• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
    1. #1
      عضو ثابت
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 975 صلوات : 1,841
      مورد صلوات: 7,689 در 959
      حضور : 2 روز 5 ساعت 2 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 1
      گالری : 7 وبلاگ :
      valayat آنلاین نیست.

      فتوای یه مفتی :محرميت زن ومرد از طريق شير دادن زن به مرد جوان!!!




      صحت صحيح مسلم يا
      محرميت زن ومرد از طريق شير دادن زن به مرد جوان


      در اواخر اردیبهشت سال 86 شمسی آقای دکتر عزت عطیه رئیس دانشکده حدیث دانشگاه الا‌زهر در یک برنامه تلویزیونی در مصر، اعلا‌م کرد: در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی، زن و مرد کارمند در کنار یکدیگر مشغول کارند و عمل آنان نوعی خلوت با اجنبی است برای رهایی از این کار حرام، زن کارمند پنج بار مرد همکار خود را شیر دهد تا با هم محرم شوند، و این محرمیت در حد خلوت کردن است، اما ازدواج آن دو باهم حرام نمی‌شود.

      فتوای این مفتی بحث و جدل فراوانی را در رسانه‌های عربی برانگیخت تا آنجا که گروهی از نمایندگان مجلس مصر، همراه با حقوقدانان و علمای شریعت در جلسه مشترکی به بطلا‌ن این فتوا، به اتفاق نظر رای دادند و تا آنجا پیش رفتند که می‌خواستند این مفتی را محاکمه و از کار برکنار کنند. سرانجام شورای عالی الا‌زهر دستور تعلیق همکاری دکتر عزت عطیه و جلوگیری از تدریس وی را صادر و به دانشگاه الا‌زهر ابلا‌غ کرد. این شورا از دانشگاه الا‌زهر خواست، این فرد را به کمیته انضباطی معرفی کند.
      اخيرا آيت الله سبحاني باتوجه به مدارك خود اهل سنت نقدي نوشتند.آنجا مي گويند مسلماً رئیس بخش حدیث دانشگاه الا‌زهر یک فرد ساده نیست که بدون یک مدرک ولو ضعیف چنین فتوایی را در برنامه تلویزیونی اعلا‌م کند.
      مدرک فتوای او حدیثی است که مسلم در صحیح خود آن رانقل کرده :

      آن‌گاه که آیه « ادعوهم لآبائهم هوا قسط عنداللّه فاںن لم تعلموا آباءهم فاخوانکم فی‌الدین و موالیکم ...» فرود آمد. آیه یاد شده هر نوع پسر خواندگی را که در جاهلیت یک امر مرسوم بود لغو کرد واعلام داشت هرگز پسر خوانده برای زن خانواده محرم نمی‌شود. در دوران جاهلیت ابوحذیفه، سالم را از کودکی به فرزند خواندگی گرفته بود، وقتی این آیه نازل شد، سالم یک نوجوان رشید شده بود و مسایل جنسی را به خوبی درک می‌کرد. در این هنگام همسر ابوحذیفه به نام سهله خدمت رسول خدا صلی‌اللّه‌علیه‌وآله رسید و گفت:‌ما تاکنون سالم را فرزند خود می‌دانستیم او بر ما وارد می‌شد، درحالی که ما لباس درون خانه را بر تن داشتیم. اکنون چه کنیم که او به صورت یک فرد بیگانه در آمده است؟ مسلم در صحیح خود، نقل می‌کند که پیامبر صلی‌اللّه‌علیه‌وآله به او فرمود: او را پنج‌بار شیربده تا از این راه محرم تو شود. سهله همسر ابو حذیفه گفت: یا رسول اللّه چگونه او را شیر دهم با این‌که ریش در آورده و بزرگ شده است؟ فرمود: شیر بده تا آن شک و تردید که در دل همسر تو ابوحذیفه است از میان برود.

      این حدیث مدرک فتوای آقای دکتر عزت است ولی شایسته بود به جای نکوهش مفتی به بررسی مدرک او می‌پرداختند. چیزیز که مانع نقد این حدیث است این است كه حديث در صحیح مسلم دومین صحیح معتبر نزد اهل سنّت وارد شده و محدثان آنقدر صحیح بخاری و مسلم را ارج می‌نهند که احدی جرات خدشه وارد ساختن به آنها را ندارد. و شعارشان این است: کل ما فی البخاری و مسلم صحیحاً ؛ ولی ما که تحت تاثیر این شعارها واقع نشده‌ایم و از نقاط ضعف این دو کتاب، در عین نکات قوت آگاهیم، این نوع فتواها را مایه وهن اسلا‌م و دوری جوانان از دین مي دانيم چنانچه نقل شده بعد از این فتوا در خیابان‌های مصر مردان به زنان سخنان ناشایستی ابراز کرده‌اند، که قلم از ذکر آن معذور است.
      ویرایش توسط valayat : ۱۳۸۸/۱۱/۲۹ در ساعت 08:22 AM
      یا صاحب الزمان (عج)
      توکه یک گوشه چشمت غم عالم ببرد
      حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

    2.  

    3. #2
      کارشناس پاسخگوی سابق انجمن
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 183 صلوات : 784
      مورد صلوات: 1,097 در 179
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      سید مهدی آنلاین نیست.



      با سلام از فتاوی جالب بخاری صاحب صحیح بخاری هم این است که احکام رضاع بوسیله شیر حیوانات هم ثابت میشود و سبب نشر حرمت میشود.مثلا اگر دو کودک از شیر یک گاو بخورند با هم برادرند.ضمنا رضاع کبیر که به ان اشاره کرده اید در صحاح اهل سنت به وفور یافت میشود وابوابی تحت این عنوان در این کتب وجود دارد.

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •