• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
    1. #1
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت آذر/۱۳۸۹
      نوشته : 110 صلوات : 365
      مورد صلوات: 531 در 109
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      گل بال آنلاین نیست.

      زندگی نامه علی بن ابراهیم بن مهزیار




      لطفا درباره علی بن ابراهیم بن مهزیار توضیح بدهید. کی متولد شده و کی از دنیا رفته. کارش چی بوده ؟
      با تشکر

    2.  

    3. #2
      پاسخ یار انجمن تاریخ
      تاریخ عضویت : جنسیت فروردین/۱۳۸۹
      نوشته : 10,244 صلوات : 24,496
      مورد صلوات: 38,674 در 9,288
      حضور : 22 روز 18 ساعت 50 دقیقه
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 18 وبلاگ :
      فریاد : عـِدَّةٌ مـِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ أَبـِى الْحـَ
      رضا آنلاین نیست.



      با سلام
      قبلا در این مورد تاپیک ایجاد شده چنانچه سوالی بود در همان تاپیک ادامه دهید
      با تشکر


      علی ابن مهزیار


      ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۰/۰۷/۲۷ در ساعت 12:33 PM


      حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
      بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
      حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
      فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
      ( صفات الشيعه ص 8 )



    4. #3
      کارشناس سابق تاریخی
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 1,145 صلوات : 11,269
      مورد صلوات: 5,337 در 1,100
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      کاوه آنلاین نیست.



      با تشکر از دوستان انجمن
      به نظر می آید علی بن ابراهیم بن مهزیار، غیر از علی بن مهزیار باشد. البته این یک فرضیه است. گرچه راوندی در الخراج یک داستان را به طور مشترک درباره علی بن مهزیار و علی بن ابراهیم بن مهزیار نقل کرده که همان داستان بیست حج باشد، اما روایات دیگر بین این دو تفاوت قائل شده اند. البته در الغیبه طوسی هم این اشتراک دیده می شود. به هر حال ضمن پوزش از دوستانی که موضوع را حذف کرده بودند، موضوع بازگردانده شد تا در این باره کمی بحث شود.
      با نهایت سپاس
      اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
      اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

    5. #4
      کارشناس پاسخگوي تاريخي
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۸۸
      نوشته : 444 صلوات : 2,978
      مورد صلوات: 2,050 در 423
      حضور : نامشخص
      دریافت : 7 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      صدر آنلاین نیست.





      آنچه که در منابع روایی شیعه آمده تنها نام دوتن است.
      1. علی بن مهزیار
      2. ابراهیم بن مهزیار

      که هر دو برادراند. از علی 870 روایت و از ابراهیم 94 روایت ذکر شده است. البته در اکثر روایات، ابراهیم از برادش علی بن مهزیار روایت کرده است و به نظر می آید علی بن مهزیار به خدمت ائمه می رسیده و علاقه ویژه ای به آن حضرات داشته است.
      در حقیقت در همه این منابع که مورد تحقیق قرار گرفتند؛ یعنی: اصول کافی کلینی، تهذیب و استبصار شیخ طوسی، وسائل الشیعه شیخ حرعاملی و من لایحضر الفقیه شیخ صدوق نامی از علی بن ابراهیم بن مهزیار نیامده است. علاوه بر این و با توجه به این همچون مرحوم کلینی(م 328)که در عصر غیبت می زیسته و امثال شیخ صدوق و شیخ طوسی که نزدیک به آن دوره بوده اند از علی بن ابراهیم بن مهزیار در میان راویان نامی نیاورده اند باید به این موضوع با تاملی بیشتر نگریست.

      منابع
      اصول کافی
      من لایحضر الفقیه
      تهذیب
      استبصار
      وسائل الشیعه
      الاعلام ج5
      ویرایش توسط صدر : ۱۳۹۰/۰۷/۳۰ در ساعت 10:57 PM

    6. صلوات ها 3 : کاوه,رضا,زیتون
    7. #5
      دوست جديد
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۹۰
      نوشته : 2 صلوات : 3
      مورد صلوات: 23 در 2
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      مرضیه71 آنلاین نیست.



      حضرت علی بن مهزیار دورقی اهوازی ( ره ) یکی از کهکشان های علم و معرفت با کنیه

      ( ابوالحسن ) می باشد . ایشان در سال ۱۸۰ هجری در دورق ( شادگان ) پا به عرصه وجود

      گذاشت و در سال ۲۵۴ هجری تقریبا در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و در محلی بنام

      خزعلیه ( خرمکوشک ) اهواز چشم از جهان فرو بست ، این عالم جلیل القدر مفتخر به

      مصاحبت و نیابت نزد چهار معصوم از اهل بیت عصمت و طهارت ( امام رضا ، امام جواد ،

      حضرت امام هادی و امام حسن عسکری علیهم السلام ) می باشد . پس از درگذشت عبدالله

      بن جندب صحابه بزرگ امام صادق علیه السلام ، امام موسی علیه السلام و امام رضا علیه

      السلام ، حکم جانشینی علی بن مهزیار ( ره ) به جای عبدالله بن جندب توسط آقا امام رضا

      علیه السلام صادر گردید و این مرد بزرگ مقام وکالت امور مردم اهواز و خوزستان را عهده دار

      شد .
      میگذره...

    8. #6
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۹۰
      نوشته : 226 صلوات : 1,642
      مورد صلوات: 1,268 در 222
      حضور : 7 ساعت 17 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 14
      گالری : 9 وبلاگ :
      بنده ی خدا آنلاین نیست.



      سلام

      علی ابن مهزیار شاگرد و نماینده امام جواد(علیه السلام) و امام هادی و امام حسن العسکری (علیهما السلام) در اهواز بوده و کسی است که پس از بیست بار مشرف شدن به حج موفق به دیدار امام زمان(عج) شده است.

      شهرت این فقیه عالی مقام و محدث نامی شاید به خاطر همان بیست حج باشد.

      نقل می کنند که در اهواز زلزله های بسیاری می آمده و علی ابن مهزیار به امام جواد نامه می نویسد و از امام میخواهد دعا کند دیگر زلزله نیاید از آن پس تا کنون زلزله ای مخرب در اهواز نیامده است.

      امام جواد در نامه ای به علی ابن مهزیار می نویسد:

      به سبب آن چه كه ذكر نمودي، ما را مسرور ساختي، خداوند تو را در بهشت مسرور نمايد. و از تو به خاطر رضايت من راضي شود.
      و يا در نامه ديگري كه مي‌فرمايند: و اما آن چه از دعا خواسته بودي (طلب دعا كرده بودي) پس معلوم مي‌شود كه نمي‌داني خداوند جايگاه تو را نسبت به ما چگونه قرار داده زيرا بسيار پيش آمده كه در دعاهايم تو را به اسم و نسبت نام بوده‌ام و اين كار به سبب كثرت عنايت و محبتي است كه از تو داشتم، و بواسطه شناختي كه به تو داشتم. پس خداوند فضلش را نسبت به تو ادامه دهد.
      همچنين حضرت جواد (عليه السلام) در نامه ديگري خطاب به علي بن مهزيار مي‌فرمايند: اي علي! همانا [كه بسيار] تو را آزمودم و تو را آگاه كردم از نصايح، طاعت‌ها، خدمت، بردباري و پس اگر بگويم؛ كسي مانند تو را نديده‌ام، اميد است كه راست گفته باشم.
      ویرایش توسط بنده ی خدا : ۱۳۹۱/۰۳/۲۹ در ساعت 05:07 PM
      آن زمان که دشمن به جانمان حمله کرد شهدا ما را شرمنده کردند ، نکند این روزها که دشمن به نان مان حمله کرده شرمنده شهدا شویم.

    9. صلوات ها 2 : زیتون,صدر

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •