• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 14 از 22 نخستنخست ... 41213141516 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 131 تا 140 , از مجموع 216
    1. #131
      کارشناس پاسخگوی کلام و اعتقادات
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 949 صلوات : 38
      مورد صلوات: 3,083 در 895
      حضور : 13 روز 9 ساعت 30 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      کریم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط BaghiatoSalam نمایش پست ها
      الف) اینکه شما می فرمایید معتقد هستید اولی الامر امامان معصوم هستند باید ثابت شود. من واقعا نمیدونم چرا میگید منظور امامان معصوم علیه السلام هستند.لطفا توضیح دهید که چرا ؟
      بردار عزیز شما اولی الامررا دلیل آوردید براینکه اطاعت مطلقه در آیه دلیل بر عصمت نیست،وبدون پرسیدن نظر ما به گردن همه ما گذاشتید که منظور فقهاءهستند،در حالی که چنین نیست.
      در مورد اولی الامر سه نظریه داده شده است:1-علماء.2-امیر لشگر.3-ائمه اطهار(ع)
      علمءاهل سنت نوعا نظر اول را پذیرفته اند اما چون آیه دلالت برعصمت اولی الامر نیز می کند به خاطر دلیلی که ذکر شد گفته انداینجا منظور اجماع علماءاست چون اجماع معصوم از خطاست.ولی علماءمی فرمایند چرا لقمه را از پشت سر در دهنمان بگذاریم،مقصود از اولی الامر اهل البیت هستند وآیه تطهیر،حدیث ثقلین ودلایل دیگر از مویدات این سخن هستند.شما برای مطالعه بهتر بحث می توانید به تفاسیر ذیل آیه مربوطه مراجعه کنید از جمله تفسیرمجمع البیان،تفسیرکبیرفخررازی،ق رطبی والمیزان.
      سخن این است که حتی مفسران اهل سنت مانند فخر رازی از آیه فوق عصمت را فهمیده اند وبرای توجیح اولی الامر دست به دامن اجماع شده اند.ولی دربحث ما که عصمت انبیاءاتفاق نظر دارند که آیه دلالت برعصمت آنها می کند.
      نقل قول نوشته اصلی توسط BaghiatoSalam نمایش پست ها
      جناب کریم خدا پیامبرش را فرستاده برای هدایت , حال به مردم چه بگوید ؟ بگوید اطاعتش کنید یا نکنید ؟ خوب خیلی روشن هست که خدا باید بگوید اطاعتش کنید , چون اون داره حرف من رو به شما می زند , من تو این زمینه تاییدش می کنم , چون وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى (3) إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى (4 نجم). حال شما می گویید خداوند فرموده اطاعتش کنید پس یعنی خدا فرموده معصوم مطلق هستند
      ببخشید شما چرا به سوال ما جواب نمی هید؟!ما گفتیم که اگر انبیاءغیر معصوم هستند خداوند اطاعت را نباید به طور مطلق بیاورد بلکه قید بزند که ای مومنان گوش به زنگ باشید که انبیاءنیز مانند شما اهل گنا هستند فقط در جایی که درست عمل می کننداز آنها اطاعت کنید.(تقاظا دارم به سوال ما جواب دهید،این جواب ربطی به سوال ما ندارد همچنین آیاتی که ذکر کرده اید)
      نقل قول نوشته اصلی توسط BaghiatoSalam نمایش پست ها
      وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ ﴿۴۴﴾ و اگر [او] پاره‏اى گفته‏ها(دروغ) بر ما می بست (۴۴)
      لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ ﴿۴۵﴾دست راستش را سخت مى‏گرفتيم - ما او را با قدرت می گرفتيم، (۴۵)
      ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ ﴿۴۶)سپس رگ قلبش را پاره مى‏كرديم (۴۶)
      فَمَا مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ عَنْهُ حَاجِزِينَ ﴿۴۷﴾ و هيچ يك از شما مانع از [عذاب] او نمى‏شد (۴۷)
      پیامبری که غیر ممکن هست دروغ به خدا ببندد , این آیه پس دیگر چیست ؟ آیه 45 و 47 دیگر قطعاااا چیست ؟؟
      بنده از شما سوالی دارم اگر شما به فرزند خود بگویید،اگر دروغ بگویی از خانه بیرونت می کنم.یا اگر خوب درس نخوانی وقبول نشوی نمی گزارم به مدرسه بروی.
      آیا این تهدیدها دلالت دارد که او حتما دروغ خواهد گفت؟آیا اینکه خداوند می فرماید اگر مشرک شوی تمام اعمالت باطل خواهد شد ،کجایش دلالت دارد که او مشرک شده است ،شاهرگ کدام پیامبری به خاطر دروغ گفتن زده شد،شما یکی را نام ببرید؟
      ما از اول گفتیم پیامبر اختیار دارد وبا اختیار خود گناه انجام نمی دهدومثل آدمی که زبان ندارد ویا پا ندارد نیست که سالبه به انتفاع موضوع باشد،ومثالها ومقایسه های شما اشتباه است،چون آنها قادر برمعصیت هستند ومعصیت نمی کنند چون باطن کثیف گناه را می بینندلذا از این جهت خطابها مشکلی ندارد.اما اینکه خداوند پیامبر را خطاب قرار دهد تا دیگران نشنوند چه ایرادی دارد؟وقتی مردم حس کنند خداوند حتی با پیامبر خود تعارف ندارد بیشتر دست وپای خود را جمع خواهند کرد.
      نقل قول نوشته اصلی توسط BaghiatoSalam نمایش پست ها
      - خداوند این همه از حضرت ابراهیم ع امتحان گرفت که چه شود ؟ ابراهیمی که غیر ممکن هست منحرف شود و گناه کند , امتحان گرفتن از او برای سرگرمی است ؟
      امتحان گرفتن چ ربطی به عصمت ویا عدم عصمت انبیاءدارد؟خداوند فرموده:وانبلونکم بشی من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس...(بقره)وکسی را هم استثناءنکرده است.دیگر چه ربطی دارد که کسی که امتحان می شود پس گنهکار است ما نمی فهمیم،لطف منید توضیح دهید؟
      نقل قول نوشته اصلی توسط BaghiatoSalam نمایش پست ها
      جناب موسی قول داد که :
      1- صبر کند - 2- در هیچ کاری نافرمانی نکند - 3- سوال نکند
      دقیقا بر عکس هر 3 تاش اتفاق افتاد.
      حضرت موسی خود دلیل سوالش را فرمود که لاتواخذنی بما نسیت،مرا برچیزی که فراموش کردم ملامت مکن.
      ولی سوال این بود برای بار چندم،اولا بحث ما برسر حلال وحرام است که مربوط به عصمت باشد،وثانیاحضرت موسی امری را به مردم ابلاغ کرده از جانب خداوند وخود خلاف آن عمل کرده باشد وهر پیامبر دیگری که ما سراغ نداریم اگر شما سراغ دارید بفرمایید؟ wCC
      بقیّةالله خیرٌلکم ان کنتم مومنین

    2. صلوات : Ghamari
    3. #132
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,660 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,222 در 5,907
      حضور : 29 روز 9 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
      ا سلام شما ظاهرا سللسله مباحثات تاپیک را دنبال نمی کنید. این استدلال محکم شما را همکار گرامیتان جناب کریم عنوان کردند و جواب محکمتری دریافت کردند. 1. اطاعت از رهبر نظام اسلامی که غیر معصوم است واجب است. 2. اهل سنت که اعتقاد به گناهان یا خطاهایی برای پیامبر هستند در هیچ کدام از گناهان او از وی پیروی نمی کنند. 3. پیامبران هر وقت که مرتکب خطا یا معصیتی می شدند سریع متوجه شده و استغفار می کردند و همین امر باعث می شود که در آن عمل گناه پیروانشان از ایشان پیروی نکرده و البته در عمل استغفار از ایشان پیروی کنند. 4. پیامبری که معصیت کرده و استغفار نکند باید در پیامبری اش شک کرد. ( البته نمونه ای وجود ندارد ) 5. وقتی خود خداوند می گوید ازوی پیروی کنید ( اطیعوا الرسول ) یعنی اینکه ضمانت کرده هر وقت ایشان خطایی کنند بوسیله وحی یا ... او را متوجه خطایش نماید. و من الله توفیق
      سلام
      این پاسخها برهانی نیستند بلکه جدلی اند در عین حال جواب می دهیم
      1- اطاعت از رهبر غیر معصوم نظام اسلامی از باب ضرورت است یعنی چون معصوم امکان حضور ندارد به پیروی از او فرمان داد تا امت سرگردان نباشد ضمن اینکه مشروعیت ولی فقیه منوط به فعل او نیست در حالیکه عصمت نبی خود دلیلی بر صدق ادعای نبوت است وگرنه اساس نبوت او دچار خلل است یعنی اگر خطا در او مجاز باشد دروغ هم مجاز است وقتی دروغ مجاز باشد می تواند در اصل نبوت صادق نباشد
      2- اهل سنت در آنچه از پیغمبر بعنوان تخلف از شرع رسیده می توانند حجت داشته باشند اتفاقا کمرنگی عقلانیت در اهل سنت از قبول امثال مساله عدم عصمت است هرچند مبنای اخبار خلاف واقع در اهل سنت در خصوص نبی اکرم ص خود مبنای غیر عقلانی دیگری در مساله امامت است که از جمله آنها عدم لزوم عصمت خلیفه و امام است یعنی آنها برای طرفداری از عقیده باطل خود در این مبحث احادیث خلاف واقع را در مورد پیامبر جعل کردند تا با پایین کشیدن نبی خلیفه گنهکار را توجیه کنند و اکنون شما در این دام هستید
      3- در هیچ نقلی نیامده که کسی بگوید پیامبر فلان گناه کرد و سپس استغفار نمود بلکه این موضوع اختصاص به نقل قرآنی دارد که اخبار غیبی است و وجه آن نیز بیان شد
      4- از نظر ما پیامبری که گناه کند باید در پیامبری اش شک کرد چون از دو جهت اصل نبوتش زیر سوال است 1- چگونه می توان به کسی که در عمل به دین خود صادق نیست اعتماد کرد شاید در اصل نبوتش هم صادق نباشد 2- چطور پیامبر است درحالی که حکمی آورده که خودش هم نمی تواند ملتزم بدان بماند یا خدا حکیم نیست که چنین دین و چنین حکمی آورده یا او در نبوتش راستگو نیست
      5- انصافا اگر بدون هیچ ذهنیتی شما باشید و قرآن که هم شما را به خوبیها امر و از بدیها نهی می کند و ازسوی به اطاعت رسول گنهکار امر می نماید ، در قرآن بعنوان طرح کننده بزرگترین تناقض شک نمی کنید ؟
      ضمن اینکه این تضمین مورد ادعای شما به هیچ نحو بیانی ندارد ( در حالی که خداوند شدیدترین تهدیدات هم در خصوص تخلف فرضی پیامبر کرده است نمونه اش در سوره حاقه است لقطعنا منه الوتین ) پس چطور می توان بدان دلخوش کرد ؟
      مشکل دوستان اشکال کننده به مساله عصمت عدم شناخت خدا و فرستاده اوست اگر کمی خدا را به عظمت و علم و قدرت بی پایانش می شناختند این امر را لایق به مقام سفارت او نمی دانستند همین و بس
      والله الهادی الموفق
      ویرایش توسط حامد : ۱۳۹۱/۱۰/۰۲ در ساعت 01:34 PM
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    4. صلوات ها 2 : Ghamari,مؤمن
    5. #133
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 1,610 صلوات : 2,116
      مورد صلوات: 2,885 در 1,280
      حضور : 26 روز 9 ساعت 17 دقیقه
      دریافت : 119 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : تو خود اویی به خود آ!
      شریعت عقلانی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      1- اطاعت از رهبر غیر معصوم نظام اسلامی از باب ضرورت است یعنی چون معصوم امکان حضور ندارد به پیروی از او فرمان داد تا امت سرگردان نباشد ضمن اینکه مشروعیت ولی فقیه منوط به فعل او نیست در حالیکه عصمت نبی خود دلیلی بر صدق ادعای نبوت است وگرنه اساس نبوت او دچار خلل است یعنی اگر خطا در او مجاز باشد دروغ هم مجاز است وقتی دروغ مجاز باشد می تواند در اصل نبوت صادق نباشد
      اطاعت از فقیه به خاطر قول امام است. قول امام هم که قول خداست. پس اطاعت از فقیه به خاطر قول خداست. در نتیجه خداوند اطاعت از یک انسان غیر معصوم را در این دنیا ممکن ساخته است. پس می شود امام هم معصوم نباشد و از او اطاعت کرد و مسئله خیلی عجیبی نیست که به آن استناد می کنید.
      حال می رسیم به صدق مدعای نبوت : این حرف شما بسیار عجیب است. تصور کنید پیامبری ظهور کند و مردم هم از او نشانه نبوت بخواهند و ایشان هم بگوید چون من معصومم. خنده دار نیست. آخر ما نفهمیدیم عصمت دلیل پیامبری است یا پیامبری دلیل عصمت؟!!! اصلا مردم چه اشرافی بر زندگی پیامبر دارند که مسئله عصمت ایشان برایشان محرض شود؟ این چه استدلالی است که می کنید؟
      در مورد دروغ : رهبر نظام اسلامی که معصوم نیست و جایز الخطا پس دروغگو است؟!!! چرا اینقدر سیاه و سفید به قضایا می نگرید؟

    6. #134
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 1,610 صلوات : 2,116
      مورد صلوات: 2,885 در 1,280
      حضور : 26 روز 9 ساعت 17 دقیقه
      دریافت : 119 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : تو خود اویی به خود آ!
      شریعت عقلانی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      2- اهل سنت در آنچه از پیغمبر بعنوان تخلف از شرع رسیده می توانند حجت داشته باشند اتفاقا کمرنگی عقلانیت در اهل سنت از قبول امثال مساله عدم عصمت است هرچند مبنای اخبار خلاف واقع در اهل سنت در خصوص نبی اکرم ص خود مبنای غیر عقلانی دیگری در مساله امامت است که از جمله آنها عدم لزوم عصمت خلیفه و امام است یعنی آنها برای طرفداری از عقیده باطل خود در این مبحث احادیث خلاف واقع را در مورد پیامبر جعل کردند تا با پایین کشیدن نبی خلیفه گنهکار را توجیه کنند و اکنون شما در این دام هستید
      این پاسخ به اشکال بنده نبود. حالا با هر انگیزه ای که دارند ( خوب یا بد بماند ) بالاخره با اینکه خطاهایی برای پیامبر قایل هستند ( باز چه درست و چه نادرست ) ولی از آن خطاها تبعیت نمی کنند. مسئله واضح است. پس اگر ما هم برای پیامبر عدم عصمت قایل باشیم در اطاعت پذیری ما خللی وارد نمی شود.

    7. #135
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 1,610 صلوات : 2,116
      مورد صلوات: 2,885 در 1,280
      حضور : 26 روز 9 ساعت 17 دقیقه
      دریافت : 119 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : تو خود اویی به خود آ!
      شریعت عقلانی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      3- در هیچ نقلی نیامده که کسی بگوید پیامبر فلان گناه کرد و سپس استغفار نمود بلکه این موضوع اختصاص به نقل قرآنی دارد که اخبار غیبی است و وجه آن نیز بیان شد
      متوجه این صحبت شما نشدم. مواردی را که ما از گناهان پیامبران ذکر می کنیم مانند ( آدم و یونس و موسی و پیامبر اسلام ) در همه موارد یا با توبه ایشان مواجهیم یا با تذکر خداوند از طریق وحی. این را هم می دانیم که اولیا خدا همیشه به درگاه الهی استغفار می کردند.

    8. صلوات : مؤمن
    9. #136
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 1,610 صلوات : 2,116
      مورد صلوات: 2,885 در 1,280
      حضور : 26 روز 9 ساعت 17 دقیقه
      دریافت : 119 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : تو خود اویی به خود آ!
      شریعت عقلانی آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      4- از نظر ما پیامبری که گناه کند باید در پیامبری اش شک کرد چون از دو جهت اصل نبوتش زیر سوال است 1- چگونه می توان به کسی که در عمل به دین خود صادق نیست اعتماد کرد شاید در اصل نبوتش هم صادق نباشد 2- چطور پیامبر است درحالی که حکمی آورده که خودش هم نمی تواند ملتزم بدان بماند یا خدا حکیم نیست که چنین دین و چنین حکمی آورده یا او در نبوتش راستگو نیست
      باز هم سیاه و سفید نگاه کردن!!!! چگونه از عدم عصمت دروغگو بودن را نتیجه می گیرید؟ آیا این همه علما و بزرگان دین که معصوم نبودند دروغگو بودند؟
      در ضمن ما قایل هستیم که ایشان در ابلاغ وحی معصومند ولی در عمل به آن مثل انسان های دیگر لذا هیچ وقت دروغ نمی گویند.

    10. صلوات : مؤمن
    11. #137
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,660 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,222 در 5,907
      حضور : 29 روز 9 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
      اطاعت از فقیه به خاطر قول امام است. قول امام هم که قول خداست. پس اطاعت از فقیه به خاطر قول خداست. در نتیجه خداوند اطاعت از یک انسان غیر معصوم را در این دنیا ممکن ساخته است. پس می شود امام هم معصوم نباشد و از او اطاعت کرد و مسئله خیلی عجیبی نیست که به آن استناد می کنید. حال می رسیم به صدق مدعای نبوت : این حرف شما بسیار عجیب است. تصور کنید پیامبری ظهور کند و مردم هم از او نشانه نبوت بخواهند و ایشان هم بگوید چون من معصومم. خنده دار نیست. آخر ما نفهمیدیم عصمت دلیل پیامبری است یا پیامبری دلیل عصمت؟!!! اصلا مردم چه اشرافی بر زندگی پیامبر دارند که مسئله عصمت ایشان برایشان محرض شود؟ این چه استدلالی است که می کنید؟ در مورد دروغ : رهبر نظام اسلامی که معصوم نیست و جایز الخطا پس دروغگو است؟!!! چرا اینقدر سیاه و سفید به قضایا می نگرید؟
      سلام
      مشروعیت ولی فقیه به آنستکه منصوب معصوم است اما دلیل نصب ضرورت زمان غیبت است یعنی اگر معصوم بود تبعیت از ولی فقیه بعنوان رهبر الهی منتفی بود . ما هم مشروعیت او را از قول خودش ثابت نمی کنیم که نیازمند عصمتش باشیم بلکه از قول معصوم می گیریم . دقت بفرمایید

      نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
      این پاسخ به اشکال بنده نبود. حالا با هر انگیزه ای که دارند ( خوب یا بد بماند ) بالاخره با اینکه خطاهایی برای پیامبر قایل هستند ( باز چه درست و چه نادرست ) ولی از آن خطاها تبعیت نمی کنند. مسئله واضح است. پس اگر ما هم برای پیامبر عدم عصمت قایل باشیم در اطاعت پذیری ما خللی وارد نمی شود.
      اتفاقا اگر عقلانی فکر کنیم خلل وارد می شود چه اینکه با عدم عصمت امکان دروغ و خطا در سنت امری عادی است آنوقت تمام سنت زیر سوال می رود و بی اعتبار خواهد شد . اعتبار سنت به عصمت است
      نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
      متوجه این صحبت شما نشدم. مواردی را که ما از گناهان پیامبران ذکر می کنیم مانند ( آدم و یونس و موسی و پیامبر اسلام ) در همه موارد یا با توبه ایشان مواجهیم یا با تذکر خداوند از طریق وحی. این را هم می دانیم که اولیا خدا همیشه به درگاه الهی استغفار می کردند.
      شما می فرمایید پیامبران معصوم نبوده اند و گناه می کرده اند . خوب کجا یک چنین چیزی نقل شده است . مثلا کجای کتب دینی ما به استثنای قرآن آمده که پیامبر یا فلان امام گناه کرد و بلافاصله استغفار نمود یک نمونه برای ما بیاورید
      نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
      از هم سیاه و سفید نگاه کردن!!!! چگونه از عدم عصمت دروغگو بودن را نتیجه می گیرید؟ آیا این همه علما و بزرگان دین که معصوم نبودند دروغگو بودند؟ در ضمن ما قایل هستیم که ایشان در ابلاغ وحی معصومند ولی در عمل به آن مثل انسان های دیگر لذا هیچ وقت دروغ نمی گویند.
      ذهنتان را پاک کنید و این مطلب مارا تصور نمایید . یک نفر آمده بنام محمد ص می گوید من پیامبرم بعد برای شما جملاتی می خواند و مدعی است از سوی خدا آمده است در عین حال خودش خلاف آن دستورات عمل می کند آیا شما نمی گویید او دروغگوست اگر واقعا از سوی خدا آمده بود به آنچه می گفت خودش عمل می کرد ؟ خود شما در زندگی عرفی هرکس را که خلاف قولش عمل میکند دروغگو می نامید چطور وقتی به انبیا می رسد واضحترین مسائل فراموشتان می شود ؟
      والله الموفق
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    12. صلوات : Ghamari
    13. #138
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 430 صلوات : 397
      مورد صلوات: 681 در 286
      حضور : 15 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      BaghiatoSalam آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
      1-ببخشید شما چرا به سوال ما جواب نمی هید؟!ما گفتیم که اگر انبیاءغیر معصوم هستند خداوند اطاعت را نباید به طور مطلق بیاورد بلکه قید بزند که ای مومنان گوش به زنگ باشید که انبیاءنیز مانند شما اهل گنا هستند فقط در جایی که درست عمل می کننداز آنها اطاعت کنید.(تقاظا دارم به سوال ما جواب دهید،این جواب ربطی به سوال ما ندارد همچنین آیاتی که ذکر کرده اید)

      2-بنده از شما سوالی دارم اگر شما به فرزند خود بگویید،اگر دروغ بگویی از خانه بیرونت می کنم.یا اگر خوب درس نخوانی وقبول نشوی نمی گزارم به مدرسه بروی.
      آیا این تهدیدها دلالت دارد که او حتما دروغ خواهد گفت؟آیا اینکه خداوند می فرماید اگر مشرک شوی تمام اعمالت باطل خواهد شد ،کجایش دلالت دارد که او مشرک شده است

      3-امتحان گرفتن چ ربطی به عصمت ویا عدم عصمت انبیاءدارد؟خداوند فرموده:وانبلونکم بشی من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس...(بقره)وکسی را هم استثناءنکرده است.دیگر چه ربطی دارد که کسی که امتحان می شود پس گنهکار است ما نمی فهمیم،لطف کنید توضیح دهید؟

      4-حضرت موسی خود دلیل سوالش را فرمود که لاتواخذنی بما نسیت،مرا برچیزی که فراموش کردم ملامت مکن.
      ولی سوال این بود برای بار چندم،اولا بحث ما برسر حلال وحرام است که مربوط به عصمت باشد،وثانیاحضرت موسی امری را به مردم ابلاغ کرده از جانب خداوند وخود خلاف آن عمل کرده باشد وهر پیامبر دیگری که ما سراغ نداریم اگر شما سراغ دارید بفرمایید؟ w��C�C




      سلام جناب کریم عزیز ...

      من دیگه همه نوشته های شما رو نقل قول نکردم اما پاسخشون ور میدم...

      بهتره این آیه ی اطاعت از الله و اطاعت از رسول و اولی الامر منکم رو فعلا در پرانتز بگذاریم چرا که ایات دیگر حتی راجعبه فقط رسول مکرم اسلام ص وجود دارد که تناقضش با این آیه 100% هست, و دقیقا من برای همین میگویم اگر شما این موضوع عصمت رو اشتباه بپذیرید , تمامی آیات دیگر مربوط به خطای پیامبران نابود خواهد شد و باید دست به دامن توجیح و دور زدن آیات و غیره بشیم...و حتی معنای ایه را به طور خارق العاده ای عوض کنیم تا به عصمت لطمه ای نخورد.
      من نظر جناب فخر رازی هم قبول ندارم که اجماع میگند هست.
      باید تمامی آیات قران در نظر گرفته شود تا یک نتیجه ی درست و حسابی به در آید.
      لذا برای روشن شدن این مطلب من در ادامه سوالاتی می پرسم از شما , ببینیم به کجا خواهیم رسید.
      فعلا پاسخ به سوالات :

      پاسخ مورد 1 شما :

      باید دقیقا همه ی آیات مورد برسی قرار گرفته شود ببینیم نتیجه چه می شود.
      من هم فعلا در این آیه معتقد هستم که خداوند مطلق می گوید از پیامبر و اولی الامر اطاعت کنید. اما اگر آیاتی باشد که مکمل (یا به نوعی مخالف ) این گفته خداوند باشد و شروطی مستقیم یا غیر مستقیم گذاشته باشد باید تامل کرد و در نظر گرفت.

      و اما چند مورد در اینجا هست :

      1- اگر اطاعت هر کاری باشد , پیامبر اگر گفت مشرک شوید , باید مشرک شویم , که از طرفی هم مخالف دستور خداست , هم موافق دستور خدا. که این غیر ممکن هست.
      2- پیامبر هرگز دستور به کارهایی نمیدهد که مخالف با دستور خدا باشد.
      الف ) نمی تواند(یعنی بخواد هم نمیتونه) دستور مخالف با دستور خدا بدهد ؟ چرا نمی تواند ؟ پاسخ دهید!
      ب ) پیامبر می تواند مخالف خدا دستور دهد , اما چون به علم و مرتبه ای از آگاهی رسیده و باطن گناه را می بیند این کار را نمی کند =

      لطفا مثالی واضح بزنید که :

      1-این علم و اگاهی چه هست و چطوری هست ؟
      2-این علم و اگاهی چیست که پیامبران از همان کودکی(یا بعد از پیامبری یا هر دو ( مشخص کنید نظر شیعه را؟)) این ویژگی را داشته اند ؟
      تاکیید می کنم مثال روشن بزنید که من دقیقا بفهمم این علم و اگاهی چیست که مانع گناه می شود. یوسف و زلیخا را مثلا بگید یا غیبت یا آدم ع یا هرچیز دیگر. روشن باشد.
      3- آیا برای انسان های عادی هم رسیدن به این مرتبه علم و اگاهی ممکن هست که بگوییم ایشان دیگر هرگز گناه نمی کنند ؟ اگر نیست چرا ؟


      پاسخ مورد 2 شما :

      جناب کریم این پدر وقتی به فرزندش می گوید اگر دروغ گفتی از خانه اخراج می شوی , معلوم هست منظورش این نیست که حتما دروغ می گوید , بلکه یعنی احتمالش هست که دروغ بگوید , پس یعنی مراقب باش دروغ نگویی که این بلا سرت بیاید.

      وقتی پدری به پسری که می داند زبان ندارد ( مطلق) بهش می گوید اگر حرف بزنی اخراج می شوی , یعنی چه ؟

      خوب وقتی خدا می داند و به ما هم گفته و ما هم می دانیم , غیر ممکن هست یعنی غیر ممکن به معنای واقعی هست که پیامبر دروغ به خدا ببندد و مشرک شود , دیگر خدا چرا اینطوری به پیامبر خطاب می کند ؟

      به جای این همه زحمت راحت می شود خدا بگوید , پیامبر هرگز دروغ به ما نمی بندد و مشرک نخواهد شد.
      حتی اگر بگویید پیامبر باطن شرک را می بیند باز هم آیه خدا غلط اندر غلط می شود. چون با دانستن باطن گناه , شرک غیر ممکن هست برای پیامبر.پس چرا میگه اگر ببندی ؟

      بعد شما میگید چه اشکال داره مردم حساب کار دستشون بیاد ؟ :

      اول اینکه آیه دقیقا مربوط به شخص پیامبر هست که وحی بهش می شود . به مردم که وحی نمی شود . ربطی به مردم اصلا ندارد. خطاب خدا مستقیم به پیامبر هست با قدرت کامل و جدی.

      دوم عرض شد , مردم با این آیه حساب کار دستشون می آید اما پیامبر هم دستش می آید.

      جناب کریم لطفا دقیق پاسخ جمله های من را بدید.


      پاسخ مورد 3 شما :

      اصلا سوال همین جاست , من که باطن گناه را می بینم یعنی غیر ممکن هست گناه کنم , پس شما من را بگذار بین دو راهی گناه و ثواب , وقتی من گناه را هیولا و یا لجن ببینم خوب من معلوم هست از گناه فرار می کنم , وقتی توی این امتحانِ خدا از پیامبران , برای پیامبران جواب و پاسخ روشن هست , این دیگر چه امتحانی شد. خدا ایستاده تقلب می رسونه ؟؟ من هم اگر همه ی گناهان برایم اینگونه باشد خدا بیاید هر امتحانی می خواهد بگیرد , همش رو قبول می شم.
      واسه همین بالا گفتم یک مثال روشنی بزنید من از این حال بیام بیرون ببینم منظور چه هست ؟

      پاسخ مورد 4 شما :

      اول اینکه کاملا از آیه بعد روشن می شود که منظور از فراموشی , همان به باد فراموشی سپردن است , جناب موسی ع در آیه بعد که باز ایراد میگیرد نمیگوید فراموش کردم , کاملا می پذیرد که این دفعه دانسته سخن گفت.
      دوم اینکه ما که نفهمیدیم مگر میشود هی انسان بگوید من این را فراموش کردم ببخشید , آن را فراموش کردم ببخشید و الا آخر... خوب عهدی که بسته و قولی که داده چه می شود ؟ فراموشی بنده چه ربطی به حقه طرف مقابلم دارد ؟
      فرض کنید با کسی نشستید 2 ساعت صحبت کردید و okay گرفتید , بعد برید فلان جا و او بگوید ببخشید من فراموش کردم چه گفتیم و چه شد. ای بابا.
      بعد شما می گویید این معصیت نیست ؟

      لطفا به تمام موارد پاسخ واضخ و کامل بدید
      با تشکر
      ویرایش توسط BaghiatoSalam : ۱۳۹۱/۱۰/۰۳ در ساعت 03:13 PM
      کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
      این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
      (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
      ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
      (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

    14. #139
      کارشناس پاسخگوی کلام و اعتقادات
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 949 صلوات : 38
      مورد صلوات: 3,083 در 895
      حضور : 13 روز 9 ساعت 30 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      کریم آنلاین نیست.



      بهتره این آیه ی اطاعت از الله و اطاعت از رسول و اولی الامر منکم رو فعلا در پرانتز بگذاریم چرا که ایات دیگر حتی راجعبه فقط رسول مکرم اسلام ص وجود دارد که تناقضش با این آیه 100% هست, و دقیقا من برای همین میگویم اگر شما این موضوع عصمت رو اشتباه بپذیرید , تمامی آیات دیگر مربوط به خطای پیامبران نابود خواهد شد و باید دست به دامن توجیح و دور زدن آیات و غیره بشیم...و حتی معنای ایه را به طور خارق العاده ای عوض کنیم تا به عصمت لطمه ای نخورد.
      من نظر جناب فخر رازی هم قبول ندارم که اجماع میگند هست.

      دوست عزیز لازم نیست آیه کنار بگذاریم ،بلکه در فهم ودرک آیات قرآن به اهل آن باید رجوع کرد تا مساله روشن شود،از شما که می خواهید با آیات قرآن استلال شود بعید است که بفرمایید بین این آیه وآیات دیگر تناقض است واین خلاف فرمایش خداوند است،که می فرماید:
      أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيراً (نساء/82)آيا در [معانى‏] قرآن نمى‏انديشند؟ اگر از جانب غير خدا بود قطعاً در آن اختلاف بسيارى مى‏يافتند.
      در قرآن ن تنها تناقض نیست بلکه اختلاف که به مراتب پایین تر از تناقض اسست در آن نمی باشدواین تناقض 100%را حضرتعالی کشف کردید من نمی دانم،ما مجبور نیستم برخلاف مشی قرآن واهل بیت برای پیامبران گناه درست کنیم بلکه شما درست فهمیده اید اطاعت مطلق است ووقتی اولی الامر ائمه اثنی عشر باشند که معصوم از گناه هستند مساله حل خواهد شد.مواردی را هم که می فرمایید چه قبول کنید وچه نه،همان ترک اولی است.استغفار حتما نشانه انجام گناه کبیره نیست بلکه برای اولیاءالهی که در مقام بالایی از انسانیت هستند اشتغال به امور مباح وعادی نیز باعث استغفاراست.
      نکته دیگر اینکه هرقدر از شاخه ای به شاخه دیگر بپریم مساله حل نخواهد شد پس بهتر است اول آیه اطاعت مطلقه را برای خود حل کنیم تا نوبت به مباحث دیگر برسد.
      بحث برسر نظر فخر رازی هم نیست وآن بنده خدا نیز به خاطر عدم قبول امامت اهل بیت به این توجیه روی آورده است،مقصود این بود که مفسران قرآن که به زبان قرآن آشناتر هستند از آیه عصمت را فهمیده اند.
      -این علم و اگاهی چه هست و چطوری هست ؟
      2-این علم و اگاهی چیست که پیامبران از همان کودکی(یا بعد از پیامبری یا هر دو ( مشخص کنید نظر شیعه را؟)) این ویژگی را داشته اند ؟
      تاکیید می کنم مثال روشن بزنید که من دقیقا بفهمم این علم و اگاهی چیست که مانع گناه می شود. یوسف و زلیخا را مثلا بگید یا غیبت یا آدم ع یا هرچیز دیگر. روشن باشد.
      3- آیا برای انسان های عادی هم رسیدن به این مرتبه علم و اگاهی ممکن هست که بگوییم ایشان دیگر هرگز گناه نمی کنند ؟ اگر نیست چرا ؟

      هر انسانی به اندازه علم وآگاهی که دارد اگر به علم خود عمل کند از چیزی که می داند عاقبت بدی دارد فرار می کندمثلا با علم به عواقب وضررهای شراب آنرا نمی خورد وانسانها نسبت به بعضی از گناهان معصوم هستند مثلا در اکثر انسانها بالخصوص مومنان تصور اینکه با محارم خود مانند مادر وخواهر نزدیکی وزنا کنند به وجود نمی آید لذا معصوم نسبت به این گناه هستند.
      خداوند متعال در مورد حضرت آدم می فرماید:وعلم آم الاسماءکلها(بقره/31)خداوند معانی تمام اسماءرا به آدم آموخت.بعضی از مفسران از جمله علامه طباطبایی در مورد اسماءگفته اند که منظور حقیقت اشیاءمی باشد پس پیامبری که آشنا به حقایق امور اعم از خوبیها وبدیها باشد مرتکب آن بدیها نمی شود.
      اول اینکه آیه دقیقا مربوط به شخص پیامبر هست که وحی بهش می شود . به مردم که وحی نمی شود . ربطی به مردم اصلا ندارد. خطاب خدا مستقیم به پیامبر هست با قدرت کامل و جدی.
      بنده عذر می خوام اینکه خداوند فرمود قل هوالله احد،بگو خدا یکتاست.تنها شامل پیامبر می شود وشامل دیگر مسلمانان نیست؟پس چرا روزی چندین مرتبه همین آیه را باید تکرار کنیم در حالی که خطابش به پیامبر است؟
      عزیز من خطاب به پیامبر از باب اینکه یک شخص است نمی باشد،که ای محمد(ص)چنین کن بلکه بعنوان یک پیامبر است وکار پیامبر ابلاغ معارف الهی به مردم است،پس شامل ما ودیگر انسانها نیز می شودوخطاب تنها به پیامبر نیست.
      لذا در مواردی که مورد خطاب نسبت به پیامبرمثل شرک تحقق ندارد شامل ما می شودالبته چون اختیار از پیامبر سلب نشده است واو با قدرت برانجام معصیت گناه نمی کند خطاب نسبت به او نیز بیهوده نمی باشد.ولی پیامبر قبل از بعثت امتحانات لازم را برای کسب این مقام شریف پشت سر نهاده است.
      اصلا سوال همین جاست , من که باطن گناه را می بینم یعنی غیر ممکن هست گناه کنم , پس شما من را بگذار بین دو راهی گناه و ثواب , وقتی من گناه را هیولا و یا لجن ببینم خوب من معلوم هست از گناه فرار می کنم

      خیلی عذر می خوام این مثال را دوباره ذکر می کنم،آیا کسی که زشتی نزدیکی با خواهر ومادررا می داند ولی باز در آیات وروایات اورا از این کار نهی می کنند این نهی بی خود است؟اکثریت مردم چنین کاری نمی کنند مخصوصا مسلمانان ولی باز نهی می شوند چون اختیاراز آنها سلب نشده وبا داشتن اختیار دست به این امر قبیح نمی زنند.
      اول اینکه کاملا از آیه بعد روشن می شود که منظور از فراموشی , همان به باد فراموشی سپردن است , جناب موسی ع در آیه بعد که باز ایراد میگیرد نمیگوید فراموش کردم , کاملا می پذیرد که این دفعه دانسته سخن گفت.

      ما سخنمان در این است که چیزی بگوید وخلاف آن عمل کند،در اینجا حضرت موسی در مقابل فرمایش حضرت خضر که تو توان صبر در مقابل کارهای مرا نداری فرموده است ستجدنی ان شاءالله صابرا،شما بفرمایید این قید اگر خدا بخواهد چیست؟حضرت چیزی نگفته که خلافش عمل کرده باشد بلکه در اثر فراموشی صبر خود را از دست داده وبعدآگفت اگر دوباره اعتراض کردم جدا خواهم شد ودر اعتراض بعدی دوباره اصرار بر بقاءنکرده وطبق گفته ا ش عمل کرد.شما به قید انشاءالله دقت کنید.
      بقیّةالله خیرٌلکم ان کنتم مومنین

    15. صلوات : Ghamari
    16. #140
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۹۱
      نوشته : 430 صلوات : 397
      مورد صلوات: 681 در 286
      حضور : 15 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      BaghiatoSalam آنلاین نیست.



      نوشته های جناب کریم عزیز :

      از شما که می خواهید با آیات قرآن استلال شود بعید است که بفرمایید بین این آیه وآیات دیگر تناقض است واین خلاف فرمایش خداوند است.

      پاسخ من :

      1-من کی گفتم در آیات قران تناقض هست آخر ؟؟؟؟؟
      من گفتم اگر موضوع عصمت را اشتباه بپذیرید , آیات دیگر که مربوط به عدم عصمت مطلق هست رو نابود می کنید , تا به عصمت لطمه ای وارد نشه. چون اون آیات با این آیه 100% تناقض دارد با فرض شما. و چون شما عصمت مطلق رو می پذیرید , باید به هر قیمتی شده اون آیات را دور بزنید و جوری دیگر معنی کنید.(حتی مربوط به شخص نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه).

      2- مشکل اینجاست که ترک اولی نیستند اخر. مشکل اینجاست که آن خطا های ترک اولی که شما می گویید , فاجعه هستند. بحث تاپیک منحرف می شود و الا وارد می شدم.(من در تاپیک عصمت انبیا قطعا مطرح می کنم).

      3- من شاخه به شاخه نمی شوم , بلکه آیه اطاعت رو پذیرفتم اما آیات دیگر باعث می شود که در این آیه تامل کنم و حتی در اون ایات. نه مثل شما که این آیه را گرفته اید و بقیه آیات را نادیده گرفته اید.

      نوشته های جناب کریم عزیز :

      1-2-3-4-هر انسانی به اندازه علم وآگاهی که دارد اگر به علم خود عمل کند از چیزی که می داند عاقبت بدی دارد فرار می کندمثلا با علم به عواقب وضررهای شراب آنرا نمی خورد وانسانها نسبت به بعضی از گناهان معصوم هستند مثلا در اکثر انسانها بالخصوص مومنان تصور اینکه با محارم خود مانند مادر وخواهر نزدیکی وزنا کنند به وجود نمی آید لذا معصوم نسبت به این گناه هستند.
      5-خداوند متعال در مورد حضرت آدم می فرماید:وعلم آم الاسماءکلها(بقره/31)خداوند معانی تمام اسماءرا به آدم آموخت.بعضی از مفسران از جمله علامه طباطبایی در مورد اسماءگفته اند که منظور حقیقت اشیاءمی باشد پس پیامبری که آشنا به حقایق امور اعم از خوبیها وبدیها باشد مرتکب آن بدیها نمی شود.

      پاسخ من :

      1- ببینید جناب کریم خیلی روشن هست که خداوند به ما گفته چه کارهایی حرام و چه کارهایی حلال هست. پس ما کاملا می دانیم گناه بد هست و حرام و نباید انجام دهیم. خوب آیا من می توانم تمامی این گناه هایی را که خدا گفته انجام نده , انجام ندهم ؟ معلوم هست که می شود , دقیقا از زمانی که خداوند به من بگویید اینها حرام هستند , من تا آخر عمر می توانم به هیچ کدام نزدیک نشوم و انجام ندهم. و می توانم برای هر کدام از حرام ها یک هیولا در ذهن خود بسازم. بگویم شراب خوردن یعنی ادرار خوردن و بگویم دروغ یعنی آتش خوردن. و به گفته های خودم ایمان داشته باشم. پس من باطن گناه برای خودم ساختم و بهش ایمان دارم.
      پس من از اول عمر تا اخر عمر انهایی که خدا گفته حرام هست انجام نمی دهم. دیگر گناهی نمانده که من ندانم و خدا نگفته باشد و انتظار داشته باشد من انجامش ندهم.
      پس من خیلی ساده شدم معصوم مطلق , همان چیزی که پیامبران شدند. غیر از این است ؟؟؟؟؟؟

      2- پیامبری که از کودکی خدا تفضل کرده معصومش کرده علم و اگاهی به گناه بهش داده ========= این دیگه مثل من هست ؟؟؟؟؟؟؟

      3- خدایی که علم دارد پیامبرش در بین مردم برترین هست و از او کسی بالاتر نمیزند ومیداند این پیامبر تا پایان عمر گناه نمیکند , دیگر عصمت مطلق به او دادن چیست ؟؟؟؟؟؟؟

      4- پیامبری که می تواند و توان دارد و اختیار دارد که مشرک شود و گناه کند , بهش می گید معصوم مطلق ؟؟؟؟ این اگر فردا روی لج بازی اومد گفت مشرک می شم تا دروغ خدا مشخص بشه بعد چه اتفاقی می افته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بابا( ببخشید بلانسبت معذرت می خوام اما ) از خوردن کثافت و نجاسات که دیگه بیشتر نداریم : من اگر لازم بشه خدا رو رسوا کنم , واسه یک بار هم که شده این کارو می کنم تا دروغ و نقص خدا واسه همه آشکار بشه.
      به نظر خودتوووون خدا میاد همچین ریسک بزرگی می کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟ به کسی که اختیار داره ؟؟؟؟؟؟
      اگر بگید خیر نمی کنه پس یعنی پیامبر اختیارش تعطیل شده است. و الا خدا آتو دست بنده هاش نمیده.
      ای بابا...
      برید سایت جناب مکارم شیرازی ببینید راجعبه اختیار و عصمت چه نوشته اند. انسان نمیدونه گریه کنه یا بخنده.
      اصلا عصمت مطلق با اختیار متضاد محض هستند.(شما میگید اون علم و باطن گناه نمیذاره - بگید ببینم اون چیه - اصلا وجود نداره همچین علو و اگاهی که جلوی انسان رو 100% بگیره از گناه).

      واسه خدا سخته یک جمله در قران بگه پیامبراش معصوم مطلق هستند و تمام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسئله به این مهمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بر عکس اومده یک سری گناه های عجیب غریب از این ها ذکر کرده !!!!!!!!!!!!!
      دیگه زبون قران مو درآورد از بس گفت بابا اینا فرشته نیستند , اینا بشر هستند , اینا مثل شما هستند , اینا از بین خودتون هستند , اینا اگر وحی بهشون میشه گفته میشه خداتون واحد هست و از این قبیل... بابا اینارو که جادو نمیکنند.

      بابا چه علم و اگاهی و باطن گناهی اخه :
      دیگه بالاتر از شیطان داریم ؟؟؟؟؟؟
      غیب رو دیده - با خدا صحبت کرده - به جهنم و بهشت و فرشته ها ایمان داره - می دونه کفر بد هست و هرکی کافر میشه شیطون ازش فرار می کنه - اما باز داره به کارش ادامه میده. و دقیقا داره میره وسط آتیش با اینکه کاملا میدونه اتیش و عذاب خدا چی هست.
      نمونه ی دیگه بلعم باعورا = آیات خدا رو ندیده بلکه بهش دادند , بعد از شیطان پیروی کرده.

      عُلَماءُ اُمَّتی أفضَلُ مِن أنبِیاءِ بَنی إسرائیل (1) بحار الانوار ج 35 ص 304 پاورقی

      این همان است که دنبالشیم اما باز دوستان , چون مخالف عصمت مطلق و ان شناخت اشتباه از انبیا هست می گویند این روایت دروغ است و سند ندارد. اصلا دروغ هم باشد, واقعا چقدر جمله ی صحیح و عقلانی است.

      5- دقیقا همین است... کسی که کل اسما رو بهش می دند دیگه ترک اولی هم نباید انجام بده , باید همش و همش اولی انجام بده و بس. دیگر برای این شخص ظلمنا انفسنا نباید معنی داشته باشد.خاسرین هم همینطور.
      شیطان قدم به قدم میاد. همین اول که به من نمیگه پاشو زنا کن. میگه اول چت کن بد تلفن بعد قرار , چشم باز می کنم کاری که نباید میشد شد.
      ترک اولی که اومد بعد مکروه میاد بعد معصیت میاد و بعد غیره...
      چون که صد آمد نود هم پیش ماست.
      راه فراری برای معصیت حضرت آدم ع پیدا نکردن جز اینکه بگند اقا جون اصلا شریعت اونجا نبوده.

      صد تا احتمال واسه جناب آدم ع وارد کردند که نمیدونم یادش رفته - شیطون قسم خورده - خیر خواه بوده - شریعت نبوده - ترک اولی بوده - ضرر دنیایی بوده نه آخرتی - آدم گول نخورده حوا گول خورده -به خودش ستم کرده - دوران آشنائى با تکالیف و امر و نهى پروردگار بوده - دوران شناختن دوست از دشمن و دوران دیدن نتیجه عصیان بوده - فهمیدن نتیجه مخالفت فرمان خدا، و قبول وسوسه هاى شیطان بوده - نهى ارشادى بوده و تکلیف نیست و مسئولیت نمى آورد و غیره... که مبادا بگویند یک کلام آدم ع معصیت کرده و خلاص.


      نوشته های جناب کریم عزیز :

      1-بنده عذر می خوام اینکه خداوند فرمود قل هوالله احد،بگو خدا یکتاست.تنها شامل پیامبر می شود وشامل دیگر مسلمانان نیست؟پس چرا روزی چندین مرتبه همین آیه را باید تکرار کنیم در حالی که خطابش به پیامبر است؟
      2-عزیز من خطاب به پیامبر از باب اینکه یک شخص است نمی باشد،که ای محمد(ص)چنین کن بلکه بعنوان یک پیامبر است وکار پیامبر ابلاغ معارف الهی به مردم است،پس شامل ما ودیگر انسانها نیز می شودوخطاب تنها به پیامبر نیست.
      3-لذا در مواردی که مورد خطاب نسبت به پیامبرمثل شرک تحقق ندارد شامل ما می شود.
      4-البته چون اختیار از پیامبر سلب نشده است واو با قدرت برانجام معصیت گناه نمی کند خطاب نسبت به او نیز بیهوده نمی باشد.
      5-ولی پیامبر قبل از بعثت امتحانات لازم را برای کسب این مقام شریف پشت سر نهاده است.

      پاسخ من :

      1- جناب کریم واقعا ممنون از پاسخ های روشنتون...!!!!
      معلوم هست که آیات قران کدامش عمومی است کدامش خصوصی است. کدامش مربوط به چه کسی است کدامش نیست. ( آنهایی که دیگه واضح هست).
      من که زنان پیامبر نمیشم . میشم ؟؟؟؟
      من که اگر به خدا دروغ ببندم شاهرگم زده نمیشه. میشه ؟؟؟؟
      من که نباید کل بدنم به جز صورت و مچ دستم پوشیده باشه. باید باشه ؟؟؟؟
      من زن هستم ؟؟؟؟
      ای بابا...
      معلوم هست بعضی آیات خطاب به پیامبر است راجعبه جنگ یا فرعون یا موسی یا لقمان و غیره که دیگران هم می توانند از انها استفاده کنند.
      اما بعضی از آیات خاص هستند و دقیقا مخاطبش معلوم هست , هرچند که می شود از آن نیز پند و عبرت گرفت. نه اینکه بیاید بگید مطلقا منظورش دیگری است و خود پیامبر نیست. ای بابا.

      2- در قران بعضی از موارد شامل ما نمی شود.

      3- اگر مخاطب پیامبر هست , دقیقا با پیامبر هست و البته مومنان هم حساب کار دستشون میاد.

      4- دقیقا با مسئله ی عصمت مطلق شما , خطاب به پیامبر 100 % بیهوده که نه مضحک هست.(نپیچونید اینقدر تو رو خدا = عصمت مطلق یعنی کسی که هرگز گناه نمیکند , بخواهد هم نمیتونه , نگید علم داره آگاهی و این چیزا خودشم بکشه نمیتونه و نباید گناه کنه - یعنی اختیار تعطیل هست.).

      5- شما و شیعه که معتقد هستند از کودکی پیامبران معصوم هستند تا پایان عمر. دیگر کدوم امتحان ؟؟؟ به طور واضح بالا جواب داده شد و سوال شد جواب بدید لطفا.

      نوشته های جناب کریم عزیز :

      خیلی عذر می خوام این مثال را دوباره ذکر می کنم،آیا کسی که زشتی نزدیکی با خواهر ومادررا می داند ولی باز در آیات وروایات اورا از این کار نهی می کنند این نهی بی خود است؟اکثریت مردم چنین کاری نمی کنند مخصوصا مسلمانان ولی باز نهی می شوند چون اختیاراز آنها سلب نشده وبا داشتن اختیار دست به این امر قبیح نمی زنند.

      پاسخ من :

      ما چه گفتیم شما چه پاسخ دادید...........................
      شما می گویید پیامبران باطن گناه را می بینند. یعنی مثلا غیبت را گوشت مرده واقعی در حال خوردن میبینند , خوردن مال یتیم را اتش میبینند , دروغ را نمیدانم آب لجن میبینند , زنان نامحرم آرایش کرده را هیولا می بینند و غیره...
      خوب بنده این ها رو اینطوری نمیبینم.
      این پیامبران که از ابتدای کودکی این چنین حالتی دارند مثل من هستندد ؟؟؟؟
      اگر با امتحانات خدا , به این مقام رسیده اند , خوب منم میتوانم برسم. پس منم معصوم مطلق شدم دیگه نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ماجرای جناب موسی هم که زبانمان مو دراورد بذاریم واسه بعدا...
      جناب کریم لطفا ار بالا به پایین دونه دونه پاسخ بفرمایید... واضح و روشن.
      ممنون
      موفق باشید
      ویرایش توسط BaghiatoSalam : ۱۳۹۱/۱۰/۰۴ در ساعت 08:02 AM
      کِی جهـــــــان را عاقلان مملو بـــــــود از متقین؟ _______ در غدیر و کربلا , قرآن و یا در اسکدین
      این درست است طفره رفتن, قفل مطلب, حذف آن؟_______ چون نباشد پاسخی مردانه زین مردانِ دین
      (البته در اسکدین متقین و پاسخگوی منصف و واقعی نیز وجود دارد)
      ( يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ آمِنُواْ بِاللّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ(136 نساء))
      (ای کسانی که ایمان آوردید , ( واقعا ) ایمان بیارید به خدا و رسولش و کتاب)

    صفحه 14 از 22 نخستنخست ... 41213141516 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •