جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قد حضرت آدم علیه السلام

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن 1390
    نوشته
    34
    صلوات
    100
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    0

    قد حضرت آدم علیه السلام






    با سلام در برخی از منابع آمده است که طول قد ایشان 30 متر و عرض شانه ی ایشان حضرت متر بوده است، حتی در تاریخ انبیاء عمادزاده اصفهانی آمده است که سر ایشان به ابرها می رسید و به همین سبب موی سر ایشان ریخت.
    انسانی به این بزرگی باید سیبی به اندازه ی یک هندوانه یا خربزه را باید بخورد تا سیر شود، نظر شما چیست؟



  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت اردیبهشت 1390
    علاقه
    گل یاس
    نوشته
    51
    صلوات
    279
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    15



    تمام انسانیت به بندگی و عبودیت است و اگر بنا باشد انسان به جایی برسد با همین عنصر خواهد توانست

    و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون

    به بیشتر از وظیفه، وظیفه نداریم

    ویرایش توسط مهرآور : 1390/11/27 در ساعت 01:54


  4. #3

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    نوشته
    1,145
    صلوات
    5457
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط fuzuli نمایش پست ها


    با سلام در برخی از منابع آمده است که طول قد ایشان 30 متر و عرض شانه ی ایشان حضرت متر بوده است، حتی در تاریخ انبیاء عمادزاده اصفهانی آمده است که سر ایشان به ابرها می رسید و به همین سبب موی سر ایشان ریخت.
    انسانی به این بزرگی باید سیبی به اندازه ی یک هندوانه یا خربزه را باید بخورد تا سیر شود، نظر شما چیست؟
    سلام
    این داستان کاملا ساختگی و برگرفته از خیال پردازی کتب عهد عتیق است که داستان انبیا را بر مبنای میل خودشان تغییر می دادند. هیچ کدام از این مسالی که نقل شده صحیح نیست و هرگز چنین نمونه ای از انسانها در علم باستان شناسی بدست نیامده است.
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)


  5. #4

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    نوشته
    10,843
    صلوات
    40321
    حضور
    79 روز 10 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18



    با سلام

    از ابوهریره نقل شده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم فرمودند: «خداوند انسان را آفرید در حالیکه 60 ذراع طول داشت.
    آنگاه فرمود: برو بر آن دسته از فرشتگان سلام کن و سپس جواب آنان را بشنو که همان تحیّت تو و ذریّه توست.
    آدم رفت وگفت: سلام علیکم. فرشتگان پاسخ دادند: «السلام علکیم و رحمة الله» و جمله‌ی اخیر یعنی «و رحمة الله» را بر آن افزودند. پس هر که داخل بهشت شود، همانند آدم طول او 60 ذراع است و پیوسته خلق پس از او تا امروز ناقص و کوتاه شده­اند.»1

    این روایت با مضمونی مشابه در کتاب صحیح بخاری نیز آمده است.2
    2- از مقاتل بن سلیمان نقل شده است که:
    «از ابا عبدالله علیه السلام پرسیدم:
    قامت آدم و حوا هنگام نزول به زمین چقدر بود؟
    فرمود: ما در کتاب علی علیه السلام چنین یافتیم که خدای تعالی وقتی آدم و همسرش را به زمین هبوط داد، دوپای آدم بر کوی صفا و سر آن بالاتر از افق آسمان بود. او از بابت حرارت شدید به خداوند شکایت کرد و خداوند به جبرئیل وحی فرمود که آدم از حرارت آفتاب ناراحت است. پس جبرئیل نگاهی به او افکند و او را فشرد که در نتیجه، طول آدم 70 ذراع و طول حوا 35 ذراع شد.3


    روایات اسرائیلی مشأئی اسرائیل داشته و عمدتاً ریشته در کتب اهل کتاب و مشخّصاً ریشه در سنّت یهودی دارد.
    از اینرو با تفحّص در سنّت یهودی می­توان به مشأ روایات فوق که حاکی از خلقت عجیب و غریب آدم علی نبینا و آله و علیه السلام و حواست پی برد.

    ویرایش توسط رضا : 1390/11/27 در ساعت 21:34
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )


  6. #5

    عضویت
    جنسیت دی 1348
    نوشته
    10,843
    صلوات
    40321
    حضور
    79 روز 10 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18



    در تلمود، سنّت شفاهی یهود، آمده است:
    « خداوند از تمام مناطق زمین، خاکهایی برگزیده و توده­ای انباشته از آنها ساخت و از آن جسمی با دو چهره آفرید؛ به طوری که دریک سو مرد و در طرف دیگر زن قرار داشت؛ سپس آنرا از وسط به دو نیم کرد که از یکی آدم و از دیگری همسرش آفریده شد.
    آدم بسیار قد بلند بود به نحوی که پای در زمین و سر در آسمان داشت و هنگامی که می­خوابید سر در مشرق و پا در مغرب داشت و خدا به او توانائی داده بود که تمام دنیا را از ابتدا تا انتها می­دید، امّا چون عصیان کرد از طولش کاسته شد تا آنجا که به اندازه‌ی سایر افراد بشر شد.»4

    علاوه بر این، اینگونه روایات در محک عقلی نیز سربلند بیرون نیامده و شامل اموری هستند که عقل انسان از پذیرش ابا دارد و با دیگر آیات قرآنی نیز سازگار نیست.
    در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می­کنیم:

    الف) لازمه‌ی شصت ذراع بودن قامت انسان این است که جمجمه‌ی او بیش از دو ذراع باشد.
    ولی جمجمه‌ی انسان­هایی که در حفاریات باستان­شناسی پیدا شده است، اختلاف زیادی با جمجمه­های انسان­های امروزی ندراد؛ مضاف بر این که در این کاوشات آثاری از انسان­هایی که دارای این طول قامت باشند، یافت نشده است.

    همچنین لازمه‌ی 60 ذراع بودن طول انسان این است که به مقتضای تناسب اندام و اعضاء، عرضش 17 ذراغ و یک هفتم ذراع باشد نه هفت ذراع، زیرا معمولاً عرض انسان، دو هفتم طول قامت اوست.
    این در حالی است که اگر حدیث ابوهریره را بپذیریم، که بیان داشته عرض آدم هفت ذراع بود، لازمه­اش آن است که قامت وی 24 ذراع و نیم باشد نه 60 ذراع.
    در غیر اینصورت انسانی به عرض 4 ذراع و قامت 60 ذراع انسان، ناموزن و بد منظر خواهد شد که دست مصوّر خداوند از خلقت آن به دور است.
    همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرمود: « ولقد خلقنا الأنسان فی أحسن تقویم»5
    یعنی ما انسان را با نیکوترین و متناسب­ترین قیافه و اندام خلق کردیم.

    ب) نکته‌ی دیگر عدم امکان همزیستی آدم علیه السلام و حوّا با این نوع خلقت نامتناجس است.
    در برخی احادیث که در بالا هم به آن اشاره شد، طول آدم 70 یا 60 ذراع و طول حوّا 35 ذراع یعنی نصف قد آدم معرّفی شده است.
    روشن است چنین ناهمانگی در وضعیّت ظاهری، امکان همزیستی همراه با سکون و آرامشی را فراهم نخواهد آورد.


    1-سیوطی، جلال الدین، تفسیر درالمنثور، ج 1، ص 48 و ابن کثیر، قصص الأنبیاء من القرآن و الأثر، ص 53
    2 - نجمی، محمد صادق، سیری در صحیحین، ص 150


    3- جزائری نعمت الله، قصص الأنبیاء، ترجمه‌ی فاظمه‌ی مشایخ، ص 50

    4- رمزی، نعناعه، اسرائیلیّات و اثرها فی کتب التفسیر، دارالقلم، بی­جا، بی­تا رمزی، ص 376
    5- - تین، آیه‌ی 4
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود