• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
    1. #1
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۸
      نوشته : 21 صلوات : 167
      مورد صلوات: 117 در 21
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      منتظر منجی آنلاین نیست.

      چرا خوردن مشروب در اسلام حرام است؟




      چرا خوردن مشروب در اسلام حرام است؟

    2.  

    3. #2
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,806 صلوات : 16,157
      مورد صلوات: 23,076 در 3,702
      حضور : 2 روز 17 ساعت 45 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      با سلام

      این که چرا حرام است دلیل اش را نمی دانیم و ما تعبدا ایهنا را قبول می کنیم و انچه که در این زمینه کفته می شود علت حرمت نیست زیرا علت حرمت را کسی نمی داند و بعضا حکمت هایی برای احکام ذکر می کنند

      این را که می گوییم نمی دانیم خرده نکیرید که چرا دلیل کاری را که نمی دانید انجام نمی دهید خیر مابرای انجام ندادن و یا انجام دادن افعال و احکام اسلام دلیل داریم و ان این که از منابع موثقی این احکام صادر شده است و دلیل برای موثق بودن و معتبر بودن منبع احکام داریم

      در مورد شراب هم:

      اسلام هر چه که باعث زایل شدن عقل شود را حرام دانسته و مرتکبین به ان را نهی کرده است عقل پیامبر درون انسان است که هیچ وقت نباید زایل شود

    4. #3
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۸
      نوشته : 186 صلوات : 54
      مورد صلوات: 659 در 172
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      Netuser آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط مسافر نمایش پست ها
      چرا خوردن مشروب در اسلام حرام است؟

      سوای موردی که جناب طاها به آن اشاره کردند ( زائل شدن عقل ) ، الکل برای بدن انسان زیان بار است . حتی در مواردی که امروزه به منافعی از مشروبات الکلی اشاره می شود ، کسی نتوانسته منکر زیان های آن شود . در حقیقت این همان جایی است که به نص قرآن می رسیم که فرموده است :

      فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا

      در آن گناهی بزرگ است ، و منافعی برای مردم ، اما گناه آن بیش از سود آن است .

    5. صلوات ها 3 : گل نرگس,صدیق,طاها
    6. #4
      کارشناس پاسخگوی فلسفه و کلام
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 2,476 صلوات : 9,876
      مورد صلوات: 10,101 در 2,232
      حضور : 10 روز 19 ساعت 11 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدیق آنلاین نیست.

      راهنما دلایل حرمت مشروبات الکلى




      نقل قول نوشته اصلی توسط مسافر نمایش پست ها
      چرا خوردن مشروب در اسلام حرام است؟
      مشروبات الکلى بر خلاف بسیارى از منکرات، به پنج دلیل از محرّمات و خبائث شمرده مى شود:

      دلیل اول - کتاب (قرآن)
      در قرآن کریم آیات فراوانى وجود دارد که حرمت مشروبات الکلى را به زبان کنایه و یا موردى بیان مى کند، ولى ما به صریح ترین آنها مى پردازیم:

      1 - «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛(1) تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستى و یا سنگ هایى که براى قربانى نصب شده و چوبه هاى قرعه (براى کشف امور غیبى)، پلیدى از کارهاى شیطان است، از آن دورى گزینید، شاید رستگار شوید.»

      2 - «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فى الخمر و المیسر...؛(2) شیطان مى خواهد کینه توزى و دشمنى را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهاى داخلى را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمى دارید.»

      3 - «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛(3) تو را از شراب و قمار مى پرسند، بگو: در آن دو گناهى بزرگ است و سودهایى براى مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است.»(4)

      دلیل دوم - احادیث نبوى و علوى (سنت)
      در مجامع شیعه و سنّى، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (ص) ده گروه را لعنت کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در شراب سازى دخالت دارند: 1 - کسى که درخت انگور را به نیت شراب غرس کند؛ 2 - آن که بدین قصد از درخت تاک پاسدارى نماید؛ 3 - خریدار مشروبات؛ 4 - فروشنده آن؛ 5 - کسى که مى نوشد؛ 6 - کاسبى که از شراب فروشى پولى به دست مى آورد؛ 7 - فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن شراب؛ 8 - افرادى که مشروبات را حمل و نقل مى کنند؛ 9 - تحویل گیرنده آن؛ 10 - ساقى یا کسى که شراب براى دیگرى مى برد.(5)

      در اسلام هیچ گناهى تا این حد نکوهیده نشده است. پیامبر (ص) به حضرت على (ع) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه اى جمع کنند، کلید آن شراب است.»(6)

      امام على (ع) مى فرماید: «خداوند شراب و مى گسارى را براى سلامت عقل حرام کرده است.»(7)

      امام صادق (ع) نیز فرمود: «اگر کسى دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.»(8)

      دلیل سوم - عقل

      برخى از عقلاى جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین عقلى و علمى و بلکه مشاهدات حسى معتقدند الکلِ مسکِر انسان را از حالت عادى خارج مى سازد و براى مدت زمانى او را در مستى و بى خبرى نگه مى دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آورى از وى امکان صدور مى یابد.

      دلیل چهارم - اجماع
      به اجماع فقهاى شیعه و سنّى، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینى مشروبات را حتى به نام دارو نیز تجویز نمى کنند، چرا که خداوند متعال شفایى در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامى براى شراب خوار اجراى حد شرعى (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند.

      دلیل پنجم - علوم طبیعى (علم پزشکى)(9)
      از نظر علم پزشکى نیز حرمت شراب، محرز است، زیرا کتاب هاى متعددى درباره زیان هاى آن از سوى پزشکان دل سوز نوشته شده است. در این جا یکى از جامع ترین و به روزترین کتاب هایى را که جمعى از پزشکان در تدوین و یا تصدیق بر آن کوشیده اند، منبع قرار مى دهیم و نکاتى را از آن استخراج مى کنیم.

      هر چند اصطلاح الکلیسم به طور گسترده در محاورات روزمره استعمال مى شود، اما مفهوم آن براى استفاده بالینى بیش از حد وسیع است. مى توان به مصرف بیش از حد الکل، وابستگى (اعتیاد) به الکل یا آسیب ناشى از مصرف بیش از حد الکلیسم اطلاق کرد. در بعضى منابع علمى دیگر گفته شده است: الکلیسم به مفهوم اعتیاد به الکل، توصیف و مشخص مى گردد.(10)

      موفق باشید ...


      پاورقی___________________________

      1) مائده (5) آیه 90.

      2) همان، آیه 91.

      3) بقره (2) آیه 219.

      4) زمخشرى مى نویسد: درباره حرمت شراب سه آیه نازل شده است: 1- یسئلونک عن الخمر و المیسر». پس از نزول آیه، برخى از مسلمان ها شراب را ترک کردند و برخى ترک نکردند. مردى شراب آشامید و به نماز ایستاد و هذیان گفت، آیه «یا ایها الذین آمنوا لا تقربوا الصلوة و انتم سکارى» نازل شد، اما عده زیادى از مسلمان ها از جمله عمر بن خطاب به شراب خوردن ادامه دادند. در این ایام، عمر در حال مستى استخوان فک شترى را برداشت و بر فرق عبد الرحمن بن عوف کوبید و سر او را شکست. سپس نشست و شروع کرد با اشعار اسود بن یغفر نوحه سرایى کردن و بر کشتگان بدر گریستن. این داستان به گوش پیغمبر رسید، چنان به خشم آمد و با سرعت حرکت مى کرد که ردایش به زمین کشیده مى شد. وقتى به عمر رسید، دست بلند کرد تا او را با چیزى که در دست داشت بزند. عمر گفت: پناه مى برم به خدا از غضب خدا و رسولش. پیامبر آرام گرفت. آن گاه این آیه نازل شد: «انما یرید الشیطان ان یوقع بینهم العداوة و البغضاء و... فهل انتم منتهون». عمر گفت: آرى منتهى شدیم و دست از این عمل برداشتم: ربیع الابرار و نصوص الاخبار، ج 4، ص 53 - 51.

      5) فروع کافى، چاپ جدید، ج 6، ص 430 - 429.

      6) وسائل الشیعه، ج 17، ص 271.

      7) نهج البلاغه، حکمت 252.

      8) وسائل الشیعه، ج 17، ص 249.

      9) منظور از علوم طبیعى، استنتاجاتى است که متفکران از آن دارند. هنگامى که علم خطرات و مضرّات شراب را کشف مى کند، عقل حرمت آن را اعلام مى دارد.

      10) على اصغر اکبرى، اثرات مشروبات الکلى از دیدگاه دانش پزشکى و دانشمندان غرب، ص 20 - 19، بنقل از پایگاه حوزه نت.


      ویرایش توسط صدیق : ۱۳۸۸/۱۰/۲۰ در ساعت 01:46 PM دلیل: فونت

    7. صلوات ها 4 : گل نرگس,سلیم,شفا,طاها
    8. #5
      پاسخ یار انجمن کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 2,606 صلوات : 41
      مورد صلوات: 10,582 در 2,342
      حضور : 9 ساعت 13 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گمنام آنلاین نیست.



      یکی از گناهان کبیره از نظر دین اسلام خوردن مشروبات الکلی مییاشد که در این جا به برخی مضرت جسمانی مشروبات الکلی که با طب نوین به اثبات رسیده است اشاره می کنیم :
      زیانهای الکل بر مغز و اعصاب :
      اثر اصلی عمده و کوتاه مدت الکل بر سیستم اعصاب مرکزی است.

      مصرف نوشابه های الکلی در ابتدا موجب نوعی آرامش و رها شدن کاذب و افراطی می گردد. ولی پس از مدتی اثرات واقعی آن از جمله : ناهماهنگی در حرکات عضلات، اختلال در تصمیم گیری آسیب اعمال حرکاتی و مهارتی کندی واکنش و فعالیتهای دماغی و فکری تشدید حالت تهاجمی و پرخاشگری درهم و برهم حرف زدن سوزش قلب پرحرفی دوتا دیدن اشیا و افراد و افزایش ادرار میباشد.
      شایع ترین اختلال سیستم عصبی در الکلیسم مزمن آسیب قرنیه و اعصاب چشم است.
      2- زیان های الکل بر استخوانها :
      بررسی گروهی از پژوهشگران نشان داده است که مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوانها می شود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد.
      پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوانها میشود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد.
      پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی به تدریج مانع کار بافتهای استخوان ساز میشود و در ظی چند سال استخوانها صدمه می بینند و همچنین مصرف این مشروبات سبب کشیدگی تاندونها می گردد.
      کلیه :
      یکی از اطبا معروف انگلیس می گوید : اشخاصی که مبتلا به امراض کلیه می شوند 5/87درصد آن به واسطه مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی میزان ادرار را زیاد کرده و سبب تورم بعضی اعضا چون شکم و پاها و پلک های چشم می گردد.
      گردن :
      در اثر استعمال الکل و مخصوصا آب جو گاهی پی گردن زیاد و محتاج به عمل جراحی میگردد.
      تاثیر مشروبات الکلی بر کبد :
      کسانی که به طور مزمن الکل مصرف می کنند در معرض خطر بالای نارسایی کلیه و کبد هستند
      moonshine می تواند برای کلیع شما بسیار مضر باشد زیرا حاوی سرب است و این عنصر برای کلیه ها مسمومیت زاست.
      از کارهای مهم کبد تجزیه و خنثی کردن سمومی است که به داخل آن راه پیدا میکند اما متاسفانه در برابر سم الکل اثری ندارد و این الکل است که قدرت تحریک خود را روی کبد نیز اعمال می کند.
      تاثیر مشروبات الکلی بر گردش خون : متخصصان می گویند الکل به همان شکل خالص، بدون آنکه تغییر ماهیت دهد وارد خون می شود و دستگاه گردش خون در معرض آسیب آن قرار می گیرد. گلبول های سفید خون را که به منزله سربازان مدافع بدن در مقابل میک روب ها نابود می باشند را از بین می برند و هموگلوبین خون را که محتوای آهن می باشد نابود و بدن را دچار کم خونی عجیبی مینماید.
      مشروبات الکلی باعث اختلال در هضم غذا :
      الکل مواد غذایی را سفت و سخت می سازد چنانچه اگر گوشتی را در مقداری الکل بیاندازیم مانند چرم میشود و در این حالت معلوم است که چه به سر معده می آید به علاوه الکل شیرهای معده را کم و نامرتب و فاسد می سازد و اجازه نمی دهد روی غذا تاثیر کند و غذای هضم نشده سربار معده میماند همچنین الکل اشتها را ازبین می برد.
      مشروبات الکلی عامل جنون است، آمار دقیق تیمارستان ها نشان می دهد که تکثر دیوانگان کسانی هستند که سالهای دراز عمر خود را با میخوارگی و مستی بسر برده اند به موجب یک آمار در یک خانواده در آمریکا هفت نفرشان ابله و احمق بودند که پدر و مادرشان الکلی بوده اند.
      دکتر پارکر که یکی از دکترهای مشهور نیویورک به شمار می رود گفته است که نصف حوادث دیوانگی و سفاهت به واسطه مشروبات است.
      طبق آماری که در سال 1902 میلادی در انگلستان گرفته شده بود افرادی که در اثر خوردن مشروبات الکلی مبتلا به جنون و دیوانگی گردیده اند به این ترتیب است :
      2249 نفر مرد و 976 نفر زن.
      طبق تحقیقات در انگلستان دانشمندانبه این نتیجه رسیده اند که تقریبا 95 درصد از دیوانگی افراد جامعه در انگلیس به علت اعتیاد به الکل است. (البته ذکر این نکته به جاست که در دین مبین اسلام حتی خوردن یک جرعه شراب هم حرام میباشد)
      اما رضا (علیه السلام)فرمودند : خدای عزوجل شراب را حرام فرمود : زیرا شراب تباهی می آورد، عقل شرابخواران را دگر گون می سازد و آنان را به انکار خداوند عزوجل و دروغ و تهمت بستن به او و پیامبرش وا می دارد و دیگر اعمالی چون تبهکاری و قتل که از شرابخواران سر می زند.
      ضررهای مشروب بر سایر اعضا :
      مشروب نه تنها دستگاه گردش خون بلکه تمام اعضا بدن را به افت الکل دچار می کند و شراب خوار را به سو هاضمه ، تشنج معده، شکم درد، و استفراغ و آسیب معده و ضایعات نوسوج مغزی و ناراحتی های قلبی از جمله اریتمی و تاکیکاردی، گرفتار می کند. پزوهشگران می گویند مصرف زیاد الکل موجب فلج شدن فعالیتهای مغزی و دستگاه تنفس و در نتیجه مرگ می گردد.
      مضرات مشروب بر نوزاد و جنین
      امروزه آمار نشان می دهد مرگ کودکانی که والدین آنها مشروبات الکلی می نوشند بیشتر از سایر کودکان است که بر اثر سایر امراض از بین می روند و اطفالی که از پدران شراب خوار به وجود می آیند غالبا ضعیف علیل و غالبا به تشنج های شدید مبتلایند و قدرت دفاعی آنها در مبارزه با مشکلات زندگی ناچیز است و در برابر عفونت های مختلف بسیار حساسند، نقص بدنی انحراف ستون فقرات کر و لالی عوارض ناشی از غده تیروئید و همچنین ضایعات مغزی مانند عقب ماندگی رشد نکردن ماهیچه ها دیوانگی های حاد و غیره در آنان فراوان دیده می شود.

      قال رسول الله (ص ): الخمر ام الخبائب(21)
      مردى به على (ع ) گفت به نظر شما معصیتشراب خورى از زنا و دزدى بیشتر است ؟ فرمود آرى ، زیرا زناکار ممکن است به همینگناه اکتفا کند، خود را بگناه دیگر آلوده نسازد ولى شراب خوار با آنکه به یک گناهآلوده شده به گناهان دیگرى نیز مانند زنا، دزدى ، آدم کشى و ترک نماز.... آلودهخواهد شد.
      قیل لامیر المومنین (ع ) انک تزعم ان شرب الخمراشد من الزنا و السرقة ؟ فقال (ع ) نعم ، ان صاحب الزنا لعله لا یعدوه الى غیره وان شارب الخمر اذا شرب الخمر زنى و سرق و قتل النفس التى حرم الله عزوجل و ترکالصلوة(22)
      زیانهاى شراب منحصر به جنبه هاىبهداشتى نیست بلکه از جنبه هاى معنوى و اجتماعى قابل توجه است .
      مردى از امامپنجم (ع ) علت حرام شدن شراب را سؤ ال مى کرد. آنحضرت اینطور فرمودند:
      ان مدمن الخمر کعابد و ثن و یورثه الارتعاش ، و یهدم مروءته ، وتحمله على التجسر على المحارم ، منسفک الدماء و رکوب الزنا، حتى لایومن اذا سکر انیثبت على حرمه ، وهو لا یعقل ذلک ، و الخمر لا تزید شاربها الا کل شر(23)
      دائم الخمر مانند بت پرست است شراببرایش رعشه بدن پدید مى آورد، مردانگى و انصاف و مروتش را نابود مى کند تشراب استکه که شراب خوار را وادار بر جسارت بر نزدیکان و اقوام و خویشان و خون ریزى و زنامینماید حتى از زناى با محارم ایمن نمى تواند بود او پس از مستى این کار را بى توجهانجام مى دهد و خلاصه شراب وادار کننده به هر نوع شر و اعمال ضد انسانى است .
      دراین روایت به یک قسمت از ضررهاى الک از نظر جنبه هاى جسمانى ، اخلاقى ، و اجتماعىتصریح شده است دانشمندان تعداد امراضى را که عامل اصلى آنها شراب و عرق است تقریبا 11 نوع شمرده اند.
      1 -
      امراض معدى :
      الف - ((گاستریت))ساده و مزمن کهبالاخره به ضعف و نابودى قوا منجر مى شود.
      ب - ((فلگمن معده))
      ج - ((انتتریت))سخت و اغلب((اسفلگیت))دل دردهاى مختلف ودرد معده که بیشتر در وقت اعتیاد به وقوع مى رسد و درد دل هاى دایمى اثر دیگر آن درمعده اتساع معدى است که گاهى چنان این عضو را بزرگ مى کند که مانند کیسه اى شده وپنج برابر موقع عادى گنجایش پیدا میکند یعنى ممکن است ده تا 12 لیتر آب بیشتر جابگیرد.
      بطور کلى الکل باعث التهاب جهاز هاضمه مى شود، در روده ها نیز تاءثیر سختنمود، باعث خراشیدگى جدار آنها، و دفع خون ، و ضعیف ساختن قوا میشود، و بالاخرهاسهال سخت تولید مى کند، و گاهى نیز یبوست مى آورد در اثر استعمال نوشابه((قولون)) (روده بزرگ ) لطمهدیده ، یبوست و لینت پشت سر هم به وجود مى آورد.
      الکل زبان را ضخیم و سخت مى کندو سلولهاى مخصوص ذائقه را ضعیف و بالاخره محو مى نماید، بطوریکه شخص دائم الخمردیگر طعم غذاها را درست حس نمى کند، و این خود یکى از علل بى اشتهایى در شخص الکىمى باشد و بیشتر از همه باعث خرابى دستگاه هاضمه مى شود.
      الکل ، شیره هاى دهان (بزاق ) و شیره هاى معدى و سایر شیره هاى بدن را کم کرده از بین مى برد.
      2 -
      امراض دستگاه تنفس
      الکل از بزرگترین علل ابتلاى بهمرض سل ، مى باشد ریه ها در اثر الکل تورم یافته ؛ لکه هاى بنفش یا سفیدى روى آنهاظاهر مى گردد، و لخته هاى خون در خلط شرابخوار ظاهر میشود که نتیجه خرابى ریه است ،شرابخوار هر صبح در رختخواب مدتى سرفه مى کند خود مى اندازد و گاهى لخته هاى خون یاصفراء به حال تهوع از دهانش بیرون مى آید و بدون استثنا در اشخاص الکلى عمل تنفسسخت و پر زحمت است .
      3 -
      گردشخون
      در اثر شراب مواداصلى خون از جمله فیبرین و گلبولهاى قرمز و غیره خیلى کم شده و از دست رفته ، مایعخون ، آهکى و خراب شده است ، چون خون فاسد شود کلیه بدن دچار اختلال و کم غذایى وضعف مى گردد، گلبولهاى سرخ و سفید را از بین برده شخص را آماده براى سکته مىنماید.
      هر نوع نوشابه الکلى ؛ از جمله آبجون ، رگها را سخت و شکننده مى کند ومرونت یا ارتجاع آنها را از دست مى دهد و موجب مى شود در در اثر جزئى فشار مانندعصبانیت ، کار زیاد، سرما، یا گرماى فوق العاده پاره شده و سکته ناقص یا کامل بوجودآورد؛ عروق در اثر الکل ، تصلب و شریان ، تکلس پیدا مى کند.
      4 -
      امراض قلب
      در نتیجه خرابى خون ، عمل قلبمختل شده کم کم چربى و پیه دور آنرا مى گیرد، و آن را سنگین و بزرگ مى کند، و چونقلب در حین ضربان ، با قوت حرکت مى کند سنگینى مزبور موجب کندى حرکت و نامرتبى مىگردد، و روى این اصل نبض اشخاص الکلى ، آهسته و نامرتب مى زند.
      5 -
      بیماریهاى عصبى
      الکل وضع اعصاب را فلج مى سازداعصاب آخذ، و محرکه ضعیف شده ، فلج و رعشه پیدا مى کند، در تمام بدن حالت خارشى بهوجود مى آید و الکى بدون سبب احساس حرارت مى کند، بدنش مخصوصا دستها و سر، مى لرزدسخنش نامفهوم و بى معنى مى شود، و علائم روحى ، عصبانیت ، حالت قیافه حیوانى ، ترسو سردرد، در او به وجود مى آید.
      در اثر ضعیف شدن اعصاب ، در معرض برخى امراضعصبى ، واقع مى شود، و راه براى سکته و خونریزى باز مى گردد.
      الکل در اثر داخلکردن((اسید اوریک))درخون تولید درد اعصاب و رماتیسم مى کند.

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۲/۱۰/۱۷, 12:04 AM : 2

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •