• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18
    1. #1
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,660 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,310 در 5,907
      حضور : 29 روز 16 ساعت 42 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.

      شیعه یعنی چه کسی ؟ تعریف شیعه




      سلام
      چندی است که بیان غیر منطقی بعضی افراد احساساتی این معنا را در هاله ای از ابهام فرو برده است که شیعه یعنی چه کسی ؟ تعریف شیعه چیست ؟
      ما در اینجا تعریفی از شیعه ارائه می دهیم تا مورد نقد و بررسی اهل نظر قرار گیرد :
      شیعه کسی که به ولایت امام معصومی که از اهل بیت عصمت ع شناخته است معتقد بوده و در صورت عدم محذور تابع قول و عمل ایشان می باشد
      تبیین :
      1- شیعه به ولایت امامان اهل بیت ع معتقد است
      2- شیعه به ولایت آن ائمه ای ع که می شناسد معتقد است
      تفاوت این مطلب با مطلب قبلی این است که در مطلب شماره 1 به اصل اعتقاد به ائمه ع اشاره شد اما در اینجا یک نکته مورد توجه قرار گرفته و آن اینستکه ممکن است برای یک شیعه شناخت سایر ائمه حاصل نشود مثلا برای برخی شیعیان زمان سیدالساجدین امامان بعدی مشخص نباشندپس به تفصیل به آنها معتقد نخواهد بود . یک چنین فردی هم شیعه است .
      3- شیعه تابع قول و فعل ائمه ع است البته در صورتی که این پیروی محذوری نداشته باشد
      قید عدم محذور برای کسانی است که به هر دلیل نمی توانند از ائمه در عین اعتقاد به ولایت ایشان پیروی کنند از قبیل افرادی که در شرایط تقیه هستند . اینها مطمئنا نمی توانند از قول و فعل ائمه ع پیروی کنند بلکه مجبورند به قول و فعل مخالفین عمل نمایند اما در عین حال شیعه محسوب می شوند .

      دوستان نظر بدهند
      موفق باشید
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    2. صلوات ها 4 : ashr,bina88,raha mohaghegh,طاها
    3.  

    4. #2
      همکار تدوین در بخش کلام و تاریخ
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 3,902 صلوات : 16,957
      مورد صلوات: 20,513 در 3,605
      حضور : 48 روز 8 ساعت 16 دقیقه
      دریافت : 240 آپلود : 46
      گالری : 34 وبلاگ : 0
      فریاد : وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
      bina88 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      دوستان نظر بدهند
      سلام علیکم

      آقا حامد یک سوال دارم از شما و همه دوستانی که می آیند و نظر میدهند.

      اون دوستانی که ولایت تنصیصی را پذیرفته اند و شیعه اثنی عشری هستند آیا در زندگیشان یاد دارند که مثلا رفته اند کار خیری بکنند بروند نظر یک امام را بپرسند ؟

      منظور این است که نظر ائمه چقدر برایشان شرط است و اهمیت دارد ؟
      دوم
      بعضیها هستند که اصلا نظر کسی را نمیپرسند و اهل مشورت هم نیتسند. خب اینها رو اگر فاکتور بگیریم و بگوئیم غیر از این دسته
      مابقی که به 12 امام بعلاوه پیامبر و ام ابیها اعتقاد دارند بر مبنای نبوت و امامت تا به حال بجز نام این افراد را بردن پیش آمده که از هر کدام مطلبی را بیاموزند؟

      و یا کسی را سراغ دارند که قبل از مرگش بگوید من از فلان امام این را آموختم و... تعداد ائمه ای که نام میبرد حداقل یا حداکثر به 5 نفر برسد ؟


      یاحق
      علی علیه السلام :

      خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است .

      ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

      کاملترین معجم قرآن کریم

    5. #3
      کارشناس پاسخگوی کلام و عقاید
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 3,905 صلوات : 16,162
      مورد صلوات: 23,652 در 3,792
      حضور : 4 روز 19 ساعت 54 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      طاها آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      که شیعه یعنی چه کسی ؟ تعریف شیعه چیست ؟


      با سلام

      این تایپک ها هم قبلا در سایت مطرح شده است در مورد شیعه

      شیعه

      مذهب كلامی شیعه امامیه شیعه در لغت و اصطلاح

      به طور کلی همان طور که جناب حامد هم اشاره کردند
      شیعه به کسی گفته می شود که بعد از پیامبرصلی الله علیه وآله معتقد به امامت و خلافت بلافصل علیعلیه السلام است
      البته شیعه به چندین فرقه هم تقسیم می شود
      ولی کسی که به خلافت بالافص مولا بعد از پیامبر معتقد باشد شیعه گویند
      کتاب شیعه در اسلام اثر ارزشمند علامه طباطبایی در مورد شیعه است و فرقه های شیعه

      نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
      اون دوستانی که ولایت تنصیصی را پذیرفته اند و شیعه اثنی عشری هستند آیا در زندگیشان یاد دارند که مثلا رفته اند کار خیری بکنند بروند نظر یک امام را بپرسند ؟


      جناب بینای عزیز
      لطفا برخی اصطلاحات تخصصی را تبیین کنید تا برای همه دوستان مورد استفاد باشد و در مباحث شرکت کنند

      تا بحث را ادامه دهیم
      ممنون
      ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۰/۰۶/۳۰ در ساعت 11:48 PM
      خواهد آمد مرهم زخم علی مرتضی در كوچه ها



      امروز
      قلب شیعه در بحرین می تپد
      همچنان که دیروز
      در لبنان
      بحرین و لبنان برای ما موضوعیت ندارد
      مهم شیعه است و اسلام

    6. صلوات ها 2 : bina88,raha mohaghegh
    7. #4
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,660 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,310 در 5,907
      حضور : 29 روز 16 ساعت 42 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
      اون دوستانی که ولایت تنصیصی را پذیرفته اند و شیعه اثنی عشری هستند آیا در زندگیشان یاد دارند که مثلا رفته اند کار خیری بکنند بروند نظر یک امام را بپرسند ؟
      سلام
      اصل بر این است که یک مومن با اطلاع از هدایت شرع مقدس یا امر او اقدام به امور خیر کند .
      دیگر اینکه خیلی از روایات اهل بیت ع در پاسخ به امثال این پرسشهای علمی و عملی است .
      پس اینطور نیست که در این خصوص مراجعه نبوده است .

      نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
      بعضیها هستند که اصلا نظر کسی را نمیپرسند و اهل مشورت هم نیتسند. خب اینها رو اگر فاکتور بگیریم و بگوئیم غیر از این دسته مابقی که به 12 امام بعلاوه پیامبر و ام ابیها اعتقاد دارند بر مبنای نبوت و امامت تا به حال بجز نام این افراد را بردن پیش آمده که از هر کدام مطلبی را بیاموزند؟ و یا کسی را سراغ دارند که قبل از مرگش بگوید من از فلان امام این را آموختم و... تعداد ائمه ای که نام میبرد حداقل یا حداکثر به 5 نفر برسد ؟
      ممکن است بعضی افراد نسبت به معیار مطرح شده تقصیری داشته باشند که گناه محسوب شده و بحث گناه مساله جداست
      موفق باشید
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    8. صلوات ها 2 : raha mohaghegh,طاها
    9. #5
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : جنسیت دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,660 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,310 در 5,907
      حضور : 29 روز 16 ساعت 42 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط حامد نمایش پست ها
      شیعه تابع قول و فعل ائمه ع است البته در صورتی که این پیروی محذوری نداشته باشد
      سلام
      یکی از اهداف مهم ما از طرح این موضوع تاکید بر روی همین مطلب است . چه اینکه بعضی می خواهند القاء کنند برای تعیین تشیع صرفا می توان به قول و عمل افراد نگاه کرد و بر آن اساس بر تشیع و تسنن فرد حکم کرد در حالیکه این قید نشان می دهد چه بسا یک فرد عقیده کامل به ائمه اهل بیت ع داشته باشد اما بخاط شرایط نتواند حتی از یک عقیده و عمل ایشان به نحو ظاهر پیروی کند .
      این افراد در تاریخ اسلام بسیار بوده و هستند . مومنان قلبی کاملا معتقدی که در میان متعصبین از اهل تسنن زندگی کرده و می کنند و جرات ابراز عقیده و عمل ندارند چه اینکه با خطرات و آسیبهای متعددی روبرو می شوند و چه بسا بسیاری از ایشان بدون اینکه شناخته شوند از دنیا بروند که بی شک شیعه جان سپرده اند اما کسی اطلاع ندارد مگر خدا و اولیاء گرامیش .
      خوب این نشان می دهد که نمی توان صرفا بر اساس گفتار یا کردار کسی بر تسنن یا تشیع او حکم کرد هرچند می توان گفت این فعل فلانی مطابق یا مخالف نظر شیعه است اما نمی توان نتیجه گرفت که او شیعه نبوده است چه اینکه بخش اصلی و اساسی تشیع اعتقاد قلبی است که قابل مشاهده ظاهری نیست
      موفق باشید
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    10. صلوات ها 3 : bina88,raha mohaghegh,طاها
    11. #6
      عضو صميمي
      تاریخ عضویت : جنسیت آبان/۱۳۸۹
      نوشته : 77 صلوات : 427
      مورد صلوات: 499 در 76
      حضور : 28 دقیقه
      دریافت : 2 آپلود : 1
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      saber_t آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست ها
      سلام علیکم

      آقا حامد یک سوال دارم از شما و همه دوستانی که می آیند و نظر میدهند.

      اون دوستانی که ولایت تنصیصی را پذیرفته اند و شیعه اثنی عشری هستند آیا در زندگیشان یاد دارند که مثلا رفته اند کار خیری بکنند بروند نظر یک امام را بپرسند ؟

      منظور این است که نظر ائمه چقدر برایشان شرط است و اهمیت دارد ؟
      دوم
      بعضیها هستند که اصلا نظر کسی را نمیپرسند و اهل مشورت هم نیتسند. خب اینها رو اگر فاکتور بگیریم و بگوئیم غیر از این دسته
      مابقی که به 12 امام بعلاوه پیامبر و ام ابیها اعتقاد دارند بر مبنای نبوت و امامت تا به حال بجز نام این افراد را بردن پیش آمده که از هر کدام مطلبی را بیاموزند؟

      و یا کسی را سراغ دارند که قبل از مرگش بگوید من از فلان امام این را آموختم و... تعداد ائمه ای که نام میبرد حداقل یا حداکثر به 5 نفر برسد ؟


      یاحق
      منظورتون چیه که نظر ائمه را بپرسند؟!!نظر ائمه هم گفتار و هم کردارشون در کتب آمده و متخصصین این فن دروغ و راست بودن آنها را روشن کرده اند.
      شما هرچی در مورد شخصیت های تاریخی خوانده اید مثلا اونجا که از جلال الدین محمد بلخی دفاع می کنید ایشان را دیده اید؟؟
      شاید منظورتان را واضح بیان نفرموده اید
      والله اعلم
      ویرایش توسط saber_t : ۱۳۹۰/۰۶/۳۰ در ساعت 12:49 PM
      و سیعلموالذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

    12. صلوات ها 2 : raha mohaghegh,حقگو
    13. #7
      همکار تدوین در بخش کلام و تاریخ
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 3,902 صلوات : 16,957
      مورد صلوات: 20,513 در 3,605
      حضور : 48 روز 8 ساعت 16 دقیقه
      دریافت : 240 آپلود : 46
      گالری : 34 وبلاگ : 0
      فریاد : وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
      bina88 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط رصدگر نمایش پست ها
      منظورتون چیه که نظر ائمه را بپرسند؟!!نظر ائمه هم گفتار و هم کردارشون در کتب آمده و متخصصین این فن دروغ و راست بودن آنها را روشن کرده اند. شما هرچی در مورد شخصیت های تاریخی خوانده اید مثلا اونجا که از جلال الدین محمد بلخی دفاع می کنید ایشان را دیده اید؟؟ شاید منظورتان را واضح بیان نفرموده اید

      اول یک مطلبی را ذکر کنم و آن اینکه
      آن کسی که میگوید که پیامبر مرده پس صدای ما را نمیشنود قایل به تجسیم است. این جسم است که محدود به زمان و مکان است و چون کسی بمیرد جسمی است که از ما دورشده لذا صدای ما را نمیشنود این ادعا اعتقادات وهابیت و حنابله و بعض اهل سنت است.

      دوم اینکه منظور همان رجوع به کلام ایشان است. مثلا در نهج البلاغه علی علیه السلام دو صفت باعث شده که هرکسی آنرا میخواند مجذوبش میشود خواه شیعه باشد خواه سنی خواه مسیحی یا حتی یهودی.

      آن دو صفت صدیق و فاروق است. ( نمیدانم چه کسی این صفات را به ابوبک و عمر نسبت داد ولی در مورد علی که تجلی این صفات است چیزی نگفت. پندار کردار و گفتار علی ابن ابی طالب بیش از هرکسی مبین این صفات است)
      صداقت بتاکید و جدائی حق از باطل آنهم بتاکید بر اساس علم و اشراف بر دین از صفات علی ابن ابی طالب است و در نهج البلاغه در تمام خطبات نامه ها کلمات و سفارشات ایشان این صفات را میبینیم.

      حال بروید ببینید چند نفر به این صفات پایبندند ؟ بین شیعه جستجو کنید. این دیگر لازم نیست علی علیه السلام زنده در میان ما باشد که از او چیزی بیاموزیم.

      بقول حامد گرامی چه بسا کسانی هستند که سنی می میرند ولی این صفات را از نبی اکرم صلی الله و علی علیه السلام که در نهج البلاغه منعکس شده آموخته اند و بدان عمل کرده اند.

      یا مثلا این روایت از امام جعفر صادق را در پست بعدی می آورم فقط قسمت فارسی اش را بروایت از مصباح الشریعه ترجمه مصطفوی صفحه 167

      ..
      علی علیه السلام :

      خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است .

      ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

      کاملترین معجم قرآن کریم

    14. صلوات ها 2 : raha mohaghegh,طاها
    15. #8
      همکار تدوین در بخش کلام و تاریخ
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 3,902 صلوات : 16,957
      مورد صلوات: 20,513 در 3,605
      حضور : 48 روز 8 ساعت 16 دقیقه
      دریافت : 240 آپلود : 46
      گالری : 34 وبلاگ : 0
      فریاد : وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
      bina88 آنلاین نیست.



      (باب چهلم در عجب و خود بينى) : در وصف مقدس مآبان

      حضرت صادق (ع) فرمود: عجب و تمام عجب از كسى است كه به سبب اعمال و عباداتش خود بينى پيدا كند، و او نمى‏داند كه عاقبت امر و انجام كارش چگونه خواهد بود.
      پس كسى كه به سبب حالات و اعمال خويش به خود ببالد؛ بطور مسلم از راه هدايت و سعادت منحرف و گمراه گشته و چيزى را كه اهليت ندارد ادعا كرده است؛ و هر كه امرى را كه سزاوار آن نيست و بر خلاف حقيقت دعوى نمايد؛ دروغگو خواهد بود، اگر چه دعوى او در دل و نهان بوده و مدت و مهلت به او داده شود.
      و نخست چيزى كه به يك شخص مبتلا به خود بينى وارد مى‏شود اينست كه آنچه وسيله عجب و خود بينى است از او گرفته مى‏شود تا به عجز و حقارت خود آگاه گشته و در باره خود به اين معنى كه عاجز و ناتوان است شهادت بدهد، و در اين صورت حجت خدا براى او تمام خواهد شد، چنان كه عاقبت امر ابليس اين طور شد.

      ( شرح‏
      منشأ خود بينى جهالت است، يعنى جهالت به عظمت و جلال و جمال و نفوذ پروردگار متعال، و نتيجه اين جهالت، توجه نكردن به فقر و ضعف و عيوب و محدوديت خود مى‏باشد.
      و در اثر اين دو نادانى: صفات و حالات و اعمال و عبادات انسان جلوه پيدا كرده، و حالت خودبينى و عجب و خود پسندى پديدار مى‏شود. پس خود بينى بر خلاف حقيقت است، و در واقع غفلت كردن از ضعف و فقر و عيوب خويش مى‏باشد.
      )

      ادامه :
      و خود بینی فرع دانه كفر است، كه در زمينه نفاق نمو و رشد پيدا كرده، و با آب ظلم سيراب مى‏شود، و شاخه‏هاى آن جهالت است، و برگهاى آن ضلالت است، و ميوه آن لعنت و خلود در آتش است. پس كسى كه با صفت عجب متصف گرديد؛ البته تخم كفر را كاشته، و با زراعت و كشاورزى نفاق، ناچار نتيجه آن گرفتارى و آتش خواهد بود.

      (مصباح الشريعة-ترجمه مصطفوى ص : 169)
      خود را ديدن در مقابل خدابينى است، و هنگامى انسان خود را ديده و از خود ستايش كرده و خود را مى‏پسندد كه نتواند عظمت و جلال پروردگار متعال را ديده و در مقابل او خضوع و خشوع كند. و اين معنى در حقيقت مرتبه‏اى است از مراتب كفر، و چون اين مرتبه در دل انسان جايگير گشت، زمينه نفاق و خلاف فراهم شده، و به وسيله تعدى كردن از حق و تجاوز از صراط حقيقت و معرفت و ظلم بر خود و ديگران، جهالت و ضلالت شاخ و برگ پيدا خواهد كرد.

      چنین روایتی و روایات بسیاری هستند که برای مومن همچون نوشدارویند برای زهر

      این روایت بحدی لازم است برای مومنین که باید آنرا در دفترچه یاد داشت خود بنویسند و هرباری که صبح شد و به یاد نماز شب دیشب شان افتادند آنرا از جیبشان در بیاورند و بخوانند و به خدایتعالی پناه ببرند از کفر )


      انها دیگران را کافر میپندارند در حالیکه خودشان به کفر دچار شده اند که از آن بی خبرند.

      این هم نسخه شیعیان مقدس مآب که بدست امام جعفر صادق پیچیده شد.


      با این اوصاف چند شیعه باقی ماند ؟

      یاحق
      علی علیه السلام :

      خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است .

      ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

      کاملترین معجم قرآن کریم

    16. #9
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت شهریور/۱۳۹۰
      نوشته : 17 صلوات : 7
      مورد صلوات: 110 در 13
      حضور : 2 ساعت 22 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      abolfazl133 آنلاین نیست.




      امام صادق عليه السّلام فرمود:

      مؤمن را سزاوار است كه داراى هشت خصلت باشد:

      1- هنگام شدائد با وقار باشد،

      2- هنگام بلا شكيبا باشد،

      3- در فراوانى نعمت سپاسگزار باشد،

      4- بآنچه خدا روزيش كرده قانع و خرسند باشد،


      5- بدشمنانش ستم نكند،

      6- بارش را بر دوستانش نيفكند [بخاطر دوستانش متحمل گناه نشود]

      7- بدنش از او در رنج و مشقت باشد (از بسيارى عبادت و قضاء حوائج مردم)

      8- مردم از ناحيه او در آسايش باشند




      اصول كافى-ترجمه مصطفوى، ج‏3، ص: 79

      اللهم صل علی محمد و آل محمد

    17. #10
      همکار تدوین در بخش کلام و تاریخ
      تاریخ عضویت : جنسیت خرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 3,902 صلوات : 16,957
      مورد صلوات: 20,513 در 3,605
      حضور : 48 روز 8 ساعت 16 دقیقه
      دریافت : 240 آپلود : 46
      گالری : 34 وبلاگ : 0
      فریاد : وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ
      bina88 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها
      لطفا برخی اصطلاحات تخصصی را تبیین کنید تا برای همه دوستان مورد استفاد باشد و در مباحث شرکت کنند
      شما استادید بنده توضیحی که میدهم شاید ناقص باشد ولی به فرموده تا آنجائیکه از تنصیص بودن امام و ولایت میدانم خلاصه عرض میکنم.

      گروهی از انصار و مهجرین و در کل صحابه نبی اکرم صل یالله علیه و آله به حدیث غدیر احترام گذاشتند و ولایت را بعد از نبوت حکم الهی دانستند.
      یعنی همانطوریکه نبی اکرم طبق فرمان خداوند پیامبر شدند و نص صریح آیات بر این امر دلالت دارد بعد از نبی بنا بر حکم آیات و توصیه پیامبر امامت نیز وجود دارد و علی علیه السلام بعداز نبی اول امامند
      این امامت نیز بر اساس توصیه های قرآنی در شان امامت علی و اولیاء بعد اوست و لذا نص صریح قرآنی است و نهایتا اینکه نیاز به ولی هم در قرآن ذکر شده لذا در هر زمانی ولی ای از ائمه بر شیعیان ولایت دارد که آنهم نص بحساب می آید.
      این ولایت را ولایت تنصیصی گویند.
      جناب طاها لطفا اگر این توصیف بنده ایرادی دارد تکمیل بفرمائید.

      یاحق
      ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۰/۰۶/۳۰ در ساعت 07:04 PM
      علی علیه السلام :

      خداوند، ملائكه را از نيروى عقل محض ، حيوانات را از غرائز و شهوات محض و انسان را تركيبى از هر دو آفريد. آن كس كه نيروى انديشه و فكرش ‍ بر شهوتش غلبه كند، از ملائكه برتر و آن كس كه نيروى شهوت و غريزه اش ‍ بر قوه عقل غالب شود از حيوانات پست تر است .

      ( بحارالانوار، ج 57، ص 299، حديث 5 )

      کاملترین معجم قرآن کریم

    18. صلوات ها 2 : raha mohaghegh,طاها
    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

    هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

    کلمات کلیدی این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •