان شناسان مى گويند: طول عمر انسان، بستگى زياد به طرز تفكر و عقايد او دارد و با داشتن روحيات و عقايد سازنده و آرامبخش، افزايش مى يابد.(4)

      آزمايش هاى به عمل آمده روى بعضى از موجودات نيز، طول عمر آنها را عملى ساخته است.

      دانشمندان با آزمايش روى نوعى از مگس ميوه، كه عمر بسيار كوتاهى دارد، توانسته اند عمر آن را به نهصد برابر افزايش دهند. در آزمايش به عمل آمده روى گياهى كه عمر معمولى آن دو هفته بيش نيست، معلوم شده كه مى توان آن را تا شش ماه نگه داشت.(5)

      بنابراين، طول عمر انسان از ديدگاه دانش بشرى در آينده (ممكن) است، مگر اين كه گفته شود چرا حضرت مهدى (عج) بر دانش بشرى پيشى گرفته و قبل از اينكه علم، عوامل طول عمر را كشف و عملى كند، از عمر طولانى برخوردار شده است؟

      پاسخ، عبارت از آنست كه اين اولين بار نيست كه اسلام بر دانش بشرى پيشى گرفته است؛ مگر قوانين حيات بخش اسلام كه علم روز، تاکنون به حكمت و راز برخى از آن ها پى برده است، قرن ها پيش ‍ توسط پيامبر اسلام به بشريت ابلاغ نشد؟ بنابراين، اگر مساءله طول عمر حضرت مهدى (عج) را در محدوده قوانين طبيعى بررسى و مطالعه كنيم، بايد بگوييم، با توجه به رسالتی که امام عصر (عج) در پیش رو دارد، خداوند، بنا به مصلحت، دانش دستيابى به طول عمر را به آن حضرت عنايت كرده، به گونه اى كه با استفاده از عوامل طبيعى بتواند، از عمر طولانى برخوردار شود.

      ادامه دارد ...

      پاورقی________________________________
      1- مجموعه آثار شهيد مطهرى، ج 10، ص 138 149.
      2- مهدى انقلابى بزرگ، ناصر مكارم شيرازى، ص 224.
      3- همان، ص 226، اقتباس.
      4- همان.
      5- مهدى انقلابى بزرگ، ص 224، اقتباس.
      ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۰۸/۰۱ در ساعت 03:19 PM دلیل: فونت

    10. #8
      کارشناس پاسخگوی فلسفه و کلام
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 2,560 صلوات : 9,880
      مورد صلوات: 10,404 در 2,309
      حضور : 11 روز 22 ساعت 51 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدیق آنلاین نیست.

      راهنما بخش دوم-در مسألۀ امکان طول عمر؛ "وجود افراد استثنايى تردیدناپذیر است".




      با سلام مجدد

      ادامۀ پاسخ به سؤال اول دوست عزیزمون احسان 24 ...(پست دوم)

      نقل قول نوشته اصلی توسط ehsan24 نمایش پست ها
      دوستان دو سوال !!
      1- اگر قرآن آخرین معجزه ی الهی است پس زنده ماندن امام زمان تا به امروز و سایر اموری که مربوط به غیبت ایشان هست و نوعی معجزه محسوب می شود چگونه قابل توجیه است ؟؟ آیا این که این ها معجزه است نقض سخنان خودمان نیست؟

      اگر از بحث گذشته چشم پوشى کنیم و اين فرضيه را كه نوع انسان، عمر طبيعى ثابتى دارد كه فراتر از آن نمى رود، را قبول کنیم، لکن باید گفت: اين فرضيه را نمى توان به تمام افراد تعميم داد؛ زيرا هميشه افرادى استثنايى وجود دارند كه با ضوابط علوم طبيعى مطابقت ندارند و علم از تفسير وضع آنها عاجز مى گردد. به عنوان مثال، در مناطق استوايى زمين، درختانى با عمر جاويدان وجود دارند يعنى مرتّب در حال ريشه زدن و جوانه زدن هستند و هيچ گاه عمرشان پايان نمى پذيرد.

      در ميان جانوران دريايى، حلزون هايى با عمر چند هزار سال ديده شده اند. بررسى موارد ديگرى از اين قبيل نشان مى دهد كه بى ترديد امكان دارد، در ميان هر نوع از موجودات، افراد استثنايى وجود داشته باشند و وضع استثنايى آن ها دليل بر غير علمى بودن آن ها نيست؛ زيرا همواره طبيعت در دامن خود افراد استثنايى مى پروراند و اين خود، عين طبيعت است.

      دراز عمرهاى تاريخ، از جمله افراد استثنايى هستند كه بر ديگر افراد انسان پيشى گرفته اند و در اين زمينه غير از حضرت مهدى (عج)، افراد ديگرى نيز بوده و هستند كه از عمر طولانى برخوردار شده اند. يكى از آن ها حضرت نوح (ع) كه به گفته قرآن (1) فقط نهصد و پنجاه سال قبل از طوفان، قومش را به آيين توحيد دعوت مى كرد و عمر وى خيلى بيش از اين بوده است(2)

      شداد بن عاد، نهصد سال عمر كرد.(3) هبل بن عبدالله بن كنانه، ششصد سال زندگى نمود.(4) از اين قبيل نمونه ها فراوان در تاريخ يافت مى شود كه با ملاحظه آن ها هيچ گونه استبعادى درباره طول عمر حضرت مهدى (عج) باقى نمى ماند.

      ادامه دارد ...

      پاورقی_____________________________________
      1- عنكبوت (29)، آيه 14.
      2- عمر حضرت نوح بنابر روايات 2500 سال بوده است. ر.ك: بحارالانوار، ج 11، ص 285 به بعد.
      3- كمال الدين و تمام النعمه، ج 12، ص 554.
      4- همان، ص 560، برای مطالعه بیشتر ر.ک: شناخت حضرت مهدی (عج)، مرکز تحقیقات اسلامی سپاه.


      ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۹/۰۸/۰۱ در ساعت 03:44 PM دلیل: عنوان پست

    11. #9
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۹
      نوشته : 354 صلوات : 97
      مورد صلوات: 1,408 در 339
      حضور : 19 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ :
      شیخ هادی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط نیایش سبز نمایش پست ها
      چگونه می توان وجود امام زمان (عج) را با دلایل عقلی ثابت کرد؟
      با سلام خدمت دوستان
      همانطور که جناب صدیق فرمودند امامت امام زمان(ع) و وجود حضرت از مباحث امامت خاصه است.
      در امامت خاصه، بر خلاف امامت عامه مستقيماً نمي توان از دليل عقلي بهره گرفت، بلكه مي توان از دليل عقلي براي اثبات امامت عامه و ضرورت وجود امام بهره گرفت. سپس با بهره گيري از روايات و نقل هاي تاريخي آن را در وجود حضرت مهدي(عج) منحصر كرد.
      دانشمند عالي قدر، استاد جعفر سبحاني در اين باره مي گويد:
      "مباني كلامي مهدويت گاهي مباني نقلي و گاهي مباني عقلي است... امّا مباني كلامي عقلاني، شما مي دانيد كه عقل نمي تواند هيچ وقت فرد مشخصي را برساند. ما نمي توانيم روي فرد برهان عقلي اقامه كنيم. يكي از مباني برهان عقلي اين است كه نبوت و امامت يك فيض معنوي است... مسلمانان هم مي گويند كه اين فيض تا وجود پيغمبر اكرم(ص) باقي است. اهل سنت مي گويند كه اين فيض معنوي كه در لباس نبوت و امامت بود، با فوت پيغمبر(ص) قطع شد. پس ارتباط بشر با عالَم بالا قطع شد.
      حال سؤال اين است كه مگر خَلَف بدتر از سَلَف است؟ آيا خلف از نظر كمالات، از سلف كمتر است؟ چرا خدا چنين فيضي را به آن ها داده، اما اين فيض را به ما نداده است؟ مگر ما از آن ها كم تر هستيم؟ شيعة اماميه اين مشكل را حل كرده است. ارتباط به صورت نبوت نيست، كه رسالت، تكاليف و دين جديدي باشد، بلكه فيض الهي به واسطة انسان كاملي برقرار است و از طريق اين انسان كامل به بشر مي رسد، و امروزه آن واسطه حضرت حجّت (عج) است". ايشان سپس مي افزايند: اين برهان را علامة طباطبايي از پروفسور كربُن بيان داشته است.

      فصلنامة انتظار، ج1، ص 66 - 70.
      غربت کده ای که بوی دریا دارد ----- صدخاطره ازغربت زهرا دارد
      برگرد وعلی چشم به راه هست هنوز-- اسراردلش دردل چاه است هنوز
      آن چاه پرازستاره راپیدا کن ---------- آن سینه پاره پاره راپیداکن
      برگرد که بر بهاران می خندند -------- یک عده به انتظارمان می خندند
      اللهم عجل لولیک الفرج

    12. #10
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۹
      نوشته : 99 صلوات : 144
      مورد صلوات: 301 در 92
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      یابنده آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
      زيرا لازم مى آيد كه عدد دو، در يك آن عدد دو باشد و عدد دو نباشد و آن خلاف فرض و تناقض است.
      ضمن عرض سلام و تشکر بابت جواب سوال احسان جان که اتفاقا سوال من نیز هست.
      متوجه منظور شما نمیشم. اگر امکان داره به همان راحتی که سوال پرسیده شد پاسخ دهید.

      نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
      خداوند، بنا به مصلحت، دانش دستيابى به طول عمر را به آن حضرت عنايت كرده
      آیا این معجزه نیست؟؟

      نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
      بى ترديد امكان دارد، در ميان هر نوع از موجودات، افراد استثنايى وجود داشته باشند و وضع استثنايى آن ها دليل بر غير علمى بودن آن ها نيست
      نقل قول نوشته اصلی توسط صدیق نمایش پست ها
      بعلاوه گفتنی است وجود امام زمان(ع) و امامت آن حضرت از مباحث امامت خاصه است که برای اثبات آن مستقيماً نمي توان از دليل عقلي بهره گرفت
      تناقض آشکار است. شما یه جا میگید که نمیشه برای اثبات وجود امام زمان(ع) دلیل عقلی آورد و در جایی دیگر در مورد طول عمر طولانی آن حضرت میگید دلیل بر غیر علمی بودن آن نیست.
      غیر علمی نبودن یعنی اینکه با عقل جور در بیاد. مثل اینکه بگیم هیچ کاری نشد نداره.
      من در آخر متوجه نشدم که این طول عمری که خداوند به حضرت مهدی(ع) عنایت فرمودند معجزه قلمداد میشه یا یک امر کاملا طبیعی و عادی محسوب میشه؟ اگر که داشتن 1400 سال عمر یک امر کاملا عادی و طبیعی هست که دیگه بحثی ندارم. :)

    13. صلوات : صدیق
    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •