• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 40
    1. #11
      عضو حرفه‌ ای
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 2,148 صلوات : 1,218
      مورد صلوات: 6,458 در 1,901
      حضور : 10 روز 2 ساعت 18 دقیقه
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 1
      خیر البریه آنلاین نیست.





      با سلام

      حکم فقهی را اساتید بیان کردند اما حکم اخلاقی :

      از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه موى سفيد را نكنيد، كه آن نور مسلمانى است، هر كه موى سفيد در ريش او پيدا شود در اسلام، نورى باشد براى او در قيامت.

      از حضرت امام جعفر صادق منقول است كه سه كسند كه خداوند عالميان در روز قيامت بايشان سخن نميگويد، نظر رحمت بسوى ايشان نمى افكند، اعمال ايشان را نمى پسندد، براى ايشان عذاب اليم مهيا است: كسيكه موى سفيد خود را بكند و كسيكه با دست خود بازى كند كه او را منى بيايد يا با جاى بدن خود و كسيكه ديگران باو لواطه كنند، دور نيست كه اين حديث محمول بر آن باشد كه براى غرض فاسدى موى سفيد را بكند زيرا كه در حديث صحيح از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه باكى نيست موى سفيد را بريدن و كندن، اما بريدنش ‍را دوست تر ميدارم، از كندن.
      درحديث ديگر هم وارد شده است از آنحضرت كه كندن و بريدن هر دو باكى نيست.
      درحديث ديگر فرمود كه حضرت اميرالمؤ منين تجويز بريدن موى سفيد ميفرمودند، اما كندنش را مكروه مى دانست.
      از حضرت امام رضا منقول است كه حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم فرمود كه موى سفيد در پيش سر ميمنت است و مبارك است، در عارضها علامت سخاوت و جوانمردى است، در جاى زلف علامت شجاعتست، و در پشت سر شوم است و ظاهرا مراد ابتداى سفيد شدن است.
      فصل هفتم: در كندن موى بينى و بازى كردن با ريش
      در حديث معتبر از حضرت رسول منقول است كه بايد هر كس موى شارب و موى بينى را بگيرد و باحوال بدن خود بپردازد، كه اينها باعث زيادتى جمال او است.
      از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه موى بينى را گرفتن رو را نيكو ميكند.

      در حديث صحيح از آنحضرت منقول استكه: موى بدن چون بلند ميشود، آب پشت را قطع ميكند، يعنى فرزند بوجود نمى آيد و بندها را سست ميكند و ضعف و تنبلى مى آورد و نوره كشيدن، آب پشت را زياد ميكند و بدن را قوى ميكند و پيه گرده ها را زياد ميكند و بدن را فربه ميكند.
      از حضرت امام موسى عليه السلام منقول است كه: موهاى بدن را از خور بيندازيد، كه نجس و كثيف است.
      در حديث صحيح از آنحضرت منقول استكه: موى بدن چون بلند ميشود، آب پشت را قطع ميكند، يعنى فرزند بوجود نمى آيد وبندها را سست ميكند وضعف و تنبلى مى آورد و نوره كشيدن، آب پشت را زياد ميكند و بدن را قوى ميكند و پيه گرده ها را زياد ميكند و بدن را فربه ميكند.
      از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه: چهار چيز است كه از اخلاق پيغمبرانست، بوى خوش كردن و سر تراشيدن و نوره ماليدن و بسيار جماع كردن.
      از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول استكه: موى شارب و پشت زهار و زير بغل را بلند مگذاريد كه شيطان در آنجا جا مى گيرد و پنهان ميشود.
      فصل هفتم: در ازله كردن موى زير بغل
      در حديث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه: دراز مكنيد موى زير بغل را، كه شيطان در آنجا پنهان ميشود.
      در حديث معتبر ديگر منقول استكه: حضرت امام جعفر صادق عليه السلام زير بغل را دارو مى گذاشتند و ميفرمودند كه: كندن موى زير بغل دوش ها را سست ميكند.

      در حديث ديگر منقول است كه: دارو گذاشتن زير بغل بهتر است از تراشيدن و تراشيدن بهتر است از كندن.

      قابل توجه اپیلاسیونرها !

      در حديث ديگر وارد شده است كه: بسيار بود كه آنحضرت از براى ازاله موى زير بغل بحمام مى رفتند و همين موضع را دارو ميكشيدند و بيرون مى آمدند.
      از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه: موى زير بغل را كندن، گندبغل را برطرف ميكند وپاك كننده است و سنت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم است.


      و به سند حسن منقول است كه: از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند كه آيا جايز است كه كسى آرد را با روغن زيت مخلوط كند و بعد از نوره بر بدن بمالد براى آنكه بوى نوره ببرد، فرمود كه: باكى نيست.


      در حديث ديگر منقول است كه حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم نهى فرمود از كاكل گذاشتن و مو را در پيش سر گره زدن ونقش ‍خضاب كردن و فرمود كه زنان بنى اسرائيل هلاك شدند بسبب آنكه موى سر را در پيش سر گره ميزدند و نقش خضاب ميكردند و محتمل است كه مراد از نقش خضاب آن باشد كه متعارفست در ميان زنان عرب كه سوزن بدست و بدن ميزنند و سرمه و غير آن در آن ميريزند كه رنگش ميماند و احتمال دارد كه نفشهاى حنا را هم شامل باشد.

      در حديث ديگر منقول است كه از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند از زنى كه موى بالاى پيشانى راميبرد يا مى كند و موهاى رو را مى كند براى زينت يا آنكه گيس خود را با گيس ديگرى ميبافد فرمود كه باكى نيست.

      حِلْيَةِ الْمُتَّقينَ
      محمد باقر بن محمد تقى مجلسی رحمه الله

      اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاهْدِنِي لِما اخْتُلِفَ فِيْهِ مِنَ الحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ

      ثمره سالها بحث و مناظره

    2. #12
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 117 صلوات : 1,169
      مورد صلوات: 966 در 120
      حضور : 2 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : شرابی مست میخواهم ک مرد افکن بود زورش
      شایسته آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد نمایش پست ها
      با عرض سلام خدمت کاربر محترم شایسته گرانقدر و تشکر از سئوال شما

      در فرض سئوال از بین بردن موها اشکال شرعی ندارد مگر اینکه منجر به ضرر مهمی در بدن شود . (1)

      همیشه موفق باشید

      پی نوشت:
      1. استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم



      خیلی ممنون از جناب سجاد

      میتونید مطابق مرجع خودم جوابمو بدید
      آیت الله سیستانی هستند///؟؟؟
      سوختن ،بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانه های بی پروای عشق نمیبخشند.آنکه آتشی در دل ندارد ،کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟
      کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟؟
      (شهید آوینی)


    3. #13
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 117 صلوات : 1,169
      مورد صلوات: 966 در 120
      حضور : 2 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : شرابی مست میخواهم ک مرد افکن بود زورش
      شایسته آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
      كندن موى زير بغل دوش ها را سست ميكند.
      باسلام
      دوش ها ینی چی ؟؟؟
      جناب خیره البریه میونید بطور واضح بگید


      در نهایت حکم اپیلاسین چیه؟

      ینی بهتره استفاده کنیم یا نه؟
      ویرایش توسط طاهر : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در ساعت 05:06 PM
      سوختن ،بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانه های بی پروای عشق نمیبخشند.آنکه آتشی در دل ندارد ،کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟
      کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟؟
      (شهید آوینی)


    4. #14
      کارشناس پاسخگوي فقه و احکام
      تاریخ عضویت : فروردین/۱۳۹۰
      نوشته : 3,217 صلوات : 12,049
      مورد صلوات: 13,339 در 3,145
      حضور : 22 روز 3 ساعت 1 دقیقه
      دریافت : 20 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      نور آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط شایسته نمایش پست ها
      جناب خیره البریه میونید بطور واضح بگید در نهایت حکم اپیلاسین چیه؟ ینی بهتره استفاده کنیم یا نه؟
      با سلام و احترام

      در مورد حکم شرعی اپیلاسیون می توانید به تاپیک زیر،پست35 مراجعه نمایید:
      احکام زنان

    5. #15
      عضو حرفه‌ ای
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 2,148 صلوات : 1,218
      مورد صلوات: 6,458 در 1,901
      حضور : 10 روز 2 ساعت 18 دقیقه
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 1
      خیر البریه آنلاین نیست.





      جناب خیره البریه میونید بطور واضح بگید
      در نهایت حکم اپیلاسین چیه؟

      یعنی بهتره استفاده کنیم یا نه؟


      با سلام

      ظاهر اخبار حکایت از بهتر بودن زدن بجای کندن دارند :

      در حديث معتبر ديگر منقول است كه: حضرت امام جعفر صادق عليه السلام زير بغل را دارو مى گذاشتند و ميفرمودند كه: كندن موى زير بغل دوش ها را سست ميكند.

      در حديث ديگر منقول است كه: دارو گذاشتن زير بغل بهتر است از تراشيدن و تراشيدن بهتر است از كندن.


      شاید کندن مو سبب ضرر به پوست در دراز مدت وپیاز مو میشود و مضرات دیگر که بعدا کشف شود ، که امام از سستی دوش سخن گفتند ... والله العالم
      اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاهْدِنِي لِما اخْتُلِفَ فِيْهِ مِنَ الحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ

      ثمره سالها بحث و مناظره

    6. #16
      کارشناس پاسخگوی فقه و احکام
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۹
      نوشته : 4,267 صلوات : 12,316
      مورد صلوات: 24,561 در 4,226
      حضور : 53 روز 19 ساعت 15 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 15 وبلاگ : 0
      فریاد : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
      Mehrabon
      سجاد آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط شایسته نمایش پست ها
      خیلی ممنون از جناب سجاد میتونید مطابق مرجع خودم جوابمو بدید آیت الله سیستانی هستند///؟؟؟
      با عرض سلام و احترام مجدد

      نظر آیت الله سیستانی هم همان نظر است یعنی :

      از بین بردن موها اشکال شرعی ندارد مگر اینکه منجر به ضرر مهمی در بدن شود . (1)

      همیشه موفق باشید

      پی نوشت:
      1. استفتاء از دفتر آیت الله سیستانی در قم

    7. #17
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 117 صلوات : 1,169
      مورد صلوات: 966 در 120
      حضور : 2 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : شرابی مست میخواهم ک مرد افکن بود زورش
      شایسته آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط خیر البریه نمایش پست ها
      كندن موى زير بغل دوش ها را سست ميكند

      ممنون ولي نگفتيد
      دوش ها يني چي؟
      سوختن ،بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانه های بی پروای عشق نمیبخشند.آنکه آتشی در دل ندارد ،کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟
      کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟؟
      (شهید آوینی)


    8. #18
      عضو حرفه‌ ای
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 2,148 صلوات : 1,218
      مورد صلوات: 6,458 در 1,901
      حضور : 10 روز 2 ساعت 18 دقیقه
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 1
      خیر البریه آنلاین نیست.




      ممنون ولي نگفتيد
      دوش ها يعني چي؟


      با سلام

      در احادیث کلمه : منکبین : بکار رفته که به معنی شانه ودوش میباشد :


      منکب" آن قسمت از روی شانه انسان و حیوان را می‏گویند که استخوان دست و بازو با پشت متصل می‏شود.

      کافی : بعض أصحابنا، عن ابن جمهور، عن محمد بن القاسم، عن عبدالله بن أبي يعفور قال: كنا بالمدينة فلاحاني زرارة في نتف الابط وحلقه، فقلت: حلقه أفضل، وقال زرارة: نتفه أفضل فاستأذنا على أبي عبدالله عليه السلام فأذن لنا وهو في الحمام يطلي وقد أطلى إبطيه، فقلت لزرارة: يكفيك؟ قال: لا لعله فعل هذا لما لايجوز لي أن أفعله، فقال: فيما أنتما؟ فقلت: إن زرارة لاحاني في نتف الابط وحلقه، قلت: حلقه أفضل وقال زرارة: نتفه أفضل، فقال: أصبت السنة وأخطأها زرارة حلقه أفضل من نتفه وطليه أفضل من حلقه..

      الكافي ـ به نقل از عبدالله بن ابي يعفورـ : در مدينه بوديم كه ميان من و زراره ، بر سر تراشيدن يا كندن موهاي زير بغل ، بحث پيش آمد . من گفتم : تراشيدن آنها بهتر است . زراره گفت : كندن آنها بهتر است . آن گاه از امام صادق (ع) اجازه ديدار خواستم . در حالي كه درحمام ، موزدايي مي كرد و موهاي زير بغل خود را زدوده بود ، به ما اجازه ديدار داد. به زراره گفتم : تو را بس است ؟
      گفت : نه ، شايد او اين كار را به جهتي انجام داده است كه انجام دادنش براي من از آن جهت ، درست نيست . پس امام (ع) پرسيد : « درباره چه گفتگو مي كنيد ؟» .
      گفتم : زراره در مو كندن يا تراشيدن موهاي زير بغل ، با من مخالفت كرده است . من گفته ام كه تراشيدن و زدودن آنها ، بهتر است و زراره گفته است كه كندن آنها بهتر است .
      فرمود : « تو به سنت راه يافته اي و زراره ، بدان ، نرسيده است . تراشيدن آنها از كندنشان بهتر است و زدودن [ به نوره و همانند آن ] ، از تراشيدن نيز بهتر » .


      محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن فضال، عن علي بن عقبة، عن أبي كهمس قال: قال أبوعبدالله عليه السلام: نتف الابط يضعف المنكبين وكان أبوعبدالله عليه السلام يطلي إبطه.

      ودر فقیه هم با متن :

      262 و " كان الصادق عليه السلام يطلي إبطيه في الحمام ويقول: نتف الابط يضعف المنكبين (تضعیف شانه ها ) يوهي (تضعیف جسم) ويضعف البصر(تضعیف چشم) ".
      263 وقال عليه السلام: " حلقه أفضل من نتفه، وطليه أفضل من حلقه ".

      امام (ع) فرمود : تراشيدن آنها از کَندَنِشان بهتر است و زُدودَن از تراشيدن نيز بهتراست.

      امام صادق (ع): قطع كردن و كندن تار موهاي سفيد ، اشكال ندارد ؛ اما قطع كردن آنها از كندنشان بهتر است .
      اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاهْدِنِي لِما اخْتُلِفَ فِيْهِ مِنَ الحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ

      ثمره سالها بحث و مناظره

    9. #19
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 402 صلوات : 3,060
      مورد صلوات: 1,409 در 355
      حضور : 1 روز 6 ساعت 35 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 1 وبلاگ : 0
      فریاد : یا لثارات الحسین
      Narahat
      یاسین72 آنلاین نیست.



      مي بخشيد سركار شايسته. دوش نمي دونين چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دوش به اون قسمت از بدن مي گن كه محل اتصال استخان بازو و كتف است. به اصتلاح مفصل اين دو استخان. به زبان انگليسي"shoulder"در مورد بحث بزارين يه حكم كلي بدم. البته از نظر رهبر معظم انقلاب. تراشيدن موهاي فك پايين صورت با تيغ يا هر وسيله اي كه صورت را به گونه اي كند كه عر از فاصله حدود 1 متري بگويد شخص ريش ندارد حرام است. در بقيه موارد اشكالي ندارد.
      اگر آنقدر خطا کرده باشید که خطاهایتان به آسمان رسد و سپس توبه کنید، خداوند توبه شما را می پذیرد؛ از درگاه او ناامید نباشید.
      *****************************************

    10. #20
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 117 صلوات : 1,169
      مورد صلوات: 966 در 120
      حضور : 2 ساعت 33 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      فریاد : شرابی مست میخواهم ک مرد افکن بود زورش
      شایسته آنلاین نیست.



      سلام
      ممنون از دوستان
      بله میدونستم جناب
      بنظرم بی ارتباط اومد گفتم بپرسم شاید اطلاق ان به چیز دیگر نیز باشد

      سوختن ،بهای قرب است و چنین سوختنی را جز به پروانه های بی پروای عشق نمیبخشند.آنکه آتشی در دل ندارد ،کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟
      کجا میتواند بال در آتش بگشاید؟؟
      (شهید آوینی)


    صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 10

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •