• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 37
    1. #1
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۸
      نوشته : 434 صلوات : 419
      مورد صلوات: 778 در 294
      حضور : 3 روز 11 ساعت 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : لا تقف ما لیس لک به علم
      مسلمان ایرانی آنلاین نیست.

      آیا امام حسین(ع) بخاطر یک زن و یک عشقبازی کشته شد؟




      سلام به تمام دوستان. حتما" شنیدید که بعد از کشتن امام سوم، اجساد مطهر حسین(ع) و یارانشو روی خاک رها کردند و جنازه های کشتگان خود را به خاک سپردند و حتی وقتی اجساد دفن شدند هم به دستور خلفای جور قبرهای آن امام و یارانش را شخم زدند و بر آنها آب جاری کردند. چه گریه ها که شیعیان بر سر این مسئله نمیکنند.

      اما خبر ندارید که امروز نیز انسانهای رذل دیگری هستند که هر دم با تهمتی و اهانتی بر ضد مکتب حسین، تبلیغات میکنند و عملا" همان شخم زدن را بار دیگر از سر گرفته اند اما اینبار نه بر سر قبر حسین(ع) بلکه در ذهن جوانان. این اراذل گاهی میگویند حسین بخواطر جاه طلبی کشته شد و گاهی میگویند ... . باور کنید چند روز پیش یکی از این اراذل و اوباش به وبلاگم آمد و کامنتی گذاشت که در آن شمر را یک قهرمان خوانده بود و از قتل حسین(ع) ابراز خشنودی نموده بود. اکنون و با خواندن این مقاله بهتر معنای جملات زیارت عاشورا را درک خواهیم کرد.


      متن زیر هم خلاصه ای از آنچه است که اینها میگویند:



      "سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فورا" زن را طلاق میدهد و حسین فورا" زن را ربوده، عقد میکند. یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخواطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد."



      حالا بیایید این مقاله را نقد کنیم:



      نکته خیلی مهم اینستکه اسلامستیز از شدت دشمنی با اهل بیت اساسا داستان را وارونه نقل کرده است. در اسناد تاریخی هرگز اینطور گفته نشده است بلکه آنچه در اسناد تاریخی، آنهم فقط در چند سند و نه به صورت متواتر،آمده است به طور خلاصه این است:



      "یزید عاشق «ارینب» دختر اسحق می‌شود. ارینب در زیبایی و ادب و کمالات، شهرتی درخور داشت. معاویه از جریان آگاه شد و به یزید وعده داد که او را به مقصود برساند. «ارینب» با پسر عمویش «عبدالله بن سلام» که از شخصیت‌های معروف بود، ازدواج کرد و در عراق با همسر خود زندگی می‌کرد. عبدالله از سوی معاویه در عراق مسئولیتی داشت. معاویه او را از عراق به شام احضار کرد و توسط ابو هریره و ابو درداء به وی گفت: دوست دارد دختر خود را به ازدواج تو درآورم،‌چون از جهات مختلف شایستگی داری داماد خلیفه باشی. عبدالله پذیرفت، آن دو جریان را به معاویه گزارش کردند. معاویه پیش از این، به دختر خود گفته بود که اگر آن دو نزد تو آمدند که تو را برای عبدالله خواستگاری نمایند، موافقت کن،‌ ولی به آنان بگو: در صورتی موافقت می‌کنم که عبدالله، همسر خود را طلاق دهد. عبدالله که فریب معاویه را خورده بود، همسر خود را طلاق داد و از معاویه درخواست کرد به وعدة خود وفا کند، معاویه پاسخ داد: اگر دخترم رضایت دهد، می‌پذیرم. آن دو نزد دختر معاویه رفتند و جریان طلاق «ارینب» را به او گفتند دختر معاویه پاسخ داد: باید درباره این موضوع اندیشه و مشورت نمایم. جریان میان مردم پخش شد و مردم معاویه را به خدعه و مکر یاد کردند! مدتی گذشت تا عِدّه «ارینب» سپری شد. مجدداً آن دو نزد دختر معاویه رفتند اما پاسخ منفی داد و گفت: این ازدواج به مصلحت من نمی‌باشد! سپس معاویه، ابو درداء را به عراق فرستاد تا «ارینب» را برای یزید خواستگاری نماید. چون وی وارد عراق (کوفه) شد، فهمید که امام حسین(ع) هم در عراق است. تصمیم گرفت در آغاز خدمت امام برسد، بعد مأموریت خود را انجام دهد. چون خدمت امام رسید، حضرت فرمود: برای چه به عراق آمده‌ای؟ ابو درداء موضوع را به امام گفت، امام فرمود: من هم تصمیم داشتم کسی را نزد «ارینب» برای خواستگاری بفرستم. اکنون که نزد او می‌روی، پیام مرا نیز به او برسان. ابو درداء چون نزد ارینب رفت او را برای امام و یزید خواستگاری نمود. «ارینب» با وی مشورت کرد که کدام خواستگار بهتر است، ابو درداء پاسخ داد: امام برای همسری با تو شایسته‌تر است. امام با همان مهریه‌ای که بنا بود یزید بدهد، «ارینب» را به عقد خود درآورد. عبدالله همسر سابق که در شام بود، مورد بی مهری معاویه واقع شد و حقوق او را قطع کرد. عبدالله به سبب اموالی که نزد همسر خود به امانت گذاشته بود،‌ رهسپار عراق شد و موضوع امانت را با امام حسین مطرح کرد. آن گاه برای گرفتن اموال خود نزد همسر سابقش رفت و اموال خود را دریافت کرد. آن دو چون به یاد گذشته افتادند، متأثر شدند و هر دو به گریه افتادند. امام با دیدن آن صحنه نسبت به آن دو ترحم کرد و فرمود: باش که او را سه طلاقه کردم. خدایا! آگاهی که او را به جهت مال و زیبایی، به عقد خود درنیاوردم، بلکه به جهت اینکه او را برای شوهرش نگه دارم، با او ازدواج کردم. سپس دستور داد تمام مهریه او را بدهند. آن دو خواستند به عنوان تشکر اموالی را به امام بدهند، که حضرت نپذیرفت و فرمود: پاداشی که امید است به من داده شود، بهتر از اموال است، سپس آن دو دوباره با یکدیگر زندگی کردند. بر اساس آنچه در داستان آمده،‌ این جریان بعد از ولایتعهدی یزید رخ داد."(الامامه و السیاسه، صفحات 166 تا 173)





      پس میبینیم که اصلا آنچه در برخی اسناد تاریخی آمده است اصلا به این شکلی که این دشمن غرضورز امام حسین نقل کرده است نیست بلکه ماجرا چیز دیگری است. امام حسین طبق این نقل تاریخی این زن را از یزید نجات میدهد و به شوهرش باز میگرداند. حتی روایت تأکید دارد که امام حسین فرمودند «. خدایا! آگاهی که او را به جهت مال و زیبایی، به عقد خود درنیاوردم» و به محض آگاهی از دلبستگی مجدد این زن به شوهر سابقش او را طلاق دادند.



      نکته دیگر اینکه به غیر از اینکه شبهه افکن، در نقل تاریخ مرتکب تحریف شده است خود این روایت که او نقل کرده است نیز جای بررسی بیشتر دارد و به نظر میرسد ماجرای اورینب به کل دروغ باشد:



      اول:


      بیایید داستان را به لحاظ روایی نقد کنیم:


      روایت فوق مرسل است و هیچ‌گونه سندی برای آن ذکر نشده تا بتوان آن را مورد بررسی قرار داد. چون ابن قتیبه(نویسنده کتاب الامامه و السیاسه) داستان را این چنین آغاز می کند:ما حاول معاویة من تزویج یزید قال: وذکروا أن یزید بن معاویة سهر لیلة من اللیالی، وعنده وصیف لمعاویة یقال له رفیق، ...او که خود همعصر این ماجرا نبوده است نمیگوید این ماجرا را از چه کسی شنیده است تا ما بتوانیم سلسلۀ راویان را بررسی کنیم. چه بسا فرد دروغگویی این ماجرا را به او گفته باشد.


      از سوی دیگر ابودرداء که در این داستان میبنیم بنا به نظر معروف در زمان حکومت عثمان مرده است. برخی هم مرگ او را 39 یا 38 هجری درگذشته است(ابن اثیر الکامل، ج 3، ص 129؛ابن عبدالبرّ،‌الاستیعاب، ج 3، ص 1229 ـ 1230؛ ابن حجر عسقلانی، الاصابه فی تمییز الصحابه، ج 4، ص 622.) پس او چگونه میتواند در این ماجرا که در اواخر حکمرانی معاویه و زمان ولایتعهدی یزید روی داده است حضور داشته باشد؟ پس این داستان دارد از شخصیتی در ماجرا نام میبرد که در آن زمان سالها از مرگش گذشته بوده است!!

      از سوی دیگر از این داستان در اسناد دسته اول و مشهور هیچ خبری نیست. مشهورترین کتابی که این داستان را ذکر کرده است کتاب الامامه و السیاسه است که برخی در این که نویسنده آن ابن قتیبه باشد شک دارند.( دائره المعارف بزرگ اسلامی، ج 4، ص 459) از این گذشته اسناد معدودی هم که این ماجرا را نقل میکنند انقدر آشفته هستند که در برخی از آنان این ماجرا را به فرد دیگری نسبت میدهند ولی روایت آنها در مورد ازدواج ان فرد با اورینب نیز قابل قبول نیست و تضاد کامل با عقل دارد ولی به علت عدم ارتباط با بحث از آوردنش خودداری میکنیم.


      باز جای توجه دارد که هیچ سندی به آمدن امام حسین به عراق پس از شهادت حضرت علی و رفتن به مدینه اشاره ندارد، مگر در حماسۀ عاشورا که روایت فوق ماجرای اورینب را پیش از آن میداند و در واقع میگوید ماجرا اورینب باعث شد که یزید اینقدر به امام حسین برای بیعت فشار بیاورد و بگوید از حسین یا بیعت بگیرید و یا سرش را؛ و در نتیجه امام حسین از مدینه خارج میشوند و ابتدا به مکه و بعد از نامه نگاری کوفیان به عراق میروند.



      دوم:


      در داستان فوق آمده که حضرت امام حسین علیه السلام‌ ارینب را در یک مجلس سه طلاقه کرد و فرمود: فقال : أشهد الله أنها طالق ثلاثا، (فرمود: خدا را شاهد میگیرم که او را سه طلاقه نمودم) و این با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام‌ هیچگونه سازگاری ندارد، بلکه خلاف ضرورت احادیث اهل بیت و فقه شیعه است که در فقه شیعه کاملاً و مبسوط بحث شده است.


      عن علی بن إبراهیم ، عن أبیه ، عن ابن أبی عمیر ، عن حماد ، عن الحلبی ، عن أبی عبد الله علیه السلام قال : من طلق امرأته ثلاثا فی مجلس وهی حائض فلیس بشئ.(ابا عبدالله(ع) فرمودند: کسی که در یک مجلس همسرش را سه طلاقه کند و نیز حائض باشد هیچ ارزشی ندارد. (طلاق باطل است))وسائل الشیعة (آل البیت)، شیخ حر عاملی، ج 22، ص 21 .

      سخن فوق از امام صادق(ع) در مورد سه طلاقه، نشان میدهد که از دید شیعه سه طلاقه عملی غلط است پس چگونه یکی از پیشوایان شیعه چون امام حسین، بدان دست میزند؟



      سوم:


      یکی از شرائط طلاق حضور دو شاهد عادل می باشد که در داستان فوق این امر رعایت نشده است.

      قرآن می‌فرماید:

      وأشهدوا ذوی عدل منکم.(دو عادل از بین خودتان به شهادت بگیرید) (طلاق/2)

      تلک حدود الله ومن یتعد حدود الله فقد ظلم نفسه.(این حدود الهی است و هر کس از آن تعدی کند بر خودش ظلم نموده است) (طلاق/1)

      و نیز امام صادق علیه السلام می‌فرماید‌:

      ولا یجوز الطلاق إلا بشاهدین ...(طلاق جایز نمی‌باشد مگر با حضور دو شاهد.)وسائل الشیعة (آل البیت)، شیخ حر عاملی، ج 22، ص 25 .



      چهارم:


      در داستان فوق امام حسین علیه السلام‌ به عبدالله سلام می فرماید: بل أدخله علیک حتى تبرئی إلیه منه کما دفعه إلیک.(تو داخل منزل من شده و با ارینب ملاقات کن و با تحویل اموال خود ذمه او را بری کن.) و این نیز با سیره اهل بیت علیهم السلام‌ و غیرت مردانگی عرب سازگاری ندارد که یک مرد اجنبی و نامحرم را به اندرون خویش راهنمایی کنند.گذشته از این که بری شدن ذمه نیازی به خلوت با نامحرم ندارد.


      پنجم:


      گذشته از بطلان قطعی روایت فوق به اندازه کافی در اسباب و عوامل زمینه ساز واقعه کربلا در کتب شیعه و سنّی بحث شده است که هیچ جای شک و شبهه باقی نمی‌گذارد تا نوبت به طرح این شبهه سست و بی اساس برسد.


      ششم:


      با صرف نظر از تمامی اشکالات موجود که ذکر شد اگر چنان‌چه این داستان بدون مواردی که با مقام عصمت و سیره اهل بیت منافات دارد صحت می‌داشت و اتّفاق افتاده می‌بود، در حقیقت امام علیه السلام‌ با این کار خود، از طرفی جنایات معاویه و یزید را برای مردم اثبات می‌کند که این ها برای رسیدن باامیال شوم وشیطانی خود به هرکاری دست می زدند.و از طرفی دیگر با این کار از پاشیده شدن یک زندگی موفق وگرم جلوگیری کرده است.



      حال برای این افراد مغرض سخن امام حسین را تکرار میکنم: اگر دین ندارید و باوری به معاد ندارید اقلا در این دنیا آزاده باشید


      منبع: سایت پاسخگو و سایت ولیعصر

    2.  

    3. #2
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۸
      نوشته : 377 صلوات : 526
      مورد صلوات: 2,161 در 364
      حضور : 11 روز 4 ساعت 54 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 21 وبلاگ :
      مسافر درون آنلاین نیست.

      تعجب




      حسین بن علی و یزید بن معاویه از کودکی در یک کوچه و در همسایگی هم بزرگ شده بودند . در همسایگی آندو دختر زیبایی بنام ارینب زندگی میکرد که هردو آنها عاشق و شیفته او بودند . یزید آدم احساساتی بود و شعر می سرود.
      و اینک دنباله ماجرا...


      درباره «ارینب» و ازدواج امام حسین(ع) با وی در برخی کتاب‌ها از جمله «الامامه و السیاسه» ابو محمد عبدالله بن مسلم بن قتیبه دینوری مطالبی آمده، که خلاصه آن چنین است:
      یزید عاشق «ارینب» دختر اسحق می‌شود. ارینب در زیبایی و ادب و کمالات، شهرتی درخور داشت. معاویه از جریان آگاه شد و به یزید وعده داد که او را به مقصود برساند. «ارینب» با پسر عمویش «عبدالله بن سلام» که از شخصیت‌های معروف بود، ازدواج کرد و در عراق با همسر خود زندگی می‌کرد. عبدالله از سوی معاویه در عراق مسئولیتی داشت. معاویه او را از عراق به شام احضار کرد و توسط ابو هریره و ابو درداء به وی گفت: دوست دارد دختر خود را به ازدواج تو درآورم،‌چون از جهات مختلف شایستگی داری داماد خلیفه باشی. عبدالله پذیرفت، آن دو جریان را به معاویه گزارش کردند. معاویه پیش از این، به دختر خود گفته بود که اگر آن دو نزد تو آمدند که تو را برای عبدالله خواستگاری نمایند، موافقت کن،‌ ولی به آنان بگو: در صورتی موافقت می‌کنم که عبدالله، همسر خود را طلاق دهد. عبدالله که فریب معاویه را خورده بود، همسر خود را طلاق داد و از معاویه درخواست کرد به وعدة خود وفا کند، معاویه پاسخ داد: اگر دخترم رضایت دهد، می‌پذیرم.
      آن دو نزد دختر معاویه رفتند و جریان طلاق «ارینب» را به او گفتند دختر معاویه پاسخ داد: باید درباره این موضوع اندیشه و مشورت نمایم.

      مدتی گذشت تا عِدّه «ارینب» سپری شد. مجدداً آن دو نزد دختر معاویه رفتند اما پاسخ منفی داد و گفت: این ازدواج به مصلحت من نمی‌باشد!
      سپس معاویه، ابو درداء را به عراق فرستاد تا «ارینب» را برای یزید خواستگاری نماید.
      چون وی وارد عراق (کوفه) شد، فهمید که امام حسین(ع) هم در عراق است. تصمیم گرفت در آغاز خدمت امام برسد، بعد مأموریت خود را انجام دهد. چون خدمت امام رسید، حضرت فرمود: برای چه به عراق آمده‌ای؟ ابو درداء موضوع را به امام گفت، امام فرمود: من هم تصمیم داشتم کسی را نزد «ارینب» برای خواستگاری بفرستم. اکنون که نزد او می‌روی، پیام مرا نیز به او برسان. ابو درداء چون نزد ارینب رفت او را برای امام و یزید خواستگاری نمود. «ارینب» با وی مشورت کرد که کدام خواستگار بهتر است، ابو درداء پاسخ داد: امام برای همسری با تو شایسته‌تر است. امام با همان مهریه‌ای که بنا بود یزید بدهد، «ارینب» را به عقد خود درآورد.
      عبدالله همسر سابق که در شام بود، مورد بی مهری معاویه واقع شد و حقوق او را قطع کرد. عبدالله به سبب اموالی که نزد همسر خود به امانت گذاشته بود،‌ رهسپار عراق شد و موضوع امانت را با امام حسین مطرح کرد. آن گاه برای گرفتن اموال خود نزد همسر سابقش رفت و اموال خود را دریافت کرد.
      آن دو چون به یاد گذشته افتادند، متأثر شدند و هر دو به گریه افتادند. امام با دیدن آن صحنه نسبت به آن دو ترحم کرد و فرمود:
      باش که او را سه طلاقه کردم.!
      .
      سپس دستور داد تمام مهریه او را بدهند. آن دو خواستند به عنوان تشکر اموالی را به امام بدهند، که حضرت نپذیرفت و فرمود: پاداشی که امید است به من داده شود، بهتر از اموال است، سپس آن دو دوباره با یکدیگر زندگی کردند.
      بر اساس آنچه در داستان آمده،‌ این جریان بعد از ولایتعهدی یزید رخ داد.(1)
      توجه به این مطلب نیز ضروری است که در هیچ کدام از منابع نیامده که علت یا یکی از علت‌های واقعه کربلا، این جریان است و یزید به جهت کینه‌ای که در این باره از امام حسین داشت، با حضرت جنگ کرد.
      پی‌نوشت‌ها:
      1ـ الامامه والسیاسه، ص 166 ـ 173.
      2ـ ابن عبدالبرّ،‌الاستیعاب، ج 3، ص 1229 ـ 1230؛ ابن حجر عسقلانی، الاصابه فی تمییز الصحابه، ج 4، ص 622؛ ابن اثیر الکامل، ج 3، ص 129.
      3ـ دائره المعارف بزرگ اسلامی، ج 4، ص 459.
      4ـ ابن شهرآشوب، مناقب، ج 4، ص 43 ـ 44؛ بحار الانوار، ج 44، ص 171 ـ 172.
      5ـ محمد بن ابی طالب حسینی کرکی، تسلیة المُجالس وزینة المَجالس، ج 2، ص 54 ـ 58.
      6ـ همان، ص 11 ـ 16 (مقدمه کتاب).
      7ـ الذریعه، ج 11، ص 294.
      8ـ تسلیة المُجالس وزینة المجالس، ج 1، ص 51 ـ 52.
      9ـ رسول جعفریان، تأملی در نهضت عاشورا، ص 340.
      10ـ میرزا عبدالله افندی، ریاض العلماء وحیاض الفضلاء، ج 2، ص 190.
      11ـ تأملی در نهضت عاشورا، ص 340. .



      ---------------------
      قول : عاشورا ؛
      ________________________________________
      بياييد به قضيه بگونه اي ديگر بنگريم .
      دهم عاشوراي سال 61 مصادف با 21 مهرماه 59 خورشيدي و دهم اكتبر 680 ميلادي است . در اين ماه از سال هوا رو به سردي ميگذارد لازم به توضيح است كه در زماني كه زمين اينقدر آلوده نبود ، هوا از نيمه دوم شهريور ماه رو بسردي گذاشته و در مهرماه كاملا خنك بوده است . عراق سرزميني جلگه اي و حاصلخيز ميباشد و يافتن كويري خشك و بي آب و علف ( آنگونه كه شيعيان ميگويند )در آن سخت است . كربلا دقيقا در كنار رود فرات و تقريبا در مدار جغرافيايي شهر اصفهان قرار دارد و خشك بودن و بياباني بودن آن در سال 680ميلادي كمي نامحتمل است ! بستن آب رودخانه فرات در طول چندين كيلومتر بسيار نامحتمل است . سقاهاي حسين چرا نتوانستند از رود به اين عظمت آب بردارند يا راويان شيعه ، شيعيان را .... فرض كرده اند كه شق دوم محتمل تر است !
      با تمام مفروضات فوق پيدا كنيد پرتقال فروش را !!

      ________________________________________
      تازه اگر هم فرض کنیم که همه ی این داستان پر سوز و گداز درست بوده: یعنی هوا در 21 مهر واقعاً گرم بوده و شمر هم توانسته راه دسترسی به فرات را بر حسین (ع)ببندد، و کربلا هم واقعاً بیابان برهوت بوده، باز هم یک دریاچه ی وسیع آب شور به نام بحیرة ملح در سمت دیگه ی فرات هست (شکل زیر) که فاصله ی آن با کربلا (فلش سبز) حتی کمتر از فاصله ی کربلا تا فرات (فلش قرمز) است.

      با توجه به اینکه 1400 سال به قدر یک چشم بر هم زدن زمین شناسی است، بعید است که این دریاچه آن زمان وجود نداشته باشد پس اگر حسین یا یک نفر از دارودسته اش یک ذره جغرافی می دانست و به قدر علوم دوم دبستان معلومات علمی داشت، باید می دانست که بحیرة ملح آنجا هست و به راحتی با ابتدایی ترین وسایل می توان با کمک نور خورشید آب شور را تقطیر کرد. در این صورت اهل بیت تشنه نمی ماندند

      نتیجه ی منطقی: علم لدنی امام (!)، جغرافیا یا علوم تجربی را شامل نمی شده است

      http://www.secularismforiran.com/karbala11.gif


      نوره کشی حسین در روز عاشورا

      (نوره = واجبی)
      خود محاسبه کنید که چند لیتر آب برای پاک شدن تمامی پیکر سه عرب از مو و پشم لازم است و در مقابل، این مقدار آب تا چه مدت رفع کنندۀ تشنگی انسان خواهد بود !!!

      http://i26.tinypic.com/27xhmc.jpg
      جلد پنجم تاریخ کامل نوشتۀ عزالدین ابن اثیر


      ==========اين مطالب نقل قول است و اميد است جوابي بر ان بيابيم !! براي مشاهده تصاوير به لينكي كه گذاشتم برويد!



      داستان عشقی امام حسین و ارینب و کینه معاویه


      3ـ در هیچ کدام از منابع شیعه و سنی ذکر نشده که امام حسین بعد از شهادت علی(ع) و رفتن به مدینه، در اواخر سلطنت معاویه، به عراق (کوفه) آمده باشد و مدت نسبتاً طولانی درنگ نموده تا در آنجا ازدواج نماید.
      ---------------------------

      باز هم همان انحراف.
      در حالی که در روایت چنین قید زمانی دیده نمی شود.

      دیگر ایرادات هم پرداختن به منبع روایت است.
      خوب دوستان !
      همینطور که مملکت رو در سوگ حسین فرو رفته و مردم با چشم گریان به دنبال قیمه در این سرما کوچه هارو بالا و پایین میکنند تصمیم گرفتم این تاپیک رو باز کنم تا هر کس هر مورد جالبی در مورد عاشورا میدونه بنویسه ...
      خودم به چند تا نکته شروع میکنم ( خلاصه میگم که جای بحث بمونه )

      1 . امام حسین بیعت نکرد و به دستور خدا که معلوم نیست از کجا رسید از مدینه به مکه رفت ! بعد از 4 ماه هم در مکه ماندن کماکان زنده بود و خطری تهدید نمیکرد ... بعد تصمیم به رفتن به کوفه گرفت ( به خاطر دعوت مردمش ) و در بین راه مشخص نیست یا من نمیدونم چطور سر از کربلا در آورد . کربلا دز 2000 کیلومتری مدینه قرار داره و حتی سر راه مکه و کوفه هم نیست ... خوب اگه این قیام بود چرا در مکه و مدینه قیام نکرد ؟ آیا این یک قیام در 2000 کیلومتر اونورتر از مدینه بوده ؟! علتش !؟ و جالب اینجاست مگه کسی به همراه زن و بچه و کودک 6 ماهه به جنگ میره ؟!
      پس قیام عاشورا چه شد ؟

      2. کربلا صحرا نیست و جلگه و کشتزار هست : طبق عکسهایی از google earth خودتون مشاهده کنید :

      http://i2.tinypic.com/vdl4pf.jpg

      http://i2.tinypic.com/vdlrah.jpg

      کربلا در کنار رود فرات هست ... و نه تنها امکان وجود صحرا نیست بلکه با کندن زمین هم میتونستن به آب برسن ... عده ای هم که مطرح کردند خاک کربلا از رس و لای هست و امکان کندن چاه به راحتی وجود ندارد باید بگم که طبق بحثی که در مورد جلگه بودن کربلا کردیم این قضیه امکان ندارد و حتی در صورت امکان تا عمق 40 یا 50 متری نهایتا به آب میرسیدند که قبل از روز 7 محرم تعداد یاران امام به حدی بود که این کار رو بکنند .
      حالا یه سری بحث های جالب در مورد عروسی بعصی از امامزادگان ( قاسم ) در شب عاشورا و غسل آنها مطرح میشه که من نمیدونم چطور میتونستن غسل کنن ولی کمی آب برای علی اصغر نبوده !!
      در ضمن امکان استفاده از شیر حیوانات اهلی هم بوده که برای مصرف غذایی همراهشون بوده
      خوب پس صحرای کربلا چه شد ؟ تشنگی امام و علی اصغر 6 ماهه چی ؟!

      3.وقتی صحبت از گرمای سوزان و نمیدونم آفتاب داغ میکنید یادتون باشه عاشورا در تابستان نبوده عاشورا در روز 21 مهر و در فصل پاییز بوده ...
      خوب پس گرمای سوزانه صحرای کربلا چی شد ؟ گرمایی که نه به فصلش میخوره نه به صحرایی که صحرام نیست !
      ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۹۱/۰۴/۱۰ در ساعت 11:07 AM

    4. صلوات ها 2 : هوريا شاهويي,طاها
    5. #3
      کارشناس پاسخگوی فلسفه و کلام
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 2,476 صلوات : 9,876
      مورد صلوات: 10,102 در 2,233
      حضور : 10 روز 19 ساعت 11 دقیقه
      دریافت : 5 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدیق آنلاین نیست.

      راهنما غفلت از فلسفۀ قیام امام حسین (ع) و پرداختن به جزئیات بی مورد




      نقل قول نوشته اصلی توسط حسین128 نمایش پست ها
      تازه اگر هم فرض کنیم که همه ی این داستان پر سوز و گداز درست بوده: یعنی هوا در 21 مهر واقعاً گرم بوده و شمر هم توانسته راه دسترسی به فرات را بر حسین (ع)ببندد، و کربلا هم واقعاً بیابان برهوت بوده، باز هم یک دریاچه ی وسیع آب شور به نام بحیرة ملح در سمت دیگه ی فرات هست (شکل زیر) که فاصله ی آن با کربلا (فلش سبز) حتی کمتر از فاصله ی کربلا تا فرات (فلش قرمز) است. با توجه به اینکه 1400 سال به قدر یک چشم بر هم زدن زمین شناسی است، بعید است که این دریاچه آن زمان وجود نداشته باشد پس اگر حسین یا یک نفر از دارودسته اش یک ذره جغرافی می دانست و به قدر علوم دوم دبستان معلومات علمی داشت، باید می دانست که بحیرة ملح آنجا هست و به راحتی با ابتدایی ترین وسایل می توان با کمک نور خورشید آب شور را تقطیر کرد. در این صورت اهل بیت تشنه نمی ماندند نتیجه ی منطقی: علم لدنی امام (!)، جغرافیا یا علوم تجربی را شامل نمی شده است.




      از آنجائیکه خاموش ساختن خورشید و حتی بستن و مانع تراشی بر سر راه نورانیت اشعه های آن برایشان میسر نبوده لذا معاندان و دین ستیزان همیشه از پرداختن به اصل و ریشه و حقایق روشن و نورانی پیرامونی خورشید، گریزان و ترسناک بوده اند و به جای آن به طرح موضوعات بسیار بسیار جزئی که در برابر عظمت و نورانیت وجودی خود اهل بیت (ع) و راه و روش آن بزرگواران بمثابۀ قطره ای در برابر اقیانوس بی انتها بوده دل خوش می کردند که این گواهی روشن بر ضعف و زبونی و اوج خواری ایشان است.

      از طرح مسائلی نظیر اینکه امام حسین چه کسی بود؟ چه جایگاهی در نزد رسول اکرم داشت؟ چرائی این جایگاه در نزد پیامبر (ص)؟ آیا اینهمه تکریم و احترام پیامبر (ص) در نزد مردم تنها ابراز عواطف و احساسات پدر و فرزندی بود؟ چرا پیامبر در روایات متعددی سفارش اهل بیت و امام حسن و امام حسین (ع) را کرده بودند؟ مگر نه اینکه حسین (ع) یک از پنج تن اصحاب کساء بود؟ مگر نه اینکه بنقل از شیعه و سنی او هم مشمول آیۀ تطهیر بود؟ مگر نه اینکه جزو معدود کسانی بود که در جریان مباهله با پیامبر بود؟ و ...

      اصولاً فلسفۀ حرکت امام حسین (ع) به سمت کربلا چه بود؟ چرا امام حسین (ع) در زمان معاویه به همان شیوۀ صلح برادرش امام حسن (ع) پایبند بود اما در زمان یزید به قیام اقدام نمود؟ چرا با یزید بیعت نکرد؟ چرا با خانواده به کربلا رفت؟ و ده ها سؤال دیگر ... که اهمیت حرکت اباعبدالله الحسین (ع) را روشن می کند.

      البته از آنانی که به جای پیگیری نشانه های کشف حقیقت در جریان کربلا و قیام امام حسین (ع) بدنبال مسائلی مثل آب و تشنگی و بررسی وضعیت جغرافیائی سرزمین کربلا، وضعیت آب و هوائی آن و از قبیل آن می افتند چه انتظاری می رود.

      ایشان یا دشمنان دین و حقیقت و مکتب نورانی اهل بیت (ع) هستند که در طول تاریخ از هیچ تلاشی برای خاموشی و کمرنگ شدن این حادثۀ عظیم، بی بدیل، نورانی و جهت بخش دریغ نکرده اند.

      و یا از سر ناآگاهی و بدون توجه به آنهمه حقایق بزرگ، راهگشا و جهت بخش و بدون شناخت به مقام و منزلت و قدرت امام (ع) به عنوان حجت و خلیفۀ خدا تصور کرده اند که امام در آن شرایط حساس کربلا، بیچاره و زبون قطره ای آب بوده است



      غافل از اینکه امام (ع) مظهر علم و قدرت خداوند است اگر اراده می کرد به اذن خدا به آب و آسایش و راحتی و غلبه بر لشکر سی هزار نفری و تا دندان مسلح عمر سعد دست می یافت.



      وضعیت جامعۀ اسلامی بعد پیامبر اکرم (ص) به سمت و سویی رفته بود که امام حسین (ع) باید علیه این وضعیت نامبارک که می رفت آخرین نفس های باقیماندۀ دین را بگیرد خروج و قیام کند. و این قیام باید با همۀ اقتضاءات آن به گونه ای اتفاق می افتاد که دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای هر مسلمان موحدی باقی نماند به عبارتی باید همۀ حجت ها را تمام می کرد.

      اگر امام حسین (ع) با همۀ کسان و بستگان، زن و فرزندانش و آل الله نمی رفت. مردان همه شهید نمی شدند و زنان و کودکان به اسارت نمی رفتند، این اتفاق نمی افتاد و تلألؤ آن جهانی و همه گیر و جاودانه نمی شد.

      و نیز در وجود آیندگان این حرارت و عشق و معرفت و ایمان به راه و حرکت امام (ع) ایجاد نمی شد اگر سوز و عطش و تشنگی و حماسه و اخلاص و شجاعت و ایثار و ... توأمان نمی گشت.

      امام حسینی که در برابر قدرت یزید بن معاویه و تهدید او می فرماید: "هیهات منا الذله" چگونه می شود که برای عشق به نماز و قرائت قرآن می خواهد که از لشکر عمر سعد یک شب دیگر مهلت بگیرند. برای نماز ظهر مجدداً طلب مهلت می کند. به حالتی ملتمسانه از لشکر برای طفل رضیعۀ خود علی اصغر طلب آب می کند.

      اینها همه برای اهل معنا پیام دارند و اگر نبود این جلوه های زیبا و روشنائی بخش که حقیقتاً چه زیبا زینب (س) فرمود: "وما رأیت الا جمیلاً"، حرکت و قیام الهی اباعبدالله الحسین (ع) که برای احیای امر بمعروف و نهی از منکر و نماز و در جهت اصلاح امت جد بزرگوارش انجام شده بود
      در همان کربلا مدفون و به فراموشی سپرده می شد و حتی نام و یاد آن از صفحۀ روزگار محو می گشت.

      حال هر صاحب اندیشه و خردی، هر اهل معرفت و معنائی و هر اهل ایمان و حقیقتی بدنبال اندیشه و تفکری می گردد که در پس این حرکت و قیام خوابیده و بدون توجه به ظاهر بدنبال معرفت معنا و کنه قیام حسینی و جلوه های زیبای معرفتی امام و اصحاب اوست و بدور از تشکیک و تردید در برخی جزئیات اقوال تاریخی که مصون از تحریف و غلو نبوده، یا توسط معاندان و دین ستیزان و حاکمان ظلم و جور اموی و عباسی و یا توسط غالیان به خلاف رواج یافته اند. بدنبال حقایق ناب و پیام ها و عبرت های عاشورائی و حسینی می گردد.

      انتخاب و اختیار با خود انسان است یا در پی خار و خاشاک و علف های هرزی که در هر باغ و بستانی می رویند برود و نصیبش همان گردد که در پی آنست. و یا در پی درخت های پر میوه و گلهای متنوع و خوشبوی باغ و بستان حقیقت باشد تا روح و روان و سیری و سیراب شدنش نصیب گردد.

      در پایان اگر چه با دلایلی دیگر می توان ثابت نمود که این گونه اقاویل سخن بطالان و رهزنان و دون فکران است اما در این مجال به همین اندازه بسنده می کنیم.

      پاسخ به برخی مطالب که نشان از عدم اعتقاد سائل به علم و عصمت و قدرت امام است از حیز انتفاع خارج است. قبل از ورود به اینگونه مسائل لازم است پرسنده را از علم و عصمت و قدرت امام آگاهی داد.

      به عبارتی بررسی برخی مسائل برون دینی و برون مذهبی است و تا آنها حل و فصل نشود پرداختن به مسائل درون دینی و درون مذهبی بلا فایده است.

      موفق باشید ...



    6. #4
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,900 صلوات : 2,557
      مورد صلوات: 12,420 در 1,819
      حضور : 1 ساعت 4 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 39 وبلاگ :
      محمد آنلاین نیست.



      قيامت بي حسين غوغا ندارد
      شفاعت بي حسين معنا ندارد
      حسيني باش كه در محشر نگويند
      چرا پرونده ات امضاء ندارد


      محبت حسین علیه السلام در قلوب مومنین حراراتی ایجاد کرده که تا ابد سرد نخواهد شد
      بگذار آب در هاونهایشان بکوبند ویاوه هایشان را بسرایند که کردار ایشان به کم خردی ماند که با یک دستش بخواهد جلوی امواج خروشان اقیانوس را بگیرد.


      عالم همه قطره و درياست حسين
      خوبان همه بنده و مولاست حسين
      ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش
      از بس كه كَرَم دارد و آقاست حسين

      از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
      زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

    7. #5
      دوست جديد
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۸
      نوشته : 1 صلوات : 0
      مورد صلوات: 9 بار در 1 پست
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      shahram آنلاین نیست.



      در مورد تاریخ ذکر شده وقایع دشت کربلا و بستن دهان برخی جاهلان فرصت طلب و بی ادب همین اندازه کافیست که بدانید در تاریخ 21 مهر سال 59 بدلیل شرایط جغرافیایی متفاوت کره زمین در آن زمان، دمای هوا در اواسط روز تقریبأ چیزی بین 40 تا 45 درجه بوده که تاب تحمل چنین دمایی حتمأ نیاز به آب کافی داره. اگه در ظهر روز 21 مهر در شهر کربلا باشید دما نزدیک به 38 درجه است. اگه باور ندارید روز 21 مهر ماه به سایت لینک برید.
      لازم است بدانید افسانه ارینب افسانه ای است که توسط سایتهایی چون ? برای رنگ دینی بخشیدن به داستانهای خرافی گسترش داده می شود. با توجه به سابقه اسلام ستیزی چنین سایتهایی پر واضح است که اینها هدفی جز تفرقه افکنی و آلوده کردن اذهان عمومی را ندارند.
      در ضمن به نظرم انتخاب نام مبارک "حسین" برای کاربر "حسین128" با چنین عقاید ملحدانه ای خارج از منطق است. نظر شما دوستان چیه؟
      ویرایش توسط مدیر اجرایی : ۱۳۸۸/۱۰/۰۶ در ساعت 01:04 AM

    8. #6
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,809 صلوات : 16,157
      مورد صلوات: 23,076 در 3,702
      حضور : 2 روز 18 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      با سلام

      چند توصیه برادرانه و مهم به جناب عزیزم حسین 128

      عزیز برادر برای ما وشما زیبنده نیست که برای امر مهمی که این همه مردم ان را بزرک می شمارند و عزیزش می دارند این کونه با تمسخر و دون شان عالم دنبال حقیقت سخن راند

      هرچند شما در مورد ماه محرم و عزاداری سخنانی را شندیده اید ولی این سند نمی شود که هر چه می خواهیم بکوییم

      بیاییم باهم از هر جایی که می خواهیم سوال کنیم و مطلبی از عالمان بیاموزیم یا اکر چیزی بیشتر می دانیم در سدد هدایت دیکران از کمراهی باشیم

      بیاییم انچه می دانیم و انچه نمی دانیم را بر روی هم کذاریم از جایی که نمی دانیم بپرسیم و طرحی نو و منطقی در اشنایی با واقعه عاشورا دراندازیم و باشد راهی برای مباحثه و مناظره و رسیدن به حقیقت

      جناب عزیز

      سوالاتی را که پرسید ه اید را دسته بندی کرده و از هر جا که دوست دارید شروع می کنیم
       

    9. #7
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۸
      نوشته : 434 صلوات : 419
      مورد صلوات: 778 در 294
      حضور : 3 روز 11 ساعت 1 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : لا تقف ما لیس لک به علم
      مسلمان ایرانی آنلاین نیست.



      با عرض سلام و عرض تسلیت

      خواهشمندم دوستان تاپیک را منحرف نکنند، اینکه زمین عراق چگونه بود و هوا چگونه بود به تاپیک ارتباطی ندارد.

      با سپاس

    10. صلوات : طاها
    11. #8
      کارشناس پاسخگوی سابق انجمن
      تاریخ عضویت : شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 130 صلوات : 86
      مورد صلوات: 572 در 123
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      کمیل آنلاین نیست.



      «يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ » الْكافِرُونَ (32توبه)

      «يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ» (8صف)

      « اشهد انک نور الله الذی لم یُطفا و لا یطفا ابدا» مصباح کفعمی ، زیارت امام حسین در نیمه شعبان

      درباره شبهه ازدواج امام حسین با ارینب به پست « افسانه ارینب » در انجمن تاریخ - اهل بیت - امامان شیعه مراجعه کنید.
      سایر شبهات بی اساس و غیر مستند هم که بر فرض اثبات چیزی از عظمت امام حسین و هدف مقدس آنحضرت نمی کاهد نشان از عدم آگاهی و تسلط شبهه پراکنان بر منابع و اصول معتبر شیعی دارد و متاثر از سایتها و دایرة المعارف های ضد شیعی مستشرقان و اذناب آنها می باشد که به جای پرداختن به محتوی و اهداف سید الشهدا روی حواشی و شبهات مبتنی بر مطالب و دلائل سست مانور می دهند.
      هیچ مسلمانی در مورد قیام امام حسین در مقابل ظلم و ستم و فساد و شهادت آنحضرت در راه احیاء دین خدا و سیره رسول خدا شکی ندارد .
      سوال می کنیم : علی رغم تلاش فراوان بنی امیه و بنی عباس و طواغیت برای از بین بردن یاد نهضت امام حسین و آثار آن ، چه عاملی باعث جاودانگی نام و قیام امام حسین ع در عالم شده است آیا جز با خواست و اراده الهی امکان دارد ؟ آیا می توان با اراده خداوند مبارزه کرد؟چه کسی آتش عشق امام حسین را در دل میلیونها مسلمان و غیر مسلمان آزاده نهاده است و روز به روز آنرا پر فروغتر می کند.
      ویرایش توسط کمیل : ۱۳۸۸/۱۰/۰۶ در ساعت 04:01 AM

    12. #9
      عضو خودماني
      تاریخ عضویت : مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,900 صلوات : 2,557
      مورد صلوات: 12,420 در 1,819
      حضور : 1 ساعت 4 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 39 وبلاگ :
      محمد آنلاین نیست.

      غسل کردن امام حسین علیه السلام واصحابش در شب عاشورا




      غسل کردن امام حسین علیه السلام واصحابش در شب عاشورا

      با اینکه پاسخ به انسانهای هتاک را درست نمی دانم اما برای روشن شدن افکار کسانی که این صفحه را مطالعه میکنند این مطلب را درج نمودم

      در طی دو یا سه روز آخر در صحرای کربلا، اهل بیت حضرت سیدالشهداء(ع) از دسترسی به آب منع شده بودند؛ ولی یاران آن حضرت ـ و خصوصا عباس(ع) ـ گاه و بیگاه به شط حمله می کردند و مشک هایشان را پر از آب می کردند و در میان کاروان پخش می کردند. این چند نوبت اتفاق افتاده است و ظاهرا تشنگی به طور جدی تا بلند شدن روز در عاشورا، در میان کودکان وجود نداشته است؛ و احتمالا این امید وجود داشته است که باز هم در روز عاشورا این اتفاق بیفتد و بتوانند آب از دجله برگیرند، و به همین خاطر در شب عاشورا اصحاب سیدالشهداء با همین آب های غنیمتی غسل و نظافت کردند.
      همانطور که می دانیم حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا وقتی ذخیره آب تمام شد، و تشنگی غالب شد، به نهر فرات زد و در همین راه جان خود را تقدیم معبود کرد.
      از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
      زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

    13. صلوات ها 3 : maryam,صدیق,طاها
    14. #10
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آذر/۱۳۸۸
      نوشته : 377 صلوات : 526
      مورد صلوات: 2,161 در 364
      حضور : 11 روز 4 ساعت 54 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 21 وبلاگ :
      مسافر درون آنلاین نیست.



      بابا شما عادت داريد تد يكي بهخواد به قول شعار سايتتون پرسشگري را تجربه كند بريزيد سرش و بهش توهين كنين ؟؟؟؟

      تو پست من يه نگاه با دقت بندازيد كاملا مشخصه كپي پيست كردم و اتفاقا نوشتم كه دوستان !!!!!!!!! اين نوشته نقل قول است و من فلك زده اومدم تو سايت شما دنبال جوابش بگردم!!!


      عجبا!!!!!!!


      خب در مورد اينكه شب عاشورا اينقدر آب بوده كه نوره كشي كرده اند نوشتيم ...پس نبود آب فقط روز عاشورا بود ...آيا به علت يك نيمروز شير مادر حضت علي اصغر خشك شد و اون فريادهاي العطش العطش رفت آسمان؟

      دوما اون مطلب در مورد ((اگر هم فرض کنیم که همه ی این داستان پر سوز و گداز درست بوده: یعنی هوا در 21 مهر واقعاً گرم بوده و شمر هم توانسته راه دسترسی به فرات را بر حسین (ع)ببندد، و کربلا هم واقعاً بیابان برهوت بوده، باز هم یک دریاچه ی وسیع آب شور به نام بحیرة ملح در سمت دیگه ی فرات هست (شکل زیر) که فاصله ی آن با کربلا (فلش سبز) حتی کمتر از فاصله ی کربلا تا فرات (فلش قرمز) است.
      ))

      جوابي نديدم
      .......
      ضمنا در مورد شبهه جريان ارينب و.... من متن كل مطلبو با منابعش كپي كردم اينجا!! منابعش يكي دوتا نبود!!!
      و گويا امام حسين نيز نقش محلل رو داشتند!

    صفحه 1 از 4 123 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 12

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •