صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: سرزنش مولانا بخاطر روضه خوانی برای امام حسین( اشک مولوی بر حسین)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519

    سرزنش مولانا بخاطر روضه خوانی برای امام حسین( اشک مولوی بر حسین)




    بنام خدا

    با درود بر راستپذیران ارجمند

    در عظمت مولوی هیچ انسان اندیشمندی شک ندارد اما همین شاعر بزرگ با برخی کارهای مردم

    مخالف بوده است یکی از همین کارها روضه و نوحه خوانی برای امام حسین بوده است !

    آن شاعر بزرگ در دفتر ششم داستانی در این باره می آورد که فشرده ی آن چنین است

    در روز عاشورا در حلب عزاداری می کردند یک شاعر غریبی به آنجا رسید و از سروصدای عزاداری تعجب کرد پیش رفت وپرسید برای کدام بزرگ عزاداری میکنید بگوئید تا مرثیه برایش بسرایم که من شاعرم در جواب یک نفر به او گفت تو دیوانه ای وشیعه هم نیستی نمیدانی که این روز از طوفان نوح هم مشهورتر است شاعر( که لابد رنجیده خاطر شده بود) گفت آری ولی زمان یزید کجا وچه دور بگوش شما رسیده است آنها خسرو دین بودند وبسوی دولت تاختند از زندان رها شدند شما بجای عزاداری برای امام حسین برو بحال دین خراب خودت گریه کن

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۹/۱۷ در ساعت ۲۳:۰۲

  2.  

  3. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    127
    حضور
    18 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    23
    آپلود
    1
    گالری
    3
    صلوات
    877



    متن شعر ؟
    من با اطمینان کامل می گویم تحقق وعده الهی نزدیک است (امام خامنه ای)

    همه میدانند مهدیه اسم مکان است و فاطمیه اسم زمان ؛ اما ما منتظر می مانیم و میدانیم روزی مهدیه اسم زمان است و فاطمیه اسم مکان . . .

  4. صلوات ها 3


  5. #3

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    1,578
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    61
    آپلود
    31
    گالری
    0
    صلوات
    9349



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست ها
    بنام خدا

    با درود بر راستپذیران ارجمند

    در عظمت مولوی هیچ انسان اندیشمندی شک ندارد اما همین شاعر بزرگ با برخی کارهای مردم

    مخالف بوده است یکی از همین کارها روضه و نوحه خوانی برای امام حسین بوده است !

    آن شاعر بزرگ در دفتر ششم داستانی در این باره می آورد که فشرده ی آن چنین است

    در روز عاشورا در حلب عزاداری می کردند یک شاعر غریبی به آنجا رسید و از سروصدای عزاداری تعجب کرد پیش رفت وپرسید برای کدام بزرگ عزاداری میکنید بگوئید تا مرثیه برایش بسرایم که من شاعرم در جواب یک نفر به او گفت تو دیوانه ای وشیعه هم نیستی نمیدانی که این روز از طوفان نوح هم مشهورتر است شاعر( که لابد رنجیده خاطر شده بود) گفت آری ولی زمان یزید کجا وچه دور بگوش شما رسیده است آنها خسرو دین بودند وبسوی دولت تاختند از زندان رها شدند شما بجای عزاداری برای امام حسین برو بحال دین خراب خودت گریه کن

    نسبت شیعه ی واقعی اباعبدالله(ع) به اباعبدالله(ع) به مراتب شریفتر از نسبت مولوی به شمسه،
    ماجرای شمس هم به هیچ وجه با مصیبت اباعبدالله(ع) و اهل بیت و یاران او قابل مقایسه نیست، مولوی نباید انتظار داشته باشه که حال شیعه ی اباعبدالله(ع) در مصیبت آنچنانی او و اهل بیت و یارانش کمتر از حال مولوی در ماجرای شمس باشه...


    ویرایش توسط seyedziya : ۱۳۸۹/۰۹/۱۷ در ساعت ۲۳:۵۷

    هُوَ الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِن...(الحدید، 3.)

    وبلاگ من




  6. صلوات ها 10


  7. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    114
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    سلامتی امیر علی صلوات
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله
    فاطمه پاره تن من است...

  8. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    علاقه
    ویرانگری
    نوشته
    835
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1519



    نقل قول نوشته اصلی توسط ho.nomad نمایش پست ها
    متن شعر ؟
    به نقل از مثنوی معنوی دفتر ششم


    روز عاشورا همه اهل حلب ------------ باب انطاکيه اندر تا به شب

    گرد آيد مرد و زن جمعي عظيم ---------- ماتم آن خاندان دارد مقيم

    ناله و نوحه کنند اندر بکا ------------ شيعه عاشورا براي کربلا

    بشمرند آن ظلمها و امتحان --------------- کز يزيد و شمر ديد آن خاندان

    نعره‌هاشان مي‌رود در ويل و وشت --------------- پر همي‌گردد همه صحرا و دشت

    يک غريبي شاعري از ره رسيد -------------- روز عاشورا و آن افغان شنيد

    شهر را بگذاشت و آن سوي راي کرد -------------- قصد جست و جوي آن هيهاي کرد

    پرس پرسان مي‌شد اندر افتقاد --------------- چيست اين غم بر که اين ماتم فتاد

    اين رئيس زفت باشد که بمرد ---------------- اين چنين مجمع نباشد کار خرد

    نام او و القاب او شرحم دهيد --------------- که غريبم من شما اهل ده ايد

    چيست نام و پيشه و اوصاف او -------------- تا بگويم مرثيه ز الطاف او

    مرثيه سازم که مرد شاعرم ------------------ تا ازينجا برگ و لالنگي برم

    آن يکي گفتش که هي ديوانه‌اي ------------------ تو نه‌اي شيعه عدو خانه‌اي

    روز عاشوار نمي‌داني که هست ---------------- ماتم جاني که از قرني به است

    پيش مؤمن کي بود اين غصه خوار ---------------- قدر عشق گوش، عشق گوشوار

    پيش مؤمن ماتم آن پاک‌روح ----------------- شهره‌تر باشد ز صد طوفان نوح



    نکته گفتن آن شاعر جهت طعن شيعه حلب



    گفت آري ليک کو دور يزيد --------------- کي بدست اين غم؟ چه دير اينجا رسيد!

    چشم کوران آن خسارت را بديد ----------------- گوش کران آن حکايت را شنيد

    خفته بودستيد تا اکنون شما ------------------- که کنون جامه دريديت از عزا

    پس عزا بر خود کنيد اي خفتگان ---------------- زانک بد مرگيست اين خواب گران

    روح سلطاني ز زنداني بجست ---------------------- جامه چه درانيم و چون خاييم دست

    چونک ايشان خسرو دين بوده‌اند ------------------- وقت شادي شد چو بشکستند بند

    سوي شادروان دولت تاختند ----------------- کنده و زنجير را انداختند

    روز ملکست و گش و شاهنشهي -------------- گر تو يک ذره ازيشان آگهي

    ور نه‌اي آگه برو بر خود گري -------------- زانک در انکار نقل و محشري

    بر دل و دين خرابت نوحه کن --------------------- که نمي‌بيند جز اين خاک کهن

    ور همي ‌بيند چرا نبود دلير ----------------- پشتدار و جانسپار و چشم‌سير

    در رخت کو از مي دين فرخي ----------------------- گر بديدي بحر کو کف سخي

    آنک جو ديد آب را نکند دريغ --------------------- خاصه آن کو ديد آن دريا و ميغ


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۹/۱۷ در ساعت ۲۳:۴۱

  9. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    114
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    326



    سلام بر عزاداران حسین
    غلام علی جان راست پذیرم در تایید فرمایشات جناب مولوی شهید مطهری هم در حماسه حسینی حرفهای خوبی زده اتفاقا اونجا استاد عزیز در تحریف معنوی کربلا هم اشارات بسیار مفیدی کرده که میشه گفت در تفسیر شما از این شعر تحریف معنوی در معنوی شده
    نقل قول نوشته اصلی توسط رسول الله
    فاطمه پاره تن من است...

  10. صلوات ها 4


  11. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    سلام بر حسینیان

    فکر کنم همین عزای بر حسین است که خواب را بر استکبار جهانی حرام کرده است.
    پیامبر فرمودند
    کسی که صبح کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد از ما نیست.
    شیعیان حسینی مقابل زور می ایستند یا عرب های شکم پرور سنی؟ شیعیان به مظلومان اسیر در چنگ صهیونیسم کمک می کنند یا و..یا و...(مگر سنی بودم از خجالت آب می شدم).
    راستی راست پذیران خوب پذیرفته اند که جدیدا برای خلفا دسته عزا راه می اندازند



    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  12. صلوات ها 11


  13. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    من عاشقم مولوی هستم ولی مولوی بت من نیست تمام
    ولی پیامبر همه چیز ماست
    من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  14. صلوات ها 8


  15. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    طرحى شوم علیه تشیع*
    یکى از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسى آمریکا (سیا) در اظهاراتى افشاگرانه تصریح کرد: سیا صدها میلیون دلار براى نابودى تشیّع اختصاص داده و هزینه کرده است.
    به گزارش رجانیوز، اخیرا در آمریکا کتابى با عنوان «طرح تفرقه و منزوى کردن دین» به چاپ رسیده است. در بخشى از این کتاب، مصاحبه اى از دکتر مایکل برانت (Michael Brant) به چاپ رسیده است. وى در این مصاحبه از اقدامات سازمان سیا براى مبارزه با تشیّع پرده برداشته است. مایکل برانت از کارشناسان برجسته دفتر شیعه شناسى سازمان سیا و معاون باب وودوردز (Bob Woodwords) از مقامات سابق سیا است.
    بر اساس گفته هاى مایکل برانت، سازمان سیا 900 میلیون دلار براى سازماندهى جریانهاى تخریب و نابودى تشیّع اختصاص داده است. گفتنى است سازمان سیا در اقدامى هدفمند، به فیلتر کردن مطالب بیان شده از سوى این کارشناس سابق خود مبادرت کرده است؛ به طورى که یافتن مطالب مصاحبه وى در شبکه جهانى اینترنت که غرب مدّعى جریان آزاد اطلاعات در آن است، بسیار دشوار مى باشد و با جستجوهاى گسترده و سنجیده در این خصوص، تنها مطالبى را به صورت پراکنده مى توان یافت. بخشهایى از این مصاحبه که از منابع مختلف در اینترنت جمع آورى شده، به قرار ذیل است:
    پروژه شیعه ستیزى با اختصاص 40 میلیون دلار آغاز شد. در گردهمایى بزرگ مقامات سیا تصویب شد که براى مطالعه مذهب تشیّع در اسلام و برنامه ریزى براى هدف قرار دادن آن، گروهى ویژه با عنوان دفتر شیعه شناسى در این سازمان آغاز به کار کند و براى شروع کار این دفتر 40 میلیون دلار اختصاص یافت.
    در بخش دیگرى از این مصاحبه آمده است: با ماجراى گروگان گیرى در سفارت آمریکا در ایران، حادثه طبس، رشد فزاینده انقلاب اسلامى و نمود آثار و پیامدهاى آن در کشورهایى از قبیل: عراق، کویت، لبنان و پاکستان، مقامات سیا به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامى ایران فقط نتیجه واکنش طبیعى ایرانیها به سیاستهاى شاه نبوده است، بلکه عوامل و واقعیتهاى دیگرى نیز در این زمینه مطرح هستند. مهم ترین عواملى که در این میان ایفاى نقش مى کند، عنصر رهبرى سیاسى ایران و مرجعیت دینى و شهادت [امام] حسین، نوه پیامبر اسلام، در 1400 سال پیش است که شیعیان از قرنها پیش با اقامه عزا و ذکر مصیبت، با غم و اندوه یاد وى را گرامى داشته اند.
    سازمان سیا پس از تحقیقات مفصّل به این نتیجه رسید که مرجعیّت شیعه، سرچشمه اصلى قدرت شیعه است که با پافشارى بر اصول و اعتقادات محکم، از دین و تفکّرات شیعى دفاع مى کند. شیعیان در طول تاریخ هیچ گاه با حاکمان غیراسلامى بیعت نکرده اند. انگلیس فقط با فتواى یک مرجع تقلید [یعنى آیت اللّه میرزاى شیرازى و فتواى تحریم استعمال تنباکو توسط ایشان[ نتوانست وارد ایران شود. در عراق نیز صدام حسین با تمام توان و سعى خود نتوانست مرکز علمى تشیّع و حوزه نجف را با خود همراه کند و مجبور شد این حوزه را تعطیل نماید، حال آنکه مراکز علمى جهان، همیشه با حاکمان وقت همراه شده اند. در قم نیز مرکز مرجعیت تشیّع، تاج و تخت نظام ستمشاهى را برچید و در برابر ابرقدرت آمریکا نیز قد علم کرد و به مبارزه برخاست.
    در بخشى از این مصاحبه به تلاشهاى فرقه ضالّه بهائیت براى بدنام کردن روحانیت اشاره شده است. مایکل برانت مى گوید: پس از بررسیهاى مفصّل به این نتیجه رسیدیم که برخورد مستقیم و رو در رو باتشیّع، ضرر زیادى دارد و امکان پیروزى در آن کم است؛ به همین خاطر تصمیم بر آن شد که در این خصوص با رویکرد «پشت پرده» وارد عمل شویم. بر همین اساس، از اصل قدیمى انگلیسى یعنى «تفرقه بینداز و حکومت کن» بهره گرفتیم؛ یعنى به این نتیجه رسیدیم که باید بر ضدّ شیعه منظّم و مستحکم، از رویکرد تفرقه افکنى استفاده کنیم.
    از اینرو تصمیم گرفته شد که شایعه کافر بودن شیعیان گسترش پیدا کند و با تبلیغات منفى بر ضدّ این گروه، تشیّع از دیگر جوامع اسلامى جدا شود. تصمیم گرفته شد که مطالب نفرت انگیز علیه شیعیان نوشته شود و افرادى براى این کار اجیر شوند. یکى دیگر از تصمیمات اتّخاذ شده این بود که افراد کم سواد و بى سواد بر ضدّ شیعه تقویت شوند. تصمیم دیگر، ایجاد و تقویت یک جبهه تمام عیار براى مقابله با مرجعیت شیعه بود تا با عنوان ستون پنجم، چهره شیعیان را مخدوش و در واقع مسخ کند. در برنامه ریزیهاى سازمان سیا، قرار بر آن شد که شیعیان به عنوان گروهى جاهل و خشونت طلب معرفى شوند که در میان توده هاى مردم مشکل آفرینى مى کنند. مبالغى براى از هم پاشیدن جریانهاى شیعى اختصاص یافت. افرادى اجیر شدند تا به گونه اى سخن بگویند که شیعه، دینى غیرمنطقى جلوه داده شود.
    دکتر مایکل برانت در بخش دیگرى از اظهارات خود تصریح مى کند: پیروزى انقلاب ایران در سال 1979 م، به منزله زمین لرزه اى در مسیر تلاشهاى سازمان سیا بود که این طرح بلندمدت سیا را که از سالها پیش آغاز شده بود و هدف نهایى آن تسلّط بر کشورهاى اسلامى بود، از هم پاشید. غرب مى خواست بر جهان اسلام حاکمیت پیدا کند و ارزشهاى مدّنظر خود را بر این کشورها تحمیل نماید. در ابتداى امر تصوّر مى شد که انقلاب ایران به خاطر سرکوبگریهاى شاه است. ظاهرا افراد و شخصیتهاى مذهبى و دینى ایران؛ یعنى علما، از این وضعیت به نفع خود بهره بردارى مى کردند.
    ادامه دارد..

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۸۹/۰۹/۱۸ در ساعت ۰۰:۳۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  16. صلوات ها 8


  17. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    با پیروزى انقلاب اسلامى، نفرت از غرب در کشورهاى مختلف از قبیل: لبنان و پاکستان افزایش یافت و شیعه قوى تر شد. انقلاب سال 1979 م، ضربه هاى اساسى به خطّ مشى مورد نظر آمریکا براى حاکمیت بر کشورهاى اسلامى وارد کرد. پس از ناکامى غرب در چند سال اوّل بعد از انقلاب، براى کنترل این انقلاب و جلوگیرى از رشد فزاینده بیدارى اسلامى و گسترش دامنه نفرت از غرب و ظهور اثرات جوش و خروش انقلابى در شیعیان کشورهاى مختلف به ویژه عراق، لبنان، کویت، بحرین و پاکستان، مقامات بلندپایه سیا دور هم جمع شدند. در سال 1983 م، کنفرانسى تشکیل شد که در آن مقامات بلندپایه سیا شرکت داشتند. در این جلسات، نماینده دستگاه اطلاعات مخفى انگلیس مشهور به «ام آى 6» نیز شرکت داشت؛ زیرا انگلیس تجربه زیادى در مطالعه روى کشورهاى اسلامى داشت. در این نشستها بود که شرکت کنندگان به این نتیجه رسیدند که انقلاب ایران فقط نتیجه طبیعى سیاستهاى شاه نبود؛ بلکه واقعیتهاى پشت پرده دیگرى نیز مطرح است که همان جایگاه مرجعیت شیعى و شهادت [امام] حسین است.
    مایکل برانت در این مصاحبه مراحل مختلف اجراى طرح سازمان سیا براى نابودى تشیّع را در 3 مرحله «جمع آورى اطلاعات»، «اهداف کوتاه مدت» و «اهداف بلندمدت» توصیف مى کند.
    در مرحله اوّل که جمع آورى اطلاعات بود، پژوهشگرانى براى جمع آورى اطلاعات به کشورهاى مختلف جهان فرستاده شدند. 6 نفر از این افراد به پاکستان رفتند. (نام این افراد در اصل مقاله ذکر شده است؛ اما در جستجوهاى اینترنتى به خاطر فیلترینگ سازمان سیا امکان یافتن اسامى همه آنها وجود نداشت.) از جمله این افراد، دکتر «ساموئل» بود. وى در خصوص عزاداریهاى شیعیان در پاکستان تحقیق مى کرد. او مدرک دکتراى خود را نیز در همین زمینه اخذ کرده است. یک خانم ژاپنى به نام «نکومه» هم در کویته پاکستان در باره قوم هزاره و شیعیان این خطّه تحقیقات مفصّلى انجام داد و رساله دکتراى خود را نیز در همین حوزه ارائه کرد. دکتر «شومى ویل» (Whale) تحقیقاتى در کراچى پاکستان انجام داد و رساله دکتراى خود را نیز در همین زمینه تکمیل کرد. وى براى انجام این تحقیق، در خانه یکى از شیعیان در مناطق شیعه نشین کراچى اقامت گزید.
    در تحقیقات اوّلیه سؤالات اساسى ذیل با هدف تهیه نقشه جامع شیعیان جهان مطرح بود:
    الف. شیعیان در چه نقاطى از جهان ساکن هستند و میزان تراکم جمعیتى آنها در نقاط مختلف چقدر است؟
    ب. وضعیت اجتماعى و اقتصادى شیعیان چگونه است و چه تفاوتهایى میان آنها وجود دارد؟
    ج. با چه شیوه هایى مى توان منازعات داخلى و اختلافهاى موجود میان شیعیان را تشدید کرد؟
    د. چگونه مى توان به اختلافات موجود میان دو فرقه اساسى اسلام، یعنى تشیّع و تسنّن دامن زد و آن را تقویت کرد؟
    در بخش دیگرى از این مصاحبه آمده است: اهداف کوتاه مدت، با تبلیغات بر ضدّ تشیّع، راه اندازى آشوب و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنّى آغاز شد. هدف از این تفرقه افکنى این بود که اکثریت سنّى با اقلیت شیعه درگیر شود تا توجه آنها از آمریکا منحرف گردد. مرحله سوم نیز پایان کار تشیّع بر اساس اهداف درازمدت بود.
    سازمان سیا پس از تحقیقات مفصّل به این نتیجه رسید که مرجعیّت شیعه، سرچشمه اصلى قدرت شیعه است که با پافشارى بر اصول و اعتقادات محکم، از دین و تفکّرات شیعى دفاع مى کند
    پس از جمع آورى اطلاعات و تحقیقات میدانى در باره شیعیان جهان در کشورهاى مختلف، نتایج زیر به دست آمد:
    مرجعیت شیعى قدرت واقعى مکتب شیعه جعفرى است که از تشیّع در همه شرایط و به هر قیمتى که باشد، پاسدارى مى کند. مراجع شیعه در اعتقاد به اصول و باورهاى خود بسیار قوى هستند. در طول تاریخ تشیّع، مراجع هرگز با حاکمانى که به فرامین اسلامى عمل نمى کنند، بیعت نکرده اند.
    در ایران مرجعیت شیعه با آمریکاى ابرقدرت به زورآزمایى پرداخت و در برابر آن قد علم کرد. در لبنان نیز آیت اللّه موسى صدر نیروهاى نظامى آمریکا، فرانسه و انگلیس را وادار کرد که از این کشور عقب نشینى کنند و خارج شوند. از زمانى که اسرائیل موجودیت پیدا کرد، آیت اللّه موسى صدر بزرگ ترین تهدید براى اسرائیل بود. در حال حاضر نیز حزب اللّه مانع بزرگى در برابر اسرائیل است.
    مایکل برانت در ادامه، برنامه هاى سازمان جاسوسى و اطلاعات آمریکا را براى براندازى تشیّع به شرح ذیل بیان مى کند:






    مایکل برانت در بخش دیگرى از این گفتگو به اهمیت موضوع عزادارى براى امام حسین علیه السلام و عاشورا در تعالیم شیعى پرداخته است. به گفته این مقام سابق سازمان سیا، عزادارى براى امام حسین علیه السلام احساسات شیعیان را به شدّت تحریک مى کند. شیعیان گرد هم جمع مى شوند تا یاد امام حسین علیه السلام را گرامى بدارند و به یاد واقعه کربلا باشند. در این تجمّع، یک نفر در باره این فاجعه سخنرانى مى کند و چهره اى روشن از واقعه کربلا ارائه مى نماید. در این مراسم، همه مردم اعمّ از پیر و جوان براى امام حسین علیه السلام و خاندان وى عزادارى و گریه مى کنند. سخنران این مراسم و کسانى که در آن حضور پیدا مى کنند، اهمیت خاصى دارند و باید به آنها توجه شود. به خاطر همین تجمّع و سخنرانى، احساسات شیعیان به گونه اى تحریک مى شود که آنها را آماده قیام براى دفاع از حقّ و راستى بر ضدّ ناراستى و بدى مى کند. حتى اگر این اقدام به بهاى از دست رفتن زندگى شان تمام شود؛ بنابراین، باید میلیاردها دلار هزینه شود تا نه تنها این سخنرانان، بلکه توده هاى شیعى ربوده شوند!

    1. بهره گیرى از کسانى که بر ضدّ شیعه خصومت و نگرشهاى تعصّبى دارند؛
    2. حمایت و ستودن افراد فوق به منظور تقویت آنها در جریان سازى بر ضدّ شیعیان؛
    3. استفاده از تبلیغات منفى بر ضدّ شیعیان براى منزوى کردن آنها در جهان اسلام؛
    4. انتشار مطالبى که ترویج کننده خصومت با شیعیان است؛
    5. به موازات افزایش شمار افراد متعصّب مذکور، باید از آنها به عنوان حربه اى بر ضدّ شیعیان استفاده شود. طالبان و سپاه صحابه از جمله این گروهها هستند؛
    6. ترویج اطلاعات غلط علیه علماى شیعى؛ این اقدام سبب باز شدن باب دیگرى براى توطئه مى شود. بدین ترتیب ستون پنجمى در میان شیعیان ایجاد مى گردد تا محبوبیت مراجع شیعى در میان شیعیان از بین برود و شیعیان از علماى خود متنفّر شوند.

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۸۹/۰۹/۱۸ در ساعت ۰۰:۳۴
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  18. صلوات ها 8


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۴/۳۰, ۱۲:۴۴ : 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود