• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
    1. #1
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 10 صلوات : 0
      مورد صلوات: 28 در 9
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پیرو قرآن آنلاین نیست.

      اعمالی که باعث ورود انسان به بهشت می شود




      بسم الله الرحمن الرحیم


      مقدمه
      بهشت میعادگاه كسانی است كه خدا را به یگانگی دانستند، و او را پرستش كردند، و به سوی او رفتند، بهشت همان وعده ای كه رسول اكرم (ص) مسلمانان را بر آن بیعت كردند.
      بهشت وعده ای است كه خدا به عمّار در وقت شكنجه شدن به وسیله آتش داده است.
      مادرش كشته شد، سپس پدرش كشته شد، و آن ها اولین شهدای اسلام به شمار میروند.
      بهشت امید هر عبادت كننده ای است كه چشمانش از ترس خدا اشك آلود میشود، و آرزوی هر جـهاد كننده ای كه خود را به خدا فروخت، و برای هر عالمی است كه به علم خود عمل كرد و به مردم آموخت، و هر مؤمنی كه نماز را ادا نمود، و فرایض خداوند را بجا آورد، و مردم ایمان او را تأیید كردند، و گفتند: او اوامر خدا را انجام داد، و از نواهی خدا پرهیز میكرد، و قلب او به دینش و به مسجد و اراده خدا وابسته بود.
      اما بهشت دروازه هایی دارد، و برای ورود به آن دروازه ها اسبـابی لازم است، و هـر انسـانی به سببی چنگ میزند تا به یكی از دروازه های آن داخل شود.
      مؤمنانی هستند كه به وسیله نمازشان به بهشت وارد میشوند، و بعضی به وسیله روزه یا زكات مال و حج خانه خدا. بعضی با خوش خلُقی در خرید و فروش، و تعدادی از بهشتیان، جهادكنندگان در راه خدا هستند؛ چنان كه فضل خدا وسیع و بخشایش او شاهد بر مدعای ماست. بعضی از بندگان به وسیله دور كردن درختی كه مردم را اذیت و آزار میدهد به بهشت رفته و از دوزخ فاصله میگیرند و كسانیكه جگر تشنه ای را سیراب میكنند.
      پس ای برادر مسلمان! اگر توانستی كه اسباب ورود بهشت را به دست آوری، این دسته گل خوش بو از آیات و احادیث را بگیر، و از این اسباب آنچه میتوانی بهره گیر، تا بـه همه دروازه های بهشت راه یابی، و از هر دروازه كه خواستی، به بهشت وارد شوی؛ چنانكه ابوبكر از رسول اكرم (ص) همین درخواست را كرد.


      دروازه های بهشت


      1) شهادتین
      اولین سبب وارد شدن به بهشت، شهادت و گواهی حق است كه وزن و مقدار آن گواهی، به اندازه وزن آسمان و زمین است، این گواهی كه هیچ معبودی به حق نیست مگر خدای یكتا، و هیچ شریكی ندارد و محمد بنده و رسول خداست.
      هركس كه این گواهی را بدهد و به اركان آن عمل نماید و خدا را به یگانگی پرستش كند، وارد بهشت میشود.
      عباده بن صامت از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((من قال أشهد أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شریك له وأن محمداً عبده ورسوله وأن عیسی عبدالله ورسوله وكلمته ألقاها إلی مریم وروح منه وأن الجنة حق والنار حق، أدخله الله علی ما كان من العمل)). [متفق علیه].
      كسی كه گواهی دهد: هیچ معبود حقی به جز خدای یگانه نیست، و هیچ همتایی ندارد، و گواهی دهد كه محمد بنده و پیامبر خداست، و همچنین گواهی دهد كه حضرت عیسی بنده و پیامبر و كلمه خداوند و روحی از طرف خداوند است و بهشت و جهنم حق اند، هر عملی داشته باشد خداوند او را وارد بهشت میكند.

      2- استقامت بر طاعت خداوند و رسول
      خداوند میفرماید:
      إنَّ الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیهم ولا هم یحزنون أولئك أصحاب الجنة خالدین فیها جزاءً بما كانوا یعملون. [احقاف 13].
      [آنان كه گفتند آفریننده ما خداست و بر این سخن، پایدار و ثابت ماندند، بر آن ها هیچ ترس و بیم و حزن و اندوهی در دنیا و آخرت نخواهد بود].
      استقامت؛ یعنی پایدار ماندن بر طاعت خدا و طاعت رسول خدا ، و كسی كه استقامت كند وارد بهشت میشود.
      ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((كل أمتی یدخلون الجنة إلاَّ من أبی قالوا یا رسول الله ومن یأبی قال: من أطاعنی دخل الجنة ومن عصانی فقد أبی)). [بخاری].
      همه امت من وارد بهشت خواهند شد، مگر كسی كه خود از وارد شدن به آن امتناع ورزد. سؤال كردند: ای رسول خدا! چه كسی است كه از ورود به بهشت امتناع میورزد؟ فرمود: كسی كه از من اطاعت كند به بهشت وارد خواهد شد، وكسی كه از من نافرمانی كند او همان است كه خودش از ورود به بهشت امتناع ورزیده است.

      3- شهادت در راه خدا
      خداوند در سوره توبه آیه 11 درباره شهادت میفرماید
      إِنَّ اللّهَ اشْتَرَي‏ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَي‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِکُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (111)
      خداوند از مومنان، جان ها و اموالشان را خریداری کرده، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد، (به اینگونه که): در راه خدا پیکار می کنند، می کشند و کشته می شوند، این وعده حقی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده، و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده اید، و این است آن پیروزی بزرگ!

      4- تلاوت قرآن
      اهل قرآن اهل خدا و افراد خاص او هستند، قرآن سبب ورود آن ها به بهشت میشود.
      عبدالله بن عمرو از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((یقال لصاحب القرآن اقرأ وارتق ورتل كما كنت ترتل فی الدنیا فإن منزلتك عند آخر آیة تقرأ بها)). [ترمذی و ابوداود وابن ماجه وصححه اٍلألبانی].
      به صاحب قرآن گفته میشود: بخوان و پیش برو و با ترتیل تلاوت كن (قرآن را با قرائت درست و آهنگ خوش بخوان) همان گونه كه در دنیا می خواندی؛ زیرا منـزل و جایگاه تو آخرین آیه ای است كه آن را تلاوت میكنی.

      5- حفظ و شناخت اسماء الحسنی
      حفظ كردن نام های نیك خداوند و علم و شناخت نسبت به آن ها یكی از اسباب ورود به بهشت است.
      ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((إنَّ لله تسعة وتسعین اسماً، مائة إلا واحداً، من أحصاها دخل الجنة)). [متفق علیه].
      خدا نود و نه (99) اسم دارد كسی كه آن اسم ها را بشناسد و به مقتضـــای آن ها [و آن چنان كه سزاوار است] عمل كند، وارد بهشت میشود.

      6- تلاوت بعضی سوره ها
      از سخنان رسـول الله (ص) است كه بعضی از سوره ها و آیه ها سبب وارد شدن به بهشت میشود؛
      أبو أمامه از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((من قرأ آیة الكرسی دبر كل صلاة مكتوبة لم یمنعه من دخول الجنة إلاَّ أن یموت)). [نسایی وطبرانی وابن حبان وصححه الألبانی].
      هركس پس از هر نماز فرض، آیة الكرسی را بخواند، هیچ چیز مانع وارد شدن او به بهشت نمیشود، مگر این كه دنیا را وداع گوید.
      انَس از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((سورة من القرآن ما هی إلاَّ ثلاثون آیة خاصمت عن صاحبها حتی أدخلته الجنة وهی سورة تبارك)). [طبرانی واحادیث المختارة وحسنه الألبانی].
      سوره ای در قرآن وجود دارد كه فقط دارای سی آیه است و آن سوره، از كسی كه او را بخواند دفاع میكند تا این كه او را وارد بهشت مینماید و آن، سوره تبارك (فرقان) می باشد.
      از اَنس بن مالك روایت است:
      ((كان رجل من الأنصار یؤمهم فی مسجد قباء وكان یقرأ قل هو الله أحدفی كل ركعة فسأله رسول الله : ما یحملك أن تقرأ هذه السورة فی كل ركعة؟ فقال: یا رسول الله إنّی أحبها، فقال: إنَّ حبها أدخلك الجنة)). [بخاری معلقاً وترمذی وقال الألبانی حسن صحیح].
      مردی از انصار، مردم را در مسجد قُبا امامت میكرد و در هر ركعت سوره قل هو الله أحد(توحید)را می خواند رسول اكرم (ص) از او پرسید: چه چیز تو را وادار میكند تا این سوره را در هر ركعت بخوانی؟ آن مرد در پاسخ گفت: ای رسول خدا! من این سوره را دوست دارم. آن حضرت فرمود: دوست داشتن این سوره تو را به بهشت وارد میكند.

      7- تسبیح (سبحان الله گفتن) و تحمید (الحمدالله گفتن) و تهلیل (لا اله الا الله گفتن) و تكبیر (الله اكبر گفتن)
      ابن مسعود روایت میكند كه رسول اكرم (ص) فرمودند:
      ((لقیت إبراهیم لیلة أسری بی فقال یا محمد أقرئ أمتك منی السلام وأخبرهم أن الجنة طیبة التربة عذبة الماء وأنها قیعان وأنَّ غراسها سبحان الله والحمد لله ولا إله إلا الله والله أكبر)). [ترمذی وحسنه الألبانی].
      در شب معراج ابراهیم (خلیل االله) را دیدم كه فرمودند: سلام من را به امت خود برسان و بگو كه بهشت، خاكی پاك و تمیز دارد، و آبش شیرین است، و زمینش سفید و هموار است، وكشتزارش گفتن سبحان الله، والحمد لله، ولا إله إلاَّ الله، و الله اكبر میباشد.
      از اسباب ورود به بهشت، ذكر خدا پس از هر نماز است:
      ابوهریره روایت میكند:
      ((أنَّ فقراء المهاجرین أتوا رسـول الله (ص) فقالوا ذهب أهل الدثور بالدرجات العلی والنعیم المقیم فقال وما ذاك قالوا: یصلون كما نصلی ویصومـون كما نصوم ویتصدقون ولا نتصدق ویعتقون ولا نعتق فقال رسول الله أفلا أعلمكم شیئا تدركون به من سبقكم وتسبقون به من بعدكم ولا یكون أحد أفضل منكم إلاَّ من صنع مثل ما صنعتم؟ قالوا بلی یا رسول الله، قال: تسبحون وتكبرون وتحمدون دبر كل صلاة ثلاثا وثلاثین مرة)). [متفق علیه].
      فُقرای مهاجرین نزد پیامبرآمدند و گفتند: ثروتمندان با درجات عالی و نعمت های همیشگی رفتند، آن حضرت فرمودند: چگونه ؟ گفتند: نماز میخوانند همچنان كه ما نماز میخوانیم، و روزه میگیرند همچنان كه ما روز میگیریم، و صدقه میدهند، ولی ما صدقه نمیدهیم، و برده آزاد میكنند، و ما چنین نمیكنیم، آن حضرت فرمود: آیا شما را از چیزی با خبر كنم كه به آنان ـ كه از شما سبقت گرفته اند ـ برسید؟ و از كسانی كه پس از شما میآیند، پیشی بگیرید، و هیچ كس از شما بهتر نباشد، مگر كسی كه مانند شما عمل نماید ؟ گفتند: بلی ای رسول خدا! آن حضرت فرمود: در پایان هر نماز 33 بار سبحان الله، و33 بار الله اكبر، و33 بار الحمد لله، بگویید.

      8- شهادتین پس از وضو
      از دیگر اسباب ورود به بهشت، گفتن شهادتین پس از وضو می باشد
      عقبه بن عامر از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه فرمودند:
      ((ما من مسلم یتوضأ فیحسن وضوءه ثم یقوم فیصلی ركعتین مقبل علیهما بقلبه ووجهه إلا وجبت له الجنة، قال فقلت ما أجود هذه فإذا قائل بین یدی یقول التی قبلها أجود، فنظرت فإذا عمر قال إنی قد رأیتك جئت آنفا، قال ما منكم من أحد یتوضأ فیبلغ أو فیسبغ الوضوء ثم یقول أشهـد أن لا إله إلا الله وأن محمداً عبد الله ورسوله إلا فتحت له أبواب الجنة الثمانیة یدخل من أیها شاء)). [مسلم].
      هر كدام از شما وضو گرفته آن را نیك كامل كند، سپس بگوید: (أشهد أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شریك له، وأنَّ محمداً عبده ورسوله) دروازه های هشت گانه بهشت به روی او باز میشود و از هر دری كه بخواهد، وارد میشود.
      9- گفتن (لا حول ولا قوه إلاَّ بالله)
      ازگنجینه های بهشت، گفتن (لا حول ولا قوه إلاَّ بالله) است.
      أبو موسی از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((ألا أدلك علی كنـز من كنوز الجنة؟ فقلت بلی یا رسول الله قال: قل: لا حول ولا قوة إلاَّ بالله)). [متفق علیه].
      آیا تو را از گنجی از گنج های بهشت با خبر سازم؟ گفتم: بلی ای رسول خدا! فرمود: بگو: (لا حول ولا قوه إلاَّ بالله).

      10- دعای سید الاستغفار
      رسول اكرم (ص) دعایی را برای طلب مغفرت به سید الاستغفار وصف نموده و آن را عاملی از عوامل ورود به بهشت دانسته است. ای برادر مسلمان! آن را حفظ كن و ورد صبح و شام خود بگردان.
      شداد بن اوس از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه پیامبر اكرم فرمودند:
      سید الاستغفار عبارت است از این كه بگوید:
      ((اللهم أنت ربی لا إله إلاَّ أنت، خلقتنی وأنا عبدك وأنا علی عهدك ووعدك ما استطعت، أعوذ بك من شر ما صنعت، أبوء لك بنعمتك علی وأبوء بذنبی فاغفر لی، فإنَّه لا یغفر الذنوب إلاَّ أنت)). [بخاری].
      «خداوندا! تو پروردگار من هستي و جز تو معبودي بحق نيست، من بنده تو بوده و تا آنجا كه بتوانم بر عهد و وعده توام. از شر كردارم به تو پناه مي‏آورم، به نعمت تو بر خود، و به گناه خود اعتراف مي‏كنم، پس مرا بيامرز، چرا كه جز تو كسي گناهان را نمي‏آمرزد».
      هر كس در هنگام روز، این دعا را به طور یقین بگوید و پیش از آغاز شب بمیرد، از اهل بهشت است، و كسی كه آن را شب از روی یقین بگوید و پیش از صبح بمیرد، از اهل بهشت است.

      ادامه ...

    2.  

    3. #2
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 10 صلوات : 0
      مورد صلوات: 28 در 9
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پیرو قرآن آنلاین نیست.



      11- آموختن علم و دانش در جهت پیشبرد اهداف الهی
      كسی كه علم و دانشی بیاموزد و آن را صرفاً برای خدا بخواهد، خداوند راه بهشت را بر وی آسان میگرداند.
      ابوهریره روایت میكند كه رسول اكرم (ص) فرمودند:
      ((ومن سلك طریقا یلتمس فیه علماً سهل الله له به طریقا إلی الجنة)). [مسلم].
      كسی كه راهی بپیماید تا علم و دانشی بیاموزد، خداوند راه بهشت را بر وی آسان میگرداند.

      12- طلب بهشت و پناه بردن به خدا از جهنم
      اگر بهشت را طلب كنی، بهشت به دعای تو آمین میگوید.
      أنس از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((من سأل الله الجنة ثلاث مرات قالت الجنة اللهم أدخله الجنة، ومن استجار من النار ثلاث مرات قالت النار اللهم أجره من النار)). [ترمذی ونسایی وابن ماجه وصححه الألبانی].
      هركس سه بار از خدا بهشت را درخواست كند، بهشت میگوید: بارخدایا! او را به بهشت وارد كن و كسی كه از آتش دوزخ سه بار به خدا پناه برد، آتش دوزخ میگوید: خدایا! او را از آتش دوزخ پناه ده.

      13- نماز
      نماز پایه و ستون دین است و خداونـد در هر شبانه روز، پنج نماز بر ما فرض نموده است و محبوبترین عبادت ها نزد خدا نمازهای فرض (نمازهای پنجگانه) می باشد و كسی كه فرض های خدا را چنان كه امر فرموده انجام دهد، وارد بهشت میشود؛
      عباده بن صامت از رسول اكرم (ص) روایت می كند كه فرمودند:
      ((خمس صلوات كتبهن الله علی العباد فمن جاء بهن لم یضیع منهن شیئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن یدخله الجنة، ومن لم یأت بهن فلیس له عند الله عهد، إن شاء عذبه، وإن شاء أدخله الجنة)). [مالك واحمد وابوداود ونسایی وابن ماجه وصححه الألبانی].
      خداوند پنج نماز بر بندگان خود نوشته، هركس این نمازها را ادا نماید و چیزی از حق آن سبك نشمارد تا ضایع نشود، خداوند پیمان بسته است كه او را وارد بهشت كند، و كسی كه این نمازها را به جای نیاورد خداوند با او عهد و پیمانی ندارد، اگر بخواهد عذابش میدهد، و اگر بخواهد او را وارد بهشت میكند.

      14- خواندن نماز صبح و عصر به جماعت
      رسول اكرم (ص) نمازهای صبح و عصر را به فضیلت ویژه ای اختصاص داده است و آن را البردین (دو طرف روز یعنی: اول و آخر آن) نامیده است.
      ابو موسی اشعری از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((من صلی البردین دخل الجنة)). [متفق علیه].
      هر كس كه دو نماز صبح و عصر را با جماعت بخواند، وارد بهشت میشود.

      15- نمازهای نافله
      نمازهای نافله، نواقص نمازهای فرض را جبران میكند خداوند برای كسانی كه نوافل را ادا میكنند، خانه ای در بهشت میسازد. پس نمازهای نافله را همیشه به جا آور، و آن ها را فراموش نكن؛ خداوند تو را محفوظ نگه میدارد.
      اُم حبیبه روایت میكند كه از رسول اكرم (ص) شنیدم كه می فرماید:
      ((ما من عبد مسلم یصلی لله كل یوم ثنتی عشرة ركعـة تطوعا غیر فریضة إلاَّ بنی الله له بیتا فی الجنة، أو إلاَّ بنی له بیت فی الجنة)). [مسلم].
      بنده مسلمانی كه در هر شبانه روز دوازده ركعت نماز نافله غیر از نمازهای فرض بخواند خداوند برای او خانه ای در بهشت می سازد.
      نمازهای نافله: چهار ركعت پیش از نماز ظهر، و دو ركعت پس از آن، دو ركعت پس از نماز مغرب، دو ركعت پس از نماز عشا، و دو ركعت پیش از نماز صبح.

      16- نماز سنت وضو
      هر فرد مسلمانی كه وضو بگیرد و دو ركعت نماز سنـت وضو ـ كه پس از وضو گرفتن مستحب است ـ بخواند، در حالی كه قلب و رخسار او متوجه خدا باشد، بهشت بر او واجب میشود.
      عقبه بن عامر از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((ما من مسلم یتوضأ فیحسن وضوءه ثم یقوم فیصلی ركعتین مقبل علیهما بقلبه ووجهه إلاَّ وجبت له الجنة)). [مسلم].
      هر كس وضو را به طور كامل گرفته و دو ركعت نماز بخواند، در حالی كه قلب و رخسار او متوجه خدا باشد، بهشت بر وی واجب میگردد.

      17 - بیداری در دل شب و عبادت خداوند
      باری تعالی درباره آن ها چنین میفرماید:
      كانوا قلیلاً من اللیل ما یهجعون وبالأسحار هم یستغفرون17]الذاریات].
      [و از شب اندكی را در خواب به سر میبردند و سحرگاهان از درگاه خـدا طلب آمرزش و مغفرت میكردند].

      18- ساختن مسجد
      اگر مسجدی ساختی یا در ساختن آن سهیم شدی خداوند خانه ای در بهشت برایت میسازد.
      عثمان بن عفان از رسول اكرم (ص) شنید:
      ((من بنی مسجداً لله، بنی الله له فی الجنة مثله)). [متفق علیه].
      كسی كه برای خدا مسجدی بنا كند، خداوند برایش در بهشت خانه ای مانند آن میسازد.

      19- پیروی کردن از موذن هنگام اذان گفتن
      پیروی كردن از مؤذن در حال اذان گفتن، باعث ورود به بهشت میشود.
      عمر بن خطاب از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((إذا قال المؤذن: الله أكبر الله أكبر، فقال أحدكم: الله أكبر الله أكبر، ثم قال: أشهد أن لا إله إلاَّ الله، قال: أشهد أن لا إله إلاَّ الله، ثم قال: أشهد أن محمداً رسول الله، قال: أشهد أن محمداً رسول الله، ثم قال: حی علی الصلاة، قال: لا حول ولا قوة إلاَّ بالله، ثم قال: حی علی الفلاح، قال: لا حول ولا قوة إلاَّ بالله، ثم قال: الله أكبر الله أكبر، قال: الله أكبر الله أكبر، ثـم قال: لا إله إلاَّ الله، قال: لا إله إلاَّ الله، من قلبه دخل الجنة)). [مسلم].
      اگر مؤذن گفت: الله اكبر الله اكبر، و یكی از شما نیز گفت: الله اكبر الله اكبر، سپس گفت: أشهد أن لا إله إلاَّ الله، أشهد أن لا إله إلاَّ اله، و یكی از شما گفت: أشهد أن لا إله إلاَّ الله أشهد أن لا إله إلاَّ الله، سپس گفت: أشهد أنَّ محمداً رسول الله، أشهد أنَّ محمد رسول الله، و یكی از شما گفت: أشهد أنَّ محمداً رسول الله، أشهد أنَّ محمداً رسول الله، سپس گفت: حی علی الصلاه، و یكی از شما گفت: لا حول ولا قوة إلاَّ بالله، سپس گفت: حی علی الفلاح، و یكی از شما گفت: لا حول ولا قوة إلاَّ بالله، سپس گفت: الله اكبر الله اكبر، و یكی از شما گفت: الله اكبر الله اكبر، و[همه این ها را] از قلب خود بگوید، وارد بهشت میشود.

      20- نماز جماعت و پر کردن فاصله ها در صفوف نماز
      با رفتن به مسجد برای ادای نماز صبح و نمازهای دیگر، خداوند در بهشت برای تو مهمانی و سور برپا میكند.
      ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((من غدا إلی المسجد أو راح، أعد الله له فی الجنة نزلاً كلما غدا أو راح)). [متفق علیه].
      كسی كه هر صبح و شام برای نماز جماعت به مسجد رود، خداوند برای او در بهشت مهمانی فراهم میكند.
      اگر شكاف و جای خالی میان نمازگزاران دیدی، آن را بر طرف كن كه خداوند در بهشت خانه ای برایت میسازد.
      عایشه از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((من سد فرجة فی صف رفعه الله بها درجة، وبنی له بیتاً فی الجنة)). [طبرانی وصححه الألبانی].
      كسی كه شكافی را در صف نمازگزاران ببندد، خداوند یك درجه او را ترفیع میدهد و بالا میبرد و خانه ای در بهشت برایش میسازد.

      ادامه...

    4. #3
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 10 صلوات : 0
      مورد صلوات: 28 در 9
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پیرو قرآن آنلاین نیست.



      21- عمل به دستورات خداوند
      اگر خدا را به عنوان معبود، و اسلام را به عنوان دین و آیین، و محمد را به پیامبری پسندیدی، اوامر خدا را به جا آورده و از نواهی او دوری كنی، بهشت بر تو واجب میشود؛
      ابوسعید خدری از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه فرمودند:
      ((یا أبا سعید من رضی بالله رباً، وبالإسلام دیناً، وبمحمد نبیاً، وجبت له الجنة)). [مسلم].
      ای ابوسعید! كسی كه خدا را به عنوان معبود، و اسلام را به عنوان دین وآیین، و محمد را به عنوان پیامبر انتخاب نماید، و برآن راضی شود، بهشت برای او واجب میگردد.

      22- روزه داری
      در بهشت دروازه ای برای روزه داران وجود دارد كه نام آن الریان است، و هیچ كس به جز روزه داران، از آن دروازه وارد نمیشود.
      سهل بن سعد از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      در بهشت دروازه ای است به نام الریان كه روزه داران در روز قیامت از آن به بهشت وارد میشوند، و غیر از آن ها هیچ كس دیگر از آن دروازه داخل نمیشود، گفته میشود: روزه داران كجا هستند؟ پس آن ها بلند شده و غیر از آنها هیچ كس دیگری از آن دروازه وارد بهشت نمیشود، و اگر به آن وارد شدند، آن دروازه بسته میشود و دیگر كسی نمیتواند از آن داخل شود.

      23- حج خانه خدا
      ركن پنجم اسلام حج خانه خداست كه پاداش آن بهشت است.
      ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((العمرة إلی العمرة كفارة لما بینهما، والحج المبرور لیس له جزاء إلاَّ الجنة)). [متفق علیه].
      عْمره تا عْمره دیگر، كفاره گناهان بین آن دو عمره میباشد، و حج پذیرفته شده و مقبول نزد خدا، هیچ پاداشی جز بهشت ندارد.

      24- جهاد در راه خدا
      آن چه به این دین مبین مقامی والا و عظیم داده است، جهاد در راه خداست، هركس در راه خدا جهاد كند تا كلمةالله سربلند و والامقام بماند، بهشت بر او واجب میگردد.
      ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((تكفل الله لمن جاهد فی سبیله لا یخرجه إلاَّ الجهاد فی سبیله وتصدیق كلماته بأن یدخله الجنة، أو یرجعه إلی مسكنه الذی خرج منه مع ما نال من أجر أو غنیمة)). [متفق علیه].
      خداوند ضامن كسی است كه در راه خدا جهاد كند، و ضامن آن كس كه برای هیچ چیز جز جهاد در راه خدا و تصدیق كلمات خدا، از خانه اش خارج نشده است، نه برای این كه خدا او را [به خاطر جهاد] وارد بهشت كند یا این كه او را با آن چه از پاداش یا غنیمت نصیبش شـده است به خانه اش ـ كه از آن خارج شده ـ ، بازگرداند.

      25- انفاق
      خداوند بندگان پرهیزكار خود را كه در راه او انفاق میكنند، بسیار ستوده است.
      حذیفه از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرتفرمودند:
      ((من تصدق بصدقة ابتغاء وجه الله خُتٍمَ الله بها دخل الجنة)). [احمد وصححه الألبانی].
      هركس در راه خدا صدقه دهد، و این صدقه پایان و مردن او باشد، خداوند او را به بهشت وارد میكند.

      26- قرض مال
      از بزرگ ترین اعمال كه انسان را به بهشت رهنمون میكند، این است كه به برادر مسلمان خود مالی را قرض داده، سپس به او مهلت و فرصت دهد تا از تنگ دستی به توانایی [پرداخت وام و ادای دین] برسد.
      حذیفه از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه رسول اكرم (ص) فرمودند:
      ((أن رجلاً مات فدخل الجنة، فقیل له: ما كنت تعمل؟ قال: إنی كنت أبایع الناس فكنت أنظر المعسر وأتجوز فی السكة، أو فی النقد فغفر له)). [مسلم].
      مردی فوت كرد و به بهشت رفت، به او گفته شد چه كاری میكردی؟ در پاسخ گفت: خرید و فروش میكردم و نگاه میكردم از كسی كه تهیدست است، گذشت كرده و چیزی نمیگرفتم، پس خداوند گناهان مرا بخشود.

      27- سلام کردن
      عبدالله بن سلام از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((أیها الناس: أفشوا السلام، وأطعموا الطعام، وصلوا الأرحام، وصلّوا باللیل والناس نیام، تدخلون الجنة بسلام)).[ترمذی وابن ماجه واحمد وصححه الألبانی].
      ای مردم! سلام كردن را در بین خودتان رواج دهید، و به فقیران غذا دهید، و صله رحم كنید، و در دل شب هنگامی كه مردم در خواب هستند نماز بخوانید، تا این كه بدون حساب وارد بهشت شوید.

      28- برداشتن از راه مردم هر چیزی كه مردم را رنج و آزار دهد.
      ابوهریره روایت میكند كه از رسول اكرم (ص) شنیدم میفرمود:
      ((لقد رأیت رجلاً یتقلب فی الجنة فی شجرة قطعها من ظهر الطریق كانت تؤذی الناس)). [مسلم].
      مردی را دیدم كه در بهشت غرق درخوشی و لذت بود، آن هم به خاطر برداشتن درختی از سر راه مردم، برای این كه از آن در رنج بودند.

      29- احسان و نیكی به حیوانات.
      همچنین ابوهریره از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه فرمودند:
      ((أن رجلاً رأی كلباً یأكل الثری من العطش فأخذ الرجل خفه فجعل یغرف له به حتی أرواه فشكرالله له فأدخله الجنة)). [بخاری].
      مردی سگی را دید كه از تشنگی خاك میخورد، كفش خود را گرفت و [از چاه] برایش آب كشید تا این كه سیراب شد، خداوند او را سپاس گفته به بهشت وارد نمود.

      30- خوش اخلاقی و خوش رفتاری.
      أبو أمامه از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((أنا زعیم ببیت فی ربض الجنة لم ترك المراء وإن كان محقاً، وببیت فی وسط الجنة لمن ترك الكذب وإن كان مازحاً، وببیت فی أعلی الجنة لمن حسن خلقه)). [ابوداود وصححه الألبانی].
      من كفیل و ضامن خانه ای در كنار بهشت هستم برای كسی كه جدال و ستیزه را ترك كند، اگر هم حق با او باشد. و ضامن خانه ای در وسط بهشت برای كسی كه دروغ را ترك كند اگر هم شوخی میكند. و ضامن خانــه ای در بالای بهشت برای كسی كه اخلاق خود را نیك نماید.

      ادامه...

    5. #4
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 10 صلوات : 0
      مورد صلوات: 28 در 9
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پیرو قرآن آنلاین نیست.



      31- صدق و راستگویی در گفتار و كردار.
      [همچنین] ابن مسعود از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((إنَّ الصدق یهدی إلی البر، وإنَّ البر یهدی إلی الجنة، وإنَّ الرجل لیصدق حتی یكون صدّیقاً، وإنَّ الكذب یهدی إلی الفجور، وإنَّ الفجور یهدی إلی النار، وإنَّ الرجل لیكذب حتی یكتب عند الله كذاباً)). [متفق علیه].
      به راستی كه صدق و راستگویی، به سوی نیكی و بخشش هدایت میكند، و نیكی و بخشش به سوی بهشت رهبری میكند، و مرد همچنان راست میگوید تا این كه نزد خداوند از راستگویان محسوب میشود، و دروغگویی به سوی گنهكاری و تبهكاری هدایت میكند، وگنهكاری و تبهكاری به سوی جهنم، و همچنان مرد دروغ میگوید تا این كه نزد خدا از دروغگویان به شمار آید.

      32- خودداری از خشم و غضب.
      [نیز] ابودرداء روایت میكند كه مردی به رسول خدا گفت:
      ((دلنی علی عمل یدخلنی الجنة: قال: لا تغضب ولك الجنة)). [طبرانی وصححه الألبانی].
      به انجام كاری راهنمایی ام كن كه مرا به بهشت وارد كند، آن حضرت فرمود: خشم و غضب مكن، به بهشت میروی.

      33- عیادت بیمار
      ثوبان از رسول خدا روایت میكند كه رسول الله فرمودند:
      ((من عاد مریضاً لم یزل فی خرفة الجنة، قیل یا رسول الله وما خرفة الجنة؟ قال: جناها)). [مسلم].
      كسی كه به عیادت بیماری برود همچنان در خرفة الجنة است تا وقتی كه بازگردد.گفته شد: ای رسول خدا خرفة الجنة یعنی چه؟ فرمود: میوه های تازه چیده شده بهشت.

      34- نرمی و آسان گرفتن در خرید و فروش.
      عثمان بن عفان از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((أدخل الله الجنة رجلاً كان سهلاً قاضیاً ومقتضیاً وبائعاً ومشتریاً)). [احمد والنسایی وحسنه الألبانی وقال احمد شاكر إسناده صحیح].
      خداوند مردی را به بهشت وارد كرد كه در خرید و فروش، و در داد و ستد (دادن و گرفتن) آسان میگرفت.

      35- سخن از رحمت و خشنودی خداوند.
      أبوهریره از رسول خدا روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((إنَّ العبد لیتكلم بالكلمة من رضوان الله لا یلقی لها بالاً یرفع الله بها درجات، وإنَّ العبد لیتكلم بالكلمة من سخط الله لا یلقی لها بالاً یهوی بها فی جهنم)). [بخاری].
      بنده یك كلمه در جهت رضوان و خشنودی خدا سخن میگوید و هیچ اعتنایی به پاداش و ثواب آن نمیكند، خدا درجات او را بلند و رفیع قرار میدهد، و بنده یك كلمه در جهت غضب و ناخشنودی خدا سخن میگوید و به كیفر و گناه آن هیچ توجهی ندارد، خدا او را به آخرین نقطه جهنم وارد میكند.

      36- تربیت و سرپرستی دختران و یتیمان
      بهترین منازل بهشت، منزل مسلمانی است كه در بهشت همسایه رسول خدا است. و تربیت و سرپرستی دختران و یتیمان است كه باعث همسایگی رسول خدا در بهشت میشود.
      أنس از رسول خدا روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((من عال جاریتین حتی تبلغا جاء یوم القیامة أنا وهو، وضم أصابعه)). [مسلم].
      هر كس دو دختر را سرپرستی كند تا وقتی كه به سن بلوغ برسند، در روز قیامت، من و او مانند این دو هستیم، سپس دو انگشت خود را به هم چسباند.
      [همچنین] از سهل بن سعد روایت است كه رسول اكرم (ص) فرمودند:
      ((أنا وكافل الیتیم فی الجنة هكذا، وقال بإصبعیه السبابة والوسطی وفرّج بینهما)). [بخاری].
      من و سرپرست یتیم در بهشت در كنار هم چنین هستیم و به انگشت شهادت و وسطی خود اشاره كرد و آن دو را از هم جدا نمود.
      37- اطاعت از پدر و مادر
      اطاعت از پدر و مادر، یا اطاعت از یكی از آنها باعث ورود به بهشت میشود.
      ابوهریره میگوید از رسول اكرم (ص) شنیدم كه سه بار فرمود:
      ((رغم أنفه، ثم رغم أنفه، ثم رغم أنفه، قیل: من یا رسول الله؟ قال: من أدرك والدیه عند الكبر أحدهما، أو كلیهما ثم لم یدخل الجنة)). [مسلم].
      بینی او به خاك مالیده شد. گفته شد: چه كسی ای رسول خدا؟ فرمود: كسی كه پدر و مادر یا یكی از آنها را در وقت پیری درك كند ولی به بهشت وارد نشود؛ یعنی، اطاعت از آن ها سبب وارد شدن او به بهشت نشود.
      [همچنین] ابودرداء میگوید از رسول اكرم (ص) شنیدم كه میفرمود:
      ((الوالد أوسط أبواب الجنة، فإن شئت فأضع ذلك الباب أو احفظه)). [ترمذی وابن ماجه واحمد وصححه الألبانی].
      پدر دروازه میانی بهشت است، پس اگر خواستی آن دروازه را ضایع كن و یا حفظ نما یعنی، با اطاعت از پدر آن دروازه حفظ، و با نافرمانی او، آن دروازه ضایع میشود.
      مردی خواست به جهاد رود، نزد پیامبرآمد، آن حضرت فرمود:
      ((هل لك من أم؟ قال: نعم، قال: فالزمها فإنَّ الجنة تحت رجلیها)). [احمد ونسایی وابن ماجه وقال الألبانی حسن صحیح].
      آیا مادر داری( یعنی مادرت زنده است)؟ آن مرد در جواب گفت: بلی حضرت فرمود: مادرت را سرپرستی كن كه بهشت زیر پاهای اوست.

      38 – حفظ زبان و شرمگاه
      بزرگ ترین چیزی كه انسان باید آن را حفظ نماید، زبان و شرمگاه است، و هركس كه آن دو را نگه دارد، رسول اكرم (ص) بهشت را برایش ضامن شده است.
      سهل بن سعد از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((من یضمن لی ما بین لحییه وما بین رجلیه أضمن له الجنة)). [بخاری].
      هر كس بین دو لب خود؛ یعنی زبان، و بین دو پای خود؛ یعنی شرمگاهش را ضامن شود، من بهشت را برای او ضمانت میكنم.

      39- پاک کردن دل از حسد کینه
      حسد و كینه مرض هایی است كه انسان را از خداوند دور میكند و رسول اكرم (ص) مردی را توصیف نمود كه به سبب این كه سینه اش از كینه و حسد پاك بود، به بهشت وارد شده بود.
      أنس بن مالك ، وصف آن مرد را در داستانی روایت كرده است كه گفت:
      ((فقال یطلع علیكم الآن رجل من أهل الجنة، فطلع رجل من الأنصار تنطف لحیته من وضوئه، قد تعلق نعلیه فی یده الشمال، فلما كان الغد قال النبی مثل ذلك، فطلع ذلك الرجل مثل المرة الأولی، فلما كان الیوم الثالث قال النبی مثل مقالته أیضاً، فطلع ذلك الرجل علی مثل حاله الأولی، فلما قام النبی تبعه عبدالله بن عمرو بن العاص فقال: إنی لاحیت أبی فأقسمت أن لا أدخل علیه ثلاثاً فإن رأیت أن تؤوینی إلیك حتی تمضی فعلت، قال: نعم قال أنس: وكان عبد الله یحدث أنَه بات معه تلك اللیالی الثلاث فلم یره یقوم من اللیل شیئاً غیر أنَه إذا تعار وتقلب علی فراشه ذكر الله عز وجل وكبر حتی یقوم لصلاة الفجر، قال عبدالله غیر أنی لم أسمعه یقول إلاَّ خیراً فلما مضت الثلاث لیال وكدت أن احتقر عمله قلت یا عبدالله إنی لم یكن بینی وبین أبی غضب ولا هجر ثم، ولكن سمعت رسول الله یقول لك ثلاث مرار یطلع علیكم الآن رجل من أهل الجنة فطلعت أنت الثلاث مرار فأردت أن آوی إلیك لأنظر ما عملك فاقتدی به، فلم أرك تعمل كثیر عمل فما الذی بلغ بك ما قال رسول الله فقال: ما هو إلاَّ ما رأیت، قال فلما ولیتُ دعانی فقال: ما هو إلاَّ ما رأیت غیر أنی لا أجد فی نفسی لأحد من المسلمین غشاً ولا أحسد أحداً علی خیر أعطاه الله إیاه، فقال عبدالله هذه التی بلغت بك وهی التی لا نطیق)). [احمد ونسایی وصححه الألبانی].
      هنگامی كه ما رو به روی رسول اكرم (ص) نشسته بودیم، آن حضرت فرمود: هم اكنون مردی از اهل بهشت بر شما وارد میشود. مردی از انصار وارد شد در حالی كه آب وضو از ریشش میچكید و دو لنگه پا افزار خود را در دست چپ داشت. رسول اكرم (ص) سه روز این جمله را (اكنون مردی از اهل بهشت بر شما وارد می شود) در باره آن مرد تكرار میكردند و روز سوم، عبدالله بن عمرو بن عاصآن مرد را دنبال كرد و نزد او نشست تا ببیند آن مرد چه میكند پس از سه روز نزد او نشستن، عبدالله سبب وارد شدن به بهشت را از آن مرد پرسید، مرد در پاسخ گفت: من هیچ حقـد و كینه ای بر مسلمانی در سینه ام راه نمیدهم، و بر آن خیر و نعمتی كه خدا به او عطا فرموده حسد نمیورزم، عبدالله گفت: این همان سبب است كه تو را به این منزلت رسانده است، و این همان چیزی است كه ما طاقت آن را نداریم.

      40- صبر
      برادر مسلمان! خداوند تبارك و تعالی میفرماید:
      إنّما یوفی الصابرون أجرهم بغیر حساب ]الزمر -10[
      [خدا صابران را به حد كامل و بدون حساب پاداش خواهد داد].
      صبر علامت و نشانه ای است از نشانه های ایمان بنده به خدا، و نزدیك بودن او به خدای متعال. هركس بر مْردن محبوب خود، از پسر و برادر و غیر اینها صبر كند، وارد بهشت میشود.
      ابوهریرهدر حدیث قدسی از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه خداوند فرمود:
      ((قال یقول الله تعالی ما لعبدی المؤمن عندی جزاء إذا قبضت صفیه من أهل الدنیا ثم احتسبه إلاَّ الجنة)). [بخاری].
      پاداش بنده مؤمن من آن است كه اگر بر هر چیز گران بها و همدم و دوست او را از دنیا گرفتم صبر كرد، پاداش او بهشت است.
      ابوموسی اشعری از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((إذا مات ولد العبد قال الله لملائكته: قبضتم ولد عبدی؟ فیقولون نعم، فیقول: قبضتم ثمرة فؤاده، فیقولون نعم، فیقول: ماذا قال عبدی؟ فیقولون: حمدك واسترجع، فیقول الله: ابنوا لعبدی بیتاً فی الجنة وسموه بیت الحمد)). [ترمذی وحسنه الألبانی].
      اگر پسر بنده بمیرد، خداوند خطاب به فرشتگان میفرماید: پسر بنده ام را قبض روح كردید؟ فرشتگان در جواب میگویند: بلی! خداونـد میفرماید: میوه دل بنده ام را قبض روح كردید؟ فرشتگان میگویند: بلی! خداوند میفرماید: بنده من چه گفت؟ فرشتگان میگویند: تو را سپاس گفت و به تو رجوع كرد، خداوند میفرماید: در بهشت خانه ای برای بنده من بسازید و آن را خانه حمد و سپاس بنامید.
      هر كس كه چشمش را از دست بدهد و بر آن صبر كند، وارد بهشت میشود. أنس میگوید:
      از رسول اكرم (ص) شنیدم كه میفرماید:
      ((إن الله قال إذا ابتلیت عبدی بحبیبتیه فصبر، عوضته منهما الجنة، یرید عینیه)). [بخاری].
      خداوند در حدیث قدسی میفرماید: اگر دو چشمان بنده ام را نابینا كردم و صبر نمود، به جای آن دو، بهشت به او خواهم داد.

      41- ترک گدایی
      هر كس كه دست از سؤال و پرسش مردم بكشد، رسول خدا بهشت را برای وی ضامن شده است.
      ثوبان از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه فرمودند:
      ((من تكفل لی أن لا یسأل شیئاً، أتكفل له بالجنة)) [احمد ونسایی وابن ماجه و ابوداود وحسنه الألبانی].
      هر كس ضامن شود كه از مردم چیزی ( مال و… ) نخواهد، من بهشت را برای وی ضمانت میكنم.

      42- دفاع از مال
      مردی كه از مال خود دفاع میكند و در آن حال كشته شود، وارد بهشت میشود.
      عبدالله بن عمر از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((من قتل دون ماله مظلوماً، فله الجنة)). [نسایی وصححه الألبانی].
      كسی كه از مال خود دفاع كند و مظلومانه كشته شود، به بهشت میرود.

      43- همراهی با جماعت مسلمانان
      همراهی با جماعت مسلمانان كه به قرآن و سنت پیامبر چنگ میزنند، باعث میشود كه تو را به وسط بهشت وارد كند.
      عمراز رسول اكرم (ص)روایت میكند كه آن حضرت فرمودند:
      ((علیكم بالجماعة وإیاكم والفرقة، فإنَّ الشیطان مع الواحد، وهو من الاثنین أبعد، من أراد بحبوحة الجنة، فیلزم الجماعة)). [ترمذی وصححه الألبانی].
      بر شما لازم است كه به جماعت و گروه مسلمانان بپیوندید و از تفرقه دوری كنید؛ زیرا شیطان با یك نفر است، و از دو نفر دور است. كسی كه وسط و میانه بهشت را میخواهد، به گروه مسلمانان بپیوندد.

      44- حاکم و فرمانروای عادل – مرد مهربان و نرم دل – مرد پاکدامن دارای فرزندان زیاد
      حاكم و فرمانروای عادل و مرد مهربان و نرم دل و مرد پرهیزكار و پاك دامن كه فرزندان بسیاری دارد، از اهل بهشت است.
      عیاض بن حمار از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه فرمودند:
      ((أهل الجنة ثلاثة: ذو سلطان مقسط متصدق موفق، ورجل رحیم رقیق القلب لكل ذی قربی ومسلم، وعفیف متعفف ذو عیال)). [مسلم].
      سه نفر اهل بهشتند: فرمانروای عادل و صدقه دهنده موفق و كامروا، مرد مهربان و نرم دل بر هر قوم و خویش و مسلمان، و پرهیزكار پاك دامن كه دارای فرزندان بسیار است.

      45 –قاضی عادل
      قاضی كه بین مردم با عدل و عدالت حكم میكند، از اهل بهشت است. بریده از رسول اكرم (ص) روایت میكند كه آن حضرت فرمود:
      ((القضاة ثلاثة: اثنان فی النار و واحد فی الجنة، رجل علم الحق فقضی به فهو فی الجنة، و رجل قضی للناس علی جهل فهو فی النار، و رجل جار فی الحكم فهو فی النار)).[الأربعة وحاكم وصححه الألبانی].
      قاضیها سه تا هستند، دو قاضی در آتش جهنم، و یك قاضی در بهشت. مردی كه حق را بداند و به حق قضاوت كند، در بهشت است. مردی كه با جهل و نادانی بین مردم قضاوت كند، در آتش جهنم است، و مردی كه حق را بداند ولی در حكم و قضاوت ظلم و ستم كند، در آتش جهنم است.

      ادامه ...
      ویرایش توسط پیرو قرآن : ۱۳۹۰/۰۲/۱۷ در ساعت 09:29 AM

    6. #5
      عضو آشنا
      تاریخ عضویت : جنسیت اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 10 صلوات : 0
      مورد صلوات: 28 در 9
      حضور : نامشخص
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      پیرو قرآن آنلاین نیست.



      اینك ای برادر مؤمن! در حالی كه میان دو پهلوی خود قلبی مؤمن و جانی مشتاق به رضوان الله و بهشت داری، سعادت و خوشبختی تو این است كه در بهشت نعیم با كسانی كه خداوند به آنها لطف و عنایت فرمود؛ با پیامبران و صدیقان و شهیـدان و نیكوكاران محشور شوی.
      بهشت آماده و نزدیك است و خـداوند مشفق و مهربان تو را به سوی آن دعوت میكند، و حبیب ما رسول الله بر در آن ایستاده و تو را ندا میدهد: بیا و بشتاب و از اهل بهشت باش! بهشت بشارت دنیا و مرگ و قبر و برانگیختن و محشر است، خداوند تو را به سوی میوه های آن شتابان فرا میخواند، و به مسابقه در بوستان ها و نعمت های بهشت دعوت مینماید، و خداوند هرگز خلاف وعده نمیكند.
      خداوند بهشت را به بهترین و زیباترین وصف آراسته است، و آن را چنان زینت داده كه در اندیشه نمیگنجد، تا با خوشحالی و سعادت ابدی در آن زندگی كنی.
      بیا و به بهشت داخل شو؛ زیرا بهشت محبت خدا و خوشحالی او برای توست، و داخل شدن به آن فقط با انجام بعضی از اعمال اندك و آسانی كه خدا و رسول خدا تو را به آن دعوت كرده اند، ممكن است. رحمت و مغفرت خداوند بعد از این وسیع تر است.
      بیا و عجله كن!
      خداوند میفرماید:
      وسارعوا إلی مغفرة من ربكم وجنة عرضها السموات والأرض أعدت للمتقین .[آل عمران133].
      [به سوی مغفرت پروردگارتان، به سوی بهشتی كه پهـنای آن همه آسمان ها و زمین را فرا گرفته و مهیا برای پرهیزكاران است،]بشتابید.
      ای برادر مؤمن! متقیان و پرهیزكاران، مردان خدا هستند و اهل بشارت در دنیا و آخرت. كسانی كه اعمال و كردارشان پذیرفته و مقبول درگاه خداوند است، و آن ها در بهشت نزدیك ترین منزل را نزد خدا دارند.
      متقیان همه این ها را درك كردند، آن ها خداوند را به یگانگی خواندند، و برای او هیچ شریكی قایل نشدند، و گفتار هیچ كس را بر گفتار خدا و رسول خدا مقدم نداشتند. آن ها اعمال و كردار خود را از قرآن كریم وسنت صحیح پیامبر میگیرند، و از گفته شناس و ناشناس، ولی، شیخ یا هركس و هر چیز دیگر كه باشد، دوری میجویند، و حق را از دو وحی قرآن و حدیث میگیرند، نه از غیرآن ها. آنان اهل كرامت هستند، زیرا در اعمال خود مخلصند، از مردم سپاس و تشكر نمیخواهند، و قصد آن ها تنها رضا و خشنودی خداوند در روز آخرت است.
      متقیان اهل بهشتند؛ زیرا درون خود قلبی سالم، و در شكم خود غذای حلال و غیر پلید حمل میكنند، و زبانشان همیشه به دعا مشغول است، و خداوند كردارشان را قبول فرماید. آنها به بهشت و خشنودی خدا و حسنات و كرامت و فضل و وعده های خدا رستگارند. آنها گروه گروه به سوی بهشت خداوندی رفته و فرشتگان در بدرقه شان سلام كنان و خوش آمدگویان ایستاده اند، و آنها با رویی خندان و دلی شاد به ملاقات خدا میروند.
      ای برادر مؤمن! این بهشت است و این اعمال و كردار اهل بهشت؛ پس عمل كن، و بشارت ده، و نا امید مباش؛ زیرا رحمت خدا نیكوكاران را نزدیك است.


      والسلام
      ویرایش توسط پیرو قرآن : ۱۳۹۰/۰۲/۱۷ در ساعت 09:32 AM

    7. صلوات ها 3 : amirsh,نوجوان 20,عزرائیل
    8. #6
      مدیر اجرایی سایت
      تاریخ عضویت : جنسیت مهر/۱۳۸۸
      نوشته : 1,421 صلوات : 11,000
      مورد صلوات: 15,991 در 1,428
      حضور : 25 روز 7 ساعت 29 دقیقه
      دریافت : 38 آپلود : 1
      گالری : 316 وبلاگ : 0
      فریاد : اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
      Mehrabon
      مدیر اجرایی آنلاین نیست.



      ابو سعید خدری می گوید:
      روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:« روز قیامت دو فرشته بر صراط می‌نشینند و هیچ کس جز با برات (گواهی عبور) امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام حق عبور از صراط ندارد. هر کس فاقد این برات باشد، فرشتگان به فرمان خداوند، او را با صورت در آتش می افکنند. خداوند نیز در این آیه به همین اشاره می کند:
      «وَقفو هُم اِنهم مَسؤولُونَ» _سوره صافات آیه 24_ (آنها را نگه دارید که بازخواست خواهند شد.)
      بحارالانوار، ج 39، ص 202 ----------- مناقب

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •