جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: كدام يك از امامان زنش را طلاق داده چرا؟‌

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    تیراندازی
    نوشته
    266
    حضور
    5 روز 7 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1191

    كدام يك از امامان زنش را طلاق داده چرا؟‌




    كدام يك از امامان زنش را طلاق داده چرا؟‌

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    516
    حضور
    2 روز 21 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    1161



    ميگويند امام حسين عليه السلام زني به نام ارينب راطلاق داده كه اين ساخته دشمنان امام حسين عليه السلام است تابگويند اختلاف امام حسين عليه السلام بايزيد برسر اين زن بوده چون معشوقه يزيد بوده ،داستان از اين قراراست :
    يزيد عاشق زن عبدالله بن سلام ميشود معاويه پس از اطلاع يزيد به عبدالله پيشنهاد ميدهد اگر زنت راطلاق دهي دخترم رابه عقد تو درمي آورم عبدالله نيز فريب معاويه راميخوردوزنش راطلاق ميدهد ولي دختر معاويه جواب منفي به عبدالله ميدهد از طرفي يزيد به خواستگاري آن زن كه نامش ارينب بوده مي آيد ، اما م حسين عليه السلام از موضوع اطلاع پيدا كرده و براي خنثي كردن نقشه معاويه و همسرش ابتدا ايشان نيز به خواستگاري ارينب رفته وپس ازيانكه ارينب ايشان رابر يزيد ترجيح ميدهد امام حسين ارينب راطلاق ميدهدودوباره به عقد همسر اولش عبدالله برمي آورد
    جاعلان اين قضيه درصددند تا اختلاف امام عليه السلام رااين جريان القا كنند تا از ارزش معنوي آن بكاهند،اما تنها كتاب قابل اعتنائي كه اين واقعه را ذكر كرده است كتاب الامامه و السياسه ابن قتيبه دينوري متوفاي 276 هق از مصادر تاريخي اهل سنّت مي‌باشد. كه هر محقّقي با مطالعه اين متن، آن را به يك داستان و رمّان شبيه‌تر مي‌بيند تا يك اتّفاق حقيقي وبعد ازآن هركس نقل كرده ازكتاب الامامه والسياسه نقل كرده است
    اولاً ابن قتيبه بدون هيچ اشاره‌اي به ناقل و راوي اين داستان حكايت را از شخص ثالثي نقل مي‌كند كه براي ما آن شخص شناخته شده نيست ؛ پس داستان از نظر سندي مشكل دارد و قابل احتجاج نيست ؛
    ثانياً :اشكال مهم ديگري كه در اين داستان وجود دارد اين است كه امام حسين ‌عليه السّلام در يك مجلس همسرش را سه طلاقه مي‌كند و حال آن كه بر اساس فقه شيعه كه بر گرفته از روايات اهل بيت معصومين عليهم السّلام است سه طلاق در يك مجلس جايز نمي‌باشد.
    ثالثاً : گذشته از بطلان قطعي روايت فوق ، به اندازه كافي در اسباب و عوامل زمينه ساز واقعه كربلا در كتب شيعه و سنّي بحث شده است كه هيچ جاي شك و شبهه باقي نمي گذارد تا نوبت به طرح اين شبهه سست و بي اساس برسد.
    الامامه والسياسه، ابن قتيبه دينوري (276هق)، تحقيق الزيني ، ج 1 ، ص 167 .


    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۸۹/۱۰/۱۳ در ساعت ۲۳:۱۶

  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,146
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5482



    امام باقر زنش را طلاق داد: روایت شده است که یکی از یاران امام باقر به نام مالک بن اعین می گوید: نزد امام آمدم و دیدم روانداز قرمز پررنگی در بر امام بود. و خندیدم. امام هم تبسمی کرد و فرمود: می دانم به چی چیزی می خندی به این لباس قرمز می خندی. این لباس را خانم من ثقفیه – یعنی از زنی که از قبیله ثقفی بود- به اجبار از من خواسته تا بپوشم و من نیز چون او را دوست دارم پوشیده ام. البته در این لباس نماز نمی خوانم. و شما هم در لباس قرمز پررنگ نماز نخوانید. بار دیگر که به خدمت امام رسیدم – احوال زن ثقفی را پرسیدم- اما طلاقش داده بودامام فرمود او از حضرت علی(ع) بدگویی کرد من نیز طلاقش دادم.كا، [الكافي‏] أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ بُرَيْدٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع- وَ عَلَيْهِ مِلْحَفَةٌ حَمْرَاءُ شَدِيدَةُ الْحُمْرَةِ- فَتَبَسَّمْتُ حِينَ دَخَلْتُ فَقَالَ كَأَنِّي أَعْلَمُ لِمَ ضَحِكْتَ- ضَحِكْتَ مِنْ هَذَا الثَّوْبِ الَّذِي هُوَ عَلَيَّ- إِنَّ الثَّقَفِيَّةَ أَكْرَهَتْنِي عَلَيْهِ- وَ أَنَا أُحِبُّهَا فَأَكْرَهَتْنِي عَلَى لُبْسِهَا ثُمَّ قَالَ إِنَّا لَا نُصَلِّي فِي هَذَا- وَ لَا تُصَلُّوا فِي الْمُشْبَعِ الْمُضَرَّجِ- قَالَ ثُمَّ دَخَلْتُ عَلَيْهِ وَ قَدْ طَلَّقَهَا- وَ قَالَ سَمِعْتُهَا تَبَرَّأُ مِنْ عَلِيٍّ ع- فَلَمْ يَسَعْنِي أَنْ أُمْسِكَهَا وَ هِيَ تَبَرَّأُ مِنْهُ .[1]
    المشبع الذي أشبع من اللون و ضرج الثوب صبغه بالحمرة

    [1] - بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار،ج‏46،ص:293؛ کافی، کلینی، تهران: اسلامیه، 1365ش، ج 1، ص 447؛ مکارم الاخلاق، طبرسی، قم: رضی، 1412 ق، ص 105.

    ویرایش توسط کاوه : ۱۳۸۹/۱۰/۱۳ در ساعت ۲۳:۳۵
    اگر نور چشم شما بدلیل مطالعه زیاد و یا کار با اینترنت کم شده این آیه را زیاد بخوانید : فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيراً (انسان2)
    اگر می خواهید پس از مطالعه آنچه را می خوانید در ذهنتان نقش ببندد، این آیه را پس از آن بخوانید: لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (انعام127)

  7. صلوات ها 7


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. از يك مسيحى كمتر نباشيم!
    توسط سادات در انجمن حکایات و توصیه های اخلاقی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۱۹, ۱۸:۲۸
  2. فضيلت فقر و عاقبت نيك آن‏
    توسط sorkh91 در انجمن احادیث معصومین (ع)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۰۷, ۱۵:۳۳
  3. ✍عمليات در محور كرخه - دزفول✦دومين عمليات غير كلاسيك محدود✦
    توسط افلاکیان در انجمن عملیات ها و یادمان های دفاع مقدس
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۱۳, ۲۲:۲۱
  4. يك بهانه گير را ارشاد كنيد...!!!
    توسط alex در انجمن روابط دختر و پسر
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۴, ۱۷:۳۸
  5. يك كشف جالب در مورد حروف مقطعه قرآن
    توسط sshr در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۸, ۰۰:۱۴

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود