• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 3 از 6 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 58
    1. #21
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۹۰
      نوشته : 1,376 صلوات : 31,191
      مورد صلوات: 11,090 در 1,344
      حضور : 1 روز 4 ساعت 6 دقیقه
      دریافت : 245 آپلود : 28
      گالری : 423 وبلاگ : 0
      حاج علی آنلاین نیست.



      اگر افراط در نوشیدن شراب موجب مستی می باشد پس این فقرات از کتاب مقدس خودتان را از مطلق نوشیدن شراب مذمت و عیبجویی می کند و نه از افراط و پرخوری در نوشیدن آن چه می گویید:

      « آنگاه خداوند به هارون گفت: وقتی به خیمه عبادت می روید، هرگز شراب یا مشروبات مست کننده دیگر ننوشید مبادا بمیرید. این قانونی است دائمی برای تو و پسرانت و تمام نسل های آینده ات. شما باید فرق بین مقدس و نامقدس و نجس و طاهر را تشخیص دهید . . . »


      سفر لاویان، باب 10، شماره های 8 تا 11

      در عبارت فوق بیان نشده است اگر کمی شراب بنوشید مانعی ندارد بلکه به طور مطلق از نوشیدن شراب و هر مایع مست کننده دیگر نهی شده است

      و این نهی فقط مختص به جناب هارون نبوده بلکه برای همه نسلها حرام است.

      از عبارت فوق، درباره نوشیدن شراب و مسکر ، این نتایج به دست می آید:

      1- حرام ابدی

      2- عملی غیر مقدس

      3- نوشیدن مایعی نجس

      4- نوشیدن شراب و مسکر، عامل مردن



      جناب سینا!
      ما منتظر پاسخ هستیم


      با احترام

      یا علی


      قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:


      یا علی من اتبعک نجی

      یا علی پیرو تو یافت نجات




    2. صلوات ها 2 : كبوتر حرم,اکسیر
    3. #22
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
      با سلام
      جناب رضا از کجا فهمیدید کشیش های لندن همجنس باز هستند؟؟؟ ایا با انان حشر و نشر دارید؟؟؟
      بی ادبی شما را به حساب مسلمانان نمی گذارم بلکه رفتار و بی عفتی پدر و مادرتان که شما را تربیت کرده اند
      جناب crazy
      شراب محصولی است از میوه انگور که بر اثر تخمیر ایجاد میشود - و در طول تاریختوسط انسان کشف و مورد استفاده قرار گرفته - چه به عنوان دارو و چه به عنوان ضدعفونی کننده زخم و چه به عنوان بخشی در رزیم غذایی مردم
      استفاده مفرط از هر محصولی مضر است و البته شراب سکر اوری ان در قبال بقیه مشروبات الکلی بسیار کم است با این حال افراط در ان موجب از دست رفتن عنان و کنترل ادم است و در مسیحیت نیز شدیدا با ان برخورد شده است -
      اما ایا مقصر شراب است یا ادم شرابخوار - این وسط تقصیر مسیحیت چیست که شما مسلمین حد اعتدال را رعایت نمیکیند؟؟

      شراب در همه شرايع حرام بوده است‏
      در كافى و تهذيب به اسناد خود از امام ابى جعفر (ع) نقل مى‏كنند كه فرمود:
      خداى تعالى هيچ پيغمبرى را مبعوث نفرمود مگر اينكه در علمش گذشته بود كه وقتى دين او كامل شود كمال دين او مستلزم تحريم شراب خواهد بود، و هميشه شراب حرام بوده است، چيزى كه هست طرز تحريم در بين مردم در شريعت هر پيغمبرى نسبت به اول بعثت و آخر آن مختلف بوده، اول بطور ملايم سپس بطور جزم و قطع، چون اگر از همان بار اول آن را تحريم مى‏كردند، و شدت عمل بخرج مى‏دادند مردم زير بار نرفته و بطور كلى رشته را پاره مى‏كردند، و نيز حضرت ابى جعفر (ع) فرمود: كسى بقدر خداى تعالى در رفتار خود رعايت رفق و مدارا را نمى‏كند، و اين هم از رفق خداى تعالى است كه تكليف را به تدريج و به ملايمت در بين بندگان خود اجرا مى‏نمايد، چون مى‏داند اگر يكباره تكليف را بدوش آنان بگذارد هلاك و گمراه مى‏شوند. «2»
      و در كافى به سند خود از عمرو بن شمر از ابى جعفر (ع) نقل مى‏كند كه فرمود: وقتى خداى تعالى آيه" إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَيْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ" را نازل فرمود، اشخاصى خدمت رسول اللَّه (ص) عرض كردند: يا رسول خدا (ص)" ميسر" چيست؟ حضرت فرمود: هر چيزى كه با آن قمار شود حتى كعب‏ها «3»، و گردو پرسيدند" انصاب" چيست؟ حضرت فرمود: آنچه كه براى ‏بت‏ها قربانى شود. پرسيدند" ازلام" چيست؟ حضرت فرمود: همان تير چوب‏هايى كه با آن قرعه مى‏انداختند. «4»
      و در كافى به سند خود از عطاء بن يسار از ابى جعفر (ع) نقل مى‏كند كه فرمود: رسول اللَّه (ص) فرموده است: هر مسكرى حرام و هر مسكرى خمر است. «5»
      مؤلف: اين روايت از طرق اهل سنت از عبد اللَّه بن عمر از رسول اللَّه (ص) نقل شده، و لفظ آن چنين است: هر مسكرى خمر و هر خمرى حرام است و بيهقى و ديگران آن را نقل كرده‏اند «6» و از طريق ائمه اهل بيت (ع) نقل اين روايت كه: هر مسكرى حرام و هر چيزى كه با آن قمار شود ميسر است، به حد استفاضه رسيده است.
      و در تفسير عياشى از ابى الصباح از امام صادق (ع) نقل شده كه فرمود: من از آن جناب از" نبيذ" و" خمر" پرسيدم كه آيا هر دو به يك منزلت و هر دو حرامند؟ فرمود: نه، نبيذ به منزله خمر نيست، زيرا خداى تعالى خمر را حرام كرده چه كم باشد و چه زياد، كما اينكه ميته و خون و گوشت خوك كم و زيادش را حرام نموده، و رسول اللَّه (ص) از هر مشروبى مسكرش را تحريم كرده، و البته هر چه را كه رسول اللَّه (ص) تحريم كند خدا تحريم كرده است «7».
      و در كافى و تهذيب به اسناد خود از امام موسى بن جعفر (ع) نقل كرده كه فرمود: خداى تعالى شراب را حرام نكرده از جهت اينكه با اسم آن دشمن است، بلكه آن را تحريم فرموده براى خاطر آثار سوء و عاقبت وخيم آن، بنا بر اين هر چيزى كه در اثر و عاقبت سوء با آن شريك باشد آن هم خمر و حرام است «8» «9».
      و در روايت ديگرى است كه هر چيزى كه كار خمر را بكند خمر است «10».
      مؤلف: اخبار در حرمت خمر و ميسر از طريق شيعه و سنى از حد شمار بيرون است، اگر كسى بخواهد به همه آنها اطلاع پيدا كند بايد به كتب حديث مراجعه نمايد.
      *************************************
      (1) الدر المنثور ج 2 ص 2 ح 1. (2) كافى ج 6 ص 395 ح 3 تهذيب الاحكام ج 9 ص 102 ح 178.
      (3) استخوانى است كه قمار بازان با آن قمار مى‏كنند و در فارسى قاپ ناميده مى‏شود.
      (4) كافى ج 5 ص 122 ح 1. [.....]
      (5) كافى ج 6 ص 408 ح 3.
      (6) سنن بيهقى ج 8 ص 288.
      (7) تفسير عياشى ج 1 ص 340 ح 184. (8) كافى ج 6 ص 412 ح 1.
      (9) تهذيب ج 9 ص 112 ح 221.
      (10) كافى ج 6 ص 412 ح 2.

      ___________________________

      ترجمه الميزان، ج‏6، ص: 202
      ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۶/۱۳ در ساعت 03:52 AM
      "

    4. صلوات ها 2 : اکسیر,حاج علی
    5. #23
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      حرمت شراب در كيش موسوى‏
      حقير چنين مى‏دانم كه علت آنكه يهود تا حال بر يهوديت باقى مانده‏اند، خوردن شراب است. اين شراب حرام نجس را مى‏خورند، كيف بر سر ايشان مى‏زند ديگر بفكر خود نمى‏أفتند. هر چند كه در ظاهر توراة و در باطن آن منع شده از شراب، و بسيارى از أنبياء مذمت از براى خوردن شراب كرده‏اند، و شراب را خداوند در بعض از كتب أنبياء با بت‏پرستى و نجاسات برابر گرفته چنانچه در سابق ذكر شد ...
      مدارك حرمت شراب:
      فصل 13 از كتاب قضاة از أول فصل الى آخر آن ...
      توراة سفر لاويان 10: 8 و 9.
      كتاب عاموص 6: 6.
      كتاب شعيا 5: 11- 22 و نيز 28: 7- 9.
      كتاب يرمياه 13: 12- 14.
      كتاب ناحوم 1: 10.
      كتاب هوشع 3: 1 و نيز 4: 11 و نيز 4: 18.
      كتاب أمثال سليمان 21: 17 و نيز 23: 19- 21 و نيز 23: 29- 35 و نيز 31: 4 و 5.
      اين جماعت بدبخت و بى‏عاقبت از براى خوردن شراب قرار داد كرده‏اند كه بدون شراب هيچ أمرى از ايشان صورت پذير نيست و در هنگام عقد و نكاح و ختنه كردن و عيدها و شنبه‏ها تا در اين أوقات پياله شراب را يكى از ايشان بدست نگيرد و دعاء بر آن نخواند و مردم را از آن شراب قدرى نچشاند هيچ أمرى از ايشان درست نيست (كتاب منقول الرضائى ص 159- 170 بخلاصه).(1)


      در انجيل يوحنا آمده است:
      مسيح روزى در يك جشن عروسى شركت نمود، اتفاقا شرابشان تمام گرديده بود مسيح از راه اعجاز براى آنان شش خمره شراب درست كرد. «1» باز در انجيل آمده است كه مسيح شراب مى‏خورد و در خوردن شراب زياده‏روى مى‏نمود. «2»
      حاشا از اين افتراها و نسبت‏ هاى ناروا كه مقام پاك مسيح از اين بهتان عظيم به دور است، گذشته از اين‏ها، در كتب عهدين خوردن شراب صريحا ممنوع و تحريم شده است.
      چنانچه: در تورات چنين آمده است كه خداوند به هارون گفت:
      تو و فرزندانت كه وارد «خيمه اجتماع» گرديديد، هرگز لب به شراب و هيچ مست‏كننده‏اى نزنيد تا مرگ و نيستى شما را فرا نگيرد، اين يك حكم دائمى است كه در تمام قرون و اعصار و در ميان تمام نسل‏هاى آينده شما حكومت دارد تا زشت و زيبا و پاك و ناپاك را از هم تشخيص دهيد. «3»
      و در انجيل لوقا نيز در مدح يوحناى معمدان چنين آمده است كه:
      وى در پيشگاه پروردگار مقام بلندى را داراست و هرگز لب به شراب و هيچ مست كننده‏اى نمى‏زند. «4»
      در كتب عهدين دلايل و شواهد فراوانى بر حرمت شراب وجود دارد. با اين حال چگونه در انجيل نسبت شراب خوردن به عيساى مسيح، آن پيامبر پاك و معصوم الهى داده شده است؟!(2)
      ********************************
      (1) انجيل يوحنا، باب 2.
      (2) متى، باب 11 لوقا، باب 7. [.....]
      (3) تورات، سفر لاويان، باب 10.
      (4) لوقا، باب 1.
      ______________________________

      1- حجة التفاسير و بلاغ الإكسير، جلددوم‏تعليقه، ص: 385
      2-بيان درمسائل قرآن، ص: 87
      ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۶/۱۳ در ساعت 04:02 AM
      "

    6. #24
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      اثرات مرگبار شراب و قمار گرچه در ذيل آيه 219 بقره جلد دوم تفسير نمونه صفحه 74 تا 79 بحثهاى فشرده‏اى پيرامون ضررهاى اين دو بلاى اجتماعى ذكر شده است، ولى در اينجا نيز براى تاكيد مطلب- به عنوان اقتدا به قرآن مجيد- لازم است نكات ديگرى را ياد آور شويم، اين نكات مجموعه‏اى است از آمارهاى مختلف كه هر كدام به تنهايى به اندازه

      يك بحث مشروح براى بيان عمق و عظمت اين زيانها گويا است:
      1- به موجب آمارى كه در انگلستان درباره جنون الكلى انتشار يافت، و اين جنون با جنونهاى ديگر در آن مقايسه شده بود، چنين بدست آمده كه در برابر 2249 ديوانه الكلى فقط 53 ديوانه به علل ديگر وجود داشته است! «1»

      2- به موجب آمار ديگرى كه از تيمارستانهاى آمريكا بدست آمده 85 درصد از بيماران روانى آنها را بيماران الكلى تشكيل مى‏دهد! «2»
      3- يكى از دانشمندان انگليسى به نام" بنتام" مى‏نويسد: مشروبات الكلى در كشورهاى شمالى انسان را كودن و ابله، و در كشورهاى جنوبى ديوانه مى‏كند، سپس مى‏افزايد: آئين اسلام تمام انواع نوشابه‏هاى الكلى را تحريم كرده است و اين يكى از امتيازات اسلام مى‏باشد «3».
      4- اگر از كسانى كه در حال مستى دست به انتحار يا جنايت زده و خانه‏هايى را ويران ساخته و خانمانهايى را بر باد داده‏اند آمارى تهيه شود، رقم سرسام‏آورى را تشكيل مى‏دهد «4».
      5- در فرانسه، هر روز 440 نفر جان خود را فداى الكل مى‏كنند! «5»
      6- طبق آمار ديگرى تلفات بيماريهاى روانى آمريكا در يك سال دو برابر تلفات آن كشور در جنگ جهانى دوم بوده است و به عقيده دانشمندان در بيماريهاى روانى آمريكا مشروبات" الكلى" و" سيگار" نقش اساسى داشته‏اند! «6»
      7- به موجب آمارى كه توسط يكى از دانشمندان به نام" هوگر" به‏مناسبت بيستمين سالگرد مجله علوم ابراز شد
      60 درصد قتلهاى عمدى،
      75 درصد ضرب و جرح،
      30 درصد جرائم ضد اخلاقى (از جمله زنا با محارم!)
      20 درصد جرائم سرقت مربوط به الكل و مشروبات الكلى بوده است و به موجب آمارى از همين دانشمند
      40 درصد از اطفال مجرم داراى سابقه اثر الكليت هستند «7».

      8- از نظر اقتصادى تنها در انگلستان زيانهاى ناشى از طريق غيبت كارگران از كار به خاطر الكليسم به 50 مليون دلار در سال (تقريبا 1750 مليون تومان) برآورد شده است، كه اين مبلغ بتنهايى مى‏تواند هزينه ايجاد هزاران كودكستان و دبستان و دبيرستان را تامين كند «8»

      9- به موجب آمارى كه در باره زيانهاى مشروبات الكلى در فرانسه انتشار يافته: الكل 137 ميليارد فرانك در سال بر بودجه فرانسه غير از خسارات شخصى به شرح زير تحميل مى‏كند:
      60 ميليارد فرانك خرج دادگسترى و زندانها.
      40 ميليارد فرانك خرج تعاون عمومى و خيريه.
      10 ميليارد فرانك مخارج بيمارستانها براى الكليها.
      70 ميليارد فرانك هزينه امنيت اجتماعى! و به اين ترتيب روشن مى‏شود كه تعداد بيماران روانى و بيمارستانها و قتلها و نزاعهاى خونين و سرقتها و تجاوزها و تصادفها با تعداد ميخانه‏ها تناسب مستقيم دارد «9».
      دوستان توجه داشته باشند كه آمار داده شده براي زمان تاليف كتاب پر ارج تفسير نمونه كه در سال 1374 به چاپ رسيده است مي باشد
      ***********************************
      (1 و 2) كتاب سمپوزيوم الكل صفحه 65.
      (3) تفسير طنطاوى جلد اول صفحه 165
      (4) دائرة المعارف فريد وجدى ج 3 ص 790
      (5) بلاهاى اجتماعى قرن ما صفحه 205.
      (6) مجموعه انتشارات نسل جوان‏
      (7) سمپوزيوم الكل صفحه 66
      (8) مجموعه انتشارات نسل جوان سال دوم صفحه 330
      (9) نشريه مركز مطالعه پيشرفتهاى ايران (در باره الكل و قمار)
      ____________________
      تفسير نمونه، ج‏5، ص: 76

      پايان
      ویرایش توسط رحیق مختوم : ۱۳۹۱/۰۶/۱۳ در ساعت 04:16 AM
      "

    7. #25
      عضو ماندگار
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 538 صلوات : 5
      مورد صلوات: 344 در 201
      حضور : 3 روز 5 ساعت 25 دقیقه
      دریافت : 6 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : مبشر
      sina178s آنلاین نیست.



      با سلام
      متاسفانه همه ادله و مستندات ارائه شده در کت بعضی از دوستان نمی رود
      اولا هیچ چیزی نجس نیست چون خالق همه جیز خداست و از خدا بعید است که از ذات پاکش جیزی نجس خلق شود لذا همانگونه که گفته شد خود مسیح شراب میخورد و شراب در عهد مسیح جزو محصولاتی بود که مردم نان را به ان اغشته کرده میخوردند
      اولین معجزه مسیح تبدیل اب به شراب بود - شراب در شام مقدس یا اخرین شام مسیح با شاگردانش و همینطور عشا ربانی در عبادت مسیحی نقش اصلی را دارد
      پولس رسول می فرماید مست شراب نشوید چون در ان فجور بسیار است و همینطور به تیموتائوس که سنگ کلیه داشت میگوید به جهت شکمت کمی شراب بنوش
      در مسیحیت شراب نه فقط نجس نیست بلکه ثمر رزان است و عصاره نعمت بزرگ خدا یعنی میوه انگور - اما مستی به شدت نکوهش می شود
      ممنوعیت افراد نذیره در نخوردن شراب به این معنی است که انان هرگز نه مست شده اند و نه به مستی نزدیک شده اند چرا که زندگی انان وقف خدمت به خدا می باشد و این به معنی حرام بودن شراب نیست
      منتقدین به جایز بودن شراب صرف نظر از اینکه شراب به عنوان محصولی خاص که چون تیغ دو لبه است - یعنی در جایی مقدس است و در جایی موجب فجور - از یاد برده اند که قران میگوید لاتقربوا الصلوات و انتم سکارا -- به نماز نایستید در حالیکه مست شراب هستید - یعنی مستی با شراب فقط در هنگام نماز غیر مجاز است
      دفاع ما از شراب به معنی - قبول شرابخواری نیست بلکه دیدن واقعیات تاریخی - عینی و روحانی است خارج از تعصب یا محافظه کاری به علت قضاوت منفی مسلمانان - چه تعدد زوجات در میان مسلمین یا معته بازی در شیعه نزد ما بسیاز قبیح تر و شرم اور تر است که البته شما مسلمین همواره از ان دفاع میکنید و البته چاره جز دفاع ندارید چون در قران است و محور اصلی زندگی حضرت محمد بوده است
      هیچ چیزی حتی مقاربت جنسی زشت یا گناه نیست و البته افراط در ان عملی شیطانی است


      در مسیحیت همانقدر که زنا زشت و گناه فاحش است ازدواج جزو اسرار هفتگانه کلیسا و ایمان است هم پای ایمان به خدا و تثلیث و یا تعمید یا اعتراف به گناهان
      امیدوارم دوستان مسلمان - مسیحیت را با عینک اسلامی نظاره نکنند
      ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۱/۰۷/۱۶ در ساعت 12:13 AM
      و الحال اين سه چيز باقی است:
      ايمان و اميد و محبت
      اما بزرگتر اينها محبت است
      ((( پولس رسول )))

    8. صلوات : رحیق مختوم
    9. #26
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
      با سلام
      متاسفانه همه ادله و مستندات ارائه شده در کت بعضی از دوستان نمی رود
      اولا هیچ چیزی نجس نیست چون خالق همه جیز خداست و از خدا بعید است که از ذات پاکش جیزی نجس خلق شود لذا همانگونه که گفته شد خود مسیح شراب میخورد و شراب در عهد مسیح جزو محصولاتی بود که مردم نان را به ان اغشته کرده میخوردند
      اولین معجزه مسیح تبدیل اب به شراب بود - شراب در شام مقدس یا اخرین شام مسیح با شاگردانش و همینطور عشا ربانی در عبادت مسیحی نقش اصلی را دارد
      پولس رسول می فرماید مست شراب نشوید چون در ان فجور بسیار است و همینطور به تیموتائوس که سنگ کلیه داشت میگوید به جهت شکمت کمی شراب بنوش
      در مسیحیت شراب نه فقط نجس نیست بلکه ثمر رزان است و عصاره نعمت بزرگ خدا یعنی میوه انگور - اما مستی به شدت نکوهش می شود
      ممنوعیت افراد نذیره در نخوردن شراب به این معنی است که انان هرگز نه مست شده اند و نه به مستی نزدیک شده اند چرا که زندگی انان وقف خدمت به خدا می باشد و این به معنی حرام بودن شراب نیست
      منتقدین به جایز بودن شراب صرف نظر از اینکه شراب به عنوان محصولی خاص که چون تیغ دو لبه است - یعنی در جایی مقدس است و در جایی موجب فجور - از یاد برده اند که قران میگوید لاتقربوا الصلوات و انتم سکارا -- به نماز نایستید در حالیکه مست شراب هستید - یعنی مستی با شراب فقط در هنگام نماز غیر مجاز است
      دفاع ما از شراب به معنی - قبول شرابخواری نیست بلکه دیدن واقعیات تاریخی - عینی و روحانی است خارج از تعصب یا محافظه کاری به علت قضاوت منفی مسلمانان - چه تعدد زوجات در میان مسلمین یا معته بازی در شیعه نزد ما بسیاز قبیح تر و شرم اور تر است که البته شما مسلمین همواره از ان دفاع میکنید و البته چاره جز دفاع ندارید چون در قران است و محور اصلی زندگی حضرت محمد بوده است
      هیچ چیزی حتی مقاربت جنسی زشت یا گناه نیست و البته افراط در ان عملی شیطانی است
      سکس در چارچوب ازدواج و خانواده مقدس است و پذیرفتن مسئولیت ان یک وظیفه مسیحی است - اما سکس در خارج از ازدواج زنا است و مستوجب مرگ روحانی -

      در مسیحیت همانقدر که زنا زشت و گناه فاحش است ازدواج جزو اسرار هفتگانه کلیسا و ایمان است هم پای ایمان به خدا و تثلیث و یا تعمید یا اعتراف به گناهان
      امیدوارم دوستان مسلمان - مسیحیت را با عینک اسلامی نظاره نکنند
      جناب سينا انگار متوجه مسئله نيستيد كه خود كتب عهدين خالي از تحريف نيستند همان خاخام ها و كشيشان مسيحي و يهودي در كليساها و كنيسه ها نشستند و همچنانكه براي حضرت عيسي عليه السلام نقشه نابودي مي كشيدند براي كتابي كه آن بزرگوار از طرف خدا آورده بود نقشه تحريف مي كشيدند
      جناب سينا اگر نميدانيد بدايند كه چند اصل مهم در تمام اديان يكسان بوده است كه يكي همين حرمت نوشيدن شراب بود چطور ميشود به عصمت انيباء اعتقاد داشت و پيامبري را تا حد خدايي پرستيد ولي متهم به شرب خمر نمود كه اين خود دليل بر تناقض آشكارا در افكار و عقائد پليد كشيشان مسيحي در باره پيامبر عظيم الشان عيسي مسيح مي باشد
      جناب سينا اين افراد همان كساني هستند كه انگ و تهمت كشتي گرفتن حضرت يعقوب پيابر را خدا و شيطان و زناي پيامبران را دختران و عروسان خودشان را زدند و بخاطر به زير برف كردن سرهاي جهل و ظلمتشان از هيچ ظلمي در حق پيامبرانشان دريغ نكردند همانهايي كه اگر بخواهيم از منظر دين مبين اسلام به آن بنگريم يا مغضوب عليهم هستند يا الضالين و جاي تعجب است كه افراد روشنفكر مآبي مانند شما به نواعق شيطاني اذناب سلف شيطان گوش مي سپاريد و گرده اطاعتتان را بدست آنان مي سپاريد
      جناب سينا جهت روشن گري ذهن حضرتعالي بايد عرض شود در مسائلي كه در باره اسلام بيان كرديد به اندازه كافي و وافي در اين انجمن بحث شده است لازم است كه حضرتعالي با مطالعه و مداقه بيشتر در باره موضوعات مطروحه انشاالله چشم حقيقت بين تان را باز فرمائيد و اينطور بدون دقت و تحقيق مسائل اسلام را به زير سوال نبريد
      اينكه ميفرمائيد دوستان مسلمان مسيحيت را با عينك اسلامي نظاره نكنند پس با كدام عينك نظاره كنيم ؟؟؟
      خوب است با عينك خودشان نظاره كنيم و قائل به هر تهمتي درباره انبياء سلف بشويم ؟؟؟
      جناب سينا حقيقتا براي اين بن بستي كه به آن دچار شديد عجب پيش فرضي را انتخاب كرديد عينك غير مسلماني بله اگر بخواهيم عينك مسلماني را برداريم همان ميشود كه 500 هزاز زن و مرد ايتاليايي در كلوپهاي شبانه در همين زماني كه بنده اين سطور را مي نويسم به تعويض همسران خويش مي پردازند و اين يعني توحش محض در حاليكه مثل حضرتعالي كه انتظار ميرود دنبال حقايق امور باشيد ميائيد و تعدد زوجات را زير سوال مي بريد
      جناب سينا اگر بخواهيم با عينك غير اسلامي به دنياي مسحيت بنگريم مي شود توليد هزاران فيلم پورنو در لابراتوارهاي كمپانيهايي همانند شركتهاي xxxl كه با بهره كشي جنسي از زنان آنان را از حد حيوان هم پايينتر كشانيده اند آنوقت همين ها بخاطر مثلا كوچكترين ظلمي كه مثلا خواسته يا ناخواسته در گوشه ايي از دنياي اسلام به كسي ميشود در بوق و كرنا ميكنند كه اسلام اين است و آن
      جناب سينا اگر بخواهيم عينك غير اسلامي به چشمانمان بزنيم ميشود به آتش كشيدن كتاب آسماني ايي كه خود آنها اگر كوچكترين اعتقادي به همان كتاب تحريف شده شان داشتن نمي بايست دست به چنين كاري ميزدند و وقتي به ياد توحش خود ميافتن شخص اولي مانند پاپ با شرمساري تمام ميايد و در مورد ساختن فيلم موهن درباره پيامبر عظيم الشان ما قريب به مضمون ميگويد اين اعمال از ما نيست و دين ها بايد در تعامل با همديگر قرار بگيرند
      جناب سينا شما هم ميدانيد و ما هم ميدانيم كه دنيا با اين روشنفكر مابي راه به جايي نميبرد وتنها كساني به سعادت و خوشبحتي خواهند رسيد كه بتوانند تحت فرامين فطرت درون خويش كه زائيده و بر گرفته از فطرت الهي هست حركت كنند
      جناب سينا شما در برابر اينهمه ظلمهايي كه پيروان مسيح الان در بيشتر كشورهاي جهان سوم به نام تمدن و پيشرفت انجام ميدهند چه جوابي داريد ؟؟؟
      شما در برابر كشتار كودكان و تجاوز سربازان مسيحي امريكايي به زنان در عراق و افغانستان و ... به اسم تمدن و اصلاح خاور ميانه انجام ميدادند و مي دهند چه جوابي داريد ؟؟؟
      آيا اين است مسيحيت شما كه العياذ بالله اينقدر به شراب نوشيدن حضرت مسيح گير داديد و ادعاينان اين است كه حضرتش شراب مي نوشيد در حاليكه همگان ميدانند و حتي خود كشيشان مسيحي هم واقفند كه كتب و اناجيل اربعه دستخوش چه تحريفاتي كه نشده اند
      جناب سينا اسلام با پايه هايي به طول و قدمتي 1400 ساله هيچوقت در بدترين شرائط جنگ مذاهب و اديان در دوران خود امامان معصوم عليهم السلام زانو در برابر اديان ديگر خم نكرده است كه الان بار دوم باشد
      جناب سينا اين افكار و عقائد برخواسته از يك حس ناسيوناليستي هست كه متاسفانه بعضي از پيروان مسيح نسبت به دين خودشان دارند و حقائق امور را ناديده مي انگارند
      جناب سينا بنده تعجبم شما كه اينقدر روشنفكريد و در دنياي پسا مدرنيسم زندگي ميكنيد چرا به قهقرا رفتن تمدن و فرهنگ غرب و مسيحييت غرب را ناديده مي گيريد اگر باورتان نميشود لطفا سري به شهرك هاي سينمايي بزنيد كه چطور جنس زن را ملعبه دستان كثيف و هرز خودشان كردند و خانواده در نظر آنان چقدر بي مقدار و بي اهميت جلوه ميكند
      يكي از دوستان كه چند سالي سفير ايران در اكراين بودند براي بنده تعريف ميكردند كه اولويت اول زندگي در جوامع اروپائي اول زن دوم سگ بعد مرد هست مي بينيد جناب سينا اين است تمدني كه حضرتعالي تلويحا از آن دفاع ميكنيد حتي ميگفتند كه با چشمم ديدم كه خانواده هايي بخاطر نداشتن فرزند و نوه سگ و گربه را بعنوان همدم خودشان انتخاب ميكردند خوب معلوم است كه جامعه ايي كه با حيوان سر و كار دارد بجز افكار حيواني در آن رسوخ نخواهد كرد و هر از گاهي توحش آنان را مردم دنيا بالعيان دارند مي بينند
      جناب سينا بگذاريد يك لحظه عينك اسلامي خودمان را به چشممان بزنيم و از ديدگاه اسلام در مورد يهوديها و مسيحيان آيه ايي از قرآن خودمان براي شما بخوانم
      لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ
      هر آينه مي ‏يابى شديد و سخت‏ترين مردم را در دشمنى با كسانى كه ايمان آوردند يهود هستند و كسانى كه شرك آوردند و هر آينه مى‏يابى نزديكترين مردم در دوستى با مؤمنين كسانى هستند كه گفتند ما نصارى هستيم و سرّ دوستى آنها اينست كه در ميان آنها كشيش‏ها و رهبانان هستند و آنها تكبر ندارند و بزرگى نميكنند و متواضع هستند.
      جناب سينا قرآن ما در مورد مسيحيت اينچنين نظري دارد ولي خود قضاوت كنيد كه همين مسيحياني كه خداوند در قرآنش آنان را ستوده چه بلايي به سر آن آورده اند واقعا جاي شرمساري براي اديان مسيحي دارد كه با دين خدا و كتاب خدا چه رفتاري دارند
      جناب سينا حرف بسيار بسيار زيادتر از اين مسائل است كه فرصت كم است

      "

    10. صلوات ها 2 : كبوتر حرم,حاج علی
    11. #27
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت اسفند/۱۳۸۹
      نوشته : 179 صلوات : 86
      مورد صلوات: 725 در 162
      حضور : 2 ساعت نامشخص
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      hoomanb آنلاین نیست.



      سلام
      مثل اینکه بعضیها یادشان میرود که وقتی می خواهند موجود مرده ای را سالها نگه دارند آن را در الکل نگه میدارند
      حتی یک عقل ابتدایی هم جواب را می فهمد
      مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
      http://toshe.ir

    12. #28
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۹۱
      نوشته : 185 صلوات : 0
      مورد صلوات: 172 در 102
      حضور : 15 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      atila133f آنلاین نیست.



      با درود . چرا خودتان را به آب و آتش میزنید تا ثابت کنید در فلان دین این پدیده مثلا خوب معرفی شده یا بد ؟! در مسیحیت هم مثل اسلام و هر دین دیگری این تناقضات هست.حالا هر کدام به نحوی و در موارد خاص خودش. علتش هم این است که همه ادیان ساخته خود انسانها هستند و دستورات و بایدها و نباید هایشان هم بر اثر جهل انسانها در زمان صدورشان و همینطور گذشت زمان و اینکه هر یک از ارباب دین به فراخور افکار خود چیزهایی به آن اضافه یا کم کرده است متغیر است. شما نظیر همین تناقضات را در قران می یابید یک جا میگوید زمین را در چند روز خلق کردیم یه جا چیز دیگری میگوید. بعد برای توجیه و ماست مالی ابعاد غیر علمی قضیه باید به حربه تفسیر! متوسل شد تا بگویند شبانه روز خدا با شبانه روز متعارف الان کره زمین فرق میکند! واقعیت اینست که این تناقضات در همه ادیان وجود دارد پس اصلا مهم نیست شراب در کدام دین حرام بوده است؟ اصلا حرام و حلال مفهومی ندارد و امری خرافی و زاییده تخیل انسان است. آنچه مهم است ابعاد مثبت و منفی هر پدیده ای است که با علم زمانه سنجیده میشود . شراب پدیده ای است که در حد معقولش مفید و لذت بخش است و البته افراط در هر چیزی میتواند زیان بخش باشد.

    13. #29
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
      با درود . چرا خودتان را به آب و آتش میزنید تا ثابت کنید در فلان دین این پدیده مثلا خوب معرفی شده یا بد ؟! در مسیحیت هم مثل اسلام و هر دین دیگری این تناقضات هست.حالا هر کدام به نحوی و در موارد خاص خودش. علتش هم این است که همه ادیان ساخته خود انسانها هستند و دستورات و بایدها و نباید هایشان هم بر اثر جهل انسانها در زمان صدورشان و همینطور گذشت زمان و اینکه هر یک از ارباب دین به فراخور افکار خود چیزهایی به آن اضافه یا کم کرده است متغیر است. شما نظیر همین تناقضات را در قران می یابید یک جا میگوید زمین را در چند روز خلق کردیم یه جا چیز دیگری میگوید. بعد برای توجیه و ماست مالی ابعاد غیر علمی قضیه باید به حربه تفسیر! متوسل شد تا بگویند شبانه روز خدا با شبانه روز متعارف الان کره زمین فرق میکند! واقعیت اینست که این تناقضات در همه ادیان وجود دارد پس اصلا مهم نیست شراب در کدام دین حرام بوده است؟ اصلا حرام و حلال مفهومی ندارد و امری خرافی و زاییده تخیل انسان است. آنچه مهم است ابعاد مثبت و منفی هر پدیده ای است که با علم زمانه سنجیده میشود . شراب پدیده ای است که در حد معقولش مفید و لذت بخش است و البته افراط در هر چیزی میتواند زیان بخش باشد.
      جناب آتيلا خواهش ميكنم شما ديگر آتش بيار معركه نشيد و لطفا از اظهار نظرهاي غير منصفانه درباره اديان الهي كه منشاءش عدم تعقل و تفكر هست بپرهيزيد

      اينجا هم نه آبي هست نه آتشي كه اگر هم باشد از ره آورد افكار همانند شمائي هست
      بنده كرارا گفتم و الان هم ميگويم و هر جا هم نشستم گفتم كه بر طبق آموزه هاي ديني چند چيز در اديان آسماني يكسان بودند كه يكي همين حرمت شرب خمر است حال كمي به انديشه هاي شما ميپردازيم

      در مسیحیت هم مثل اسلام و هر دین دیگری این تناقضات هست
      در دين مسيحيت بخاطر همان مسائلي كه در چند پست قبل گفتم بوسيله كشيشان و اسقف هاي مسيحي دستخوش تحريفات و به فرمايش حضرتعالي تناقضات شده است اما با دلايلي كه اگر بخواهيد برايتان بياورم كه در دين اسلام تناقض بمعني الاخصي كه مد نظرتان هست وجود ندارد و بخاطر همين عدم وجود تناقض كاملترين و برترين دين در جهان شناخته شده است و بهترين آيه ايي كه دلالت بر اين معنا ميكند اين آيه است وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِين‏ اگر اندكي از ادبيات عرب سر در بياوريد خواهيد فهميد كه لن جازمه براي نفي ابد هست يعني كسي كه دين اسلام را قبول نكند ابدا هيچ ديني از او پذيرفته نيست و در آخرت هم تكليفش معلوم است
      علتش هم این است که همه ادیان ساخته خود انسانها هستند و دستورات و بایدها و نباید هایشان هم بر اثر جهل انسانها در زمان صدورشان و همینطور گذشت زمان و اینکه هر یک از ارباب دین به فراخور افکار خود چیزهایی به آن اضافه یا کم کرده است متغیر است.
      نه خير حضرتعالي وقتي از جعل و ايجاد اديان كه اساسا براي سعادت بشريت هست ايجاد شدند بي خبريد بي جهت اظهار نظر نفرمائيد شايد اديان الهي ديگر دستخوش تحريف باشند ولي هرگز دست ساخت بشر نيست بلكه خداوند متعال ان را براي مصالح عباد وضع نموده است تا بوسيله آن بشريت در جهل و ظلمت فرو رفته راه هدايت را پيدا كند اما متاسفانه افرادي هستند كه پنبه در گوشهايشان فرو مي كنند تا دلهاي مقفل آنان در برابر عظمت هدايت الهي خاضع و خاشع نباشد و بقول معروف گر گدا كاهل بود تقصير صاحبخانه چيست
      لطفا در اين موضوع به مبحث
      تحدي قرآن
      در انجمن تفسير مراجعه فرمائيد تا صدق مطلب بر شما روشن گردد
      شما نظیر همین تناقضات را در قران می یابید
      بسيار جالب است كه يهوديان بني قريظه و بني نضير كه در فصاحت و بلاغت همتايي در عرب نداشتند نتوانستن تناقضي در قرآن پيدا كنند اما شمايي كه از الف باي ادبيات عرب هم اطلاعي نداريد با اين قاطعيت اظهار نظر ميفرمائيد ميخواهيد بفرمائيد كه آنها جاهل بودند ؟؟ ولي ما ميگوئيم نه خير جاهل نبودند بلكه در بين آنها نيز علمائي بودند كه به مبارزه با قرآن برخاستند و الا دعوت قرآن به مبارزه و هماوردي با آنان اگر بر فرض ثبوت جهل بسيط آنان بيهود و عبس ميشد و در مشيت و اراده خداوند متعال عبس و بيهوده راهي ندارد البته از شما بعيد نيست با اين تفكرات بفرمائيد خدا هم دچار بيهوده گويي هست همچنانكه كلام الهي را زير سوال مي بريد اين مسئله هم بعيد نمي نماياند
      یک جا میگوید زمین را در چند روز خلق کردیم یه جا چیز دیگری میگوید. بعد برای توجیه و ماست مالی ابعاد غیر علمی قضیه باید به حربه تفسیر! متوسل شد تا بگویند شبانه روز خدا با شبانه روز متعارف الان کره زمین فرق میکند!
      پسر جان وقتي از تفاسير و ارزش و اعتبار آنان بي خبري اينقدر خودت را خسته نكن كرارا هم گفتم اسلام ديني نيست كه به فوت و پف شماها بلرزد اسلامي كه در بدترين شرائط تقابل اديان و مذاهب توانست بوسيله علمايي همچون شيخ بهايي و شيخ مفيد و پيشتر از آن بدست قدرتمند ائمه معصومين عليهم السلام بيغوله هاي جهل و ناداني را به روشنايي آفتاب به جهانيان عرضه كند با قدمتي 1400 ساله به هيچ وجه در مقابل ادله بي دليلتان كمر خم نخواهد كرد اما براي تنوير افكار مانند شماهايي به توضيح بخشي از كلمه روز از روان ترين تفسير برايتان خواهم پرداخت شايد كه كمي تفكر كنيد و به راه بيائيد


      1- در قرآن صدها بار كلمه" يوم" و" ايام" به كار رفته است، و در بسيارى از موارد به معنى شبانه روزى معمول نيست، مثلا تعبير از عالم رستاخيز به" يَوْمَ الْقِيامَةِ" نشان مي ‏دهد كه مجموعه رستاخيز كه دورانى است بسيار طولانى به عنوان" روز قيامت" شمرده شده است، از پاره‏اى از آيات قرآن استفاده مي ‏شود كه روز رستاخيز و محاسبه اعمال مردم پنجاه هزار سال طول مى‏كشد (سوره معارج آيه 4)
      __________________________________________________
      (1) آيه مورد بحث، و 3 يونس و 7 هود و 59 فرقان و 4 سجده و 38 ق و 4 حديد.

      2- در متن كتب لغت نيز مي ‏خوانيم كه" يوم" گاهى به مقدار زمان ميان طلوع و غروب آفتاب گفته مي ‏شود و گاهى به مدتى از زمان، هر مقدار بوده باشد «1».
      3- در روايات و سخنان پيشوايان دينى نيز كلمه" يوم" به معنى دوران بسيار آمده است، چنان كه امير مؤمنان على ع در نهج البلاغه مي ‏فرمايد: الدهر يومان يوم لك و يوم عليك‏
      :" دنيا براى تو دو روز است، روزى به سود تو است و روزى به زيان تو".
      در تفسير برهان در ذيل همين آيه از تفسير على بن ابراهيم نيز مي ‏خوانيم كه امام فرمود:
      فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ‏ يعنى فى ستة اوقات‏
      :" شش روز يعنى شش وقت و دوران".
      4- در گفتگوهاى روزمره و اشعار شعرا در زبانهاى مختلف كلمه يوم و معادل آن نيز به معنى دوران زياد ديده مى‏شود، مثلا مي ‏گوئيم كره زمين يك روز گداخته و سوزان بود و روز ديگر سرد شد و آثار حيات در آن آشكار گرديد، در حالى كه دوران گداختگى زمين به ميلياردها سال بالغ مي ‏شود.
      يا اينكه مي ‏گوئيم يك روز بنى اميه خلافت اسلام را غصب كردند، و روز ديگر بنى عباس، در حالى كه دوران خلافت هر يك به دهها يا صدها سال بالغ مي ‏گردد.
      شعر ظريف و پر معنايى از" كليم" كاشانى داريم كه شاهد روشنى براى بحث ما است آنجا كه مي ‏گويد:
      بد نامى حيات دو روزى نبود بيش آن هم كليم با تو بگويم چسان گذشت‏
      يك روز صرف بستن دل شد به اين و آن روز دگر به كندن دل زين و آن گذشت‏
      __________________________________________________
      (1) راغب در مفردات مى‏گويد: اليوم يعبر به عن وقت طلوع الشمس الى غروبها و قد يعبر به عن مدة من الزمان اى مدة كانت.

      از مجموع بحث فوق چنين" نتيجه" مي ‏گيريم كه خداوند مجموعه زمين و آسمان را در شش دوران متوالى آفريده است، هر چند اين دورانها گاهى به ميليونها يا ميلياردها سال بالغ شده است و علم امروز هيچگونه مطلبى را كه مخالف اين موضوع باشد بيان نكرده است.
      اين دورانهاى ششگانه محتملا به ترتيب ذيل بوده است:
      1- روزى كه همه جهان به صورت توده گازى شكلى بود كه با گردش به دور خود از هم جدا گرديد و كرات را تشكيل داد.
      2- اين كرات تدريجا به صورت توده مذاب و نورانى و يا سرد و قابل سكونت در آمدند.
      3- روز ديگر منظومه شمسى تشكيل يافت و زمين از خورشيد جدا شد.
      4- روز ديگر زمين سرد و آماده حيات گرديد.
      5- سپس گياهان و درختان در زمين آشكار شدند.
      6- سرانجام حيوانات و انسان در روى زمين ظاهر گشتند.
      آنچه در باره دورانهاى ششگانه آفرينش آسمان و زمين در بالا گفتيم با آيات 8 تا 11 سوره فصلت قابل تطبيق است كه شرح بيشتر در اين زمينه در تفسير همان آيات به خواست خدا بيان خواهد شد.
      ________________
      تفسير نمونه، ج‏6، ص: 202

      جناب آتيلا آيا به نظر شما بيان اين مسائل ماست مالي است؟؟؟
      مگر علم امروز اين مسائل را تاييد نكرده است كه اگر واقعا اعتقاد به ماست مالي بودن اين مسائل داشته باشيد بايد كل پديده در عالم را ماست مالي بدانيد چون اكثر اين پديده ها با علم به اثبات رسيده اند و قرآن هم همگام با علم به جلو ميرود
      اصلا مگر قرآن بجز حقايق امور چيز ديگري را بيان مي كندكه شما ادعا مي كنيد علما آمدند تا ماست مالي كنند
      جناب آتيلا ماست مالي براي آنهايي است كه براي رسيدن به مطامع دنيوي دين الهي را به نفع شخصي خود و منافعشان تغيير و تبديل مي كنند امروز در كتابخانه شهرمان درباره عيسي مسيح مطالعه ميكردم و به تحقيق در اناجيل خود مسيحيان مي پرداختم خدا شاهد است به مطالبي كه خودشان بيان كردند برخوردم كه اصلا فكر ميكردم العياذ بالله عيسي مسيح مشرك هست و چطور مي تواند پيامبر خدا باشد در حاليكه پيروان جاهلش اينقدر او را از نظر مقامي تنزل داده اند
      ادامه دارد
      "

    14. صلوات ها 2 : كبوتر حرم,حاج علی
    15. #30
      پاسخ یار انجمن تفسیر و علوم قرآن٫کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 1,916 صلوات : 8,181
      مورد صلوات: 9,037 در 1,821
      حضور : 14 روز 4 ساعت 38 دقیقه
      دریافت : 34 آپلود : 0
      گالری : 115 وبلاگ : 0
      Sepasgozar
      رحیق مختوم آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط atila133f نمایش پست ها
      با درود . ......
      اصلا حرام و حلال مفهومی ندارد و امری خرافی و زاییده تخیل انسان است. آنچه مهم است ابعاد مثبت و منفی هر پدیده ای است که با علم زمانه سنجیده میشود . شراب پدیده ای است که در حد معقولش مفید و لذت بخش است و البته افراط در هر چیزی میتواند زیان بخش باشد.
      جناب آتيلا ميدانيد اين حرفا از دهان چه كساني در ميايد لائيكهايي كه بي خدائي دينشان هست دينشان بي خدائيست همون هايي كه خداوند متعال در كلام وحياني اش ميفرمايد وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمى‏
      كه بخاطر عدم قدرت بر تشخيص حق بر باطل چشمهاي دلشان كور شده است و در قيامت نيز همينطور كور و گنگ خلق خواهند شد و البته همچنانكه داب و روش اهل عناد و تضليل هست به دستگيره هايي شبيه به تارهاي عنكبوت مي چسبن و به فرمايش مولايمان امام علي عليه افضل صلوات المصلين يميلون مع كل ريح، لم يستضيئوا ينور العلم، و لم يلجأوا إلى ركن وثيق‏ همانهايي كه مانند كبك سرشان را در مقابل واقعيت هاي عالم وجود به زير برف گذاشته و مسبب الاسباب در وجود را ماده مي دانند اما غافل از اينكه بوجود آوردنده ماده كيست ؟؟؟ همانهايي كه در مسائل كلامي در اثبات ائمه هدي عليهم السلام به هزار سفسطه و مغلطه آويزان مي شوند كه بتوانند انوار مقدسه ائمه معصومين را در هاله ايي تشكيك و تفكيك قرار بدهند و در اثبات بي خدائي دچار چه ضلالتهايي كه نشده اند شخصيت هايي مانند صادق هدايت كه از رنج عدم وجود ركن وثيق كارشان به خودكشي و حلق آويز شدن مي كشد و بد سرانجامي است براي بي خداها و بد مسيري است مسير شيطان نفس و الا همه ميدانند بعنوان همان مثالي كه شما آورده ايد شراب نجاستي است كه در خباثت و پليدي با خون حيض برابري ميكند حتي اگر قطره ايي از همين كثافت و نجاست در چاهي بريزد ديگر آب آن چاه قابل استفاده نخواهد بود آنوقت شما آنرا لذت بخش ميدانيد
      البته ما منكر اين نيستيم كه كساني كه به دين اسلام نيستند يا تعهدات آبكي نسبت به دين دارند از خوردن شراب ابايي ندارند ولي بايد بدانيد و بدانند كه شراب جز نجاست چيز ديگري نيست و آنهايي كه به آشاميدن آن مبادرت مي ورزند در نظر اسلام و مسلمانان واقعي كانه به آشاميدن نجاست مبادرت مي روزند چه يك قطره چه يك گالن در پليدي شراب توجه شما را به گفتاري جلب مي كنم


      زيانهاى نوشابه‏ هاى الكلى‏
      الف- اثر الكل در عمر:
      يكى از دانشمندان مشهور غرب اظهار مي ‏دارد كه هر گاه از جوانان 21 ساله تا 23 ساله معتاد به مشروبات الكلى 51 نفر بميرند در مقابل از جوانهاى غير معتاد ده نفر هم تلف نمي ‏شوند.
      دانشمند مشهور ديگرى ثابت كرده است كه جوانهاى بيست‏ ساله كه انتظار مي رود پنجاه سال عمر كنند در اثر نوشيدن الكل بيشتر از 35 سال عمر نمي ‏كنند.
      بر اثر تجربياتى كه كمپانيهاى" بيمه عمر" كرده اند ثابت شده است كه عمر معتادان به الكل نسبت به ديگران 25 الى 30 درصد كمتر است.
      آمار گيرى نشان مي ‏دهد كه حد متوسط عمر معتادان به الكل در حدود 35 الى 50 سال است، در صورتى كه حد متوسط عمر با رعايت نكات بهداشتى از 60 سال به بالا است.
      ب- اثر الكل در نسل:
      كسى كه در حين انعقاد نطفه مست است 35 درصد عوارض الكليسم حاد را به فرزند خود منتقل مي ‏كند و اگر زن و مرد هر دو مست باشند، صد در صد عوارض حاد در بچه ظاهر مي ‏شود براى اينكه به اثر الكل در فرزندان بهتر توجه شود آمارى را در اينجا مي ‏آوريم:
      كودكانى كه زودتر از وقت طبيعى به دنيا آمده‏ اند از پدران و مادران الكلى 45 درصد، و از مادران الكلى 31 درصد، و از پدران الكلى 17 درصد، بوده اند.
      كودكانى كه هنگام تولد توانايى زندگى را ندارند، از پدران الكلى 6 درصد، و از مادران الكلى 45 درصد، كودكانى كه كوتاه قد بوده ‏اند از پدران و مادران الكلى 75 درصد و از مادران الكلى 45 درصد بوده ‏است، كودكانى كه فاقد نيروى كافى عقلانى و روحى بوده‏ اند از مادران و از پدران الكلى نيز 75 درصد بوده است.
      ج- اثر الكل در اخلاق:
      در شخص الكلى عاطفه خانوادگى و محبت نسبت به زن و فرزند ضعيف مي ‏شود بطورى كه مكرر ديده شده كه پدرانى فرزندان خود را با دست خود كشته ‏اند.
      د- زيانهاى اجتماعى الكل:
      طبق آمارى كه" انستيتوى" پزشكى قانونى شهر" نيون" در سال 1961 تهيه نموده است جرايم اجتماعى الكليستها از اين قرار است:
      مرتكبين قتلهاى عمومى 50 درصد. ضرب و جرحها در اثر نوشيدن الكل 8: 77 درصد سرقتهاى مربوط به الكليستها 5: 88 درصد. جرايم جنسى مربوط به الكليها 8: 88 درصد، مي ‏باشد. اين آمار نشان مي ‏دهد كه اكثريت قاطع جنايات و جرايم بزرگ در حال مستى روى مي ‏دهد.
      ه- زيانهاى اقتصادى مشروبات الكلى:
      يكى از روان پزشكهاى معروف مي ‏گويد: متاسفانه حكومتها حساب منافع و عايدات مالياتى شراب را مي ‏كنند، ولى حساب بودجه‏ هاى هنگفت ديگرى را كه صرف ترميم مفاسد شراب مي ‏شود، نكرده‏ اند، اگر دولتها حساب‏هاى ازدياد بيماريهاى روحى را در اجتماع و خسارتهاى جامعه منحط، و اتلاف وقتهاى گرانبها، و تصادفات رانندگى در اثر مستى، و فساد نسلهاى پاك، و تنبلى و بى قيدى و بى كارى، و عقب ماندن فرهنگ و زحمات و گرفتاريهاى پليس، و پرورشگاهها جهت سرپرستى اولاد الكليها و بيمارستانها، و تشكيلات دادگسترى براى جنايات آنها و زندانها براى مجرمين از الكليها، و ديگر خسارتهاى ناشى از ميگسارى را يك جا بكنند خواهند دانست در آمدى كه به عنوان عوارض و ماليات شراب عايد مي ‏گردد، در برابر خسارت نامبرده هيچ است، بعلاوه نتايج اسف‏انگيز صرف مشروبات الكلى را تنها با دلار و پول نمي ‏توان سنجيد، زيرا مرگ عزيزان، و به هم خوردن خانواده‏ ها، و آرزوهاى بر باد رفته و فقدان مغزهاى متفكر انسانى، به هيچ وجه قابل مقايسه با پول نمي ‏باشد.
      خلاصه ضررهاى الكل آن قدر زياد است كه به گفته يكى از دانشمندان اگر دولت‏ها ضمانت كنند در نيمى از ميخانه‏ ها را ببندند مي ‏توان ضمانت كرد كه از نيمى از بيمارستانها و تيمارستانها بى نياز شويم.
      _________________
      تفسير نمونه، ج‏2، ص: 126
      جناب آتيلا نكند فكر ميكنيد اينها هم ماست مالي دانشمندان و علماي ماست ؟؟
      جناب آتيلا سفارشم به حضرتعالي اين است كه بيشتر در حرفهايتان دقت فرمائيد
      بنده شخصا فكر ميكنم حضرتعالي تحت جو حاكم بر جوامع غربي قرار گرفته و اقدام به نوشتن اين مطالب كرديد اما بعنوان حسن ختام حديثي از مولايم امير المومنين علي عليه افضل صلوات الملائكه المقربين برايتان بخوانم كه ان المرء مخبوء تحت لسانه يعني شخصيت و حيثيت انسان در زير زبانش نهفته است يعني انسان همان است كه مي انديشد و تفكر ميكند پس هر كه افكارش بالاتر ارزش و قدر و منزلتش متعالي خواهد بود و هكذا بالعكس
      والسلام علي جميع عباد الله الصالحين
      "

    صفحه 3 از 6 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 9

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •