چرا با تولد پیامبر اسلام دیگر عذابهای الاهی تمام شد؟

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چرا با تولد پیامبر اسلام دیگر عذابهای الاهی تمام شد؟

چرا با آمدن پیامبر دیگر اقوام و ملتها هر کاری می کنند عذاب نمی شوند؟ چرا عذاب از انسانها برداشته شد؟ این مساله باعث شده یک عده می گویند دیگر چرا از عذاب الاهی خبری نیست و به همین دلیل مومنان را به خرافاتی بودن متهم می کنند؟ پاسخ چیست؟

برچسب: 

گلبرگ;149906 نوشت:
چرا با آمدن پیامبر دیگر اقوام و ملتها هر کاری می کنند عذاب نمی شوند؟ چرا عذاب از انسانها برداشته شد؟ این مساله باعث شده یک عده می گویند دیگر چرا از عذاب الاهی خبری نیست و به همین دلیل مومنان را به خرافاتی بودن متهم می کنند؟ پاسخ چیست؟


با سلام

می توانم از شما بپرسم که در گذشتنه چه عذابهایی بوده که الان نیست ؟؟؟

در گذشته طوفان بوده و الان طوفانی که شهر را ویران می کند نیست؟؟؟

در گذشته زیر و رو شدن شهرها بود و الان نیست؟؟؟
و...................

با امدن پیامبر دین کامل شد و قوانین الهی برای هدایت بشر اکمال یافت

در مورد اتمام عذاب ها دلیلی دارید بفرمایید؟؟؟

سلام دوست گرامی
در روایات داریم که وقتی گناهان تغییر می کنند شکل عذابها هم تغییر می کند
ایا سونامی عذاب الهی نبود؟؟؟؟؟؟
ایا بیماری ایدز و بیماریهای عجیب و غریب از عواقب گناهان ما نیست؟؟؟؟؟
ایا طوفانهای مهیب و سیل و زلزله های چند ریشتری از عذابهای خداوند نیست؟؟؟؟؟؟؟///
ایا حاکمان ظالم و تولد نوزادان عجیب الخلقه و جنگ های طولانی. خشکسالی و .........از گناهان ما نیست؟؟؟؟؟

در سوره انفال آيه 33 آمده است: وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُون‏:ولى (اى پيامبر!) تا تو در ميان آنها هستى، خداوند آنها را مجازات نخواهد كرد و (نيز) تا استغفار مى‏كنند، خدا عذابشان نمى‏كند.
در نهج البلاغه به نقل از امام باقر(ع) از امام علي(ع)مي خوانيم:وَ حَكَى عَنْهُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْبَاقِرُ ع أَنَّه قَالَ كَانَ فِي الْأَرْضِ أَمَانَانِ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُمَا فَدُونَكُمُ الْآخَرَ فَتَمَسَّكُوا بِهِ أَمَّا الْأَمَانُ الَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَمَّا الْأَمَانُ الْبَاقِي فَالِاسْتِغْفَارُ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُون:در روى زمين دو وسيله امنيت از عذاب الهى بود يكى از آنها (كه وجود پيامبر بود) برداشته شد. هم اكنون به دومى (يعنى استغفار) تمسك جوييد سپس آيه فوق را تلاوت فرمود.

از آيه فوق و اين حديث روشن مى‏شود كه وجود پيامبران وسيله مؤثرى براى امنيت مردم در برابر بلاهاى سخت و سنگين، و پس از آن استغفار و توبه و روى آوردن به درگاه حق عامل ديگرى است.
اما اگر عامل دوم نيز بر چيده شود جوامع بشرى هيچگونه مصونيتى در برابر مجازات‏هاى دردناكى كه به خاطر گناهانشان در انتظار آنهاست نخواهند داشت، اين مجازاتها در شكل حوادث دردناك طبيعى، و يا جنگ‏هاى خانمانسوز و ويرانگر يا اشكال ديگر آشكار مى‏شوند، همانگونه كه انواع مختلف آن را را تا كنون ديده يا شنيده‏ايم.
در دعاى كميل كه از حضرت على ع نقل شده مى‏خوانيم‏
اللهم اغفر لى الذنوب التي تنزل البلاء
:" خداوندا گناهانى را كه مايه نزول بلاها مى‏شود بر من ببخش" اين تعبير نشان مى‏دهد كه اگر استغفار نباشد بسيارى از گناهان مى‏توانند سرچشمه نزول بلاها شوند.
بنابراين عذاب فردي و اجتماعي با وجود اين همه گناه منتفي نبوده و نيست و در طول تاريخ نمونه هاي بسياري دارد

گلبرگ;149906 نوشت:
چرا با آمدن پیامبر دیگر اقوام و ملتها هر کاری می کنند عذاب نمی شوند؟ چرا عذاب از انسانها برداشته شد؟ این مساله باعث شده یک عده می گویند دیگر چرا از عذاب الاهی خبری نیست و به همین دلیل مومنان را به خرافاتی بودن متهم می کنند؟ پاسخ چیست؟

سلام
عذاب هست اما ما نمی بینیم :
يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذابِ وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكافِرِينَ (54 عنکبوت)
54- آنها با عجله از تو تقاضاى عذاب مى‏كنند، در حالى كه جهنم به كافران احاطه دارد
آنها در همین جا محاط به عذاب جهنمند اما ادراکات عادی آن را درک نمی کند
اما اگر منظور عذابهای گذشتگان است چه بسا این بلایای طبیعی که شهرها و روستاها را در خود فرو می برند و هلاک می کنند مصداقی از آن باشد حتی نموه هایی از مسخ را هم اخیرا داشته ایم
موفق باشید

گلبرگ;149906 نوشت:
چرا با آمدن پیامبر دیگر اقوام و ملتها هر کاری می کنند عذاب نمی شوند؟ چرا عذاب از انسانها برداشته شد؟ این مساله باعث شده یک عده می گویند دیگر چرا از عذاب الاهی خبری نیست و به همین دلیل مومنان را به خرافاتی بودن متهم می کنند؟ پاسخ چیست؟

با سلام و عرض ادب
دلیل نازل نشدن عذاب بر امت حضرت محمد(ص)، دو چیز است‌:
یکی وجود پیامبر اکرم‌یعنی خداوند، به برکت‌، عظمت و مقام رسولش‌، عذاب برای امت آن حضرت نمی‌فرستد؛ و دیگری‌، طلب آمرزش امت از خداوند است‌؛ یعنی تا وقتی که امت پیامبر(ص) اهل استغفارند، عذاب نازل نمی‌شود.
قرآن کریم‌، در این‌باره می‌فرماید:"وَمَا کَان‌ اللَّه‌ لِیُعَذِّبَهُم‌ وَأَنت‌ فِیهِم‌ وَمَا کَان‌ اللَّه‌ مُعَذِّبَهُم‌ وَهُم‌ یَسْتَغْفِرُون‌ ؛(انفال‌،33) و خداوند بنا ندارد ایشان را با این که تو در میان‌شان هستی و مادام که استغفار می‌کنند عذاب کند."
البته‌، منظور از نازل نشدن عذاب‌، عذاب‌هایی است که بر امت‌های پیشین( مانند:قوم لوط، نوح و...) نازل شده است‌؛ اما اگر دست از استغفار و خدا ترسی بکشند، و احکام الهی را رعایت نکنند، ممکن است به عذاب‌های دیگری دچار شوند؛ به این دلیل که خداوند، بعد از آیة بالا می‌فرماید:"وَمَا لَهُم‌ أَلآ یُعَذِّبَهُم‌ اللَّه‌ وَهُم‌ یَصُدُّون‌ عَن‌ الْمَسْجِدِ الْحَرَام‌ وَمَا کَانُوَّاْ أَوْلِیَآءَه‌ إِن‌ أَوْلِیَآؤُه‌ إِلآ الْمُتَّقُون‌ وَلَـَکِن‌ أَکْثَرَهُم‌ لاَ یَعْلَمُون‌ ؛(انفال‌،34) چرا خدا آن‌ها را مجازات نکند با این که از (عبادت موحدان در کنار) مسجد الحرام جلوگیری می‌کنند، در حالی که سرپرست آن نیستند، سرپرست آن فقط پرهیزکارانند، ولی بیشتر آن‌ها نمی‌دانند."
(ر.ک‌:تفسیر المیزان‌، علامه طباطبایی‌؛، ترجمه آقای موسوی همدانی‌، ج 9، ص 109.
و تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 7، ص 154ـ158)
موضوع قفل شده است