• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18
    1. #1
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,901 صلوات : 2,557
      مورد صلوات: 12,658 در 1,821
      حضور : 1 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 39 وبلاگ :
      محمد آنلاین نیست.

      حجرالاسود چیست و از كجا امده؟




      حجرالاسود چیست و از كجا امده؟
      از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
      زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

    2.  

    3. #2
      پاسخ یار انجمن کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 2,605 صلوات : 41
      مورد صلوات: 10,757 در 2,355
      حضور : 11 ساعت 6 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گمنام آنلاین نیست.



      در روایات اهل بیت«علیهم السلام» آمده است که حجرالاسود در عالم بالا، حقیقت و جوهری نورانی بوده است. حضرت آدم«علیه السلام»، آن هنگام که در بهشت میزیسته، با آن مأنوس بوده و این جوهر نورانی، شاهد پیمان خداپرستی حضرت آدم«علیه السلام» بوده است. چون آدم«علیه السلام» از بهشت به زمین در آمد، حجرالاسود نیز از جهان غیب به صورت سنگی به زمین هبوط کرد. حضرت آدم«علیه السلام» سنگ را دید و شناخت و به یاد بهشت افتاد و عهد و پیمان فراموش شده خود را به یاد آورد. سپس، آن را برداشت و در خانه کعبه نصب کرد. از آن پس، هنگام عبادت نزد سنگ میرفت و عهدو پیمان خداپرستی را تجدید کرد. و خدا چنین مقرّر فرمود که فرزندان آدم«علیه السلام» نیز نزد آن سنگ رَوند و با دیدنش به یاد بهشت و عهد و پیمان خدایی خویش افتند و آن را استوار سازند. کسانی که با اخلاص مراسم حج و تجدید عهد خداپرستی را انجام دهند، اعمالشان نزد خدا محفوظ و مقبول است و در قیامت به پاداشش خواهند رسید

    4. #3
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,869 صلوات : 16,157
      مورد صلوات: 23,513 در 3,759
      حضور : 4 روز 4 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.





      حجر الاسود یا سنگ سیاه، جزئی بسیار مقدس از مسجد الحرام است که در کنار کعبه قرار گرفته. از زمان بنای کعبه، حجر الاسود در کنار آن قرار داشته

      و پیش از اسلام و پس از آن، مورد اعتنای کامل بوده و به لحاظ همین تقدس است که رسول خدا (ص) آن را نگاه داشتو دیگر سنگهایی را که به شکل بت‏ ساخته شده بود، به دور ریخت.


      حجر الاسود، در جریان تخریب کعبه در اثر سیل در فاصله دوری از مسجد قرار گرفت. قریش برای نصب آن با یکدیگر به دشمنی پرداختند، اما با درایت رسول خدا (ص ) همه قریش در فضیلت آن سهیم شدند و عاقبت به دست آن حضرت نصب گردید.


      به مرور زمان، از حجم نخستین این سنگ کاسته شد و حتی اجزای آن از یکدیگر جدا گردید.آخرین بار قسمتهای مختلف آن را به یکدیگر متصل کردند و آن را در محفظه‏ای نقره‏ای قرار دادند و تنها به آن اندازه که برای بوسیدن و استلام لازم بود، جای خالی گذاشتند.


      در روایات بسیاری که شیعه و سنی نقل کرده‏اند، حجر الاسود از سنگهای بهشتی دانسته شده که همراه آدم (ع) به زمین آمده است.


      همچنین، در روایتی از پیامبر(ص) حجر الاسود به منزله دست راست ‏خداوند خوانده شده که در روی زمین قرار گرفته است و مردم با دست کشیدن روی آن و بوسیدنش، با خداوند بیعت و اطاعت ‏خود را از او تثبیت می‏کنند.


      در سال 317 ه.ق. یکی از فرقه‏های منسوب به اسماعیلی مذهبان که به قرامطه شهرت داشتند، حجر الاسود را از کنار کعبه برداشتند و به احسا بردند. آنان به مدت 22 سال-چهار روز کمتر-(تا سال 339 ه.ق.)سنگ را در آنجا نگاه داشتند و سپس در عید قربان سال مزبور، آن را به جای نخست باز گرداندند.(1)


      پس از آن، در طی سالهای پس از آن، حجر الاسود مکرر- به طور عمد یا غیر عمد- از جایش کنده شد و هر بار اجزائی از آن خرد و جدا شد. و باز به هم چسبانیده شد.اکنون مجموعه آن در هاله‏ای از نقره قرار داده شده است.


      حجر الاسود در حال حاضر در کنار کعبه قرار دارد. در روایات بر استلام و بوسیدن حجر الاسود سفارش بسیار شده و در نقلها آمده است که رسول الله (ص) مقید به استلام و بوسیدن آن بوده است.


      حجر الاسود نقطه آغاز و پایان طواف بوده و برابر آن سنگ سیاهی روی زمین تا انتهای مسجد کشیده شده است.


      به علاوه چراغی سبز رنگ بر دیوار مسجد برابر حجر الاسود نصب شده تا راهنمای طواف کنندگان باشد.(2)




      پی نوشت:


      1 . مصاحبه با عبد العزیز بن عبد الله الشیبی،مجله الاسبوعیة الحدیثه،26 ذی قعده-سال 1416


      2 . کتاب آثار اسلامی مکه و مدینه > حجر الاسود > نویسنده: رسول جعفریان
      ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت 10:58 PM

    5. #4
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 49 صلوات : 1
      مورد صلوات: 102 در 40
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمدرضا مهدی آنلاین نیست.



      با سلام.
      سوره سبا آیه 43-44

      و چون آيات تابناك ما بر آنان خوانده مى‏شود مى‏گويند اين جز مردى نيست كه مى‏خواهد شما را از آنچه پدرانتان مى‏پرستيدند باز دارد و [نيز] مى‏گويند اين جز دروغى بربافته نيست و كسانى كه به حق چون به سويشان آمد كافر شدند مى‏گويند اين جز افسونى آشكار نيست (۴۳)

      و ما كتابهايى به آنان نداده بوديم كه آن را بخوانند و پيش از تو هشداردهنده‏اى به سويشان نفرستاده بوديم (۴۴)
      این دو آیه گویا چه حقیقتی است اعراب بت پرست چه چیزی را میپرستیدند ؟
      حالا هم ساختن سنگ جدید در کنار مسجدی جدید و جعلیات 1388ساله و ادعای یگانه پرستی!؟
      با تشکر م-مهدی

    6. #5
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,869 صلوات : 16,157
      مورد صلوات: 23,513 در 3,759
      حضور : 4 روز 4 ساعت 53 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا مهدی نمایش پست ها
      این دو آیه گویا چه حقیقتی است اعراب بت پرست چه چیزی را میپرستیدند ؟ حالا هم ساختن سنگ جدید در کنار مسجدی جدید و جعلیات 1388ساله و ادعای یگانه پرستی!؟ با تشکر م-مهدی


      با سلام

      مي توانيد اين مطالب را بيشتر توضيح دهيد؟؟؟ منظور؟؟؟
      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    7. #6
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 49 صلوات : 1
      مورد صلوات: 102 در 40
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمدرضا مهدی آنلاین نیست.



      با سلام.
      عرب ادعا میکند در مکه خانه خدا توسط ابراهیم و اسمعیل بنیان آن گذاشته شده و این سنگ سیاه جزئی بسیار
      مقدس است و .......
      چنین ادعائی هیچگونه موردتائید قرآن نمی باشد و ادعائی پوچ وبی اساس است .
      سوره ال عمران 96-97
      96-همانا نخست خانه که بپا شد برای مردم بکه مبارکه است وآنست هدایتی برای جهانیان
      97- در آنست آیت های مقام ابراهیم و کسی که در آیدش ایمن باشد
      بکه مبارکه نه مکه
      سوره حج آیه 52
      نفرستادیم پیش از تو رسول یا نبی ای......


      سوره سبا 44-43
      44- در صورتی که ما هیچ کتابی که آن را بخوانند یا رسولی پیش از تو بر آنها نفرستادیم .

      سوره یس آیه 6
      5- تا بیم دهی قومی را که بیم داده نشدن پدران ایشان پس آنانند نا آگاهان .
      سوره سجده آیه 3
      یا گویند دروغ بست آنرا بلکه آنست حق از پرورگارت تا بترسانی گروهیرا که نیامدستشان بیم دهنده پیش از تو
      شاید ایشان رهبری شوند
      پس همانطور که می بینیم پیش از حضرت محمد هیچ رسول یا نبی ای به سرزمین عربستان نیآمده است حتی هیچ
      بیم دهنده ای و داستان ابراهیم و اسماعیل هم یک داستان تخیلی اعراب بت پرست میباشد.
      سوره قصص آیه58
      وگفتند اگر پیروی کنیم هدایت را با تو ربوده شویم از سر زمین خویش آیا فرمانروائیشان ندادیم در حرم امنی......
      ربوده میشویم از سرزمین خویش !!
      نفکر محمد تعقیر قبله ایشان است از مکه بطرف بیت المقدس است نه از بیت المقدس بسوی مکه تفکرمحمد(ص)
      تفکر توحیدی است نه تفکر شرک وبت پرست این تفکر امروزی عرب یک تفکر قومیگرائی و ملی گرائی است
      سوره فتح آیه 23
      سنت خدا ( حج خدا ) که از پیش نوشته شد بر شما هرگز نیابی برای سنت خدا تبدیلی
      و سپس فتح مکه برای اینکه اعراب برا ی خدا خانه دیگری را ساخته بودند در صورتیکه
      همانا نخست خانه که بپا شد بکه مبارک است بکه از بکا کرفته شده بمعنی شیون و زاری و امروزه به دیوار ندبه
      که یک از مقدس ترین مکان ها برای مذاهب اسلامی ( یهودیت - مسیحت - محمدی ) است ودر زیرقبته الصخره
      ( مسجد الحرام ) واقع شده.
      در همین محل بود که سلیمان خانه خدا را ساخت و به شگوه عظمت رسید . سپس توسط بخت النصر تخریب و به دستور کوروش کبیر در سال 538 یش از میلاد باز سازی آن شروع و در زمان داریوش به پایان رسید.
      به مقاله " آ ینده جهان اسلام. کدام اسلام ؟"در همین سایت مراحعه نمائید.
      با تشکر م-مهدی
      ویرایش توسط طاها : ۱۳۸۹/۰۱/۱۵ در ساعت 11:39 AM دلیل: تغییر فونت

    8. صلوات ها 3 : مدیر سایت,صدر,عماد
    9. #7
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 134 صلوات : 1,376
      مورد صلوات: 768 در 132
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      ایمان آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا مهدی نمایش پست ها
      با سلام.
      عرب ادعا میکند در مکه خانه خدا توسط ابراهیم و اسمعیل بنیان آن گذاشته شده و این سنگ سیاه جزئی بسیار
      مقدس است و .......
      چنین ادعائی هیچگونه موردتائید قرآن نمی باشد و ادعائی پوچ وبی اساس است .
      با سلام خدمت همه قرآن پژوهان عزيز مخصوصا جناب م مهدي

      اولا اين ادعايي را كه شما مطرح كرديد صحت ندارد چرا كه بنيان اين خانه توسط حضرت آدم عليه السلام بوده و در طوفان نوح آسيب ديده و به وسيله حضرت ابراهيم عليه السلام تجديد بنا شده و اين مطلب گفته عرب نيست بلكه نظر مسلمانان جهان همين است و ربطي به عرب ندارد .

      ان اول بيت وضع للناس للذي ببكه مباركا و هدي للعالمين (آل عمران / 96 )

      اين آيه به وضوح تصريح مي نمايد كه كعبه اولين خانه اي بوده كه جهت عبادت بنا شده است .

      اما در ترجمه بكه شما چنين فرموديد كه :

      همانا نخست خانه که بپا شد بکه مبارک است بکه از بکا کرفته شده بمعنی شیون و زاری و امروزه به دیوار ندبه
      که یک از مقدس ترین مکان ها برای مذاهب اسلامی ( یهودیت - مسیحت - محمدی ) است ودر زیرقبته الصخره
      ( مسجد الحرام ) واقع شده.

      صحيح به نظر نمي رسد بكه در اصل از بك به معناي ازدحام و اجتماع مردم در آنجاست و اگر به زميني كه خانه كعبه در آن بنا شده است بكه گفته اند به خاطر ازدحام و اجتماع مردم در آن جاست .

      در روايتي از امام صادق عليه السلام نقل شده كه مكه نام مجموع شهر است و بكه نام محلي است كه خانه كعبه در آن بنا شده است .


      و اما اين نتيجه گيري شما كه فرموديد :
      پس همانطور که می بینیم پیش از حضرت محمد هیچ رسول یا نبی ای به سرزمین عربستان نیآمده است حتی هیچ
      بیم دهنده ای و داستان ابراهیم و اسماعیل هم یک داستان تخیلی اعراب بت پرست میباشد.
      نيز صحيح به نظر نميرسد ، چرا كه خود قرآن به حضور حضرت ابراهيم در آن منطقه تصريح مي نمايد .

      ربنا اني اسكنت من زريتي بواد غير ذي زرع عند بيتك المحرم ربنا ليقيموا الصلاه فاجعل افئده من الناس تهوي اليهم وارزقهم من الثمرات لعلهم يشكرون ( ابراهيم / 37 )

      با توجه به اينكه فرموده وادي غير مزروعي شكي باقي نمي ماند كه مراد مكه است كه چنين ويژگي هايي دارد و نمي تواند بيت المقدس باشد چرا كه آنجا غير مزروعي نيست و نبوده.

      و اين مطلب را تمام مفسرين اسلام تصريح نموده اند و مخصوص اعراب نيست .
      آيه 26 سوره حج نيز دلالت بر حضور حضرت ابراهيم در مكه مي نمايد .
      «و اذ بَوّأنا لإبراهیم مکان البیت اَن لانُشرک بی شیئا و طهر بیتی للطائفین و القائمین و الرّکع السجود».


      ( به خاطر بياور ) زماني را كه جاي خانه را براي ابراهيم آماده ساختيم (تا خانه را بنا كند و به او گفتيم ) چيزي را همتاي من قرار مده و خانه ام را براي طواف كنندگان و قيام كنندگان و ركوع كنندگان و سجود كنندگان پاك ساز.
      بنابر آنچه گذشت حضور حضرت ابراهيم در مكه خيالي نبوده و حقيقت داشته و دارد .

      اما آياتي را كه شما به عنوان عدم حضور پيامبري و بيم دهنده اي در آنجا ذكر نموده ايد پاسخ هاي خاص خود را دارد كه با مراجعه به تفاسير براي شما واضح خواهد شد.

      موفق باشيد .


    10. #8
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 49 صلوات : 1
      مورد صلوات: 102 در 40
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمدرضا مهدی آنلاین نیست.



      با سلام.
      آقای عزیز با اینکه مقاله اینجانب بیش از چهار ده صفحه است و آیاتی هم که استفاده شده با کتاب مقدس یکی میباشد ولی استنادهای شما با یک و یا دو آیه که انها را هم درست تفسیر نمی نمائید و یا با روایتها که هیچگونه
      پایه ای واساس ندارد وبعد ادعا میکنید به تفاسیر های غلط مراحعه نمایم.
      قرآن میگوید . قرآن را برای پند گرفتن آسان ساختیم آیا پند گیرنده ای هست ؟
      دوست عزیز امروز برای ادعای شما احتیاج به اسنادی است که ثابت نمائی بکه برابر است مکه یا بیت العتیق برابر از با مکه ویا سرزمین امن برابر است مکه این تفکرات پوسیده در ایران من جایگاهی ندارد اسناد میخواهد سندهای معتبر همانند کتاب مقدس شما دارید بحثی را مطرح میکنید که اختلاف زمانی آن بیش از 2700 سال است از زمان
      ابراهیم تا زمان محمد با فرض اینکه ما قبول نمائیم حضرت ابراهیم بکه مبارکه را در مکه ساخته است و همانطور که میدانیم پیامبران پس از مانند موسی - داود - سلیمان - عیسی که قرآن تمام پیامبران را مسلمان مینامد چرا برای مراسم حج به مکه نیامدند؟ مراسم حج این مدت زمان در کجا انجام می شد؟ خانه خدا چرا در اورشلیم ساخته شد؟ این مدت زمان اسناد تاریخی مورخین هم انها دروغ گفته اند ! کدام صاحب نظری که روی تاریخ دین کار نموده چنین نظریه را که ابراهیم به مکه آمده است را بیان داشته اند ؟
      اما در رابطه با آیات
      سوره ال عمران 96
      همانا نخست خانه که به پا شد بکه مبارکه است .
      مزامیر داود باب 84آیه 6
      چون از وادی بکا عبور میکنند.......
      وادی بکا منظور از وادی چیست وادی بمعنی دره
      سوره ابراهیم آیه 37
      پرورگارا همانا جایدادم از نژادم در دره بی گیاه نزد خانه محترم تو پرورگارا تا بپادارند نماز را پس بگروند بسوی آنان
      و روزیشان ده از میوه ها شاید سپاس گذارند.
      در دره بی گیاه ؟ خوب دره نمی تواند بی گیاه باشد؟ و روزیشان ده از ثمرات لابد ثمرات هم از نظر شما شمشیر است در سرزمین عربستان؟
      سوره حج آیه26
      و هنگامیکه جایگاه گردانیدیم برای ابراهیم جای خانه را که شرک نورز بمن چیزی را و پاک گردان خانه مرا برای طواف کننده گان و بپا ایستادگان و رکوع کنندگان سجده کنندگان.
      سوره نسا ء154
      و بر افراشتیم بر فراز ایشان طور را به پیمانشان وبدیشان گفتیم اندر آئید در را سجده کنان........
      لابد کوه طور هم در مکه است؟
      آیه 28و33 اشاره به بیت العتیق و طواف آن میکند و در کنار بیت العتیق در آیه بعدی چنین میفرماید.
      34- وبرای هر ملتی نهادیم پرستشگاهی تا ببرند نام خدا را........
      برای هر ملتی نه فقط قوم عرب دوست عزیز برای ملتهای دیکر در عربستان چیزی وجود دارد ؟ واین آیه در آیه 67تکرار میشود
      لغت اسلام از کلمه دارالسلام به معنی صلح میباشد سوره 6 آیه 127
      آنان راست خانه سلام نزد پرورگار خویش واوست دوست ایشان بدانچه بودند می کردن .
      انان راست نه شما را !
      سوره10 آیه25
      و خدا میخواند شما را بسوی خانه سلام و هدایت کند هرکه را خواهد بسوی راهی راست
      با تشکر م- مهدی
      ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت 11:05 PM

    11. #9
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 134 صلوات : 1,376
      مورد صلوات: 768 در 132
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      ایمان آنلاین نیست.



      با سلام خدمت شما دوست محترم

      نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا مهدی نمایش پست ها
      آقای عزیز با اینکه مقاله اینجانب بیش از چهار ده صفحه است و آیاتی هم که استفاده شده با کتاب مقدس یکی میباشد ولی استنادهای شما با یک و یا دو آیه که انها را هم درست تفسیر نمی نمائید و یا با روایتها که هیچگونه
      پایه ای واساس ندارد وبعد ادعا میکنید به تفاسیر های غلط مراحعه نمایم.


      دوست عزيز قرآن تنها كتاب آسماني است كه دست تحريف گران از رسيدن به آن كوتاه مانده است . چرا كه خدا نگاهبان او بوده است ( انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون ).

      از آنجا كه قران كلام خداست اگر چه ساده و روان است ولي فهم همه حقايق آن نيازمند تبيين و تفسير است. چنانچه يكي از وظايفي كه خداوند براي پيامبرش معين مي نمايد تبيين همين كلام است .

      ( وما انزلنا عليك الكتاب الا لتبين لهم ) ( و انزلنا اليك الذكر لتبين للناس )

      بعد از پيامبر اكرم اهل بيت آنحضرت عهده دار اين مطلب بوده و پس از ايشان علما و دانشمندان اسلامي بر اساس آيات و روايات به اين مهم پرداخته اند و كتابهاي تفسير موجود تبيين و تفسير همين كلام الهي است .

      دوست گرامي مطالبي را كه به قرآن نسبت مي دهيد اگر مبتني بر قران و روايات اهل البيت عليهم السلام نباشد ؛ اگر تفسير به راي نباشد نهايتا در حد برداشت شخصي شما از قرآن خواهد بود و فقط براي شما معتبر خواهد بود .

      لذا توصيه مي شود براي فهم بهتر مباحث قرآني به تفاسير معتبر مراجعه بفرماييد .

      استفاده از كتابهاي تحريف شده به عنوان كتاب صحيح و معتبر و تطبق غير واقعي با قرآن كاري است غير علمي .


      نقل قول نوشته اصلی توسط محمدرضا مهدی نمایش پست ها
      دوست عزیز امروز برای ادعای شما احتیاج به اسنادی است که ثابت نمائی بکه برابر است مکه یا بیت العتیق برابر از با مکه ویا سرزمین امن برابر است مکه این تفکرات پوسیده در ایران من جایگاهی ندارد اسناد میخواهد سندهای معتبر همانند کتاب مقدس شما دارید ا


      جناب مهدي ، آنچه از دير باز تا كنون براي همه مسلمانان بلكه براي همه جهانيان مشخص بوده اينست كه مكه خانه خدا بوده و مردم گرد آن طواف مي نموده اند حتي قبل از اسلام و آن را يك عبادت ابراهيمي ميدانسته اند . چرا كه ابراهيم مامور به آماده سازي آن براي طواف كنندگان بوده است . (طهر بيتي للطائفين )

      دوست عزيز در كجا ديده اي كه گفته اند در بيت المقدس هم طواف مي كرده اند .

      بنابر اين اين ادعاي شماست كه در حقيقت نيازمند اثبات و سند معتبر است .

      آقا محمد رضا ؛ ايرانيان از دير باز انسانهاي زيرك و با هوشي بوده اند وحتي روايتي داريم كه مضمونش اينست اگر علم در ثريا باشد ايرانيان بر آن دست خواهند يافت . لذا ايراني بودن براي ماهم افتخار است اما اين دليل نمي شود كه ما از قرآن و حقايق آن دست برداريم وبه كتاب مقدسي كه شما ميفرماييد تمسك كنيم . كتابي كه قاعدتا در اين سالها كه شما از آن ياد كرده ايد دستخوش تغيير و تبدل شده است .

      قبل از پاسخ به مطالب ديگرتان از شما ميخواهم يكبار ديگر به تفاسير معتبر مراجعه بفرماييد و همين آياتي را كه خود بيان نموده ايد ببينيد و تفاوت ها را ملاحظه نما ييد آنگاه قضاوت كنيد .

      موفق باشيد
      .

    12. #10
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 49 صلوات : 1
      مورد صلوات: 102 در 40
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      محمدرضا مهدی آنلاین نیست.



      با سلام.
      آقای عزیز نه قرآن بلکه تورات و اناجیل هر سه کتاب از دست تحریف گران تاریخ در امان مانده اند چرا برای اینکه هر سه کتاب خدا است واوست نگهبان آن .
      در رابطه با تورات واناجیل آنچه که در قرآن آمده است.
      آیات 43تا 48 سوره مائده را اکر با دقت بخوانی متوجه میشوی.
      از عبارت( عندهم التوراه فیها حکم الله): تورات نزد آنان است ودر آن حکم خدا است معلوم میشود که تورات موجود در دسترس یهودیان زمان محمد(ص) بوده در بر دارنده خکم خدا واز نظر قرآن برای یهودیان معتبر شمرده شده است یعنی وظیفه الهی یهودیان زمان محمد(ص) عمل کردن به تورات موجود بوده و انجام وظیفه الهی مکتوب در آن موجب رستگاری و هدایت و نور بوده است (فیها هدی و نور) و سر پیچی از آن موجب عذاب الهی
      در باره مسیحیان آیه 47 سوره مائده: 47- و باید حکم کنند انجیلیان بدآنچه فرستاده است خدا در آن و انکس که حکم نکند بدانچه خدا فرستاده است آنانندتبهکاران (هم الفاسقون)
      بنابر این مسیحیان باید به انجیل موجود عمل کنند در غیر اینصورت (هم الفاسقون)
      مائده 69- همانا آنانکه ایمان آوردند و آنانکه جهود شدند و صابیان و ترسایان هر انکس ایمان آرد بخدا و روز باز پسین و کردار شایسته کنند نیست بر ایشان بیمی و نه اندوه کین شوند.
      بقره آیه 62- همانا آنانکه ایمان آوردندو آنانکه جهود شدند و ترسایان و صابیان هرکس ایمان آرد بخدا وروز باز پسین و کردار نیک کنند آنانراست پاداششان نزد پرورکارشان نه ترسی است بر ایشان و نه اندوهکین شوند.
      اما در رابطه با اعراب
      سوره مائده آیه 69- و اکر اهل کتاب (اعراب) ایمان می آوردند و پرهیزگاری میکردند هر آینه ما بیقین گناهایشان را محو میسازیم و حتما در بهشت پر نعمت داخل میکردانیم.
      اما در باره گفتار شما در باره کتاب مقدس قرآن را باز نمودم سوره قصص آمد آیه 49

      49- بگو پس بیاریدکتابی از نزد خدا را نماینده تر از این دوتا (تورات و اناجیل) پیرویش کنم اکر هستید راستکویان
      50- پس اکر نپذیرفتند از تو بدان که همانا پیروی کنندهوسهای خویش را وکیست گمراه تر از آنکه پیروی
      کند هوس خود را بی رهبری از خدا همانا خدا هدایت نکند گروه ستمکاران را
      در پایان برای اینکه به این بحث پایان دهم این یک مبحث کهنه و قدیمی است .بحث مکان قبلا توسط گروهی
      در کوفه بنام اسماعیلیان در سال 278 هجری مطرح شد و قبله خود را از مکه به اورشلیم تعقیر دادند
      و حتی مراسم حج خود را و مورخین ای مانند ابن خلدون و طبری و......این را مطرح نمودند پس از او مولانا
      در مثنوی آن را مطرح می نمایند و در زمان عثمانی ها که اورشلیم توسط محمد فاتح فتح گردید عثمانیها
      این موضوع را متوجه شدند و ایرانیان هم آنرا بصورت شعری چنین بیان میدارند
      آغنیا مکه روند و فقرا نزد تو آیند
      که تو شاه ها حج فقرائی
      یک طواف مرقد موسی الرضا
      هفت هزار و هفصد و هفتاد حج اکبر است
      که البته برای هوشیاران ایرانی هم شاه اسماعیل شیعه را درمقابل ترکهای عثمانی مطرح چرا که حق ایرانی ها بدست ترکهای عثمانی افتاده بود. ( ضرب المثلی در رابطه با قبرس در ایران مطرح می شود)
      البته اکر به مباحث فیزیک و فلسفی آشنائی داشته باشی میتوانی با وارد کردن زمان عینی موضعی
      از طریق ارتباط زنجیره زمانی تجربه ها به قرائتهای یک ساعت یعنی دستگاهی بسته که کار حود رابه
      صورتی تناوبی تکرار میکند با وارد کردن مفهوم زمان عینی برای رویدادها در سراسر فضا میتوانی وقایع
      باز خوانی نمائی.
      این بحث مکان بود ولی بحث زمان کار دیکر از من که برای اولین بار مطرح میشود نظریه ای بر رد تقویم قمری
      در همین سایت.
      با تشکر م-مهدی
      ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۰۸/۲۵ در ساعت 11:12 PM

    13. صلوات ها 2 : ایمان,صدر
    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •