• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 13 12311 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 128
    1. #1
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.

      دایرة المعارف آیات مربوط به امام زمان (عج)




      با عرض سلام خدمت همه دوستان، کاربران و میهمانان گرامی اسک دین


      آیاتی که حقیر قصد معرفی آنها را دارم حاصل ماه ها تحقیق مستمر در بیش از پنجاه کتاب تفسیری از بزرگان تفسیر وحی در زمینه معرفی آیات مربوط به امام زمان (عج) می باشد.
      این دایرة المعارف شامل یکصد و هفده آیه از قرآن کریم می باشد که انشاء الله هر آیه را در یک پست ارائه خواهم کرد.
      در این زمینه تحقیقات فراوانی صورت گرفته و کتب بسیاری هم منتشر شده است، اما آنچه که این تحقیق را از دیگر تحقیقات متمایز می کند ذکر تمامی اسناد مربوط به آیه (در کتب تفسیری) می باشد بعلاوه متن مربوطه، که این مسأله خواننده را از پیدا کردن سند ذکر شده بی نیاز می گرداند.
      امید است برای استفاده عموم مفید واقع گردد.


      *.*.* گفته بودم چو بیـایی غـم دل با تو بگـویم *.*.*.*.*.*.*.*.*.*.* چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی*.*.*

    2.  

    3. #2
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه سوم
      الَّذينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُون
      آنان كه به غيب ايمان مى‏آورند و نماز مى گزارند، و از آنچه روزيشان داده‏ايم انفاق مى كنند

      ترجمه الميزان، ج‏1، ص: 74

      در كتاب معانى الاخبار از امام صادق ع روايت آمده، كه در ذيل آيه: (الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ) فرموده: يعنى (كسى كه ايمان بقيام قائم ع داشته باشد، و آن را حق بداند)

      ترجمه بيان السعادة، ج‏1، ص: 440
      از مولاى ما حضرت صادق (ع) روايت شده است، كه مراد از كلمه غيب در اينجا سه چيز مى‏باشد.
      1- روز ظهور و قيام حضرت قائم (عج)
      2- روز بازگشت (رجعت)
      3- روز قيامت.

      تفسير نمونه، ج‏1، ص: 72
      اگر مى‏بينيم در بعضى از روايات اهل بيت (ع) غيب در آيه فوق تفسير به" امام غائب حضرت مهدى سلام اللَّه عليه" شده كه به عقيده ما هم اكنون زنده است و از ديده‏ها پنهان مى‏باشد، منافاتى با آنچه در بالا گفتيم ندارد، چرا كه رواياتى كه در تفسير آيات وارد شده و نمونه‏هاى فراوانى از آن را بعدا ملاحظه خواهيد كرد غالبا مصداقهاى خاصى را بيان مى‏كند، بى آنكه به آن مصداق محدود باشد، روايات فوق در حقيقت مى‏خواهد وسعت معنى ايمان به غيب و شمول آن را حتى نسبت به امام غائب (ع) مجسم كند، حتى مى‏توان گفت ايمان به غيب
      معنى وسيعى دارد كه ممكن است با گذشت زمان حتى مصداقهاى تازه‏اى پيدا كند

      أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏1، ص: 148
      و امّا اخبارى كه ايمان بغيب را ايمان بوجود حضرت مهدى عجّل اللَّه تعالى فرجه در دوره غيبت تفسير كرده مانند حديثى كه در تفسير برهان از صدوق از حضرت صادق عليه السّلام روايت فرموده
      «من آمن (و فى بعض النسخ) من اقرّ بقيام القائم انّه الحقّ»
      (مراد از «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» كسانى هستند كه ايمان بياورند و اقرار كنند به اينكه قيام حضرت قائم حق و درست است) و حديثى كه نيز در برهان از ابن بابويه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمود
      «و الغيب هو الحجة الغائب و شاهد ذلك قوله تعالى و يقولون لو لا انزل عليه آية فقل انّما الغيب للَّه فانتظروا انى معكم من المنتظرين»
      و حديثى كه از جابر از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روايت شده كه بعد از ذكر ائمه اثنى عشر تا حضرت مهدى عليه السّلام ميفرمايد
      «طوبى للصابرين فى غيبته طوبى للمقيمين على محبّته اولئك من وصفهم اللَّه فى كتابه فقال الّذين يؤمنون بالغيب»
      الحديث (خوشا بحال كسانى كه در زمان غيبت حضرت مهدى عليه السّلام صبر ميكنند، خوشا بحال كسانى كه بر دوستى او ايستادگى مينمايند، اينان كسانى هستند كه خداوند در قرآن توصيف نموده و فرموده «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ») و غير اينها از اخبار ديگر از قبيل بيان مصداق است و منافاتى با عموم ندارد و وجه اختصاص بذكر ممكن است از جهات ذيل باشد:
      1- مؤمنين در دوره غيبت تمام ايمانشان ايمان بغيب است چون درك زمان پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم و ائمّه اطهار عليهم السلام را ننموده و امام آنها هم در پرده غيبت و نامشهود است 2- چون غيبت آن حضرت و طول عمر او و بودنش در ميان مردم و عدم مشاهده‏اش همه بر خلاف عادت است ايمان باو اقوى مراتب ايمان است 3- چون اعتراف بحضرت مهدى و غيبت او جزو اخير عقائد حقّه است يعنى كسانى كه معترف باو باشند بجميع عقائد حقه معترف و مؤمنند لذا تخصيص بذكر داده‏اند و ممكن است جهات ديگرى هم داشته باشد 3- در بيان اخبارى كه در مدح مؤمنين در دوره غيبت حضرت بقيّة اللَّه وارد شده و آن بسيار است:
      از آن جمله خبرى است كه در بحار ص 136 مجلد 13 از كافى از حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روايت كرده كه فرمود
      «انّ اعظم النّاس يقينا قوم يكونون فى آخر الزمان لم يلحقوا النّبي صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم و حجب عنهم الحجّة فآمنوا بسواد فى بياض»
      (همانا بزرگترين مردم از جهت يقين گروهى هستند كه در آخر زمان ميباشند، پيغمبر را درك نكرده‏اند و حجت و امام نيز از ايشان در پرده است، ايمان آورده‏اند بسياهى كه در سفيدى است يعنى بقرآن و آثار و اخبارى كه از نبىّ اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم و ائمّه اطهار بآنها رسيده) و نيز در بحار ص 136 مجلد 13 از كافى از حضرت سجّاد عليه السّلام روايت شده كه فرموده
      «من ثبت على ولايتنا فى غيبة قائمنا اعطاه اللَّه اجر الف شهيد مثل شهداء بدر واحد»
      (كسى كه بر ولايت ما در هنگام غائب بودن قائم ما ثابت باشد، خداوند اجر هزار شهيد مانند شهداء بدر واحد باو عطا فرمايد) و نيز در بحار ص 136 از كافى از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود
      «من مات منكم على هذا الامر منتظرا له كان كمن فى فسطاط القائم عليه السّلام»
      (كسى كه بميرد از شما بر اين امر در حالى كه منتظر ظهور حضرت قائم عليه السّلام باشد مانند كسى است كه در خيمه قائم با او باشد) و در بحار در همين صفحه از حضرت رضا عليه السّلام از آباء طاهرين او از پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روايت كرده كه فرمود
      «افضل اعمال امّتى انتظار الفرج»
      (بهترين اعمال امت من انتظار فرج است) و نيز در بحار است كه از امير المؤمنين عليه السّلام سؤال شد
      «اىّ الاعمال احبّ الى اللَّه عزّ و جل قال انتظار الفرج»
      (كدام از كارها نزد خداى عز و جل محبوب‏تر است؟
      فرمود انتظار فرج) و نيز در بحار از ابى حمزه از ابى خالد كابلى از على بن الحسين عليه السّلام حديثى روايت كرده كه در آن ميفرمايد
      «فانّ اهل زمان غيبته القائلون بامامته المنتظرون لظهوره افضل اهل كلّ زمان لانّ اللَّه تعالى اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفة ما صارت به الغيبة عندهم بمنزلة المشاهدة و جعلهم فى ذلك الزمان بمنزلة المجاهدين بين يدي رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم بالسيف اولئك المخلصون حقّا و شيعتنا صدقا و الدعاة الى دين اللَّه سرّا و جهرا»
      (بدرستى كه اهل زمان غيبت حضرت مهدى كه قائل بامامت او و منتظر ظهور او هستند بهترين اهل هر زمانى ميباشند براى اينكه خداى تعالى از عقل و فهم و معرفت باندازه‏اى بآنها عطا فرموده كه غيبت نزد آنها بمنزله حضور و مشاهدة شده است و آنان را در اين زمان بمنزله مجاهدين با شمشير در جلو رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم قرار داده، اينان بندگان خالص خدا، و براستى شيعيان ما، و دعوت كننده‏گان بدين خدا در نهان و آشكارا هستند)

      ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏1، ص: 61
      در همين عموم داخل ميشود آنچه اماميه نقل كرده‏اند در تطبيق به غيبت حضرت مهدى عليه السلام و زمان ظهورش زيرا جز خدا كسى آن زمان را نميداند.

      تفسير منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج‏1، ص: 64
      روزى پيغمبر (ص) اصحاب را گفت كه هيچ مى دانيد كه از ميان خلقان كه فاضلتر است گفتند فرشتگان فرمود نه گفتند پيغمبران فرمود مراد من غير ايشان است گفتند يا رسول اللَّه پس چه كسانند فرمود كه جماعتى كه بعد از من باشند و مرا نديده و مصاحبت ننموده و گفتار من نشنيده و معجزات من مشاهده نكرده و رق چند را كه مشتمل بوده باشد بر بيان طريقه من مشاهده نمايند و بر آن كار كنند ايشان فاضلترين عالميانند آنكه اين آيه را تلاوت فرمود كه يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ و بعد از آن فرمود كه
      (اولئك اخوانى)
      يعنى ايشان برادران من باشند گفتند يا رسول اللَّه ما برادران تو نيستيم فرمود كه
      انتم اصحابى و هم اخوانى
      شما صحابه‏هاى منيد و ايشان برادران من و اولى حمل غيب است بر همه مغيبات هم چنان كه از ابن مسعود مرويست و از جمله آن زمان غيبة مهدى است كه قول اصحاب ما است و غير آن از اقوال مذكوره

      جلاء الأذهان و جلاء الأحزان، ج‏1، ص: 32
      در تفسير اهل البيت مى‏آيد كه مراد به «غيب» مهدى است كه غائب است از ديدار خلقان و موعود است در اخبار و قرآن وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ الآيه، و اخبار درين معنى بسيار است از آن جمله گفت پيغمبر صلى اللّه عليه و آله است كه مخالف و مؤالف روايت ميكنند كه گفت:
      لو لم يبق من الدّنيا الّا يوم واحد لطوّل اللّه ذلك اليوم حتّى بخرج رجل من اهل بيتى يواطى اسمه اسمى و كنيته كنيتى يملأ الارض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما گفت: اگر از دنيا نماند الّا يك روز خداى تعالى آن روز را درازا گرداند تا مردى از فرزندان من بيرون آيد كه نام او نام من باشد و كنيت او كنيت من باشد زمين را پر از داد و عدل گرداند پس از آنكه پر از ظلم و جور شده باشد و اين صفات مجموع نيست الّا درين شخص كه اين قوم گفتند كه در غيب است و بآخر زمان خروج كند.
      روزى رسول عليه و آله افضل الصلوات و اكمل التحيّات صحابه را گفت: دانيد كه از مؤمنان كه فاضلتر است؟- گفتند: فرشتگان، گفت: ايشان چنين‏اند و نه ايشان را ميخواهم، گفتند: پيغمبران، گفت: ايشان چنين‏اند و نه ايشان را ميخواهم، گفتند:
      يا رسول اللّه كيستند ايشان؟- گفت: جماعتى كه از پس من باشند بآخر زمان مرا نديده و گفت من ناشنيده و معجزات من ناديده ورقى معلّق بينند و سوادى بر بياضى، و بدان
      كار كنند ايشان فاضلترين اهل ايمان‏اند آنگه برخواند: الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ اولئك اخوانى حقّا، ايشان برادران منند براستى، گفتند: يا رسول اللّه ما برادران تو نه‏ايم؟- گفت: انتم اصحابى و هم اخوانى شما يارانيد و ايشان برادرانند

      روض الجنان و روح الجنان في تفسيرالقرآن، ج‏1، ص: 104
      در تفسير اهل البيت- عليهم السّلام- مى‏آيد كه: مراد به غيب، مهدى امّت است كه غايب است از ديدار خلقان و موعود است

      تفسير شريف لاهيجي، ج‏1، ص: 8
      ميتواند كه از جمله ما غاب عنهم امامت قائم آل محمد صلوات اللَّه عليه و آله و خروج آن حضرت در آخر الزمان باشد
      عن جابر عن ابى جعفر عليه السلام: «الغيب هو البعث و النشور و قيام القائم عليه السّلام»

      تفسير اثنا عشري، ج‏1، ص: 54
      5- مراد غيب، وجود مبارك حضرت حجة بن الحسن العسكرى امام زمان- عجل اللّه فرجه- كه غائب و مستور از انظار است چنانچه حضرت صادق عليه السلام فرمود: مراد كسانى هستند كه ايمان آورند به قيام قائم عليه السلام كه او حق است «2». و نيز از آن حضرت سؤال شد از آيه شريفه.
      فرمود: متقين شيعه على عليه السلام و مراد به غيب حجة غائب است، و شاهد آن آيه شريفه فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ

      انوار درخشان، ج‏1، ص: 44
      كتاب معانى از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده در تفسير كريمه «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»، مراد كسانى هستند كه تصديق نمايند قيام ولىّ عصر عليه السّلام را.
      مفسر گويد: چون روح ايمان و فصل اعتقادات حقّه متقوّم بتصديق وصايت اوصياء عليه السّلام بوده بدين تناسب تفسير ايمان بغيب بجزء اخير آن ميباشد كه اعتقاد بولايت خاصّه اوصياء عليه السّلام و از جمله وصايت و غيبت حضرت بقيّة اللّه عليه السّلام است.
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:06 PM

    4. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    5. #3
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و ششم
      ما نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ
      هيچ آيه‏اى را منسوخ يا ترك نمى‏كنيم مگر آنكه بهتر از آن يا همانند آن را مى‏آوريم. آيا نمى‏دانى كه خدا بر هر كارى تواناست؟

      أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 140

      و از اين آيه ميتوان بقاء وجود حضرت بقية اللَّه را استفاده نمود زيرا بنصّ قرآن دين اسلام تا قيامت باقى است و بنصّ اخبار وارده از رسول اكرم ص اوصياء او منحصر بدوازده نفرند و يازده نفر از آنها در دنيا رحلت نموده لذا لازم است وصى دوازدهم باقى باشد و اگر نه جمله نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها صادق نيايد.
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:05 PM

    6. #4
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و چهاردهم
      وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ في‏ خَرابِها أُولئِكَ ما كانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوها إِلاَّ خائِفينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيم
      كيست ستمكارتر از آنكه نگذاشت كه نام خدا در مسجدهاى خدا برده شود، و در ويران ساختن آنها كوشيد؟ روا نيست در آن مسجدها جز بيمناك و ترسان داخل شوند و نصيبشان در دنيا خوارى و در آخرت عذابى بزرگ است

      ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 4
      لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ ...- براى آنها در دنيا خوارى و رسوايى است.
      در آن چهار وجه است:
      1- قتاده ميگويد: منظور از خوارى در دنيا- پرداختن ماليات با خوارى و كوچكى است.
      2- زجاج ميگويد: در مورد كافر حربى منظور كشتن و اسير كردن اطفال و زنها و در مورد كافر ذمّى پرداختن ماليات است.
      3- سدى ميگويد: منظور اين است: كه هنگام قيام مهدى و فتح قسطنطنيّه آنها بدست او كشته ميشوند.
      4- ابو على ميگويد: منظور دور كردن آنان است از مساجد مسلمين.

      ترجمه جوامع الجامع، ج‏1، ص: 155
      لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ براى آنان در دنيا خوارى و رسوايى است.
      در آن سه وجه است:
      1- منظور كشتن و اسير كردن (كافر حربى) است [زجاج مى‏گويد].
      2- منظور از خوارى در دنيا، پرداختن ماليات است با خوارى و كوچكى [قتاده مى‏گويد].
      3- منظور اين است كه: هنگام قيام مهدى (ع) و فتح قسطنطنيّه و روميّه، آنها به دست او كشته مى‏شوند [سدى مى‏گويد].

      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:07 PM

    7. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    8. #5
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و سی و سوم
      أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قالَ لِبَنيهِ ما تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدي قالُوا نَعْبُدُ إِلهَكَ وَ إِلهَ آبائِكَ إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ وَ إِسْحاقَ إِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
      آيا شما حاضر بوديد، آن گاه كه مرگ يعقوب فرا رسيد و به فرزندانش گفت: پس از من چه چيز را مى‏پرستيد؟ گفتند: خداى تو و خداى نياكان تو ابراهيم و اسماعيل و اسحاق را به يكتايى خواهيم پرستيد و در برابر او تسليم هستيم

      انوار درخشان، ج‏1، ص: 366

      تفسير عيّاشى در ذيل كريمه از حضرت باقر عليه السلام روايت نموده كه آن نيز شعار قائم آل محمّد است.
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:07 PM

    9. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    10. #6
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و چهل و هشتم
      وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير
      هر كسى را جانبى است كه بدان روى مى‏آورد. پس در نيكى كردن بر يكديگر سبقت گيريد. هر جا كه باشيد خدا شما را حاضر مى‏آورد، كه او بر هر كارى تواناست


      أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 243
      أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً ظاهر آيه اشاره بجمع نمودن مردم در روز قيامت است كه يوم الجمع ميباشد ولى در اخبار بسيار از ائمه اطهار اين جمله بجمع نمودن اصحاب خاص حضرت مهدى از اطراف زمين براى قيام با آن حضرت تفسير شده چنان كه از تفسير عياشى از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود
      «نزلت هذه الاية فى اصحاب القائم و انّهم المفتقدون من فرشهم ليلا فيصبحون بمكّة و بعضهم يسير فى السحاب نهارا نعرف اسمه و اسم ابيه و حليته و نسبه»
      و اين معنى با عموم لفظ و كثرت مصاديق آن منافاتى ندارد.
      و در بعض اخبار است كه مراد جمع شدن همه شيعيان حضور حضرت مهدى است چنانچه از تفسير عياشى و در مجمع البيان از حضرت رضا عليه السّلام روايت كرده كه فرمود
      ذلك و اللَّه ان لو قام قائمنا يجمع اللَّه جميع شيعتنا من جميع البلدان، انّ اللَّه على كل شى‏ء قدير
      خداوند بر جمع مردم براى حشر قيامت و بر جمع اصحاب مهدى نزد او بطرفة العين و بر هر چيزى قادر است.

      ترجمه جوامع الجامع، ج‏1، ص: 202
      در اخبار اهل بيت (ع) روايت شده است كه مقصود از آيه، اصحاب مهدى (ع) در آخر الزمان است
      حضرت رضا (ع) فرمود:
      «قسم بخدا هر موقع قائم ما قيام كند خداوند جميع شيعيان را از شهرها به سوى او جمع مى‏كند»

      ترجمه مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 111
      در اخبار اهل بيت عليهم السلام روايت شده است كه مراد از آن، اصحاب مهدى عليه السلام در آخر الزمان است حضرت رضا عليه السلام فرمود:
      «قسم بخدا هر موقع قائم ما قيام كند خداوند جميع شيعيان را از شهرها بسوى او جمع ميكند»
      َّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ ...
      خداوند بر حشر و جمع شما توانا و بر هر چيز توانا است

      تفسير أحسن الحديث، ج‏1، ص: 275
      در تفسير برهان حدود چهارده روايت نقل كرده كه ائمه صلوات اللَّه عليهم با أَيْنَما تَكُونُوا ... به جمع شدن اصحاب مهدى سلام اللَّه عليه از اطراف جهان استشهاد فرموده‏اند و آن استفاده خاصى از آيه است

      تفسير خسروي، ج‏1، ص: 195
      بنا بتفسير مجمع البيان بر طبق اخبار مرويّه از اهل بيت عليهم السّلام مراد از
      «ايْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً»
      أصحاب مهدى عليه السّلام در آخر الزمان است. و حضرت رضا عليه السّلام فرموده است: «ذلك و اللّه لو قام قائمنا لجمع اللّه اليه جميع شيعتنا من جميع البلدان» يعنى بمقتضاى اين آيه بخدا سوگند چون قائم ما قيام كند خداوند تمام شيعيان ما را از تمام شهرها در پيرامون او جمع مى‏فرمايد و در گرد او خواهند بود و جهاد خواهند نمود.

      تفسير منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج‏1، ص: 327
      در اخبار از ائمه هدى عليه السّلام آمده كه مراد باين اصحاب مهدى عليه السّلام‏اند در آخر الزمان و از امام رضا منقول است كه
      و اللَّه لو قام قائمنا لجمع اللَّه اليه جميع شيعتنا من جميع البلدان
      يعنى بخدا سوگند كه وقتى كه قائم ما بامر دين قيام نمايد حق تعالى همه شيعيان او را از جميع شهرها بنزديك وى جمع كند

      تفسير نمونه، ج‏1، ص: 503
      در روايات متعددى كه از ائمه اهل بيت ع به ما رسيده جمله"يْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً"
      به اصحاب مهدى (ع) تفسير شده است.
      از جمله در كتاب" روضه كافى" از" امام باقر" (ع) مى‏خوانيم كه بعد از ذكر اين جمله فرمود:
      يعنى اصحاب القائم، الثلاثمائة و البضعة عشر رجلا، هم و اللَّه الامة المعدودة، قال يجتمعون و اللَّه فى ساعة واحدة قزع كقزع الخريف:
      " منظور اصحاب امام قائم ع كه سيصد و سيزده نفرند، به خدا سوگند منظور از" امة معدودة" آنها هستند، به خدا سوگند در يك ساعت همگى جمع مى‏شوند همچون پاره‏هاى ابر پائيزى كه بر اثر تند باد، جمع و متراكم مى‏گردد"!
      از امام" على بن موسى" الرضا (ع)نيز نقل شده:
      و ذلك و اللَّه ان لو قام قائمنا يجمع اللَّه اليه جميع شيعتنا من جميع البلدان
      به خدا سوگند هنگامى كه مهدى ع قيام كند تمام پيروان ما را از تمام شهرها گرد او جمع مى‏كند

      جلاء الأذهان و جلاء الأحزان، ج‏1، ص: 172
      از ائمّه عليهم السّلام روايت است كه مراد باين اصحاب مهدى آخر زمان است كه هر كجا كه باشند خداى تعالى ايشان را بنزديك وى رساند.

      ترجمه بيان السعادة، ج‏2، ص: 291
      در اخبار بسيارى وارد شده كه مقصود ياران حضرت قائم (عجّ) هستند كه هنگام ظهور حضرت از بين فرشها و رختخوابهايشان مى‏روند و در مكّه در حضور حضرت صبح مى‏كنند و اين معنى وجهى از وجوه تأويل آيه است.

      أنوار العرفان في تفسير القرآن، ج‏3، ص: 206
      ابن بابويه با هفت واسطه از مفضل بن عمر و مفضل نيز از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند كه آيه.
      سْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً
      در باره ياران حضرت قائم عجل اللّه تعالى فرجه الشريف كه سيصد و اندى نفر ميباشند و در ساعت معين پس از ظهور آن حضرت در يك جا جمع مى‏گردند نازل شده است.
      و امام رضا عليه السّلام نيز در ذيل اين آيه فرمودند:
      ذلك و اللّه لو قام قائمنا لجمع اللّه اليه جميع شيعتنا من جميع البلدان.
      در حقيقت روايات مربوط بياران امام زمان عجل اللّه تعالى فرجه الشريف اشاره باين مطلب دارد كه خدائى كه قادر است ذرات پراكنده انسانها را از نقاط مختلف دنيا بصحنه قيامت جمع‏آورى كند بآسانى ميتواند ياران امام زمان سلام اللّه عليه را بگرد آن حضرت جمع‏آورى نمايد.

      تفسير شريف لاهيجي، ج‏1، ص: 131
      در كتاب كمال الدين و تمام النعمة از عبد العظيم بن عبد اللَّه الحسنى روايت كرده كه او گفت: حضرت جواد امام محمد تقى عليه السّلام فرمودند كه: مراد ازين مخاطبين اصحاب حضرت صاحب الامرند در آخر الزمان كه آنها بعدد اصحاب بدر سيصد و سيزده كسند، و حق تعالى ميفرمايد كه اين سيصد و سيزده كس را از اقاصى زمين و اطراف عالم در وقت ظهور حضرت صاحب الامر اللَّه سبحانه و تعالى جمع ميكند در زير رايت فتح آيت آن حضرت و همچنين در آن كتاب از سيد العابدين عليه السّلام روايت كرده كه
      «قول اللَّه عز و جل:يْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً، و هم اصحاب القائم عليه السّلام و انهم المفتقدون من فرشهم ليلا فيصبحون بمكة».
      َّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ بدرستى كه خداى تعالى بر همه چيز از جمع و احضار تواناست.

      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:08 PM

    11. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    12. #7
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و پنجاه و پنجم
      وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرين
      البته شما را به اندكى ترس و گرسنگى و بينوايى و بيمارى و نقصان در محصول مى‏آزماييم. و شكيبايان را بشارت ده


      أنوار العرفان في تفسير القرآن، ج‏3، ص: 286
      تفسير صافى در ذيل آيه وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ روايتى از امام جعفر صادق عليه السّلام نقل ميكند كه آن حضرت فرمودند تأويل اين آيه مباركه علائم قيام آل محمّد عليهم السّلام را بيان ميكند زيرا خداوند متعال در آنموقع مؤمنين را آزمايش خواهند فرمود و منظور از خوف در اينجا ترس از آخرين ملوك بنى اميه است و از جوع و گرسنگى گرانى نرخ و از نقص اموال فساد تجارت و قلب فضيلت ايشان است و مراد از نقص انفس موت سريع آنان و از نقص ثمرات قلت بركت كشت و زرع آنها است و مقصود از جمله بَشِّرِ الصَّابِرِينَ اين است كه صابرين را بعد از وقوع اين امور بتعجيل خروج و ظهور حضرت قائم عجل اللّه تعالى فرجه بشارت بده و محمّد بن مسلم كه راوى اين حديث است ميگويد پس از اينكه حضرت اين آيه را تفسير بخروج قائم آل محمّد صلوات اللّه عليه و آله نمودند.

      تفسير شريف لاهيجي، ج‏1، ص: 136
      مصباح الشريعه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه
      «قال اللَّه: وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ اى بالجنة»
      و در كتاب كمال الدين و تمام النعمه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه اين آيت در باب علامات ظهور قائم آل محمد صلوات اللَّه عليه و آله نازل شده، و مراد از «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» اينست كه بشارت ده صابرين را بعد از وقوع اين امور بتعجيل خروج قائم آل محمد صلى اللَّه عليه و آله، و آله پس مبشّر به در اينجا مقدر است، بنا بر تصريح مصباح الشريعه مبشّر به جنت است، و بنا بر اين حديث مبشر به تعجيل ظهور قائم عليه السّلام. ليكن تفسير اول تفسير ظاهريست و ثانى تفسير باطنى بنا برين محمد بن مسلم كه راوى اينحديث است گفته كه چون حضرت اين آيت را تفسير بخروج قائم آل محمد صلوات اللَّه عليه و آله كرد فرمود:
      «يا محمد! هذا تأويله، ان اللَّه عز و جل يقول: وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ»
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:08 PM

    13. صلوات ها 2 : Entezarehmoud,TAHOOR
    14. #8
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه یکصد و نود و سوم
      وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمينَ
      با آنها بجنگيد تا ديگر فتنه‏اى نباشد و دين تنها دين خدا شود. ولى اگر از آيين خويش دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست


      أنوار العرفان في تفسير القرآن، ج‏3، ص: 561
      عياشى از امام جعفر صادق عليه السّلام در تفسير فَلا عُدْوانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ روايت كرده كه آن حضرت فرمودند خداوند بكسى تعدى نمى‏كند مگر بر نسل قاتلين امام حسين عليه السّلام.
      ابن بابويه بسند خود از عبد السّلام بن صالح هروى روايت كرده كه بحضرت امام جعفر صادق عليه السّلام عرض كردم اى پسر رسول خدا چه ميفرمائيد در باره حديثى كه از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت ميكنند كه آنحضرت فرموده وقتى قائم آل محمّد عليه السّلام ظهور ميكند كسانى از نسل قاتلين امام حسين عليه السّلام ميباشند خواهد كشت بخاطر كارهاى پدرانشان آيا اين حديث صحيح است و اگر صحيح است پس معنى اين آيه كه ميفرمايد:
      وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ يعنى خدا گناه كسى را بر ديگرى بار نميكند چيست؟ حضرت فرمودند تمام گفتار خداوند درست است ليكن چون دودمان قتله امام حسين عليه السّلام بكارهاى پدرانشان راضى و خشنود بوده و بآنها افتخار ميكنند و هر كس بكار ديگرى راضى باشد مانند همان كسى است كه آن كار را انجام داده است مثلا اگر كسى را در مشرق زمين بقتل برسانند و شخصى در مغرب زمين بآن قتل راضى باشد اين شخص با قاتل شريك محسوب ميگردد و حضرت قائم عليه السّلام آنها را از اين جهت ميكشد كه بقتل امام حسين عليه السّلام راضى بودند. عرض كردم وقتى امام زمان سلام اللّه عليه ظهور ميكند ابتداء امر چه كار خواهد كرد فرمودند:
      از طايفه بنى سشبه شروع كرده و دست‏هاى آنها را قطع ميكند زيرا آنان دزدان كعبه بودند.
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:09 PM

    15. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    16. #9
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه دویست و دهم
      هَلْ يَنْظُرُونَ إِلاَّ أَنْ يَأْتِيَهُمُ اللَّهُ في‏ ظُلَلٍ مِنَ الْغَمامِ وَ الْمَلائِكَةُ وَ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ إِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ
      آيا اينان منتظر آن هستند كه خدا با فرشتگان در زير سايبانى از ابر نزدشان بيايد و كار يكسره شود؟ حال آنكه خدا مرجع همه كارهاست.


      ترجمه الميزان، ج‏2، ص: 159
      بايد دانست كه در روايات ائمه اهل بيت ع:
      1- اين آيه شريفه به روز قيامت تفسير شده، چنان كه عياشى در تفسير خود از امام باقر ع اين روايت را آورده « تفسير عياشى ج 1 ص 103».
      2- و نيز بروز رجعت هم تفسير شده، كه مرحوم صدوق روايت آن را از امام صادق ع نقل كرده. «بحار ج 53 ص 43 و منتخب البصائر ج 3 ص 319 طبع جديد»
      3- و به ظهور مهدى ع نيز تفسير شده و عياشى روايتش را در تفسير خود به دو طريق از امام باقر ع آورده. « تفسير عياشى ج 1 ص 103»
      و نظاير اينگونه روايات بسيار است، كه اگر بخواهى كتب حديث را صفحه به صفحه ببينى، خواهى ديد كه روايات بسيار زيادى از ائمه اهل بيت ع در تفسير بسيارى از آيات آمده، كه يا فرموده‏اند: مربوط به قيامت است، و يا فرموده‏اند: مربوط به رجعت است، و يا فرموده‏اند: مربوط به ظهور مهدى ع، و اين نيست مگر به خاطر وحدت و سنخيتى كه در اين سه معنا هست.

      أنوار العرفان في تفسير القرآن، ج‏4، ص: 41
      عياشى از امام محمّد باقر عليه السّلام روايت كرد كه فرمودند: نازل ميشوند فرشتگان در هفت قبه از نور در پشت كوفه كه كسى نميداند در آنها چيست؟
      و در روايت ديگر بابى حمزه فرمودند اى ابى حمزه مثل اين است كه مى‏بينم قائم آل محمّد صلّى اللّه عليه و آله را كه پرچم رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله را بالاى نجف بلند نموده و همينكه پرچم
      برافراشته شد فرشتگانى در قبه‏هاى نور بر آن حضرت نازل ميشوند كه در جنگ بدر بر پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله نازل شده بودند.

      تفسير جامع، ج‏1، ص: 320
      عياشى از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده كه فرمود نازل ميشوند فرشتگان در هفت قبه از نور در پشت كوفه كه كسى نميداند در آنها چيست.
      و نيز از ابى حمزه روايت نموده گفت حضرت باقر عليه السّلام بمن فرمود اى ابى حمزه مثل اين است كه مى‏بينم قائم آل محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را كه پرچم رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را بالاى نجف بلند نموده و همينكه پرچم بر افراشته شد نازل ميشوند بر آنحضرت فرشتگانى كه در جنگ بدر بر پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نازل شده بودند در قبه‏هائى از نور

      تفسير شريف لاهيجي، ج‏1، ص: 194
      از حديث عياشى كه از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت كرده مستفاد ميشود كه مراد از «إِلَّا أَنْ يَأْتِيَهُمُ اللَّهُ فِي ظُلَلٍ مِنَ الْغَمامِ» رجعت و خروج قائم آل محمد صلوات اللَّه عليه و آله است در ظهر كوفه كه آن نجف اشرفست و
      قال عليه السّلام «فِي ظُلَلٍ مِنَ الْغَمامِ، أى ينزل فى سبع قباب من نور»
      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:16 PM

    17. صلوات ها 3 : Entezarehmoud,seyed.taghavi,TAHOOR
    18. #10
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 325 صلوات : 190
      مورد صلوات: 556 در 223
      حضور : 6 روز 15 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : .......................................مولای من به خدا قسم دیگه خیلی داره سخت میگذره، هوای اومدن ندارید آقا؟
      1az313 آنلاین نیست.



      سوره مبارکه بقره آیه دویست و چهل و سوم
      أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْياهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ
      آيا آن هزاران تن را نديده‏اى كه از بيم مرگ، از خانه‏هاى خويش بيرون رفتند؟ سپس خدا به آنها گفت: بميريد. آن گاه همه را زنده ساخت. خدا به مردم نعمت مى‏دهد ولى بيشتر مردم شكر نعمت به جاى نمى‏آورند

      أنوار العرفان في تفسير القرآن، ج‏4، ص: 293
      عده‏اى از مفسرين اماميه اين آيه را دليل بر صحت و درستى رجعت و زنده شدن گروهى از مردم پس از ظهور امام زمان عليه السّلام دانسته و گفته‏اند زنده شدن آنان مانند زنده شدن گروهى از بنى اسرائيل خواهد بود.

      تفسير منهج الصادقين في إلزام المخالفين، ج‏2، ص: 52
      زرارة بن اعين از ابى جعفر (ع) پرسيد كه اين جماعت كه حق سبحانه در حق ايشان فرموده كه
      فقال لهم اللَّه موتوا ثم احياهم
      بعد از حياة همين قدر زنده بودند كه مردمان ايشان را ديدند و بحياة ايشان عارف شدند و يا زمان متطاول زندگى يافتند فرمود حق تعالى ايشان را بدنيا رد فرمود تا آنكه در خانهاى خود ساكن شدند و اكل و شرب كردند و نكاح نمودند و بصنايغ خود مشغول شدند و بعد از آن هر يك باجل مقدر خود فوت شدند آيه دليل است بر صحة رجعت پس تعجبى نباشد از آنكه حق سبحانه در آخر الزمان بمعجز صاحب الزمان عليه صلوات الرحمن جمعى را زنده گرداند و كريمه نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآياتِنا فَهُمْ يُوزَعُونَ اشاره باين است چه اگر مراد روز قيامت ميبود نَحْشُرُهُمْ جَمِيعاً ميفرمود كما قال وَ يَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِيعاً الاية و از صادق (ع) پرسيدند كه خداى تعالى برجعت كرا زنده كند فرمود كه
      من محض الايمان محضا
      او محض الكفر محضا آن كس را كه مؤمن خالص باشد يا كافر خالص اما مؤمن خالص را تا انتقام كشد از آنكه او را طعنه زده باشد و اما كافر را تا معاينه ببيند آنچه منكر آن بوده و از حضرت رسالت (ص) مرويست كه
      سيكون فى امتى ما كان فى بنى اسرائيل حذوا النعل بالنعل و القذة بالقذة
      يعنى زود باشد كه در امة من پيدا شود آنچه در ميان بنى اسرائيل سانح شد مانند انطباق نعل به نعل و تساوى پر تير و چون در بنى اسرائيل رجعت متحقق شده چنان كه مذكور شد پس در اين امت نيز خواهد بود

      ویرایش توسط 1az313 : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ در ساعت 12:16 PM

    19. صلوات ها 2 : Entezarehmoud,TAHOOR
    صفحه 1 از 13 12311 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۲/۰۸/۲۵, 10:05 AM : 8

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •