• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 86

    موضوع: خلاصه کتب شهید مطهری(انسان کامل،آزادی معنوی)

    جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   
    1. #1
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.

      خلاصه کتب شهید مطهری(انسان کامل،آزادی معنوی)




      بعد از تاپیک اندرزها وحکمتها ان شاءالله قراره تو این تاپیک از کتاب انسان کامل شهید مطهری استفاده کنیم وبا خوندن کتاب وارائه ی خلاصه ای از متن کتاب ،مباحثی را با همکاری دوستان دنبال کنیم.





      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    2.  

    3. #2
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      انسان كامل كتابی است مشتمل بر سخنرانی های استاد مطهری در سال 1353 كه در جمع دانشجویان ایراد كرده اند. این مباحث در زمانی طرح شد كه در جامعه اسلامی ما تفكّری رواج یافته بود كه بیشتر به دستورات اجتماعی اسلام نظر داشت و بعد معنوی اسلام كم اهمیت معرفی شد. استاد شهید با دید جامع نگری كه داشت و برای معرفی جامعیت اسلام و انسان اسلام، انسانی چند بعدی كه همه ی دستورات این مكتب الهی را به طور هماهنگ به مورد اجرا می گذارد و برای آن كه جوانان را از نگرش یك بعدی به اسلام مصون بدارد این مباحث را مطرح كرد. روش استاد در این كتاب این بوده است كه نظر اسلام را در مقایسه با نظر سایر مكاتب روشن می سازند. • انسان كامل یعنی چه؟ و مكاتب مختلف در این باره چه تعریفی دارند؟ • راه های شناخت انسان كامل چیست؟ • معیارهای آن مكاتب مختلف چیست؟ • اسلام چه معیاری برای كمال انسان معرفی می كند و چه انسانی را كامل می داند؟ • عیوب روحی و روانی انسان چیست؟ • آیا جمله ی معروف « عبادت بجز خدمت خلق نیست» را می توان پذیرفت؟ • استاد در این كتاب پس از بررسی نظریات مكاتب مختلف درباره ی انسان كامل به نقد آنها می پردازد و سپس در آخر، نظریه ی اسلام را بیان می نماید.




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    4. #3
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      انسان كامل يعني انسان نمونه ، انسان اعلي يا انسان والا . انسان مانند بسياري از چيزهاي ديگر ، كامل و غيركامل د ارد و بلكه معيوب و سالم دارد و انسان سالم هم دو قسم است : انسان سالم كامل و انسان سالم غير كامل .

      شناختن انسان كامل يا انسان نمونه از ديدگاه اسلام ، از آن نظر براي ما مسلمين واجب است كه حكم مدل و الگو و حكم سرمشق را دارد ،


      يعني اگر بخواهيم يك مسلمان كامل باشيم چون اسلام مي خواهد انسان كامل بسازد و تحت تربيت و تعليم اسلامي به كمال انساني خود برسيم ، بايد بدانيم كه انسان كامل چگونه است ، چهره انسان كامل چهره روحي و معنوي اش را عرض مي كنم چگونه چهره اي است ، سيماي معنوي انسان كامل چگونه سيمائي است و مشخصات انسان كامل چگونه مشخصاتي است ، تا بتوانيم خود و جامعه خود را آن گونه بسازيم .

      اگر ما " انسان كامل " اسلام را نشناسيم ، قطعا نمي توانيم يك مسلمان تمام و يا كامل باشيم و به تعبير ديگر، يك انسان ولو كامل نسبي از نظر اسلام باشيم.




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    5. #4
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      شناخت انسان كامل از نظر اسلام دو راه دارد : يك راه اين است كه ببينيم قرآن در درجه اول و سنت در درجه دوم انسان كامل را اگر چه در قرآن و سنت تعبير " انسان كامل " نيست و تعبير " مسلمان كامل " و " مؤمن كامل " است چگونه توصيف كرده اند ، ولي به هر حال معلوم است كه ( مسلمان كامل ) ، يعني انساني كه در اسلام به كمال رسيده است ، و " مؤمن كامل " يعني انساني كه در پرتو ايمان به كمال رسيده است . بايد ببينيم قرآن يا سنت ، انسان كامل را با چه مشخصاتي بيان كرده اند و چه خطوطي براي سيماي انسان كامل كشيده اند .


      راه دوم شناخت انسان كامل ، از راه بيانها نيست كه ببينيم در قرآن و سنت چه آمده است ، بلكه از اين راه است كه افرادي عيني را بشناسيم كه مطمئن هستيم آنها آنچنان كه اسلام و قرآن مي خواهد ، ساخته شده اند و وجود عيني انسانهاي كامل اسلامي هستند ، چون انسان كامل اسلامي فقط يك انسان ايده آلي و خيالي و ذهني نيست كه هيچوقت در خارج وجود پيدا نكرده باشد ، انسان كامل ، هم در حد اعلا و هم در درجات پائينتر ، در خارج وجود پيدا كرده است . خود پيغمبر اكرم ( ص ) نمونه انسان كامل اسلام است . علي ( ع ) نمونه ديگري از انسان كامل اسلام است . شناخت علي ، شناخت انسان كامل اسلام است ، اما ( شناخت علي ) ، نه شناخت شناسنامه اي علي . گاهي انسان ، علي را شناسنامه اي مي شناسد ، نامش علي ، پسر ابوطالب ، ابوطالب پسر عبدالمطلب ، مادرش فاطمه دختر اسدبن عبدالعزي ، شوهر فاطمه ، پدر حسن و حسين ، در آن سال متولد شد ، فلان سال از دنيا رفت ، چنان جنگهائي كرد ، اينها شناختهاي شناسنامه اي است ، يعني اگر بخواهيم براي علي ( ع ) يك شناسنامه صادر كنيم و به شناسنامه او آگاه باشيم ، شناسنامه اش اينهاست ، اما شناخت شناسنامه اي علي ، شناخت علي نيست ، شناخت انسان كامل نيست ، شناخت علي ، يعني شناخت شخصيت علي نه شخص علي .




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    6. #5
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      استاد بزرگوار آیت الله مصباح یزدی در مقدمه ی کتاب انسانشناسی در قرآن اهمیت مسئله ی انسانشناسی را اینگونه بیان می کنند:

      در آموزه های ادیان آسمانی، بویژه اسلام، پس از خدا، «انسان» اساسی ترین محور به شمار آمده و آفرینش جهان، فرستادن پیامبران و كتاب های آسمانی، برای رسیدن او به سعادت نهایی‌اش صورت گرفته است. در جهان بینی قرآن، همه ی موجودات آفریده ی خدایند و هیچ چیز در عرض خدا قرار ندارد، با این حال جهان را از منظر قرآن می توان مانند دایره ای با دو نقطه ی استناد به مختصات اصلی، یكی در بالا (خدا) و دیگری در پایین (انسان) در نظر گرفت. از سوی دیگر،‌ با وجود سابقه ی دیرینه و گستردگی تلاش های بشر در این زمینه، انسان شناسان بسیاری از پرسش های مهم ناظر به انسان و زوایای وجود وی ناتوان‌اند و امروزه از «انسان موجودی ناشناخته» و «بحران انسان شناسی» سخن به میان می‌آورند.
      گروهی راه درست شناخت انسان را سیر و سلوک عرفانی و دریافت شهودی دانسته و با تلاش هایی كه از این طریق انجام داده‌اند، به نوعی شناخت از انسان دست یافته اند كه می توان آن را «انسان شناسی عرفانی» نامید. جمعی دیگر، از راه تعقل و اندیشه ی فلسفی به بررسی زوایای وجود انسان دست یازیده و او را از این منظر كاویده و نتیجه ی تلاش فكری خود را «انسان شناسی فلسفی» نامیده اند. گروهی نیز با استمداد از متون دینی و روش نقلی، در صدد شناخت انسان برآمده و «انسان شناسی دینی» را پایه گذاری كرده اند.





      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    7. #6
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      فرق بین تمام وکمال

      حال فرق اين دو كلمه چيست ؟ ما اگر فرق اين دو را نگوئيم ، نمي توانيم بحثمان را شروع كنيم ، يعني شروع بحث ما ، از دانستن معني اين دو كلمه است . " تمام " براي يك شي ء در جائي گفته مي شود كه همه آنچه براي اصل وجود آن لازم است ، به وجود آمده باشد ، يعني اگر بعضي از آن چيزها به وجود نيامده باشد ، اين شي ء در ماهيت خودش ناقص است ، [ به طوري كه ] مي توان گفت كه وجودش كسر برمي دارد : مثلا ساختمان يك مسجد كه براساس يك نقشه ساخته مي شود احتياج به يك تالار دارد ، تالار هم احتياج به ديوار و سقف و درب و شيشه و [ ملزومات ديگر ] دارد . وقتي همه آن چيزهايي كه اين ساختمان احتياج دارد كه اگر آنها نباشد ، نمي توان از ساختمان استفاده كرد فراهم شد ، مي گويند : ساختمان تمام شد . براي نقطه مقابل اين كلمه ، كلمه ناقص را بكار مي بريم . اما كمال در جائي است كه يك شي ء بعد از آنكه " تمام " هست ، باز درجه بالاتري هم مي تواند داشته باشد و از آن درجه بالاتر ، درجه بالاتر ديگري هم مي تواند داشته باشد .

      اگر اين كمال براي شي ء نباشد باز خود شي ء هست ، ولي [ با داشتن اين كمال ] ، يك پله بالاتر رفته است . كمال را در جهت عمودي بيان مي كنند و تمام را در جهت افقي . وقتي شي ء در جهت افقي به نهايت وحد آخر خود برسد ، مي گويند تمام شد ، و زماني كه شي ء در جهت عمودي [ بالا رود ] ، مي گويند كمال [ يافت ] . اگر مي گويند : " عقل فلان كس كامل شده است " يعني قبلا هم عقل داشته ، اما عقلش يك درجه بالاتر آمده است ، " علم فلان كس كامل شده است " يعني قبلا هم علم داشت و از آن استفاده مي كرد ولي [ اكنون ] علمش يك درجه كمالي را پيموده است . پس يك انسان تمام داريم كه در مقابل انساني است كه از نظر افقي ناتمام است ، يعني اصلا نيمه انسان است ، كسر انسان است ، مثلا ثلث يا دو ثلث انسان است و به هر حال ، انسان تمام نيست ، و انسان ديگري هم داريم كه انسان تمام هست ولي انسان تمام ، مي تواند كامل باشد ، كاملتر باشد و از آن هم كاملتر باشد ، تا به آن حد نهائي نهائي كه انساني از آن بالاتر وجود ندارد [ برسد ] كه او را " انسان كامل كامل " كه حد اعلاي انسان است مي ناميم .




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    8. #7
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      آنچه در وجود گسترده ی آدمی به ودیعه نهاده شده است، نشانه های علم، قدرت و حكمت «او» است و در میان آفریدگان، هیچ پدیده ای چون انسان و به قدر وی، دارای سرّ و حكمت نیست. از میان آدمیان است كه خلیفة الله به وجود می آید و نخستین انسان، خلیفه ی الهی بود. انسان داننده ی جمیع اسمای الهی و به تعبیر عرفا، مظهر همه ی اسما و صفات خداوند است. پس شناخت انسان، در شناخت خدا نقشی مهم دارد.





      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    9. #8
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      آیت الله مصباح در ادامه مطلب را اینگونه بیان می کنند:

      بهره‌گیری انسان شناسی دینی از معارف وحیانی - با توجه به خطاناپذیری این معارف - اتقان و استحكامی را برای این نوع انسان شناسی به ارمغان می آورد كه در انسان شناسی فلسفی، عرفانی و تجربی یافت نمی شود. در انسان شناسی دینی اگر انتساب و استناد دیدگاه ها به دین قطعی باشد، در اتقان و خطاناپذیری آنها شكی نیست؛ ولی در انواع دیگر انسان شناسی در عین آنكه داده‌ها از تجربه، تعقل یا سیر و سلوک به دست می آید، خطاپذیری آنها به كلی منتفی نمی شود.




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    10. #9
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      قرآن مى فرماید: قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَكّیٰها. وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسّیٰها.
      اولین برنامه ی قرآن تهذیب نفس و تزكیه ی نفس است؛ پاكیزه كردن روان از بیماریها، عقده ها، تاریكیها، ناراحتیها، انحرافها و بلكه از مسخ شدن هاست

      مسئله ی مسخ شدن خیلى مهم است. مسخ یعنى چه؟ شنیده اید كه مى گویند در میان امم سالفه مردمى بودند كه در اثر اینكه مرتكب گناهان زیاد شدند، مورد نفرین پیغمبر زمان خود واقع و مسخ شدند؛ یعنى به یك حیوان تبدیل شدند، مثلاً به میمون، گرگ، خرس و یا حیوانات دیگر. این را «مسخ» مى گویند. حال، این مسخ به چه صورت است؟ آیا «انسانها مسخ شدند» یعنى واقعاً حیوان شدند؟ توضیحش را عرض مى كنم: یك مطلب [مسلّم است ] و آن این است كه انسان اگر فرضاً از نظر جسمى مسخ نشود (تبدیل به یك حیوان نشود) به طور یقین از نظر روحى و معنوى ممكن است مسخ شود، تبدیل به یك حیوان شود و بلكه تبدیل به نوعى حیوان شود كه در عالم، حیوانى به آن بدى وجود نداشته باشد. قرآن ازبَلْ هُمْ اَضَلُّسخن مى گوید، یعنى از مردمى كه از چهارپا هم پست تر هستند. مگر مى شود انسان واقعاً از نظر روحى تبدیل به یك حیوان شود؟ بله، چون شخصیت انسان به خصایص اخلاقى و روانى اوست. اگر خصایص اخلاقى و روانى یك انسان خصایص و اخلاقىِیك درنده بود، خصایص و اخلاقى یك بهیمه بود، او واقعاً مسخ شده است؛ یعنى روحش حقیقتاً مسخ و تبدیل به یك حیوان شده است. جسم خوك با روح او تناسب دارد، و انسان ممكن است تمام خصلتهایش خصلتهاى خوك باشد. اگر انسانى این گونه باشد، از انسانیت منسلخ شده و در معنى و باطن و از دید چشم حقیقت بین و در ملكوت واقعاً یك خوك است و غیر از این چیزى نیست. پس انسان معیوب گاهى به مرحله ی انسان مسخ شده مى رسد. ما اینها را كمتر مى شنویم و شاید بعضى خیال كنند اینها مَجاز است و دیرتر باورشان بیاید، ولى حقیقت است.




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    11. #10
      کارشناس پاسخگوی انجمن اخلاق و عرفان
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 1,956 صلوات : 8,485
      مورد صلوات: 13,863 در 1,939
      حضور : 12 روز 21 ساعت 46 دقیقه
      دریافت : 4 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : دیروز به تاریخ پیوست، فردا معماست و امروز هدیه است.آرزو دارم امروز را دریابم.
      سینا آنلاین نیست.



      معنای انتساب روح به خدا



      انتساب روح به خدا در تعابیری چون:

      من رّوحی ؛ «از روح خودم»

      من رّوحنا ؛ «از روحمان»

      و من رّوحه ؛ «از روحش» یعنی چه؟

      و این اضافه چگونه اضافه ای است؟

      از روایات برمی آید كه در صدر اسلام و در زمان ائمه (ع) این توهم برای برخی پیش آمده بود كه ناگزیر چیزی از خدا در انسان وجود دارد؛ گویی در ذهنشان می گذشته است كه جزئی از خدا جدا شده و به درون انسان آمده است. كم یا بیش در برخی مكاتب فلسفی چنین گرایش‌هایی به چشم می خورد. گاهی بیان می شود كه انسان از دو عنصر الاهی و شیطانی شكل یافته است و چه بسا وجود همین اندیشه در عمق ذهن
      گویندگان آن، موجب شده است كه بپندارند انسان در تكامل خود، سرانجام خدا خواهد شد! از امام معصوم (ع) در برخی روایات پرسیده اند: هل فیه شئٌ من جوهریّة الرّب؛‌ «آیا چیزی از جوهریت خداوندی در انسان وجود دارد؟»

      در این روایات به شدت با این افكار مبارزه شد و در پاسخ آمده است كه این حرف ها كفر است و آن كس كه این سخن ها را بر زبان آورد، از دین خارج شده است. روح انسان مخلوق خداست؛ از «امر» خداست و خدا جزء ندارد. خدا بسیط است، چیزی از خدا كم نمی شود و بر او افزون نمی گردد و كسی كه با این گونه مسائل كه ضروری ترین مسائل اعتقادی اسلام در مورد خداست آشنا باشد، نباید چنین توهمی بكند.


      پس منظور از «من روحنا» و امثال آن، این نیست كه چیزی از خدا جدا شده باشد و از قبیل اضافه ی جزء و كل نیست؛ بلكه اضافه ای است كه ادبا آن را اضافه ی تشریفی می نامند. در اضافه، كمترین مناسبت كافی است و در همه ی زبان ها نیز رایج است؛ مثلاً در فارسی،‌ خدای ما، عالم ما، آسمان ما... این قبیل اضافات ملكیّت و جزئیت را نمی رساند، بلكه نوعی اختصاص كه از كمترین مناسبت به هم می رسد، برای ادای آن بسنده است.


      ادامه دارد...




      با آموزه های اخلاقی اسلام در رابطه با خانواده بیشتر آشنا شویم.


      اخلاق و روابط سالم در خانواده

    صفحه 1 از 9 123 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •