• Asabani
  • Asabi
  • Ashegh
  • Azkhodrazi
  • BabooGolabi
  • BacheMosbat
  • Badhal
  • Bitafavot
  • BohtZade
  • DaramMimiram
  • DivooneShodam
  • Gerye
  • Ghafelgir
  • Ghati
  • HalamBade
  • Khabalood
  • KhafeShodam
  • Khejalati
  • Khonsard
  • Khoshhal
  • MaghzMotafaker
  • Mariz
  • Mehrabon
  • Mokhlesam
  • Moteajeb
  • Nafaskesh
  • Naomid
  • Narahat
  • Relax
  • Sepasgozar
  • Shad
  • Sharmandam
  • Sheitoon
  • Vaaaaay
  • Zodranj
  • Zoro
  • بی حالت
  • + ارسال موضوع جدید
    صفحه 13 از 26 نخستنخست ... 3111213141523 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از شماره 121 تا 130 , از مجموع 253
    1. #121
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۹۰
      نوشته : 223 صلوات : 7
      مورد صلوات: 240 در 129
      حضور : 1 روز 2 ساعت 35 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      lili2020 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط یا ابن الکوثر(ع) نمایش پست ها
      سلام جواب شما در مورد معجزه داده شده است و اما در مورد این فرد می شود بگویید کیست؟!! (یه سوال واقعا به این حرف ایمان دارید؟) این جوری باشه هر کسی می تواند مدعی شود او را به ما معرفی کنید نقل نوشته اصلی توسط : Lili2020 در اینترنت سرچ می کردی پیدا می شد به خاطر همون گفتنش را مهم ندانستم سوره تین آیه 1 قسم به انجیر و زیتون سوره یوسف آیه 25 اشاره به پاره شدن پیراهن یوسف لابد در مباحث و مباحثه در خواست سند طرف مقابل مهم نیست من برای چه باید در اینتر نت سرچ کنم؟! مدعی باید ادعا خود را ثابت کند! خوب این سوره تین بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَالتِّينِ وَالزَّيتُونِ(التين/1) قسم به انجير و زيتون [يا: قسم به سرزمين شام و بيت المقدس‌]، وَطُورِ سِينِينَ(التين/2) و سوگند به «طور سينين»، وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِينِ(التين/3) و قسم به اين شهر امن [= مکه‌]، لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ(التين/4) که ما انسان را در بهترين صورت و نظام آفريديم، ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ(التين/5) سپس او را به پايين‌ترين مرحله بازگردانديم، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيرُ مَمْنُونٍ(التين/6) مگر کساني که ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند که براي آنها پاداشي تمام‌نشدني است! فَمَا يكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدِّينِ(التين/7) پس چه چيز سبب مي‌شود که بعد از اين همه (دلايل روشن) روز جزا را انکار کني؟! أَلَيسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ(التين/8) آيا خداوند بهترين حکم‌کنندگان نيست؟! و اما یوسف وَاسْتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِنْ دُبُرٍ وَأَلْفَيا سَيدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاءُ مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوءًا إِلَّا أَنْ يسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ(يوسف/25) و هر دو به سوي در، دويدند (در حالي که همسر عزيز، يوسف را تعقيب مي‌کرد)؛ و پيراهن او را از پشت (کشيد و) پاره کرد. و در اين هنگام، آقاي آن زن را دم در يافتند! آن زن گفت: «کيفر کسي که بخواهد نسبت به اهل تو خيانت کند، جز زندان و يا عذاب دردناک، چه خواهد بود؟!» راستی تا جایی که من یادم میاید در جایی که سند خواستم شما حرف از شلوار یوسف زدید!! چرا؟!! می خواستم ببینم شلواره یا پیراهن که دیدیم پیراهن است حال مشکل این ایات چیست بفرمایید و بگویید با تشکر البته شایان ذکر است از زمان ارسال این پست در صورت ادغام پست های جناب لیلی2020 دلالتی بر کذب کلام نخواهد داشت
      1- حضور ذهن ندارم اگه ممکنه یکبار دیگه هم بگو یا شماره صفحه را بگو نگاه کنم ممنون
      2-جریان کربلایی کاظم حقیقی و تایید شده است اگه در اینترنت جستجو کنی اسناد بیشتری می توانی پیدا کنی تا من بخواهم فقط یک سند برایت بگذارم البته در پایان خواهم گذاشت همراه با سوالاتم
      اگه یادت باشه سوالاتم را راجع به این دو آیه ذکر کرده بودم همان ها را جواب بده
      رهی جز کعبه و بتخانه می پویم که می بینم

      گروهی بت پرست اینجا و مشتی خودپرست آنجا

      مولوی

    2. #122
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۹۰
      نوشته : 223 صلوات : 7
      مورد صلوات: 240 در 129
      حضور : 1 روز 2 ساعت 35 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      lili2020 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط یا ابن الکوثر(ع) نمایش پست ها
      عجز را بله اما دلیل نمی شود با علم در تضاد باشد گفتم با علم ما شاید اما با علم الهی خیر علم ما علم تجربی است و علم الهی ذاتی علم ذاتی برتری دارد به علم تجربی و چون معجزه بر اساس علم الهی است پس مورد تایید تمامی علوم است
      و بعد از این همه توضیح باز هم غلط
      من نگفتم با علم تضاد داره گفتم جنسش با جنس معجزه در تضاده
      بقیه حرفهایت درست است به غیر از این که گفتی چون معجزه بر اساس علم الهی است مورد تایید تمامی علوم است
      که باید بگویم خیر زیرا:
      علوم بشری اگه قرار باشه معجزه را تایید کنه باید بر آن اشراف و احاطه داشته باشه آیا علم بشر توانسته بر علم الهی احاطه پیدا کنه؟
      رهی جز کعبه و بتخانه می پویم که می بینم

      گروهی بت پرست اینجا و مشتی خودپرست آنجا

      مولوی

    3. #123
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۹۰
      نوشته : 223 صلوات : 7
      مورد صلوات: 240 در 129
      حضور : 1 روز 2 ساعت 35 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      lili2020 آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط یا ابن الکوثر(ع) نمایش پست ها
      یکی از علوم علم فصاحت و بلاغت قران است که با گذشت 1400 سال از ان هنوز صوت و و کلامش برای اهل پرهیز تازگی دارد
      خیلی جالبه !
      یعنی هر کس خوشگلتر و ترگل تر بگه زلیخاه پرید شلوار یوسف رو کند این میشه اعجاز فصاحت و بلاغت و برای اهل پرهیز هم تازگی داره
      ویرایش توسط lili2020 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۹ در ساعت 03:05 PM
      رهی جز کعبه و بتخانه می پویم که می بینم

      گروهی بت پرست اینجا و مشتی خودپرست آنجا

      مولوی

    4. #124
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : بهمن/۱۳۹۰
      نوشته : 223 صلوات : 7
      مورد صلوات: 240 در 129
      حضور : 1 روز 2 ساعت 35 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      lili2020 آنلاین نیست.



      در این پست اهل یقین و پرهیزکار را با کربلایی کاظم آشنا میکنم ولی سوالاتم را بعدا" می پرسم
      کربلایی محمدکاظم کریمی ساروقی (زادهٔ: ۱۲۶۲، ساروقاراک - درگذشت: ۱۳۳۹، قم) فردی بی سواد بود [۱] که مدعی حفظ کل قرآن شد. ادعای وی توسط بسیاری از علما، مقامات دولتی و فرهنگیان وقت امتحان [۲] و توسط آنان تایید شد. به گفته او، در امامزادگان ۷۲تن ساروق یکباره حافظ قرآن شده‌است. مدفن وی قبرستان نو قم است. [۳][۴][۵][۶][۷]
      کربلایی کاظم در سفرهایی که به شهرهای مختلف داشته‌است با علمای مختلفی برخورد می‌کند و آزمایشهای متعددی از او گرفته می‌شود و همین امر تأییدات افراد مختلفی را به همراه دارد. از جمله: بروجردی، سید احمد خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمدهادی میلانی، دستغیب، علامه طباطبایی، مکارم شیرازی، و دیگران.
      دستنوشته‌هایی از سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، عبدالله شیرازی، سید احمد زنجانی، مکارم شیرازی در تایید کربلایی کاظم همراه با اشاره‌هایی به ویژگیهای خارق العاده او وجود دارد. همچنین آیت الله دستغیب در کتاب داستانهای شگفت این ماجرا را نقل کرده‌است.[۸]

      در دست‌نوشته‌ای که از سید محمدهادی میلانی موجود است اینگونه نگاشته شده‌است:

      «

      با ایشان مجالس عدیده درنجف اشرف، درکربلاملاقاتمان شد، جمعی از اهلعلم حضور داشتند و همچنین سایر طبقات هم بودند به انحاء کثیره و به طرق مختلفه ازایشان اختبار شد، حقیقتاً مهارتشان در اطلاع به کلمات و آیات قرآن مجید، امری استبر خلاف عادت. موهبتی است الهیّه و هر شخصی که با ایشان قدری معاشرت نماید، بهاوضاع و احوال ایشان در مراحل عادیّه مطّلع شود و قوّه حافظه ایشان را در سایر امورامتحان نماید، کاملاً ملتفت می‌شود و بالوجدان می‌یابد که این گونه تسلّط در معرفتجمیع خصوصیات قرآن مجید، «کرامات فوق العاده». بلکه توان گفت: فرضاً قوّهحافظه، هر اندازهقوّت داشته باشد، نتواند عهده دار شود، این گونه امتحانات و اختبارات را که بهانحاء دقیقه بسیار به عمل آمده و هو سبحانه و تعالی یهب ما یشاء و لمن یشاء و لهالحمد.
      »

      [۹]
      برخی اتفاقی را که برای کربلایی کاظم پیش آمده اثباتی بر عدم تحریف قرآن می‌دانند. [۱۰][۱۱] به عنوان نمونه محی‌الدین حائری شیرازی با توسل به ماجرایی که برای کربلایی کاظم رخ داده بر علیه مطالب ادعا شده در کتاب فصل الخطاب به استاندار اراک چنین می‌نویسد:«گذر از مسأله تحریف جز به آنچه به وسیله کربلائی کاظم انجام شد انجام نمی‌گرفت». [۱۲]
      ویژگیهای منسوب کربلایی کاظم [ویرایش]

      از جمله ویژگی‌هایی که ادعا شده که در آزمایش‌های مختلف مشاهده شده:
      • بازگویی شماره و مکان قرآن با خواندن آیه
      • خواندن قرآن به صورت وارونه
      • تشخیص عبارات قرآن در میان کتابهای عربی و فارسی با دستخطهای یکنواخت
      • باز کردن قرآن و نشان دادن مکان آیه تقریباً بدون ورق زدن با هر چاپ قرآنی
      • جستجوی عبارتها و کلمات در قرآن و تعداد و مکان تکرار هر کدام
      • بیان کردن تعداد حروف سوره‌ها و اطلاعاتی در مورد تکرار حرفها و...
      • اطلاعاتی در اسرار قرآن
      [۱۳]
      بزرگداشت [ویرایش]
      در سال۱۳۸۶ کنگره بین المللی بزرگداشت وی در شهر اراک با حضور علما و شخصیت‌های جهان اسلام و رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار استان مرکزی، برگزار گردید.[۱۴]
      همزمان با برگزاری این کنگره تمبر وی نیز شامل تصویری از او و امام زاده هفتادو دو تن رونمایی شد.[۱۵]
      در اردیبهشت ۱۳۹۰ نیز مراسم بزرگداشت وی در حرم فاطمه معصومه در قم برگزار شد.[۱۶]
      کتاب شناسی [ویرایش]

      پیرامون زندگی و حافظ قرآن شدن وی کتب مختلفی نیز به چاپ رسیده‌است از جمله:
      • «امام‌زمان علیه‌السلام و کربلایی کاظم (قدمگاه صاحب‌الزمان علیه‌السلام)»، تالیف:ابوالفضل سبزی، حجت‌الله سبزی، ناشر:خورشید هدایت، شابک:‏۹۷۸-۶۰۰-۵۳۱۶-۲۴-۷
      • «تجلی قرآن و عترت در حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروقی و سرداران رشید اسلام»، تالیف:محسنی گرگانی، ناشر:دارالکتب‌الاسلامیه‏ شابک:۹۷۸-۹۶۴-۴۴۰-۴۷۵-۷
      • داس‍ت‍ان ح‍اف‍ظ ق‍رآن ش‍دن ک‍رب‍لای‍ی‌ک‍اظم، تالیف:اسماعیل کریمی؛ [ب‍رای ام‍ام‍زادگ‍ان ۷۲ ت‍ن س‍اروق اراک]، ناشر:م‍وس‍س‍ه آم‍وزش‍ی و پ‍ژوه‍ش‍ی ام‍ام خ‍م‍ی‍ن‍ی، شابک:۹۷۸-۹۶۴-۴۱۱-۱۲۸-۰
      • داس‍ت‍ان ک‍رب‍لائ‍ی ک‍اظم و ح‍اف‍ظ ق‍رآن ش‍دن او در ی‍ک ل‍ح‍ظه، تالیف:م‍وس‍س‍ه در راه ح‍ق، ناشر:م‍وس‍س‍ه در راه ح‍ق ۱۳۷۲، شابک:ISBN 964-6425-61-5
      • ک‍رب‍لائ‍ی ک‍اظم: م‍رد ب‍ی‍س‍وادی ک‍ه ن‍اگ‍ه‍ان ح‍اف‍ظ ق‍رآن ک‍ری‍م ش‍د، تالیف:اب‍وال‍ف‍ت‍ح دع‍وت‍ی، ناشر:ق‍اطع ال‍ب‍ره‍ان‌۱۳۷۸، شابک: ۹۶۴-۹۲۸۸۸-۰-۷
      • «ک‍رب‍لای‍ی ک‍اظم: م‍ع‍ج‍زه ولای‍ت»، تالیف:ج‍م‌ال‍س‍ادات طب‍اطب‍ای‍ی، ناشر:ح‍ض‍ور‏ ۱۳۸۲، شابک:۹۶۴-۶۲۷۲-۸۷-۸
      • یک معجزه آشکار کربلائی کاظم: مرد بیسوادی که ناگهان حافظ سراسر قرآن شد، تالیف:میرابوالفتح دعوتی
      • مع‍ج‍زه ق‍رآن در ع‍ص‍ر ح‍اض‍ر (زن‍دگ‍ی‍ن‍ام‍ه ک‍رب‍لای‍ی ک‍اظم و ان‍س او ب‍ا ق‍رآن‌)، تالیف:ح‍م‍ی‍درض‍ا م‍رادی ۱۳۷۹ شابک: ۹۷۸-۹۶۴-۹۲۶-۷۱۵-۹
      • «م‍ردی ب‍رت‍ر از ک‍ام‍پ‍ی‍وت‍ر: داس‍ت‍ان ک‍ش‍اورز ب‍ی‍س‍وادی ک‍ه در چ‍ن‍د ل‍ح‍ظه دان‍ش‍م‍ن‍د ش‍د»، تالیف:ع‍ب‍اس م‍ب‍ش‍ری، ناشر:ت‍دب‍ی‍ر، شابک:۹۶۴-۶۵۰۴-۴۱-۸
      • «مردی از جنس آفتاب (شرح حال داستانی کربلایی کاظم کریمی‌ساروقی)»، ناشر:مهسا فاضلی.؛ ناشر:هم‌میهن‏، ۱۳۸۶.
      • «سر موزون» در بیان نکته‌های عرفانی واقعه الهی حافظ قرآن شدن کربلایی محمدکاظم کریمی ساروقی؛ محمدحسین اکبری ساوجی؛ شابک: ۹۷۸-۹۶۴-۰۴-۰۸۰۵-۶
      • «به خاطر تو: داستان کربلایی کاظم که در یک لحظه حافظ قرآن شد» حسین صالح، شابک: ۹۷۸-۹۶۴-۴۶۶-۰۳۴-۴
      جستارهای وابسته [ویرایش]
      پانویس [ویرایش]
      1. گزیده‏ای از سخنان آیت الله مصباح یزدی در دفتر آیت الله سیدعلی خامنه‌ای، در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۸۷، پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت الله مصباح یزدی
      2. «تشرف کربلایی کاظم ساروقی». راسخون.
      3. گنجینه دانشمندان، محمد شریف رازی ج۶ صفحه ۸۶ تا ۹۲
      4. ترجمه تفسیر مجمع البیان جلد ۲۶ صفحه ۱۱۳ پاورقی
      5. محفل انس با قرآن کریم ویژه نخستین کنگره مرحوم کربلایی کاظم کریمی برگزار شد
      6. MehrNews.com - Iran, world, political, sport, economic news andheadlines
      7. کربلایی کاظم ساروقی
      ویرایش توسط lili2020 : ۱۳۹۱/۰۱/۲۹ در ساعت 03:18 PM
      رهی جز کعبه و بتخانه می پویم که می بینم

      گروهی بت پرست اینجا و مشتی خودپرست آنجا

      مولوی

    5. صلوات : متحیر
    6. #125
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 5,420 صلوات : 20,758
      مورد صلوات: 24,738 در 4,662
      حضور : 20 روز 8 ساعت 30 دقیقه
      دریافت : 91 آپلود : 0
      گالری : 33 وبلاگ : 2
      فریاد : فریاد بزن
      Ashegh
      رستگاران آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      سلام کی گفته ارائه نکردم؟ دانشمندانی که خواستی اسامیشان را برات نوشتم و کربلایی کاظم را هم خواهم گذاشت وشماره آیه هایی را هم که خواسته بودی برات گذاشتم راجع به فامیل خدیجه هم که گفتم بعدا" میگذارم


      سلام

      بله اسامی گفتید اما منم می تونم کلی اسم بیاورم آیا دلیل بر حقانیت سخن است؟!

      تازه اگر این کربلایی که می گویی قران رو حفظ کرده

      باز دلالت نمی تونه داشته باشه

      چونکه در زمان پیامبر هم حافظ قران داشتیم

      واما در مورد بقیه سخنان کدام ایه را گذاشتید؟

      بله سوره یوسف و تین را گذاشتید

      اما بعد سوال شد که چه ایرادی به آن می گیرید؟!

      ترجمه ایی که گذاشته شد را می بینید؟

      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      2- قبول دعوت عالم با همون ابزار عقلی سنجیده میشه که شما می گی مبنای صحیحی نداره پس اگه عقل ایراد داره دیگه فرستادن پیامبران هم فایده ای نداره(وقتی عقل دلایل عقلی را نمیفهمه...)
      نگفتم عقل توانایی درک نداره

      بلکه عقلی که از ابزار درست بهره نبره به گمراهی کشیده می شود

      چرا که اگر درست فکر نشه و عقل به دور از تعصب و دارای انصاف نباشد طبیعی است که به خطا برود

      و اما کلام عالم چون عالم دارای علم برتر است و از ما عالم تر است پس می شود هبان اعتماد کرد

      مثل پزشک و غیر ان
      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      3- عقل ناقص نیست در مختصات زمان رشد میکنه و آن چیزی هم که رشد میکنه کامل است یک بچه وقتی به دنیا میاد ناقصه یا کامل؟
      عقل تربیت پذیر است که بنا به گفته شما در طی زمان تکامل می یابد و رشد می کند

      یعنی اینکه درک حقایق نسبت به گذشته برای ان ساده تر می شه

      مثلا یک کودک در بدو تولد نمی تونه صحبت کنه که بنا بر تربیت و رشد و اموزش سخن می گه!!!

      مثل خیلی از علوم که بعد ها نقض و یا تایید شد و علتش تکامل علم است و رشد علمی و عقلی

      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      صدالبته کامله ,چون به مرور زمان رشد میکنه. عقل هم همین طور کامله ولی به مرور زمان رشد میکنه قدرت انسانها هم همین طوره به مرور زمان رشد میکنه پس نباید بهش برچسب محدود زد(و همین باعث می شه که شما در تعریف معجزه مغلطه کنید چون قدرت انسانها را محدود فرض میکنید و این خودش ادعای نفی است که... ادامه نمی دهم که از موضوع خارج نشیم...
      ببینید

      یکی مثلا من یک دانش اموزم و شما یک معلم شما به درسی که می دهید احاطه کامل دارید

      و من در مورد حقانیت شما شک دارم یا حقانیت فرستاده شما برای اموزش من

      خوب برای اثبات حق باید چیزی را که در نزد شما است برای من بیاوری که من نتوانم مثل ان باشم
      یک مطلب علمی که من نمی توانم پاسخ دهم و علم من توانایی درک ان را ندارد

      اما علم شما اونو می فهمه و درک می کنه

      خوب ايا این عجز من از طرح مسئله را نمی رساند؟!

      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      1- از کجا بدانیم شخص مذکور راه بلده (آیا نباید با عقل دلیلش را سنجید همان کاری که ما داریم الان میکنیم) 2- راه پر خطر را عقل هم میتواند تشخیص دهد با کمک وجدان, یقینیات, حسن و قبح اعمال اتفاقا" اگه عقلت را به کار نیندازی فریب هرکس و ناکس را خواهی خورد و در آخرت به خاطر استفاده نکردن از عقلت در مقابل خدا خواهی بود
      اگر به مسئله با دقت نگاه کنید ان فرد گمراه هم عقلش را به کار انداخت

      اما نه در راه صحیح و درست

      برای همین خطا رفت

      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      ما مدعی نفی نیستیم شما مدعی هستید که خداوند به جای عقل چیز دیگری هم به ما داده است پس مدعی اثبات شما هستید ما که میگیم بسه پس شما باید با دلایل عقلانی ادعایتان را اثبات کنید نه این که مابیاییم نفی اش کنیم اثبات خود یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
      خداوند در کنار عقل پیامبر و کتاب فرستاده تا یاری رسان عقل برای تربیت صحیح ان باشد

      و عقل پیامبر درون و پیامبر و کتابش راهنمای بیرونی

      این تعریف را نشنیده اید؟
      اسلام درخشانترین راه است
      غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

      موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
      عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
      (همان ح-10811)



    7. #126
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 5,420 صلوات : 20,758
      مورد صلوات: 24,738 در 4,662
      حضور : 20 روز 8 ساعت 30 دقیقه
      دریافت : 91 آپلود : 0
      گالری : 33 وبلاگ : 2
      فریاد : فریاد بزن
      Ashegh
      رستگاران آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط lili2020 نمایش پست ها
      کربلایی محمدکاظم کریمی ساروقی (زادهٔ: ۱۲۶۲، ساروقاراک - درگذشت: ۱۳۳۹، قم) فردی بی سواد بود [۱] که مدعی حفظ کل قرآن شد. ادعای وی توسط بسیاری از علما، مقامات دولتی و فرهنگیان وقت امتحان [۲] و توسط آنان تایید شد. به گفته او، در امامزادگان ‪ ۷۲تن ساروق یکباره حافظ قرآن شده‌است. مدفن وی قبرستان نو قم است. [۳][۴][۵][۶][۷] کربلایی کاظم در سفرهایی که به شهرهای مختلف داشته‌است با علمای مختلفی برخورد می‌کند و آزمایشهای متعددی از او گرفته می‌شود و همین امر تأییدات افراد مختلفی را به همراه دارد. از جمله: بروجردی، سید احمد خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمدهادی میلانی، دستغیب، علامه طباطبایی، مکارم شیرازی، و دیگران. دستنوشته‌هایی از سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، عبدالله شیرازی، سید احمد زنجانی، مکارم شیرازی در تایید کربلایی کاظم همراه با اشاره‌هایی به ویژگیهای خارق العاده او وجود دارد. همچنین آیت الله دستغیب در کتاب داستانهای شگفت این ماجرا را نقل کرده‌است.[۸] در دست‌نوشته‌ای که از سید محمدهادی میلانی موجود است اینگونه نگاشته شده‌است:
      سلام

      یه سوال

      محمد حسین طباطبایی را می شناسید؟(اسمش همین بود دیگه؟)
      و همین طور کودکانی که قران حفظ می کنند
      آیا حفظ قران براستی چیز عجیبی است؟


      در مورد پست های این صفحه اگر در پست قبلی جواب را گرفتی بگویید تا جواب ندم

      ممنون

      ویرایش توسط رستگاران : ۱۳۹۱/۰۱/۲۹ در ساعت 06:23 PM
      اسلام درخشانترین راه است
      غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

      موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
      عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
      (همان ح-10811)



    8. #127
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 249 صلوات : 11
      مورد صلوات: 218 در 142
      حضور : 42 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      gsaeed آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط یا ابن الکوثر(ع) نمایش پست ها


      سلام

      13 صفحه را ببینید

      پست های پراکنده دوستمونو می بینید که بجای یک پست چندین پست می زند


      بنده هم در جواب گفتم

      علم الهی اونو تایید می کنه

      نه علم بشر و این هم به علت تجربی بودن علم بشر است

      ولی علم بشر به صحت معجزه ایمان میاره و اونو تایید می کنه و یا حتی ممکنه اونو تکذیب کنه:gol:
      (البته واضح است که منظور از تایید در اینجا الهی بودن معجزه با توجه به علمی است دارد مثلا تایید ساحران از معجزه بودن و سحر نبودن انها با توجه به علم سحری که دارند)

      جواب شما در ناقص بودن علوم است


      متناقص سخنی است که یک جا بگویی علم بشر اونو تاید نمی کنه

      و بعد بگویی تکذیبب می کنه این تایید و تکذیب با هم جمع نمی شود

      و می شود تناقض


      نظر شخص ملاک نیست


      مخصوصا شخصی که در مقام رد یک کلام است



      شما در ابتدا خدا را برای خود هلاجی نمایید و به وجود ان پی ببرید

      و سپس به مسئله اثبات نبوت بپردازید

      در بین اندیشمندان این روند منطقی نیست:gol:

      چرا که تا کودکی راه رفتن نیاموزد چگونه تواند بدود؟!!

      البته این برای شما بهتر است و به حق نزدیک تر


      شما در ابتدا سخنان خودتان را مستند کنید

      و اسناد درخواستی ما را بدهید

      و سپس به موضوع دیگر بپردازید:gol:

      با تشکر




      الاایحال من همیشه گفتم که مسئله نبوت با توحید کاملا جداست
      بسیاری توحید را قبول دارن و نبوت را را یک ایراد در مقابل توحید میدانند
      اگر خدا ثابت شد دلیل بر اثبات نبوت نیست

      و ان چیز که نظر شخص و یک ایدئولوژی رو به یک قانون یا اصل تبدیل میکند استدلال عقلی هست
      متناقص سخنی است که یک جا بگویی علم بشر اونو تاید نمی کنه

      و بعد بگویی تکذیبب می کنه این تایید و تکذیب با هم جمع نمی شود
      بله.
      علم چیست؟مخصوصا علم تجربی که مورد مسئله ما هست
      کشف قوانین این دنیای مادی
      در نتیجه هر عملی که با قوانین این دنیا مادی جور در نیاید .خارج از علم هست
      معجزه با هیچ قانونی جور در نمی اید .در نتیجه 2 مسئله معجزه و علم با هم متضاد هستن
      اما علم الهی که شما از ان حرف زدین را میشود همان علم فلسفی دانست
      علم فلسفه؟
      یعنی کشف اصل ها و اصول.
      در مورد علم تجربی که کشف قوانین بود .قوانین میتوانند نقض شوند
      مثلا مسلمانان باور دارند که شق القمر رخ داده .یعنی باور دارند که قانون جاذبه نقض شده است و طی ان قانون گیرز نیز نقض شده و قانون ماند نیز نقض شده و بسیاری دیگر
      که هیچ فیزیک دانی این را قبول نمیکنه
      اما نقض قوانین از نظر فلسفی ایرادی ندارد.یعنی نقض قوانین از نظر فلسفه امریست ممکن
      ولی در فلسفه ما با اصول اشنا میشوم .مثلا جمع نقیضین ممکن نیست .این یک اصل است و به هیچ وجه قابل نقض شدن نیست.حتی خدا هم نمیتونه
      در نتیجه معجزه در فلسفه ممکن هست اما در علم تجربی خیر
      و منظور ما از اعجاز علمی.علم تجربی هست.زیرا اعجاز را با علم تجربی مقایسه میکنند
      علمی که به طور کل معجزه را رد میکند
      پس اعجاز علمی .متناقض است
      .بهشت همان ناکجاست.

    9. صلوات : متحیر
    10. #128
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : مرداد/۱۳۸۹
      نوشته : 5,420 صلوات : 20,758
      مورد صلوات: 24,738 در 4,662
      حضور : 20 روز 8 ساعت 30 دقیقه
      دریافت : 91 آپلود : 0
      گالری : 33 وبلاگ : 2
      فریاد : فریاد بزن
      Ashegh
      رستگاران آنلاین نیست.



      نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
      الاایحال من همیشه گفتم که مسئله نبوت با توحید کاملا جداست بسیاری توحید را قبول دارن و نبوت را را یک ایراد در مقابل توحید میدانند اگر خدا ثابت شد دلیل بر اثبات نبوت نیست و ان چیز که نظر شخص و یک ایدئولوژی رو به یک قانون یا اصل تبدیل میکند استدلال عقلی هست
      سلام

      نظر شما حجتی بر اصل و دلایل نمی آورد و تغییری در روند تعقل ایجاد نمی کند
      نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
      علم چیست؟مخصوصا علم تجربی که مورد مسئله ما هست
      مورد مسئله شما علوم تجربی هستند که اسم و تعریفش در معنی آن نهفته است

      مجموعه علومی که بر اساس تجربه بدست امده اند

      پس این علوم با ازمون و خطا هستند
      جون با آزمونو خطا هستند پس تکامل نیافته اند و نمی توانند ردی بر علوم ماوراء الطبیعه باشد

      و و علوم نظری علومی است که بر پایه تئوریک و نظریات بنا شده است

      نقل قول نوشته اصلی توسط gsaeed نمایش پست ها
      کشف قوانین این دنیای مادی در نتیجه هر عملی که با قوانین این دنیا مادی جور در نیاید .خارج از علم هست
      برای همین است که می گویم ابتدا باید امر توحید برای شما تمام شود و بعد نبوت

      چرا که در امر توحید ما خدا را خالق نظام هستی می دانیم

      و مسبب همه سبب ها
      و علت همه معلول ها

      و خالق همه چیز

      پس چون در امر توحید ما خدا را خالق می دانیم پس هر دلیلی که او خلق کند ان دلیل حقیقت است

      و چون علم ما علم تجربی است و بر اساس کشفیات است
      و علم خداوند ذاتی

      و معجزه از جانب خدا صورت می گیرد

      پس علوم تجربی نمی تواند علم ذاتی را در کند!!!
      اسلام درخشانترین راه است
      غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

      موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
      عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
      (همان ح-10811)



    11. #129
      كاربر ويژه
      تاریخ عضویت : دی/۱۳۸۹
      نوشته : 6,668 صلوات : 2,817
      مورد صلوات: 23,035 در 5,901
      حضور : 29 روز 2 ساعت 59 دقیقه
      دریافت : 12 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ : 0
      فریاد : و همه اوست
      Sepasgozar
      حامد آنلاین نیست.



      سلام
      درک اعجاز قرآنی برای طالبان حقیقت از یافتن جواب یک فرمول ریاضی کم اهمیت تر نیست
      آیا برای یافتن حقیقت در این مورد نباید قدمی برداشت؟
      قبل از اینکه بدانیم ره آورد این کتاب که مسلمانان آنرا معجزه جاویدان پیامبر خود می دانند در ابعاد مختلف حتی علوم نو چیست خوب است بدانیم :
      1- این کتاب که بزرگانی از شرق و غرب به مدح و ستایش آن پرداخته و به عظمتش اعتراف کرده اند از ناحیه مردی عرضه شده است که مردم او بیسوادترین ملتهای عصر و زمان خود بوده اند
      2- به شهادت تاریخ هیچ انسان دانای بزرگی پیش از او در میان اعراب یافت نشده است
      3- هیچ سندی بر آموختن علم توسط او از دیگران وجود ندارد
      4- او خود تجسم همه آن چیزی بود که کتاب آسمانیش می گوید
      5- به شهادت تمامی سخنوران عرب قرآن در فصاحت و بلاغت قابل معارضه نیست
      6- تعالیم این کتاب یکدست ، همگون بدون تعارض و اعوجاج و سستی است حال آنکه محمد ص در لحظه لحظه پس از آغاز نبوتش سخت درگیر بحرانهای اجتماعی بوده است
      هرچند همین چند نکته برای اثبات اعجاز قرآن کافی است اما به اندازه یافتن جواب یک فرمول ریاضی در دنیای قرآن وارد شویم و مطالعه کنیم و آنگاه شاید قضاوت ....
      موفق باشید
      هردو عالم یک فروغ روی اوست




    12. صلوات : رستگاران
    13. #130
      عضو كوشا
      تاریخ عضویت : اردیبهشت/۱۳۹۰
      نوشته : 249 صلوات : 11
      مورد صلوات: 218 در 142
      حضور : 42 دقیقه
      دریافت : 0 آپلود : 0
      گالری : 0 وبلاگ :
      gsaeed آنلاین نیست.



      این کتاب که بزرگانی از شرق و غرب به مدح و ستایش آن پرداخته و به عظمتش اعتراف کرده اند از ناحیه مردی عرضه شده است که مردم او بیسوادترین ملتهای عصر و زمان خود بوده اند
      مردم او بله
      اما نه مردم ان زمان در سطح جهان.یک دانشجو برای پایان نامه خویش ممکن است به نقاط دوری از کشور سفر کند .بدون اینکه کسی متوجه شود
      - به شهادت تاریخ هیچ انسان دانای بزرگی پیش از او در میان اعراب یافت نشده است
      پس باید به تاریخ نویسان شما شک کرد
      در زمان پیامبر در میان اعراب 14 شخص با سواد (منظور عالم) وجود داشته اند
      راستی این شهادت تاریخ نویسان شما ماله قبل از نبوت هست یا بعد؟
      کدام تاریخ نویس از زمان مثلا 20 سالگی محمد با خبر بوده؟
      - هیچ سندی بر آموختن علم توسط او از دیگران وجود ندارد
      مگر خواندن کتاب های ایرانی و یونانی در ان زمان نیاز به درج در سند داشت؟
      مثلا اگر محمد که 20 سالش بوده و یه فرد عادی و به قول خودتون چوپان بوده برای کسی مهم بود که اگه کتاب میخوند .در جایی ثبت میکردند
      اصلا اگه محمد پنهانی به خواندن کتاب و حتی اموختن دروس از دانشمندان نه چندان معروف حومه عربستان (ایران.مصر.روم)مشغول بود.کسی متوجه میشد؟
      - او خود تجسم همه آن چیزی بود که کتاب آسمانیش می گوید
      خب مسلم هست چون نویسنده کتاب بوده
      به شهادت تمامی سخنوران عرب قرآن در فصاحت و بلاغت قابل معارضه نیست
      سمفونی شماره 2 بتهوون نیز قابل مقایسه با هیچ سمفونی نیست.
      اینو تمام رهبران ارکستر اروپا میگن.به نظر شما نظر این افراد مهمه؟
      اگه مهمه .پس خیلی چیز ها میشه مثل قران بی نظیر پیدا کرد
      اگه مهم نیست.پس نظر جمعی از اعراب هم مهم نیست
      بله .قران بی نظیر هست .باید هم باشه بلا اخره محمد 20 سال روش کار کرده
      مگه شاهنامه بی نظیر نیست.من هم اگر 20 سال وقتمو صرف کتابی کنم بی شک میتونم خودمو پیامبر جا بزنم
      مگر همین الان کسانی خودشونو پیامبر جا نمیزنن؟
      مگه در خوزستان کسی ادعای خدایی نکرد و کسانی به او ایمان اوردن و سجده میکردن؟

      تعالیم این کتاب یکدست ، همگون بدون تعارض و اعوجاج و سستی است حال آنکه محمد ص در لحظه لحظه پس از آغاز نبوتش سخت درگیر بحرانهای اجتماعی بوده است
      بله خب 20 سال وقت داشته تمام یافته های خودشو به خاطر بسپارد
      شبها هم وقت خوبی بود برای یاداوری و برنامه ریزی
      البه بگم من نمیگم محمد ادم بدی بوده.اینکه محمد خوب بوده شکی نیست.کمک به فقرا .تنظیم امور اجتماعی و....
      اما با این دلایل ساده شما ها نمیشه محمد رو به خدا نسبت داد





      این هم نظر شخصی درباره اعجاز علمی .که واقعا مسئله مضحک و خنداری است و همنطور عملی کثیف و حتی ضد قرانی.که به قران نسبت میدهید
      موضوع بعدی مسئله اعجاز است.موافقان اسلام میگویند:خدا بعلت قاعده لطف،و برای تکمیل نمودن نعمتش برای هدایت بشر پیامبر میفرستد و پیامبر هم معجزه دارد که شناخته شود یعنی فعلی که”"” جنس بشر از انجام آن عاجز باشد(نه اینکه شعر پیغمبر بهتر از اشعار دیگران باشد یا علم پزشکی پیامبر جلوتر از زمانش باشد.بلکه جنس فعل پیامبر باید اساس افعال بشری متضاد باشد و هیچگونه وجه علمی نداشته باشد و اساسا علم باید معجزه را رد کند نه اینکه آنرا تایید کند چون در اینصورت میشود تصور کرد که پیامبران مثل دانشمندانی مانند ادیسون هستند که از زمان خویش قرنها جلوتر بودند و نبوغ،دلالت بر این نمیکند که لزوما فرد از نزد خدا آمده باشد)“”"”"” هر چند که مخالفان با استدلالاتی بیان نمودند یا استدلال کرده اند که وجود اصل نبوت محال ذات است که در بحث آزاد نظر مخالفان دین و موافقانش بطور کامل ذکر شد(محال دو نوع است محال عقل و محال ممکن.محال عقل امری است که ممکن است در آینده انجام پذیرد مثل ضبط شدن صدا روی یک پلاستیک تحت عنوان سی دی که یک زمانی محال عقل بنظر میرسید اما امروزه هر کودکی به آن باور دارد و در اختیار همگان است.اما محال ممکن هرگز شدنی نیست حتی خدا هم آنرا انجام نمیدهد که در بحث توحید کاملا اثبات شده . مثل اجتماع نقیضین مثلا شما فقط و فقط انسان باشید و فقط و فقط خرگوش باشید.و هرکسی شمارا میبیند فقط انسان ببیند و هر کسی شمارا میبیند فقط و فقط خرگوش ببیند.این امری محال است که مخالفان گفته اند و بحث و استدلال نموده اند که اساسا وجود انبیاء محال ممکن است یعنی ممکن است کفش شما خرگوش بشه اما محال ممکنه یک پیامبر حتی ۱۰۰ میلون سال دیگه در یک کره دیگر بیاید یا قبلا در جهان وجود داشته باشد که بحث مخالف و موافق همچنان باز است و میتوانید در بحث استدلالی شرکت کنید.باز هم عرض میکنم در بحث استدلالی حق نظر دادن ندارید اما میتوانید با روش استدلالی نظر خود را اثبات کنید(چون به اندازه کافی نظرات بیمعنی و خیالی افراد را شنیدیم)

      بسیار خب.پس وقتی آقایان موافق قرآن میفرمایند قرآن معجزه علمی دارد-چون علم ضد معجزه است دارند میگویندقرآن معجزه ای دارد که معجزه نیست.یعنی چی؟یعنی معجزه ء قرآن این است که معجزه نیست و مطلب علمی است.مثل اینکه بگویید من تلویزیونی دارم که تلویزیون نیست بلکه حیوانی بنام خرگوشه!این در باب تعریف معجزه از افراد متدین.

      بقدری این موضوع اعجاز علمی از دید بزرگان دینی زشت و کثیف بوده که حتی آیت الله مصطفوی در مقدمه اصول کافی که ترجمه نموده اند به آن اشاره کردند و فریاد زدند که عده ای با این مطالب سعی در زیباتر نمودن و قابل پذیرشتر شدن قرآن نموده اند و با این کار آسیبهای جدیی به قرآن زده اند چون اصلا قرآن کتاب علمی نیست.حقایق علمی با مروز زمان تغییر میکنددر حالی که قرآن همیشه ثابت است و برای تعالی بشر.

      و بجز ایشان افراد زیاد دیگری هم چنین عمل نموده اند.وبه این دروغ مضحک دامن زده اند به نوعی که مخالفان دین گفته اند :”"” اگر قرآن بدترین کتاب جهان و بیمحتوا ترین کتاب جهان نبود،لزومی نداشت که شما مسلمانانی که فقط ادعای اعجاز قرآن را دارید و به هیچ بخشی از این اعجاز نتوانسته اید در طی قرون متمادی اشاره کنید،دست به این حقه کثیف بزنید و باز آنرا معجزه بدانید!دلیلش هم نسبت دادن این دروغ به افسانه های قرآنه و نتایج مضحک علمیی که میگیرد و همین اثبات میکند که دین اسلام هیچ ریشه ای ندارد.اگر داشت،به آن موضوع اشاره میکردید نه اینکه دروغبافی کنید!!!”"”"” خیلی خوب بود که آقایان خود فروش یا جاهل نتیجه زحمات اعجاز علمی قرآن خود را در محافل خارجی یا غیر دینی میدیدند.اما متاسفانه در یک حرکت فرار به جلو مثل کبک سرخویش را در برف توهم فروبرده اند و وقیحانه ادعاهای دروغین و بی اساس خود را مکرر در مکرر تکرار میکنند و خودشان برای صندلیهای خالی مدعوین سخنرانی میکنند وخودشان برای خودشان کف میزنند و خودشان خوشحال از زبر دستی خویش،خود را سرور عقلای جهان میدانند.و هرکسی که از آنها ایراد منطقی بگیرد را به کفر و زندقه و خفت عقل و کفر و زنا زادگی متهم میکنند.در حالیکه حتی اگر مخالفان کافر باشند-حتی اگر حلال زاده نباشند،در بحث استدلالی این فحشها نقشی ندارد.گمراه کسی است که کورکورانه و بهائم وار پیرو دیگران است حتی اگر آن امر بظاهر امر مقدسی باشد.امر مقدس را عقل باید اثبات کند نه تعدد اعتقادات.در ۱۱ شرط استدلال توحید عرض کردم :تعدد اعتقادات افراد دلیل بر حقانیت آنها نیست.کما اینکه کثرت اعتقاد به مسطح بودن زمین سبب تسطیح و مرکزیت آن در جهان نشد.واگر دینی یا امری حقانیتی دارد باید در بحث آزاد حقانیت خود را اثبات کند نه در گئده و گروه موافقین آن دین!این یعنی روش استدلال! این یعنی روش هدایت یک انسان با شرف.

      پس بنا بر تعریف معجزه اساسا اعجاز علمی قرآن امری کاملا دروغ- مضحک و از ریشه نادرست است با روش استدلالی که از تعریف معجزه چنین نتیجه ای گرفته شد.اما یک سوال…. آیا ممکن است نوشتاری از قرآن به یک موضوع علمی یا موضوع روزمره اشاره کند (اما اعجاز علمی تلقی نشود و هدفی دیگر از بیان آن داشته باشد؟)بله.مطمئنا هرگونه معجزه ای اولین شرطش این است که ضد علم و فوق جنس علم باشد.اما در قرآن داریم که آمده در عسل منافع است. خب این یک خبر است که هر بچه ای هم آنرا میداند .مطلبی است بسیار معمولی اما جزو آن است.پس میشود در قرآن چنین مطالبی باشد.چون (دلیل لازم و کافی بر حدوث و وجود یک شیء،وجود و حدوث آن است )

      خب …. حالا فرض کنیم که اعجاز علمی نیست.آیا ممکن است در قرآن یک مطلب علمی نوشته شده باشد؟در خود قرآن یا تفسیر آن؟

      (فرض کنیم به قرآن اشراف نداریم یعنی آرنا نخوانده ایم-و به حقانیت آن هم ایمان نداریم از دید الانسان بما هو انسان نه از دید یک مسلمان)باید عرض کنم بله احتمال این موضوع هست.اما علت این احتمال این است که : (نه محال عقل است و نه محال ممکن که در قرآن مطلبی علمی بیاید اما اگر قرآن معجزه باشد قطعا وجه اعجاری آن آن موضوع علمی نیست مثلا ممکنه در قرآن تمام فرمولهای ترمو دینامیک به روشنی نوشته شده باشد(فرض میکنیم قرآن را نخواندیم)اما وجود آن فرمولها هرگز وجه اعجازی ندارد هر چند که جلوتر از زمان خویش بوده.بخاطر اینکه اساسا اعجاز ضد علمه .
      خب سوال مهم بعدی اینکه.از کجا میتوانیم بگوییم معنای قرآن حتما علمی است؟؟؟ پاسخ روشن است زمانی میتونیم بگوییم موضوعی علمی است که چند شرط برآن مترتب باشد ۱:باید نوشتار علمی مذکور بقدری روشن و دقیق باشد که احتمال هیچگونه برداشت دیگری غیر آن علم بخصوص از آن مطلب ممکن نباشد.مثلا اگر در قرآن درمورد انرژی اتمی صحبت کرده باید بقدری آن گفتار در انرژی هسته ای دقیق باشد که هیچگونه معنای دیگری را نشود بر آن جاری دانست الا موضوع فوق و باید با عبارات روشن از انرژی هسته ای صحبت کند نه اینکه بقول آقایان مدعی اعجاز علمی از پاره شدن لباس یوسف منظور شکافت هسته ای را بدست آورند. ۲: اینکه مطلب علمی درج شده در کتاب علمی بقدری روشن و دقیق باشد که قبل از کشف علم و اختراع مطلب مورد نظر،با کمک آن نوشته بشود آن مطلب را استخراج نمود.نه اینکه آن مطلب توسط دانشمندان کشور های دیگر ۱۴۰۰ سال بعد از نوشتن قرآن کشف شود یا اختراع شود،بعد ما بیاییم و از یک جملهء احساسی و ادبی یا ادعایی که قابل اثبات علمی نیست مثل وجود فرشته سرعت نور را بدست آوریم یا به کرویت زمین اشاره کنیم یا به مطالبی از این دست بپردازیم. ۳:خبر دادن از یک مطلبی علمی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتد یا اتفاق افتاده بیشتر کار افراد بیکار و ناتوانه نه یک اعجاز علمی. مثلا اگر من ادعا کنم روزی خواهد آمد که بشر به کره مریخ میرود و ۳۰۰ سال دیگر بشر به کره مریخ برود منتج به این نتیجه نمیشود که من علم رفتن به مریخ را بلد بودم و پرتابهای مداری واستفاده از انرژیهای موجود در مدار ماه و … را برای هدایت سفینه به مریخ بلد بودم.چون اگر اینطور بود باید نوشتار من تمام جزئیات را شرح میداد.واینکه بگویم روزی انسان به مریخ میرود دلیل هیچ چیزی غیر از تصورات و توهمات من از آینده نیست. ۴:خبردادن از اینکه در دنیا یک سری چیزهایی مثل جریان آبهای سردو گرم-گرده افشانی گیاهان و … است ،زمانی میتواند کار مهمی باشد که شما به علم آنزمان اشراف داشته باشید.خب دیدن پدیده های طبیعی یا نقل داستانهای دیگران که هیچ ارزشی جز افسانه سرایی و قصه سرایی ندارد!مثلا وقتی در قرآن فرموده که بادهای تلقیح کننده را فرستادیم نباید تعجب کرد که چگونه در آنزمان به گرده افشانی گیاهان اشاره شده!!! برای اینکهعربهای آنزمان میدانستند که از گرده افشانی درخت خرمای نر بر ماده خرما بدست میآید وحتی خودشان این کار را دستی انجام میدادند.یا جریان آب سردو گرم در کنار هم امری بود که خود ما مکرر در دریا و شنا تجربه کردیم.پس نه تنها اینها مطالب علمی نیستند،بلکه مطالبی بی ارزش هستند که ممکن است مطلبی عرفانی در آنها نهفته باشد(که تازه آنرا هم باید اثبات نمود)اما اینگونه نوشتار هیچ خاصیت علمیی ندارد.نه کمکی به علم میکند نه اشاره ای خاص به مطلب خاص علمی دارد.بلکه یکسری اعتقادات قومی و قبیله ای است که بخشی درست و بخشی از آن هم درست مثل همان اعتقادات قومی و قبیله ای تکرار افسانه های پیشینیان است و نادرست مگر اینکه به کمک تفسیر ا معنای دیگری از آنها باخبر شویم(البته با اثبات اینکه این تفسیر هم حقانیتی ندارد و با ارائه مدرک نه تکرار ادعا).هدف من از این نوشتار این است که ذهن خوانندگان عاقل و عزیزو گرامی روشن شود.
      ویرایش توسط gsaeed : ۱۳۹۱/۰۱/۳۰ در ساعت 02:51 AM
      .بهشت همان ناکجاست.

    14. صلوات : متحیر
    صفحه 13 از 26 نخستنخست ... 3111213141523 ... آخرینآخرین

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 10

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •