• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
    1. #1
      پاسخ یار انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : تیر/۱۳۸۹
      نوشته : 2,061 صلوات : 11,952
      مورد صلوات: 17,464 در 2,081
      حضور : 14 ساعت 40 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      سادات آنلاین نیست.

      ديوث و معناي آن!






      به خانم‏ها مى‏گويد: شما آن طورى نشويد. شما كالاى شهوتران‏ها و ديّوث‏ها نشويد. كلمه ديوث در روايات ما آمده است. يك وقت حمل بر بى‏احترامى نشود. شما كالاى چشم ناپاكان، كسانى كه قلب مريض دارند، و ديوث‏ها كه به هيچ عنوان غيرتى نسبت به زن خود ندارند، نشويد. كلمه ديوث عربى است، يعنى مردى كه نسبت به زن خود و حتى به دختر خودش، غيرت ندارد.

      براى درآمد پول، دختران خود را به فروش مى‏گذاشتند. اصلاً اعلام مى‏كردند، به مردم مى‏گفتند: ما دو تا دختر داريم، وقت فروش آنها شده است، مى‏توانيد بياييد و با ما قرارداد ببنديد. پولى به ما بدهيد و بيايد در خانه خود ما و با دختران ما زنا كنيد.
      حالا اگر پاى زنا هم در كار نباشد، اين كه دختر يا زنش را آرايش كند و بيرون بياورد، بعد به تمام مردم بگويد: ما يك كالاى زيبا داريم بيرون آورديم، هر كس مى‏خواهد بيايد و تماشايش كند. ببيند و لذتش را ببرد كه غروب او را به خانه ببريم. اين شخص را دين مى‏گويد: ديوث.

      استاد حسين انصاريان
      از خلق جهان کناره کردیم *

      سر رشته عقل پاره کردیم *

      کس چاره ما نکرد و ما خود *

      بی منت خلق چاره کردیم *

      ننمود رهی بجز ره عشق *

      هر چند که استخاره کردیم*

    2.  

    3. #2
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 393 صلوات : 479
      مورد صلوات: 2,021 در 372
      حضور : 14 ساعت 20 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      behrooz_313 آنلاین نیست.



      بله شبکه های ماهواره ای مثل فارسی وان دارن فرهنگ دیوث شدن رو تو خانواده ها غیر مستیقم باب میکنن
      واقعا غیرت رو دارن لکه دار میکنن...

      اینا همش برنامه ریزی شده هست
      فهمیدن چیو از ایرانی ها بگیرن...

    4. #3
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : خرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 414 صلوات : 516
      مورد صلوات: 1,186 در 338
      حضور : 5 روز 16 ساعت 7 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      Kamran آنلاین نیست.



      یک جا من شنیده بودم که این کلمه دیوث ! ریشه اش از کلمه دریوز هست یعنی دوره گرد ....

      اینی که من گفتم غلطه ؟
      هدفمند باش که بی هدفان را بهره ای ز دنیاها نیست .

      بعد از خدا ، با ارزش ترین و مهم ترین افراد ، پدر و مادر هستند.

    5. #4
      عضو وفادار
      تاریخ عضویت : آبان/۱۳۸۸
      نوشته : 393 صلوات : 479
      مورد صلوات: 2,021 در 372
      حضور : 14 ساعت 20 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      behrooz_313 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط kamran نمایش پست ها
      یک جا من شنیده بودم که این کلمه دیوث ! ریشه اش از کلمه دریوز هست یعنی دوره گرد ....

      اینی که من گفتم غلطه ؟
      این کلمه فارسی نیست و ریشه عربی داره
      و معنیشم همینی هست که بالا ذکر شد

    6. #5
      عضو حرفه‌ ای
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۸۹
      نوشته : 2,127 صلوات : 1,212
      مورد صلوات: 6,395 در 1,874
      حضور : 9 روز 15 ساعت 50 دقیقه
      دریافت : 11 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 1
      خیر البریه آنلاین نیست.




      با سلام


      قال أبو بكر الديوث معناه في كلامهم الذي يُدخِلُ الرجال على 177 أ امرأته وأصل الحرف بالسريانية .
      الزاهر في معاني كلمات الناس
      المؤلف / أبو بكر محمد بن القاسم الأنباري

      (عزر): العَزْوَرُ: الدَّيُّوثُ.
      الشوارد للصاغاني

      دث:
      دُثَّ فلانٌ دَثَّةً، وذلك التِواءٌ في جَنْبه بعضِ جَسَده.
      والتَّدثيث: التَّليين، ودَثَثتُ الأمرَ الصَّعْبَ ودَثَّيْتُه: لَيَّنْتُه.
      والدَّيايِثةُ جمعُ الدَّيُّوث، وهو المُحْتَمِلُ لِما ينالُه من سُوءٍ في حُرْمتِه.
      قنذع:
      القَنْذَعُ والقُنْذُع، بالفتح والضّمّ: الدَّيُّوثُ، وأظُنُّها بالسُّريانية.
      الكَشْخانُ: الديوث . العين


      ( ديث ) : دَيَّثَ الأَمرَ : لَيَّنَه و دَيَّثَ الطريقَ : وَطَّأَه . وطريقٌ مُدَيَّثٌ أَي مُذَلَّل وقيل : إِذا سُلِكَ حتى وَضَحَ واستبان . و دَيَّثَ البعيرَ : ذَلَّله بعض الذُّلّ . وجَملٌ مُدَيَّثٌ ومُنوَّقٌ إِذا ذُلِّلَ حتى ذَهَبَتْ صُعوبتُه . وفي حديث علي كرّما وجهه : و دُيِّثَ بالصَّغارِ أَي ذُلِّلَ ومنه بعير مُديَّثٌ إِذا ذُلِّلَ بالرياضة ومنه حديث بعضهم : كان بمكان كذا وكذا فأَتاه رجلٌ فيه كالدِّياثةِ واللخْلَخانِيَّة . الدِّياثةُ : الالْتِواء في اللسان ولعله من التَّذْلِيل والتَّلْيين . و دَيَّثَ الجِلدَ في الدِّباغ والرُّمْحَ في الثِّقاف كذلك . و دَيَّثَت المطارقُ الشيءَ : لَيَّنَتْه . و دَيَّثه الدهرُ : حَنَّكه وذلَّله . و دَيَّثَ الرجل : ذَلَّله ولَيَّنه . قال : و الدَّيُّوثُ القَوَّاد على أَهله . والذي لا يَغارُ على أَهله : دَيُّوثٌ . و التَّدييثُ : القِيادة . وفي المحكم : الدَّيُّوثُ والدَّيْبُوثُ الذي يدخُل الرجالُ على حُرْمته بحيث يراهم كأَنه لَيَّنَ نفسه على ذلك وقال ثعلب : هو الذي تُؤْتى أَهلُه وهو يعلَم مشتقٌّ من ذلك أَنَّثَ ثعلبٌ الأَهلَ على معنى المرأَة . وأَصلُ الحرفِ بالسُّريانية أُعْرِبَ وكذلك القُندُعُ والقُنذُع . وفي الحديث : تَحْرُمُ الجنةُ على الدَّيُّوث هو الذي لا يَغارُ على أَهله . و الدَّيَثانُ : الكابوسُ يَنزلُ على الإِنسان قال ابن سيده : أُراها دَخيلةً . و الأَدْيَثُونُ : موضع قال عمرو بن أَحمر : بحَيْثُ هَرَاقَ في نَعْمانَ خَرْجٌ دَوافِعُ في بِراقِ الأَدْيَثِينا .

      القُمْعُوثُ الدَّيُّوث وهو الذي يَقُود على أَهله وحَرَمه قال ابن دُرَيدٍ لا أَحسَبُه عَرَبيّاً

      ( خنذع ) الخُنْذُع القليل الغَيْرة على أَهله وهو الدَّيُّوث مثل القُنْذُع عن ابن خالويه

      لسان العرب

      الدَّيُّوثُ المُشارَكُ في قَرِينَتِه لزَوْجَتِهِ.

      البته كه در عرب جاهلي زنان در زنا آزاد بود ند و همین امر سبب شده بود که غیرت مردان که امری فطریست به کشتن دختران که مایه این ننگ بودند روی آورد.
      اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاهْدِنِي لِما اخْتُلِفَ فِيْهِ مِنَ الحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ

      ثمره سالها بحث و مناظره

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۱/۱۸, 09:42 PM : 3

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •