صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا مردگان ميشنوند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    196
    حضور
    2 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188

    آيا مردگان ميشنوند؟




    با سلام. ظاهرا دوستانش شيعه براي توجيه عمل توسل خودشان به امامان ميگويند كه آنها زنده هستند و ما را مي بينند و صداي ما را ميشنوند و.....

    ما با استناد به:
    1. قرآن
    2. كتب معتبر شيعيان

    اثبات خواهيم كرد كه
    1. امامان شيعه نيز (هر چند شهيد شده باشند) توانايي شنيدن و برآورده كردن حاجات را ندارند.
    2. قياس آنهايي كه فوت شده اند با آنهايي كه هنوز زنده هستند. قياس مع الفارق است. لذا در خواست
    دعا از آنهايي كه زنده هستند كاملا منطقي است ولي درخواست از كسي كه طبق قرآن نه مي بيند نه ميشنود نه توانايي برآورده كردن حاجت را دارد نامعقول است.

    در پستهاي بعدي ادله و برهان خود را براي اثبات اين ادعا خواهيم گذاشت

    [SIZE=2]
    خدایا !
    رحمتی کن تا ایمان ، نان و نام برایم نیاورد ،
    قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم
    تا از آنها باشم که پول دنیا را میگیرند و برای دین کار میکنند ،
    نه از آنان که پول دین را میگیرند
    [CENTER]و برای دنیا کار می کنند.
    [COLOR=Magenta][B]



  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    گفتگو در مباحث معرفتی
    نوشته
    6,663
    حضور
    32 روز 3 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    23682



    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    با سلام. ظاهرا دوستانش شيعه براي توجيه عمل توسل خودشان به امامان ميگويند كه آنها زنده هستند و ما را مي بينند و صداي ما را ميشنوند و.....

    ما با استناد به:
    1. قرآن
    2. كتب معتبر شيعيان

    اثبات خواهيم كرد كه
    1. امامان شيعه نيز (هر چند شهيد شده باشند) توانايي شنيدن و برآورده كردن حاجات را ندارند.
    2. قياس آنهايي كه فوت شده اند با آنهايي كه هنوز زنده هستند. قياس مع الفارق است. لذا در خواست
    دعا از آنهايي كه زنده هستند كاملا منطقي است ولي درخواست از كسي كه طبق قرآن نه مي بيند نه ميشنود نه توانايي برآورده كردن حاجت را دارد نامعقول است.

    در پستهاي بعدي ادله و برهان خود را براي اثبات اين ادعا خواهيم گذاشت
    سلام اخوی
    البته ما منتظر دیدن ادله شما هستیم اما قبل از آن باید یک نکته را خدمتتان عرض کنم :
    شما به کلمه آدم مرده ، فوت شده و زنده نگاه می کنید و برایتان این تعارض پیش می آید که مرده چه ربطی به زنده دارد . مرده که مرده دیگر زنده بودنش یعنی چه ؟
    ها باید توجه کنی مرده به اعتبار جسم است و زنده به اعتبار روح
    اکنون هم که شما می شنوید بوسیله روح می شنوید جسم در شنیدن شما تنها یک آلت و ابزار است
    البته اگر مطالعه بیشتر در امور معنوی و روح و امثال آنها داشته باشید کمی مطلب برایتان حل می شود
    ولی پیشنهاد بهتر من آنست که بمیرید آنوقت ببینید قادر به شنیدن هستید یا نه ؟
    البته ناراحت نشوید منظورم از بمیرید خودکشی نیست منظورم این روایت نبی اکرم ص است که فرمود :
    موتوا قبل ان تموتوا
    که خبر از مرگ اختیاری می دهد
    این کاملترین راه است چون در آن شک و شبهه ای نمی ماند
    و اما ادله تان
    تا ببینیم و بشنویم
    موفق در راه اسلام

    هردو عالم یک فروغ روی اوست




  5. صلوات ها 14


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    با سلام
    ایمان عزیز یک سوال آیا شما اهل سنت وقتی وارد مسجد النبی می شوید به پیامبر سلام می دهید یا نه؟

    آيا مردگان ميشنوند؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  7. صلوات ها 13


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    1,508
    حضور
    23 روز 22 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6207



    دوست عزیز این روایت ها رو هم ببینید و بعدا به اشکال های بعدی خود برسید:

    خطیب بغدادی از مورخان معتبر نزد اهل سنت است. او در کتاب بسیار مهم تاریخ بغداد می‌نویسد:
    علی‌بن میمون می‌‌گوید از شافعی شنیدم که می‌گفت: «من هر روز بر سر قبر ابوحنیفه می‌روم و او را زیارت می‌کنم و به قبر او تبرک می‌جویم. هرگاه حاجت‌مند می‌شوم، دو رکعت نماز می‌خوانم و آنگاه خودم را به قبر ابوحنیفه می‌رسانم و در آنجا حاجتم را از خداوند مسئلت می‌کنم.(1)
    غیر از خطیب بغدادی، یکی دیگر از نویسندگان عرب، به نام احمد زینی دحلان پاره‌هایی از زندگی شافعی را تحقیق و نقل کرده است. او می‌نویسد:

    أن للامام الشافعی ایام هو ببغدادَ کان یتوسل بالامام ابی حنیفه یجی‌ء الی ضریحه یزوره و یصلی علیه ثم یتوسل علی الله تعالی فی قضاء حوائجه ...؛

    یعنی: در ایامی که شافعی در بغدا می‌زیست، بر سر قبر ابوحیفه حاضر می‌شد و در آنجا نماز می‌خواند و به خداوند توسل می‌کرد تا حوائجش برآورده شود.(2)



    غیر از شافعی، امامان دیگر اهل سنت نیز همین راه و روش را داشتند. احمدبن حنبل که معمولا وهابی‌ها خود را مقلد و پیرو او می‌دانند، همین‌گونه بوده است. او نیز همچون دیگر مسلمانان، اهل دعا و زیارت و توسل بود.


    با شیعه می‌توان مخالفت کرد؛ اما آیا تاریخ را هم می‌توان نادیده گرفت؟ تاریخ ائمه اهل سنت نشان می‌دهد که همه آنان از این‌گونه برنامه‌ها و عقیده‌ها داشته‌اند. اساسا نمی‌توان مسلمان بود و قرآن را قبول داشت، اما چنین باورهایی نداشت. اکنون میلیون‌ها مسلمان پیرو احمدبن حنبل‌اند. از جمله اکثریت مردم عربستان.(3)


    احمد زینی دحلان، درباره او می‌نویسد: «او هرازگاه به امام شافعی متوسل می‌شده است.» توسل احمدبن حنبل به روح و مقام شافعی به قدری بوده است که پسرش عبدالله بن احمد ـ که او نیز از فقها و محدثین اهل سنت است ـ تعجب می‌کند. وقتی پدر، تعجب پسر را می‌بیند، به او می‌گوید: «شافعی در میان مردم همچون خورشید است برای زمین، و مانند عافیت است برای بدن.»(4) این سخن احمدبن حنبل به این معنا است که چون شافعی در نزد ما مقامات معنوی و علمی دارد، پس می‌توان به او توسل کرد و به زیارت قبرش رفت و او هم صدای ما را می شنود و الا لغو است رفتن به قبرشان.

    در همان کتاب مذکور آمده است که به شافعی گفتند: در مغرب (مراکش امروزی) مردم به امام مالک توسل می‌کنند و او را به درگاه خدا واسطه قرار می‌‌دهند. حکم آنان چیست؟ نوشته‌‌اند وقتی شافعی این خبر را شنید، سکوت کرد و سخنی که از آن بوی انکار آید، نگفت: «لم یُنْکرُ علیْهِم.»(5)


    البته روایت های دیگر هم وجود دارد که در ادامه اگر لازم شد عرض خواهم کرد.
    پاورقی:
    [۱]. خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، چاپ دارالکتب العلمیه، بیروت، ج۱، ص۱۲۳.
    عین عبارت او چنین است: أنی لَاتبرَّکُ بابی‌حنیفه و اَجی‌ءُ إلی قبره فی کلّ یومِ زائراً....

    [۲]. ر.ک: الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه، ۲۸.

    [۳]. طبق اعلام‌های رسمی اکثر مردم عربستان حنبلی هستند؛ اما برخی معتقدند حنفی‌ها بیشترند.

    [۴]. ر.ک: الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه، ۲۸.

    [۵]. همان.


    ویرایش توسط عمار : ۱۳۸۹/۱۰/۱۸ در ساعت ۲۳:۰۹
    آيا مردگان ميشنوند؟

    الهی من ذاالذی ذاق حلاوه محبتک فرام منک بدلا

    آن کس که تورا شناخت جان را چه کند
    فرزند وعیال وخانمان را چه کند.




  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    نقل قول نوشته اصلی توسط iman2010 نمایش پست ها
    با سلام. ظاهرا دوستانش شيعه براي توجيه عمل توسل خودشان به امامان ميگويند كه آنها زنده هستند و ما را مي بينند و صداي ما را ميشنوند و.....
    ما با استناد به:
    1. قرآن
    2. كتب معتبر شيعيان
    اثبات خواهيم كرد كه

    1. امامان شيعه نيز (هر چند شهيد شده باشند) توانايي شنيدن و برآورده كردن حاجات را ندارند.
    2. قياس آنهايي كه فوت شده اند با آنهايي كه هنوز زنده هستند. قياس مع الفارق است. لذا در خواست
    دعا از آنهايي كه زنده هستند كاملا منطقي است ولي درخواست از كسي كه طبق قرآن نه مي بيند نه ميشنود نه توانايي برآورده كردن حاجت را دارد نامعقول است.
    در پستهاي بعدي ادله و برهان خود را براي اثبات اين ادعا خواهيم گذاشت


    با سلام
    راضی به زحمت شما نیستیم از قرآن و کتب تفسیری و روایی اهل سنت هم بیاورید ما قبول می کنیم.منتهی توجه داشته باشید شیعه در توسل به اهل بیت «علیهم السلام» متوسل می شود نه به انسانهای عادی.
    باز خیالتان را راحتتر کنم .
    اختلاف در بحث سماع موتی
    میان شیعه وسنی نیست بلکه میان مسلمانان و برخی از سلفیون وهابی است یعنی حتی در میان سلفی ها هم اختلاف است.وعجیب این است ابن تیمیه هم حرف شما را نمی زند.لذا اهل سنت اول تکلیف خودشان را با هم روشن کنند بعد به سراغ شیعیان بیایند.
    البته شما هم ناآگاهانه وارد این بحث شدید بدون اینکه اطلاعی از ابعاد آن داشته باشید.
    منتظر نحوۀ ورود شما به بحث هستم.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۱۰/۲۰ در ساعت ۱۳:۴۷
    آيا مردگان ميشنوند؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  11. صلوات ها 12


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    علاقه
    نماز-قرآن
    نوشته
    226
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    6
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    990



    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب ایمان2010 ما در این دنیا به آنهایی که از این دنیا رفته اند میگوییم مرده،معنی اصلی حرف شما این است که حیات پس از مرگ در کار نیست.
    اگر به معاد و حیات پس از مرگ اعتقاد دارید پس باید بدانید که مردگان در این دنیا مرده اند اما در اصل زنده اند.

    اگر میخواهید سند بیاورید از کتب اهل سنت یا اهل تشیع نیاورید،از قرآن کریم سند بیاورید که هر دو طرف آن را قبول دارند.

    درضمن ائمه ما شهید شدند،نمردند.
    شهیدان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی میخورند.


  13. صلوات ها 8


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    516
    حضور
    2 روز 21 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    1161



    علاوه بر آنچه دوستان عزيز فرمودند:قرآن مي فرمايد:
    { و لاتقولو لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لایشعرون } به کسانیکه در راه خدا کشته شده اند مرده نگوئید بلکه آنها زندگانند و لی شما احساس نمی کنید . بنابر این توجه ما عمده به روح ملکوتی و حاضر و ناظر آنها است
    و ما در حرم امامان علیهم السلام سلام به آنها می دهیم که قرآن هم می گوید :{ سلام علی موسی و هارون }
    وبرسر مرقد آنها مسجد وبارگاه مي سازيم چون { لنتخذن علیهم مسجدا } مدفن اصحاب کهف را مسجد و محل عبادت و نیایش قرار دادند .
    ویرایش توسط سید معصوم : ۱۳۸۹/۱۰/۲۰ در ساعت ۱۷:۰۰

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,860
    حضور
    47 روز 17 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10623



    بسمۀ تعالی
    از همۀ دوستان عزیز تقاضا می کنم از ارسال پستهای غیر مرتبط با عنوان بحث«سماع موتی:آیا اموات می شنوند» خود داری فرمایند ودر صورتی که در این مساله کار نکرده اند از ورود به بحث خودداری فرمایند تا بحث به نتیجۀ مطلوبی برسد.
    اما قبل از هرچیزی این مساله باید روشن شود ؛اعتقاد علمای اهل تسنن در رابطه با این مساله چیست؟وطرفین نزاع چه کسانی هستند؟.
    به عنوان مثال:
    الف:دیدگاه علمای شافعی مذهب.
    ب:دیدگاه علمای شبه قاره هند «حوزۀ عظیم دیو بند؛حوزۀ بریله».
    ج:دیدگاه علمای احناف ایران.
    د:دیدگاه ابوالعباس ابن تیمیه وشاگردان مکتب وی.
    جناب آقای ایمان 2010 لطفا از اینجا بحث را شروع کنند .
    متشکرم.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۸۹/۱۰/۲۰ در ساعت ۲۱:۵۲
    آيا مردگان ميشنوند؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  17. صلوات ها 10


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب تحقیق یکی از علمای اهل سنت




    مزید اطلاع دوستان اهل سنت عین مطلب تحقیقی از شیخ عبدالحمید قدس (1277 - 1335 ه ) مدرس در حرم مکی را در خصوص شنوایی حقیقی رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و شهدا و اولیاء الهی بعد از وفات ظاهری در عالم قبر تقدیم می کنم :
    وی بعد از آوردن احادیث موجود در منابع خودشان ( اهل سنت ) چنین می نویسد :

    و من اعظم فوائد الزیارة کما مرّ فی المقدمة :
    أن زائره صلی الله علیه و سلم اذا صلی علیه -صلی الله و سلم - عند قبره ... سمعه سماعاَ حقیقیاَ ، و ردّ علیه بغیر واسطة .. ، بخلاف من یصلی او یسلم علیه من بعد ؛ فان ذلک یبلغه بواسطة ، کما جاء ذلک فی احادیث کثیرة :
    منها : « من صلی علیّ عند قبری ... سمعته ، و من صلی علیّ من بعید أعلمته » . 1

    از بزرگترین فوائد زیارت همان گونه که در مقدمه گذشت این است که زائر رسول خدا صلی الله علیه و آله زمانی که در نزد قبر شریف بر حضرتش درود می فرستد ، آن حضرت می شنود به مانند شنیدن حقیقی و درود بدون واسطه به حضرت می رسد ، به خلاف درود و سلامی که از راه دور باشد که در آن صورت با واسطه به حضرت می رسد . چنان که در احادیث زیادی آمده است از جمله ی آن ها این حدیث است :
    هر کس در نزد قبرم بر من درود فرستد می شنوم و هر کس از راه دور بر من درود فرستد به آن آگاه می شوم .2

    پی نوشت :
    1 - ذکره الحافظ ابن حجر فی الفتح 6/488 و اخرجه البیهقی فی « حیاة الانبیاء صلوات الله علیهم ص103 و 104 و السخاوی فی القول البدیع ص 313 .
    2 - الذخائر القدسیة فی زیارة خیرالبریة صلی الله علیه و آله و سلم - عبدالحمید بن محمد علی بن عبدالقادر قدس المکی الشافعی المدرس فی الحرم المکی (1277-1335 ه ) - انتشارات دارالحاوی بیروت و دارالسنابل دمشق .

    ادامه دارد ..

    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۹۰/۰۳/۰۶ در ساعت ۱۳:۱۴

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    963
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6043

    مطلب انبیا و شهدا و اولیا زنده هستند (ادامه از قبل )




    و یؤخذ من مجموع هذه الروایات و غیرها : أنه صلی الله علیه و سلم حیّ فی قبره علی الدّوام ؛ لانّ الوجود لایخلو عن واحد یسلم علیه فی لیل أو نهار ، و قد قالوا : یا رسول الله ؛ کیف تعرض صلاتنا علیک و قد أرمت ؛ یعنی بلیت؟!

    قال : « ان الله عزّو جلّ حرّم علی الارض أن تأکل أجساد الانبیاء » . 1

    فنحن نؤمن و نصدّق بانّه صلی الله علیه و سلم حیّ یرزق ، و أن جسده الشریف لاتأکله الارض ، و کذا سائر الانبیاء علیه و علیهم الصلاة و السلام ؛ فقد أجمع العلماء علی حیاتهم ، و الحق بهم الشهداء - قیل :
    و العلماء و الاولیاء - و أثبتوا ذلک بالادلة القاطعة ، و البراهین الساطعة الا أنّ حیاة الانبیاء أکمل من حیاة غیرهم ، و حیاة الشهدا اقوی من حیاة الاولیاء ؛ للنصّ علیها من القرآن الکریم کما هو ظاهر الادلة ، و ممن حقق هذا المقام : ابن حجر فی الجواهر رحمه الله العلّام .2

    وی می نویسد : و از مجموع روایات و غیر روایات (قرآن ) بر می آید که : رسول خدا صلی الله علیه و آله علی الدوام در قبر زنده هستند چون عالم وجود لحظه ای از شبانه روز خالی از سلام بر آن حضرت نیست . برخی از حضرت سئوال کردند که یا رسول الله چگونه بر شما درود فرستیم در حالی که مرده و پوسیده باشی .
    حضرت فرمودند : تحقیقاَ خدای عز و جلّ بر زمین حرام نموده است که اجساد انبیا را بخورد .
    پس ما ایمان می آوریم و تصدیق می کنیم به این که حضرت زنده و مرزوق است و جسد شریفش را زمین نمی خورد (نمی پوسد) و همین طور سایر انبیا . و علما اجماع نموده اند بر حیات و زنده بودن این بزرگواران و همین طور شهدا .
    و گفته شده است علما و اولیاء چنین هستند .
    در ادامه می نویسد که این موضوع با ادله ی قاطع و براهین ساطع ثابت گردیده است الا این که حیات انبیا کامل تر از حیات غیر ایشان و حیات شهدا نیز از حیات اولیا قوی تر است به خاطر نص قرآن کریم و ظواهر ادله و از جمله ابن حجر در کتاب جواهر خویش در این موضوع تحقیق نموده است .


    پی نوشت :
    1 - اخرجه ابن حیان ص910 و الحاکم 560/4 و ابن خزیمة ص1733 و ابو داود ص1047 عن أوس بن أوس .
    2 - الذخائر القدسیة فی زیارة خیرالبریة صلی الله علیه و آله و سلم ص 94 و ص95 - عبدالحمید بن محمد علی بن عبدالقادر قدس المکی الشافعی المدرس فی الحرم المکی (1277-1335 ه ) - انتشارات دارالحاوی بیروت و دارالسنابل دمشق .
    ویرایش توسط سلیم : ۱۳۹۰/۰۳/۰۶ در ساعت ۱۷:۲۶

  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۶, ۲۱:۴۲ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود